Macro

Αυτός ο τύπος ισχύει σε κάθε περίπτωση. Απλά με αντεστραμμένο φακό ξεκινάς από μεγαλύτερη μεγέθυνση.
Για τους αντεστραμμένους δεν νομίζω πως υπάρχει τύπος βασιζόμενος στο εστιακό μήκος, καθώς η μεγέθυνση έχει να κάνει και με την οπτική κατασκευή του φακού. Τυπικά ένας αντεστραμμένος 50ρης δίνει κάπου στο 1:2 αν θυμάμαι καλά.
 
Χοντρικά μιλώντας γιατί πρέπει να ξέρεις και μεγεθος και τέτοια για να είναι ακριβής ο υπολογισμός ο 50αρης μόνος του αντεστραμένος (στο μεγεθος ας πουμε των κλασσικών 50ρηδων takumar) δίνει 1x ενώ ο 28αρης δίνει σχεδόν 3x.
Με πρόλαβε ο send αν και κάπου εχω δει για 50αρη 1:1 μπορεί να κάνω και λάθος

Τι ακριβως σκοπεύεις να φωτογραφίσεις και ψάχνεις τέτοια μεγένθυση?
 
Απάντηση: Re: macro

Χοντρικά μιλώντας γιατί πρέπει να ξέρεις και μεγεθος και τέτοια για να είναι ακριβής ο υπολογισμός ο 50αρης μόνος του αντεστραμένος (στο μεγεθος ας πουμε των κλασσικών 50ρηδων takumar) δίνει 1x ενώ ο 28αρης δίνει σχεδόν 3x.
Με πρόλαβε ο send αν και κάπου εχω δει για 50αρη 1:1 μπορεί να κάνω και λάθος

Τι ακριβως σκοπεύεις να φωτογραφίσεις και ψάχνεις τέτοια μεγένθυση?


Αν ψάξετε πολύ παλιά στο νήμα, είχα ανεβάσει κάτι πρόχειρα δείγματα από την κορυφή ενός ....κρομυδιού για σύγκριση μεγεθύνσεων. Να τα ξαναβάλω μαζεμένα:

Αντεστραμμένος 50ρης (πάνω σε Canon 40D, 1.6x fov crop)
attachment.php



35ρης
attachment.php



28ρης
attachment.php



(περίπου) 1:1 από μάκρο φακό
attachment.php


4:1 με τον Canon MP-E 65
attachment.php



παίρνετε επομένως μια ιδέα τι σας δίνει ένας αντίστοιχος fixed focal αν αντιστραφεί.
 
Τα ζουζούνια που φωτογραφίζει ο Χάρης είναι εκπληκτικά, αλλά σκοπεύω να αρχίσω από μεγαλύτερα θέματα και προοδευτικά να μπαίνω όλο και πιο βαθιά, ανάλογα με το αποτέλεσμα. Οι ερωτήσεις που κάνω σχετικά με τη μεγέθυνση είναι για να γνωρίζω τι γίνεται από τεχνικής άποψης.
Στην αναστροφή των φακών, έχετε δίκιο, πρέπει η μεγέθυνση να είναι πολύ μεγαλύτερη για να επιλέγει κάνεις έναν φακό με μεγέθυνση 0,15Χ και όχι έναν macro που θα του δώσει 1,00Χ.

Σας ευχαριστώ ολους πάρα πολύ, οι απορίες μου μια μια λύνονται. Η λαχτάρα μου για δοκιμές είναι μεγάλη. Παραλαμβάνω το focus rail και ξεκινάω...
 
Last edited:
Για να υπολογίσεις την μεγέθυνση σε αντεστραμμένο φακό ο ποιο εύκολος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσεις κάποια pattern ή αν θες δες το ποστ 2025.
Καταλαβαίνω τον ενθουσιασμό σου αλλά αν θες να πάρεις καλά αποτελέσματα πρέπει να πας σταδιακά.
Προσωπικά θα σου πρότεινα να ξεκινήσεις πρώτα απ όλα γνωρίζοντας τον εξοπλισμό που έχεις. Να αποκτήσεις οικειότητας με αυτόν.
Βρές ένα νεκρό έντομο και ακίνητα αντικείμενα(λουλούδια, άψυχα κλπ) και προσπάθησε να τα στακάρεις σε ελεγχόμενες συνθήκες φωτισμού. Κάντο στο σπίτι σου χρησιμοποιώντας φλάς ή λάμπες.
Ξεκίνα με λίγα βήματα και μικρή μεγέθυνση πχ με 5-10 φωτογραφίες για αρχή, με μεγέθυνση 1:1 και μετά ενοποίησέ τες.
Η διαχείριση του φωτός είναι θεμελιώδης αρχή στο μάκρο οπότε πρέπει να καταλάβεις την επίδραση του φωτός πάνω στο αντικείμενο που φωτογραφίζεις. Αν το βρεις αυτό τα υπόλοιπα έρχονται από μόνα τους.
Πειραματίσου περισσότερο με έντομα.
Μετά ξεκίνα να φωτογραφίζεις έξω.
Το stacking στην φύση είναι πάρα πολύ ωραίο και υπέροχη εμπειρία αλλά θέλει να έχεις καλή οικειότητα με τον εξοπλισμό σου και τεχνική.
Αυτά τα κάνεις κτήμα σου ποιο εύκολα φωτογραφίζοντας πρώτα σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Δεν σημαίνει βέβαια πως δεν μπορείς να τα πετύχεις ξεκινώντας κατευθείαν έξω απλά θα σου πάρει περισσότερο χρόνο και θα πρέπει να οπλιστείς με πολύ υπομονή και επιμονή.
 
