Κάπου υπάρχει λάθος

Φυσικά κάπου υπάρχει λάθος.......Στη τιμή! Θα έπρεπε να κοστίζουν περί το 1/8 με ένα 1/9 των χτημάτων που κοστίζουν πραγματικά. Αυτό στη τρελή αγορά που βιώνουμε, κανονικά θα έπρεπε να είναι ακόμα φτηνότερα.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Κάπου υπάρχει λάθος

Φυσικά κάπου υπάρχει λάθος.......Στη τιμή! Θα έπρεπε να κοστίζουν περί το 1/8 με ένα 1/9 των χτημάτων που κοστίζουν πραγματικά. Αυτό στη τρελή αγορά που βιώνουμε, κανονικά θα έπρεπε να είναι ακόμα φτηνότερα.

Για εμενα τα grante εχουν την καλυτερη κατασκευη ηχειου, αντε μαζι με 5-6 ακομα που εχω δει, και νομιζω οτι η τιμη τους ειναι λογικη γι'αυτο που αντιπροσωπευουν Μιχαλη.
Αν παρατηρησεις εχουν και ακριβα μεγαφωνα και κρος και καμπινες. Μην ξεχνας οτι υπαρχουν μπακατελες με ολη την σημασια της λεξεως που κοστιζουν -αδικως και αδικαιολογητως - μια περιουσια.
 
Last edited:
ποτε δεν τα ακουσα να παιζουν καλα....

σε εκθεση παντα...

και δεν ηταν μικρος ο χωρος, ουτε τα βατ λιγα....

και για να συμπληρωσω....σε εκθεσιακο χωρο ακουσα και acapella , dynaudio, revel ,verity audio ...και επαιζαν εξαιρετικα
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Κάπου υπάρχει λάθος

Για εμενα τα grante εχουν την καλυτερη κατασκευη ηχειου, αντε μαζι με 5-6 ακομα που εχω δει, και νομιζω οτι η τιμη τους ειναι λογικη γι'αυτο που αντιπροσωπευουν Μιχαλη.
Αν παρατηρησεις εχουν και ακριβα μεγαφωνα και κρος και καμπινες. Μην ξεχνας οτι υπαρχουν μπακατελες με ολη την σημασια της λεξεως που κοστιζουν -αδικως και αδικαιολογητως - μια περιουσια.

Σε γενικές γραμμές δεν διαφωνώ περί κατασκευής Γιάννη. Απο κει και πέρα, περί ήχου, εγώ έχω βγάλει τα συμπεράσματα μου δεν περιμένω να ακούσω κάτι άλλο.

Πότε να σε περιμένω? -bye-
 
Last edited by a moderator:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Κάπου υπάρχει λάθος

Σε γενικές γραμμές δεν διαφωνώ περί κατασκευής Γιάννη. Απο κει και πέρα, περί ήχου, εγώ έχω βγάλει τα συμπεράσματα μου δεν περιμένω να ακούσω κάτι άλλο.

Πότε να σε περιμένω? -bye-

Συντομα θα σου ερθω, δεν μου την γλιτωνεις!
 
Last edited by a moderator:
http://www.grande-utopia-em.com/en/video.php

Βλέπεις αυτό και λες αμάν τιν τούτο?!! Πας να το ακούσεις (αν) και φεύγεις ξυρισμένος κόντρα,κόντρα ξούρα που λέγαμε παλιά.
Δε μπορεί κάπου υπάρχει λάθος.Που όμως?

Στην τελευταία έκθεση (νομίζω το πιο μικρό μοντέλο) μετα απο αρκετή ώρα ακρόασης εφυγα μαζί με μια και μοναδική αναμνηση. Το συριστικό σίγμα.
Δεν ξέρω τι ακριβώς πήγε λάθος, αλλά με την πραγματικότητα και τη μουσική , καμία σχέση ...
 
Πάντως αυτή η ιστορία, ότι τα μεγάλα - ακριβά ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο ηχεία - πάντα για συμβατικά μιλάμε- , θέλουν ειδικά περιποιημένους χώρους που αν δεν τους έχουν καταλήγουν να ακούγονται .. χάλια, είναι απλά όχι μόνο λάθος, αλλά και παράλογη:

Οι μεσαίες και τα πρίμα θα συμπεριφερθούν ακριβώς το ίδιο σε συγκεκριμένο χώρο, είτε προέρχονται από τα mid και τweeter του utopia, είτε από αυτά ενός ταπεινού ηχείου του 500άρικου.
Τα ηχητικά κύματα δεν έχουν μνήμη, ούτε συγκεκριμένη ανατροφή που να επηρεάζει τη μετέπειτα συμπεριφορά τους όταν θα έθουν σε επαφή με τις επιφάνειες του δωματίου (τύπου: "είμαι πιατίνι από B&W, θα κάνω έντονη ανάκλαση, αυτά από το κινέζικο μιντ παίρνουν τις στροφές με φάλτσο, τι φρίκη!").

