Καμμιά ιδέα γιά μονάδες fullrange ?

ΘΑ παραγγείλω από lautsprecher.de, είτε το FE167 που πρότεινες, ή το FE166 το οποίο είναι μάλλον discontinued και ίσως είναι τα τελευταία κομμάτια από αυτό... Το 166 στα χαρτιά έχει μιά ιδέα καλύτερα χαρακτηρηστικά και είναι ελαφρά φτηνότερο. Το 167 είναι όμως θωρακισμένο... Ποιό είναι καλύτερο άραγε? Το ψάχνω...

Τα δυό μεγάφωνα ΔΕΝ είναι ίδια. Πέρα απ' τη θωράκιση. έχουν διαφορά στο Qts: το μεν 166 έχει τιμή 0.21 το δε 167 0.31.
Για την υλοποίηση που σκέφτεσαι, το μόνο ενδεδειγμένο είναι το 167 (για bass reflex ή για TQWT). Το 166 προορίζεται μόνο για φόρτιση χοάνης (κοινώς, κόρνα). Αν βάλεις το 166 σε καμπίνα bass reflex, τόχασες τελείως το μπάσο - κάποιοι εδώ μέσα τόχανε δοκιμάσει παλιότερα και είχαν απογοητευθεί... -bye-
 
@ JohnJohn (κυρίως) ...

όχι δε γνωρίζω αν υπάρχει στο εμπόριο πρόγραμμα που να εξομοιώνει καμπίνες για ομοαξονικά ή fullrange μεγάφωνα, διότι για τέτοια μιλάμε εδώ.

η φόρτιση χαμηλών και τα στάσιμα τι δουλειά εχουν με το αν ο κώνος ακτινοβολεί και υψηλές? (εκτός αν μιλάμε για ενδοδιαμόρφωση που δεν καταλαβαίνω τι σχεση εχει με το θεμα). Που θα οφελουσε μια επιλογή για το αν η μονάδα ειναι fullrange στον υπολογισμό των στασίμων? Τα μηκη κυματος των υψηλών (όσων απομείνουν απο τα μονωτικά στο εσωτερικό...) τι σχεση εχουν με τις διαστάσεις της καμπίνας? Δεν μπορω να σε παρακολουθήσω, αν θες εξήγησέ μου.



Οι εξομοιώσεις γενικά μας βοηθούν στο να παίρνουμε μια πρώτη ιδέα για το τί είναι σωστό και τί όχι. Ποιο μεγάφωνο είναι κατάλληλο για τί μέγεθος καμπίνας μιλάμε και τέτοια πράγματα. Γιαυτό είπα πως το κάθε πρόγραμμα θα δώσει και άλλα αποτελέσματα, όχι για να διαψεύσω το συγκεκριμένο.

Δε νομίζω πως μας ενδιαφέρει πως θα κινηθεί σχεδιαστικά και κατασκευαστικά ένας επαγγελματίας (ας κάνει όσες εξομοιώσεις και μετρήσεις θέλει ώστε να βελτιώσει το προϊόν του) αλλά ένας χομπίστας δε μπορεί να κολλάει σε τέτοια... εκτός κι αν κάποιος πιστεύει πως αν μετακινήσει τον "αυλό" από τα 281,25 χιλιοστά του sim στα 279,75 θα "βρωμίσει" το μεσοχαμηλό.

