Lenco L-75 restored by Jean Nantais

Τον περασμένο Οκτώβρη είχα τη χαρά να φιλοξενήσω για λίγες μέρες τον κατασκευαστή του Lenco Jean Nantais. Μεταξύ εκδρομών στον Όλυμπο και διαφόρων τσιμπουσιών βρήκε το χρόνο να κάνει μερικές μετατροπές στο ήδη εξαιρετικό πλατώ. Οι μετατροπές περιελάμβαναν επαναλίπανση του μοτέρ, νέο επιλογέα ταχυτήτων από μασίφ μέταλλο, ένα μηχανισμό με βαρίδιο στη θέση του ελατηρίου που πιέζει την τροχαλία στο πλατώ, ένα μεταλικό κρίκο σταθεροποίησης στο πηγάδι και καινούριες, μεγαλύτερες βίδες σύσφιξης του μηχανισμού στο πλινθ. Το αποτέλεσμα; ακόμη καλύτερο, πολύ πιό δυνατό μπάσο, και πιό πολλή ανάλυση.
Ιδού και μερικές φωτογραφίες (έχω κι άλλες, αλλά δεν τις βρίσκω)

Ο μάστορας επί τω έργω.

Jean at work.jpg

To Lenco πάνω στο τραπέζι των βασανιστηρίων.

lenco coupling.jpg
 
Last edited:
Τώρα μόλις είδα το νέο ποστ εδώ... (δεν μου το έδειξε στα νέα ποστ ποτέ...:mad:)

Μπράβο!! Καλοάκουστο!!

Θα ήθελα αν έχεις την καλοσύνη... και αν φυσικά σου επιτρέπει και ο Nantais... να βγάλεις μαι φωτογραφία από πάνω για να δούμε που ακριβώς βάζει τις βίδες, και αν μπορείς να ζυγίσεις το βαριδάκι να μας πεις πόσο είναι...

Ο μεταλλικός κρίκος στο πηγάδι τι ακριβώς είναι? (έχεις το εργοστασιακό πηγάδι ή το έχεις αλλάξει?

Για τον επιλογέα εννοείς μόνο το λεβιέ ή αλλάζει κάτι ΚΑΙ στον μηχανισμό?

Χεχεχε... όλα αυτά εν όψη του δικού μου νέου build (βλ. avatar).
 
Πολύ ευχαρίστως να σου φωτογραφήσω την τοποθέτηση των βιδών, αλλά δεν ξέρω αν έχει νόημα, δεδομένου ότι σίγουρα δεν έχεις τον ίδιο συνδυασμό ξύλων στο πλινθ σου.
Το βαριδιάκι είναι προς πώληση, αν θες μπορώ να ρωτήσω πόσο κάνει.
Ο κρίκος σφίγγει και σταθεροποιεί το πηγάδι, το οποίο όπως μάντεψες δεν είναι το εργοστασιακό.
Ο μηχανισμός αλλαγής ταχυτήτων είναι ο ίδιος, αλλά έχει αλλάξει όλο το συγκρότημα του λεβιέ.

Κάποια στιγμή πρέπει να ακούσω το άβατάρ σου...
 
Ευχαριστώ πολύ!

Δηλαδή εννοείς ότι με άλλους συνδυασμούς ξύλων μπαίνουν αλλού ή λιγότερες βίδες?? Οι βίδες έχουν σκοπό σύζευξης με τον πλίνθο, στο πρώτο μου Lenco είχα 6+4... εσύ τώρα έχεις 10 ή 12 +4 ? δεν νομίζω να έχει να κάνει με το είδος ξύλου...

Το βαριδάκι είναι προς πώληση το ξέρω... απλά ρώτησα πόσα γραμμάρια είναι.

Μια τελευταία ερώτηση, ποιος ο σκοπός της επαναλίπανσης του μοτέρ? δεν το είχατε λιπάνει όταν το βάλατε στο plinth?...σου έκανε θόρυβο?

Επειδή αυτά τα μοτέρ αν λειτουργούν χωρίς βόμβο δεν χρειάζονται τίποτε άλλο για πολλά πολλά χρόνια... (ο κατασκευαστής Lenco Switzerland έλεγε ΠΟΤΕ, αν δεν απατώμαι...).

Όταν το ετοιμάσω και παίζει όπως πρέπει, είσαι ευπρόσδεκτος να το ακούσεις -bye-
 
Ευχαριστώ πολύ!

