ΜΑΥΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΣΤΗΝ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΜΑΥΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΣΤΗΝ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Αλεξη πολλα παιζουν ρολο, αλλα μην νομιζεις οτι αυτα τα πλοια ειναι τιποτα βαρκακια.

Το συγκεκριμενο και πολλα του ειδους, να μην πω ολα, εχει δυνατοτητα και ακριβεια προσεγγισης 1 μετρου με τον εξοπλισμο που διαθετει, ακομα και χωρις ορατοτητα.

Για να σου το παρομοιασω με κατι τραβηγμενο, ειναι σα να λεμε οτι αεροπλανο χτυπησε στον Ολυμπο ενα πραγμα.

και ο τύπος το έκανε μέρα μεσημέρι με λάδι θάλασσα :bang:

Browser said:
Με απλα λογια ειναι σαν να εχεις αφησει μια μεγαλη αγκυρα στη θαλλασα , που μπορεις να δεσεις το σκαφος.

Thanks-bye-
 
Last edited:
Ντίνο επειδή είμαι επίσης άσχετος,
αυτό το πράγμα καταλήγει στον πυθμένα,
είναι σταθερό λόγω βάρους ή είναι δεμένο
με κάποιο τρόπο στον πυθμένα (π.χ. αλυσίδες)?

Με λίγα λόγια, πώς συγκρατεί ένα πλοίο?

Καλός εισαι!
 
Η όλη επιχείρηση άσχετα με την αιτία της πρόσκρουσης ήταν επιτυχημένη.

Δίοτι διασώθηκαν 1600 περίπου άτομα .

Και λάβετε υπόψη ότι και τα 390 άτομα από το πλήρωμα ουσιαστικά επιβάτες είναι σε τέτοιου είδους πλοίο. Διότι οι περισσότεροι ουσιαστικά εκτελούν υπηρεσίες ξενοδοχείου . Πολύ λίγοι από αυτούς είναι ναυτικοί με την πλήρη έννοια .

Πάντως κατά την γνώμη μου όλες οι διαδικασίες ασφαλείας σε τόσο μεγάλα πλοία κρουαζιέρας με χιλιάδες άσχετα άτομα (επιβάτες και μη ναυτικό πλήρωμα οn board) πρέπει να αναθεωρηθούν σε παγκόσμια κλίμακα.

Φανατασθείτε να προσέκρουε το πλοίο νύχτα – μεσοπέλαγα – με άγριο καιρό – με ακόμη χειρότερο τρόπο (διότι πιθανώς θα ταξίδευε full speed) – με τους περισσότερους κομισμένους στις καμπίνες (δηλαδή σε χαμηλότερα καταστρώματα όπως ίσως οι δύο νεκροί Γάλλοι) – με άμεσο blackout κλπ. κλπ. . Θα έιχαμε εκατόμβη κυριολεκτικά .
 
Ηλία δεν έχεις άδικο όμως έτσι θα έπρεπε να καταργηθούν τα ταξίδια με πλοία..
Αυτό που περιγράφεις μου θυμίζει περίπου τον Τιτανικό όπου εκεί δεν πιστεύω οτι υπήρχε σωτηρία!

Άποψη μου βέβαια και μπορεί να κάνω και λάθος..
 
PETRAN,

Όχι , δεν λέω αυτό.

Απαιτούνται αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας και σωστικά μέσα – πιο ναυτικά πληρώματα (και περισσότερα άτομα και καλύτερα εκπαιδευμένα ) - καινούργια πλοία . Ακόμα και οι επιβάτες οφείλουν να έχουν μία στοιχειώδη εκπαίδευση.

Όχι πληρώματα από κομμώτριες – κρουπιέρηδες – σερβιτόρους κ.λ.π/ κ.λ.π. μόνο
Και οι επιβάτες κάπου συμπεριφέρονται πάνω σε αυτά σαν να είναι σε ξενοδοχεία . Τα πλοία δεν είναι ξενοδοχεία.

Όλα αυτά όμως σημαίνουν ΚΟΣΤΟΣ για τον επιβάτη .

Δυστυχώς ή ευτυχώς ζούμε την εποχή της φτήνειας Αυτό έχει και συνέπειες.
 
