Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Δεν θυμάμαι δυστυχώς...

Κρίμα...

Αλλά αφού πιάσαμε τους Άγγλους μαέστρους, ας μιλήσουμε και για κανένα δίσκο τους.

33CX1067.JPG


Η συμφωνία "Χωριάτικος γάμος" του Goldmark, ενός συνθέτη που είναι κατά τα άλλα παντελώς άγνωστος. Ο Beecham καταφέρνει να μας πείσει ότι ακούμε πραγματικά σπουδαία μουσική, ένα κατόρθωμα που μάλλον κανείς άλλος δεν επέτυχε διευθύνοντας αυτή τη συμφωνία.

EVP6140037.JPG


Oι πολυακουσμένες Παραλλαγές σε ένα Αίνιγμα. Εξαιρετικός ήχος, θαυμάσια ερμηνεία αν και η αγαπημένη μου ερμηνεία είναι του Γάλλου Monteux . Επίσης ποτέ δεν κατάλαβα τι δουλειά έχει η κατά τα άλλα ωραιοτάτη κοπέλα στο εξώφυλλο...
 
Παιδιά καμιά πρόταση για Sorcerer's Apprentice?

Εχω το μονοφωνικό από Living Stereo με Τοσκανίνι, αλλά δεν ακούγεται...

Κάθε βινυλιόφιλος έχει επιθυμήσει κάποιο δίσκο που δεν έχει και του έχει μείνει απωθημένο. Καιρός να βγάλω το δικό μου. Είναι αυτό το αριστούργημα που βλέπεις. Δίσκος με concept την γαλλική προγραμματική μουσική. Εγγραφή του 1957 που θα σε κάνει να αναρωτηθείς γιατί βγήκαν τα dac (καλά αστειεύομαι). Εγγραφή -εκτέλεση -επιλογή έργων ως και το εξώφυλλο είναι ένα θαύμα. Δυστυχώς το έχω σε cd και δεν νομίζω να έχει βγει σε υψηλή ανάλυση

the french touch.JPG

'Ολα τα βινύλια που περιλαμβάνουν τον μαθητευόμενο μάγο έχουν ωραία εξώφυλλα.

Δεν βρήκα να ποστάρω το εξώφυλλο του δικού μου με τον Louis Fremaux, Orchestre Natinal de l' Opera de Monte Carlo σε DG- SLPM 138649 μεγάλος πάπυρος. Εξαιρετικός δίσκος σε εγγραφή και εκτέλεση.
 
beecham.JPG

Αυτό το έχω, όπως είναι στην εικόνα και είναι καλό.
Μήπως Κώστα έχεις τον Beecham κάπου αναφορά σε μείζονες συνθέτες Γερμανούς, Γάλλους ή Ρώσσους ?
Ρωτάω γιατί πραγματικά δεν ξέρω, δεν έχω ασχοληθεί.
 
View attachment 94100

Αυτό το έχω, όπως είναι στην εικόνα και είναι καλό.
Μήπως Κώστα έχεις τον Beecham κάπου αναφορά σε μείζονες συνθέτες Γερμανούς, Γάλλους ή Ρώσσους ?
Ρωτάω γιατί πραγματικά δεν ξέρω, δεν έχω ασχοληθεί.

Ξέχασα την φανταστική (από τις καλύτερες που υπάρχουν) και τον Peer Gynt. Μια εξαίρετη Boehme με την de Los Angeles δεν έχει καλό ήχο.
 
Last edited:
View attachment 94100

Αυτό το έχω, όπως είναι στην εικόνα και είναι καλό.
Μήπως Κώστα έχεις τον Beecham κάπου αναφορά σε μείζονες συνθέτες Γερμανούς, Γάλλους ή Ρώσσους ?
Ρωτάω γιατί πραγματικά δεν ξέρω, δεν έχω ασχοληθεί.

Berlioz που ανέφερες κι εσύ.
Bizet, μιά εκπληκτική Carmen και όλα τα γνωστά ορχηστρικά έργα.
Rimsky Korsakov, Scheherazade. Κάποτε η πιό ποθητή ηχογράφηση για βινυλιόφιλους, μέχρι που το Τhe Absolute Sound ξεκίνησε τη Scheherazadομανία με την ηχογράφηση του Fritz Reiner. Ακόμα και τώρα το προτιμώ ερμηνευτικά, αν και όχι σε ήχο.
Sibelius ( ο Beecham ήταν από τους πρωτοπόρους).
O Beethoven του δεν είναι ισάξιος με αυτόν του Klemperer ή του Kleiber, για να αναφέρω μερικούς μεγάλους που ηχογράφησαν την ίδια εποχή. Κρίνω από την στερεοφωνική ηχογράφηση της Εβδόμης, δεν έχω άλλη αναφορά.
 
