Κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

πολυ ενδιαφερων.

τι πετροβαμβακα χρησιμοποιησες;

κιλα αμα κυβικο μετρο;

ποσα πακετα χρησιμοποιησες;

κοστος;

το etf δεν δουλεψε τελικα;


αγορασα ενα πακετο πετροβαμβακα των 5cm απο το leroy merlin το οποιο κοστισε 20ευρο και εχει μεσα αν θυμαμαι καλα 7-8 φετες. μου βγηκε ισα ισα...κατι ρεταλια πεταξα μονο. 16 ευρο κοστισαν τα δοκαρακια και 8 ευρο το υφασμα. συνολο 44 ευρο!!
το etf δεν καταφερα να βγαλω ακρη,,πολλες παραμετροι και πολυ λιγος χρονος για διαβασμα...ισως στο μελλον να το παρω πιο ζεστα.
 
Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

φίλε μου, ωραία η μπασοπαγίδα


θα ήθελα να σε ρωτήσω επειδή δεν μπορώ να δω καλά στη φωτογραφία.... στις γωνίες πίσω από τα ηχεία και στα πλάγια και γύρω από την οθόνη έχεις τοποθετήσει κάτι σαν μοκέτα ή ύφασμα (για να καλύψεις τον τοίχο) ή είναι μαύρη μπογιά?

Αν έχεις επενδύσει τις επιφάνειες με μαύρο ύφασμα, ΒΓΑΛ´ΤΟ και πες μας τι άκουσες...


(είναι μεγάλο λάθος η επένδυση μεγάλων επιφανειών με υλικό που απορροφά ενα περιορισμένο εύρος συχνοτήτων - το ύφασμα απορροφά μεγάλο ποσοστό των υψηλών συχνοτήτων και μόνο- είναι προτιμότερη η διάχυση - το σύστημα μπορεί να ακούγεται θαμπό, μουντό ψηλά - έτσι μπορεί να ακούγονται εντονότερα και οι χαμηλές συχνότητες...)

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ !

:ernaehrung004:

εχω βαψει τον τοιχο με μαυρη μπογια..τιποτα αλλο...
 
Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

^ οκ!



...φίλε μου, δεν έπρεπε να γεμίσεις τις μπασοπαγίδες με το υλικό ΑΛΛΑ έπρεπε να επενδύσεις την ξυλοκατασκευή-σκελετό περιφερειακά. Τα φύλλα του πετροβάμβακα πρέπει να μπορούν να κινηθούν και να έχουν μεγάλη επιφάνεια (για να συντονίζει σε χαμηλές συχνότητες) για να αποσβέσουν ενέργεια...



:ernaehrung004:
 
Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

cust_schmidt.jpg



Bass%20Trap%20detail.jpg
 
Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

Aν είχες πρόβλημα σε ένα συγκεκριμένο σημείο με πολύ χαμηλές συχνότητες, θα μπορούσες να σκεφτείς τη λύση του Helmholtz resonator



127415d1246718961-tub-trap-fallacy-p5310001.jpg




http://www.gearslutz.com/board/bass-traps-acoustic-panels-foam-etc/403342-tub-trap-fallacy.html
^ εδώ υπάρχουν κάποιες χρήσιμες πληροφορίες και μετρήσεις χωρίς και με helmholtz


127478d1246740181-tub-trap-fallacy-no-tub-waterfall.jpg


127479d1246740181-tub-trap-fallacy-tub-waterfall.jpg



εφαρμογή helmholtz για απορρόφηση ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΕΥΡΟΥΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ στο peak που υπήρχε στον χώρο - και όχι "όπου να 'ναι", όχι παντού (....)


