Καλυτερος raw converter για καθε μηχανη?

Απο το DPP εχω την εκδοση 3.1.0.0
Ειδα οτι κυκλοφορησε η 3.10.0.0 που μπορουμε να την κατεβασουμε? Εψαξα το σαιτ της κανον αλλα χαθηκα μεσα σε εκτυπωτες, κυαλια και αριθμομηχανες...
 
Και βέβαια, πολλοί θεωρούν τα μανίσια χρωματικά προφίλ αξεπέραστα.

Πως το δουλευουμε ακριβως το συστημα ομως?

Αν ανοιξει το αρχειο πρωτα στο ACR, οτι λλαγες και να κανεις δεν τις βλεπει το DPP.
Αν ανοιξεις το αρχειο πρωτα στο DPP για να περασεις το χρωματικο προφιλ που θελεις και μετα περασεις στο ACR, παλι χανεις αφου το ACR θα περασει τα δικα του προφιλ.

Μονη λυση να πας απο το DPP κατ ευθειαν στο φωτοσοπ, αλλα τοτε χανεις μερικα πλεονεκτηματα του ACR.

Προς το παρον, ανοιγω το raw στο ACR, φτιαχνω exposure, recovery, fill light, blacks, clarity και vibrance, σωζω σε tiff και ανοιγω στο DPP και αφου ορισω χρωματικο προφιλ και WB το στελνω στο φωτοσοπ...

...μηπως δεν ειμαι καλα γιατρε μου...??? :ADFADF1:


εντιτ.... ειναι απαραιτητο το περασμα απο το ACR
 
http://software.canon-europe.com/

Διαλεγεις χωρα μηχανη κτλ και σε βγαζει σε μια σελιδα με ολα τα σχετικα προγραμματα. Θα βρεις αρχειο αναβαθμισης.

Για ενδεχομενη συγκριση, πχ αναμεσα σε DPP και Lightroom υπαρχουν θεματα, γιατι δεν μπορεις να αντιστοιχισεις ρυθμισεις ακριβως. Στο DPP το default ειναι αναλογο με τις ρυθμισεις της μηχανης. Το Lightroom εχει περισσοτερες επιλογες αλλα ακομα και στις κοινες το default ειναι διαφορετικο.
 
Μπραβο ρε Βασιλη... εχει ενδιαφερουσες προσθηκες το προγραμμα.

Ενα περιεργο που δεν βρηκα πως δουλευει και γιατι, ειναι πως ενω κανω αλλαγες σε ενα raw και αποθηκευω παλι σε CR2 με το save as, δεν μου δειχνει τις αλλαγες στο irfanview ουτε στο ACR, ενω αντιθετα μεσα απο τον browser του DPP τις εχει κρατημενες.
Κατι πρεπει να παιζει με το που αποθηκευει τις ρυθμισεις μαλλον...
 
Eτσι ειναι. Ομως τις αποθηκευει "μεσα" στο αρχειο. Αν το πας σε αλλο υπολογιστη, θα το δεις με τις αλλαγες που ειχες κανει.

Αυτο για εμενα ειναι πολυ σημαντικο, γιατι θελω να μπορω να δουλευω το ιδιο πακετο σε διαφορετικα μηχανηματα.

Σε φωτογραφιση προιοντων που εκανα και tethered shooting με το EOS Utility, εκανα ολη την επεξεργασια με το DPP, μια χαρα. Βy the way, καμια φορα ολη η προσπαθεια που κανεις να εξαφανισεις το φοντο κατα τη φωτογραφιση, παει τζαμπα γιατι συνηθως περιλαμβανει τις φωτογραφιες ο γραφιστας και κραταει μονο το περιγραμμα....

Μια φορα που επιχειρησα να χειριστω πακετο βαφτισης, τελικα τις ξαναπερασα ολες δευτερη φορα με το Lightroom. Μου ειχε ξεφυγει παραπανω φως, αλλα για ψυχολογικους λογους πηγα στο Lightroom.

Παντως, χωρις να το τσεκαρω, οταν εδινα φως στο DPP απο το ιστογραμμα ανεβαζε πολυ λιγοτερο θορυβο, σε συγκριση με την ιδια αυξηση φωτεινοτητας στο Lightroom.

