JVC X500 calibration by Kastro

Τι άγχος, μαγιονέζες και παπαριες μάντολες!
Συζήτηση να κάνουμε αλλα μην βγάζουμε αυθαίρετα συμπεράσματα , όπως πριν που βγάλαμε την ίριδα... προβληματικη! :p
Κανείς δεν έχει αλάθητο, αλλα μην φτάνουμε στο άλλο άκρο και να προσπαθούμε να βρούμε προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν...

.
 
μα το μισο νημα εχει ποσταρισματα που αμφισβητουν αυτα που ανεβασε . Εαν δεν υπηρχε αμφισβητηση μετα την πρωτη αντε δευτερη απαντηση του Μανωλη θα ειχε τελειωσει το ζητημαμ
και με αυτο δεν λεω οτι ειναι κακο να υπαρχει αμφισβητηση αφου κανεις δεν μπορει να διεκδικισει το αλαθητο .
απλα τονιζω οτι το αντιλαμβανεσαι λαθος κατα την γνωμη μου παντα

Ναι απο την μια υπαρχουν αμφισβητήσεις που προφανώς δεν απαντώνται ικανοποιητικά κατα την γνωμη των ερωτώμενων , για να επιμένουν, και απο την αλλη εχουμε τοποθετήσεις "κενές" περιεχομένου για το ποσο καλος ειναι ο καλιμπρειτορ!
 
Απάντηση: Re: JVC X500 calibration by Kastro

Τι ωραία που ξαναζωντάνεψε η κατηγορία (Τάκη)....

Ναι, είπα να ανοίξω ένα ωραίο θέμα και είχα ξεχάσει πως τα ωραία θέματα, όμορφα καίγονται :p
 
Απάντηση: Re: JVC X500 calibration by Kastro

Ναι απο την μια υπαρχουν αμφισβητήσεις που προφανώς δεν απαντώνται ικανοποιητικά απο τους ερωτώμενους κατα την γνωμη τους για να επιμένουν, και απο την αλλη εχουμε τοποθετήσεις "κενές" περιεχομένου για το ποσο καλος ειναι ο καλιμπρειτορ!

Ο μόνος που μπορεί να απαντήσει στα τεχνικά ερωτήματα που τέθηκαν είναι ο Μανωλης, όποτε οτιδήποτε άλλο γράψουμε είναι "κενό περιεχομένου" αξιότιμε κύριε Δικαστα ;)

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Τώρα αδικείς το νήμα Τάκη, αν θες τη γνώμη μου.

Χιούμορ έκανα Γιάννη
 
Η δίκη μου απορία εχει πάντως να κανει με το πως τελικά καλιμπραρεις όταν έχεις δυναμική ίριδα

Υποθέτω οτι εχει να κανει πχ με το πως δουλεύει ο αλγόριθμος στο κάθε μηχάνημα και το κατα πόσον πχ μιλάμε για απλό κλείσιμο της ίριδας ή και ταυτόχρονη αλλαγή του gamma από το μηχάνημα (όπως πχ νομίζω οτι κανει ο JVC στο Auto 1 mode).

Σε τέτοια περίπτωση δλδ (Auto 1) φαντάζομαι οτι δεν ειναι δυνατή η σωστή ρύθμιση.
 
Re: Απάντηση: Re: JVC X500 calibration by Kastro

Ο μόνος που μπορεί να απαντήσει στα τεχνικά ερωτήματα που τέθηκαν είναι ο Μανωλης, όποτε οτιδήποτε άλλο γράψουμε είναι "κενό περιεχομένου" αξιότιμε κύριε Δικαστα ;)

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Χιούμορ έκανα Γιάννη

Και οσοι εχουν επισης τεχνικές γνώσεις μπορούν να κρίνουν την επάρκεια των απαντήσεων.
 
Απάντηση: Re: JVC X500 calibration by Kastro

Χιούμορ έκανα Γιάννη

Φάνηκε σαν κάπως παραπονιάρικο! Οκ then!!:smile:

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Η δίκη μου απορία εχει πάντως να κανει με το πως τελικά καλιμπραρεις όταν έχεις δυναμική ίριδα

Αν θέλεις την γνώμη μου, απλά δεν...δεν υπάρχει καν πάτερν ώστε να μπορείς να προσομοιώσεις αυτό που κάνει η ίριδα κατά τη διάρκεια της τανίας.
 
Και οσοι εχουν επισης τεχνικές γνώσεις μπορούν να κρίνουν την επάρκεια των απαντήσεων.

