Μάστορες τα φώτα σας!!

Ευχαριστώ πολύ Στέλιο για το επιμορφωτικό "σεντόνι". Έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από την ενασχόληση μου με τους μετασχηματιστές :grandpa:
Έχουν απομείνει μόνο τα βασικά στο μυαλό. Πολύ χρήσιμο για αρκετούς, νομίζω.-bye-
 
Καλημέρες!
Πράγματι μπλέξιμο με τους "μετασχηματιστές" ! :)
Κατ' αρχήν να πώ ότι για 750W εργαλείο θα αρκούσε ένας κανονικός μετασχηματιστής (Μ/Σ) ~800Watt, αλλά εδώ η λέξη κλειδί είναι το κανονικός!
Γιατί υπάρχουν Μ/Σ 1000W που τους έχεις συνεχώς φορτωμένους με 1000W (για 24/7 μιλάμε) και δεν κατραλαβαίνουν τίποτε και άλλοι που είναι 2000W και αμα τους αφήσεις κανα δυο τρεις ώρες με 1000W φορτίο μπορείς να ψήσεις καφέ επάνω τους !
Η διαφορά βρίσκεται σε πολλές κατασκευαστικές παραμέτρους, αλλά κύρια σε δύο:
1. Στην ποιότητα των ελασμάτων που ε´χουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του πυρήνα τους
2. Στην πυκνότητα ρεύματος που έχουν υπολογιστεί τα τυλίγματά τους

Δυστυχώς οι σύγχρονες "τεχνικοοικονομικές αναλύσεις" (μη χέσω! ) έχουν επιβάλει στατιστικά μοντέλα χρήσης και ουσιαστικά έχουν μειώσει πολύ την ποιότητα των ελασμάτων (αυτά είναι σχετικά χοντρά και ζεσταίνονται από τα δινορεύματα) και παράλληλα έχουν αυξήσει πολύ την ανεκτή πυκνότητα ρεύματος των αγωγών (εκεί που παλιά ένα μετασχηματιστή θα τον έφτιαχναν υπολογίζοντας για κάθε τετραγωνικό χιλιοστό της διατομής των συρμάτων του περίπου 1,5 Α, τώρα θα βρείτε Μ/Α υπολογισμένους με 4Α / καρέ ! ! !

Συνεπώς το να λέμε μόνο την ισχύ και τον λόγο μετασχηματισμού της τάσης, σε καμία περίπτωση δεν περιγράφει το τι έχουμε ανάγκη, ή το τι θα πάρουμε ! :)
Αξιοποιώντας την πείρα των σύγχρονων κατασκευών και προμηθευτών, τείνω να ρίξω δίκιο στο ότι η αγορά ενός Μ/Σ με υπερβάλουσα ισχύ, είναι μια πολύ σοφή ενέργεια !
(είναι ίσως ο μόνος τρόπος να πάρεις κάτι που θα αντέχει από άποψη τυλιγμάτων, γιατί από άποψη ελασμάτων πυρήνα , τα πράγματα είναι πολύ σκοτεινά ! )