Τελικά μπορεί να μας απάντηση κανένας γιατί δεν φέρανε κανένα ρυμουλκό από την Σύρο που είναι μονό 2 ώρες από την Σαντορίνη ? το πλοίο έκανε να βουλιάξει 14 με 15 ώρες ,αυτό εμένα μου λέει πως απλά δεν θέλανε να το σώσουνε…
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΜΑΥΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΣΤΗΝ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Δηλαδη θελεις να μας πεις οτι ενα καραβι σαν και αυτο της φωτο, επειδη ειναι
31 ετων (χτιστηκε το 1976) και επειδη σε εξαρι φανταζει εννιαρι γεματο, ειναι αναξιοπλοο και επικινδυνο???

Οχι αλοίμονο...

Εξάλλου τα μόνα αναξιόπλοα και επικίνδυνα καράβια που έχουν περάσει απο την Ελλάδα είναι η "Χειμάρα", το "Ηράκλειο" και το "Εξπρές Σάμινα".

Το θέμα είναι οτι με το προηγούμενο καθεστώς τα πλοία που εξυπηρετούσαν την γραμμή ήταν τα "Αίολος Κεντέρης", "Μυτιλήνη" και "Ταξιάρχης". Δεν μιλάμε για μεγαθήρια (ιδίως για τα 2 τελευταία) αλλά μιλάμε για αξιοπρεπή πλοία σε μία θαλάσσια περιοχή όπου λόγω της εξόδου των στενών του Ελλησπόντου τα επτά μποφώρ είναι τόσο συχνά που λογίζονται ως απλώς θαλάσσια αύρα. Είχα δε την τύχη πέρισυ να βιώσω και δεκατρία μποφώρ (ευτυχώς πάνω σε στεριά).

Και τώρα έχουμε το "Παναγία Σουμελά".

Και αν σε κάθε ταξίδι μας "αγγίζει το impulse" των ξερατών των ταξιδιωτών, ας παίρναμε το αεροπλάνο. Τα καράβια είναι για την πλέμπα...

Και ελπίζουμε λοιπόν οτι η κρίση του ως αξιόπλοο δεν θα γίνει ποτέ...
 
Τελικά μπορεί να μας απάντηση κανένας γιατί δεν φέρανε κανένα ρυμουλκό από την Σύρο που είναι μονό 2 ώρες από την Σαντορίνη ? το πλοίο έκανε να βουλιάξει 14 με 15 ώρες ,αυτό εμένα μου λέει πως απλά δεν θέλανε να το σώσουνε…



Το οτι εκανε 14 με 15 ωρες να βυθιστει δεν σημαινει και οτι μετα απο 4 ωρες για παραδειγμα μπορουσε να ρυμουλκηθει !
 
Πάντως σ'αυτό που αναφέρεσαι .........

Φανατασθείτε να προσέκρουε το πλοίο νύχτα – μεσοπέλαγα – με άγριο καιρό – με ακόμη χειρότερο τρόπο (διότι πιθανώς θα ταξίδευε full speed) – με τους περισσότερους κομισμένους στις καμπίνες (δηλαδή σε χαμηλότερα καταστρώματα όπως ίσως οι δύο νεκροί Γάλλοι) – με άμεσο blackout κλπ. κλπ. . Θα έιχαμε εκατόμβη κυριολεκτικά .

........δεν νομίζω να υπάρχει σωτηρία ότι μέσα και εξοπλισμό να έχει το πλοίο!

Δεν θα ξεχάσω ποτέ πριν μερικά χρόνια που έκανα το ασύληπτο λάθος να ταξιδέψω με το El Greco απο Θεσσαλονίκη για Σαντορίνη, οτι μερικές φορές για να ανέβω απο την καμπίνα (ήταν η φθηνή, νομίζω απ'αυτές που βρίσκονται κάτω απο το πάρκινγκ των αυτοκινήτων) επάνω έχανα τον δρόμο!!
Η γυναίκα μου δε που είναι παντελώς άσχετη, φοβιτσιάρα και ζαλιζόταν εύκολα δεν μπορούσε να κινηθεί μόνη της εκεί μέσα!
Και έκατσα και σκέφτηκα, αν τώρα, σε νορμάλ συνθήκες χάνω τον δρόμο μέχρι το κατάστρωμα, τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος μέσα στον πανικό και πιθανόν χωρίς φώτα???............
Ακόμα δεν έχω δώσει πειστική απάντηση στον εαυτό μου!

Έκτοτε λοιπόν δεν ξαναμπήκα σε πλοίο και δεν έχω σκοπό να ξαναμπώ!
Αεροπλανάκι και πάλι αεροπλανάκι για να'χω το κεφάλι μου ήσυχο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΜΑΥΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΣΤΗΝ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Οχι αλοίμονο...

