KEF LS50 (Meta) Wireless II

Yes

Όντως τα έφερα στα 2 μέτρα και νομίζω ότι ακούγονται πιο συμπαγή, αν και νιώθω την εικόνα να χάνει λίγο σε συνέχεια, ίσως και να είναι ψευδαίσθηση. Δυστυχώς η θέση ακρόασης δε γίνεται ρεαλιστικά να αλλάξει λόγω του τζακιού στο πλάι (το οποίο σκοπεύω να δουλεύω καθημερινά όταν πιάσουν τα κρύα, γκάζι γαρ!)

Στο manual το μόνο που έδιναν σαν οδηγίες είναι το ισόπλευρο τρίγωνο και τίποτα άλλο, πέραν του να μη βάλεις τα δυο ηχεία σε απόσταση μεγαλύτερη των 8m (lol).
Ωραία, ξεκίνα τώρα να τα ανοίγεις προς τα έξω..Πέντε πόντους κάθε φορά..Μην φτάσεις πάλι στα 2,60 είναι υπερβολή.. Παίξε επίσης με την απόσταση από τους πίσω τοίχους ώστε να βρεις το ιδανικό σημείο για το μπάσο καθώς και για το βάθος σκηνής..
Βρες ένα ροκ κομμάτι που έχει ταμπούρο /μπότα στο ίδιο επίπεδο..Ένα πρόχειρο που μου έρχεται είναι το Back In Black των AC/DC..
Εκεί που σταματήσει να μπουμαρει η μπότα εκεί είναι και το ιδανικό σημείο από τον πίσω τοίχο..Κάπως έτσι το βρίσκω εγώ.
Μια παρατήρηση: Βλέπω ότι οι τοίχοι και γενικά ο χώρος είναι σχετικά άδειος οπότε να περιμένεις ίσως ένα reverb από τις ανακλάσεις.
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.
Ωραία, ξεκίνα τώρα να τα ανοίγεις προς τα έξω..Πέντε πόντους κάθε φορά..Μην φτάσεις πάλι στα 2,60 είναι υπερβολή.. Παίξε επίσης με την απόσταση από τους πίσω τοίχους ώστε να βρεις το ιδανικό σημείο για το μπάσο καθώς και για το βάθος σκηνής..
Βρες ένα ροκ κομμάτι που έχει ταμπούρο /μπότα στο ίδιο επίπεδο..Ένα πρόχειρο που μου έρχεται είναι το Back In Black των AC/DC..
Εκεί που σταματήσει να μπουμαρει η μπότα εκεί είναι και το ιδανικό σημείο από τον πίσω τοίχο..Κάπως έτσι το βρίσκω εγώ.
Μια παρατήρηση: Βλέπω ότι οι τοίχοι και γενικά ο χώρος είναι σχετικά άδειος οπότε να περιμένεις ίσως ένα reverb από τις ανακλάσεις.

I'll do that, για την ώρα τα άνοιξα ελάχιστα και νομίζω είναι καλά. Είναι περιπου 1 μέτρο μακριά από τους πίσω τοίχους. Οι ανακλάσεις είναι πιθανές, αν και ο χώρος έχει μηδενική αντιληπτή αντήχηση (έχει χοντρή μοκέτα κάτω και γενικά κάνει δουλειά).
 
Last edited:
Ερώτηση: αν υποθέσουμε ότι σε 3-4 χρόνια τα streamer specs είναι άχρηστα (λόγω κάποιου καινουριου codec κλπ), σε τι βαθμό μπορεί αυτό το setup να σταθεί στα πόδια του ως απλός τελικός + ηχείο, και να συνδεθεί με έναν πιο μοντέρνο προενισχυτή, δεδομένου ότι η μόνη αναλογική είσοδος που εχει είναι ένα stereo minijack;
 
Ιάσονα, νομίζω ότι υποβάλεις στον εαυτό σου λάθος ερωτήσεις.
Αν η οποία μελλοντική αλλαγή είναι επιπέδου codec, πιθανότατα θα διευθετείται με ένα απλό firmware update.

Επίσης, εδώ και τόσα χρόνια οι καταστάσεις αυτές δεν έχουν αλλάξει... Έχεις σαν παράδειγμα να αναφέρεις κάτι που ίσχυε προ τριετιας, και το τότε προϊόν να είναι σήμερα obsolete ? Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

Μπορεί απλά να πάρεις από τώρα μια σοφτ λύση , τύπου roon , που είναι 1000% future proof, ή απλά να την πάρεις τότε αν χρειασθεί...