Σιγουρα το DPP ειναι πολυ καλο. Μπορει να μην ειναι το καλυτερο, αλλα στο βασικο χειρισμο της εικονας δε νομιζω οτι υστερει. Του λειπουν σιγουρα οι ευκολιες, αφου για ακατανοητο λογο η Κανον τις βαζει με το σταγονομετρο.
 
Επίσης έχουν εξαρχής το αντίδοτο σε καποιες ιδιοτροπίες νεων μοντέλων κατι που τα αλλα προγράμματα αργουν να το υλοποιήσουν (και αν).

Όπως ας πούμε οι μάγκες της PhaseOne που τους έστειλα mail για τα αρχεία της Fuji f550exr, και κάνουν την πάπια πρός το παρόν...
 
Μπραβο ρε Βασιλη... εχει ενδιαφερουσες προσθηκες το προγραμμα.

Ενα περιεργο που δεν βρηκα πως δουλευει και γιατι, ειναι πως ενω κανω αλλαγες σε ενα raw και αποθηκευω παλι σε CR2 με το save as, δεν μου δειχνει τις αλλαγες στο irfanview ουτε στο ACR, ενω αντιθετα μεσα απο τον browser του DPP τις εχει κρατημενες.
Κατι πρεπει να παιζει με το που αποθηκευει τις ρυθμισεις μαλλον...

Για να σου δείξει τις αλλαγές το irfanview θα πρέπει να αλλάξει και το ενσωματομένο jpeg κατι που δεν ισχύει.
 
Πως το δουλευουμε ακριβως το συστημα ομως?

Αν ανοιξει το αρχειο πρωτα στο ACR, οτι λλαγες και να κανεις δεν τις βλεπει το DPP.
Αν ανοιξεις το αρχειο πρωτα στο DPP για να περασεις το χρωματικο προφιλ που θελεις και μετα περασεις στο ACR, παλι χανεις αφου το ACR θα περασει τα δικα του προφιλ.

Μονη λυση να πας απο το DPP κατ ευθειαν στο φωτοσοπ, αλλα τοτε χανεις μερικα πλεονεκτηματα του ACR.

Προς το παρον, ανοιγω το raw στο ACR, φτιαχνω exposure, recovery, fill light, blacks, clarity και vibrance, σωζω σε tiff και ανοιγω στο DPP και αφου ορισω χρωματικο προφιλ και WB το στελνω στο φωτοσοπ...

...μηπως δεν ειμαι καλα γιατρε μου...??? :ADFADF1:


εντιτ.... ειναι απαραιτητο το περασμα απο το ACR

Για να έχεις τα προφιλ του DPP πρέπει να σώσεις σε tiff.

Ti ακριβώς θέλεις απο το ACR και το θεωρείς απαραίτητο ??.

Αντε κανε ενα συγκριτικο σε neutral profile.

ΣΣ. Διάλεξε και κανενα raw με πολύ θόρυβο-ψηλό ISO για να κάνω και εγώ μια μετατροπή με Dcrawjdc. Χωρίς καμιά αποθορυβοποιηση αλλά με ειδικό αλγόριθμο που κρατάει τον θόρυβο συμμαζεμένο.
 
Ti ακριβώς θέλεις απο το ACR και το θεωρείς απαραίτητο ??.

Αντε κανε ενα συγκριτικο σε neutral profile.

ΣΣ. Διάλεξε και κανενα raw με πολύ θόρυβο-ψηλό ISO

Θορυβος, 40D και εγω, δεν γινεται...:Banane0: :ADFAD2:

Το ACR το ηθελα για τις ρυθμισεις του στην εκθεση, το adjusment brush, το πολυ βολικο ιστογραμμα, και κυριως για το recovery (συν την ευκολια του).

Τωρα που κατεβασα το ενημερωμενο DPP ειδα οτι εχει ρυθμιστικο για τα hιghlights κατι που δεν ειχε η παλια εκδοση που ειχα οποτε θα το ψαξω λιγο.

Για τεστ δεν ξερω, γιατι τα βαριεμαι, δεν μπορω να κραταω αρχεια και στατιστικες συν οτι η οθονη μου ειναι μαπα...:twoguns:

Ωστοσο, καπου διαβασα προχθες για την 5DMK2 και το βιντεο... ελεγε ο τυπος οτι πρεπει να τραβας σε iso πολλαπλασια του 160 για να εισαι κανονικος και οχι boostαρισμενος και εγραφε για κατι νεα προφιλ που κυκλοφορησε μια εταιρεια (για βιντεο παντα).