Ναι, εκτός και αν είναι ημιμαθείς και θεωρούν εαυτούς γνωστες...
 
Re: Απάντηση: Re: JVC X500 calibration by Kastro

Αν θέλεις την γνώμη μου, απλά δεν...δεν υπάρχει καν πάτερν ώστε να μπορείς να προσομοιώσεις αυτό που κάνει η ίριδα κατά τη διάρκεια της τανίας.

Σε σχέση με το "αυτό":

Τελικά τι κάνουν γενικά οι ίριδες (και γενικά τα μηχανήματα όταν δουλεύουν αυτές) ;

Απλώς ανοιγοκλείνουν (όπως φαίνεται να κανει ο JVC στο Auto 2 (κρίνοντας από την απλοϊκή παρατήρηση σύμφωνα με την οποία μια απλή ρύθμιση brightness / contrast με την ίριδα off "δουλεύει" και στο Auto 2 αλλα και το αποτέλεμα της ρύθμισης που είδε ο Τάκης) ή αλλάζουν και πχ το gamma (όπως φαίνεται να κανει ο JVC στο Auto 1 - στο οποίο η ρύθμιση br / co που εχει γίνει με την ίριδα off οδηγεί σε κρασαρισμενα μαύρα κλπ) ;

Γενική ερώτηση βέβαια και πιθανώς η απάντηση να ειναι διαφορετική για κάθε μηχανάκι.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JVC X500 calibration by Kastro

Σε σχέση με το "αυτό":

Τελικά τι κάνουν γενικά οι ίριδες (και γενικά τα μηχανήματα όταν δουλεύουν αυτές) ;

Απλώς ανοιγοκλείνουν (όπως φαίνεται να κανει ο JVC στο Auto 2 (κρίνοντας από την απλοϊκή παρατήρηση σύμφωνα με την οποία μια απλή ρύθμιση brightness / contrast με την ίριδα off "δουλεύει" και στο Auto 2 αλλα και το αποτέλεμα της ρύθμισης που είδε ο Τάκης) ή αλλάζουν και πχ το gamma (όπως φαίνεται να κανει ο JVC στο Auto 1 - στο οποίο η ρύθμιση br / co που εχει γίνει με την ίριδα off οδηγεί σε κρασαρισμενα μαύρα κλπ) ;

Γενική ερώτηση βέβαια και πιθανώς η απάντηση να ειναι διαφορετική για κάθε μηχανάκι.

Θεωρώ ότι είναι σχετικά εύκολη η απάντηση και αυτή φαίνεται στα γραφήματα των μετρήσεων του γκάμα με και χωρίς ίριδα, όπου με την ίριδα τα φίδια δίνουν και παίρνουν (μερικά ανέβασε ο Νίκος πιο πάνω). Φαντάζομαι ωστόσο ότι αυτό είναι φυσιολογικό διότι η ίριδα (σοφτγουερικά) είναι φτιαγμένη για να επεμβαίνει αλγοριθμικά πάνω σε μεικτής φωτεινότητας σκηνή και όχι σε σταθερής φωτεινότητας πατερνάκια.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Π.χ. Benq 6500, ίριδα on

CinemaMode_pre-calibration_gamma3.jpg



off


CinemaMode_pre-calibration_DynamicBlack_off_gamma3.jpg


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Το έγραψε και ο Νίκος πιο πάνω, αλλά, ας το ξαναγράψω διότι έχει ενδιαφέρον. Ας πάρουμε σαν παράδειγμα μια σκηνή με χαμηλή φωτεινότητα όπου συνήθως οι ίριδες παίζουν πιο επιθετικά:

HobbitRock500.jpg


Αυτή η σκηνή όπως και κάθε άλλη, έχει ένα συγκεκριμένο APL (average picture level), δηλαδή, το φως που δίνει αυτή η σκηνή μεσοσταθμικά. Το φως μεταφράζεται σε IRE και ως εκ τούτου σε τιμή διόρθωσης γκάμα. Αν, λοιπόν, έχουμε ορίσει στο μηχάνημά μας ένα γκάμα 2,4 π.χ. και έχουμε μετρήσει πως στα 4IRE μας δίνει όντως αυτή την τιμή + η συγκεκριμένη σκηνή παίζει το φως των 4IRE, τότε γνωρίζουμε πως στην εν λόγω το μηχάνημα παίζει με γκάμα 2.4. Ας πούμε, λοιπόν, ότι ενεργοποιούμε την ίριδα...αυτόματα το φως θα αλλάξει. Αν η ίριδα δεν δούλευε λογισμικά αλλά μόνο χαρντγουερικά, τότε η συγκεκριμένη σκηνή θα ήταν απλά όλη κρασαρισμένη διότι και θα είχε λιγότερο φως και το γκάμα θα παρέμενε σταθερό ψηλά (2.4). Αντ' αυτού, επεμβαίνει αυξομοιώνοντας το γκάμα σε συνέργεια με την χαρντγουερική της λειτουργία για να παίρνουμε μια εικόνα αφ' ενός κοντραστάτη, αφ' ετέρου μη κρασαρισμένη. Το πόσο καλά, βέβαια, δουλεύει όλο αυτό το εγχείρημα, το βλέπουμε και το κρίνουμε στην πράξη...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JVC X500 calibration by Kastro