ΟΛΑ τα χαρακτηριστικά ακτινοβολίας των παραπάνω συχνοτήτων είναι ίδια, εφόσον προέρχονται από ίδιου τύπου μονάδες (π.χ. 5-6,5'' μιντ, τουίτερ χωρίς κόρνα, δηλ αυτές που φοράνε το 95% των ηχείων της αγοράς).

Η μοναδική διαφορά του μεγάλου σε όγκο ηχείου από ένα μικρότερο είναι στο μπάσο: επειδή το μεγάλο κατεβαίνει χαμηλότερα, θα διεγείρει τις συχνότητες συντονισμού ενός σχετικά μικρού χώρου.
Τα μπάσα "μπουμάρουν", οι "μποτιές" αργούν να σβήσουν, η χαμηλομεσαία καλύπτεται - για το αυτί μας - από τους συντονισμούς που διαρκούν παραπάνω από το κανονικό.

Αυτά βέβαια για συχνότητες κάτω των 60 ΗΖ (στα 60 συντονίζουν όλα τα δωμάτια, είναι το ύψος των 3μ του μέσου ταβανιού).

Είναι πανεύκολο λοιπόν να δούμε αν το ηχείο είναι μεγάλο για το συγκεκριμένο χώρο: Παίζουμε κάτι με πολλές χαμηλές. Αν "σέρνεται", ακούγεται μαλακό κλπ, τότε συντονίζει ο χώρος, το ηχείο του πέφτει μεγάλο, κατεβαίνει πολύ χαμηλά.
Αν όμως δεν μας αρέσουν μεσαίες, πρίμα, ενώ στον ίδιο χώρο μας άρεσαν με κάποιο άλλο, απλά παίρνουμε .. το άλλο.

Άφησα απέξω τα συνοδά, γιατί εκεί βεβαίως υπάρχει τεράστιο θέμα με τα μεγάλα "μπασαδερά" ηχεία ή/και αυτά με τα πολύ εξεζητημένα κρος.

Αλλά έλεος πια με τους "σπέσιαλ" χώρους για ακριβά ηχεία, εκεί που ένα πιο ταπεινό ακούγεται αξιοπρεπώς.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της παρεξήγησης, αυτό που διάβασα προ καιρού - αν δεν απατώμαι - στο avsforum:
Το μεγάλο ηχείο λέει, επειδή το μιντ είναι μακρυά από το γουφερ, δημιουργεί συμβολή (comb filtering) σε μικρές αποστάσεις, υποστήριζε ο αμερικανός φωστήρας.
Αν δηλαδή έχουμε π.χ. μια απόσταση γούφερ - μιντ 0,6μ (που δεν νομίζω ότι υπάρχει), καθόμαστε στα 3 μέτρα από το ηχείο και με το αυτί στο ύψος του μιντ (worst case), ο ήχος από το γουφερ διανύει 6 εκατοστά παραπάνω. Δηλαδή η πρώτη συμβολή έρχεται στα 2800 ΗΖ και μετά στην 3πλάσια, 5πλάσια κ.ο.κ συχνότητα.

Αν το κάνουμε τελείως παράλογο και καθήσουμε στα 2 μέτρα, τότε η πρώτη είναι στα 1900 ΗΖ, 5700 κλπ.

Τι κρίμα που κανένα γούφερ δεν παίζει ούτε κατά διάνοια πάνω από τους 1000 στα τρίδρομα (κροσσάρεται στους 300-500, με 2η τάξη είναι ήδη 24!!db κάτω στους 1200-2000), αλλιώς θα είχε δίκιο!

Συγκαταλέγεται κι αυτό στις κουλαμάρες του τύπου "είναι near field, πρέπει να το ακούς από κοντά", λες και ο κατασκευαστής με ένα μαγικό τρόπο έχει στα μη near field απαγορεύσει στο ηχητικό κύμα να ξεδιπλώσει όλο του το μεγαλείο, αν δεν διανύσει τουλάχιστον 3 μέτρα.
Near field σημαίνει απλά ότι δεν μπορεί να παίξει δυνατά (δεν φτάνει δηλαδή μεγάλες μέγιστες στάθμες), γι αυτό και πρέπει να είναι κοντά σου, αν θες αυξημένες εντάσεις.