-> δεν γράφω άλλα, είμαι εκτός hobby... :)


ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΦΙΛΕ ! :ernaehrung004:
 
Last edited:
Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

οι λυσεις που προτηνουν οι περισσοτεροι ειναι αυτες οι 2. ειτε το γεμιζεις ειτε το επενδυεις. προτίμησα τη δευτερη γιατι φοβήθηκα οτι με την πρωτη ισως αποροφουσε πολυ μπασο και το εκανε χειροτερα...παντος τη λύση αυτη μου την πρότεινε τεχνικος που ασχολειται με μπασσοπαγιδες.
παντος ακομη πειραματίζομαι...θα δειξει η συνεχεια πως θα παει...ευχαριστω παντος για τις προτασεις..
 
Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

^ να είσαι καλά φίλε μου !

Καλή συνέχεια ! :ernaehrung004:
 
Απάντηση: Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

^ οκ!



...φίλε μου, δεν έπρεπε να γεμίσεις τις μπασοπαγίδες με το υλικό ΑΛΛΑ έπρεπε να επενδύσεις την ξυλοκατασκευή-σκελετό περιφερειακά. Τα φύλλα του πετροβάμβακα πρέπει να μπορούν να κινηθούν και να έχουν μεγάλη επιφάνεια (για να συντονίζει σε χαμηλές συχνότητες) για να αποσβέσουν ενέργεια...



:ernaehrung004:
Δεν ξέρω αν λειτουργεί ακριβώς έτσι....
Αν κατάλαβα καλά νομίζω ότι ο πετροβάμβακας όπως και όλα τα μαλακά απορροφητικά υλικά δεν λειτουργούν σαν συντονιζόμενα πάνελ. Δεν "κλέβουν" δηλαδή ενέργεια από τις χαμηλές συχνότητες για να κινήσουν την μάζα τους που έτσι κι αλλιώς είναι μικρή. Απεναντίας το ηχητικό κύμα τα διαπερνά χάνοντας την ενέργεια του από τις εσωτερικές τριβές με τις ίνες του υλικού.
Αν αυτό που λέω είναι σωστό τότε ο φίλος μας καλώς τοποθέτησε έτσι τον πετροβάμβακα.
Πάντως για να απορροφηθεί καλύτερα η ενέργεια του κύματος πρέπει αυτό να διαπεράσει το αποσβεστικό υλικό με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα. Το ηχητικό κύμα όμως ακριβώς πάνω στον τοίχο έχει μηδενική ταχύτητα. Γι αυτό βλέπουμε να απομακρύνουν τα πάνελ από τον τοίχο ή στην περίπτωση των γωνιακών μπασοπαγίδων να μην τις γεμίζουν υλικό παρά μόνο και κυρίως στην εμπρός όψη τους που απέχει από την γωνία.
Και όσο πιο μακριά από τον τοίχο τοποθετούνται τόσο πιο χαμηλά στο φάσμα λειτουργούν.
Φίλε klamia71 οι κατασκευές έγιναν σίγουρα όμορφες. Δοκίμασε αν θέλεις να τις απομακρύνεις λίγο ή αρκετά από τις γωνίες, έως και μισό μέτρο, έστω και προσωρινά για πειραματικούς λόγους και πες μας τι άκουσες......
 