υπάρχουν χομπίστες που φτιάχνουν σαφώς καλύτερα ηχεία απο κάποιες εταιρίες αλλά ας μην το αναλύσουμε... το πόσο ένας χομπίστας όμως θέλει αυτό που φτιάχνει να είναι άρτιο ή πρόχειρο, αυτό ειναι κατά ποσο σοβαρά εχει παρει το χόμπυ του και μεχρι που είναι διατεθιμένος να φτασει ο ιδιος. Στις λεπτομέρειες γίνεται η διαφορά. Σημερα πηρα μια μετρηση (παιζοντας με τα μονωτικά των ηχείων μου) με και χωρίς μονωτικά στην περιοχή κοντά στο port. Ακολουθώντας την πρακτική των εταιριών (μονωτικά σε ολο το μηκος των πλευρων) το αποτέλεσμα ηταν εντυπωσιακά χειρότερο όσο κι αν σου φαίνεται παράδοξο. Μάλιστα οταν ακούστηκε η αποψη (κατα την εξέλιξη του Mylo) ότι γυρω απο το port δεν συνιστώνται μονωτικά, ήμουν ο πρώτος που την αμφισβήτησα, γιατι παρέκλινε απο την standard πρακτική. Και μεχρι σημερα το θεωρουσα υπερβολή ωστε να κολλήσω ως χομπίστας σε κάτι τετοιο.. Οι μετρήσεις όμως με διεψευσαν, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμους του Troels Gravesen (για να μην μιλάμε για τον μανώλη) αλλα και καποιων αλλων που εχω δει να την εφαρμόζουν. Αν σε ενδιαφερει μπορω να ποστάρω και την μετρηση για του λόγου το αληθές. Τι θελω να πω, θελω να καταλήξω στο εξής, ότι ειχα κι εγω αμφισβητήσει πραγματα που μου φανηκαν λεπτομέρειες ή υπερβολές και αναγκάστηκα στην πορεια να αλλάξω γνώμη, για εναν λόγο, γιατι το εψαξα. Αν είχα αφορίσει όμως την αντιθετη αποψη απ την αρχή, θα ειχα μεινει στην παλιά μου αποψη. Και σε ότι ακούω, ανεξάρτητα αν μιλάει ο γκουρού ή ο αρχάριος, θέλω να ξέρω το γιατί, αλλιώς δεν με πειθει.

Just my 2p
 
Τασο ευγε κιαυτα ωραια...πες μου τωρα το φινιρισμα πως το κανεις. Αν θες να κανεις λακα. Ασταρι, αεριογραφο, φουρνο αυτοκινητων...τι κανεις?

Σταύρο, δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις και εύκολες λύσεις καθώς ανοίγεις μεγάλο θέμα. Καταρχάς από τα εργαλεία και το μάστορα υπάρχουν περιορισμοί. Δυο χέρια βάση και τέσσερα χρώματα με ενδιάμεσα τριψίματα είναι μια καλή αρχή για όποιον ασχολείται ερασιτεχνικά και θέλει ένα καλό πρώτο αποτέλεσμα. Ιδανικά με πιστόλι. Εάν έχεις και κάποιον που ασχολείται με αερογράφο μη διστάσεις να τον βάλεις στο κόλπο.
Γενικά προσωπικά δοκιμάζω την όποια διαδικασία πρώτα σε ένα μοντέλο. Καθώς με την πρώτη φορά δεν είναι απαραίτητο ότι θα καταφέρεις αυτό που θέλεις.
Σε κάθε περίπτωση αρχικά αποφάσισε τι φινίρισμα θέλεις.
Μετά συζητάμε εάν είναι γίνετε και με ερασιτεχνικά μέσα. Ή βρίσκουμε τον κατάλληλο επαγγελματία / φίλο / άνθρωπο για την όποια δουλεία.
 
Τα δυό μεγάφωνα ΔΕΝ είναι ίδια. Πέρα απ' τη θωράκιση. έχουν διαφορά στο Qts: το μεν 166 έχει τιμή 0.21 το δε 167 0.31.
Για την υλοποίηση που σκέφτεσαι, το μόνο ενδεδειγμένο είναι το 167 (για bass reflex ή για TQWT). Το 166 προορίζεται μόνο για φόρτιση χοάνης (κοινώς, κόρνα). Αν βάλεις το 166 σε καμπίνα bass reflex, τόχασες τελείως το μπάσο - κάποιοι εδώ μέσα τόχανε δοκιμάσει παλιότερα και είχαν απογοητευθεί... -bye-

Ορθως ομιλεις συναδελφε. Και το 206 που δοκιμασα στο παρελθον, ειχα τα ιδια απογοητευτικα αποτελεσματα .
Eπισεις, μια κι αναφερθηκαν οι καμπινες της φοστεξ, αυτες που προτεινει για BR με low Q, drivers ειναι για τα πανηγυρια.
 