Ή όπως είπε με μεγάλη κακία ένας μαέστρος για αυτούς τους δύο:
Στην αγγλία έχουμε πολύ καλούς δευτεροκλασάτους μαέστρους (σσ: Beecham) για να ασχολούμαστε με έναν τριτοκλασάτο ιταλό (σσ: Barbirolli).

Π α παριές ... ο Μπαρμπιρόλι είναι τεράστιος ... κατά την γνώμη μου στην μια χούφτα των κορυφαίων όλων των εποχών ... εξαιρετικός και ο Μπίτσαμ, αλλά για μένα Μπαρμπιρόλι ... ο άνθρωπος είχε τα κλειδιά... οι ερμηνείες του είναι σαν να περιδιαβαίνεις από όνειρο σε όνειρο... σε κρατάει από το χέρι και δεν αντιλαμβάνεσαι ουδεμία παραβίαση, ούτε καν καταλαβαίνεις πως το ζεις όλο αυτό όντας ξύπνιος ...
 
Συμφωνώ ότι ο Barbirolli ήταν σπουδαίος, αλλά ο Beecham ήταν συνολικά μεγαλύτερος. Σήμερα είναι γνωστός κυρίως για τις στερεοφωνικές εγγραφές που έκανε στο τέλος της ζωής του, σε ηλικία 70 ετών και άνω. O Barbirolli σαν νεώτερος μας άφησε περισσότερες καλές ηχητικά ηχογραφήσεις, επόμενο είναι. To σύνολο του έργου του Beecham όμως, ακόμη και αυτό που είναι δύσκολα προσβάσιμο σε ένα σύγχρονο ακροατή γιατί είναι διαιωνισμένο σε ηχογραφήσεις ιστορικές, δίσκους γραμμοφώνου κλπ., είναι συνολικά ανώτερο του Barbirolli. Σκέψου μόνο ότι ήταν ο πρώτος που ηχογράφησε την 4η του Sibelius, σκέψου την ιστορική ηχογράφηση του κοντσέρτου για βιολί του Mendelssohn με τον Heifetz, την πρωτοποριακή ηχογράφηση του Μαγικού Αυλού προπολεμικά, και χίλια δυό άλλα. Σκέψου ακόμη ότι στη διάρκεια της ζωής του ίδρυσε (και χρηματοδότησε) 4 συμφωνικές ορχήστρες!
 
Κώστα ξέρεις πόσο υποκειμενικά είναι αυτά τα πράγματα ... και έχουν και να κάνουν με τις προσωπικές μας αναζητήσεις ... ο Μπάρμπι ήταν μαλερικός, άρα εκεί σταματά για μένα η όποια αντικειμενική θεώρηση των πραγμάτων .. μπορώ όμως να πω νηφάλια, αποστασιοποιημένα και fully unbiased ότι Ρύκερτ σαν του Μπάρμπι δεν υπάρχουν και ούτε θα υπάρξουν... αυτό είναι για μένα περισσότερο από αρκετό για να τον λατρεύω...
 
Κώστα ξέρεις πόσο υποκειμενικά είναι αυτά τα πράγματα ... και έχουν και να κάνουν με τις προσωπικές μας αναζητήσεις ... ο Μπάρμπι ήταν μαλερικός, άρα εκεί σταματά για μένα η όποια αντικειμενική θεώρηση των πραγμάτων .. μπορώ όμως να πω νηφάλια, αποστασιοποιημένα και fully unbiased ότι Ρύκερτ σαν του Μπάρμπι δεν υπάρχουν και ούτε θα υπάρξουν... αυτό είναι για μένα περισσότερο από αρκετό για να τον λατρεύω...