Απάντηση: Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

Δεν ξέρω αν λειτουργεί ακριβώς έτσι....
Αν κατάλαβα καλά νομίζω ότι ο πετροβάμβακας όπως και όλα τα μαλακά απορροφητικά υλικά δεν λειτουργούν σαν συντονιζόμενα πάνελ. Δεν "κλέβουν" δηλαδή ενέργεια από τις χαμηλές συχνότητες για να κινήσουν την μάζα τους που έτσι κι αλλιώς είναι μικρή. Απεναντίας το ηχητικό κύμα τα διαπερνά χάνοντας την ενέργεια του από τις εσωτερικές τριβές με τις ίνες του υλικού.
Αν αυτό που λέω είναι σωστό τότε ο φίλος μας καλώς τοποθέτησε έτσι τον πετροβάμβακα.
Πάντως για να απορροφηθεί καλύτερα η ενέργεια του κύματος πρέπει αυτό να διαπεράσει το αποσβεστικό υλικό με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα. Το ηχητικό κύμα όμως ακριβώς πάνω στον τοίχο έχει μηδενική ταχύτητα. Γι αυτό βλέπουμε να απομακρύνουν τα πάνελ από τον τοίχο ή στην περίπτωση των γωνιακών μπασοπαγίδων να μην τις γεμίζουν υλικό παρά μόνο και κυρίως στην εμπρός όψη τους που απέχει από την γωνία.
Και όσο πιο μακριά από τον τοίχο τοποθετούνται τόσο πιο χαμηλά στο φάσμα λειτουργούν.
Φίλε klamia71 οι κατασκευές έγιναν σίγουρα όμορφες. Δοκίμασε αν θέλεις να τις απομακρύνεις λίγο ή αρκετά από τις γωνίες, έως και μισό μέτρο, έστω και προσωρινά για πειραματικούς λόγους και πες μας τι άκουσες......

Είναι ακριβώς όπως τα λες. Οι μπασοπαγίδες που πολύ όμορφα έφτιαξε ο φίλος klamia71 είναι ευρέως φάσματος και θεωρούνται μία general purpose λύση για χώρους που δεν έχουν συγκεκριμένα προβήματα. Δεν θεωρούνται αποτελεσματικές σε πολύ χαμηλές συχνότητες (κάτω από 100 Hz), απομακρύνοντάς τες όμως από τον τοίχο, βελτιώνεται η απόδοσή τους στα χαμηλά. Η συγκεκριμένη τεχνική που χρησιμοποίησε λέγεται super chunk και τη χρησιμοποιούν πολλοί DIYers.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

Δεν ξέρω αν λειτουργεί ακριβώς έτσι....
Αν κατάλαβα καλά νομίζω ότι ο πετροβάμβακας όπως και όλα τα μαλακά απορροφητικά υλικά δεν λειτουργούν σαν συντονιζόμενα πάνελ. Δεν "κλέβουν" δηλαδή ενέργεια από τις χαμηλές συχνότητες για να κινήσουν την μάζα τους που έτσι κι αλλιώς είναι μικρή. Απεναντίας το ηχητικό κύμα τα διαπερνά χάνοντας την ενέργεια του από τις εσωτερικές τριβές με τις ίνες του υλικού.
Αν αυτό που λέω είναι σωστό τότε ο φίλος μας καλώς τοποθέτησε έτσι τον πετροβάμβακα.
Πάντως για να απορροφηθεί καλύτερα η ενέργεια του κύματος πρέπει αυτό να διαπεράσει το αποσβεστικό υλικό με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα. Το ηχητικό κύμα όμως ακριβώς πάνω στον τοίχο έχει μηδενική ταχύτητα. Γι αυτό βλέπουμε να απομακρύνουν τα πάνελ από τον τοίχο ή στην περίπτωση των γωνιακών μπασοπαγίδων να μην τις γεμίζουν υλικό παρά μόνο και κυρίως στην εμπρός όψη τους που απέχει από την γωνία.
Και όσο πιο μακριά από τον τοίχο τοποθετούνται τόσο πιο χαμηλά στο φάσμα λειτουργούν.
Φίλε klamia71 οι κατασκευές έγιναν σίγουρα όμορφες. Δοκίμασε αν θέλεις να τις απομακρύνεις λίγο ή αρκετά από τις γωνίες, έως και μισό μέτρο, έστω και προσωρινά για πειραματικούς λόγους και πες μας τι άκουσες......


αυτο ξερω και εγω για την λειτουργεια τους και γιαυτο τις γεμισα.
εννοεις να απομακρυνω την μπασοπαγιδα απο τον τοιχο μισο μετρο ( να καταλαβα καλα..)
θα το κανω και θα επιστρεψω με εντυπωσεις.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

αυτο ξερω και εγω για την λειτουργεια τους και γιαυτο τις γεμισα.
εννοεις να απομακρυνω την μπασοπαγιδα απο τον τοιχο μισο μετρο ( να καταλαβα καλα..)
θα το κανω και θα επιστρεψω με εντυπωσεις.