Για αυτά τα μπουζουκάκια που δείχτηκαν πιο πριν (που είναι σε μέγεθος φορτιστή τηλεφώνου) έχω να πώ ότι δεν είναι μετασχηματιστές και θα πρέπει να αποριφθούν για οπιοδήποτε φορτίο που δεν έιναι ωμικό (π.χ. αερόθερμο) καθώς επίσης και για φορτία που είναι κινητήρες DC ή Universal και έχουν κάποια ισχύ!
Ο λόγος είναι ότι μέσα δεν έχουν κανένα μετασχηματιστή, αυτό που έχουν είναι ένα triac (ηλεκτρονικό εξάρτημα που ισοδυναμεί με δύο αντιπαράλληλα θυρίστορ) το οποίο είναι προρυθμισμένο έτσι ώστε να επιτρέπει ´-όταν συνδέεται στο 220VAC- να περνά στην έξοδό του περίπου το 50% του κύκλου (το β' και δ' τετερτημόριό του!)!
Αυτό σημαίνει ότι η τάση κορυφής των 220VAC δεν αλλάζει, αντίθετα παραμένει αναλοίωτη, αυτό που αλάζει έιναι ότι η κυματομορφή δεν είναι πλεόν ημιτονική, αλλά μια σύνθετη κυματομορφή με δύο πολύ έντονα μέτωπα αλλαγής τάσης σε κάθε κύκλο (από ~0V στα ~310V ! ! !)
Αυτό σημαίνει πολύ υψηλά ρεύματα και επίσης ισχυρότατες αρμονικές (κυρίως την τρίτη) που ταλαιπωρούν έντονα έναν κινητήρα που τραβάει ισχύ και δεν έιναι κατασκευασμένος να δουλέψει με έλεγχο αυτού του τύπου!
Αν δε αυτός ο κινητήρας έχει ήδη σύστημα ρύθμισης στροφών (που και αυτά δουλέυουν με κάποιο ανάλογο σύστημα triac ή Θυρίστορ) τότε τα πράγματα γίνονται χειρότερα καθώς το σύστημα ρύθμιση που περιέχει ο κινητήρας είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με ημιτονική τάση στην είσοδό του και όχι με αυτήν την τροποιημένη τάση που τώρα θα του στέλνει το μπουζουκάκι! (Voltage Converter)

Συνεπώς η λογική και ποιοτική προσέγκιση, είναι η αγορά ενός κανονικού μετασχηματιστή με ημιτονική έξοδο (μετασχηματιστής απομόνωσης 220Vac >>> 110Vac ), ή αν θέλουμε να γλυτώσουμε κάποιο κόστος -αλλά και βάρος- μπορούμε να πάμε σε Αυτομετασχηματιστή με ανάλογα χαρακτηριστικά, γνωρίζοντας όμως ότι στην περίπτωση αυτή δεν θα έχουμε την απομόνωση από την τάση του δικτύου !

Και φυσικά και για τις δύο λύσεις, λόγω του βάρους των Μ/Σ δεν παίζει λύση αγοράς απέξω γιατί τα μεταφορικά θα πάνε στο θεό ! :)
Επίσης με βάση αυτά, μπορείτε να παραγγείλετε σε δικούς μας κατασκευαστές που φτιάχνουν μετασχηματιστές να σας φτιάξουν αυτό που θέλετε, με τα χαρακτηριστικά που θέλετε και όχι με αυτά που βρίσκετε στο εμπόριο !

Καλημέρα και πάλι και συμπαθάτε με για το σεντόνι ! :D

Θα συμφωνησω απολυτα μαζι σου, και για να καταλαβουν και οι υπολοιποι για τι πραγμα μιλας ποσταρω φωτογραφιες απο αυτομετασχηματιστη που διαθετω ο οποιος ειναι 1500W και τον έχω απο τον Καναδα περι το 1985. Ποτε δεν τον εχω δουλεψει εγω προσωπικα αλλα οι γονεις μου τα πρωτα χρονια στην Ελλαδα σε συσκευες της κουζινας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 12Χ16Χ17 cm
ΒΑΡΟΣ = 6 κιλα

DSC_0871.jpg

DSC_0872.jpg

DSC_0873.jpg
 
Κάποια πράγματα (μεταξύ πολλών άλλων :( ), οι σύγχρονοι εμπόροι τα έχουν παραξεφτυλίσει !
Γι' αυτό ότι μπορούμε να δείχνουμε ο ένας στον άλλο κέρδος είναι ! :D
Για παράδειγμα αν θέλουμε να δούμε πως είναι ένας μετασχηματιστής απομόνωσης φτιαγμένος να κάνει αυτό που λέει με ασφάλεια . . .