Το θέμα είναι αν σου κάνει ο ήχος τώρα, καθώς βλέπω ότι έχει κάποιες ενστάσεις. Γιατί, κατά τα λοιπά, ένα τέτοιο προϊόν είναι στην αιχμή της τεχνολογίας αυτή την στιγμή. Αντίθετα, κάτι κλασσικό, πχ. ένας απλός ενισχυτής, για να παίξει δικτυακά να στριμαρει κλπ, θέλει αγορά ξεχωριστής μονάδος, που να έχει και Ντακ , κλπ. Ελπίζω να γίνεται κατανοητό το παράδειγμα μου...
 
Ιάσονα, νομίζω ότι υποβάλεις στον εαυτό σου λάθος ερωτήσεις.
Αν η οποία μελλοντική αλλαγή είναι επιπέδου codec, πιθανότατα θα διευθετείται με ένα απλό firmware update.

Επίσης, εδώ και τόσα χρόνια οι καταστάσεις αυτές δεν έχουν αλλάξει... Έχεις σαν παράδειγμα να αναφέρεις κάτι που ίσχυε προ τριετιας, και το τότε προϊόν να είναι σήμερα obsolete ? Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

Μπορεί απλά να πάρεις από τώρα μια σοφτ λύση , τύπου roon , που είναι 1000% future proof, ή απλά να την πάρεις τότε αν χρειασθεί...

Το θέμα είναι αν σου κάνει ο ήχος τώρα, καθώς βλέπω ότι έχει κάποιες ενστάσεις. Γιατί, κατά τα λοιπά, ένα τέτοιο προϊόν είναι στην αιχμή της τεχνολογίας αυτή την στιγμή. Αντίθετα, κάτι κλασσικό, πχ. ένας απλός ενισχυτής, για να παίξει δικτυακά να στριμαρει κλπ, θέλει αγορά ξεχωριστής μονάδος, που να έχει και Ντακ , κλπ. Ελπίζω να γίνεται κατανοητό το παράδειγμα μου...

Το ίδιο λέμε ρε συ! Ότι αν πχ πήγαινα στα Sonus Faber, έναν καλό ολοκληρωμένο (ή προ και τελικό), και ένα streamer, το μόνο που θα χρειαζόταν να αλλάξω σε βάθος 10+ετίας θα ήταν το streamer, αφού οι τεχνολογίες στα άλλα εξελίσσονται με ρυθμούς χελώνας.

Θα μου'βγαινε βέβαια κάνα χιλιάρικο παραπάνω στο σύνολο, αλλά ο πυρήνας θα ήταν σύστημα για μια ζωή, και θα ανανέωνα κάθε 3-4 χρόνια την πηγή αααν χρειαζόταν.

Τώρα που είναι όλα all in one, αν πχ βγει κάποιο καινούριο πρωτόκολο πχ AirPlay 3, που να υποστηρίζει high res μεταφορά, θα πρέπει να βασίζομαι στο αν η KEF θα πλερώ τα κερατιάτικα στην Apple για να το δώσει σε update.

Κατά τα άλλα, στο αυστηρά ηχητικό κομμάτι, ναι μεν έχω ενστάσεις, αλλά αρχίζω να πιστεύω πως ίσως φταίω (και) εγώ, μαζί με τον χώρο μου. Δε γίνεται πχ το πιάνο , η φωνή, η κιθάρα, το κοντραμπάσο και τα ξύλινα στη τζαζ να ακούγονται άψογα (συγκλονιστικά άψογα όμως..) και να με χαλάνε όταν παίζουν μαζί σε συμφωνικό πρόγραμμα. Κάτι παίζει εκεί πέρα, που ίσως να έχει να κάνει με την ηχογράφηση, συμπεριφορά του χώρου εκεί, και πιθανή δυναμική συμπίεση κατά τη διάρκεια αυτής, είτε με κάτι άλλο που τόσα χρόνια ακούγοντας με ακουστικά δεν με είχε ενοχλήσει. Κάτι βασικό που πρέπει να πω εδώ είναι ότι αυτό που έχω στο μυαλό μου (το παράθυρο δηλαδή μπροστά σε μια συμφωνική ορχήστρα) ΔΕΝ το έχω ακούσει ποτέ σε ηχείο, οπότε ίσως να'ναι ουτοπικό, λόγω περιορισμών ηχογράφησης, μικροφώνων, κωδικοποίησης, χώρου, κλπ).

Κοινώς, είναι αυτό που είπα παραπάνω...