Ακομα να μας πεις εντυπωσεις ;:ears::drummer:

Θα ηθελα παντως την γνωμη οσων εχουν ασχοληθει με το να φτιαξουν τον
χωρο τους στο εξης: Πριν την τοποθετηση ακουγαμε σε μεσαιες εντασεις
πιστευοντας οτι ειναι αρκετα δυνατα μη μπορωντας να υποφερουμε μεγαλυτερες
σταθμες λογω πολυ ενισχυμενων χαμηλων ή και στασιμων κυματων.
Μετα την τοποθετηση παρατηρησαμε οτι θελαμε αρκετα μεγαλυτερες εντασεις
οι οποιες ισως και να φερνουν ενισχυτη και ηχεια κοντα στα ορια τους.
Αν αυτο ειναι το αποτελεσμα ενος ''φτιαγμενου'' χωρου τοτε ανατρεπονται
αρκετα απο αυτα που πιστευαμε περι επαρκειας ηχειων και κυριως βατ ενισχυτων.Η εντυπωση ηταν οτι ξεζουμιζαμε τον ενισχυτη χωρις βεβαια να
τον ακουσουμε να κλιπαρει (χρειαζονται περισσοτερες δοκιμες ).
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

Ακομα να μας πεις εντυπωσεις ;:ears::drummer:

Θα ηθελα παντως την γνωμη οσων εχουν ασχοληθει με το να φτιαξουν τον
χωρο τους στο εξης: Πριν την τοποθετηση ακουγαμε σε μεσαιες εντασεις
πιστευοντας οτι ειναι αρκετα δυνατα μη μπορωντας να υποφερουμε μεγαλυτερες
σταθμες λογω πολυ ενισχυμενων χαμηλων ή και στασιμων κυματων.
Μετα την τοποθετηση παρατηρησαμε οτι θελαμε αρκετα μεγαλυτερες εντασεις
οι οποιες ισως και να φερνουν ενισχυτη και ηχεια κοντα στα ορια τους.
Αν αυτο ειναι το αποτελεσμα ενος ''φτιαγμενου'' χωρου τοτε ανατρεπονται
αρκετα απο αυτα που πιστευαμε περι επαρκειας ηχειων και κυριως βατ ενισχυτων.Η εντυπωση ηταν οτι ξεζουμιζαμε τον ενισχυτη χωρις βεβαια να
τον ακουσουμε να κλιπαρει (χρειαζονται περισσοτερες δοκιμες ).

παω για καφε τωρα...μετα...χαχα
 
Απάντηση: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

Το μέγεθος που βλέπω, μικρή ή καθόλου διαφορά θα κάνει κάτω από τους 100, όπως επισημαίνει και ο dapost.
Το μήκος κύματος των 80 ΗΖ π.χ. είναι 4,3 μέτρα.
Στις φωτό, μήπως ανέβασες 2 φορές την ίδια μέτρηση?
 
Re: Απάντηση: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

Το μέγεθος που βλέπω, μικρή ή καθόλου διαφορά θα κάνει κάτω από τους 100, όπως επισημαίνει και ο dapost.
Το μήκος κύματος των 80 ΗΖ π.χ. είναι 4,3 μέτρα.
Στις φωτό, μήπως ανέβασες 2 φορές την ίδια μέτρηση?


οχι ...ειναι 2 διαφορετικες μετρησεις.
τι εννοεις οταν λες "Το μήκος κύματος των 80 ΗΖ π.χ. είναι 4,3 μέτρα. "

δεν ξερω και πολλα απο ερμηνεία διαγραμμάτων οποτε θα με βοηθησεις πολυ με αυτο.
 
