Απάντηση: Re: Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά
Νίκο αν τραβάς στο συγκριτικό τελειως Auto θα προβληματιστείς πολύ ώστε να βγει κάποιο χρησιμο συμπέρασμα, η μηχανή δεν έχει κατάλληλες ρυθμίσεις για σωστό αποτέλεσμα και κανένα firmware δεν έριξε βάρος σε αυτό από το 2013, απορούσαμε μάλιστα πως και είχαν την επιλογή Auto σε επαγγελματική μηχανή. Ειδικά σε καταστάσεις χαμηλού φωτισμού. Κλειδώνει σχεδόν τα πάντα, ανοίγει ολα τα σημεία εστίασης, βάζει color profile Ienhanced και ένας θεός ξέρει τι κάνει στα υπόλοιπα ...
στα μενού της ΕΜ1 υπάρχουν δυο παράμετροι που επηρεάζουν την απόδοση σε ολες τις φωτό που τραβά η μηχανή, αν δεν κάνω λάθος μπαίνουν με κάποιο τρόπο και στο Auto αλλά ποτέ δεν έχω τραβήξει έτσι. Η πρώτη έχει να κάνει με τη ρύθμιση του AutoISO δηλ. της αυτόματης επιλογής της μηχανής ISO ανάλογα με την ταχύτητα κλείστρου που έχει και ρυθμίζεται α) από την Max τιμή (εσυ την βάζεις) και καλό είναι στην ΕΜ1 να μην βάλεις ISO πάνω 3200 γιατί πάντα στα σκοτεινά θα βγάζει θόρυβο β) στην τιμή κατώφλι ταχύτητας κλείστρου που η μηχανή αλλάζει ανάλογα με το διάφραγμα αυτόματα ISO , η τιμή αυτή είναι κρυμμένη στο μενού συγχρονισμού φλας (slow flash), by default είναι 1/60 , εγώ το βάζω στο 1/40 και πιο κάτω μερικες φορές λόγω ύπαρξης της σταθεροποίησης σταθεροποίησης. Στο Auto πιθανόν να είναι κλειδωμένα και να μην σε αφήνει να τα πειράξεις.
Δεύτερη επιλογή που συνήθως είναι απαραίτητο να ρυθμίσεις στα μενού για jpeg είναι το φίλτρο θορύβου έχει εκτός από off άλλες 4 σκάλες , αν αφήνεις τη μηχανή να ανεβαίνει πάνω από 1600 θέλει τουλάχιστον το Normal φίλτρο που κόβει βέβαια και λεπτομέρεια μαζί με θόρυβο. Αυτό ρυθμίζεται και στο Auto σίγουρα.
Τέλος αφού θέλεις να κανεις τέτοιες συγκρίσεις καλό είναι το Gradation να παει από Normal σε Auto (αυτό μπορεί να το έκανε η μηχανή αυτόματα στο Auto δεν το ξέρω) , η επιλογή αυτή δίνει λόγω άλλης καμπύλης έκθεσης φως στα σκοτεινά ώστε να μοιάζει πιο πολύ η φωτό με ενός κινητού αλλά αυξάνει εκθετικά και τον θόρυβο στα σκοτεινά. Αυτό πιθανόν δεν ρυθμίζεται στο Auto.
YΣ
εχω την ΕΜ1 πρόχειρη τώρα αλλά με μετατροπή σε υπέρυθρη. Στο auto έχω ακυρωμένη την επιλογή και έχω αποθηκευμένη μνήμη Myset με πολύ ειδικές ρυθμίσεις, για να δω τι κάνει αυτόματα η μηχανή την έβγαλα και τη δοκίμασα σε Auto με τον 100-300 ΙΙ σε σκοτεινό δωμάτιο και με κόκκινο φίλτρο IR επάνω 590nm που ισοδυναμει με ND 5-6 stop. H μηχανή κατέβασε την ταχύτητα κλείστρου ως όφειλε στα τάρταρα και δεν με άφησε να επιλέξω πάνω ISO 1600 (όχι ISO 4000 που έδωσε σε εσένα) χωρίς να μπορώ να επέμβω καθόλου στο ISO. Μόνο στο noise filter μπορώ να επέμβω και να το αλλάξω. Πιθανόν οι ρυθμίσεις στο μενού που είχα πριν να επηρεάζουν και το Auto ΙSO, δεν ξέρω και δεν έχω και χρόνο να το ψάξω, απλά το αναφέρω. Ίσως να μην τράβηξες με Auto αλλά με P (program mode) ?.
Συμπέρασμα γενικό : Ποτέ δεν τραβάμε με την μηχανή στο Auto , δεν υπάρχει κανεις απολύτως έλεγχος τι κάνει η μηχανή και είναι συνήθως διακοσμητικό στοιχείο ειδικά στα pro μοντέλα. Η χρήση τους σε εισαγωγικά μοντέλα μπορεί να βοηθήσει κάποιον να ξεκινήσει μόνον αν κάποια εταιρία έχει δώσει ιδιαίτερο βάρος σε αυτή την επιλογή (αμφιβάλλω πολύ).
Για το συγκεκριμένο τώρα συγκριτικό αν θέλεις να βγουν κάποια πιο χρήσιμα συμπεράσματα για αυτούς που ενδιαφέρονται και τα χρειάζονται βάλε καλύτερα το ημιαυτόματο προγραμμα P με οτι σου προτείνει (ταχύτητα - διάφραγμα), ρυθμίζοντας τα μενού όπως έγραψα επάνω σε λογικά όρια στο Auto ISO , φίλτρο θορύβου, gradation κλπ. Ίσως βέβαια να το έκανες με αυτό αλλά ανέφερες το αυτόματο προγραμμα.
Αν δεν θέλεις να λάβεις υπόψην την σταθεροποίηση της μηχανής στην εξίσωση για πιο χαμηλό ISO από την μηχανή απλά χρησιμοποίησε το PS program με βάση τον γνωστό κανόνα ταχύτητα κλείστρου = 1/FL (35mm) , δηλ. για τα 12 mm στην συγκεκριμένη 1/(12Χ2)=1/24 ταχύτητα κλείστρου, ώστε να επιλέξει η μηχανή το αντίστοιχο ISO για σωστή έκθεση με f3.5 που έχει ο φακός σου ανοιχτός στα 12mm. Θα το κάνει μάλλον και μόνη της η μηχανή αν στο μενού αλλάξεις την ταχύτητα συγχρονισμού φλας και την βάλεις στο 1/20 (από 1/60).