Δηλαδή εννοείς ότι με άλλους συνδυασμούς ξύλων μπαίνουν αλλού ή λιγότερες βίδες?? Οι βίδες έχουν σκοπό σύζευξης με τον πλίνθο, στο πρώτο μου Lenco είχα 6+4... εσύ τώρα έχεις 10 ή 12 +4 ? δεν νομίζω να έχει να κάνει με το είδος ξύλου...

Δεν είμαι σίγουρος, αλλά το θεωρώ πιθανό.

Το βαριδάκι είναι προς πώληση το ξέρω... απλά ρώτησα πόσα γραμμάρια είναι.

Δε γνωρίζω και για να μάθω πρέπει να το βγάλω από τη θέση του και να το ζυγίσω. Αρκετά μπελαλίδικη δουλειά από μόνη της και έχει και καύσωνα στη Λάρισα...

Μια τελευταία ερώτηση, ποιος ο σκοπός της επαναλίπανσης του μοτέρ? δεν το είχατε λιπάνει όταν το βάλατε στο plinth?...σου έκανε θόρυβο?

Θόρυβος πάντα υπάρχει, έστω και ελάχιστος, και όχι μόνο στα Lenco αλλά σε όλα τα πικάπ. με τη συγκεκριμένη διαδικασία έγινε ακόμα λιγότερος.

Επειδή αυτά τα μοτέρ αν λειτουργούν χωρίς βόμβο δεν χρειάζονται τίποτε άλλο για πολλά πολλά χρόνια... (ο κατασκευαστής Lenco Switzerland έλεγε ΠΟΤΕ, αν δεν απατώμαι...).

Μετα΄από μερικές δεκαετίες λειτουργίας τα λάδια και τα γράσα πήζουν και θέλον αλλαγή. Ο κατασκευαστής ποτέ δεν περίμενε ότι τα πικάπ του θα χρησιμοποιούνταν 50 χρόνια μετά.

Όταν το ετοιμάσω και παίζει όπως πρέπει, είσαι ευπρόσδεκτος να το ακούσεις -bye-

ανυπομονώ-bye-
 
Μετα´από μερικές δεκαετίες λειτουργίας τα λάδια και τα γράσα πήζουν και θέλον αλλαγή. Ο κατασκευαστής ποτέ δεν περίμενε ότι τα πικάπ του θα χρησιμοποιούνταν 50 χρόνια μετά.

Η ερώτηση έγινε επειδή το είχατε λιπάνει όταν το βάλατε στο πλινθ του Nantais... δηλαδή πριν 1-2 χρόνια... μου φάνηκε πολύ περίεργο διότι από την μικρή εμπειρία που έχω επάνω στα μοτέρ αυτά... δύο μέχρι στιγμής, δεν είχαν ιδιαίτερο πρόβλημα, μάλιστα ένα πολύ καλορυθμισμένο μοτέρ δεν θα πρέπει να έχει καθόλου θόρυβο...

Μάλλον το δικό σου είχε, γιαυτό στο ξαναλάδωσε...

Ο Nantais έχει δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από την κατασκευή των πικάπ του... αυτός ο μύθος επιβεβαιώνεται εν μέρει από το πόσο καλά παίζουν, από την άλλη είναι προς συμφέρον του να διαιωνίζεται αυτός ο μύθος δια μέσω του μυστηρίου του τι υλικά και πόσες βίδες και τι βαράκια χρησιμοποιεί... καλό μεν αλλά από την άλλη παραμένει ένα απλό μηχανικό σύνολο, το οποίο ο ίδιος λέει ότι έχει ρυθμίσει με το αυτί...

Ας μην παρεξηγηθώ δεν θέλω να μειώσω την ποιότητα της προσπάθειας του... αλλά το να αναρωτιόμαστε αν ο αριθμός των βιδών έχει να κάνει με τον συνδυασμό των ξύλων είναι λίγο υπερβολικός...

Η απάντηση είναι απλή... ότι όσο περισσότερες βίδες χρησιμοποιείς τόσο καλύτερη σύζευξη γίνεται του pan με το plinth... απλά πράγματα... όσο καλύτερη σύζευξη τόσο καλύτερη απορρόφηση ανεπιθύμητων κραδασμών τόσο λόγω μάζας όσο λόγω μεγάλου όγκου... γιαυτό το reference παίζει καλύτερα από τα μικρότερα μοντέλα λόγο όγκου/βάρους.
 
Ας μην παρεξηγηθώ δεν θέλω να μειώσω την ποιότητα της προσπάθειας του... αλλά το να αναρωτιόμαστε αν ο αριθμός των βιδών έχει να κάνει με τον συνδυασμό των ξύλων είναι λίγο υπερβολικός...