Εξάλλου τα μόνα αναξιόπλοα και επικίνδυνα καράβια που έχουν περάσει απο την Ελλάδα είναι η "Χειμάρα", το "Ηράκλειο" και το "Εξπρές Σάμινα".

Το θέμα είναι οτι με το προηγούμενο καθεστώς τα πλοία που εξυπηρετούσαν την γραμμή ήταν τα "Αίολος Κεντέρης", "Μυτιλήνη" και "Ταξιάρχης". Δεν μιλάμε για μεγαθήρια (ιδίως για τα 2 τελευταία) αλλά μιλάμε για αξιοπρεπή πλοία σε μία θαλάσσια περιοχή όπου λόγω της εξόδου των στενών του Ελλησπόντου τα επτά μποφώρ είναι τόσο συχνά που λογίζονται ως απλώς θαλάσσια αύρα. Είχα δε την τύχη πέρισυ να βιώσω και δεκατρία μποφώρ (ευτυχώς πάνω σε στεριά).

Και τώρα έχουμε το "Παναγία Σουμελά".

Και αν σε κάθε ταξίδι μας "αγγίζει το impulse" των ξερατών των ταξιδιωτών, ας παίρναμε το αεροπλάνο. Τα καράβια είναι για την πλέμπα...

Και ελπίζουμε λοιπόν οτι η κρίση του ως αξιόπλοο δεν θα γίνει ποτέ...


Προφανως για να τα περιγραφεις ετσι ωραια, θα γνωριζεις περι τινος προκειται. Μαλλον θα γνωριζεις και ποιος φταιει. Η κανω λαθος?
 
Πάντως σ'αυτό που αναφέρεσαι .........

Φανατασθείτε να προσέκρουε το πλοίο νύχτα – μεσοπέλαγα – με άγριο καιρό – με ακόμη χειρότερο τρόπο (διότι πιθανώς θα ταξίδευε full speed) – με τους περισσότερους κομισμένους στις καμπίνες (δηλαδή σε χαμηλότερα καταστρώματα όπως ίσως οι δύο νεκροί Γάλλοι) – με άμεσο blackout κλπ. κλπ. . Θα έιχαμε εκατόμβη κυριολεκτικά .

........δεν νομίζω να υπάρχει σωτηρία ότι μέσα και εξοπλισμό να έχει το πλοίο!

Δεν θα ξεχάσω ποτέ πριν μερικά χρόνια που έκανα το ασύληπτο λάθος να ταξιδέψω με το El Greco απο Θεσσαλονίκη για Σαντορίνη, οτι μερικές φορές για να ανέβω απο την καμπίνα (ήταν η φθηνή, νομίζω απ'αυτές που βρίσκονται κάτω απο το πάρκινγκ των αυτοκινήτων) επάνω έχανα τον δρόμο!!
Η γυναίκα μου δε που είναι παντελώς άσχετη, φοβιτσιάρα και ζαλιζόταν εύκολα δεν μπορούσε να κινηθεί μόνη της εκεί μέσα!
Και έκατσα και σκέφτηκα, αν τώρα, σε νορμάλ συνθήκες χάνω τον δρόμο μέχρι το κατάστρωμα, τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος μέσα στον πανικό και πιθανόν χωρίς φώτα???............
Ακόμα δεν έχω δώσει πειστική απάντηση στον εαυτό μου!

Έκτοτε λοιπόν δεν ξαναμπήκα σε πλοίο και δεν έχω σκοπό να ξαναμπώ!
Αεροπλανάκι και πάλι αεροπλανάκι για να'χω το κεφάλι μου ήσυχο.



Δημητρη τα πλοια οπως και τα αεροπλανα που ανεφερες, βασιζονται το πλειστον στην ενεργητικη τους ασφαλεια και λιγοτερο στην παθητικη , για πολλους λογους μεσα στους οποιους ειναι και αυτοι που αναφερεις !
 
Συμφωνώ, όμως στατιστικά τα αεροπλάνα είναι πολύ πιο αξιόπιστα ειδικά στην Ελλάδα..
Απλά δεν βλέπω τον λόγο να παίζω τις ζωές της οικογένειας μου κορόνα γράμματα χωρίς λόγο!
Γιατί με τα πλοία κάτι τέτοιο γίνεται πλέον..

