Μερικές σκέψεις για τη φωτογραφία και τις φωτογραφικές μηχανές

Βλάση έχεις δίκιο, είναι παλαβά τα λεφτά που ζητάνε μερικοί - μερικοί. Ελαφρυντικά δεν υπάρχουν, κανονικά αφού λείπουν εξαρτήματα και η κατασκευή είναι απλούστερη θα έπρεπε να είναι φθηνότερες από τις DSLR, ή αν δεχθούμε ότι έγινε κάποια έρευνα-ανάπτυξη, στα ίδια επίπεδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Olympus EP-3, που βγήκε στα 1000 - απαράδεκτο! Τι προσφέρει ας πούμε σε σχέση με μια E-PL2? Πιο γρήγορο AF , λίγο καλύτερο σταθεροποιητή και μεταλλικό περίβλημα... Και λοιπόν? Κοστίζουν αυτά 500 ? Έλεος!

Εντάξει στο ξεκίνημα δεν υπήρχε ανταγωνισμός, αλλά... μάλλον πήρα το πρώτο διπλό κιτ EP-1 + 14-42mm + 17mm που έφθασε στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2009 με 800 περίπου. Δεν ήταν λίγα, αλλά δεδομένων των συνθηκών δεν ήταν και εξωφρενικά λεφτά... Γι αυτό και μετά τον αρχικό ενθουσιασμό με την OM-D, έχω την άποψη ότι αυτό που πρέπει να δούμε είναι τι θα προσφέρει σε αυτό που μετράει: πρωτογενή ποιότητα εικόνας (raw δηλαδή), αλλιώς μένεις με ότι έχεις, ή πάς σε (μεταχειρισμένο ίσως) FF με 2 φακούς και τελειώνει το ζήτημα για το 99% από εμάς (νομίζω)!
 
Θεωρώ οτι η Σόνυ έκανε σχετικά δίκαια τιμολόγηση για τις ΝΕΧ. Πάντα σε αντίστοιχες τιμές με τις μηχανες με παρόμοιες δυνατότητες και ποιότητα εικόνας. Η 5 που είχα πρώτερα με σώμα απο μαγνήσιο στα 500 δεν υστερούσε σε ποιότητα εικόνας σε τίποτα απο τις DSLR αυτού του επίπεδου τιμής. Αρκετές τις ξεπερνούσε κιόλας. Τελείως διαφορετικός χειρισμός βέβαια, αλλά αυτό για μένα δεν σημαίνει απαραίτητα και χειρότερη/μικρότερη κατηγορία.
Η ΝΕΧ 7 τώρα είναι μια κατηγορία απο μόνη της πιστεύω. Το σκόπευτρο, η ανάλυση και ο χειρισμός την φέρνουν σε άμεσο ανταγωνισμό με την Μ9 και γενικά με τις τοπ DSLR. Για έναν μή επαγγελματία σπορ η άγρια ζωή (που ο γρήγορος τηλεφακός με την αστραπιαία εστίαση είναι απαραίτητα) αποτελεί πιστεύω σοβαρή εναλλακτική με μόνο πρόβλημα την έλλειψη φακών. Τα 1200Ε που κοστίζει σίγουρα δεν είναι λίγα. Αλλά στα δικά μου μάτια μόνο επειδή δεν έχει καθρέπτη δεν σημαίνει οτι πρέπει να θεωρείτε κατώτερη των DSLR. Καθαρά φωτογραφικά αν το δούμε, δεν νομίζω οτι παίρνεις κάτι καλύτερο στα ίδια χρήματα.
 
γιατι εξακολουθει η Sony να μου φαινεται οτι τιμολογει ψηλα λογω του hype του μικρου σωματος με τις πολλες δυνατοτητες???
 
εγω παντως παιρνω σωματα οταν ειναι στο τελος εμπορικης τους πορειας και ανακοινωνονται τα επομενα μοντελα.
Τοτε ειναι που τα πουλανε στην πραγματικη τους αξια
 
Και εν πάση περιπτώσει, όποιος ψωνίζει από "νέες παραλαβές" πληρώνει κάτι τις παραπάνω...
 
