Καλιμπράρισμα Οθονών & Συσκευών εκτύπωσης

Re: Monitor calibration

Στην οθόνη που ρυθμίζεις το white balance πείραξα μόνο το μπλε 1% για να έρθουν όλα στη μέση και 3% τη φωτεινότητα. Γι'αυτό και είπα πως φαινόταν να είναι ήδη αρκετά καλά.

Τελικά έτρεξα άλλο ένα high γιατί το λευκό πήγαινε προς το μπλε. Δεν είχα βάλει το whitepoint στα 6500Κ και μου έβγαλε αποτέλεσμα στα 7300K. Είχα κατεβασμένα ρολά κατά τη μέτρηση.

Ορίστε η καινούργια μέτρηση. Το sRGB coverage βλέπω πως αυξήθηκε, αλλά αυξήθηκαν και τα δε average, maximum και rms. Το χάλασα;

u2717d_2.png
 
Re: Monitor calibration

Μάλλον κάτι κάνω λάθος. Τώρα το λευκό το βλέπω προς το κίτρινο.
 
Απάντηση: Monitor calibration

Είναι φυσιολογικό όταν συνηθίζει το μάτι στα 7500 και ξαφνικά κατεβαίνεις 1000 βαθμούς κάτω. Θα συνηθίσεις, αυτή είναι η σωστή θερμοκρασία εφόσον το όργανο μετράει σωστά.
 
Re: Monitor calibration

Από περιέργεια γύρισα την οθόνη όπως την είχα πριν και έτρεξα το Report on uncalibrated monitor. Αυτές είναι οι μετρήσεις που πήρα.

23:05:14,902 Uncalibrated response:
23:05:14,902 Black level = 0.1520 cd/m^2
23:05:14,903 50% level = 25.17 cd/m^2
23:05:14,904 White level = 119.81 cd/m^2
23:05:14,905 Aprox. gamma = 2.25
23:05:14,905 Contrast ratio = 788:1
23:05:14,905 White chromaticity coordinates 0.2963, 0.3103
23:05:14,905 White Correlated Color Temperature = 7787K, DE 2K to locus = 3.4
23:05:14,905 White Correlated Daylight Temperature = 7792K, DE 2K to locus = 1.4
23:05:14,906 White Visual Color Temperature = 7588K, DE 2K to locus = 3.2
23:05:14,906 White Visual Daylight Temperature = 7876K, DE 2K to locus = 1.3
23:05:14,906 Effective Video LUT entry depth seems to be 11 bits
23:05:14,906 The instrument can be removed from the screen.
23:05:14,908 DisplayCAL: Reached EOF (OK)

Μετά εφάρμοσα το icc και έτρεξα το Report on calibrated monitor. Αυτές είναι οι μετρήσεις.

23:08:56,789 Current calibration response:
23:08:56,789 Black level = 0.1505 cd/m^2
23:08:56,790 50% level = 25.64 cd/m^2
23:08:56,790 White level = 117.65 cd/m^2
23:08:56,791 Aprox. gamma = 2.20
23:08:56,791 Contrast ratio = 782:1
23:08:56,791 White chromaticity coordinates 0.3124, 0.3292
23:08:56,791 White Correlated Color Temperature = 6519K, DE 2K to locus = 5.0
23:08:56,792 White Correlated Daylight Temperature = 6521K, DE 2K to locus = 0.3
23:08:56,792 White Visual Color Temperature = 6340K, DE 2K to locus = 4.8
23:08:56,792 White Visual Daylight Temperature = 6510K, DE 2K to locus = 0.3

Είναι 1200Κ κάτω τώρα, αλλά στα μάτια μου φαίνεται κίτρινο. Πάντως οι εκτυπώσεις που έχω κάνει με βάση την προηγούμενη ρύθμιση συμφωνούσαν με αυτό που έβλεπα στην οθόνη.
 