Πολλά μικρά ανήκουν σ αυτή την κατηγορία, αφού φτάνουν δε φτάνουν 100db το πολύ και με μεγάλη παραμόρφωση.
 
Σε κάθε περίπτωση Κώστα,η κουβέντα δεν γίνεται για κάθε ηχείο,είναι περιορισμένη κι αφορά τα μεγάλα ηχεία της συζήτησης.

Τέτοια ηχεία,δεν έχω δεί προσωπικά σε κανένα σπίτι,όπως δεν έχω δεί και πολλά δωμάτια ικανά να τα φιλοξενήσουν(στα περισσότερα δεν θα μπαίνουν κάν μέσα απο τις πόρτες ή καθ' ύψος).

Επομένως συζητάμε για το πώς ακούγονται-τα ακούσαμε στις εκθέσεις.Οι χώροι των εκθέσεων είναι άδειοι,με μεγάλες γυμνές επιφάνειες που δρούν σαν ακουστικοί καθρέπτες κι εντελώς απεριποίητοι ακουστικά(ούτε μπασοπαγίδες δεν θυμάμαι να είδα).

Για να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια,προσθέτοντας στην εξίσωση ότι τα συγκεκριμένα ηχεία έρχονται άστρωτα και σε κακούς συνδυασμούς,είναι φυσιολογικό να ακούμε ότι ακούμε.
 
Last edited:
Ναι βρε Διονύση, κατανοητό, κατάλαβα τι εννοούσες, απλώς το πήρα σαν αφορμή για να θίξω το παρεμφερές πονεμένο θέμα, αυτό δηλαδή του να βάζω ένα ηχείο 3 κλάσεις καλύτερο από το παλιό μου στο σπίτι, να παίζει χειρότερα και να μου λένε ότι γενικώς δεν "κάνει" για το χώρο.

Στις εκθέσεις έτσι είναι όπως τα λες.
Εγώ το συγκεκριμένο πάντως το άκουσα μια φορά να παίζει καλά (για τα δικά μου γούστα) σε μια έκθεση - δεν θυμάμαι ποιά χρονιά, που ήταν στο δίπλα δωμάτιο από εκείνο του θηριώδους Avangarde με τη συστοιχία subwoofer.

Προσωπική γνώμη πάντα, αλλά με το τουίτερ του συγκεκριμένου έχω ένα θέμα (όπως και με τα της audax επίσης)
 
Απάντηση: Re: Κάπου υπάρχει λάθος

Στην τελευταία έκθεση (νομίζω το πιο μικρό μοντέλο) μετα απο αρκετή ώρα ακρόασης εφυγα μαζί με μια και μοναδική αναμνηση. Το συριστικό σίγμα.
Δεν ξέρω τι ακριβώς πήγε λάθος, αλλά με την πραγματικότητα και τη μουσική , καμία σχέση ...

Αν λες αυτό που το οδηγούσε ένας λαμπάτος, ναι θα συμφωνήσω. Κι ο ενισχυτής ήταν επιπλέον εντελώς ακατάλληλος για το συγκεκριμένο.
 
Re: Απάντηση: Re: Κάπου υπάρχει λάθος

Αν λες αυτό που το οδηγούσε ένας λαμπάτος, ναι θα συμφωνήσω. Κι ο ενισχυτής ήταν επιπλέον εντελώς ακατάλληλος για το συγκεκριμένο.

Δεν θυμάμαι Κώστα, ποιός ακριβώς ήταν ο ενισχυτής.
Μια παρατήρηση ακόμα, προς όλους, το οτι ακούμε να "ξυρίζει" ένα ηχείο δεν είναι απαραίτητο οτι είναι κάτι λάθος με το τουιτερ, τα "νέας τεχνολογίας" mind - mindwoofer μεγάφωνα, έχουν συνήθως ένα πολύ μεγάλο peak έξω απο την περιοχή λειτουργίας τους, το οποίο όμως είναι πολύ πιθανόν να ακούγεται ανάλογα και με το σημείο κροςς αλλά και την κλίση των φίλτρων.
Πχ κάτι τέτοιο ..

w15ch.2.jpg
 
Μωρέ όσες φορές είχα ακουσει φοκαλ γέλαγα με τους τεχνικούς της και τα αφτιά τους.
Τα επαγγελματικά της μου ακουγόντουσαν αρκετά πιο μουσικά
Μια μέρα έτυχε και άκουσα τα προηγούμενα μεγάλα...δεν ξερω αν εφταιγε ο χωρος, τα συνοδά...το αποτελεσμα ήταν καθηλωτικό
οπότε σταμάτησα να βρίζω τα αφτια των τεχνικών της και αρχισα να βρίζω τη νοοτροπία τους:-)))
 
