κ.Μιχαλη δουλεψε!

Πραγματι πολυ ενδιαφερουσα συμπεριφορα.

Βεβαια εαν προσεξεις την συσταση των Αρμονικων θα δεις οτι η συνδεση σαν διοδος παραγει την (κακη) Αρμονικη των 3ΚΗz ολο και ισχυροτερη αυξανομενης της οδηγησης σε συγκριση με τις αλλες τοπολογιες, οπου κυριαρxει η Αρμονικη των 2ΚΗz και δινει το υψηλοτερο νουμερο THD.

Δεν μενει παρα να φτιαξεις δυο καναλια με διαφορετικες τοπολογιες και να τις συγκρινεις και Ακουστικα.
Πως εξηγεις το φαινομενο να δινει η διοδος το λιγοτερο THD?
 
Πως εξηγεις το φαινομενο να δινει η διοδος το λιγοτερο THD?

Οπως φαινεται και στα διαγραμματα, στην συνδεση σαν διοδος υπαρχουν χαμηλα ποσοστα της πρωτης Αρμονικης των 2ΚΗz, που κατεβαζουν το συνολικο νουμερο της THD.
Σε πρωτη φαση, το γεγονος οτι τεινει να ακυρωσει μερικως τις Αρμονικες των 2, 4, κλπ ΚΗz, ειναι ενδεικτικο συμπεριφορας Πους Πουλ, αλλα οχι τελειως συμμετρικου.
Φαινεται οτι ακομη και με το πλεγμα στην καθοδο υπαρχει καποια συμμετοχη της επανω λαμπας, σαν ενισχυτριας, και ενδεχομενως αυτο εχει να κανει με την ιδιαιτεροτητα των συγκεκριμενων λυχνιων.
Εαν δεν βαριεσαι, δωσε για αλλη μια φορα το σχηματικο του τι ακριβως εχεις φτιαξει, και βαλε και τιμες Τασης στα διαφορα σημεια του κυκλωματος.
 
Ιδου
sch.JPG

"Φαινεται οτι ακομη και με το πλεγμα στην καθοδο υπαρχει καποια συμμετοχη της επανω λαμπας, σαν ενισχυτριας, και ενδεχομενως αυτο εχει να κανει με την ιδιαιτεροτητα των συγκεκριμενων λυχνιων"

Please explain και για μας τους αμαθεις
 
Ιδου
View attachment 29396

"Φαινεται οτι ακομη και με το πλεγμα στην καθοδο υπαρχει καποια συμμετοχη της επανω λαμπας, σαν ενισχυτριας, και ενδεχομενως αυτο εχει να κανει με την ιδιαιτεροτητα των συγκεκριμενων λυχνιων"

Please explain και για μας τους αμαθεις

Πλην φιλομαθεις....:grinning-smiley-043

Δοκιμασε να συνδεσεις το οδηγο πλεγμα της επανω λαμπας μεσω μιας αντιστασης 1ΜΩ στην καθοδο της, οτι ακριβως εχεις κανει με την κατω λαμπα. Εχω την εντυπωση οτι θα δουλεψει καλυτερα.

Και τα ξαναλεμε ... -bye-
 
Last edited:
Λοιπων,παλι η λυχνια μου αλλαξε τα φωτα και συμπεριφερεται ανορθοδοξα

Με 10Μ:
10m.jpg

Με 300Κωμ:
300k.jpg

Χωρις:
zero.jpg

Εχουμε και λεμε,για αντισταση μεταξυ grid-cathode για την επανω:

Με 10MEgohm: THD=1,63%
Με 300Κohm : THD=5,9%!!!!
Με μηδεν ohm: THD=0.86%!!!

Γιατι??:BDGBGDB55:
 
Last edited:
Αλλαξα την αντισταση μεταξυ grid και καθοδου της κατω λυχνιας απο 1 σε 10Μohm.

Εκανα μετρησεις ξανα στα 80 και 90% του Vmax και μετα σε μετρησεις με φορτιο εξοδου 1κωμ!!
Στην πραξη η βαθμιδα θα οδηγει φορτια πολυ μεγαλυτερης αντιστασης(50Κ~100Κ)


10m80.jpg

10m90.jpg


Με φορτιο 1000ωμ:

1k80.jpg

1k90.jpg

Υπο την επιδραση του μεγαλου φορτιου η βαθμιδα χανει πολυ σε κερδος,αλλα η αρμονικη παραμορφωση μενει πολυ χαμηλη
(1,13%-1,48%)
 
Το κύκλωμα είναι κλασικότατο SRPP, με Vg-k=0v.
Εξ´ου και η υπεροχή της 3ης αρμονικής και η χαμηλότερη συνολική παραμόρφωση.

Για να δουλέψει μια τρίοδος σαν δίοδος, πρέπει το πλέγμα να είναι στον αέρα. Μην ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε ρε παιδιά, έλεος.

Δες ένα οποιδήποτε SRPP και αφαίρεσε τις αντιστάσεις στις καθόδους, οι οποίες το μόνο που κάνουν είναι να δημιουργούν αρνητικό Vg-k, δηλαδή να πολώνουν τις λάμπες.

Το μόνο που κάνουν αντιστάσεις στο g1 της πάνω λάμπας, είναι να δημιουργούν ασυμμετρίες.
 
