Macro

ε ναι και εγω περισοτερα στο χερι, εχω ομως και μικροσκοπικο σκοπευτρο στην ε420:)
 
Απάντηση: Re: macro

Ακριβώς! το συνειδητοποίησα και εγώ μετά!
To DOF πρέπει να είναι τρομερά μικρό! Noob βλέπεις!

Αλλά μαθαίνω γρήγορα! ;)

Τάσο: ωραίος φακός πάντως!

Μακρο και φ/4 το ξεχνάς, εκτός εάν στοχεύεις στο εφέ του ασφυκτικά ρηχού βάθους πεδίου (σε ομοιόμορφη επιφάνεια παρουσιάζεται σαν μια "φέτα" εστιασμένη). Μιλάμε πάντα για διαφράγματα f/10-f/16. Επίσης πραγματικό μάκρο δεν γίνεται χωρίς φωτισμό εκτός εάν μιλάμε για πολύ καλό φως (που κι εκεί πρέπει να σου κάτσει όπως θέλεις)

@paul, το μεγάλο σκόπευτρο όντως παίζει ρόλο, και στο δικό μου έχω αλλάξει οθόνη εστίασης με μια (απ' τσ' κινέζ') με ημικυκλικό πρίσμα (το οποίο βέβαια σε μεγεθύνσεις πέραν του 3x σκοτεινιάζει) που βοηθάει. Και το LV είναι χρήσιμο (οι παραπάνω έχουν βγει με LV)
 
Re: Απάντηση: Re: macro

Επίσης πραγματικό μάκρο δεν γίνεται χωρίς φωτισμό εκτός εάν μιλάμε για πολύ καλό φως (που κι εκεί πρέπει να σου κάτσει όπως θέλεις)

Όταν λές φωτισμό εννοείς φλας?
 
Re: Απάντηση: Re: macro

Επίσης πραγματικό μάκρο δεν γίνεται χωρίς φωτισμό εκτός εάν μιλάμε για πολύ καλό φως (που κι εκεί πρέπει να σου κάτσει όπως θέλεις)

Όταν λές φωτισμό εννοείς φλας?

Ή άπλετο ηλιακό φως για να μπορείς να έχεις f10-f16 και κάποια λογική ταχύτητα (έντομα, φυτά που κινούνται με το παραμικρό αεράκι κλπ)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: macro

Επίσης πραγματικό μάκρο δεν γίνεται χωρίς φωτισμό εκτός εάν μιλάμε για πολύ καλό φως (που κι εκεί πρέπει να σου κάτσει όπως θέλεις)

Όταν λές φωτισμό εννοείς φλας?

Εννοείται. Μην ξεχνάμε ότι στο πραγματικό μάκρο υπεισέρχεται και ο bellows factor, που μειώνει το πραγματικό μας διάφραγμα απελπιστικά
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: macro

Εννοείται. Μην ξεχνάμε ότι στο πραγματικό μάκρο υπεισέρχεται και ο bellows factor, που μειώνει το πραγματικό μας διάφραγμα απελπιστικά
Πες μου σε παρακαλώ επιγραμματικά τί είναι το bellows factor?
 
Είναι το φαινόμενο κατά το οποίο το πραγματικό διάφραγμα του φακού σου (όσον αφορά στην έκθεση, από άποψη βάθους πεδίου δεν αλλάζει τίποτΑ) μειώνεται, αναλόγως τη μεγέθυνση του θέματος. Στο περίπου αρχίζεις να επηρεάζεσαι από μεγεθύνσεις 1:2. O τύπος για να υπολογίσεις τη διαφορά έκθεσης που συνεπάγεται το εφέ αυτό της φυσούνας (bellows) είναι (μεγέθυνση + 1)^2. Καταλαβαίνεις ότι στο 1:1 ήδη θέλεις 4 στοπ μεγαλύτερη έκθεση σε σχέση με τη φωτογραφία του γύρω περιβάλλοντος με τις ίδιες συνθήκες. Στο 2:1 θέλεις 9 στοπ!
 