Νομίζω ότι το θέμα έχει πάρει άσχημη τροπή.
Ξεκινήσαμε από μια ρύθμιση και καταλήξαμε σαν μικρά παιδάκια να κοιτάμε ποιος την έχει μεγαλύτερη.
Επιθέσεις επί προσωπικού δεν νομίζω ότι χρειάζονται. Για όσους ανάφεραν ότι κάποιοι με «σπρώχνουν-προωθούν» θα τους απαντήσω ότι δεν χρειάζομαι συνηγόρους. Δεν είμαι τόσο κουτός που θα έβαζα ένα φίλο δεκαετίας σαν τον Τάκη να μου κάνει promotion ή οποιοιδήποτε άλλον ¨Τάκη¨ όταν μάλιστα δεν του «χαρίστηκε» κανείς.
Επίσης δεν έχω το αλάθητο αλλά ούτε έχω πρόβλημα να τσαλακωθώ δημόσια και μή. Όσοι με γνωρίζουν από παλιά το γνωρίζουν πολύ καλά.

Σχετικά με τα ερωτήματα τώρα που είναι το θέμα του νήματος που άνοιξε ο Τάκης.
Θα επαναλάβω από την αρχή για όσους δυσκολεύονται να ακολουθήσουν.

Η αρχική μέτρηση έγινε με το ήδη υπάρχων set up και τις ρυθμίσεις του ιδιοκτήτη. Το κάνω αυτό πάντα για να έχω μετρήσεις από τις ρυθμίσεις που ¨έβλεπε¨ ο ιδιοκτήτης. Δεν πιστεύω να έχετε αντίρρηση για αυτό.

Κατόπιν έκανα την ρύθμιση μέσω Lumagen πειράζοντας μόνο το brightness και το contrast από τον προβολέα και τίποτα άλλο. Αυτό ήταν μια επιθυμία του Τάκη.
Ο προβολέας όπως έχω γράψει είχε σαν επιλογή θερμοκρασία χρώματος 6.500Κ, gamma Normal, λάμπα eco, color management off.
Η ρύθμιση έγινε με την ίριδα στο 0 και manual.
Οι μετρήσεις έγιναν με full field patterns με την ίριδα στο Auto2.
Εάν δεν κάνω λάθος και εδώ διορθώστε με ο προβολέας έχει δύο ειδών λειτουργίες της ίριδας. Μια εξ αυτών η Auto 1 ρυθμίζει ταυτόχρονα θέση της ίριδας και gamma ενώ η Auto 2 μόνο την θέση της ίριδας.

Όλες οι νέες έξυπνες ίριδες χρησιμοποιούν ένα εξελιγμένο αλγόριθμο που αποφασίζει ανά πάσα στιγμή frame by frame την κατάλληλη θέση της ώστε να συνδυάσει το μέγιστο contrast με ταυτόχρονη την μέγιστη φωτεινότητα.

Όταν όμως στην είσοδο τροφοδοτείτε από ένα σταθερό σήμα όπως αυτό ενός full field pattern και όχι από μια μικτή σε φωτεινότητα εικόνα, δεν έχει να επιλέξει από αυτήν την στατική εικόνα κάτι που να διαφέρει (διαφορετική φωτεινότητα στο εσωτερικό της εικόνας ), κάτι που να αλλάζει ώστε επέμβει ο αλγόριθμος και να αποφασίσει δραστικά την κατάλληλη θέση για τη δεδομένη στιγμή και το δεδομένο frame. Τέτοιου είδους συμπεριφορά έχουν οι Dlp κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό ακόμη και με το μάτι όταν χρησιμοποιήσουμε windows patterns.

Δεν ξέρω εάν σας έχω καλύψει αλλά για το λόγο αυτό σας παραθέτω μετρήσεις χωρίς και με την χρήση της ίριδας με full field patterns, windows patterns και apl patterns.