Re: Το Φωτογραφικό chat

Παιδιά καλησπέρα. Καταρχήν αν γράφω σε λάθος topic παρακαλώ να μεταφερθεί. Θα ήθελα να κάνω ιμα ερωτησούλα. Μόλις αγορασα ένα μονιτορ της Benq για επεξεργασία φωτογραφίας (Sw2700pt) . Ακόμα δεν το έχω καλιμπράρει (αν κ έρχεται καλιμπραρισμένο οποτε δεν θεωρώ οτι θα έχει καμια μεγάλη απόκλιση χρωμάτων).
Επειδη με ενδιαφέρει η εκτύπωση φωτογραφιών ήθελα να ρωτήσω το εξής: Έχει επιλογές να δείχνει adobe rgb και σε srgb. Επειδή όλοι μας αποθηκεύουμε και εκτυπώνουμε σε srgb έχω αυτή την επιλογή.Τα χρώματα όμως μου φαίνονται αρκετά μουντά. Δεν θα έπρεπε να ισχύει το αντίθετο?Να ειναι δλδ πιο ζωηρά στο adobe rgb? Ευχαριστώ.
 
Απάντηση: Re: Το Φωτογραφικό chat

Παιδιά καλησπέρα. Καταρχήν αν γράφω σε λάθος topic παρακαλώ να μεταφερθεί. Θα ήθελα να κάνω ιμα ερωτησούλα. Μόλις αγορασα ένα μονιτορ της Benq για επεξεργασία φωτογραφίας (Sw2700pt) . Ακόμα δεν το έχω καλιμπράρει (αν κ έρχεται καλιμπραρισμένο οποτε δεν θεωρώ οτι θα έχει καμια μεγάλη απόκλιση χρωμάτων).
Επειδη με ενδιαφέρει η εκτύπωση φωτογραφιών ήθελα να ρωτήσω το εξής: Έχει επιλογές να δείχνει adobe rgb και σε srgb. Επειδή όλοι μας αποθηκεύουμε και εκτυπώνουμε σε srgb έχω αυτή την επιλογή.Τα χρώματα όμως μου φαίνονται αρκετά μουντά. Δεν θα έπρεπε να ισχύει το αντίθετο?Να ειναι δλδ πιο ζωηρά στο adobe rgb? Ευχαριστώ.

Ρίξε μια ματιά εδώ
https://avclub.gr/forum/showthread.php/153307-Monitor-calibration/page2

Σε γενικές γραμμές όταν πρόκειται για εκτύπωση σε εργαστήριο ή για παρουσίαση στο web το προφίλ πρέπει να είναι σε srgb.

Pro-and-Con.jpg
 
Re: Απάντηση: Re: Το Φωτογραφικό chat

Ρίξε μια ματιά εδώ
https://avclub.gr/forum/showthread.php/153307-Monitor-calibration/page2

Σε γενικές γραμμές όταν πρόκειται για εκτύπωση σε εργαστήριο ή για παρουσίαση στο web το προφίλ πρέπει να είναι σε srgb.

Pro-and-Con.jpg

Ευχαριστώ. Τα έχω υπόψιν μου αυτά.
Επομένως αν φωτογραφίσεις π.χ κάποιο μυστήριο και θές να δώσεις τις φώτος στον πελάτη, δουλεύεις σε Adobe rgb και για να εκτυπώσεις κάποιες απο τις φώτος αυ´τες τιε ξαναεπεξεργάζεσαι σε srgb?
 
Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Τραβάς από τη μηχανή σε Adobe rgb. Τις επεξεργαζεσαι σε Adobe rgb.
Κανείς export jpg srgb.
 
Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Τραβάς από τη μηχανή σε Adobe rgb. Τις επεξεργαζεσαι σε Adobe rgb.
Κανείς export jpg srgb.