120720115769ed.jpg

Αυτός είναι -όσο και αν τους βρίζουμε φτιάχνουν πράματα που κάνουν αυτο που λένε- Γερμανικός και είναι πιστοποιημένος για ευαίσθητα περιβάλοντα (ιατρικά μηχανήματα) και πάνω σε αυτά που λέει ο χρήστης θα βασίσει την ασφάλειά του!

Και όλα του τα χαρακτηριστικά είναι επάνω του, δεν τον έχουν πιάσει αυτές οι τόσο βολικές "ντροπές" που συνήθως πιάνουν την συντριπτιοκή πλειοψηφία των "ανάλογων" κατασκευών!

120720115770ed.jpg

Και για να επανέλθω στο θέμα του όγου και του βάρους . . .

120720115772ed.jpg

Τα Camel είναι 100ρια! ! !

Το βάρος δεν ξέρω, καμιά 50ρια κιλά μπορεί και παραπάνω !

Και τελικά για μια ακόμα φορά ισχύει το: " Ότι πληρώνεις . . . παίρνεις! "

Αν θυμάμαι καλά το κόστος του ήταν γύρω στα 800 + ΦΠΑ !

Αυτά θυμάμαι και με πιάνουν τα διαόλια μου όταν ο Χ τυχάρπαστος πωλητής, λέει τα δικά του προκειμένου να προωθήσει τη πραμάτια του !
Αλλά -ελπίζω- έχουν γνώση οι φύλακες ! :D
 
Γεια σου Στελιο, κατατοπιστικοτατος οπως παντα, να'σαι καλα!!

Θα ηθελα ομως να επιστρεψω λιγο στην ερωτηση του φιλου για τον μετασχηματιστη που ζηταει για το τριμερακι του των 710w.

Με δεδομενο οτι η χρηση ενος τριμερ ειναι σχετικα ολιγολεπτη, δεδομενου οτι το peak με το soft start δεν πρεπει να ξεπερνα το 20%, και πιστευοντας οτι η ρυθμιση στις στροφες δεν θα πραματοποιειται με το τριμερ εν κινησει,
πιστευω οτι ενας μετασχηματιστης των 1000w θα κανει δουλεια.

Πως μπορει να διαφερει ενα τριμερ, με τα παραπανω δεδομενα, απο ενα δραπανο, εναν γωνιακο τροχο, μια σεγα κλπ, των 600 εως 100 watt που ξερω οτι εχουν δουλεψει απροσκοπτα πολλα χρονια με μικρους μετασχηματιστες των 1000 εως 1500 watt?

Δεν αναφερομαι στους ογκωδεις και βαρεις μετασχηματιστες που τροφοδοτουν ενεργοβορες οικιακες συσκευες οπως κλιματιστικα, πλυντηρια και στεγνωτηρια.
Αναφερομαι κυριως στους μικρους transformers/μετασχηματιστες που εβαλα στην στην πρωτη μου απαντηση προς τον φιλο που ρωτουσε.
 
Γεια σου Στελιο, κατατοπιστικοτατος οπως παντα, να'σαι καλα!!

Θα ηθελα ομως να επιστρεψω λιγο στην ερωτηση του φιλου για τον μετασχηματιστη που ζηταει για το τριμερακι του των 710w.

Με δεδομενο οτι η χρηση ενος τριμερ ειναι σχετικα ολιγολεπτη, δεδομενου οτι το peak με το soft start δεν πρεπει να ξεπερνα το 20%, και πιστευοντας οτι η ρυθμιση στις στροφες δεν θα πραματοποιειται με το τριμερ εν κινησει,
πιστευω οτι ενας μετασχηματιστης των 1000w θα κανει δουλεια.

Πως μπορει να διαφερει ενα τριμερ, με τα παραπανω δεδομενα, απο ενα δραπανο, εναν γωνιακο τροχο, μια σεγα κλπ, των 600 εως 100 watt που ξερω οτι εχουν δουλεψει απροσκοπτα πολλα χρονια με μικρους μετασχηματιστες των 1000 εως 1500 watt?