Re: Απάντηση: Re: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

Είναι ακριβώς όπως τα λες. Οι μπασοπαγίδες που πολύ όμορφα έφτιαξε ο φίλος klamia71 είναι ευρέως φάσματος και θεωρούνται μία general purpose λύση για χώρους που δεν έχουν συγκεκριμένα προβήματα. Δεν θεωρούνται αποτελεσματικές σε πολύ χαμηλές συχνότητες (κάτω από 100 Hz), απομακρύνοντάς τες όμως από τον τοίχο, βελτιώνεται η απόδοσή τους στα χαμηλά. Η συγκεκριμένη τεχνική που χρησιμοποίησε λέγεται super chunk και τη χρησιμοποιούν πολλοί DIYers.

την μετακινησα περιπου 40 εκατοστα απο τον τοιχο αλλα δεν παρατησρησα και μεγαλες διαφορες.
μια ελφρα βελτιωση στο μπασο προκυπτει αλλα πολυ μικρη. οχι κατι θεαματικο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

οχι ...ειναι 2 διαφορετικες μετρησεις.
τι εννοεις οταν λες "Το μήκος κύματος των 80 ΗΖ π.χ. είναι 4,3 μέτρα. "

δεν ξερω και πολλα απο ερμηνεία διαγραμμάτων οποτε θα με βοηθησεις πολυ με αυτο.

Ούτε εγώ είμαι ειδικός. Το μήκος κύματος είναι το πηλίκο της ταχύτητας του ήχου (περ. 340 μέτρα το δευτ/λεπτο) προς τη συχνότητα. Οι χαμηλότερες συχνότητες εχουν π.χ μήκη κύματος 7 μέτρα για τα 50ΗΖ. Όταν ένα ηχητικό κύμα τέτοιου μεγέθους συναντήσει ένα εμπόδιο π.χ 1 μέτρου, απλά περνάει γύρω του, δεν ανακλάται.

Ομοίως και μια μπασοπαγίδα τέτοιων διαστάσεων στη γωνία, επηρεάζει πολύ λίγο την ανάκλαση σε τέτοιες συχνότητες. Ας το φανταστούμε - εντελώς "μπακάλικα" μιλώντας- σαν ένα "κύμα" 5χ5 μέτρων να χτυπάει σε μια επιφάνεια, της οποίας πολύ μικρό μέρος (1 τ.μ) είναι από κάποιο αποροφητικό υλικό. Σε σχέση με τη συνολική επιφάνεια ανάκλασης είναι λίγο.

Γι αυτό και στα στούντιο βλέπεις ολόκληρους τοίχους ντυμένους με τεράστιες ακίδες. Ακόμα και ανηχοϊκοί θάλαμοι, αν δεν είναι τεράστιοι, έχουν όριο προς τα κάτω στη συχνότητα. Από κει και κάτω έχουν ανακλάσεις..

Όλα είναι θέμα διαστάσεων. Ό δικός μου χώρος συντονίζει έντονα στα 37 ΗΖ περίπου.
Δεν πρόκειται ποτέ να βάλω λοιπόν ηχείο που να κατεβαίνει κάτω από 45. Δεν είναι μόνο το ενοχλητικό βουητό από το συντονισμό, είναι και ότι αργεί σχετικά να σταματήσει, σου χαλάει δηλαδή και πράγματα που θα ακουστούν λίγο μετά.

Κοντολογής με παθητικά μέσα κάτω από τους 100 κύκλους δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Ούτε χαλάκια, ούτε ακιδούλες. Εκτός αν ντύσεις ολόκληρους τοίχους με παχύ ηχομονωτικό, με μεγάλο συντελεστή απορόφησης και στις χαμηλές συχνότητες.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

Ούτε εγώ είμαι ειδικός. Το μήκος κύματος είναι το πηλίκο της ταχύτητας του ήχου (περ. 340 μέτρα το δευτ/λεπτο) προς τη συχνότητα. Οι χαμηλότερες συχνότητες εχουν π.χ μήκη κύματος 7 μέτρα για τα 50ΗΖ. Όταν ένα ηχητικό κύμα τέτοιου μεγέθους συναντήσει ένα εμπόδιο π.χ 1 μέτρου, απλά περνάει γύρω του, δεν ανακλάται.

