Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

και ο παραγωγός του δίσκου ο μαέστρος Otto Gerdes.
Μεγειά.
Εντάξει, σα μαέστρος, μάλλον ερασσιτέχνης. Σπουδαίος παραγωγός, και η DG του έκανε τη χάρη να ηχογραφήσει μερικά απλά έργα με αυτόν στο πόντιουμ για να βγει το απωθημένο του. Μετά από αυτά έκανε το λάθος να πει τον Κάραγιαν "κύριε συνάδελφε". Αυτό ήταν και το τέλος της συνεργασίας τους.
 
Γιατί είχα την εντύπωση ότι το είχα ανεβάσει; Μια υπέροχη ηχογράφηση μιας υπέροχης ερμηνείας του αριστούργηματος του Schubert. Γενικά έχω παρατηρήσει ότι τα γαλλικά Label είναι πολύ υποτιμημένα. Υπάρχουν αμέτρητες μικρές εταιρείες που ήταν και είναι παντελώς άγνωστες εκτός των γαλλικών συνόρων, άντε και σε κανένα Βέλγιο ή Ελβετία. Εντάξει, η Harmonia Mundi έγινε μεγάλη και τρανή, αλλά τους συγκεκριμένους μουσικούς ποιος τους γνωρίζει; Σίγουρα ελάχιστοι - και πιστέψτε με, το αξίζουν. Η ηχογράφηση είναι παγκοσμίας κλασεως, νομίζεις ότι αν απλώσεις το χέρι σου θα αγγίξεις τους μουσικούς.

PXL_20260604_193212450.jpg
 
Γιατί είχα την εντύπωση ότι το είχα ανεβάσει; Μια υπέροχη ηχογράφηση μιας υπέροχης ερμηνείας του αριστούργηματος του Schubert. Γενικά έχω παρατηρήσει ότι τα γαλλικά Label είναι πολύ υποτιμημένα. Υπάρχουν αμέτρητες μικρές εταιρείες που ήταν και είναι παντελώς άγνωστες εκτός των γαλλικών συνόρων, άντε και σε κανένα Βέλγιο ή Ελβετία. Εντάξει, η Harmonia Mundi έγινε μεγάλη και τρανή, αλλά τους συγκεκριμένους μουσικούς ποιος τους γνωρίζει; Σίγουρα ελάχιστοι - και πιστέψτε με, το αξίζουν. Η ηχογράφηση είναι παγκοσμίας κλασεως, νομίζεις ότι αν απλώσεις το χέρι σου θα αγγίξεις τους μουσικούς.

View attachment 272796
< γεννήθηκες για την καταστροφή και ήρθες να γκρεμίσεις μια ζωή> λέει ο λαϊκός βάρδος.
Μαζί με το τρίο και για να μην είναι μοναχό του παράγγειλα και αυτό.

front.jpg
 
< γεννήθηκες για την καταστροφή και ήρθες να γκρεμίσεις μια ζωή> λέει ο λαϊκός βάρδος.
Μαζί με το τρίο και για να μην είναι μοναχό του παράγγειλα και αυτό.

View attachment 272826
Δε θα με φάνε και οι τύψεις, οι τιμές για τα συγκεκριμένα τεμάχια είναι συνήθως μονοψήφιες σε ευρώ :LOL:
 
Σωστά η Arpeggione με αυτούς είναι τσιμπιμένη.

Αυτό είναι ένα από αυτά που άκουσα εχθές λόγω Milstein. Το βιολί ακούγεται καλά αλλά είναι πολύ μπροστά από την υπόλοιπη ορχήστρα.
Ταιριάζει με το μέγεθος των ονομάτων στο εξώφυλλο. Μεγάλα του Milstein μικρότερα των Steinberg και Pittsbugh.

