Καράβια και λιμάνια

@panos_adgr

Πάνο κι οι τρείς είναι μια και μια, έγραψες. Αν θες γράψε λίγο για το workflow. Τις έβγαλες με εργαλείο της κάμερας ή απλά multiple exposures?

Σε ευχαριστώ πολύ φίλε maestro. Είναι HDR φωτογραφία από 3 bracketed αρχεία σε -2 0 +2 EVs.

Θα γράψω πιο αναλυτικά πιο μετά.
 
Λοιπόν αγαπητέ φίλε Maestro.

Θα σου γράψω την τεχνική την τεχνική που ακολουθώ για HDR. (Είναι ένας από τους κλασικούς τρόπους)

Όταν έχω μία σκηνή μπροστά μου με υψηλό δυναμικό εύρος (Πολύ φωτεινά σημεία και πολύ σκοτεινά στο ίδιο κάδρο), κάνω Bracketing 3 λήψεων της ίδιας εικόνας με βήματα των 2στοπ, δηλαδή -2, 0, +2 EVs. Κάποιες φορές μπορεί να κάνω και 5 λήψεις σε βήματα του 1 στοπ, δηλαδή, -2, -1, 0, +1, +2 και πάντα σε Raw.

Μετά εισάγω τις φωτογραφίες στο Adobe Camera Raw (Photoshop cc) Κι εκεί επαναφέρω όλα τα χαμένα Highlights από τις φωτεινές λήψεις οριακά όμως. Το ίδιο κάνω και στα Shadows αν είναι πολύ σκοτεινά και πάλι όμως ελαφρώς. Αποθορυβοποιώ την σκοτεινή λήψη με το εργαλείο του ACR κρατώντας πάντα το detail στο 100. Συνήθως για τα αρχεία της Sony αποθορυβοποιώ στο 25+ και της Nikon στο 20max καθώς έχουν λιγότερο θόρυβο. Αποθορυβοποιώ επίσης και την κανονική λήψη αλλά λιγότερο. Δεν αποθορυβοποιώ ποτέ την υπερφωτεισμένη. Χρησιμοποιώ μόνο το εργαλείο αποθορυβοποίησης του Adobe Camera Raw καθώς είναι το μόνο που δεν κάνει artifacts τύπου banding μετά τα βήματα που ακολουθώ μέχρι το τελικό αρχείο.
Σε όλα τα αρχεία εφαρμόζω πάντοτε διόρθωση χρωματικών εκτροπών.

Μετά σώνω τα αρχεία σε TIFF χωρίς συμπίεση. Δεν κάνω καμία άλλη επεξεργασία πλην των παραπάνω!

Στην συνέχεια εισάγω τα αρχεία στο Photomatix και επιλέγω alligment και Handheld για να μου ευθυγραμμίσει τις φωτογραφίες μιας και πάντοτε (κακώς) τραβώ στο χέρι.
Στο photomatix (6) επιλέγω επεξεργασία tone balancer και σώνω το τελικό αρχείο από τις τρεις φωτό.

Πάνω σε αυτό το αρχείο μετά κάνω και την τελική επεξεργασίας σε ότι αφορά φωτεινότητα, χρώμα, κοντράστ, κλπ κλπ κλπ.
 
Απάντηση: Re: Καράβια και λιμάνια

Εμένα απλό JPEG με επεξεργασία στο Lr mobile στο καινοϋργιο μου παιχνίδι IPad Pro 10.5" , δυστυχώς δεν έχω μεγάλη οθόνη αλλά και πιο πλήρες πρόγραμμα για να κάνω πιο ακριβής αλλαγές (για την ώρα...)

IMG_1959.jpg
 
Λοιπόν αγαπητέ φίλε Maestro.

Θα σου γράψω την τεχνική την τεχνική που ακολουθώ για HDR. (Είναι ένας από τους κλασικούς τρόπους)

Όταν έχω μία σκηνή μπροστά μου με υψηλό δυναμικό εύρος (Πολύ φωτεινά σημεία και πολύ σκοτεινά στο ίδιο κάδρο), κάνω Bracketing 3 λήψεων της ίδιας εικόνας με βήματα των 2στοπ, δηλαδή -2, 0, +2 EVs. Κάποιες φορές μπορεί να κάνω και 5 λήψεις σε βήματα του 1 στοπ, δηλαδή, -2, -1, 0, +1, +2 και πάντα σε Raw.

