Κατασκευή Προενισχυτή

Βρε συ Σάκη, τι να τα κάνεις τα τετράγωνα στους 100 kHz που συγκρίνεις? Στα μεσαία θα εκπέμψουν οι προενισχυτές?
Τον κάνεις που τον κάνεις τον κόπο να μετρήσεις, βάλε τους τουλάχιστον σε ένα spectrum analyzer να δείξεις καμμιά μέτρηση που έχει πραγματικό αντίκτυπο στον ήχο.
 
Μετα οι μετρησεις σε συχνοτητες τυπου 100Κηζ η και πιο πανω που πηγαμε 400 κηζ ειναι παναχρηστες σαφως ειναι σε συχνοτητες by far εξω απο την ακουστικη αλλα ο σκοπος που γινονται ειναι κυριως για να δουμε αν το μηχανημα πεφτει σε ταλαντωσεις και αλλες ...αρρυθμιες ...


Κωσταντινε εχεις απολυτο δικιο στο πρωτο θεμα αλλα το εξηγω
Αλλα εχω και δυο παιδακια και δεν μπορω πλεον να καθομαι μεχρι τις 2-3 την νυχτα .... οπως ειπα σε ενα επομενο session θα γινει και αυτο ...
 
Σορρυ που θα γινω κακος αλλα αγαπητε Νικο τα μηχανηματα αυτα δεν φιαχνονται με αυτο τον τροπο .Χωρις να θελω να γινω κακος παραθετω την αποψη μου προς συζητηση και μονον και οχι ως αρνητικη κριτικη .


---Σε πρωτη φαση και αυτη η κατασκευη σου δεν δειχνει να εχει ασφαλεια για την τροφοδοσια του 230 !!! το οποιο οπως καταλαβαινεις αν ειναι στο σπιτι σου ολα ειναι μια χαρα αλλα αν το βλεπει καποιος νεαρος στο φορουμ καλο θα ηταν να μαθαινει απο εμας τους """ μεγαλυτερους """ καλυτερες πρακτικες ασφαλειας . ( ελπιζω να με αποδειξεις λαθος και η ασφαλεια να ειναι σε ενα σημειο που εγω δεν μπορω να δω )

---Στις κατασκευες με τρανσιστορ δεν παιζει ουσιαστικο ρολο η αποσταση των διαδρομων οσο περισσοτερο ρολο παιζει η σωστη δομηση μεταξυ των ομαδων οποτε η κατασκευη point to point δεν εχει απολυτως καμμια θεση σε ενα τετοιο κυκλωμα . ( πιθανον να παιζει ρολο στις λυχνιες αλλα εγω ειμαι ο τελευταιος που θα ειχα αποψη για αυτο )

---Η χρηση σταθεροποιητων τοσο κοντα στο κυκλωμα του προενισχυτη ειναι σιγουρο πως θα προσθετει καποιο θορυβο

---Η χρηση στθεροποιητων ειδικοτερα με τοσο απλη πρακτικη θα επιβαρυνει τα επιπεδα θορυβου που παραγουν στο επακρο ( bypass + decoupling ) ειναι τραγικα απαραιτητα μαζι με αρκετα αλλα κολπακια τα οποια εχουμε ανακαλυψει στην πορεια ( ωμικα φορτια ) bleed resistors , bypass+decoupling για το σημειο regulate κλπ .

---Η χρηση μια σωστοτερης τοπολογιας και καλυετρης δομησης αν εφαρμοστει θα στειλει τον ηδη καλο προενισχυτη στα ουρανια .

---Η χρηση μη θωρακισμενων καλωδιων ( αλλα και κουτιου ) απο την στιγμη που εχεις επιλεξει να μην βαλεις επιλογεα εισοδου με ρελε η γενικοτερα κατι πιο σοβαρο θα οδηγησει σε παρα πολυ κακο channel separation οπου πολυ απλα απο την χρηση πλακε ηλεκτρολογικου και ακαταληλου καλωδιου θα εχει απιστευτη υπερπηδηση απο καναλι σε καναλι ...Την οποια υπερπηδηση απο πηγη σε πηγη ουτε καν την συζηταω.

---Η ""αλογιστη"" χρηση εξωτικων εξαρτηματων η αλλιως boutique capacitors οπως αλλιως λεγονται καθε αλλο απο καλο ειναι οταν αυτοι τοποθετουνται σε μια κατασκευη αναρχα και αλογιστα ...Ειδικοτερα οταν ενας τετοιος πυκνωτης οδηγει μια εισοδο ενος τελικου χαμηλης εμπεδησης ειναι γνωστο σε ολους οτι το εξαρτημα αυτο γινεται οπως λεμε μικροφωνικο δλδ εκπεμπει αλλα και δεχεται ηλεκτρικα σηματα.... αυτο σημαινει οτι σε συνδυασμο με την αναρχη δομηση οπου ενας πυκνωτης εισοδου ειναι καβαλα στον πυκνωτη εξοδου τοτε η συμπεριφορα ειναι προφανως απροβλεπτη και οι ""τοπικες αναδρασεις "" που θα δημιουργηθουν εκει θα προσθεσουν στην συνολικη παραμορφωση της κατασκευης .

