Κόλληση σε επίχρυσο RCA?

Σολντερίνη ΟΧΙ σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση ευνοείς την οξείδωση του σημείου συγκόλλησης με τόν καιρό.Άσε που χαλάς και τον ήχο.
 
Καταρχήν αγόρασε ένα φθηνό κολλητήρι με μυτη σαν της φωτογραφίας.





και για να καθαρίσεις το RCA



Μύτη όχι καθαρή αλλά για καθάρισμα επαφών δεν μας ενοχλεί




όσον αφορά την κόλληση:
1. Κατά το ζέσταμα καλό είναι να χρησιμοποιήσεις μια παλιά συσκευή με θυλικά rca ώστε να κουμπώσεις τα RCA σου να είναι και σταθερά αλλά και να μοιράζεται την μεγάλη θερμοκρασία με την βάση (δεν χρείαζεται ξύσιμο!) με το wick στην συνέχεια αφού βγάλεις το παλιό καλάι καλά,με καθαρό (προσοχή καθαρό) οινόπνευμα καθαρίζεις πάλι τα RCA.
2. Το κολλητήρι είναι καλό να το καθαρίζεις πάντα πριν από κάθε κόλληση, η καλη κόλληση διαρκεί γύρω στα 20 δευτερόλεπτα, άλλωστε μετά βλέπεις να μαυρίζει η μύτη απότε πάλι θέλει καθάρισμα!!!


Η πάστα




H καθαρή μύτη και η καλή κόλληση!!!



Καθαρισμός μύτης και ταυτόχρονα τα υλικά μας είναι έτοιμα προς κόλληση.
Εισάγουμε την μύτη στην πάστα και μετα την καθαρίζουμε στο σφουγγαράκι που ήδη έιναι βρεγμένο με απεσταγμένο νερό, την συνέχεια λιώνουμε καλάι (μπόλικο) πάνω στην μύτη μέχρι να γυαλίζει η μύτη μας, μετά πάλι η μύτη στην πάστα και μετά καθάρισμα στο σφουγγαράκι. Αν η μύτη συνεχίζει να έχει μικρά μαύρα στοιχεία επαναλαμβάνουμε ξανά! 'Ετοιμη η μύτη μας για κόλληση τώρα έχουμε γύρω στα 20 δευτερόλεπτα ακουμπάμε το καλώδιο στο rca και με την μυτη τα πατάμε και τα δύο ταυτόχρονα να πάρουν θερμοκρασία για 5-10 δευτερόλεπτα με το άλλο μας χέρι βάζουμε το καλάι κοντά στην μύτη και το καλώδιο-rca και αρχίζει να λιώνει. Το σημαντικό είναι μετά το τραβηγμα της μύτης να έιναι σταθερό το καλώδιο ώστε να παραμείνει στην θέση του μέχρι να στεγνώσει το καλάι. Αν σε δυσκολεύουν τα παραπάνω τότε βάλε στο RCA καλάι και στο καλώδιο και μετά ένωσέ τα με το κολλητήρι. Υπόψιν θέλει λίγο παραπάνω χρόνο να ζεσταθεί το RCA λόγω της μεγάλης επιφάνειας!

Τέλος άφησα το πιο σημαντικό!!!! Το απλό καλάι κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα, με ένα αξιόλογο θα καταλάβεις αμέσως την διαφορά και τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα. Βλέπε καλάι Μundorf - cardas
Ελπίζω να βοήθησα.


Επίσης προσοχή στο πόσο καλώδιο έχεις απογυμνώσει ώστε να μην έρθουν σε επαφή και τέλος τα κουμπώματα των RCA να έχουν ήδη περαστεί !!!!
 
Last edited:
Σολντερίνη ΟΧΙ σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση ευνοείς την οξείδωση του σημείου συγκόλλησης με τόν καιρό.Άσε που χαλάς και τον ήχο.

