Τρομπέτατο σαξόφωνο που φτάνει;;
η τρομπέτα;
Μόνο με μεγάλα full range ηχεία φίλε μου που να οδηγούνται σωστά ή αλλιώς παίρνοντας και 2 sub της KEF!!Γεια σας παιδιά.
Καταρχήν να πω ότι τα εισαγωγικά στον τίτλο είναι και τα δύο σκόπιμα. Όπου "κλασική" μπορείτε να βάλετε οποιοδήποτε είδος μουσικής που να έχει όμως τεράστιες δυναμικές αντιθέσεις, ενώ βέβαια το "σωστή" είναι τελείως υποκειμενικός όρος, αλλά ήθελα τη γνώμη σας.
Εδώ και λίγες μέρες παίζω με το πρώτο μου "πραγματικό" δικάναλο σύστημα, βασισμένο στα KEF LS50 Wireless II. Τα ηχεία είναι εξαιρετικά από όποια πλευρά κι αν τα δεις, και ανοίξαν στα αυτιά μου έναν καινούριο κόσμο, δεδομένου ότι τα τελευταία 9 χρόνια άκουγα μουσική μόνο από (μετριότατα) ακουστικά. Το σύστημα αποφάσισα να το στήσω για να μπορέσω να ξαναδώσω στη μουσική ακρόαση τη βαρύτητα που της αξίζει, να κάθομαι απερίσπαστος και να ακούω έργα σαν να είμαι σε συναυλία.
Χρειάστηκαν πολλά πειράματα για να καταφέρω επιτέλους να αγαπήσω αυτό που ακούω (ενώ δεν αποκλείω να έπαιξε ρόλο και το στρώσιμο/συνήθεια στα αυτιά μου), αλλά πλέον κατέληξα σε μια θέση ακρόασης βασισμένη σε ένα ισόπλευρο τρίγωνο πλευράς ~1.90m, με τα ηχεία τοποθετημένα σε βάσεις. Σε αυτή τη θέση, θεωρώ ότι η εικόνα μεγιστοποιείται σε πλάτος και ύψος, ενώ νιώθω την ελάχιστη δυναμική συμπίεση. Ωστόσο, παίζω με εντάσεις που τις λες ελάχιστες (~45-60% το volume, με αποτέλεσμα περί τα 80-κάτι db peak στη θέση ακρόασης).
Όταν ακούω jazz, rock, κλπ όπου συνήθως το κάθε τραγούδι βρίσκεται σε μια συγκεκριμένη δυναμική περιοχή, θεωρώ ότι το σύστημα είναι όνειρο, και δε θέλω να αλλάξω το παραμικρό. Όταν όμως μπαίνει πχ η 2η Mahler, με πχ το τελευταίο μέρος να περνάει από τον σαματά στο pianississimo a capella Auferstehen, για να καταλήξει στο finale με τις συγχορδίες του εκκλησιαστικού οργάνου να σείουν το χώρο, τότε καταλήγω να παίζω συνέχεια με το volume. Δεν είναι το τέλος του κόσμου, αλλά τελικά όλο αυτό σου αφαιρεί την ψευδαίσθηση, σε βγάζει από τη συγκέντρωση, άρα τελικά σου χαλάει όλο αυτό το μαγικό "κάτι" που έχτισες. Φυσικά, έχοντας φάει αίθουσες συναυλιών με το κουτάλι, αυτό ΔΕΝ συμβαίνει στην πραγματικότητα, αφού σε μια καλή αίθουσα, το pianississimo ακούγεται ξεκάθαρα και ανατριχιαστικά, ακόμη κι αν πριν και μετά παίζει σαματάς, ο οποίος φυσικά δε σε ξεκουφαίνει, απλά σου δίνει αυτή την αίσθηση του fortissimo που έψαχνε ο συνθέτης/μαέστρος.