---Τελος αν δεις την συνολικη εικονα της κατασκευης οπου ολα ειναι κολλητα το ενα με το αλλο σε παραπεμεπει σε μια εικονα τυπου Τσακιριδη η οποια ναι μεν ειναι θλιβερη για μας τους τρανιστορατους αλλα ειμαι απολυτα σιγουρος οτι οι ανθρωποι αυτοι ξερουν παραπολυ καλα τι κανουν με τις λαμπες τους . Σαφως εδω το θεμα ειναι τελειως διαφορετικο και οι τοπολογιες αυτες δεν μπορουν να εφαρμοστουν σωστα σε τρανσιστορατα μηχανηματα .

Ενδιαφερον θα ειχε αν μπορουσες να παραθεσεις μετρησεις απο το συγκεκριμενο μηχανημα και μαλιστα γιατι οχι και καποιο συγκριτικο μεταξυ των δυο μηχανηματων ...Απο την δικια μου πλευρα παντως διαθετω πιτσα μπυριτσα κλιματισμο καλη μουσικη ( και ηχο ) και ενα καρρο οργανα αν αποφασισεις να γνωριστουμε και να το ψαξουμε παρεουλα .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
ενα ακομα που μου ξεφυγε ...ισως να ειναι και αλλα ...

---Το pssr του συγκεκριμενου κυκλωματος δεν ειναι και οτι καλυτερο ειδικοτερα σε σχεση ακομα και με ενα 5532 αυτο μας κανει να πρεπει να προσεχουμε 5 φορες πιο πανω τον τροπο που δομουμε την τροφοδοσια μας ...Αρα το οτι οι μεγαλοι πυκνωτες τροφοδοσιας ειναι κοντα στο κυκλωμα δεν σου επιτρεπουν να παραλειψεις το τοπικο decoupling των 22mfd αλλα και το Bypass ολοκληρης της τροφοδοσιας το οποιο κακως ο Ροδολφος δεν εχει περιλαβει στο κυκλωμα του . ( αναφερει βεβαια καποια πραγματα στην κατασκευη του τροφοδοτικου και εναν πυκνωτη ακομα που του ξεφυγε και το εχει ως σημειωση και οχι ως στανταρ στο τροφοδοτικο του αλλα αμφιβαλω αν καποιος καθησε ποτε να τα διαβασει ,

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
Last edited:
Σάκη,

Ασφάλεια δεν έχει, είναι κατασκευή για προσωπική χρήση. Δεν είπα ποτέ πως θα έπρεπε να αποτελεί παράδειγμα, κάθε άλλο.

Λάμπες, τρανζίστορ, γκομενάκια, οι αποστάσεις παίζουν ρόλο παντού, η δε point to point κατασκευή εκτός από τις μισές κολλήσεις για την εκάστοτε επαφή έχει και μια εσωτερική ομορφιά. Άσε που ζηλεύουν οι Κινέζοι :chinese:

Οι σταθεροποιητές είναι μεγάλη ιστορία, για μένα παίζουν καλά έτσι, για εσένα ή τον παλμογράφο ενδεχομένως αλλιώς.

Οι μαύροι πυκνωτές (Solen) χρησιμοποιούνται ως decoupling στις τροφοδοσίες ενώ οι λευκοί (Mundorf) στην ανάδραση (μακάρι να μην είχε καθόλου πυκνωτή εκεί το σχέδιο - DC). Αλίμονο αν έφτιαχνα τρανζίστορ με +- τροφοδοσία και πυκνωτές στην έξοδο, ποιος ο λόγος...

Το καλώδιο είναι ηλεκτρολογικό μόνο για μια είσοδο στην οποία που βάζω κασετόφωνο 8 track κι επιδιώκω να παίζει χάλια. Στις άλλες είναι υφασμάτινο, αυτό που έβαζαν οι Fender το 60 στην εσωτερική τους καλωδίωση και την κάνει τη δουλειά του.

Δυστυχώς (κι ευχαριστώ για την πρόσκληση) αυτό ήταν ένα παιχνίδι για το Σάββατο που πέρασε και δεν το έχω πια. Την Κυριακή το πρωί έγινε έτσι (discrete opamp design)


op28092012377.jpgop28092012378.jpg


κι από το βράδυ της Κυριακής φιλοξενεί κάτι OPA627 που με παιδεύουν πολύ αλλά θα έρθουν τα άτιμα...
 