Καπου εκει, εδινε και ως καλο αρχικο προφιλ για περαιτερω επεξεργασια 0/-2/-4/0. Το δοκιμασα σημερα για φωτογραφια και ισως ασχοληθω λιγο.

To neutral προφιλ στο DPP φαινεται να ειναι το καλυτερο, τα αλλα ειτε πολυ μουντα ειτε πολυ κορεσμενα, αντιθετα στο ACR το adobe δειχνει προτιμοτερο.

Α... εβγαλα σημερα και αρκετες με 800 iso με καργα ηλιοφανεια να δω τι γινεται... ηθελα ταχυτητα και κλειστο διαφραγμα f8 στον 70-300 να δω τι λεει απο οξυτητα...
 
Last edited:
Για να σου δείξει τις αλλαγές το irfanview θα πρέπει να αλλάξει και το ενσωματομένο jpeg κατι που δεν ισχύει.

Δυσκοιλιο το irfanview τελικα... εχω την εντυπωση οτι η ιδια δουλεια (γρηγορη επεξεργασια, κυριως κροπ σε raw και μετατροπη σε jpg) γινεται και με το DPP... θα το δω και αυτο.
 
Βολικο το DPP για γρηγορο κροπ και μικρη επεξεργασια σε φουλ μεγεθος μιας φωτο.
Θα δοκιμασω και το batch process να δω τι λεει...

Εκει που φαινεται κατι ενδιαφερον ειναι στα χρωματα που δεν ξερω αν ειναι αποτελεσμα των προφιλ ή κατι τυχαιο.
Επεξεργαστηκα μια φωτο με βαση τα μεγεθη που αναφερω παραπανω στο χρωματικο προφιλ και μετα την περασα στο φωτοσοπ ως tiff οπου με διπλη επεξεργασια στα χρωματα (οπου συνηθως βγαζω κατι σε κλοουν) πηρα -νομιζω- αυτο που πολλοι αναφερουν ως χρωματα κανον κοινως... ωραια (εκτος απο ενδιαφεροντα).

Θα το ψαξω λιγο ακομα, αλλα... πολλα κλικ ρε παιδια..!!!
 
Δημήτρη, Καλά εσύ ξεπέρασες και τον Καναδό ...

Βρήκα κατι raw απο

http://www.photographyblog.com/reviews/fujifilm_finepix_f550exr_review/

αλλά μόνο με το ACR δεν μπορώ να τα ξεψαχνίσω. Dcraw και Rawanalyze ανοίγουν μόνο τα SN 8Mb.

Πρώτον γουστάρω πολύ την fuji (μου αρέσουν τα jpeg με τα χρώματα "αλά velvia" κ.λ.π.), δεύτερον έχω σκάσει 260 για το C1, δεν πρέπει να είναι πραγματικά universal raw editor? :a0210:
 
Μεγαλη υποθεση το χρωματικο προφιλ που ξεκινας, ειδικα αν στη συνεχεια πειραξεις τα χρωματα. Βγαινουν αλλα αντ αλλων.

Δοκιμασα σχεδον την ιδια διαδικασια, οπως θα εκανα κανονικα (με βαση οσα ξερω ή κανω συνηθως), μια φορα με DPP και φωτοσοπ και μια φορα με ACR και φωτοσοπ.

Τα αποτελεσματα θα τα δειτε παρακατω. Προβλημα (παραξενο) ειχα με το ACR στα πολυ φωτεινα που δεν ερχοταν, ενω με το DPP ηταν καλυτερα τα πραγματα. Αρα ισως υπαρχει θεμα και στην εκθεση εκτος απο τα χρωματα.
Και φυσικα, ακολουθωντας ιδια επεξεργασια στον κορεσμο στο φωτοσοπ και στις δυο, ειχα εντελως διαφορετικα αποτελεσματα.

Στην DPP εκδοση, μαλλον εχω και μειωμενο κοντραστ, ισως σηκωνε παραπανω.


Πρωτα η DPP εκδοση... προσεξτε και στις δυο φωτο, (ειναι χαρακτηριστικο της φωτεινοτητας και του χρωματος που αναφερω παραπανω) την ανοιχτοχρωμη κολωνα, στο μεσον της φωτο, στο βαθος, πανω απο την πινακιδα coffe, καθως και το κομματι της κοκκινης γλαστρας απο κατω...