Είναι η πρώτες που ανεβάζω ως αρχάριος μακροφωτογράφος οπότε θα ήθελα την επιείκια σας.Στην κριτική σας όμως θα ήθελα να είστε αμείλικτοι.Απο φότοσοπ όχι μόνο δεν το κατέχω αλλά ούτε καν το έχω,το επόμενο βήμα είναι να το βρώ και να αρχίσω να το μαθαίνω.Στις επικεφαλίδες έχω προσθέση και τις παραμέτρους των φωτογραφιών για να με διορθώσεται.Οι φωτογραφίες είναι όπως τραβήχτηκαν σε jpeg εκτός απο δύο που τις διόρθωσα ελάχιστα.

φ16 1/25
101.jpg
[/IMG]

φ5.6 1/320
042.jpg



φ16 1/13
138.jpg



φ10 1/200
547.jpg



φ16 1/80
413.jpg



φ16 1/100
404.jpg



φ16 1/25
340.jpg



φ8 1/80
246.jpg
 
Last edited:
Re: Απάντηση: macro

5:1 τέρμα ο φακός, στο χέρι και σε στάση πρηνηδόν! Ποιο τρίποδο εκεί που ήταν χωμένο.

Αρα εχει καποιο νοημα η προσθηκη σταθεροποιησης στον 100ρη της κανον, γιατι ειχαν ακουστει διαφορα για τη χρησιμοτητα του σε μακρο καταστασεις.

Αν και το συστημα αυτο το υβριδικο οπως το ελεγαν, δεν χρησιμοποιηθηκε ακομη σε αλλον φακο νομιζω... οι νεοι 28 και 24 με το is εχουν ιδιο με του 100ρη ή με του 70-200 ?
 
Δεν νομίζω μετά το 1:1 να έχει ιδιαίτερο νόημα η σταθεροποίηση. Το βασικό πρόβλημα δεν είναι η κάθετη ή οριζόντια ταλάντωση, αλλά το μπρος-πίσω που χάνεις το επίπεδο εστίασης, το οποίο είναι της τάξης δεκάτων του χιλιοστού. Για τα συνήθη close-ups, ό,τι έχεις χρήσιμο είναι, αν και δεν θα δικαιολογούσα τη διπλάσια τιμή του 100 L από τον κοινό 100 macro.


@nick2001, στις πιο μεγάλες μεγεθύνσεις δείχνει να σου έχουν κουνηθεί αρκετά. Στο χέρι είναι τραβηγμένες; Μήπως θα έπρεπε να χρησιμοποιήσεις φλας; Δοκίμασε να βάλεις ένα κοινό, μη-μάκρο εξειδικευμένο φλας, δίπλωσε στα δύο μια Α4 και στερέωσέ την με ένα λαστιχάκι στην κεφαλή του φλας εν είδη ανακλαστήρα, και σήκωσε την κεφαλή στις 45 μοίρες. Γύρνα τη μηχανή σε πρόγραμμα M (φουλ μάνιουαλ), ρύθμισε το διάφραγμα σε μια επιθυμητή, ανάλογα το βάθος πεδίου που θέλεις, τιμή, και από εκεί παίξε με την ταχύτητα και το iso μέχρι να σου κάτσει η έκθεση όπως τη θέλεις. Μετά τις ρυθμίσεις αυτές μπορείς να τις χρησιμοποιείς γενικώς.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: macro

Δεν νομίζω μετά το 1:1 να έχει ιδιαίτερο νόημα η σταθεροποίηση. Το βασικό πρόβλημα δεν είναι η κάθετη ή οριζόντια ταλάντωση, αλλά το μπρος-πίσω που χάνεις το επίπεδο εστίασης, το οποίο είναι της τάξης δεκάτων του χιλιοστού. Για τα συνήθη close-ups, ό,τι έχεις χρήσιμο είναι, αν και δεν θα δικαιολογούσα τη διπλάσια τιμή του 100 L από τον κοινό 100 macro.