Μετά εισάγω τις φωτογραφίες στο Adobe Camera Raw (Photoshop cc) Κι εκεί επαναφέρω όλα τα χαμένα Highlights από τις φωτεινές λήψεις οριακά όμως. Το ίδιο κάνω και στα Shadows αν είναι πολύ σκοτεινά και πάλι όμως ελαφρώς. Αποθορυβοποιώ την σκοτεινή λήψη με το εργαλείο του ACR κρατώντας πάντα το detail στο 100. Συνήθως για τα αρχεία της Sony αποθορυβοποιώ στο 25+ και της Nikon στο 20max καθώς έχουν λιγότερο θόρυβο. Αποθορυβοποιώ επίσης και την κανονική λήψη αλλά λιγότερο. Δεν αποθορυβοποιώ ποτέ την υπερφωτεισμένη. Χρησιμοποιώ μόνο το εργαλείο αποθορυβοποίησης του Adobe Camera Raw καθώς είναι το μόνο που δεν κάνει artifacts τύπου banding μετά τα βήματα που ακολουθώ μέχρι το τελικό αρχείο.
Σε όλα τα αρχεία εφαρμόζω πάντοτε διόρθωση χρωματικών εκτροπών.

Μετά σώνω τα αρχεία σε TIFF χωρίς συμπίεση. Δεν κάνω καμία άλλη επεξεργασία πλην των παραπάνω!

Στην συνέχεια εισάγω τα αρχεία στο Photomatix και επιλέγω alligment και Handheld για να μου ευθυγραμμίσει τις φωτογραφίες μιας και πάντοτε (κακώς) τραβώ στο χέρι.
Στο photomatix (6) επιλέγω επεξεργασία tone balancer και σώνω το τελικό αρχείο από τις τρεις φωτό.

Πάνω σε αυτό το αρχείο μετά κάνω και την τελική επεξεργασίας σε ότι αφορά φωτεινότητα, χρώμα, κοντράστ, κλπ κλπ κλπ.

Θαενκς για την αναλυτική περιγραφή!!!!

Άρα ακολουθείς χοντρικά την ίδια διαδικασία με μένα, αν και εγώ αφενός δεν κάνω αποθορυβοποίηση, αφετέρου τις ενώνω με το Photoshop. Απλά δεν έτυχε μέχρι τώρα να τραβήξω HDR με τη Sony, και ήθελα να δω αν έχει κάτι διαφορετικό που θα πρέπει να προσέξω. Θα δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία. Στις φωτογραφίες σου μου έκανε εντύπωση αφενός το χρώμα, αφετέρου το πόσο sharp φαίνονται. Eye candy, τελείως!
 
Θαενκς για την αναλυτική περιγραφή!!!!

Άρα ακολουθείς χοντρικά την ίδια διαδικασία με μένα, αν και εγώ αφενός δεν κάνω αποθορυβοποίηση, αφετέρου τις ενώνω με το Photoshop. Απλά δεν έτυχε μέχρι τώρα να τραβήξω HDR με τη Sony, και ήθελα να δω αν έχει κάτι διαφορετικό που θα πρέπει να προσέξω. Θα δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία. Στις φωτογραφίες σου μου έκανε εντύπωση αφενός το χρώμα, αφετέρου το πόσο sharp φαίνονται. Eye candy, τελείως!


Όντως το sharp στις 3 αυτές φωτογραφίες είναι απίστευτο.




Εγώ δεν έχω εξικοιωθεί ακόμα με το HDR στο adobe cameraw raw αλλά ούτε και στο HDR με Layers. Χρησιμοποιώ το photomatix με την ρύθμιση tone balancer για πιο ήπια επεξεργασία σε χρώματα.