52f7c313fae9ca3a03285acb5c7b133b775f67f6a41e956b7f13be189805d4af6g.jpg



Μετα η ACR εκδοση

7e48abab41b628e925c9df1e9ed4ad2d419baf43734d4c5e6194f73c6287fa6c6g.jpg



και εδω το αρχικο raw

http://www.mediafire.com/i/?v9chkzrmqfx2x6k
 
Πρώτον γουστάρω πολύ την fuji (μου αρέσουν τα jpeg με τα χρώματα "αλά velvia" κ.λ.π.), δεύτερον έχω σκάσει 260 για το C1, δεν πρέπει να είναι πραγματικά universal raw editor? :a0210:

Velvia και τέτοια μόνο το μανίσιο προβλέπεται να έχει.

Το ACR ούτε το DR mode αξιοποιεί καλά. Δεν δίνει δυνατότητα να παίξεις με τις αναλογίες σκοτεινών φωτεινων πίξελ.

Μονο το s7raw (αν ανανεωθεί) ισως έχει τουλάχιστον σωστό DR mode.
 
....
Ωστοσο, καπου διαβασα προχθες για την 5DMK2 και το βιντεο... ελεγε ο τυπος οτι πρεπει να τραβας σε iso πολλαπλασια του 160 για να εισαι κανονικος και οχι boostαρισμενος και εγραφε για κατι νεα προφιλ που κυκλοφορησε μια εταιρεια (για βιντεο παντα).
.........

To neutral προφιλ στο DPP φαινεται να ειναι το καλυτερο, τα αλλα ειτε πολυ μουντα ειτε πολυ κορεσμενα, αντιθετα στο ACR το adobe δειχνει προτιμοτερο.

Α... εβγαλα σημερα και αρκετες με 800 iso με καργα ηλιοφανεια να δω τι γινεται... ηθελα ταχυτητα και κλειστο διαφραγμα f8 στον 70-300 να δω τι λεει απο οξυτητα...

Αν επιμένει βάλτου ενα στοιχημα οτι τα 160, 320 κλπ είναι pullαρισμένα 200, 400, σε ψηφιακό επίπεδο. και τα 125, 250 ... pushαρισμένα 100, 200 ...Oυδέτερα είναι μόνο τα ακέραια ISO.
Μπερδεύονται βλέποντας λιγότερο θόρυβο στα black frames.

Πιό μουντα απο το neutral !!!
 
....

Τα αποτελεσματα θα τα δειτε παρακατω. Προβλημα (παραξενο) ειχα με το ACR στα πολυ φωτεινα που δεν ερχοταν, ενω με το DPP ηταν καλυτερα τα πραγματα. Αρα ισως υπαρχει θεμα και στην εκθεση εκτος απο τα χρωματα.
Και φυσικα, ακολουθωντας ιδια επεξεργασια στον κορεσμο στο φωτοσοπ και στις δυο, ειχα εντελως διαφορετικα αποτελεσματα.

Στην DPP εκδοση, μαλλον εχω και μειωμενο κοντραστ, ισως σηκωνε παραπανω.


Πρωτα η DPP εκδοση... προσεξτε και στις δυο φωτο, (ειναι χαρακτηριστικο της φωτεινοτητας και του χρωματος που αναφερω παραπανω) την ανοιχτοχρωμη κολωνα, στο μεσον της φωτο, στο βαθος, πανω απο την πινακιδα coffe, καθως και το κομματι της κοκκινης γλαστρας απο κατω...

52f7c313fae9ca3a03285acb5c7b133b775f67f6a41e956b7f13be189805d4af6g.jpg



Μετα η ACR εκδοση

7e48abab41b628e925c9df1e9ed4ad2d419baf43734d4c5e6194f73c6287fa6c6g.jpg



και εδω το αρχικο raw

http://www.mediafire.com/i/?v9chkzrmqfx2x6k

Ελα ρε δεν γίνονται αυτά. Κάτι δεν θα έκανες ίδιο.

Το μεγάλο μπαμ το κάνει η διαφορά στο χαλί.
 
Αν επιμένει βάλτου ενα στοιχημα

Για τα Iso αφηνω εσενα να βγαλεις ακρη, ωστοσο το αλλο που ελεγε για τις ρυθμισεις του χρωματικου προφιλ στη μηχανη κατα την ληψη, εχει μια βαση... ειδικα νομιζω, το κοντραστ στο -4, δηλαδη καθολου....