Εγω απο την μηχανη τραβαω σε srgb . Η ερώτηση μου ειναι εξής:
Το μονιτορ μου εχει λειουργία a rgb και srgb. Σε mode srgb τα χρωματα ειναι πιο μουντα και οχι τοσο εντονα, πραγμα λογικό.
Οταν επεξεργαζομαι τις φωτος, κανονικά θα πρέπει να τις κάνω export σε srgb. Η λειτουργία που πρέπει να έχω στο monitor ποια είναι? Όσες φωτος δίνω στον πελάτη θα πρέπει να τις επεξεργαζομαι με το μονιτορ σε λειτουργιια adobe rgb (γτ και αυτός σε adobe rgb θα βλέπει) και όσες είναι για εκτύπωση σε λειτουργιια srgb ή όλες σε srgb? Ευχαριστώ
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Το διάβασες το νήμα που σου δόθηκε ? εκει μέσα εχουν απαντηθεί αυτά που ρωτάς με μια σειρά ωστε να είναι κατανοητά. Και τωρα σου απάντησαν τα παιδιά σωστά (π.χ. ο Evanfotis) αλλά δεν εχεις κατανοήσει τις βασικές ένοιεες του χρωματικού χώρου και πως αυτός ρυθμίζεται σε μηχανή, οθόνη απεικόνησης και εκτύπωση οπότε και δυσκολευεααι να βρείς το δρόμο σου.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Το διάβασες το νήμα που σου δόθηκε ? εκει μέσα εχουν απαντηθεί αυτά που ρωτάς με μια σειρά ωστε να είναι κατανοητά. Και τωρα σου απάντησαν τα παιδιά σωστά (π.χ. ο Evanfotis) αλλά δεν εχεις κατανοήσει τις βασικές ένοιεες του χρωματικού χώρου και πως αυτός ρυθμίζεται σε μηχανή, οθόνη απεικόνησης και εκτύπωση οπότε και δυσκολευεααι να βρείς το δρόμο σου.

Καλησπέρα.Το διάβασα μεχρι την 10η σελίδα αφού απο την 6η ξεκίνησε το θεμα με τις αραχνίτσες. Νομίζω πως τα βασικα α έχω κατανοήσει. ϊσως να μην διατυπώνω εγώ καλά την ερώτησή μου..
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Λοιπόν βασικός κανόνας είναι να ξέρεις τι θέλεις να παραδώσεις στον πελάτη σου. Αν π.χ. θες να παραδώσεις για κάποιο λόγο Adobe RGB δεν μπορείς να εχεις ρυθμισμένη τη μηχανή σου σε μικρότερο χρωματικό χώρο π.χ. sRGB. Επίσης αν δεν εχεις καλιμπραρισμενο μόνιτορ και ικανό να αποδώσει μεγαλύτερο χρωματικό χώρο από sRGB , ξεχνάς παντού το AdobeRGB.

Δεν βλέπω ιδιαίτερο λόγο να παραδώσεις υλικό σε AdobeRGB γιατί συνήθως οι περισσότεροι θα το δουν είτε σε ακαλιμπραριστο μόνιτορ είτε στο WEB, με προγράμματα που δεν απεικονίζουν σωστά το Adobe RGB, οπότε θα βλέπουν λάθος τη χρωματική μετατροπή.

Αν όμως έχεις καλό μόνιτορ, με δυνατότητα απεικόνισης Adobe RGB και το εχεις καλιμπραρει ή έχει έρθει σωστά καλιμπραρισμένο από την εταιρία, τοτε ναί εξαρχής δουλεύεις στον μεγαλύτερο δυνατό χρωματικό χώρο και ρυθμίζεις τη μηχανή σου ανάλογα και το μόνιτορ και το προγραμμα επεξεργασίας όταν αυτό εισάγει τα αρχεία π.χ. το LR ή το Photoshop. Oτην τελειώσεις τις επεμβάσεις σου όμως σώνεις όπως σου είπε ο Evanfotis σε sRGB για να μεταφράσει ο υπολογιστής όσο πιο σωστά γίνεται τα αρχεία από το μεγαλύτερο χρωματικό χώρο στο μικρότερο. Εκεί τελειώνεις εφόσον το μέσο απεικόνισης του πελάτη σου είναι κάποιο είδος ακαλιμπραριστης οθόνης π.χ. Υπολογιστής, tablet, τηλεόραση κλπ.

Αυτά ισχύουν για τα jpeg φυσικά γιατί τα RAW έχουν μεγαλύτερο χρωματικό χώρο και από AdobeRGB. Αν ξεκινάς με RAW λοιπόν ρυθμίζεις το LR στο Max χρωματικό χώρο μόνο αν εχεις τη δυνατότητα να τον δεις σωστά και αυτό γίνεται πάλι αν εχεις το κατάλληλο μόνιτορ και το εχεις καλιμπραρει.