Διορθώστε με αν κάνω λάθος, όμως στα αεροπλάνα δεν γίνονται λάθη καθότι ένα μικρό λάθος του πιλότου μπορεί να αποβεί μοιραίο!
Στα πλοία όμως?
 
Re: Απάντηση: ΜΑΥΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΣΤΗΝ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Το οτι εκανε 14 με 15 ωρες να βυθιστει δεν σημαινει και οτι μετα απο 4 ωρες για παραδειγμα μπορουσε να ρυμουλκηθει !

Ναι αλλά η Σύρος είναι μονό 2 ώρες οπότε αν θέλανε μπορούσανε.
Το θέμα είναι πως μάλλον δεν θέλανε….
 
Συμφωνώ, όμως στατιστικά τα αεροπλάνα είναι πολύ πιο αξιόπιστα ειδικά στην Ελλάδα..
Απλά δεν βλέπω τον λόγο να παίζω τις ζωές της οικογένειας μου κορόνα γράμματα χωρίς λόγο!
Γιατί με τα πλοία κάτι τέτοιο γίνεται πλέον..

Διορθώστε με αν κάνω λάθος, όμως στα αεροπλάνα δεν γίνονται λάθη καθότι ένα μικρό λάθος του πιλότου μπορεί να αποβεί μοιραίο!
Στα πλοία όμως?


Ετσι ειναι Δημητρη.

Αυτο που ειπα και ποιο πανω , που ειναι και αυτο που με "ενοχλει" περισσοτερο, ειναι το γιατι δεν εχουμε την ιδια ευαισθησια η την ιδια ευθιξια αν θες, με τα θεματα των δρομων, αυτοκινητων, λεοφορειων, των καθημερινων θυματων και τραυματισμων που ειναι μακραν περισσοτερα αριθμητικα.

Τι τραβαει δηλαδη την προσοχη μας τοσο πολυ σε αυτα τα δυο θυματα απο τα 1600 που σωθηκαν, σε σχεση με τα οσα εχουμε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ στους δρομους ?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΜΑΥΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΣΤΗΝ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Ναι αλλά η Σύρος είναι μονό 2 ώρες οπότε αν θέλανε μπορούσανε.
Το θέμα είναι πως μάλλον δεν θέλανε….


Να το πουμε κι αλλιως.

Αντε και ΔΕΝ θελανε. Τι σημαινει αυτο για μενα και για σενα ?
 
Ετσι ειναι Δημητρη.

Αυτο που ειπα και ποιο πανω , που ειναι και αυτο που με "ενοχλει" περισσοτερο, ειναι το γιατι δεν εχουμε την ιδια ευαισθησια η την ιδια ευθιξια αν θες, με τα θεματα των δρομων, αυτοκινητων, λεοφορειων, των καθημερινων θυματων και τραυματισμων που ειναι μακραν περισσοτερα αριθμητικα.

Τι τραβαει δηλαδη την προσοχη μας τοσο πολυ σε αυτα τα δυο θυματα απο τα 1600 που σωθηκαν, σε σχεση με τα οσα εχουμε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ στους δρομους ?

Η διαφορά φίλε μου Χρήστο στα δικά μου μάτια είναι οτι όσον αφορά τα πλοία κ.λ.π μιλάμε για ιδιωτικές εταιρίες και για θάλασσα όπου το πρόβλημα αφορά καθαρά και μόνο τα πλοία την συντήρησή τους και την παλαιότητά τους ενώ για τα ατυχήματα με τα αυτοκίνητα λεωφορεία κ.λ.π μιλάμε για τους απίστευτα κακοφτιαγμένους και κακοσυντηρημένους δρόμους του κράτους !

Θα μου πεις οτι και τα δύο θέματα είναι στην βάση τους τα ίδια αλλά νομίζω οτι καταλαβαίνεις...
 
Όλα είναι θέμα κόστους .

Και τα τάνκερ πριν μερικά χρόνια ήταν όλα μονοπύθμενα . Τώρα πλέον είναι double skin. (και όχι όλα ακόμη)
Μπορεί να γίνει και στα πλοία κρουαζιέρας αλλά θα έχουν λιγότερους χώρους / επιβάτες / αυτοκίνητα . Αν υπάρχουν αυτά και πολλά άλλα (υπερβολικά ?) μέτρα / μέσα ασφάλειας (= καμπίνες σε upper decks μόνο και φυσικά λιγότερες ) ο ναύλος θα είναι ακριβότερος .