Προς το παρον δοκιμασα με raw πραγμα που δεν ξερω αν ειναι το ιδιο με απ ευθειας jpg απο τη μηχανη... δηλαδη δεν καταλαβαινω αν...

...τραβηξω raw εχοντας συγκεκριμενο προφιλ στη μηχανη

...τραβηξω raw και δωσω το συγκεκριμενο προφιλ στο DPP

θα εχω τα ιδια αποτελεσματα?


...το ίδιο με jpg (εδω μαλλον οτι εχεις στη μηχανη κατα την ληψη, αυτο περνεις και στην επεξεργασια, δεν ξερω τι αλλαζει στο DPP αν αλλαζεις εκει προφιλ, δηλαδη πχ τραβας jpg με νουτραλ στη μηχανη και μετα στο DPP το κανεις λαντσκειπ).

Η παρακατω ειναι raw σε adobe RGB, με προφιλ 0 σαρπνες/-4 κοντραστ/-2 κορεσμο/0 color tone. Επεξεργασια απλη με DPP σε sRGB (αρα σηκωνε και πιο βαρια επεξεργασια αν ειχα πχ adobeRGB) μονο WB και ανοιγμα σε tiff στο φωτοσοπ, οπου επισης ανοιξε σε sRGB (αντι prophoto που εχω δηλωμενο να ανοιγουν αρα και εδω ειχε περιθωρια) και τελικα σωσιμο σε sRGB 3.1 Canon (αυτο πρωτη φορα το ειδα).

Για πειτε απο χρωμα και κοντραστ πως φαινεται? Εμενα το χρωματακι μου αρεσε ετσι απαλο :Banane0: αλλα στο κοντραστ μαλλον επερνε κι αλλο...

b48de671498240062f04dd47b928629b449c0431b990be47ab49eb299ec9cafc6g.jpg


εβαλα και ενα φιλτρακι στον ουρανο να γινει λιγο πιο γαλανος....
 
Αν επιμένει βάλτου ενα στοιχημα οτι τα 160, 320 κλπ είναι pullαρισμένα 200, 400, σε ψηφιακό επίπεδο. και τα 125, 250 ... pushαρισμένα 100, 200 ...Oυδέτερα είναι μόνο τα ακέραια ISO.
Μπερδεύονται βλέποντας λιγότερο θόρυβο στα black frames.
!


And as always, shoot in multiples of 160 ASA. (i.e. shot 160ASA, 320 ASA, 640 ASA, 1250 ASA, 2500 ASA etc – NEVER 100 ASA, 200 ASA, 400ASA etc – this applies to VIDEO ONLY btw.)

You will get SIGNIFICANTLY better results. You’ll find that something shot at 320 ASA has less noise than something shot at 200 ASA (sometime better than 100ASA!) That’s due to the sensor’s native sensitivity (of 160ASA.)

Απο εδω... http://blog.vincentlaforet.com/2011/04/29/technicolor-cinestyle-profile-available-for-canon-5dmkii/
 
Aν τραβηξεις σε jpg, οτι χρωματικο προφιλ ειχες, με αυτο θα πορευθεις στο DPP. Δεν μπορεις να το αλλαξεις και εχεις πολυ λιγες επιλογες για επεξεργασια. Ωστοσο συνεχιζω να εντυπωσιαζομαι απο τον ελεγχο της εκθεσης και ειδικα στα κλιπαρισμενα και κρασαρισμενα...

Παρακατω, ενα jpg, με το γνωστο προφιλ 0/-4/-2/0 ανοιγμα στο DPP, επεξεργασια εκθεσης, color space adobeRGB και μετα φωτοσοπ για τα απολυτως απαραιτητα και μονο... levels για σωστο WB, curves για κοντραστ και λιγο vibrance.

Eδω το αρχικο jpg

1c192441fce2493d5a481254f96386c54b97212263d433f5dabee943cd739f086g.jpg


και εδω το μεταλλαγμενο

28efa87834925e8162b1d2b85f24850eca72b507a97095a6d49daf548d49e1176g.jpg


Ψιλοκαλα μου φαινονται τα χρωματα για συνεφιασμενο και σκιερο μερος...