Η προσεγγιση "" εμενα ετσι μου αρεσει "" λυνει την συζητηση μεν αλλα αυτο δεν σημαινει οτι λυνει και τα προβληματα του μηχανηματος . Παραθεσα την αποψη μου επισης μπορω να την στιριξω αν χρειαστει με την απαραιτητη βιβλιογραφια και μετρησεις και ελαφρα τη καρδια σταματαω καπου εδω .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
Προφανώς έχεις δίκιο, αφού εγώ τα φτιάχνω χύμα.
Για εμένα όμως αποτελεί χόμπυ κι επιλέγω απλά ό,τι μου ακούγεται καλύτερα.
Προτείνεις να μην τα δημοσιεύω ή να στηρίξω το αυτί μου?
 
Προτεινω να αυξησεις ο επιπεδο ασφαλειας τουλαχιστον στις δημοσιευμενες κατασκευες και ακομα περισσοτερο αν καποιες εχεις ""δωσει"" η ""πουλησει"" σε φιλους η πελατες και να βαλεις και λιγο νερο στο κρασι σου με το να τεμηριωσεις τα λεγομενα σου με ορισμενες μετρησεις ... Οπως ειπα και προηγουμενως η απαντηση ""εμενα ετσι μου αρεσει "" ειναι παραπανω απο αποδεκτη για μενα ( εξαιρω το θεμα ασφαλειας ) και ειμαι απολυτα υπχρεωμενος να την σεβαστω .

Επειδη και εγω ομως καπου εκει ξεκινησα και ενω τα αυτια μου συμφωνουσαν τα οργανα συχνα πυκνα ειχαν τελειως διαφορετικη αποψη .Αργοτερα που εμαθα πρωτα πως λειτουργουν τα οργανα και μετα πως μπορουν να μεταφραστουν αυτα τα μηνυματα σε ηχητικο αποτελεσμα η προσεγγιση μου αλλαξε και πρωτα επιβεβαιωνω την σωστη λειτουργεια με οργανα και μετα βαζω τις μικρες πινελιες με τα αυτια .

Απλο παραδειγμα στον δικο μου προενισχυτη που υπαρχει πυκνωτης εξοδου ( εκτος και μονο οταν η κατασκευη ειναι ολοκληρωμενος ενισχυτης ) αφου ειχα τελειωσει με την ολη κατασκευη αφιερωσα πανω απο ενα χρονο να ακουω το ιδιο μηχανημα αλλα με διαφορετικους πυκνωτες ωστε να αποφασισω τι μου ταιριαζει ηχητικα αλλα και κοστολογικα μια και μιλαμε για μηχανημα παραγωγης . Το να βαλω στο μηχανημα μου εναν εξωτικο πυκνωτη για να βλεπει καποιος να γραφει πανω mundorf η και εγω δεν ξερω τι αλλο ενω αυτος θα προξενουσε μαλλον κακο αντι καλο ειναι κατι που δεν θα εκανα ποτε .

Με λιγα λογια ολα τα εξαρτηματα ειναι αχρηστα αν δεν ξερεις πως να τα χρησιμοποιησεις ..Δεν σε σωνει απλα ενα μεγαλο ονομα ...

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
Τι σε κάνει να πιστεύεις πως δεν έχω ξοδέψει τις τριπλάσιες ώρες από εσένα ακούγοντας έναν έναν τους πυκνωτές σε κάθε διαφορετικό σημείο?
Οι Mcap μου κάνουν για αναδράσεις, οι SCR για τροφοδοσίες και οι Multicap για σήμα. Το ίδιο για τις αντιστάσεις και τα καλώδια.

Κακώς μπερδεύεις τους φίλους με τους πελάτες. Προσωπικά εδώ βρίσκω φίλους.
 
ουτε μια στιγμη δεν αμφεβαλα οτι εχεις δαπανησει περισσοτερες ωρες απο εμενα ακουγοντας πυκνωτες .Η ερωτηση ειναι ποσους απο αυτους εχεις μετρησει και μαλιστα εχεις μετρησει πανω στην Χ συγκεκριμενη κατασκευη .Ειναι πολυ γενικο να λες οτι ο Οι Mcap μου κάνουν για αναδράσεις, οι SCR για τροφοδοσίες και οι Multicap για σήμα. πιθανον σε μια Χ εφαρμογη να πηγαινει κατι αλλο καλυτερα και κατι αλλο χειροτερα .


Εγω δεν μπερδευω τιποτα αγαπητε Νικο Την ιδια ακριβως λογικη εχει και η φωτια και η ηλεκτροπληξια ...δεν κανει διακρισεις μεταξυ πελατων και μεταξυ φιλων .
 
ειμαι διαθεσιμος Νικο κανενα προβλημα ...Πολλες φορες εχω παραδεχτει αν καπου εχω κανει λαθος ...στο κατω κατω της γραφης ανθρωπος ειμαι ...Το θεμα ειναι οτι αυτη την φορα ειμαι σιγουρος οτι δεν θα χρειαστει ...