Μα Σπύρο μου, κανείς δεν αμφισβητεί την αξία του Barbirolli. Η κακία που παρέθεσε ο In() είναι ακριβώς αυτό, μιά κακία μεταξύ μαέστρων που ως γνωστόν καμμιά φορά είναι χειρότεροι και από τις σοπράνο στη ζηλοτυπία τους. Αλλά η αξία ενός μαέστρου δεν φαίνεται μόνο από μία ή δύο ερμηνείες, όσο σπουδαίες κι αν είναι αυτές. Αποτιμούμε, στο τέλος, το έργο μιάς ολόκληρης ζωής. Και εκεί νομίζω ότι το έργο του Beecham βαραίνει περισσότερο. Κατά τα άλλα, αν είχα ακόμη το πικάπ μου θα πήγαινα να ακούσω την Francesca da Rimini διά χειρός Glorious John (έτσι είχε βαφτίσει τον Barbirolli ο Elgar) και μετά τη Σερενάτα για Έγχορδα του Tchaikovsky, δυό πλευρές του ίδιου υπέροχου δίσκου.

clra366.gif


Αλλά επειδή δεν έχω προς το παρόν διαθέσιμο το πικάπ, θα ακούσω, αν μπορέσω, λίγο Delius από τα χέρια του Sir Thomas Beecham.
 
Ξανά στην αγορά επανεκδόσεις Living Stereo. Αυτή τη φορά από την Acoustic Sounds, διά χειρός Chad Kassem και σε πιό λογική τιμή, 30 δολλάρια στο σάιτ της εταιρείας. Και σύμφωνα με τον Jonathan Valin του Absolute Sound καλύτερες από τις εκδόσεις της Classic Records.

http://www.theabsolutesound.com/art...sletter&utm_medium=email&utm_source=email-124
 
Μετά από τόσες εξαίρετες εκτελέσεις του 3ου κονσέρτου για πιάνο του Beethoven γιατί μου άρεσε τόσο πολύ η εκτέλεση του νεαρού Barenboim με τον Ούγγρο μαέστρο Lazlo Somogyi στην Βιέννη δεν μπορώ ούτε με νοιάζει να το εξηγήσω. Η εκτέλεση αυτή είναι φυσικά προγενέστερη των εγγραφών του με τον Klemperer.

Η πορεία που ακολούθησα ήταν η αντίθετη της συνηθισμένης. Πρώτα άκουσα το cd και μετά αγόρασα το βινύλιο. Ο ήχος της Westminster εξαιρετικός δικαίωσε την 'υπερβολή' μου.
Ένας πλήρης μουσικός, ένας εξαιρετικός πιανίστας που έγινε ένας κορυφαίος μαέστρος.

beethoven 2.JPG beethoven 3.jpg
 
Παρακολουθώ κάποιους καλλιτέχνες τι ωραία που μεγαλώνουν, τι ωραία που γερνάνε.
Σε αυτή την κατηγορία ανήκει ο Barenboim.

Ίδια περίπτωση είναι η Πορτογαλίδα πιανίστρια Maria Joao Pires. Είναι αναφορά μου στις σονάτες του Mozart από τις εγγραφές της σε βινύλια της εταιρίας Erato που έκανε σε σχεδόν μετεφηβική ηλικία αλλά και αργότερα για δεύερη φορά σε cd στην DG.
Πρόσφατα έβγαλε πάλι σε DG ένα cd με την 845 και 960 του Schubert.
Ακούστε την γλύκα που έχει ο ήχος της. Είναι τόσο φιλική προς τον ακροατή η εκτέλεση της που κρατήθηκα να μην ποστάρω και φωτογραφία του cd.
 
Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ. Μπορεί, ο Beethoven είχε τεράστια επιρροή στους μεταγενέστερους.

Και για να ξανάρθουμε στα δικά μας, πριν λίγο καιρό απέκτησα την 9η του Dvorak στην ερμηνεία του Jascha Horenstein με τη Royal Philharmonic Orchestra σε RCA Gold Seal.

4068504.jpg



Η ηχογράφηση έχει πολύ μπερδεμένη ιστορία. Είναι μία από τις πάμπολες ηχογραφήσεις που έκανε το θρυλικό δίδυμο Charles Gerhardt (παραγωγός) και Kenneth Wilkinson (ηχολήπτης) για λογαριασμό της Decca, και οι οποίες κατέληξαν διαμέσου της συνεταίρου της RCA να εκδοθούν από την Readers Digest σε διάφορες συλλογές, συνήθως σε τεράστιους αριθμούς...αλλά όχι η συγκεκριμένη. Bγήκε σε κάποια περίεργη έκδοση που δεν ήταν διαθέσιμη στο εμπόριο αλλά ήταν δώρο για τους συνδρομητές του περιοδικού. Η πρώτη έκδοση λοιπόν είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί, απομένουν οι επανεκδόσεις σε RCA Gold Seal και Quintessence. Προτίμησα την πρώτη και είναι πάρα πολύ καλή. Σε σύγκριση με το θαυμάσιο CD της Chesky είναι λιγότερο δυναμικό (ή απλά γραμμένο σε χαμηλότερο volume) αλλά με καλύτερη ανάλυση, χροιές και χώρο. Τυπικό βινύλιο δηλαδή. Συνιστάται.
 
