Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

Καλησπέρα. Μια μικρή πρόοδος στο πίσω μέρος
Έχω κολλήσει όλα τα ξύλα γύρω από το ντουλάπι και το μισό ντουλαπι. Επίσης άνοιξα την τρύπα για το κλείδωμα του ενός φύλλου. Αποφάσισα να ανοίξω την τρύπα τώρα και όχι αφού κολληθεί το μαονι για να μπορώ να το διορθώσω αν γίνει λάθος. Διπλός κόπος αλλά το φοβάμαι. Το πιο δύσκολο πράγμα είναι να ανοίγω τρύπες. Τα ποτηροτρυπανα μου μάλλον είναι για πέταμα ή δε ξέρω να τα δουλεύω. Το ίδιο και κάτι τρυπάνια φτερού αν λέγονται έτσι, αν και αυτά είναι σχετικά μικρά. Χρησιμοποίησα το τρυπάνι της φωτογραφίας που αλλάζει η διάμετρος της τρύπας. Το έβαλα σε δραπανοκατσαβιδο γιατί στο δράπανο μου δε χωράει το ντουλάπι. Τελικά καλά ανοίχτηκε παρόλο που δεν μπορούσα να το κρατήσω εντελώς σταθερο.

Στις λωρίδες θα δείτε ενα μικρό κενό κάπου. Δεν είναι λάθος. Θα μπει πολύ λεπτή λωρίδα ξύλου. Εκεί τελειώνει το ντουλάπι. Για το ντουλάπι χρειάζονται 4 λωρίδες ξύλου και περισσεύει μισό εκατοστό. Έτσι η πέμπτη λωρίδα είναι μισό εκατοστό στο ντουλάπι και η υπόλοιπη στο σταθερό μέρος. Θα κολληθεί τις επόμενες μέρες.
Επίσης ξεκίνησα το δεύτερο φύλλο με τα κολλήματα.

IMG_20251026_091047.jpgIMG_20251026_100407.jpgIMG_20251026_091051.jpgIMG_20251026_100018.jpg

Πισω από το ντουλάπι υπάρχει ένας ακόμα χώρος που θα γίνει δεύτερο ντουλάπι. Εκει αποφάσισα να βάλω μόνο το σκουρόχρωμο ξύλο. Με κομμάτια χαρτόνι έφτιαξα το περίγραμμα για να κοπούν τα ξύλα στο κατάλληλο σχήμα.

IMG_20251025_225220.jpgIMG_20251025_164005.jpg
 
Καλησπέρα. Επιτέλους τέλος τα κολλήματα .

IMG_20251028_172902.jpgIMG_20251028_172713.jpgIMG_20251028_172700.jpgIMG_20251028_172625.jpgIMG_20251028_172614.jpg

Τώρα θέλει πολύ μορφοποίηση ....

Επόμενη εργασία το γέμισμα των κενών ανάμεσα στις λεπτές λωρίδες.

Και εδώ αρχίζει ο πονοκέφαλος....

έχουμε τις εξής επιλογές:

1. Γέμισμα με εποχική ρητίνη με χρώμα.

2. Γέμισμα με λωρίδες ξύλου

3. Γέμισμα με πλαστικό στερεό

4. Γέμισμα με ειδικό σφραγίστικο (πχ sicaflex)

5. Γέμισμα με ελαστική εποξικη με χρώμα
(Λύση που βρέθηκε χθες)
οι 4 πρώτες επιλογές έχουν τα προβλήματά τους. Μίλησα με ξύλοναυπηγο που ασχολείται και με ρητίνες και με πολλούς σε αμερικανικά φόρουμ.

1. Η ρητίνη θα είναι άκαμπτη ενώ τα ξύλα εύκαμπτα. Με τις συστολές διαστολές μπορεί να σπάσουν -παραμορφωθουν τα ξύλα. Το θετικό είναι ότι η ρητίνη και το λούστρο δε θα έχουν πρόβλημα πάνω της.

2. Οι λωρίδες ξύλου θα έχουν την ίδια σχεδόν ακαμψία και θα ακολουθούν τις συστολές διαστολές των άλλων ξύλων. Μεγαλύτερη δυσκολία μάλλον γιατί θα πρέπει να τις κόψω και να τις μορφοποίηση στις ενωσεις. Η ρητίνη και το λούστρο και εδώ θα μπουν χωρίς πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι θα είναι πιο δύσκολο να γίνουν μαύρες που σκεφτόμουνα. Οι επιλογές μου είναι δύο. Ή το σκούρο μαόνι που θα ταιριάζει μάλλον ωραία εκτός από τα σημεία που εφάπτονται με το σκούρο (πρώτο κενο και περιμετρικά θα πρέπει να γίνει μαυρο) ή μαύρο όλο. Δεν έχω ιδέα ακόμα τι χρώμα πρέπει να βάλω και πως ώστε να μην τρέξει στα διπλανά.