Εγώ δύο ακάθρεπτες που αγόρασα τις πήρα από το ebay.
Την Ε-Ρ2 με τον κιτ φακό και τον vf2 στα μισά λεφτά από την τιμή που την έβρισκα στα μαγαζιά της Αθήνας.
Χθες ήρθε και το σώμα της e-pl1 στα 117 ευρώ παρακαλώ. Την ίδια πολιτική ακολούθησα και στους φακούς του μ4/3.
Και δεν είναι τυχαία όλα ετούτα: Πιστεύω πως οι τιμές των ακάθρεπτων μηχανών είναι κατά 30% τουλάχιστον υπερτιμημένες.
Είναι το νέο παιχνιδάκι των εταιρειών και αφού πουλάνε, χρεώνουν ακριβά...
 
Επαναφερω το νημα καθως εχω μερικες αποριες...
Εδω και 4-5 χρονια εχω μπει στην φαση της φωτογραφιας κυριως σας occasional φωτογραφος, δηλαδη οχι ο παλαβος που φωτογραφιζει οτι να ναι οπου να ναι, απλα πχ σε μια παρεα θα βγουν 10-20 φωτο, ε να βγουν ποιο καλες σε συγκριση με μια compact που χουν ολοι στην τσεπη τους.. Ελα ομως που νιοθω οτι ακομα φωτογραφιζω "αρχαρια"... Η ερωτηση μου εχει να κανει κυριως με το "τεχνικο" μερος της φωτογραφιας.. Δηλαδης... Υπαρχει καποιο νημα η βιβλιο που μπορω να διαβασω, με απλες, κατανοητες συμβουλες του τυπου: πορτετο τραβαμε ετσι. Η χρηση τετοιου φακου ειναι καλυτερη απτον ταδε για αυτο τον λογο κτλ.. Να μαθω επιτελους τι ακριβως ειναι ο ελεγχος του βαθους πεδιου, να μαθω γιατι σε ηλιολουστο τοπιο δε βγαζω σωστα με λεπτομερεια πχ ενα λουλουδι.. Καθε βοηθεια δεκτη παιδια..
 
Thanks παιδια.
Greg το παραγκειλα το βιβλιο. Κατεβασα το pdf και φαινεται αρκετα καλογραμενο με απλη εξηγηση, οποτε μαλον αξιζει να το χω..
Αν καποιος εχει συγκεκριμενες συμβουλες, καλοδεχουμενες!!
 
Ενα κειμενο που αναρτησα 'αλλου' και θελω να το μοιραστω και μαζι σας.......

Τι εφταιξε και πηγε στραβα? Τι θα μπορουσε ισως να ειχα κανει και δεν το εκανα?

Ας παρουμε παραδειγμα αυτην εδω... :



Η φωτογραφια αυτη ειχε καλες προοπτικες για να παρω κατι καλο,ομως στην πορεια καπου το εχασα...Γιατι?

Ας ξεκινησουμε απο τις συνθηκες ληψης. Ο καιρος ειχε ελαφρα συννεφια και ο ηλιος (αυτος που υπηρχε) ηταν πισω δεξια και 'κατω' αρα σχεδον ιδανικος..
Φακος ο 300mm/f2.8 με φορεμενο πανω τον TC1.4 αρα εστιακο μηκος 420mm/f6.3, στην D800 σε mode ριπης Αf-C (4fps) σε επιλογη κεντρικου σημειου εστιασης με d9 γετονικα ενεργα, iso auto, σε προτεραιοτητα διαφραγματος Α & WB dayligth.
Η επιλογη d9 ειναι η αγαπημενη μου (τουλαχιστον μεχρι την D700) γιατι ειδα στην πραξη οτι tο συστημα εστιασης ανταποκρινεται θετικα χωρις να 'καθυστερει και να μπουκωνει' .
Ταχυτητα s1/800 (η κατωτερη που εβαλα στο auto iso) και αυτο γιατι δεν ηθελα να παγωσω τα φτερα, ηθελα να δωσω ενα ελαφρι blur για να πετυχω κατι το 'ονειρικο'.
Σαν διαφραγμα θα μπορουσα να εχω βαλει και ενα f8 για καλυτερη οξυτητα αλλα ο 300 με τον TC1.4 συνεργαζεται πολυ καλα, τοσο ωστε σε ιδανικες συνθηκες να ειναι σχεδον αορατος.
Εγω ημουν μεσα στο αυτοκινητο στην θεση του οδηγου με τον φακο να κοιτα στο παραθυρο του συνοδηγου.
Βλεπω το πουλι να ερχεται παραλληλα με μενα και η δραση ξεκινα (σημειωνω οτι οταν κοιτω μεσα απο την μηχανη εχω ΚΑΙ τα δυο ματια παντα ανοικτα-το δεξι στο ματακι και με το αριστερο εχω αποψη του χωρου) ....
Η μηχανη lock-αρι το πουλι αριστα και ο φακος το 'παρακολουθει' κανονικα να ερχεται κατα μερος μου περι τα 20m, μαλιστα τραβω και μερικα-λιγα- καρρε νεταρισμενα κανονικα, κανει κατι σαν βουτια το 'πιανω' πιανω και αυτο, ανηγει το ραμφος του για να 'οργωσει' το νερο&να τρομαξει τα ψαρια-αυτο το χανω γιατι η D800 δεν εχει τα 11fps της D4-πιανω την επομενη σκηνη με τα φτερα κλειστα-παραλληλα μεμενα-και ετοιμαζομαι για το μεγαλο 'μπαμ'...φτερα μεγαλοπρεπη ανοιχτα σε σχημα X σταγονες να πεφτουν απο το ραμφος, την αντανακλαση στο νερο να τα δειχνει ολα αυτα, χαμογελω, ετοιμαζομαι και.........καταστροφη!!!!!