η φόρτιση χαμηλών και τα στάσιμα τι δουλειά εχουν με το αν ο κώνος ακτινοβολεί και υψηλές? (εκτός αν μιλάμε για ενδοδιαμόρφωση που δεν καταλαβαίνω τι σχεση εχει με το θεμα). Που θα οφελουσε μια επιλογή για το αν η μονάδα ειναι fullrange στον υπολογισμό των στασίμων? Τα μηκη κυματος των υψηλών (όσων απομείνουν απο τα μονωτικά στο εσωτερικό...) τι σχεση εχουν με τις διαστάσεις της καμπίνας? Δεν μπορω να σε παρακολουθήσω, αν θες εξήγησέ μου.

Καμία .... απάντησα σε αυτό που με είχες ρωτήσει, αν γνωρίζω πρόγραμμα που να υπολογίζει και τη θέση των μονάδων στη καμπίνα. Και η τοποθέτηση ενός κώνου είναι σίγουρα διαφορετική από 2-3 κώνων. Και το εξήγησα ..... στην εξομοίωση το μεγάφωνο τοποθετήθηκε στο κέντρο ακριβώς της μπάφλας, στη περίπτωσή μας λοιπόν έχουμε το ακουστικό κέντρο, αφού δεν υπάρχει μεγάφωνο υψηλών, στο κέντρο της μπάφλας....



υπάρχουν χομπίστες που φτιάχνουν σαφώς καλύτερα ηχεία απο κάποιες εταιρίες αλλά ας μην το αναλύσουμε... το πόσο ένας χομπίστας όμως θέλει αυτό που φτιάχνει να είναι άρτιο ή πρόχειρο, αυτό ειναι κατά ποσο σοβαρά εχει παρει το χόμπυ του και μεχρι που είναι διατεθιμένος να φτασει ο ιδιος. Στις λεπτομέρειες γίνεται η διαφορά. Σημερα πηρα μια μετρηση (παιζοντας με τα μονωτικά των ηχείων μου) με και χωρίς μονωτικά στην περιοχή κοντά στο port. Ακολουθώντας την πρακτική των εταιριών (μονωτικά σε ολο το μηκος των πλευρων) το αποτέλεσμα ηταν εντυπωσιακά χειρότερο όσο κι αν σου φαίνεται παράδοξο. Μάλιστα οταν ακούστηκε η αποψη (κατα την εξέλιξη του Mylo) ότι γυρω απο το port δεν συνιστώνται μονωτικά, ήμουν ο πρώτος που την αμφισβήτησα, γιατι παρέκλινε απο την standard πρακτική. Και μεχρι σημερα το θεωρουσα υπερβολή ωστε να κολλήσω ως χομπίστας σε κάτι τετοιο.. Οι μετρήσεις όμως με διεψευσαν, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμους του Troels Gravesen (για να μην μιλάμε για τον μανώλη) αλλα και καποιων αλλων που εχω δει να την εφαρμόζουν. Αν σε ενδιαφερει μπορω να ποστάρω και την μετρηση για του λόγου το αληθές. Τι θελω να πω, θελω να καταλήξω στο εξής, ότι ειχα κι εγω αμφισβητήσει πραγματα που μου φανηκαν λεπτομέρειες ή υπερβολές και αναγκάστηκα στην πορεια να αλλάξω γνώμη, για εναν λόγο, γιατι το εψαξα. Αν είχα αφορίσει όμως την αντιθετη αποψη απ την αρχή, θα ειχα μεινει στην παλιά μου αποψη. Και σε ότι ακούω, ανεξάρτητα αν μιλάει ο γκουρού ή ο αρχάριος, θέλω να ξέρω το γιατί, αλλιώς δεν με πειθει.

Just my 2p

Δε διαφωνώ σε τπτ, αλλά το νήμα ξεκίνησε από ένα φίλο που ήθελε να φτιάξει ένα ηχείο, με δικά του μέσα. Αν λοιπόν κάποιος αν δεν τοποθετήσει το σωλήνα του br σε απόσταση 281,25mm φτιάχνει ένα κουτί με μεγάφωνο επάνω τότε δεν έχω να προσθέσω κάτι. Στα μονωτικά εγώ δεν αναφέρθηκα... είναι μακράν πιο σημαντική παράμετρος από το μεγάφωνο και το σωλήνα.