3. Ο ναυπηγός που μίλησα μου είπε ότι έχει βάλει στο παρελθόν teflon σε μια κατασκευή του και δούλεψε καλά. Το τεφλόν είναι πολύ βαρύ όμως και δε κολαει καλά με τη ρητίνη. Θέλει ειδική λέει επεξεργασία για να κολληθεί σωστά. Διάβασα ότι πολύ καλά κολλάει το pvc. Το θετικό είναι ότι είναι ελαστικά και πως θα ακολουθούν συστολές διαστολές. Δε ξέρω πως θα δουλέψει με την ρητίνη από πάνω. Θα πρέπει να κάνω δοκιμες. Μαλλον δεν πρέπει να μπει από πάνω ρητίνη

4. Το ίδιο ακριβώς με το 3 για τα ειδικά σφραγιστικά. Αυτό που προτείνεται είναι να μπει αφού έχω βάλει τη ρητίνη. Θέλει δοκιμή σίγουρα.

5. Λύση που βρήκα χθες. Υπάρχει ειδική ρητίνη που είναι ελαστική. Λέγεται g- flex είναι της west system και είναι φυσικά πανάκριβη. Με αυτή δεν έχω θέματα με τις συστολές διαστολές και μπορώ να βάλω από πάνω της ρητίνη. Και να βάλω φυσικά και χρώμα.
Είναι ο τρόπος που μάλλον θα ακολουθήσω.

Αύριο θα παραγγείλω τα υλικά. Την g-flex αλλά και τη ρητίνη που χρησιμοποιώ με τον καταλύτη 207 που είναι για να γίνει πιο ανθεκτική η ρητίνη στον ήλιο και να μη χρωματίζει το ξύλο.

Σήμερα έχει ξεκούραση 😀
 
Last edited:
Στη θάλασσα χρησιμοποιείται PVC κι όχι τεφλόν το οποίο όντως δεν κολλάει με τη ρητίνη.
 
Last edited:
  • Love
Reactions: ggeorge
Αυτό το υλικό το ξέρεις;

IMG_2670.jpeg

Φίλος που δουλεύει σε καρνάγιο μου είπε οτι ότι καλλάνε μ’αυτό στα μεγάλα σκάφη, πχ δοκάρια με πολυεστέρα, δεν ξεκολλάει ποτέ και με τίποτε.
 
Όχι δεν το έχω υπόψη. Είναι ελαστικό; Το βάζουν και στο deck;
Το πήρα απόφαση πάντως θα βάλω την ρητίνη.

Δεν το ξέρω, μπορώ να ρωτήσω να μάθω όμως αύριο αν θές.
Αφού έχεις καταλήξει προχώρα με τη ρητίνη.
 
Δεν το ξέρω, μπορώ να ρωτήσω να μάθω όμως αύριο αν θές.
Αφού έχεις καταλήξει προχώρα με τη ρητίνη.

Πολυ καλή φαίνεται από τα χαρακτηριστικά της.
 
τα κενα τι μεγεθος εχουν? και θες αδοαβροχοποιηση , δηλάδη να μην περνα κατω?
γιατι για τα ξυλινα πατωματα υπαρχει ειδικο υλικο (σαν κολλα-βερνικι) που το αναμιγνυεις με πριονιδι και γεμιζεις.... Πιανει μεχρι 4-5 χιλιοστα νομιζω
 
5 χιλιοστα πλατος και 7 χιλιοστα βάθος. οτι υλικο και να εβαζα θα εκανα αδιαβροχοποιηση με σκετη ρητίνη. Ακομα και τα ελαστικα να εβαζα.
Και τωρα με την ελαστικη ρητίνη αυτο που σκεφτομαι ειναι να περασω δυο χερια την κλασικη ρητίνη που βάζω με πινελο. Και για να μη ρουφήξει το ξυλο την ακριβη ρητίνη και χρειαστω περισσότερη ποσότητα (πωλείται ανα κιλο και φοβάμαι μη χρειαστώ και δευτερο γιατι είμαι μαλλον οριακά)

Εχω δει βάρκα (σε φόρουμ) που είχε κατσει 5 χρόνια στο βυθό και δεν είχε την παραμικρή ζημιά. Ηταν ολη καλυμένη με ρητίνη
 
Καλύτερα κάνε ένα αρχικό σφράγισμα με απλή ρητίνη στην αρχή γιατί σίγουρα θα σου τη ρουφήξει το ξύλο.
Και αποφεύγεις και τις φυσαλίδες έτσι.
 
  • Like
Reactions: ggeorge
ναι εννοειται. 2 χερια την απλη

Τα άσχημα νέα είναι ότι ουτε η μια ούτε η αλλη ρητίνη με τον ειδικο καταλήτη υπαρχουν στην Ελλάδα.
ο ειδικος καταλητης δεν εισαγεται και η ελαστικη ερχεται μονο σε πολυ μικρή συσκευασία.
Ο εισαγωγέας μπορει να τις φερει με παραγγελία αλλα αυριο παραλαμβανει και μαλλον θα ξαναπαραλάβει σε κανενα μήνα. Θα τις παραγγείλω σημερα αυριο και θα περιμενουμε.... Ετσι και αλλιως υπαρχει δουλεια μπολικη σε αλλα μέρη του σκαφους....
 