Τα χρώματα τα πειράζω μετά ανά κανάλι. H οξύτητα σε αυτές τις τρεις μου έκανε κι εμένα εντύπωση αλλά.... Όπως έγραψα και πιο πάνω η οξύτητα έχει να κάνει ειδικά στα σκοτεινά σημεία με την υπερφωτεισμένη εικόνα. Αυτή δεν την αποθορυβοποιείς επειδή έχει υψηλό λόγο σήματος προς θόρυβο και είναι αυτή που θα δώσει την φωτεινή πληροφορία στα σκοτεινά που συνήθως είναι και αυτά που έχουν την λεπτομέρεια. (πχ. Φωτεινός ουρανός με σκοτεινό είδωλο ή θέμα). Αφού κλείσω το κύκλο επεξεργασίας και φτάσω στο τελικό αρχείο εφαρμόζω πολύ ήπια αποθορυβοποίηση με το εξαιρετικό εργαλείο Noisware (το έχω σαν add-on filter) το οποίο κατά την αποθορυβοποίηση μπορείς να το ρυθμίσεις να κάνει και sharpening είτε με sharpening είτε με Microcontrast, είτε με Contrast.

Τα πιο καλά HDR αρχεία τα έχω από την D7200 που έχει λίγο μεγαλύτερο δυναμικό εύρος από την a6000 αλλά η a6000 με βολεύει απίστευτα γιατί κάνει το bracketing με ταχύτητα 11fps και κατά τις τρεις λήψεις δεν προλαβαίνει να κουνηθεί η μηχανή (καθώς τραβάω στο χέρι πάντα) και έτσι χρειάζονται λιγότερη ευθυγράμμιση και είναι πιο sharp το τελικό αρχείο.
Με την D7200 η ταχύτητα συνεχούς λήψεις είναι η μισή και πολλές φορές οι τρεις λήψεις μεταξύ τους είναι μετακινημένες.

Γενικά ένα καλό HDR τελικό αρχείο θέλει σταθερές λήψεις (Α και Ω) και πολύ προσεγμένες εκθέσεις-φωτομετρήσεις. Κάποιες φορές μπορεί το θέμα να είναι πολύ φωτεινό και το bracket να πρέπει να γίνει με exposure compensation στην κύρια λήψη που θα επηρεάσει και το bracket. Θέλει μελέτη επίσης το ιστόγραμμα είτε κατά την διάρκεια της λήψης είτε στην επεξεργασία και θέλει πολύ μεγάλη προσοχή στην επεξεργασία να μην έχεις κλιπαρισμένα Highlights και Shadows στο επίπεδο βέβαια του εφικτού.

Αν θέλεις να βοηθηθείς επιπλέον θα πρέπει να κάνεις τοπική επεξεργασία στο τελικό σου αρχείο με το selective tool στο adobe camera raw για οποιαδήποτε παράμετρο θέλεις να πειράξεις.
Για παράδειγμα ο ουρανός στα HDR μπορεί να έχει πολύ θόρυβο (λόγο του μπλε καναλιού που θεωρείται το πιο θορυβώδες) λόγο επεξεργασίες και να μην έχει τόσο θόρυβο το foreground (χαρακτηριστικό φαινόμενο στο HDR). Εκεί λοιπόν χρησιμοποιείς το selective tool και κάνεις αποθορυβοποίηση μόνο στον ουρανό. Ή και το αντίθετο. Μπορεί επίσης στο τελικό αρχείο HDR να έχεις clipped highlights τα οποία για να τα ´μαζέψεις' να πρέπει να ρίξεις πολύ τον δείκτη και να σου χαλάσει η φωτό. Εκεί πας πάλι στο selective tool και με ρύθμιση μεγάλη στο feather (για να σβήνει μαλακά περιμετρικά) κάνεις τοπικό Highlight reduction στις περιοχές που σου δείχνει το ACR.

Συγνώμη που καταχράζομαι τον χώρο αυτού νήματος για τεχνικά θέματα.
 
Δε μπορούσα λόγω θέσης να χρησιμοποιήσω τον ήλιο που έδυε και το πλοιό μαζί, τον έπιασα όμως στην αντανάκλαση με το κάψιμο κατω απο το φουγαρο... μ'αρεσε κι αποφάσισα να την αφήσω ως είχε.

Ready to depart by betonven, on Flickr