Mεγάφωνο

Ρε παιδιά συγνώμη κιόλας αν κάποιος γνώστης δεν βαριέται μπορεί να περιγράψει στα Ελληνικά τι σημαίνει η κάθε T/S παράμετρος ενός μεγαφώνου ? Μου βγήκαν τα μάτια με τα αγγλικά και για να πω την αλήθεια ζορίζομαι να τα καταλάβω όλα. Ας μην τα γράψει όλα ένας . Ας γράψει ο καθένας οτι ξέρει. Τόσοι ντιούηδες υπάρχουν εδώ...Χίλια ευχαριστώ
 
Το πρόβλημα είναι ότι τα χαρακτηριστικά που κατέβασες δεν μπορώ να τα διακρίνω.
Νομίζω βλέπω ένα qts γιρω στο 0,7.αυτο είναι πολύ βασικό για να κάτσει ένα μεγάφωνο σε γραμμή μεταφοράς .
Προσπάθησε να τα αντιγράψεις κανονικά να τα δούμε.
 
  • Eντάξει για να μην αρχίσετε τώρα ''Τι ζητάει το τεμπελόσκυλο που βαριέται να διαβάσει" να γίνω πιό συγκεκριμένος. Το κάθε μεγάφωνο εκτός από όλα τα άλλα έχει και τα περίφημα Q. Qms Qes Qts. Bάσει λοιπόν αυτών των τιμών αυτών το μεγάφωνο κάνει ή δεν κάνει για κλειστό κουτί ή Bass reflex η ΤL ή και γω δεν ξέρω για τι άλλο. Εδώ θα ήθελα τα φώτα σας. Ποιό κάνει για που και γιατί:operator:
 
το κάθε χαρακτηριστικό από μονό του δεν λέει τίποτα .ο συνδυασμός τους είναι που ενδιαφέρει . είναι πολύ δύσκολο επίσης να μεταφράσεις με φυσικούς όρους τι είναι το κάθε χαρακτηριστικό (φαντάζομε ότι τον ορισμό τους τον βρήκες και στην βικιπαιδια.).
 
Αυτό το μεγάφωνο κάνει για γραμμές μεταφοράς αλλά και για ανοιχτές μπαφλες .λιγότερο για κλειστό και μπασριφλεξ .
Αυτό όμως βλέποντας μονό το Qts .
 
Το πρόβλημα είναι ότι τα χαρακτηριστικά που κατέβασες δεν μπορώ να τα διακρίνω.
Νομίζω βλέπω ένα qts γιρω στο 0,7.αυτο είναι πολύ βασικό για να κάτσει ένα μεγάφωνο σε γραμμή μεταφοράς .
Προσπάθησε να τα αντιγράψεις κανονικά να τα δούμε.
rms free=0.25 ohm
Fs=60,07 Hz
Re=4,9 ohm
Res=46,51 ohm
Qms=7,84
Qes=0,84
Qts=0,76
L1=0,28
L2=0,55
R2=2,95 ohm
Vas=12,46 lt
Mms=13,95 gr
Cms=503 μΜ/Ν
ΒL=5,59 Tm
SPL=86,9 db
Sd=132,73 cm*cm

Oυφ! Το μπέρδεμα είναι στα L1 kai L2 και στο καταραμένο το Qts poy είναι μεγάλο.Από ένα πρόχειρο ψάξιμο τα μερισσότερα μεγάφωνα έχουν αρκετά μικρότερο. Ποιά χαρακτηριστικά από τα παραπάνω είναι αδιαπραγμάτευτα σε ένα μεγάφωνο και ποιά όχι ? (Δηλαδή με τη βοήθεια του κρος έρχονται στα ίσα τους) Τα Q μάλλον δεν αλλάζουν από ότι διάβασα..
 
rms free=0.25 ohm
Fs=60,07 Hz
Re=4,9 ohm
Res=46,51 ohm
Qms=7,84
Qes=0,84
Qts=0,76
L1=0,28
L2=0,55
R2=2,95 ohm
Vas=12,46 lt
Mms=13,95 gr
Cms=503 μΜ/Ν
ΒL=5,59 Tm
SPL=86,9 db
Sd=132,73 cm*cm

Oυφ! Το μπέρδεμα είναι στα L1 kai L2 και στο καταραμένο το Qts poy είναι μεγάλο.Από ένα πρόχειρο ψάξιμο τα μερισσότερα μεγάφωνα έχουν αρκετά μικρότερο. Ποιά χαρακτηριστικά από τα παραπάνω είναι αδιαπραγμάτευτα σε ένα μεγάφωνο και ποιά όχι ? (Δηλαδή με τη βοήθεια του κρος έρχονται στα ίσα τους) Τα Q μάλλον δεν αλλάζουν από ότι διάβασα..