η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλοί που είναι κατά της σολντερίνης, όμως προσωπικά δεν εχω αντιμετωπίσει αντίστοιχο πρόβλημα. Εχω πλακέτες που έχω φτιάξει προ 18ετίας και φαίνονται ακόμα άψογες. Εχω όμως και κάνα δυο καλώδια (με RCA) όπου οι επαφές έχουν όντως οξειδωθεί, έχουν όμως οξειδωθεί σε ολόκληρη την επιφάνειά τους και όχι μόνο στο σημείο της κόλλησης. Εχουν γίνει πλέον άχρηστα και πιστεύω ότι αυτό ειναι καθαρά θέμα ποιότητας του υλικού παρά της κόλλησης. Εχω και αχρησιμοποίητα βύσματα από εκείνη την εποχή που εχουν επισης οξειδωθεί. Και να πω ότι δεν μπορώ να αντιληφθώ τι σημαίνει "οξείδωση του σημείου συγκόλλησης". Οξείδωση σημαίνει αντίδραση με οξυγόνο, και το σημείο συγκόλλησης δεν ερχεται σε επαφή με τον αέρα :hmmmm2:
 
Σολντερίνη ΟΧΙ σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση ευνοείς την οξείδωση του σημείου συγκόλλησης με τόν καιρό.Άσε που χαλάς και τον ήχο.
Συμφωνω απολυτα.Η σολντερινη ειναι για χοντροδουλειες οχι για ψιλα βυσματα κλπ.Το ποιο βασικο ειναι καλο ξυσιμο και καθαρη και γανωμενη μυτη.
Για το γανωμα κανεις τα εξης:Ξυνεις την μυτη,ζεσταινεις το κολλητηρι, μετα το βουτας στην σολντερινη,λειωνεις αρκετη κολληση επανω του και στο τελος το καθαριζεις με ενα πανακι.Αν τα κανεις ολα σωστα επανω στην μυτη του κολλητηριου θα μενει ενα στρωμα κολλησης.Μετα πιστευω δεν θα εχεις προβλημα.
 
Δεν χρησιμοποιώ σολδερίνη και κολλάω μια χαρά.
Εν τω μεταξύ υπάρχουν διάφοροι τύποι που είναι καυστικοί και προκαλούν διάβρωση
 
υποθέτω καταρχην οτι εχεις σωστη αλοιφη: σολντερινη οπως την αποκαλούν, που προκειται για λιπος...

δοκίμασε να βαλεις αλοιφη πάνω στην επαφή του βλυσματος και λιωσε το καλαι (κολληση) πάνω στην αλοιφη χωρίς να έχεις φερει σε επαφη το καλώδιο.
Κρατα το κολλητηρι σου 5-6 δευτερολεπτα ώστε η αλοιφή να σταματήσει να "τσιτσιρίζει" και το καλαι να απλώσει και να γυαλίζει λιωμένο. Με ένα κατσαβιδάκι προσπάθησε να αφαιρέσεις το στεγνο πλεον καλαι απο το βυσμα.
Αν δεν αφαιρετείται είναι ολα ΟΚ. Κανε το ιδιο με το καλώδιο και στο τελος πλησιάσε το καλωδιο με την επαφή και με το κολλητηρι λιωσε τα δυο στεγνα καλαι μεχρι να ενωθούν. Κρατα το κολλητηρι για 5-6 δευτερολεπτα - προσεχε μην καψεις δακτυλα!!

Ευχαριστώ ΜακγκάϊβερGR!

δεν ξέρω τι αλοιφές χρησιμοποίησα, του κολλητηριού είναι πηχτή και σκούρα, αυτή που πήρα από τον πατέρα μου είναι πιο ανοιχτόχρωμη και πιο ρευστή.

Τελικά με το κόλπο του χοντρού γαλβανώματος και των δύο μερών κατάφερα να μείνουν ενωμένα τα μέρη που κόλλησα αλλά δεν ξέρω για πόσο...
 
Και όμως εγκλωβίζεται οξυγόνο κατά την διάρκεια συγκόλλησης με αποτέλεσμα τήν οξείδωση του σημείου.Άλλωστε αυτο είναι πιο εμφανές όταν επιμείνεις με το κολλητήρι ,θα δεις την κόλληση να βράζει.
 
Απάντηση: Re: Κόλληση σε επίχρυσο RCA?

Παιδιά σας ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον!

Χρησιμοποίησα χωρίς αποτέλεσμα κόλληση και αλοιφή: α) που είχε μέσα η συσκευασία του κολλητηριού και β) αυτά που πήρα από το εργαστήριο του πατέρα μου (ωρολογοποιός) που χρησιμοποιεί σε ηλεκτρονικά κυκλώματα.