προσπαθώ να καταλάβω τι μου γίνεται, τι φτίαχνεται, τι δε φτιάχνεται, και τι δε χρειάζεται να φτιαχτεί γιατί είναι απλά θέμα του να συνηθίσει το αυτί μου.

Έχω ακόμα λογικά 57 μέρες να αποφασίσω. :ROFLMAO:
 
Έβγαλε τα λεφτά της και η HDMI που την είχα για άχρηστη... μόλις ξέθαψα ένα bluray με Mahler 3 - Αbbado + Luzerne Festival, που τόσα χρόνια το'χα για σουβέρ αφού εδώ στις ΗΠΑ δεν είχα τρόπο να το απολαύσω (εκτός... soundbar). PS5 στην τηλεόραση, και eARC στα KEF. Ασυμπίεστο θαύμα σε PCM 48khz.

Αυτό ας πούμε ναι, ακούγεται πολύ πιο κοντά σ'αυτό που έχω στο μυαλό μου σε σχέση με τη θρυλική συναυλία του 1999 στο Λονδίνο (Abbado - Berliner), που είναι και η ερμηνεία αναφοράς μου. Σαν να αναπνέουν τα όργανα, οι χροιές. Πάλι στο σαματά νιώθω μια ελαφρά συμπίεση, αλλά καμία σχέση.

Τελικά όσο πιο πολύ ακούω μου φαίνεται ότι απλά δε συγχωρεί τίποτα στην ηχογράφηση.
 
Αν δεν θες συμπίεση στους σαματάδες μάλλον θα πρέπει να πας σε ποιοτικό τρίδρομο. 😉

Δηλαδή... πάλι ερχόμαστε στο αρχικό ποστ (περίπου...)


(Όχι, πλάκα κάνω, για την ώρα. Δε νομίζω να μπορέσω να πάρω τέτοιο ήχο από μεγάλα τρίδρομα χωρίς να χρειαστεί να πουλήσω το νεφρό μου για ενισχυτικά. Όμως το'χω βάλει στόχο να μπορέσω να τ'ακούσω κάπου, έτσι για το γαμώτο).
 
Last edited:
Δηλαδή... πάλι ερχόμαστε στο αρχικό ποστ (περίπου...)

Νομίζω πως ναι...Αν θες τη γνώμη μου μη χάνεις τον χρόνο σου με μινιμαλιστικά σχήματα λίγων οργάνων ,φωνών κλπ..
Καλά είναι και αυτά αλλά για συμπλήρωμα..Να δεις αν είναι σωστή η τονικότητα,αν σε ικανοποιούν οι χροιές κλπ.
Βάλε κάτι πολύπλοκο .
Εκεί θα δεις αν συμπιέζει το ηχείο στη στάθμη που συνήθως ακούς..Αν θες να δεις που ξεκινάει η παραμόρφωση βρες μια ηχογράφηση της Κάλλας..Σε πληροφορώ ότι η φωνή της τα τερματίζει τα VUμετρα.
Υπάρχουν αρκετοί τρόποι..
Αν θες να δεις πόσα απίδια πιάνει σε όγκο και ταχύτητα μπορείς να βρεις το τελευταίο των Testament (να σε βγάλω λίγο από τα νερά σου).
Επίσης καλό είναι να τσεκάρεις αν παίζει σωστά σε χαμηλές εντάσεις.
Δεν αγοράζεις κάθε μέρα ηχεία και μηχανήματα οπότε θα πρέπει να τσεκάρεις όλες τις παραμέτρους.
 
Είμαι προβληματισμένος γιατί αυτό που ακούω το αγαπώ και μισώ ταυτόχρονα. Αλλάζω tracks και μεταπηδάω από ενθουσιασμό σε απογοήτευση, και τούμπαλιν. :D

Γι'αυτό αναρωτιέμαι μήπως η συμπίεση υπάρχει ήδη από την ηχογράφηση.

Κάλλας θα βάλω, πρέπει να βρω όμως ηχογράφηση που να μην την αδικεί.

Κάνα συμφωνικό αναφοράς που να παίζει από pianissimo σε fortissimo στο ίδιο track έχουμε; Κάτι σαν 6η Τσαϊκόφσκι, 3η Mahler, κλπ
 
Ιάσονα, και γω σου είπα ότι αν αλλάξει κάτι η αππλ πάντα θα υπάρχει η ξεχωριστή εφαρμογή τύπου roon, για να το παίξεις... Και δεν είναι ανάγκη να είναι επί πληρωμή, αν και όταν δεις το κάνει ένα roon θα αλλάξεις γνώμη...