Δεν αναφερομαι στους ογκωδεις και βαρεις μετασχηματιστες που τροφοδοτουν ενεργοβορες οικιακες συσκευες οπως κλιματιστικα, πλυντηρια και στεγνωτηρια.
Αναφερομαι κυριως στους μικρους transformers/μετασχηματιστες που εβαλα στην στην πρωτη μου απαντηση προς τον φιλο που ρωτουσε.


Να 'σαι καλά ! :)

Δεν διαφωνώ πουθενά σε αυτό που λές το είπα κι εγω´άλλωστε :

Κατ' αρχήν να πώ ότι για 750W εργαλείο θα αρκούσε ένας κανονικός μετασχηματιστής (Μ/Σ) ~800Watt, αλλά εδώ η λέξη κλειδί είναι το κανονικός!

Και επιπλέον αυτού, ακόμα και αν ένα εργαλείο δεν έχει soft start ο μετασχηματιστής που το τροφοδοτεί δεν θα έχει θέμα ακόμα και αν είναι ίδιος σε ισχύ με την ονομαστική του εργαλείου.
Ο λόγος είναι ότι οι μετασχηματιστές (ακόμα και αυτοί που τους έχουν "πιεί το αίμα "), έχουν αρκετά περιθώρια να αντέξουν υπερφορτίσεις για αρκετή ώρα (στη χειρότερη μερικά λεπτά) οπότε όσο μεγάλα ρεύματα ζεύξης και να έχει το εργαλείο, ο μετασχηματιστής δεν θα χαμπαριάσει, το πολύ πολύ αν είναι υπολογισμένος με υψηλές πυκνότητες ρεύματος να ρίξει την τάση του και μετά θα είναι ΟΚ !

Αν πρότεινα μεγαλύτερης ισχύος δεν έιναι για να καλύψω το εργαλείο , αλλά για να προστατευτεί ο χρήστης από το ψεύτη κατασκευαστή που λέει 1KW και στην ουσία είναι 700W ! Οπότε είναι πολύ προτιμότερο να έχεις πιο πολύ από αυτή τη "πέτσινη" ισχύ έτσι ώστε, αφαιρώντας την "αισιοδοξία" του κατασκευαστή, να σου μείνει η ισχύς που μπορεί να παρέχει ο Μ/Σ συνεχώς χωρίς θέμα !

Από άποψη θερμοκρασιών τα πιο φτηνιάρικα σύρματα μετασχηματιστλών αντέχουν στους 140 βαθμούς και τα καλά σύρματα που μπορείς άνετα να τα ζητήσεις στους κατασκευαστές είναι τουλάχιστον 180 βαθμούς !
Συνεπώς σε ένα Μ/Σ μπορείς να ψήνεις καφέ και αυτός να αντέχει ! Η αστοχία συνήθως εμφανίζεται από το μονωτικά (συνήθως βάζουν χαρτί prespan που αντέχει και εκείνο αρκετά σε θερμοκρασίες) αλλά αν οι υπερφορτίσεις είναι μακράς διαρκείας και συχνές, προοδευτικά τα μονωτικά χάνουν τις καλές μονώσεις τους και . . . .

Φυσικά υπάρχουν πολλών ειδών κατασκευές, αλλά αυτές του εμπορίου γενικής χρήσης έχουν αρκετά μεγάλη "αισοδοξία" και χαμηλά standards!

Έτσι, με βάση την δυστυχώς απαραίτητη και ευτυχώς διαδεδομένη αρχή του :
"Κάλιο γαϊδουρόδενε, παρά γαϊδουρόψαχνε! ! !" :D
Παίρνουμε πιο μεγάλο Μ/Σ !
 