Δεν έχω ποτέ μου ακούσει τον συγκεκριμένο δίσκο με τον Horenstein. Από όλους που έχω ακούσει ξεχωρίζω τον δίσκο της Columbia με τον Bruno Walter. Μάλιστα ήταν και ο δίσκος από τον οποίο πρώτη φορά είχα ακούσει την συμφωνία "Από τον Νέο Κόσμο" του Ντβόρζακ. Λ.Σ.
 
Ένα από τα λίγα πράγματα που μου αρέσουν στη ζωή στη Γερμανία είναι τα λεγόμενα Flohmarkt. Επι λέξει μεταφράζεται ως "αγορά των ψίλων", δλδ. αγορά όπου πωλούνται κάθε είδους παλιά πράγματα, δυνητικά γεμάτα με ψίλους. Εκεί βρήκα τους ακόλουθους δίσκους για το συνολικό ποσό των 7 ευρώ.

2013-08-20 22.13.53.jpg

Ο δίσκος της Eli Ney είναι μάλλον το πλέον ποθητό αντικείμενο, αλλά ήταν ψιλοαπογοήτευση, η ερμηνεία της μου φάνηκε πολύ ουδέτερη, ήταν η λιγότερο παθιασμένη Appasionata που έχω ακούσει. Ο Schnabel μου φάνηκε αξιαγάπητα παλιομοδίτικος. για τα υπόλοιπα τα λέμε αργότερα.
 
συνεχιζοντας την (προσωπικη μου) εξερευνηση των λιγοτερο γνωστων Ρωσων συνθετων, παραθετω την πρωτη συμφωνια του Vassily Kalinnikov, σε διευθυνση Svetlanov απο Melodiya/EMI. Εργο λυρικο, πλουσιο σε παραδοσιακες μελωδιες και συναισθημα. Η ευρωπαικη κοπια που εχω στα χερια μου ειναι αψογη με πολυ χαμηλο θορυβο. Υπαρχει και σε αμιγως ρωσικη εκδοση

Kalinnikov+-+Symphony+No.+1+%2F+Overture+in+C+minor+%26+Coronation+March+in+D+-+LP+RECORD-537639.jpg
 
Έχω 3 δίσκους του Καλίνικοφ. Είχα και αυτόν με τον Σβετλάνοφ αλλά κράτησα την έκδοση με τον Κοντράσιν που έχει και το 2ο Κοντσέρτο για πιάνο του Λιαπούνοφ που διευθύνει ο Καίκιν. Την 2η Συμφωνία με τον Σβετλάνοφ με 2 άλλα έργα: Μποροντίν, Πολοβτσιανοί χοροί και Λιάντοφ, η Μαγεμένη Λίμνη. Ο τρίτος δίσκος είναι Chandos digital με την 1η συμφωνία και 2 άλλα έργα του Γκλαζούνοφ: Η Θάλλασα και Η Άνοιξη. Λ.Σ.
 
Έχω 3 δίσκους του Καλίνικοφ. Είχα και αυτόν με τον Σβετλάνοφ αλλά κράτησα την έκδοση με τον Κοντράσιν που έχει και το 2ο Κοντσέρτο για πιάνο του Λιαπούνοφ που διευθύνει ο Καίκιν. Την 2η Συμφωνία με τον Σβετλάνοφ με 2 άλλα έργα: Μποροντίν, Πολοβτσιανοί χοροί και Λιάντοφ, η Μαγεμένη Λίμνη. Ο τρίτος δίσκος είναι Chandos digital με την 1η συμφωνία και 2 άλλα έργα του Γκλαζούνοφ: Η Θάλλασα και Η Άνοιξη. Λ.Σ.

H 2η συμφωνία του Kalinikov στην εκτέλεση με τον Svetlanov διαρκεί 38.05. Δεν θα χωρούσε να είναι με 2 ακόμη έργα σε έναν δίσκο βινύλιου. Στην δική μου κόπια (Μελόντια-Angel) είναι μόνη της. Μάλλον σε άλλο δίσκο αναφέρεσαι.