Ασυμπίεστη μεγάλη κλασσική ορχήστρα την ώρα που σαματά της ??? λυπάμαι, επ ουδενί ο έρωτας του τίτλου θα ανταποκριθεί, όπως και να τον οδηγήσεις... Αλλιώς δεν θα είχαν νόημα ύπαρξης τα υπέρ-τερατα ενίσχυσης και ηχείων...εκεί θέλεις, πάρα πολλά χρήματα... Το Blu ray που βρήκες, όμως, σου δείχνει τον δρόμο...
Το σημαντικό είναι να πάρεις τα μέγιστα από το σετ απ και τον χώρο σου... Αν έχεις τέτοιες απαιτήσεις, ίσως κάποια στιγμή πρέπει να αρχίσεις να μετράς και να παρεμβαίνεις στο χώρο...

Τέλος, για καλές ηχογραφήσεις νέας dsd γενιάς, μπες channel classics και δες για τον Μάλερ του Ιβάν Φίσερ, νομίζω πια τα ηχογράφησε όλα, τελευταίο πέρυσι το τραγούδι της γης ...
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.
Θα το κοιτάξω... Όπως είπα, έχω πολύ μικρή εμπειρία σε ηχεία, αλλά τεράστια σε ζωντανή ακρόαση, οπότε έχω στο μυαλό μου πράγματα που ίσως να είναι ουτοπικά. Μη φανταστείς ότι ακούω μόνο συμφωνικό σαματά, τουναντίον, απλά όταν αυτός έρχεται, μ'αρέσει να τον ακούω σε όλο του το μεγαλείο, κι όχι να ανεβοκατεβάζω volume ή/και να στραβώνω από τη συμπίεση.

Δε διατίθεμαι προφανώς να δώσω 10 χιλιάρικα γι'αυτό, καλύτερα να πάρω κάνα season pass στην Omaha symphony, αλλά αν υπήρχε τρόπος με τα μισά, θα ήμουν περίεργος να το δοκιμάσω.

Έχω έναν άλλο άσσο στο μανίκι μου, που λέω να δοκιμάσω το ΣΚ. Επειδή εδώ τα σπίτια είναι φαρδομάνικα, υπάρχουν και άλλοι χώροι, πολύ μικρότεροι (3x3x2.7). Ίσως να κάνω καμιά δοκιμούλα κι εκεί χωρίς sub, έτσι από περιέργεια.
 
Μάλλον θες το ιδανικό το οποίο δυστυχώς θα πρέπει να τα στάξεις....

Εφόσον λες οτι έχεις τεράστια εμπειρία σε live να προσπαθήσεις να μεταφέρεις αυτό το συναίσθημα, είναι λίγο ουτοπικό δυστυχώς. Πρέπει όπως είπα να τα στάξεις ΚΑΙ να κάνεις room treatment χθες....

Επίσης, άσε τα σκέτα πιανάκια, φωνούλες κιθαρούλες κτλ, είναι απλά ανέκδοτο να κρίνεις ένα σύστημα έτσι κατά την αποψή μου. Ενα πιάνο μόνο του ή μια κιθάρα ακόμα και στο ηχείο του κινητού μια χαρά θα παίξουν, δοκίμασε με οτι ακούς εσύ συνήθως καθημερινά. Κομμάτια που τα ξέρεις απ έξω και ανακατωτά ούτως ώστε αν τα βάλεις να διαπιστώσεις οτι όντως ακούς λεπτομέρειες που πριν αγνοούσες (είσαι σε καλό δρόμο) ή αν δεν ακούς τόση λεπτομέρεια όση περίμενες.
 
Το ίδιο λέμε ρε συ! Ότι αν πχ πήγαινα στα Sonus Faber, έναν καλό ολοκληρωμένο (ή προ και τελικό), και ένα streamer, το μόνο που θα χρειαζόταν να αλλάξω σε βάθος 10+ετίας θα ήταν το streamer, αφού οι τεχνολογίες στα άλλα εξελίσσονται με ρυθμούς χελώνας.

Θα μου'βγαινε βέβαια κάνα χιλιάρικο παραπάνω στο σύνολο, αλλά ο πυρήνας θα ήταν σύστημα για μια ζωή, και θα ανανέωνα κάθε 3-4 χρόνια την πηγή αααν χρειαζόταν.

