Macro

Re: Απάντηση: macro

Είναι το φαινόμενο κατά το οποίο το πραγματικό διάφραγμα του φακού σου (όσον αφορά στην έκθεση, από άποψη βάθους πεδίου δεν αλλάζει τίποτΑ) μειώνεται, αναλόγως τη μεγέθυνση του θέματος. Στο περίπου αρχίζεις να επηρεάζεσαι από μεγεθύνσεις 1:2. O τύπος για να υπολογίσεις τη διαφορά έκθεσης που συνεπάγεται το εφέ αυτό της φυσούνας (bellows) είναι (μεγέθυνση + 1)^2. Καταλαβαίνεις ότι στο 1:1 ήδη θέλεις 4 στοπ μεγαλύτερη έκθεση σε σχέση με τη φωτογραφία του γύρω περιβάλλοντος με τις ίδιες συνθήκες. Στο 2:1 θέλεις 9 στοπ!

Tάσο, μήπως στο 1:1 δεν είναι 4 στοπ η διαφορά (16Χ) αλλά 4Χ (2 στοπ) ??.

Ο τύπος που θυμάμαι δίνει την ισοδύναμη απο άποψη έκθεσης διάμετρο = (μεγένθυση+1)*F.

Παράδειγμα για f/8.0 ...
σε μεγένθυση 1:5 (0,20+1) =1.20 και αρα f/9.6
σε μεγένθυση 1:4 (0,25+1) =1.25 και αρα f/10.0
σε μεγένθυση 1:3 (0,33+1) =1.33 και αρα f/10.7
σε μεγένθυση 1:2 (0,5+1) =1.5 και αρα f/12.0
σε μεγένθυση 1:1 (1,0+1) =2.0 και αρα f/16.0 (2 στοπ διαφορά)
σε μεγένθυση 2:1 (2,0+1) =3,0 και αρα f/24.0
σε μεγένθυση 3:1 (3,0+1) =4,0 και αρα f/32.0
σε μεγένθυση 4:1 (4,0+1) =5,0 και αρα f/40.0
σε μεγένθυση 5:1 (5,0+1) =6,0 και αρα f/48.0
σε μεγένθυση 6:1 (5,0+1) =7,0 και αρα f/56.0
 
Μπορεί και να είναι έτσι, δεν θυμάμαι... γιατί εάν δεν απατώμαι, για τον 65ρη μάκρο το f/16 στο 5:1 αντιστοιχεί σε f/96, οπότε έτσι βγαίνει ο τύπος σου... αν και δεν λένε οι δύο προσεγγίσεις ακριβώς το ίδιο πράγμα εάν το σκεφτείς. Τη σύγκριση θα την κάνεις με μια κανονική, μη-μάκρο έκθεση στο ίδιο περιβάλλον με τις αυτές συνθήκες. Και δεδομένου ότι στο f/13 και 1/160 υπό συνθήκες ήλιου βγάζεις κανονικότατα φωτογραφία, ενώ στο 2:1 σου βγαίνει σκοτάδι μαύρο, μπορεί και να ισχύει και αυτό που έγραψα (σύμφωνα με το οποίο, θα απαιτείτο διόρθωση έκθεσης 8 στοπ).
 
Στέλιο η πρώτη καλή, στην δεύτερη λόγω μικρού βάθους πεδίου οι εμπρός στήμονες είναι θολοί, πρέπει να κλείσεις διάφραγμα.
 
Στέλιο η δεύτερη IMHO είναι από τις ωραιότερες φωτογραφίες λουλουδιών που έχω δει σε αυτό το φόρουμ.
 
Δεν ξέρω αν το κούρασα, αλλά δηλώνω εθισμένος με το close-up, είναι και η εποχή λουλουδοζουζουνισμένη...:smash:


orange Gazania by Steliost67, on Flickr


Wild Rose by Steliost67, on Flickr

Πολυ καλες και οι υπολοιπες στο flickr.
Μου αρεσαν ιδιαιτερα τα καδρα.:thumbup:
 
Στέλιο πολύ καλές, τελικά νομίζω ότι ο tamron 90mm είναι πολύ καλή περίπτωση. Είσαι ευχαριστημένος από αυτόν πέραν του macro?
 
Στέλιο πολύ καλές, τελικά νομίζω ότι ο tamron 90mm είναι πολύ καλή περίπτωση. Είσαι ευχαριστημένος από αυτόν πέραν του macro?

Για τα λεφτά του, νομίζω είναι κορυφή, πέραν του μάκρο και στα πορτρέτα είναι πολύ καλός, οξύτατος ακόμα και τέρμα ανοικτός (f2,8)...

κυρ :grandpa:Στέλιο......το φοβερές είναι λίγο, ειδικά η δεύτερη!! μπράβο....

Ευχαριστώ Δημήτρη!
 
O αέρας δεν υποφέρεται άλλο. 2 χθεσινές προσπάθειες μια και σήμερα είχε πιο πολύ κόσμο στα πάρκα παρά στην συγκέντρωση



 
Έχω ξεκινήσει κι εγώ πρόσφατα με το close-up & macro κι είναι φοβερός κόσμος
 
Πολύ όμορφη η jumping spider, νομίζω ήθελε λιγάκι κροπ από αριστερά να ισορροπεί καλύτερα το κάδρο, παραείναι δεξιά το θέμα βρίσκω. Ακόμη και μόνη της η αράχνη με το θύμα της θα στεκόταν καλά ως κροπ, είναι πολύ εντυπωσιακή.

Να συνεχίσουμε με αράχνες, μια μάστορας της παραλλαγής, έπρεπε να συνηθίσουν τα μάτια την πρασινάδα κανένα τέταρτο για να την ανακαλύψω. Είναι μια Araniella cucurbitina, τώρα πώς τη λέμε εδώ... αγγλιστί λέγεται Cucumber Green, δλδ πράσινη του αγγουριού

 
Re: Απάντηση: macro

Στέλιο απλα υπέροχες...με ελαφριά ροπή στη δεύτερη...

Ευχαριστώ Νίκο...

O αέρας δεν υποφέρεται άλλο. 2 χθεσινές προσπάθειες μια και σήμερα είχε πιο πολύ κόσμο στα πάρκα παρά στην συγκέντρωση...

Γιώργο η πρώτη είναι καλή, η δεύτερη δίνει την αίσθηση έλλειψης contrast...

Έχω ξεκινήσει κι εγώ πρόσφατα με το close-up & macro κι είναι φοβερός κόσμος

Καλωσήρθες στο forum με πολύ ωραία φωτό...

...Να συνεχίσουμε με αράχνες, μια μάστορας της παραλλαγής, έπρεπε να συνηθίσουν τα μάτια την πρασινάδα κανένα τέταρτο για να την ανακαλύψω. Είναι μια Araniella cucurbitina, τώρα πώς τη λέμε εδώ... αγγλιστί λέγεται Cucumber Green, δλδ πράσινη του αγγουριού...

Τι να λέμε και οι δύο πολύ καλές με έμφαση στην πρώτη λόγω ιστού και φωτισμού...