Οι εκτυπώσεις τώρα είναι τελειως άλλη υπόθεση, οι περισσότεροι επαγγελματικοί εκτυπωτές σε εκτυπωτικές υπηρεσίες τυπώνουν με τετραχρωμία CMYK οπότε πρέπει να στείλεις το αρχείο πλήρες σε μεγάλο χρωματικό χώρο και να δώσεις τις οδηγίες για την εκτύπωση ώστε να γίνει σωστά η μετατροπή. Αν τυπώνεις μόνο σου πρέπει να εχεις φτιαγμένο profile που κουμπώνει στον εκτυπωτή σου και στο χαρτί που θα χρησιμοποιήσεις. Το προγραμμα μπορεί να σου απεικονίσει πως θα τυπωθεί η φωτογραφία σου χρωματικά πριν τυπωθεί π.χ. στο LR με την επιλογή proofing και αυτό φυσικά θα είναι διαφορετικό αν αλλάξεις profile εκτυπωτή - χαρτιού. Αν δεν είσαι ικανοποιημένος από αυτό που βλέπεις στο proofing πρέπει εκ νέου να ξανά διορθώσεις τα αρχεία σου αποκλειστικά για την εκτύπωση.

Αυτά είναι σε γενικές γραμμές.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Λοιπόν βασικός κανόνας είναι να ξέρεις τι θέλεις να παραδώσεις στον πελάτη σου. Αν π.χ. θες να παραδώσεις για κάποιο λόγο Adobe RGB δεν μπορείς να εχεις ρυθμισμένη τη μηχανή σου σε μικρότερο χρωματικό χώρο π.χ. sRGB. Επίσης αν δεν εχεις καλιμπραρισμενο μόνιτορ και ικανό να αποδώσει μεγαλύτερο χρωματικό χώρο από sRGB , ξεχνάς παντού το AdobeRGB.

Δεν βλέπω ιδιαίτερο λόγο να παραδώσεις υλικό σε AdobeRGB γιατί συνήθως οι περισσότεροι θα το δουν είτε σε ακαλιμπραριστο μόνιτορ είτε στο WEB, με προγράμματα που δεν απεικονίζουν σωστά το Adobe RGB, οπότε θα βλέπουν λάθος τη χρωματική μετατροπή.

Αν όμως έχεις καλό μόνιτορ, με δυνατότητα απεικόνισης Adobe RGB και το εχεις καλιμπραρει ή έχει έρθει σωστά καλιμπραρισμένο από την εταιρία, τοτε ναί εξαρχής δουλεύεις στον μεγαλύτερο δυνατό χρωματικό χώρο και ρυθμίζεις τη μηχανή σου ανάλογα και το μόνιτορ και το προγραμμα επεξεργασίας όταν αυτό εισάγει τα αρχεία π.χ. το LR ή το Photoshop. Oτην τελειώσεις τις επεμβάσεις σου όμως σώνεις όπως σου είπε ο Evanfotis σε sRGB για να μεταφράσει ο υπολογιστής όσο πιο σωστά γίνεται τα αρχεία από το μεγαλύτερο χρωματικό χώρο στο μικρότερο. Εκεί τελειώνεις εφόσον το μέσο απεικόνισης του πελάτη σου είναι κάποιο είδος ακαλιμπραριστης οθόνης π.χ. Υπολογιστής, tablet, τηλεόραση κλπ.

Αυτά ισχύουν για τα jpeg φυσικά γιατί τα RAW έχουν μεγαλύτερο χρωματικό χώρο και από AdobeRGB. Αν ξεκινάς με RAW λοιπόν ρυθμίζεις το LR στο Max χρωματικό χώρο μόνο αν εχεις τη δυνατότητα να τον δεις σωστά και αυτό γίνεται πάλι αν εχεις το κατάλληλο μόνιτορ και το εχεις καλιμπραρει.

Οι εκτυπώσεις τώρα είναι τελειως άλλη υπόθεση, οι περισσότεροι επαγγελματικοί εκτυπωτές σε εκτυπωτικές υπηρεσίες τυπώνουν με τετραχρωμία CMYK οπότε πρέπει να στείλεις το αρχείο πλήρες σε μεγάλο χρωματικό χώρο και να δώσεις τις οδηγίες για την εκτύπωση ώστε να γίνει σωστά η μετατροπή. Αν τυπώνεις μόνο σου πρέπει να εχεις φτιαγμένο profile που κουμπώνει στον εκτυπωτή σου και στο χαρτί που θα χρησιμοποιήσεις. Το προγραμμα μπορεί να σου απεικονίσει πως θα τυπωθεί η φωτογραφία σου χρωματικά πριν τυπωθεί π.χ. στο LR με την επιλογή proofing και αυτό φυσικά θα είναι διαφορετικό αν αλλάξεις profile εκτυπωτή - χαρτιού. Αν δεν είσαι ικανοποιημένος από αυτό που βλέπεις στο proofing πρέπει εκ νέου να ξανά διορθώσεις τα αρχεία σου αποκλειστικά για την εκτύπωση.