Τώρα που είναι όλα all in one, αν πχ βγει κάποιο καινούριο πρωτόκολο πχ AirPlay 3, που να υποστηρίζει high res μεταφορά, θα πρέπει να βασίζομαι στο αν η KEF θα πλερώ τα κερατιάτικα στην Apple για να το δώσει σε update.

Κατά τα άλλα, στο αυστηρά ηχητικό κομμάτι, ναι μεν έχω ενστάσεις, αλλά αρχίζω να πιστεύω πως ίσως φταίω (και) εγώ, μαζί με τον χώρο μου. Δε γίνεται πχ το πιάνο , η φωνή, η κιθάρα, το κοντραμπάσο και τα ξύλινα στη τζαζ να ακούγονται άψογα (συγκλονιστικά άψογα όμως..) και να με χαλάνε όταν παίζουν μαζί σε συμφωνικό πρόγραμμα. Κάτι παίζει εκεί πέρα, που ίσως να έχει να κάνει με την ηχογράφηση, συμπεριφορά του χώρου εκεί, και πιθανή δυναμική συμπίεση κατά τη διάρκεια αυτής, είτε με κάτι άλλο που τόσα χρόνια ακούγοντας με ακουστικά δεν με είχε ενοχλήσει. Κάτι βασικό που πρέπει να πω εδώ είναι ότι αυτό που έχω στο μυαλό μου (το παράθυρο δηλαδή μπροστά σε μια συμφωνική ορχήστρα) ΔΕΝ το έχω ακούσει ποτέ σε ηχείο, οπότε ίσως να'ναι ουτοπικό, λόγω περιορισμών ηχογράφησης, μικροφώνων, κωδικοποίησης, χώρου, κλπ).

Κοινώς, είναι αυτό που είπα παραπάνω...
μου φαίνεται παράξενο αυτό που είπες για το κοντραμπάσο.. ειδικά για αυτό!
δεν ξέρω στα ψηφιακά που μπορείς να βρεις και να κατεβάσεις το 6ο τρακ από την 2η πλευρά στον δίσκο του Γιάννη Σπανού "Το Συμπόσιο".
το τρακ λέγεται ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ (ΣΟΛΟ ΤΡΟΜΠΕΤΑ).. προσοχή, δεν είναι το 3ο τρακ που λεγεται ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ (ΟΡΧΗΣΤΡΙΚΟ).. και δεν είναι "σόλο τρομπέτα" αλλά συνοδεύεται μεταξύ άλλων και με ένα κοντραμπάσο που κατεβαίνει στον Αδη .
βασανίζει πολύ επίπονα τα πηνία των μεγαφώνων αλλά ακόμα περισσότερο τις καμπίνες των ηχείων.
σαφώς και θα "πλημμυρίσει" με στάσιμα τον χώρο σου όταν ανεβάσεις ένταση..
εκεί θα δεις αν στα μικρά ηχεία ο "χορός" του κώνου μετουσιώνεται σε ήχο, ή "χορεύει" τσάμπα.
όλα αυτά όμως, στο βινύλιο.. δεν ξέρω τι έχουνε κάνει στα μαγικά ψηφιακά σας.
φαντάσου ότι με αυτό το μικρό τρακ δοκιμάζω ΣΣ στις κεφαλές και είναι τόσο αποκαλυπτικό που ο όρος "fine tuning" αποκτά σημασία "μάπα-τέλειο"
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ιάσωνα και παιδιά, συγνώμη, άλλο τρακ στον δίσκο βασανίζει με το κοντραμπάσο του.
το ακούω τώρα και ψάχνω να το βρώ στο youtube..
 
το τρακ είναι το 7ο της 1ης πλευράς του δίσκου.
λέγεται ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΟΡΧΗΣΤΡΙΚΟ και είναι ακόμα πιο δύσκολο από αυτό που έβαλα πιο πάνω..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Vlad, αν έχεις την ορίτζιναλ έκδοση, φύλα τη σαν τα μάτια σου :)


Όχι βέβαια πως και η επανέκδοση είναι φτηνή...

 
Vlad, αν έχεις την ορίτζιναλ έκδοση, φύλα τη σαν τα μάτια σου :)


Όχι βέβαια πως και η επανέκδοση είναι φτηνή...

επανέκδοση είναι, αλλά μακάρι όλοι οι δίσκοι να είχαν τέτοια ποιότητα ήχου...
 

Attachments

  • IMG_20210824_145232[1].jpg
    IMG_20210824_145232[1].jpg
    2.1 MB · Views: 29
  • Like
Reactions: Nikos6699