1. "Αδιαπραγματευτα" ειναι τα Qts, Fs Vas, αν και στην πραξη καποια (πολλα, αν μιλαμε για ενεργο ηχειο) πραγματα διορθωνονται.

2. Μικρο Q αλλαζει (μεγαλωνει), το αντιθετο βεβαια δεν μπορει να γινει. O τροπος ειναι να βαλεις μια μικρη αντισταση σε σειρα και ο υπολογισμος σε γενικες γραμμες ειναι ο εξης:

Το Qt = QmsQes/Qms+Qes

To Qes = 2piFsMmsRe/(Bl)^2

Φροντιζεις να ξερεις ολες τις τιμες, μεγαλωνεις (ελαφρα) το Re τοσο ωστε να
μεγαλωσει το Qes και ακολουθα το Qts στο επιθυμητο. Φροντιζεις σε καθε περιπτωση να ειναι ΚΟΝΤΙΝΑ το παλιο και το καινουργιο, ωστε να μπορεις να "διορθωσεις" ΛΙΓΟ .


3. Σε περιπτωση που αλλαξεις τιμες στις αντιστασεις θα αλλαξει βεβαια και το σημειο κρος οποτε πιθανον να πρεπει να διορθωσεις τιμες στα εξαρτηματα του φιλτρου. Το ιδιο θα ισχυει βεβαια εαν διαλεξεις καποιο μεγαφωνο το οποιο θα εχει διαφορετικο Re απο το υπαρχων. Γενικα, οτι αλλαξει απο το RC θα επιρεασει το σημειο κρος και θα πρεπει να ξαναυπολογισεις.


4. Αλλος πονοκεφαλος ειναι οι σταθμες (ευαισθησια) των μεγαφωνων που θα πρεπει να ταιριαζουν ακριβως και εαν δεν συμβαινει αυτο, θα πρεπει να επεμβεις στον διαιρετη τασης που "φερνει" τη σταθμη στο τουιτερ. Εννοειται βεβαια, οτι εαν επεμβεις στο Qes θα πρεπει να λογαριασεις και μια ελαφρα μειωση της σταθμης στο γουφερ.


Σου ειπα ειδη αρκετα και ειναι-δεν ειναι τα βασικα και στοιχειωδη για να "παιξει" (υποτυπωδως) ενα ηχειο.
Φαντασου ποσα πραγματα θα πρεπει να βαλεις στο λογαριασμο, για να παιξει "καλα" !
Θα συνιστουσα να το ξανασκεφτεις, αλλα αν παρολα αυτα θες να προχωρησεις, ψαξε οποσδηποτε για καποιο εξομοιωτικο προγραμμα και βρες και κανενα εισαγωγικο βιβλιο σχετικα με τα ηχεια να διαβασεις ...
 
Δεν ξέρω αν το έχασα αλλά από ποιο ηχείο είναι και πόσες ίντσες είναι?
Τι φοράει από εκεί και πάνω?
Το fs και το vas δεν είναι τα ποιο κρίσιμα για τη γραμμή μεταφοράς .αυτό που μετράει περισσότερο είναι το Q αλλά δεν νομίζω ότι θα βρεις κάτι με τόσο μεγάλο Q .
 