Το κύκλωμα είναι κλασικότατο SRPP, με Vg-k=0v.
Εξ´ου και η υπεροχή της 3ης αρμονικής και η χαμηλότερη συνολική παραμόρφωση.

Για να δουλέψει μια τρίοδος σαν δίοδος, πρέπει το πλέγμα να είναι στον αέρα. Μην ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε ρε παιδιά, έλεος.

Δες ένα οποιδήποτε SRPP και αφαίρεσε τις αντιστάσεις στις καθόδους, οι οποίες το μόνο που κάνουν είναι να δημιουργούν αρνητικό Vg-k, δηλαδή να πολώνουν τις λάμπες.

Το μόνο που κάνουν αντιστάσεις στο g1 της πάνω λάμπας, είναι να δημιουργούν ασυμμετρίες.

Για να ειναι srpp δεν πρεπει να υπαρχει αντισταση μεταξυ της ανοδου της κατω και της καθοδου της επανω?Για να υπαρχει πτωση τασης την οποια θα διαβαζει το πλεγμα.
Αν ειναι συνεχως στα 0V η επανω πως συμμετεχει στην ενισχυση?(στο πουλ ας πουμε?)
Οσο για τις αντιστασεις μπαινουν μεταξυ του πλεγματος και καθοδου,και πραγματι μονο κακο κανουν

Ολα αυτα με το πνευμα να μαθουμε και τπτ:grinning-smiley-043
 
Μετρησεων συνεχεια

Με αντισταση στην ανοδο(οπως ηταν παλια δλδ),15Kohm

res60.jpg

res80.jpg

res90.jpg

Αντισταση 15κ
Vmax=60%- THD=0,68%
80%- THD=1,41%
90%- THD=1,83%

Μαλλον χειροτερα αποτελεσματα απο οτι με μια αλλη 12ΑΕ6Α στην ανοδο,αλλα καλυτερα παρα με 2 τριοδους παραλληλα
 
Το srpp δεν είναι κλασσικό ΡΡ. Ένα παράδειγμα:

Έστω 2 5687 σε srpp, που οδηγούν ένα επόμενο στάδιο με αντίσταση εισόδου 100 κιλοωμ. Ας πούμε ότι η έξοδος είναι 50 Vrms. (140 Vp-p).

To ac swing είναι 140/100.000=1,4mA.
Στις καθόδους έχουμε 500-1000 ωμ. Άρα το πάνω πλέγμα είναι 0,7-1,4Vp-p σε σχέση με την πάνω κάθοδο.

Το κάτω πλέγμα, αυτό που οδηγείται,
είναι 12-14Vp-p!!! (με κέρδος 10-12, αφού η κάθοδος δεν έχει πυκνωτή // με την αντίσταση).

Όπως βλέπεις, καμμία σχέση με συμμετρικά push και pull, όπου το ac swing είναι ίδιο και για τις 2 λάμπες.


Δεν θέλω να μακρυγορήσω με τη λειτουργία του, δες αυτό το πολύ καλό άρθρο, που σε συνέχειες εξηγεί το srpp:
http://www.tubecad.com/articles_2002/SRPP_Deconstructed/index.html
 
Το srpp δεν είναι κλασσικό ΡΡ. Ένα παράδειγμα:

Έστω 2 5687 σε srpp, που οδηγούν ένα επόμενο στάδιο με αντίσταση εισόδου 100 κιλοωμ. Ας πούμε ότι η έξοδος είναι 50 Vrms. (140 Vp-p).

To ac swing είναι 140/100.000=1,4mA.
Στις καθόδους έχουμε 500-1000 ωμ. Άρα το πάνω πλέγμα είναι 0,7-1,4Vp-p σε σχέση με την πάνω κάθοδο.

Το κάτω πλέγμα, αυτό που οδηγείται,
είναι 12-14Vp-p!!! (με κέρδος 10-12, αφού η κάθοδος δεν έχει πυκνωτή // με την αντίσταση).

Όπως βλέπεις, καμμία σχέση με συμμετρικά push και pull, όπου το ac swing είναι ίδιο και για τις 2 λάμπες.


Δεν θέλω να μακρυγορήσω με τη λειτουργία του, δες αυτό το πολύ καλό άρθρο, που σε συνέχειες εξηγεί το srpp:
http://www.tubecad.com/articles_2002/SRPP_Deconstructed/index.html



Φιλε Κωστα μην ξεχνας οτι απο το κυκλωμα που δουλευει ο Audiomonitor απουσιαζει (λογω ιδιαιτεροτητας της συγκεκριμενης λυχνιας) η αντισταση μεταξυ Ανοδου της κατω λαμπας και Καθοδου της επανω, που σε μια γνησια SRPP βαθμιδα αποτελει τον I-to-V converter, απαραιτητο και χαρακτηριστικο της τοπολογιας.

Αρα εδω δεν μπορουμε να μιλαμε αβιαστα για SRPP, ή εαν το καναμε θα ηταν μια υπεραπλουστευση.
Χωρις να το επιδιωκει ο Audiomonitor εχει εμπλακει με κατι που δεν εμπιπτει ακριβως στις κλασσικες γνωσεις.

Ασε που θεωρησα οτι θα ηταν ενημερος εξ αρχης για την αναλυση του Broskie, αφου ειναι απο τις κλασσικοτερες πηγες γνωσεις για τους απανταχου DIYers.