Για να το κάνω και ψιλά... αναφέρομαι σε υπερβολές και μεγάλες κουβέντες. Μιλάμε για ιδιοκατασκευές που ούτε καν το ένα ηχείο με το άλλο θα είναι ίδια. Ένα σφάλμα 1mm στη κάθε πλευρά και ο όγκος αλλάζει, μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι η καμπίνα τόσο μεγαλύτερο και το σφάλμα. Δεν είναι τυχαίο πως πολλοί κατασκευαστές πωλούν, ή ετσι λένε τουλάχιστο, ταιριασμένα ζεύγη ηχείων.


@ Μ. Τζωρτζάκη

Είναι πάρα πολύ πιθανό να μην έχω καταλάβει τί συζητάτε.... Αλλά είναι προφανώς απίθανο να είναι λάθος η εξομοίωση που αναρτήσατε.
 
@ Μ. Τζωρτζάκη

Είναι πάρα πολύ πιθανό να μην έχω καταλάβει τί συζητάτε.... Αλλά είναι προφανώς απίθανο να είναι λάθος η εξομοίωση που αναρτήσατε.

Προφανώς αγαπητέ , αλλα οχι για τούς λογους που υπονοείτε

PS
Τα μονωτικά , οι φλάντζες , οι βίδες , τα πισσόφυλλα , οι κυματοδηγοί , οι κινούμενες μάζες (οχι αυτές τών μονάδων) και οτι άλλο φανταστείτε είναι κομμάτια του συνολου, και η διαφορά στήν λεπτομέρεια , χαρακτηρίζει και τήν διαφορά μεταξύ ενός κουτιού + μεγάφωνο = κουτόφωνο απο ένα ηχείο
 
Last edited:
......
......
......
Για να το κάνω και ψιλά... αναφέρομαι σε υπερβολές και μεγάλες κουβέντες. Μιλάμε για ιδιοκατασκευές που ούτε καν το ένα ηχείο με το άλλο θα είναι ίδια. Ένα σφάλμα 1mm στη κάθε πλευρά και ο όγκος αλλάζει, μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι η καμπίνα τόσο μεγαλύτερο και το σφάλμα. Δεν είναι τυχαίο πως πολλοί κατασκευαστές πωλούν, ή ετσι λένε τουλάχιστο, ταιριασμένα ζεύγη ηχείων.


@ Μ. Τζωρτζάκη

Είναι πάρα πολύ πιθανό να μην έχω καταλάβει τί συζητάτε.... Αλλά είναι προφανώς απίθανο να είναι λάθος η εξομοίωση που αναρτήσατε.

Τα σημερινά μηχανήματα κοπής ξυλείας έχουν ανοχή περίπου στο 1-2/10 του χιλιοστού.

Είναι απολύτως προφανές, πως η ιδέα σου για το τι σημαίνει ιδιοκατασκευή ηχείου, έχει μείνει στα κιτ που πουλούσαν τα ηλεκτρονικάδικα αρχές δεκαετίας '80.

Επειδή τυχαίνει να γνωρίζω και τον MTZ και τον JohnJohn, ξέρω πως διαβάζοντας τα σχόλιά σου περί ανοχών χαμογελούν ήδη πίσω από το πληκτρολόγιο.

Τώρα για το τι αγοράζουμε ταιριασμένο σε ηχείο μέχρι 1000Ευρώ (ίσως και παραπάνω), είναι αλλουνού πάπα ευαγγέλιο.
Ας καταφέρουν πρώτα να μην χάνουν οι καμπίνες τους αέρα και ύστερα βλέπουμε....
 
Καλησπέρα και απο εμένα , ψαχνω να βρω 2 τμχ από το Fostex FE167E , αλλά δυστυχώς με ενημερωνουν σε όσα ιντερνετικα μαγαζιά και εαν εχω ψαξει , ότι είναι "out of production and out of stock" .

Ξέρει κάποιος εάν υπάρχει διθέσιμο σε κάποιο μαγαζί ή με ποιό μοντέλο το αντικατέστησε η Fostex .