Η ερώτηση λοιπόν είναι, πως ακούτε εσείς τέτοια μουσική; Υπάρχει τρόπος (ρεαλιστικός, όχι με κόστος ενός μεγαλομεσαίου αυτοκινήτου) να μπορέσει κανείς να ακούει ένα συμφωνικό έργο στη φουλ δυναμική περιοχή του χωρίς να χρειάζεται να παίξει με το volume, ή είναι αυτός εγγενής περιορισμός της ακρόασης οπότε να το ξεχάσω;
ΥΓ: Όπως ίσως γνωρίζετε, εδώ στο Αμέρικα, απολαμβάνουμε την ευχή και κατάρα του δικαιώματος επιστροφής μετά από μπόλικες (εν προκειμένω 60) μέρες. Αυτό φυσικά είναι θετικό γιατί δοκιμάζεις κάτι πριν το κρατήσεις, αλλά είναι και κατάρα γιατί αντί να κάτσεις να ευχαριστηθείς το σύστημά σου, κάθεσαι και το ψειρίζεις και ψάχνεις να δεις τι σου φταίει, ακόμα κι αν σε διαφορετική περίπτωση αυτό απλά θα το συνήθιζες.
Εάν τα sub ήταν απαραίτητα στη μουσική ακρόαση τότε όλες οι σοβαρές εταιρείες ηχείων για οικιακή μουσική ακρόαση τόσο στις φτηνές, όσο και στις πανάκριβες δημιουργίες τους θα πωλούσαν περισσότερα των δύο τεμαχίων. Αναρρωτήθηκες ποτέ γιατί έχουν απορρίψει αυτή την επιλογή και τι καταστρέφει σχεδόν ολότελα η παρουσία sub στην αναπαραγωγή μουσικών έργων;Μόνο με μεγάλα full range ηχεία φίλε μου που να οδηγούνται σωστά ή αλλιώς παίρνοντας και 2 sub της KEF!!
δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω, αλλά κατανοώ και αυτούς που βάζουν sub στα βάσης ηχεία τους για να πάρουν τις κάτω οκτάβες που τους λείπουν.Εάν τα sub ήταν απαραίτητα στη μουσική ακρόαση τότε όλες οι σοβαρές εταιρείες ηχείων για οικιακή μουσική ακρόαση τόσο στις φτηνές, όσο και στις πανάκριβες δημιουργίες τους θα πωλούσαν περισσότερα των δύο τεμαχίων. Αναρρωτήθηκες ποτέ γιατί έχουν απορρίψει αυτή την επιλογή και τι καταστρέφει σχεδόν ολότελα η παρουσία sub στην αναπαραγωγή μουσικών έργων;
Σπανίως έως ποτέ ο ...μεγαλειώδης ήχος είναι σωστός και κυρίως ισορροπημένος. Αντ' αυτού ο ισορροπημένος ήχος ποτέ δεν θα χαρακτηριστεί ως μεγαλειώδης γιατί δεν υπάρχει τίποτα το μεγαλειώδες στην σωστή αναπαραγωγή της μουσικής. Το μόνο μεγαλειώδες εμπεριέχεται στην ίδια τη μουσική και μόνο. Σε ότι αφορά στα sub που όπως φαντάζομαι πιστεύεται από πολλούς ότι συντελούν σε αυτή τη ...μεγαλειοποίηση του ήχου πρέπει να αναρρωτηθεί κάποιος γιατί κατασκευαστικά έχει - μέχρι στιγμής τουλάχιστον - απορριφθεί η παρουσία τους στα ηχεία για οικιακή μουσική αναπαραγωγή και καθότι όλα τα site των διάσημων κατασκευαστικών οίκων διαθέτουν e-mail να απευθύνει ένα σχετικό ερώτημα για να του απαντηθεί το τι καταστρέφει, σχεδόν ολότελα, η παρουσία sub στην αναπαραγωγή μουσικών έργων.Μόλις άκουσα το New Year's Concert του 2017 και έχω να πω ότι τα sub συμπλήρωναν εκεί που έπρεπε για να βγει ο ήχος μεγαλειώδης.
Σπανίως έως ποτέ ο ...μεγαλειώδης ήχος είναι σωστός και κυρίως ισορροπημένος. Αντ' αυτού ο ισορροπημένος ήχος ποτέ δεν θα χαρακτηριστεί ως μεγαλειώδης γιατί δεν υπάρχει τίποτα το μεγαλειώδες στην σωστή αναπαραγωγή της μουσικής. Το μόνο μεγαλειώδες εμπεριέχεται στην ίδια τη μουσική και μόνο.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.