Αυτά είναι σε γενικές γραμμές.

Ευχαριστώ πολύ.. Ήσουν κατατοπιστικότατος. Εχω καταλαβει οτι πρέπει να σώζω σε Srgb Επειδή πήρα καλό μόνιτορ το οποίο έρχεται καλιμπραρισμένο (σίγουρα χρειάζεται και ένα καλιμπραρισμα με αραχνίτσα), αυτό που επίσης ρωτάω είναι το εξής: Το μόνιτορ σε τι λειτουργία να το έχω? Adobe RGB ή SRGB? Όπως μου τα λές, σε srgb ουσιαστικά για να βλέπω οτι θα δεί ο άλλος σε κάτι ακαλιμπράριστο ή ακόμα και στην εκτύπωση, γιατί αν το έχω σε λειτουργία Adobe rgb θα βλέπω τον μεγαλύτερο χρωματικό χώρο. Σωστα ή το χασα τελείως?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Άμα ημουν κατατοπιστικός θα τα είχες καταλαβει , αρα κάτι δεν μετέφερα σωστά ή δεν έδωσες την απαιτούμενη προσοχή.:BDGBDGB53:

Καταρχην πες μας αν δουλεύεις με RAW ή με jpeg, ποιο προγραμμα επεξεργασίας χρησιμοποιεις, ποιο monitor εχεις και αν αυτό ήρθε με χαρτί καλιμπραρίσματος, αν σκοπεύεις να ελέγχεις και το καλιμπραρεις συν το χρονω με εξωτερικό calibrator, τι φωτισμό δωματίου χρησιμοποιεις όταν κάνεις επεξεργασία και που τυπώνεις.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Δουλεύω με Raw. Το μόνιτορ είναι της BenQ το sw2700pt. Ήρθε με χαρτί καλιμπραρισματος. Συνήθως σε δωμάτιο χωρίς φώτα επεξεργαζομαι σε lightroom. Τυπώνω σε εργαστήριο.
 
Ένα ζήτημα που συχνά προβληματίζει τον σύγχρονο ψηφιακό φωτογράφο είναι αυτό της διαχείρισης του χρώματος σε ένα αποτελεσματικό και ολοκληρωμένο workflow.

Για όποιον έχει υψηλές ποιοτικές απαιτήσεις και θέλει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες που παρέχει ο εξοπλισμός του και η ψηφιακή τεχνολογία, σε γενικές γραμμές συστήνεται η εξής διαδικασία:
1. Λήψη σε (ακατέργαστο) RAW format.
2. Μετατροπή σε (α) αρχείο TIFF, (β) 16bit, (γ) Prophoto RGB, για την εν συνεχεία επεξεργασία στο Photoshop (*1).
3. Αποθήκευση του επεξεργασμένου τελικού αρχείου με όλα τα layers, selections, paths κλπ σε format PSD ή TIFF, πάλι σε 16bit Prophoto RGB.
4. Από το τελικό αυτό αρχείο αναφοράς πλέον, ανάλογα με την τελική χρήση της εικόνας, παράγονται πανεύκολα τα κατάλληλα αρχεία για κάθε xρήση. Άλλο για εκτύπωση για έκθεση, άλλο για εκτύπωση σε έντυπο, άλλο, τέλος, για χρήση στο διαδίκτυο. Σε αυτό το τελευταίο στάδιο κατά κανόνα, γίνεται το μεγαλύτερο μπέρδεμα και ελλοχεύουν συχνά απογοητεύσεις.
Ας προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε κάθε στάδιο,
με απλό τρόπο. Με λίγη υπομονή, νομίζω θα βγει κάποια άκρη.