@nick2001, στις πιο μεγάλες μεγεθύνσεις δείχνει να σου έχουν κουνηθεί αρκετά. Στο χέρι είναι τραβηγμένες; Μήπως θα έπρεπε να χρησιμοποιήσεις φλας; Δοκίμασε να βάλεις ένα κοινό, μη-μάκρο εξειδικευμένο φλας, δίπλωσε στα δύο μια Α4 και στερέωσέ την με ένα λαστιχάκι στην κεφαλή του φλας εν είδη ανακλαστήρα, και σήκωσε την κεφαλή στις 45 μοίρες. Γύρνα τη μηχανή σε πρόγραμμα M (φουλ μάνιουαλ), ρύθμισε το διάφραγμα σε μια επιθυμητή, ανάλογα το βάθος πεδίου που θέλεις, τιμή, και από εκεί παίξε με την ταχύτητα και το iso μέχρι να σου κάτσει η έκθεση όπως τη θέλεις. Μετά τις ρυθμίσεις αυτές μπορείς να τις χρησιμοποιείς γενικώς.

Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες στο χέρι,φλάς δεν έχω και η επόμενη ερώτηση που θα έκανα είναι αν θα βελτίωνε την κατάσταση για αρχή να πάρω αυτό?http://www.avclub.gr/forum/showthrea...post1056302813. Γενικά είχε αέρα και πιστέυω πως άν είχε άπνοια τα πράγματα θα ήταν καλύτερα.Ακολούθησα την συμβουλή σας και στις τελευταίες ανέβασα το φ απο 10 εώς 16,και έβαλα το πρόγραμμα στο av ώστε να ρυθμίζει μόνο του την ταχύτητα.Λες καλύτερα στο χειροκίνητο?
 
@racer, Γιώργο, ευχαριστώ, η πρώτη και η τρίτη έχουν ελάχιστο crop, η μεσαία έχει αρκετό μιας και η λιβελούλα ήταν μικροσκοπική, αν βλέπατε που χώθηκα για να την τραβήξω θα έπεφτε πολύ γέλιο...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: macro

Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες στο χέρι,φλάς δεν έχω και η επόμενη ερώτηση που θα έκανα είναι αν θα βελτίωνε την κατάσταση για αρχή να πάρω αυτό?http://www.avclub.gr/forum/showthrea...post1056302813. Γενικά είχε αέρα και πιστέυω πως άν είχε άπνοια τα πράγματα θα ήταν καλύτερα.Ακολούθησα την συμβουλή σας και στις τελευταίες ανέβασα το φ απο 10 εώς 16,και έβαλα το πρόγραμμα στο av ώστε να ρυθμίζει μόνο του την ταχύτητα.Λες καλύτερα στο χειροκίνητο?

Το M φίλε μου το χρησιμοποιώ όταν υπάρχει φλας, οπότε την έκθεση του θέματος την κάνει ουσιαστικά αυτόματα (εντελώς ή με λίγο πείραγμα από μέρους μας) το φλας κι εμείς ελέγχουμε (ιδίως με την ευαισθησία) την έκθεση του φόντου (προσωπικώς επειδή δεν μου αρέσει να βγαίνει μαύρο το φόντο, αναγκαστικά ανεβαίνω iso). Αυτά ισχύουν για μεγάλες μεγεθύνσεις, από το 1:1 και πάνω. Νομίζω ότι σε κάποιες από τις φωτογραφίες σου το f/16 ήταν υπερβολή, εάν κατέβαινες στο f/11 θα είχες πάρει διπλάσια ταχύτητα (κατέβηκες πολύ-πολύ χαμηλά για μάκρο στο χέρι) και δεν θα έχανες και πολύ σε βάθος πεδίου.

Εάν δεν έχεις φλας, μπορείς να πειραματιστείς λιγάκι, με κάποιες "μοντιφιές" στο ενσωματωμένο φλασάκι της μηχανής σου. Κάποιοι πχ κάνουν ανακλαστήρα από ένα άδειο κουτί τσιγάρων, κλπ. Πχ δες εδώ
 
Απάντηση: Re: macro

@racer, Γιώργο, ευχαριστώ, η πρώτη και η τρίτη έχουν ελάχιστο crop, η μεσαία έχει αρκετό μιας και η λιβελούλα ήταν μικροσκοπική, αν βλέπατε που χώθηκα για να την τραβήξω θα έπεφτε πολύ γέλιο...

Ωραία σου βγήκε η λιβελούλα, όντως είναι δύσκολες οι άτιμες και αεικίνητες. Θέλει ηρεμία στην προσέγγιση.
Νομίζω κι εγώ πως η τρίτη με το ημίπτερο ξεχωρίζει από το σετ, λόγω σπανιότητας του θέματος και τεχνικής αρτιότητας.