Δεν ξέρω αν το έχασα αλλά από ποιο ηχείο είναι και πόσες ίντσες είναι?
Τι φοράει από εκεί και πάνω?
Το fs και το vas δεν είναι τα ποιο κρίσιμα για τη γραμμή μεταφοράς .αυτό που μετράει περισσότερο είναι το Q αλλά δεν νομίζω ότι θα βρεις κάτι με τόσο μεγάλο Q .
Tα ηχεία είναι DCM TF600 με 2 woofer ιδια 6,5'' . Στο κρος υπάρχει σε σειρα με το woofer χαμηλών ένα μόνο πηνίο 5 mH ενώ στο άλλο woofer (που παίζει το ρόλο mid) υπάρχει μόνο σε σειρά ένα πηνίο 0,5 mH. Tίποτα άλλο δεν υπάρχει για αυτά τα δύο μεγάφωνα.Tο cross ο κατασκευαστής το ονομάζει Τime equalazed crossover Στα tweeter τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα. Εχει ένα tweeter ομόκεντρα με το mid στερεωμένο με μία σίτα για να διορθώση (απο οτι διάβασα ) τα προβλήματα φάσης (anti difraction acoustic lens coaxial). Επίσης έχει άλλα 2 tweeter στο πίσω μέρος του ηχείου συνδεμένα μεταξύ τους σε σειρά (rear firing tweeter array). Επίσης έχει σωλήνα BR στο πίσω μέρος αλλά ο κατασκευαστής ισχυρίζεται οτι το ηχείο είναι ΤL Rear firing port.Ετσι το περιγράφει Οι διαστάσεις του ηχείου είναι 41Χ8 3/4 Χ 17 intches (H X D X W)
M´αυτά και μ´αυτά λοιπόν τα ηχεία κατεβαίνουν στα 30 Ηζ !!! (Πως γίνεται αυτο με μεγάφωνα που έχουν Fs 60 Hz?? Mέχρι που μπορεί να κατέβει το μεγάφωνο αυτό ? )και δημιουργούν μια εντυπωσιακή ψευδαίσθηση μουσικής σκηνής. Ισως να παίζει ρόλο το ότι ο σχεδιαστης τους (steven eberbach) υπήρξε από οτι κατάλαβα μαθητής του Dr Bose

Βασικά λοιπόν μιας και το ένα μεγάφωνο έχει τρυπήσει λίγο στην εξωτερική ανάρτηση είπα ευκαιρία να μάθω πέντε πράγματα και αν μπορώ να τα βελτιώσω και λιγάκι ειδικά στα σημεία που δεν μπορούν να ''φτάσουν '' τα μεγάφωνά του (philips) λόγω της δεδομένης ποιότητάς τους..Π.χ αναρωτιέμαι πως θα έπαιζαν τα ηχεία με μεγάφωνα (ιδιων ή παρόμοιων χαρακτηριστικών ) της scan speak ή της Focal.
 
Βλέπω ότι ορισμένα DCM έχουν πουληθεί πραγματικά σε τιμή ευκαιρίας. Αυτή η αγγελία είναι πρόσφατη http://lakeland.craigslist.org/ele/1269969462.html . Πιθανά να είσαι τυχερός και με επιμονή και υπομονή να βρεις κάτι μεταχειρισμένο και με woofer σε καλύτερη κατάσταση.
Φυσικά πάντα υπάρχει η εναλλακτική του να προσπαθήσεις να επισκευάσεις τη βλάβη. Και λογικά εάν αποφασίσεις για κάποια άλλη μονάδα, πέραν της υπάρχουσας καμπίνας μπορείς να κατασκευάσεις και μια καμπίνα στα μέτρα της νέας μονάδας.

Ρίχνοντας μια ματιά στο νέτ βρήκα ορισμένα thread με πολλές πληροφορίες λ.χ. http://www.avsforum.com/avs-vb/archive/index.php/t-652191.html αλλά φαντάζομαι έχεις φάει το νετ για πληροφορίες είδη.


just my 2c
 
Στο συγκεκριμένο που ανέφερες έχω ποστάρει κιόλας. Βέβαια για να πω και την αλήθεια με τρώει το χέρι μου για βελτιώσεις στο θέμα ποιότητα μεγαφώνων.Εχω και γω το μικρόβιο των αναβαθμίσεων by myself. Πάντως όλες οι αλλάγες που σκοπεύω να κάνω θα είναι πλήρως αναστρέψιμες.
Πάμε λοιπόν σιγά σιγά. Στα ΤL ηχεία αυτό το μήκος της γραμμής λ/4 είναι υπολογισμένο επάνω στην Fs του μεγαφώνου ? Ομολογώ οτι δεν το πολυκατάλαβα απο το ιντερνετ πολύ καλά...