Macro

ας βαλω και γω ενα λελουδο με τον 100αρη canon
attachment.php
 

Attachments

  • LIGHTROOM (1 of 1)-14.jpg
    LIGHTROOM (1 of 1)-14.jpg
    62.3 KB · Views: 162
Μακρο φωτο του Κανελλου και του Βρασιδα -στο ματι του οποιου και αντικατοπτριζομαι!
 

Attachments

  • DSC_1522.jpg
    DSC_1522.jpg
    69.8 KB · Views: 50
  • DSC_0443.jpg
    DSC_0443.jpg
    85.5 KB · Views: 38
Salami έχε υπόψη σου ότι τα διαφράγματα στο 4/3 και m4/3 είναι τα διπλάσια από ότι στο FF, δηλαδή με 11 είναι σαν να έχεις κλείσει στο 22 σε FF. Και κάπου εκεί είναι το όριο των περισσότερων νορμάλ φακών της κατηγορίας για να έχεις καλά αποτελέσματα, μετά είναι ορατή η απώλειεα οξύτητας.
Ο Κανέλλος κι ο Βρασίδας κούκλοι! Δες στο σχετικό νήμα πως ανεβάζουμε τις φωτογραφίες για να είναι ορατές άμεσα, και όχι μόνο σαν συνημένα http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=39380
 
Salami έχε υπόψη σου ότι τα διαφράγματα στο 4/3 και m4/3 είναι τα διπλάσια από ότι στο FF, δηλαδή με 11 είναι σαν να έχεις κλείσει στο 22 σε FF. Και κάπου εκεί είναι το όριο των περισσότερων νορμάλ φακών της κατηγορίας για να έχεις καλά αποτελέσματα, μετά είναι ορατή η απώλειεα οξύτητας.
Ο Κανέλλος κι ο Βρασίδας κούκλοι! Δες στο σχετικό νήμα πως ανεβάζουμε τις φωτογραφίες για να είναι ορατές άμεσα, και όχι μόνο σαν συνημένα http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=39380

Ομολογω οτι ο συσχετισμος διαφραγματος μεταξυ των formats μου ειχε διαφυγει. Thanks for this cacau!

Οσο για το ανεβασμα των φωτογραφιων για να ειναι αμεσα ορατες, ναι, γνωριζω την διαδικασια αλλα επειδη ακομα δεν εχω κλεισει ουτε μηνα ενασχολησης μακρια απο το full auto/i auto... προτιμω να βγαινω σεμνα και ταπεινα :)

Στοχευοντας βεβαια στο: Ο ταπεινων εαυτον υψωθησεται (καποτε/συντομα:)
 
Μπιλιαρδο - Ποδοσφαιρακι - κλειδοκυμβαλα

Ωραια θεματα για μακρο, νομιζω.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • DSC_3426.jpg
    DSC_3426.jpg
    22.1 KB · Views: 91
  • DSC_3399.jpg
    DSC_3399.jpg
    36.4 KB · Views: 90
  • DSC_3371.jpg
    DSC_3371.jpg
    39.6 KB · Views: 90
  • DSC_3517.jpg
    DSC_3517.jpg
    40.7 KB · Views: 194
  • DSC_3353.jpg
    DSC_3353.jpg
    30.4 KB · Views: 90
  • DSC_3508.jpg
    DSC_3508.jpg
    66.3 KB · Views: 91
Όντως ωραία θέματα, η δεύτερη πολύ καλή.

Ευχαριστω Δημητρη.

Ειναι τα εντονα χρωματα φανταζομαι, που οπως ειχες πει πουλανε περισσοτερο στα microstock, ναι?

Μηπως γνωριζεις παρεμπιπτοντως ποιο θα ητανε ενα καλο ειδος φωτισμου για μακρο φωτογραφια μεσα σε στουντιο/δωματιο? Το φλας γυαλιζει εντονα πανω σε αρκετες επιφανειες.
 
Φίλε μου για φλάς θα πρέπει να ρωτήσεις τον Παύλο (Paulmarinis). Εγώ είμαι σε νηπιακό στάδιο... σίγουρα πάντως θες φως εκ ανακλάσεως ή diffuser ή και τα δύο.
 
Φίλε μου για φλάς θα πρέπει να ρωτήσεις τον Παύλο (Paulmarinis). Εγώ είμαι σε νηπιακό στάδιο... σίγουρα πάντως θες φως εκ ανακλάσεως ή diffuser ή και τα δύο.