Όταν έξυσα (με γυαλόχαρτο που είχα εύκαιρο) το σημείο της επαφής κάτι καλύτερο πήγε να γίνει αλλά ...δεν κράταγε τελικά με τίποτα. Δεν κάθεται με τίποτα η κόλληση!

Έβγαλα και φωτογραφίες που θα προσπαθήσω να ανεβάσω μήπως πήρα τα χειρότερα βύσματα που υπάρχουν...

(Μιλάμε για δουλειά για ισοβίτες...


Αν είχα εμπιστοσύνη στην κατασκευή των έτοιμων θα πήγαινα να πάρω έτοιμα, τέτοια τσατίλα δεν πληρώνεται με τίποτα!!!:violent-smiley-030:) .

Και φυσικά ακόμη και αν τα καταφέρω, είμαι σίγουρος πως δε θα είμαι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα...

Αν είσαι πρωτάρης κάνε μερικές κολλήσεις άσχετες για να μάθεις. Όπως περιγράφεις τα πράγματα σίγουρα το κολλητήρι σου είναι άχρηστο. Με ένα οποιοδήποτε κολλητήρι σαν αυτά που περιγράφουν τα παιδιά με η χωρίς πάστα η κόλληση θα γίνει πολύ εύκολα σε οποιδήποτε βύσμα το οποίο δεν είναι κατεστραμένο-διαβρωμένο.

Πάστα (σολδερίνη) δεν χρησιμοποιώ ποτέ. Έτσι κι αλλιώς έχει μέσα η κόλληση.

:antlers:
 
Δεν είχα προσέξει τα tutorials του Eagle που έχει στη tangent.
Επιτέλους έμαθα πως γίνονται τα "thermal reliefs"! :chinese:
 
Επειδή μερικοί έχουν μεγάλο στόμα:

"...
Soldering gold-plated parts can be tricky.
Gold is soluble in solder. Solder which contains more than 5% gold can become brittle. The joint surface is dull-looking.
Gold reacts with both tin and lead in their liquid state, forming brittle intermetallics. When eutectic 63% Sn - 37% Pb solder is used, no lead-gold compounds are formed, because gold preferentially reacts with tin, forming the AuSn4 compound. Particles of AuSn4 disperse in the solder matrix, forming preferential cleavage planes, significantly lowering the mechanical strength and therefore reliability of the resulting solder joints.
If the gold layer does not completely dissolve into the solder, then slow intermetallic reactions can proceed in the solid state as the tin and gold atoms cross-migrate. Intermetallics have poor electrical conductivity and low strength. The ongoing intermetallic reactions also cause Kirkendall voiding, leading to mechanical failure of the joint, similar to the degradation of gold-aluminum bonds known as purple plague.
A 2-3 µm layer of gold dissolves completely within one second during typical wave soldering conditions. [1] Layers of gold thinner than 0.5 µm (20 microinches) also dissolve completely into the solder, exposing the underlying metal (usually nickel) to the solder. Impurities in the nickel layer can prevent the solder from bonding to it. Electroless nickel plating contains phosphorus. Nickel with more than 8% phosphorus is not solderable. Electrodeposited nickel may contain nickel hydroxide. An acid bath is required to remove the passivation layer before applying the gold layer; improper cleaning leads to a nickel surface difficult to solder. A stronger flux can help, as it aids dissolving the oxide deposits. Carbon is another nickel contaminant that hinders solderability.
..."

Από τη wikipedia
 
Κατά την ταπεινή μου γνώμη για να κολληθούν το καλώδιο με τον ακροδέκτη θα πρέπει να έχουν την ίδια 8ερμικρασια,εαν δεν την έχουν δεν νομίζω να καταφέρεις να τα κολλήσεις. Για μένα καλύτερα είναι να βάλεις μια μικρή ποσότητα στον ακροδέκτη πρώτα και μετά λίγο στο καλώδιο και μετά να τα κολλήσεις μεταξύ τους. Α και για να μην ξεχνιόμαστε η μύτη από το κολλητήρι θα πρέπει να έχει χρώμα σαν ασήμι. αυτό επιτυγχάνετε όταν σε ένα καινούριο κολλητήρι αφού έχει κάψει καλά βάζουμε πολύ κόλληση και το αφήνουμε Κανά λεπτό με την κόλληση επάνω και μετά το καθαρίζουμε.