Η απάντηση είναι απλή... ότι όσο περισσότερες βίδες χρησιμοποιείς τόσο καλύτερη σύζευξη γίνεται του pan με το plinth... απλά πράγματα...

οποιος εχει καει με τον χυλο (Linn...) φυσαει και το γιαουρτι...
-bye-
 
-bye-
οποιος εχει καει με τον χυλο (Linn...) φυσαει και το γιαουρτι...
-bye-

Πλάκα κάνεις ασφαλώς, αλλά οφείλω να πω ότι το Linn μου (Full Inspire Kit, Teflon bearing, new type ac motor, Hercules II, new cornebraced plinth, Ekos Mk1, Benz Micro Wood L2) έπαιζε εξαιρετικά για Linn, και με ΟΠΟΙΔΗΠΟΤΕ ΣΤΑΝΤΑΡΝΤ και αν έχει κανείς ... απλά το Lenco είναι καλύτερο σε ΟΛΑ τα επίπεδα...-bye-
 
Και δεν μιλάω για τέτοια Lenco που έχει ο Κώστας, εγώ, και το καινούργιο που φτιάχνω... μιλάμε για το Lenco επάνω σε 4 τούβλα και τον βραχίωνα επάνω στο μέταλλο... άστο... δεν υπάρχει σύγκριση...
 
μα δεν κανω καμια συγκριση...
απλως λεω πως οποιος ασχοληθει λιγο με τις "ιδιοτροπιες" των Linn, ευκολα "καταλαβαινει" τις βιδες για τα ξυλα πχ των Lenco... και γενικα τις "παραφιλολογιες" που αναπτυσονται...
 
Και δεν μιλάω για τέτοια Lenco που έχει ο Κώστας, εγώ, και το καινούργιο που φτιάχνω... μιλάμε για το Lenco επάνω σε 4 τούβλα και τον βραχίωνα επάνω στο μέταλλο... άστο... δεν υπάρχει σύγκριση...

επισης, κανείς που εχει Linn δεν κανει συγκρισεις.
ΑΝ εχεις Linn ξερεις γιατι το εχεις, ξερεις τι ακριβως κανει στον ηχο και γιατι.
 
Και γιατί παρακαλώ δεν κάνει συγκρίσεις? τι είναι αυτά τα πράγματα που ακούω...Υπονοείς ότι το Linn μου ήταν κύημα της φαντασίας μου? ή ότι είμαι κουφός,... ή ότι το Linn είναι θρησκεία πίστευε και μη ερεύνα?...

Δεν υπάρχει καμιά μα καμιά μηχανολογική ομοιότητα μεταξύ Sondek και Lenco.

Αυτά που λες...είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε...

Αρκετά για μένα τα 15 χρόνια Sondek... αν εσένα σου αρέσει νομίζω ότι δεν είναι το θέμα εδώ... είναι σε άλλο νήμα για το Sondek... εδώ μιλάμε για Lenco.
 
Last edited:
Ζητώ συγνώμη για την επιθετικότητα... παρανόησα (φταίει και η ζέστη)... είμαστε φίλοι με τον Νίκο και δεν υπάρχει πρόβλημα!-bye-
 
Μπάνια θες γιατρέ μου!:flipout:

Χαλαρά...Ζέστη είναι θα περάσει...

Χώρια, που αρπάζεστε στο νήμα του Κώστα...
 
Μπάνια θες γιατρέ μου!:flipout:

Χαλαρά...Ζέστη είναι θα περάσει...

Αυτό είναι το μόνο σίγουρο...-bye-

ΥΓ. Είναι υγιές και το να αρπαζόμαστε που και που... αρκεί να παραμένουμε φίλοι στο τέλος...-bye-
 
Δηλαδή εννοείς ότι με άλλους συνδυασμούς ξύλων μπαίνουν αλλού ή λιγότερες βίδες?? Οι βίδες έχουν σκοπό σύζευξης με τον πλίνθο, στο πρώτο μου Lenco είχα 6+4... εσύ τώρα έχεις 10 ή 12 +4 ? δεν νομίζω να έχει να κάνει με το είδος ξύλου...

Ενας λογος για τον οποιο χρειαζονται τοσες πολλες βιδες ειναι λογω του οτι τι σασι του lenco ειναι λεπτο pressed steel (δεν γνωριζω αν ειναι και μαγνητικο) κατι που χρειαζεται damping για να μην "τραγουδα" οταν παλλεται και επιτυγχανεται με το βιδωμα σε διαφορα σημεια ωστε η επιφανεια που ενδεχομενως να παλλεται ειναι κατα πολυ μικροτερη,αλλαζοντας ετσι την συχνοτητα συντονισμου του σασι σε πολυ ψηλοτερη οπου πειραζει λιγοτερο.