Milstein.jpg
 
Alpin Solti.jpg


Ένα ακόμη audiophile βινύλιο είναι η συμφωνία των Άλπεων σε Decca που είναι ούτως ή άλλως audiophile εταιρία.
Το έργο περιλαμβάνει μέρη όπως Sturm & Gewitter (καταιγίδα ) που σε συνδυασμό με την ενορχηστρωτική ικανότητα του Strauss, απαιτεί πολύ καλή εγγραφή. Κοινώς στην ορχήστρα γίνεται χαμός.
Η εκτέλεση, η ορχήστρα και η εγγραφή είναι πολύ καλή. Για την εγγραφή βλέπετε και το αυτοκόλλητο στο εξώφυλλο.
Αλλά

Σαν εκτέλεση και σαν ήχο προτιμώ τον Κempe με την Δρέσδη από το εικονιζόμενο κουτί. Η εκτέλεση θεωρώ ότι είναι καλύτερη, ίσως και η ορχήστρα να είναι καλύτερη με τον περιορισμό ότι ακούω ηχογράφηση.
Ο εξαιρετικός ήχος της EMI μου ακούγεται ποιο, πως να το πω, ανθρώπινος από τον φαντεζί ήχο της Decca.

Kempe.jpg
 
View attachment 272832


Ένα ακόμη audiophile βινύλιο είναι η συμφωνία των Άλπεων σε Decca που είναι ούτως ή άλλως audiophile εταιρία.
Το έργο περιλαμβάνει μέρη όπως Sturm & Gewitter (καταιγίδα ) που σε συνδυασμό με την ενορχηστρωτική ικανότητα του Strauss, απαιτεί πολύ καλή εγγραφή. Κοινώς στην ορχήστρα γίνεται χαμός.
Η εκτέλεση, η ορχήστρα και η εγγραφή είναι πολύ καλή. Για την εγγραφή βλέπετε και το αυτοκόλλητο στο εξώφυλλο.
Αλλά

Σαν εκτέλεση και σαν ήχο προτιμώ τον Κempe με την Δρέσδη από το εικονιζόμενο κουτί. Η εκτέλεση θεωρώ ότι είναι καλύτερη, ίσως και η ορχήστρα να είναι καλύτερη με τον περιορισμό ότι ακούω ηχογράφηση.
Ο εξαιρετικός ήχος της EMI μου ακούγεται ποιο, πως να το πω, ανθρώπινος από τον φαντεζί ήχο της Decca.

View attachment 272834
Τον Kempe έχω κι εγώ σε γερμανική ΕΜΙ. Ο ήχος είναι ήδη έξοχος. Αν έπαιρνα τον Solti θα ήταν σε πρωτότυπη έκδοση. Μιλάμε για αναλογική DECCA του 1980, δε μπορώ να φανταστώ τι βελτίωση μπορεί να γίνει σε αυτόν τον ήχο.
 
Βγήκε πρόσφατα αυτή η επανέκδοση 63 ευρώ

Χαζεύοντας στο ebay μπαίνω στην δημοπρασία της γιαπωνέζικης κόπιας με 3,5-4 ευρώ και την κερδίζω. Συνολικό κόστος 24 ευρώ και ευτυχώς ο δίσκος καινούργιος ή σαν καινούργιος.
Περιμένω και την επανέκδοση των 63 ευρώ να κάνω σύγκριση.
Για όποιον ενδιαφέρεται για τα έργα η ηχογράφηση είναι αναφοράς.

View attachment 271823

O Varese πίστευε ότι η τέχνη γεννιέται μόνο από το ασυνείδητο.

Arcana. Τα μυστήρια της αλχημείας, η μουσική εξερεύνηση των ονείρων με μουσική από την φανταστική Arcana το αστέρι των φυσιοδιφών.

Ionization. O ιονισμός των κυττάρων με μουσική γλώσσα (από 13 κρουστούς).