Ομοίως και μια μπασοπαγίδα τέτοιων διαστάσεων στη γωνία, επηρεάζει πολύ λίγο την ανάκλαση σε τέτοιες συχνότητες. Ας το φανταστούμε - εντελώς "μπακάλικα" μιλώντας- σαν ένα "κύμα" 5χ5 μέτρων να χτυπάει σε μια επιφάνεια, της οποίας πολύ μικρό μέρος (1 τ.μ) είναι από κάποιο αποροφητικό υλικό. Σε σχέση με τη συνολική επιφάνεια ανάκλασης είναι λίγο.

Γι αυτό και στα στούντιο βλέπεις ολόκληρους τοίχους ντυμένους με τεράστιες ακίδες. Ακόμα και ανηχοϊκοί θάλαμοι, αν δεν είναι τεράστιοι, έχουν όριο προς τα κάτω στη συχνότητα. Από κει και κάτω έχουν ανακλάσεις..

Όλα είναι θέμα διαστάσεων. Ό δικός μου χώρος συντονίζει έντονα στα 37 ΗΖ περίπου.
Δεν πρόκειται ποτέ να βάλω λοιπόν ηχείο που να κατεβαίνει κάτω από 45. Δεν είναι μόνο το ενοχλητικό βουητό από το συντονισμό, είναι και ότι αργεί σχετικά να σταματήσει, σου χαλάει δηλαδή και πράγματα που θα ακουστούν λίγο μετά.

Κοντολογής με παθητικά μέσα κάτω από τους 100 κύκλους δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Ούτε χαλάκια, ούτε ακιδούλες. Εκτός αν ντύσεις ολόκληρους τοίχους με παχύ ηχομονωτικό, με μεγάλο συντελεστή απορόφησης και στις χαμηλές συχνότητες.

σκεφτηκα να βαλω επισης φυλλα πετροβαμβακα πισω απο την οθονη. αν εντυνα ολοκληρο τον τοιχο τοτε πολυ φοβαμαι οτι μαζι με τις πολυ χαμηλες συχνοτητες θα σκοτωνα και πολλες απο τις μεσαιες.
παντος μετα την τοποθετηση της μπασοπαγιδας αρκετο απο το χαμηλο αυτο σβήνει πολυ πιο γρήγορα απο οτι πριν.
 
Απάντηση: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

οι σχολες ειναι δυο .

η μια θελει τον ενεργο τοιχο πισω απο τα ηχεια και η αλλη πισω απο την θεση ακροασης.

προσωπικα μου αρεσει η πρωτη,αλλα και παλι αν υπαρχουν μικροπροβληματα καλο κανει μια μικρη παρεμβαση
 
Απάντηση: κατασκευή basstrap και ηχητική μόνωση

οι σχολες ειναι δυο .

η μια θελει τον ενεργο τοιχο πισω απο τα ηχεια και η αλλη πισω απο την θεση ακροασης.

προσωπικα μου αρεσει η πρωτη,αλλα και παλι αν υπαρχουν μικροπροβληματα καλο κανει μια μικρη παρεμβαση

Η δεύτερη είναι καταφανώς λάθος, αν με το ενεργή εννοείς μη μονωμένη. Πάμπολα ηχεία χρησιμοποιούν τον πίσω τοίχο για να ενισχύσουν το μπάσο, είναι σχεδιασμένα έτσι.
Ο τοίχος πίσω μας, μόνο ανεπιθύμητες ανακλάσεις συνεισφέρει.