Αυτη ειναι και μια διαφορα του 75 απο π.χ το 301/401 το οποιο εχει χυτο αλουμινενιο σασι με πολλες νευρωσεις στο κατω μερος,κατι που "επιτρεπει" και τον σχεδιασμο και διαφορετικης "φιλοσοφιας" plinth,εκτος βεβαια και αυτου της μεγαλης μαζας.

Ενα προβλημα της συζευξης οχι μονο οσον αφορα το 75 , ειναι αυτο του feedback,κατι που ετυχε να ακουσω ο ιδιος σε ενα τετοιο πικαπ εδω.
 
Last edited:
Πωπώ, ούτε μιά μέρα δεν έλειψα και έγινε χαμός στο νήμα!

Η ερώτηση έγινε επειδή το είχατε λιπάνει όταν το βάλατε στο πλινθ του Nantais... δηλαδή πριν 1-2 χρόνια... μου φάνηκε πολύ περίεργο διότι από την μικρή εμπειρία που έχω επάνω στα μοτέρ αυτά... δύο μέχρι στιγμής, δεν είχαν ιδιαίτερο πρόβλημα, μάλιστα ένα πολύ καλορυθμισμένο μοτέρ δεν θα πρέπει να έχει καθόλου θόρυβο...

Μάλλον το δικό σου είχε, γιαυτό στο ξαναλάδωσε...

Το μοτέρ μου δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα, αλλά ο Nantais ανακάλυψε μερικά ακόμα κόλπα για να το κάνει καλύτερο μέσω βελτιωμένης λίπανσης και τα εφήρμοσε. Θα ρωτήσω αν μπορώ να τα αποκαλύψω και θα σου πω.



Ο Nantais έχει δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από την κατασκευή των πικάπ του... αυτός ο μύθος επιβεβαιώνεται εν μέρει από το πόσο καλά παίζουν, από την άλλη είναι προς συμφέρον του να διαιωνίζεται αυτός ο μύθος δια μέσω του μυστηρίου του τι υλικά και πόσες βίδες και τι βαράκια χρησιμοποιεί... καλό μεν αλλά από την άλλη παραμένει ένα απλό μηχανικό σύνολο, το οποίο ο ίδιος λέει ότι έχει ρυθμίσει με το αυτί...

Για έλα και συ λίγο στη θέση του. Βγάζει το ψωμί του πουλώντας μοντιφαρισμένα Lenco (και σε διαβεβαιώ ότι πρόκειται για ψωμί και όχι για παντεσπάνι), πειραματιζόμενος καθημερινά και επί πολλά χρόνια με διάφορα υλικά και tweeks, κανένα εκ των οποίων δεν είναι πατενταρισμένο (εδώ γελάμε) ούτε μπορεί να πατενταριστεί. Δεν είναι κάποιος με μιά άλλη δουλειά που πουλάει Lenco από χόμπι, αυτή είναι η δουλειά του. Εσύ θα τα διαλαλούσες αυτά τα μυστικά σε όλο τον κόσμο;

Ας μην παρεξηγηθώ δεν θέλω να μειώσω την ποιότητα της προσπάθειας του... αλλά το να αναρωτιόμαστε αν ο αριθμός των βιδών έχει να κάνει με τον συνδυασμό των ξύλων είναι λίγο υπερβολικός...

Η απάντηση είναι απλή... ότι όσο περισσότερες βίδες χρησιμοποιείς τόσο καλύτερη σύζευξη γίνεται του pan με το plinth... απλά πράγματα... όσο καλύτερη σύζευξη τόσο καλύτερη απορρόφηση ανεπιθύμητων κραδασμών τόσο λόγω μάζας όσο λόγω μεγάλου όγκου... γιαυτό το reference παίζει καλύτερα από τα μικρότερα μοντέλα λόγο όγκου/βάρους.

Αυτό που λες μάλλον δεν ισχύει ακριβώς έτσι, αλλιώς ο Jean θα έβαζε 40-50 βίδες, αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν θα υπήρχε πλέον ξύλο για να συγκρατήσουν...Οι βίδες δεν ήταν περισσότερες από την προηγούμενη φορά, αλλά μεγαλύτερες και σε διαφορετικά μέρη. Γι αυτό λέω ότι μπορεί να μην ταιριάζουν στο δικό σου πλινθ. Υπόψιν, μιά υπόθεση κάνω, δεν έχω φτιάξει ποτέ δικό μου πλινθ για να ξέρω.