Ναι, θα τον ρωτησω στην πρωτη ευκαιρια. Thanks.
 
Μηπως γνωριζεις παρεμπιπτοντως ποιο θα ητανε ενα καλο ειδος φωτισμου για μακρο φωτογραφια μεσα σε στουντιο/δωματιο? Το φλας γυαλιζει εντονα πανω σε αρκετες επιφανειες.
Light: Science and Magic: An Introduction to Photographic Lighting
Το Α και με δημιουργική διάθεση και το Ω για το φωτισμό!
 
Light: Science and Magic: An Introduction to Photographic Lighting
Το Α και με δημιουργική διάθεση και το Ω για το φωτισμό!

Εκπληκτικο βιβλιο, και οπως το περιγραφεις !!! Ευχαριστω ΝΤ!

Βρηκα και μια περιληψη των κεφαλαιων:

Chapter 1 - How to Learn Lighting


This chapter is mostly a general introduction. It discussed the way t approach the book and makes it clear and simple - this book is for any one who wants to photograph better, regardless of available equipment. Here is what I took from it: "Learn about the light and the science. The magic will happen."
Chapter 2 - Light: The Raw Material of Photography

This chapter discusses the physical qualities of light. After a brief hard core physical intro, the chapter turns to discuss the three main qualities of light: Brightness, Color and Contrast. It is already in this chapter that you get a hint on how this book is different. Contrast is explained via a series of illustrations and examples (hope you like pepper), that will follow through the entire book.
The next step is to discuss the light and subject interaction - that is how light is absorbed, reflected and transmitted through and by different subject. Until this point the examples are given in a pure world. The approach is scientific and describes light behavior in an ideal and simple world. Sadly, the world is neither ideal nor simple, but the foundations laid here are the base for understanding the more complex lighting scenarios in the rest of the book.
Chapter 3 - The Management of Reflection and the Family of Angles


If I had to choose a core chapter for the book this chapter would be it. This chapter explains two on the main themes that will echo through the rest of the book: types of reflections, and the Family of Angles.
Did you ever wonder how the moon is so bright in an image even though it is so far away? I mean, the inverse square rule, should have made the moon real dim, right? Wrong. While going over diffused reflections, Fil and Steven explain how the rule of inverse square still apply to distant object that produce diffused reflection. The same level of commitment is applied to direct reflection - this is a mirror like reflection. Lastly we are introduced with a more tricky reflection - a polarized reflection. This is the glare thingy you see bouncing of black surfaces.
Ok, now comes the basic of basics of this book - The Family of Angles. It's kinda hard to explain what is the family of angles without an illustration, this is why you can look at the explanation and illustration here and here. Fil and Steve really help to understand the concept using illustrations and diagrams. The concept of the Family of Angles is a fundamental concept in light management and will accompany any idea or theory that is displayed in the book.
Chapter 4 - Surface Appearances

I just loved chapter 4, after all the theory you get to see the simplicity and ingenuity that the principles learned in the first three chapters is applied to simple and complex scenarios: Shooting paintings? It's the family of angles. Doing a product shot? It is reflection management. A simple solution is applied to everyday photographic problematic scenarios.
What I liked here is the step by step approach that builds a lighting system where each step deals with a different problem to create a full lighting solution. All illustrated and clearly explained. Actually after this chapter it is nice to try and solve the problems even before it unfolds.
Chapters 5 through 7 - Metal, Glass and Everything Nice


The following three charters are all real life applications of the reflections theory and the family of angles theory. By Applying those theories to common photographic situations, you get not only the know how on how to handle them, but also the principles that you can use for other situations.
Chapter 8 - An Arsenal of Lights

This was one of the funnest chapters to read. The title can easily be swapped to understanding the lighting of portrait photography. Covering (almost) every possible lighting directions accessory and combination, this chapter helps the understanding of how each individual light add to the complete portrait. This chapter covers positioning of all the lights needed in a portrait: main light, fill, kicker and background. It also illustrates how the family of angles is relevant when selecting the main light. By far, this was the best portrait lighting guide I have ever read.
Chapter 9 - The Extremes

White on white and Black on black subjects. Whadayaknow same theories apply here.
Chapter 10 - Traveling Light