Η συνέχεια στον αρθρογράφο...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Δουλεύω με Raw. Το μόνιτορ είναι της BenQ το sw2700pt. Ήρθε με χαρτί καλιμπραρισματος. Συνήθως σε δωμάτιο χωρίς φώτα επεξεργαζομαι σε lightroom. Τυπώνω σε εργαστήριο.

Aπο τη στιγμή που δουλευεις με RAW δεν εχει καμια σημασία τι θα δηλώσεις στην μηχανή ως χρωματικό χώρο (αφορά μονο τα jpeg). To monitor το ρυθμίζεις σε AdobeRGB ή το κάνει αυτοματα το calibrator όταν φτιάχνει το profile. Φροντίζεις να υπάρχει ενας ήπιος ξεκούραστος ουδέτερος φωτισμός απο 5800Κ-6500K που δεν ενοχλεί στην οθόνη με αντανακλάσεις. Κανονικά το καλιμπράρισμα του monitor (οπότε δεν ξέρεις τί εχουν λάβει στο αυτόματο που ήρθε) λαμβανει υπόψην και το είδος και την ένταση του περιβάλλοντος φωτισμού. Δες εδω σχετικά με αυτό : http://www.northlight-images.co.uk/room-lighting-for-image-editing/
Ρυθμίζεις το LR για το max χρωματικό χώρο Prophoto RGB και κάνεις τις διορθώσεις σου. Οταν τελειώσεις κάνεις export τα αρχεία ως SRGB για να τα δώσεις για θέαση σε οποιαδήποτε οθόνη. Τσεκάρεις χρωματα ανοίγοντας τα αρχεία σε αλλο υπολογιστή κλπ.

Για την εκτύπωση έξω ειναι λιγο μπέρδεμα. Θα είχα σταθερά μια εκτυπωτική υπηρεασία με σταθερή ποιοτητα και μηχανήματα. Θα προτιμούσα να έδινα tiff στο εργαστήριο, αν δώσεις τα jpeg μπορεί να σου κάτσει και λάθος εκτύπωση γιατι πάλι θα γίνει μετάφραση σε άλλο χρωματικό χωρο CMYK. Θα έκανα μια φορά μερικές αρχικες δοκιμαστικές εκτυπώσεις σε διάφορα χαρτιά σε κάποια δικά μου χρωματικά δείγματα και θα κατέληγα αν έχω την χρωματική ακρίβεια που θέλω. Αν η εταιρία έχει το/τα profile του εκτυπωτή της σε συνδιασμό με το χαρτί/ά εκτύπωσης για LR μπορεί να στο/ά δώσει (ΙCC profiles) και να τα προσομειώσεις τον εκτυπωτή στο LR με την εντολή proofing (π.χ. για χαρτί ματ/glossy κλπ.). Ετσι θα δείς διπλα διπλα μια φωτό στην οθονη σου ταυτόχρονα στον πληρες χρωματικό χώρο όπως το είχες διορθώσει και το θέλεις και δίπλα της πως η ίδια φωτό θα αποδοθεί σε συγκεκριμένο χαρτί και σε συγκεκριμένο εκτυπωτή. Αν διαφέρει (που θα διαφέρει) θα κάνεις τις απαραίτητες διορθώσεις στα αρχεία proofing και θα σώσεις τα αρχεία ξέχωρα για εκτύπωση στο εργαστήριο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Χρωματική ακρίβεια στις εκτυπώσεις μας ? Έχουμε τον κατάλληλο φωτισμό για να ελέγξουμε την εκτύπωση αν είναι κοντά σε αυτή που απεικονίζει το σωστά καλιμπραρισμενο και ακριβό monitor που έχουμε ?

Μερικές επαγγελματικές λύσεις ειναι η αγορά ειδικού Professional Desktop Viewer (Viewing booth) : https://www.bhphotovideo.com/c/sear..._stations_lights_3617&N=0&Ntt=desktop viewers

Μια προσιτή οικονομικά λύση είναι η αγορά ενός μικρού φωτιστικό που δίνει με ακρίβεια (πιστοποιημένη) την θερμοκρασία λευκού που θελουμε να ελέγξουμε την εκτύπωση (και πιθανόν είναι η ίδια με αυτή που έχουμε καλιμπραρει και το monitor μας) :

https://vimeo.com/169721252