Καταλαβα απολυτα Στελιο. Προφανως ο πατερας μου γνωριζε ακριβως τι αγοραζε ενω εγω θα πηγαινα στα τυφλα εμπιστευομενος μονο τα specs.
Δυστυχως φαινεται οτι εναποκειται στην ευσυνειδησια του εκαστοτε εμπορου να σου δωσει εναν κανονικο Μ/Σ που να αντιστοιχει στα specs του αλλα και στη δουλεια που τον χρειαζεσαι. Εδω υπαρχει θεμα.

Σε ευχαριστω για αλλη μια φορα για τις πολυτιμες γνωσεις που μοιραζεσαι μαζι μας!
 
παιδια ερωτηση περισσοτερο αυτοκινητιστικη....
Ας υποθεσουμε οτι θελω να βαζω-βγαζω τους τροχους του αυτοκινητου μονος μου.

- θελω να ξερω αν το μανισιο κλειδι ή ενας σταυρος φτανουν για την δουλεια αυτη (μονιμη τοποθετηση και οχι να φτασω μεχρι το βουλκανιζατερ), ή χρειαζομαι λιγο περισσοτερη δυναμη?.
- Επισης στα μπουλονια του αυτοκινητου ειναι καλο να μπαινει "anti-seize" λιπαντικο?
- να παρω εναν "κλεφτη" για λιγη περισσοτερη δυναμη στο σφιξιμο?
- να παρω εναν "κλεφτη" για ευκολο ξεσφιξιμο στον δρομο? (με εχουν τρομαξει τα βουλκανιζατερ με το χτυπημα που κανουν με τα αεροκλειδα)
- να παρω μια μανελα 1/2" με ενα μακρυ καρυδακι στην αναλογη διασταση (ξερω ξερω ιδανικα ενα δυναμοκλειδο χρειαζεται) και να ξεμπερδεψω με το μανισιο μπουλονοκλειδο?
 
μια μανελα πιο φθηνα δεν θα μου βγει? και θα ειναι και πιο ευελικτη στην αποθηκευση κτλ..
(σταυρο καλο εχω, αλλα βρες τροπο να τον χωρεσεις σε ενα σημερινο αυτοκινητο)
 
Καλυτερα το δικο του κλειδι.
Η μανελα δεν εχει μηκος και δεν πατιεται ευκολα με το ποδι στο ξεβιδωμα.
Ο σταυρος αν γλυστρησει στο ξεβιδωμα με το ποδι,μπορει να σε χτυπησει.
Αν βιδωσεις με δυναμοκλειδο στα Nm που λεει ο κατασκευαστης(100-110) θα ξεβιδωσει ευκολα.
Αν ζοριζει το βιδωμα των μπουλονιών με το χερι,θελουν αλλαγμα.Ειναι αναλωσιμα.
 
Μαστορες, θελω να σημαδεψω τα εργαλεια μου οπως εχει κανει ο diresta. Τι χρωμα εχει χρησιμοποιησει ξερει κανεις? Απλο σπρει πανω στα πλαστικα? Αντεχει ή θα φευγει με τη χρηση?
 
Γιατι δεν κόβεις το φυσάκι και να παρεις πρεσσακι να φτιάξεις νέο φισακι;


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Μάστορες τα φώτα σας!!

Αντε μπας και σε δουμε και εμεις καθολου λεμε!!!!!!!!!!!



Με δειγμα ανα χειρας πας στοn Κουδουνα στον Πειραια!
http://www.koudounasonline.gr/about.php
Ευχαριστωωωωωωωω!

Στάλθηκε από το F5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Κουτι με καπακι/ πορτα, πως μπορω να το κανω ωστε να μη φαινεται πτι ανοιγει το καπακι και απλα ειναι η πανω/εμπρος επιφανεια?
 
Μεντεσεδες απο μεσα και κουμπωμα που το πατας και μαγκωνει, το ξαναπατας και στο πεταει να το ανοιξεις.
Αυτο ακριβως.
http://www.ikea.gr/kouzina/organosi...es/eksartima-anoigmatos-me-piesi-41770/42901/

utrusta_eksartima_anoigmatos_me_piesi_0.jpg