δεν ειμαι σιγουρος για την απαντηση αλλα αυτο που σκεφτομαι είναι ότι έτσι και αλλιως θα περαστει όλο το deck απο πανω με την βασικη ρητινη με τον καλο καταλήτη. Αυτο κανουν όλοι που την έχουν φτιάξει. Η στρώση θα εχει πολύ μικρό πάχος φυσικά. Ελπίζω η ελαστική να πέρνει την παραμόρφωση που πρέπει αν η αλλη παραμένει σταθερη. Αλλα αυτο το πρόβλημα θα το εχω ετσι και αλλιως με τη βασικη ρητίνη και το ξύλο (το ξυλο παραμορφωνεται, η ρητίνη όχι)

Δε ξερω πολυ άγχος .... Βλεπω σκαφη που τα έχουν φτιάξει 20 χρόνια και δε τους προβληματισαν αυτα και παρηγοριέμαι (πηρα παρα πολλές "λαθος" απαντήσεις για το τι να κανω.... και μια χαρα χαίρονται τα σκάφη τους) :unsure:
 
Η λογικη λεει το εξης...ενα ξυλο σαν φυσικος πορος εχει την ιδιοτητα να παραμορφωνεται....η ριτηνη οσο πιο σκληρη ειναι τοσο κυνδυνευει να αποκολληθει απο το ξυλο καθως γινεται συμπαγης....Η ελαστικη ριτηνη εχει πολυ περισσοτερες πιθανοτητες να κρατησει...απο εκει και περα δεν γνωριζω πως συμπεριφρονται οι συγκεκριμενς στην πιεση και στο νερο...
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Να γράψω και κάτι χωρίς να ξέρω αν έχει κάποια χρησιμότητα για το project σου. Τα προϊόντα της Alfakem τα τσέκαρες;
Ναι βέβαια. Τα έχω χρησιμοποιήσει στην πρώτη βάρκα. Μαζί με της fibermax
Μια χαρά μου φάνηκαν.
Σε αυτή ακολούθησα αυτά που μου πρότεινε ένας ναυπηγός με εμπειρία στις ρητίνες.
 
χαζευα παλιες φωτογραφίες και βίντεο και θυμηθηκα την πρωτη βαρκα. Νομιζω οτι δε σας την εχω δείξει.
Η κουτσομουρα όνομα και πραμμα....
Δεν την λες και όμορφη αλλα εμαθα αρκετα για τα υλικα. Εχω κανει πολλα λαθη αλλα ... επιπλέει...

:cool:

240712878_10161532957503289_8827920794368625367_n.jpg240726235_10161532959078289_6299522115661768196_n.jpgIMG_20210825_121822.jpg

και ενα βιντεακι

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Το κακό με τις βάρκες και τα κουπιά είναι ότι δεν ξέρεις πού πας και που θα βρεις π.χ. στο 1:37
Συνέχεια είσαι στο στρίψιμο κεφαλιού. Μια φορά δοκίμασα στην ζωή μου. Ήταν και τελευταία. Μεγάλη κοτσάνα.
Ενώ το σκαφακι με το τιμονάκι κλπ εισαι κυριλέ, οδηγάς υπεύθυνα.
 
Εμένα μου αρεσει πολύ το κουπάκι....
Ούτε θόρυβος ούτε τίποτα. Λίγο μεγάλα βέβαια βγήκανε αυτά

Έχω κάνει άπειρα μίλια νεώτερος...
Δεν αλλάζω με τίποτα την καθετουλα κοντά στη παραλία με το κουπάκι....
 
Τέλεια η κουτσομούρα… 😍
Το δεύτερο πιο αστείο, και ταυρόχρονα ταιριαστό, όνομα που έχω δεί σε βαρκάκι.
Το πρώτο ήταν πρίν πολλά χρόνια στο Πήλιο, γυρίζαμε με το φουσκωτό από Σκιάθο κι ο καιρός είχε φρεσκάρει.
Σε κάποια στιγμή προσπερνάμε ένα μικρό φουσκωτό, γύρω στα 3,60m που έτρωγε το ξύλο της αρκούδας, πολύ κοπάνημα.
Μέχρι να βγάλουμε το δικό μας φουσκωτό και να το φορτώσουμε στο τρέιλερ φτάνει κι αυτός, ψαροντουφεκάς απ’ότι είδα.
Πλησιάζω να του μιλήσω και να τον βοηθήσω γιατί ήταν μόνος του και βλέπω το όνομα του φουσκωτού.
«Κωλοχτύπα» 😁