Για την ιστορία
το παραπάνω γραφημα που βλέπω του excel 5.5'' με το νεοδύμιο είναι μια χαρά, το μόνο θέμα είναι η αναισθησία
Πάντα οι μονάδες είχαν σπασίματα αλλες περισσότερα αλλες λιγότερα
 
Για την ιστορία
το παραπάνω γραφημα που βλέπω του excel 5.5'' με το νεοδύμιο είναι μια χαρά, το μόνο θέμα είναι η αναισθησία
Πάντα οι μονάδες είχαν σπασίματα αλλες περισσότερα αλλες λιγότερα

Μαύρο χάλι είναι το γραφημα, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα.
Να και ένα καλό , για να υπάρχει σύγκριση.
Fostex36.gif
 
Ε καλά Δημήτρη...τα όποια χαρακτηριστικά ενός μεγάφωνου απο μόνα τους δεν καθωρίζουν πως θα παίξει ένα ηχείο...Είσαι κορνάκιας και φουλρεϊντζάκιας ακόμα;-bye-
 
Re: Απάντηση: Κάπου υπάρχει λάθος

Ε καλά Δημήτρη...τα όποια χαρακτηριστικά ενός μεγάφωνου απο μόνα τους δεν καθωρίζουν πως θα παίξει ένα ηχείο...Είσαι κορνάκιας και φουλρεϊντζάκιας ακόμα;-bye-

:a0210:

Το fostex FX120 που βλέπω είναι ενα ισορροπημένο fullrange το οποίο μπορεί να παίξει μέχρι ~65 κύκλους και να δεχθεί ~10W με κορυφές ~30.
Με 89dB οι κορυφές μπορούν να φτάσουν τα 104dB και πρόγραμμα κάτω από 100 με τις όποιες παραμορφώσεις στα ορια της ισχύς του.
Δεν νομίζω οτι μπορεί να αποτελέσει ουτε το μιντ ενός σοβαρού συστηματος σε αντιθεση με το excel αν στηθεί σωστά.
 
Re: Απάντηση: Κάπου υπάρχει λάθος

Ε καλά Δημήτρη...τα όποια χαρακτηριστικά ενός μεγάφωνου απο μόνα τους δεν καθωρίζουν πως θα παίξει ένα ηχείο...Είσαι κορνάκιας και φουλρεϊντζάκιας ακόμα;-bye-

Σωστή παρατήρηση Διονύση, αλλά και το μεγάφωνο είναι πολύ σημαντικό.
Μου φαίνεται πολύ πιο βάσιμη εξήγηση γιατί παίζουν τόσο χάλια μερικά ηχεία τουλάχιστον πολύ περισσότερο απο τις υπόλοιπες δικαιολογίες τον χώρο, συνοδά, καλώδια, τη φάση της Σελήνης, την Τρόικα :grinning-smiley-043 , κλπ.

ΥΓ Ναι, είμαι κουφός και άσχετος και η κατάσταση μου χειροτερεύει, όσο περνάνε τα χρόνια και γερνάω :grinning-smiley-043..
 
Sorry για τα off
για τα φοκαλ τα μεγάλα
Το βηρύλλιο το ακούω μαλακό και αναλυτικό, σιγουρα δεν είναι διαμάντι
θελει ομως ισχύ και απόδειξη είναι οτι στα μικρά ενεργά της του βάζει 100W ενισχυτή και 150W στο 6.5''.
Τα γουφερ τους, δεν λέει αναλυτικά, αλλά αν κρίνεις από την ελάχιστη αντίσταση των grande utopia στα 3Ω και τα πιο οικονομικά γουφερ τους, πρεπει να είναι και το 16'' και το 10'' στα 4Ω.
Πρόσθετα εχει κρος 80 και 220, βαλτε οτι συντονίζει το ρεφλέξ ~20κύκλους (για να εχει -6dB τα 14Hz)
Πιθανά στους ~20 κύκλους θα εχει ~3Ω και περίπου τόσα στους ~120......
Και να μην είναι ετσι τα απόλυτα νούμερα κοντά στο συντονισμό θα εχει ελάχιστη αντισταση οπως και στο μεσο ευρος του μιντμπας.

Καταλαβαίνετε τι καλά που θα περνάνε οι ενισχυτές από τους 20 (που λίγοι δινουν πλήρη ισχύ) μέχρι τους 40κ
 
Αν ο χωρος και τα συνοδα ειναι δικαιολογια στο να μπορει παιξει, ενα τοσο ακριβο και μεγαλο ηχειο, τοτε μαλλον κατι δεν ξερω ακομη...