Αν βγεί ένα καράβι με όλα αυτά και ζητάει 5πλάσιο ναύλο να δούμε ποιος θα το προτιμήσει . Ουσιαστικά ό ίδιος ο επιβάτης κυνηγάει το φτηνό σε βάρος της ασφάλειας του. Και η κοινωνία της προσφοράς και ζήτησης του το παρέχει.

Για τις απορίες γιατί δεν πήγαν ρυμουλκά από Σύρο και για διάφορα άλλα «γιατί» η απάντηση είναι πολύ απλή .

Διότι ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ.

Ο κρατικός μηχανισμός δεν δουλεύει αυθόρμητα . Δουλεύει με σχεδιασμό σε πιθανά συμβάντα (=σεισμός – πλημμύρα – πόλεμος - επιδημία κλπ) .

Προφανώς σχέδιο δράσης στο ενδεχόμενο «πρόσκρουση μεγάλου πλοίου στην περιοχή της Καλντέρας δεν υπήρχε» Όλα έγιναν χύμα με γιουρούσια κατά βούληση . Πάλι καλά έγιναν.

Γιατί δεν υπήρχε σχέδιο δράσης ?
Διότι κανείς δεν το είχε ζητήσει (κυρίως από τους Σαντορινιούς ).

Και αυτοί έχουν αλλού το μυαλό τους όπως όλοι οι Ελληνες . Εχουν πρώτη προτεραιότητα να χτίσουν αυθαίρετα , να διορίσουν τους δικούς τους στο δήμο , να κάνουν πενθήμερη κοπάνα το Πάσχα , να βγάλουν βουλευτές την Γκερέκου και την Κουντουρά κλπ.κλπ.
 
Last edited:
Αυτο που καταλαβαινω , ειναι οτι το δευτερο μαλλον με αφορα περισσοτερο.

Τωρα τι θα κανουν οι ασφαλιστικες και οι πλοιοκτητες δεν με αφορα πως παιζουν τα χρηματα τους. Δικα τους τα γενια, δικες τους κι οι τσατσαρες.

Εμενα με ενδιαφερει η καθημερινη και πολυνεκρη σκοτωστρα που λεγετε δρομος, και οτι τα μεσα ενημερωσης ( να μην πω τι αλλο ) δεν ασχολουντε καθολου........
 
Απάντηση: Re: ΜΑΥΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΣΤΗΝ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

..........

Για τις απορίες γιατί δεν πήγαν ρυμουλκά από Σύρο και για διάφορα άλλα «γιατί» η απάντηση είναι πολύ απλή .

Διότι ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ.

Ο κρατικός μηχανισμός δεν δουλεύει αυθόρμητα . Δουλεύει με σχεδιασμό σε πιθανά συμβάντα (=σεισμός – πλημμύρα – πόλεμος - επιδημία κλπ) .

Προφανώς σχέδιο δράσης στο ενδεχόμενο «πρόσκρουση μεγάλου πλοίου στην περιοχή της Καλντέρας δεν υπήρχε» Όλα έγιναν χύμα με γιουρούσια κατά βούληση . Πάλι καλά έγιναν.

............


Α καλα. Τι σχεδιο δρασης ?

Κατσε να δεις τι θα γινει τωρα που η αποφαση , εστω κι αυτης της μετακινησης του πλοιου , ηταν του λιμεναρχειου.

Περιμενε να δεις τι θα γινει ...
 
Τελικά μπορεί να μας απάντηση κανένας γιατί δεν φέρανε κανένα ρυμουλκό από την Σύρο που είναι μονό 2 ώρες από την Σαντορίνη ? το πλοίο έκανε να βουλιάξει 14 με 15 ώρες ,αυτό εμένα μου λέει πως απλά δεν θέλανε να το σώσουνε…

Πάντως χτες προχτες σε κάποιο δελτίο ειδήσεων (νομίζω) είχε τον ιδιοκτήτη/καπετάνιο του ρυμουλκού που ξεκίνησε από Πειραιά ο οποίος απαντούσε στην ερώτηση αυτή. Έλεγε λοιπόν ότι όπως και το ρυμουλκό που βρισκόταν κοντά δεν ήταν αρκετά δυνατό για τέτοιο πλοίο έτσι και τα ρυμουλκά από Σύρο ήταν εξίσου ανίσχυρα. Οπότε δε θα'χε νόημα να ξεκινήσουν καν.

Τώρα τι και πώς και αν ισχύει κάτι τέτοιο δε γνωρίζω...