Υπομονή έχω, δεν το βάζω εύκολα κάτω. Όμως ο σωστός τρόπος είναι αυτός που περιέγραψε και αυτό είχα κατά νου να κάνω. Ο ενθουσιασμός είναι κινητήριος δύναμη αλλά σε οδηγεί σε λάθος κινήσεις πολλές φορές, γι αυτό πρέπει να είμαι συγκρατημένος. Θέλει χρόνο και σκοπεύω προσπαθήσω όσο χρειάζεται. Η εκμάθηση του εξοπλισμού είναι ένα θέμα που ακόμη το ανακαλύπτω μιας και είναι καινούργιο σύστημα και δεν έχω ακόμη την εξοικείωση μαζί του. Θα προτιμούσα τη φωτογράφηση macro να την έκανα με την ΝΧ500 που είναι πιο μικρή, ελαφριά και έχει πιο σπαστή οθόνη από την ΝΧ1 αλλά το φλασάκι της δεν μπορεί να λειτουργήσει ως master για να έχω ασύρματο TTL φλας με το Metz 44 AF-1 ως slave, ενώ με την ΝΧ1 μπορώ να το κάνω αυτό.
 
Δημήτρη αν θες να χρησιμοποιήσεις φλας να ξέρεις ότι καλύτερο θα είναι να το απομακρύνεις από την μηχανη.Θα χρειαστείς βραχίονα και cable flash trigger ή wireless trigger .
Απόλλων αντάπτορα ανάλογα με το mount της μηχανής και την διάμετρο του φίλτρου. Ψάξε στο ebay θα βρεις διάφορα.
 
Το ξέρω, είχα δοκιμάσει με τη Nikon D300 και 2 SB800 που είχα, τοποθετημένα σε ένα διπλό βραχίονα, δουλεύοντας τα ασύρματα μέσω CLS. Με τον ίδιο τρόπο μπορώ να δουλέψω στην ΝΧ1 το Metz 44 AF-1, ασύρματα. Έχω και ένα manual speedlight, το YONGNUO YN560 IV, μπορώ να πάρω ακόμη ένα ίδιο μαζί με το YONGNUO YN560 -TX και να έχω δύο δυνατά (GN 58) ασύρματα φλας.
 
Γιώργο (μια και μένουμε κοντά από ότι έχω καταλάβει) πολύ ευχαρίστως να κανονίσουμε κάτι μόλις έρθει η εποχή.
Πρωί πρωί με τη δροσούλα ;)
 
Ένας θυμωμένος απόγονος δεινοσαύρων...
Mad at you! by Dimitris Stiliaras, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μία λιβελούλα:
Gold dragonfly by Dimitris Stiliaras, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Και μερικές ακόμα:
At work by Dimitris Stiliaras, on Flickr

Camouflage by Dimitris Stiliaras, on Flickr

και ένας τύπος cool...
Curious George by Dimitris Stiliaras, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Morning drop by Dimitris Stiliaras, on Flickr
 
Νομίζω δεν το έχεις πετύχει, αν και τα διπτερα συνήθως θέλουν και από κάτω για σωστή αναγνώριση δεν είναι meliscaeva auricollis από τις διπλές ρίγες (μια παχια , μια λεπτή) θα έλεγα Episyrphus Balteatus

Το μάτι μου αρέσει πολύ
 
Σε ευχαριστώ Ντίνο, έχεις δίκιο. Τον άλλαξε τον τίτλο, απλά θα φαίνεται λάθος στο avclub (δεν μπορώ να κάνω edit).
Πάντως σήμερα πρωί ήμουν χωμένος στα λουλούδια κανά 3ωρο και τράβηξα κάποιες καλές. Θα ανεβάσω σύντομα.