1. οχι αλλα εσυ ειπες οτι δεν υπαρχουν.
υπαρχουν λοιπον και φτανουν μερχι 135db ενω τα 24μπιτα φτανουν μεχρι 120db.
κανενα δεν φτανη το θεωρητικο μεγιστο θα τους αλλαξουμε ονομα;
2.νομιζα οτι η dsd ειναι σχετικα προσφατη.
και τωρα τι χρησιμοποιουν;
Backousis φίλε μου,
Η αμφισβήτηση είναι η μητέρα της γνώσης!
Α). Αν διαβάσει κάποιος προσεκτικά ότι έγραψα πιο πάνω προκύπτει ότι για κάθε 1 bit βάθους ανάλυσης ο λόγος σήματος προς θόρυβο αυξάνει κατά 6 dB.
SNR 1 bit = 6 dB
Αν θέλεις να το ψάξεις παραπέρα εδώ βρίσκεται και η
μαθηματική απόδειξη:
Εάν αναζητάς περισσότερες πληροφορίες το σχετικό λήμμα της Wikipedia είναι πολύ κατατοπιστικό:
Audio bit depth
Σ' ένα πολύ χαρακτηριστικό απόσπασμα αναφέρει τα εξής:
"
24-bit digital audio has a theoretical maximum S/N of 144 dB, compared to 96 dB for 16-bit; however, as of 2007 digital audio converter technology is limited to a S/N of about 124 dB (21-bit)[SUP][3][/SUP] because of real world limitations in integrated circuit design. Still, this approximately matches the performance of the human ear"
Θα σε παρακαλέσω να διαβάσεις κι' ένα παλιότερο άρθρο μου:
Τώρα με βάση τα παραπάνω έχουμε:
Για 24 bits λόγο SNR: 24 X 6 =
144 dB (Όχι 120 dB που γράφεις πιο πάνω)
Ο μετατροπέας που αναφέρεις έχει λόγο SNR 135 dB. Άρα η πραγματική του ανάλυση με βάση τον πιο πάνω κανόνα είναι: 135 dB : 6 =
22,5 bits.
Αυτή είναι και η πραγματική ανάλυση του μετατροπέα, είτε ADC, είτε DAC ασχέτως της ονομαστικής που αναγράφει ο κατασκευαστής.
(Τα τελευταία μη αντιστοιχούντα σε πραγματικό σήμα bits συμπληρώνονται αυτομάτως με μηδενικά για να έχουμε την αναφερόμενη ονομαστική ανάλυση)
Επομένως, τουλάχιστον με βάση τις σημερινές εξελίξεις της τεχνολογίας θα πρέπει να είμαστε πολύ επιφυλακτικοί στις εξαγγελίες των κατασκευαστών, που διαφημίζουν εξωπραγματικές αναλύσεις. Δε σημαίνει ότι ότι οι διαφημιζόμενοι μετατροπείς ADC και DAC's έχουν πρόβλημα, κάθε άλλο. Όχι όμως να παρασυρόμαστε από νούμερα που τίθενται για λόγους marketing και μόνο.
Β). Σχετικά με τη DSD εγγραφή είναι αλήθεια ότι έχει πολλά πλεονεκτήματα ως προς την ποιότητα. Όμως είναι άχρηστη για τις ανάγκες της παραγωγής. Διότι δεν μπορεί να γίνει κανονική επεξεργασία (Equalization, Reverb, Compression κλπ) εντός περιβάλλοντος DSD εγγραφής.
Εξακολουθούμε λοιπόν να δουλεύουμε με PCM.