Που είναι οι φίλοι μεταλάδες να τους κάνω επίδειξη.:)



Καλά κανείς δεν γράφει στο νήμα με τις σύγχρονες ηχογραφήσεις για Martinu με Hrusa - Βαμβέργη μια και είμαστε στον εικοστό αιώνα?
Ακούγοντας αυτά τα έργα μπαίνεις σε ένα νέο κόσμο που μουσικές δομές όπως ο ρυθμός και το τέμπο απειλούνται από την κυρίαρχη δύναμη των κρουστών. Από κάποιους θεωρείται σαν δοκιμασία νεύρων. Άλλοι πάλι, όπως του λόγου μου, εντυπωσιάζονται από την σύνθετη δόμηση των μουσικών ηχητικών επιπέδων σε στρώματα και γιατί όχι από μια αίσθηση βίας με 39 κρουστά στην Arcana. Δεν είναι άλλωστε και αυτή συστατικό της εποχής?

Το έργο ηχογραφήθηκε το 1971 στο Los Angeles. O Mehta, σπουδασμένος στην Βιέννη, βρήκε σε αυτή την ορχήστρα πολλούς Ευρωπαίους εμιγκρέδες και μια κοινή γλώσσα. Το πρώτο φαγκότο είχε παίξει με διευθυντή τον Arthur Nikisch στο Βερολίνο. Άλλα μέλη της ορχήστρας είχαν παίξει με τους Furtwangler,Walter,Klemperer,Krips. Επίσης έφερε στην ορχήστρα βαρύτερα Αυστρο-γερμανικά δοξάρια για τους κοντραμπασίστες Βιεννέζικα επιστόμια για τους τρομπετίστες. Αλλά και η decca κουβάλησε 2,5 τόνους εξοπλισμό.

Ο δίσκος, Γιαπωνέζικη ανατύπωση που παρουσίασα, είναι δίσκος για επίδειξη. Ηχητικά όμως νομίζω ότι η εικονιζόμενη επανέκδοση είναι, ίσως λίγο, αλλά ακόμη καλύτερη.

Η εκτέλεση φυσικά κορυφαία, φρέσκια ακόμη και σήμερα. Θα μιλούσαμε περισσότερο για τον Mehta αν δεν είχε γεννηθεί Ινδός. Το ίδιο ισχύει και για τον Ozawa.

Arcana.jpg
 
< γεννήθηκες για την καταστροφή και ήρθες να γκρεμίσεις μια ζωή> λέει ο λαϊκός βάρδος.
Μαζί με το τρίο και για να μην είναι μοναχό του παράγγειλα και αυτό.

View attachment 272826
Τί έγινε γιατρέ μου, ήρθε τελικά η παραγγελία;
 
Η δισκογραφία του του Otto Gerdes

View attachment 272593

ήταν καλός μαέστρος κυρίως εδώ με τα μεγαλύτερα ονόματα - dream team.

View attachment 272594
Έχεις ακούσει τις εκτελέσεις; Αν ναι, υπάρχει κάποια εκτέλεση που τη θεωρείς αναφοράς στο συγκεκριμένο έργο; Θα ξέρεις σίγουρα ότι οι μεγάλες ορχήστρες είναι σε θέση να αποδώσουν ικανοποιητικά ένα γνωστό έργο όποιος μαέστρος και αν στέκεται στο πόντιουμ.Επι αυτού αναφέρω ένα ανέκδοτο που λέει ο Miklos Rosza στην αυτοβιογραφία του: Όταν ήταν φοιτητής μουσικής στη Βουδαπέστη ένας από τους Μαικήνες της Συμφωνικής της Βουδαπέστης ζήτησε να διευθύνει την ορχήστρα για μια συναυλία. Το πρώτο μέρος πήγε σχετικά καλά, αλλά στο διάλλειμα τον πλησίασε το πρώτο βιολί και του είπε το εξής:"Σήμερα κάνει πολλή ζέστη και οι μουσικοί θα ήθελαν από μια μπύρα για να δροσιστούν. Αν δεν την πληρώσετε θα παίξουν στο δεύτερο μέρος ακριβώς όπως διευθύνετε". Οι μουσικοί ήπιαν τη μπύρα τους...
 
  • Like
Reactions: Sonorus