Full field patterns

GAMMA%2BFUL%2BFIELD%2B%2BIRIS%2BON%2B.png


GAMMA%2BFULL%2BFIELD%2BIRIS%2BOFF.png


Windows patterns

GAMMA%2BWINDOWS%2B%2BIRIS%2BOFF%2B%281%29.png


Untitled.png


Apl patterns

IRIS ON

GAMMA%2BAPL%2BPATTERNS%2B%2BIRIS%2BON.png


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JVC X500 calibration by Kastro

Όταν όμως στην είσοδο τροφοδοτείτε από ένα σταθερό σήμα όπως αυτό ενός full field pattern και όχι από μια μικτή σε φωτεινότητα εικόνα, δεν έχει να επιλέξει από αυτήν την στατική εικόνα κάτι που να διαφέρει (διαφορετική φωτεινότητα στο εσωτερικό της εικόνας ), κάτι που να αλλάζει ώστε επέμβει ο αλγόριθμος και να αποφασίσει δραστικά την κατάλληλη θέση για τη δεδομένη στιγμή και το δεδομένο frame. Τέτοιου είδους συμπεριφορά έχουν οι Dlp κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό ακόμη και με το μάτι όταν χρησιμοποιήσουμε windows patterns.

Υπάρχει κάποια εξήγηση γιατί να συμβαίνει μόνο στους DLP και όχι στους υπόλοιπους?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JVC X500 calibration by Kastro

Υπάρχει κάποια εξήγηση γιατί να συμβαίνει μόνο στους DLP και όχι στους υπόλοιπους?

Γιάννη από όσο έχω καταλάβει έχουμε ταυτόχρονα και ρύθμιση της ίριδας και auto gamma correction.

Στον W5000 π.χ. είχαμε μια σταθερή και μια δυναμική ίριδα μέσα στον φακό που ενεργούσε μόνο στα πολύ χαμηλά IRE κάτω από 10 IRE.
Από την σειρα 6000 και μετα που άλλαξε η Ti την όλη σχεδίαση και έκανε χρήση ίριδας σε μορφή ρόδας εμπρός ή πίσω απόν τον χρωματικό τροχό (Benq , Optoma) κάνει αυόματη διόρθωση του gamma ανάλογα το εισερχόμενο σήμα.
 
Με λογισμική παρέμβαση, σωστά!! Αυτό είναι και το φυσιολογικό όταν αυξομειώνεις το φως δυναμικά με την χρήση της ίριδας. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι τι εξυπηρετεί μια δυναμική ίριδα που λειτουργεί αλλά δεν διορθώνει το γκάμα. Όπως έγραψα και πιο πάνω, θα έχεις συνολικά λιγότερο φως με λάθος γκάμα αφού η τιμή είναι σταθερή και δεν μεταβάλλεται.
 
Γιάννη σε μια τέτoια περίπτωση νομίζω ότι συμβαίνει το αντίθετο αν κατάλαβα καλά το προηγούμενο μηνυμά σου.
Ας πουμε ότι έχουμε εναν W7000 που τον τροφοδοτούμε με windows patterns των 5 ire. Με την ίριδα εκτός έχουμε για μαυρο ενα γκρι με μια άλφα τιμή φωτεινότητας.
Οταν όμως ενεργοποιήσουμε την ίριδα το μαύρο μας γίνεται καλύτερο με ταυτόχρονη αύξηση του λευκού τμήματος. Μικρή μεν αλλά ορατή δε, ακόμη και σε αυτα τα χαμηλά Ire.
 
Last edited:
Δεν έγραψα αυτό που γράφεις στην πρώτη παράγραφο Μανώλη, αλλά, αυτό που γράφεις στην δεύτερη. Επομένως, όταν το συνολικό φως της σκηνής αλλάζει είτε από το λευκό είτε από το μαύρο, χρειάζεται να αλλάζει και το γκάμα διότι το APL μεταβάλλεται.
 
Δεν έγραψα αυτό που γράφεις στην πρώτη παράγραφο Μανώλη, αλλά, αυτό που γράφεις στην δεύτερη. Επομένως, όταν το συνολικό φως της σκηνής αλλάζει είτε από το λευκό είτε από το μαύρο, χρειάζεται να αλλάζει και το γκάμα διότι το APL μεταβάλλεται.

Συγνώμη εαν δεν κατάλαβα καλά.

Σχετικά με το δεύτερο ναι θεωρώ ότι το gamma αλλάζει.