Φιλικά Δημήτρης

Υ.Γ. Ενημερώτικά θέλω να φτίαξω το Chili Chang
ChiliChang3D.gif
με τα FE167E .
 
στο λενε μαλλον γιατι ισως βγει νεα σειρα

κανουν τα 7 για τετοιου ειδους κατασκευή?
μη πας για τα 6 που βγηκαν τα καινουργια
 
Εάν σου αρεσουν τα κουτιά της Spawn Family, οι εναλλακτικές που έχεις είναι να φτιάξεις το HIRO που μπορείς να βάλεις το καινούργιο FE166en. Mε παραπλήσιες διαστάσεις αλλά πιο σύνθετη την εσωτερική δομή του λόγω φόρτισης χοάνης. Δεν έχει φάλτσα βέβαια και ετσι σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη. Αλλη λύση να πάρεις κάποιο ζεύγος απο τα ακόμα εναπομείναντα 207 και να φτιάξεις κάποιο G Chang ή Half Chang.
http://stores.shop.ebay.co.uk/AudioConnexion_Fostex_W0QQ_fsubZ3526628QQ_sidZ199698751QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322
Καλή επιτυχία στην επιλογή και στις κατασκευές σου.
 
Απάντηση: Re: Καμμιά ιδέα γιά μονάδες fullrange ?

στο λενε μαλλον γιατι ισως βγει νεα σειρα

κανουν τα 7 για τετοιου ειδους κατασκευή?
μη πας για τα 6 που βγηκαν τα καινουργια



Την συγκεκριμενη κατασκευη που θέλω να φτίαξω , την εχω βρει μόνο με τα FE167E και απο τα λίγα που διάβασα, δεν ξερω κατα πόσο θα ταιριαζαν τα FE166Ε που είναι για αμιγώς Back Loaded Horn κατασκευες.

 
Απάντηση: Re: Καμμιά ιδέα γιά μονάδες fullrange ?

Εάν σου αρεσουν τα κουτιά της Spawn Family, οι εναλλακτικές που έχεις είναι να φτιάξεις το HIRO που μπορείς να βάλεις το καινούργιο FE166en. Mε παραπλήσιες διαστάσεις αλλά πιο σύνθετη την εσωτερική δομή του λόγω φόρτισης χοάνης. Δεν έχει φάλτσα βέβαια και ετσι σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη. Αλλη λύση να πάρεις κάποιο ζεύγος απο τα ακόμα εναπομείναντα 207 και να φτιάξεις κάποιο G Chang ή Half Chang.
http://stores.shop.ebay.co.uk/AudioConnexion_Fostex_W0QQ_fsubZ3526628QQ_sidZ199698751QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322
Καλή επιτυχία στην επιλογή και στις κατασκευές σου.

Τελικά με την βοήθεια του φίλου stelakis1 βρήκα τα FE167E εδω www.madisound.com , προς $70.50 το τμχ αλλά με μεταφορίκα 40$ και ίσως τον κινδυνο του τελωνείου .

Οσο για την καμπίνα , είχα κάποια ξύλα που με βολευάν να φτιάξω το Chili Chang, για το HIRO με το εσωτερικό που έχει δεν το δοκιμάζω με τίποτα , θα δω και τις διαστασεις των G Chang ή Half Chang μήπως καταληξω εκεί .
 
Re: Απάντηση: Re: Καμμιά ιδέα γιά μονάδες fullrange ?

Τελικά με την βοήθεια του φίλου stelakis1 βρήκα τα FE167E εδω www.madisound.com , προς $70.50 το τμχ αλλά με μεταφορίκα 40$ και ίσως τον κινδυνο του τελωνείου .

Οσο για την καμπίνα , είχα κάποια ξύλα που με βολευάν να φτιάξω το Chili Chang, για το HIRO με το εσωτερικό που έχει δεν το δοκιμάζω με τίποτα , θα δω και τις διαστασεις των G Chang ή Half Chang μήπως καταληξω εκεί .

Μπορεις να πας σε ξυλουργο για σιγουρα αποτελεσματα.