Ο φακος πηγε 'αλλου για αλλου' και με 'πουλησε' την κρισiμη στιγμη. :evil:
Κοιτοντας αργοτερα τα exif και ηρεμος πια αυτο που εφταιξε ειναι οτι την κρισιμη στιγμη οντας σε αβολη θεση προτεταμενος και εκτος ισοροποιας εκανα το λαθος και 'ανασανα', αυτο αποσταθεροποιησε ελαχιστα την μηχανη και εστιασε καπου πιο πισω. Το καταλαβα αμεσα 'διορθωσα' αλλα η ζημια ειχε ηδη γινει και η ευκαιρια ειχε χαθει...

Πως θα μπορουσα να το ειχα αποφυγη?

1. Να μην ανασανω την κρισιμη στιγμη..
Ευκολα το λες αλλα πολλες φορες αυτου το ειδους τα θεματα ειναι εντελως απροβλεπτα! Δεν ξερεις τι εχει σκοπο να κανει και τι ελιγμο και δεν εχω ορεξη καθε φορα να 'μελανιαζω'... :D
2. Να παρω ενας πιο γρηγορο φακο στην εστιαση πχ 500mm. Kαλη λυση με πολλα πλεονεκτηματα (σε ποιοτητα εικονας, ταχυτητα εστιασης) αλλα και τα λεφτα πολλα και αυτην την εποχη δεν....
3. Μηπως να αλλαζα κατι στα settings της d800 ?

Χμ, Για να τα δουμε ξανα....
Ειχα AF-c, af-c piority selection: lock, lock-on: normal, d9
Αρα εχουμε¨
* AF-C: ok
* af-c piority selection=lock: ok (αυτο εδω ειναι επιλογη σταθερη με το μεγεθος των αρχειων της d800 δεν μπορω να γεμιζω με αχρηστα αρχεια, βεβαια ποτε δεν ξερεις αν μεσα θαχεις και κατι καλο που απλα η μηχανη δεν προλαβε να δωσει σημα οτι ειναι νετ αλλα και ο ογκος των αρχειων δεν 'παλευεται', απλα αναφερω οτι καθε κλικ ειναι 48-49ΜΒ nef-ΠΑΝΤΑ σε nef τραβαμε!)
* lock-on: normal. Xμμ ενα short ισως να δουλευε και καλυτερα με την ελπιδα οτι ο φακος θα ξεκιναγε να αναζητηση τον 'στοχο' γρηγοροτερα...Μενουμε με την απορια.
Γενικα παντως αυτην την επιλογη σπανια την πειραζω.
* d9 ("AF δυναμικης περιοχης 9 σημειων")
Κοιτοντας εκ'των υστερων την εικονα και θυμουμενος την σκηνη βλεπω οτι ειναι ομοιομορφη και δεδομενου οτι το πουλι ερχονταν παραλληλα σε μενα ενα 3D-traking θα ηταν η ενδεδειγμενη επιλογη!

Η επιλογη αυτη ειναι λιγο 'παρεξηγημενη'... πολυ νομιζουν οτι ειναι πανακεια.
Δουλευει καλα οταν γενικα τo φοντο πισω ειναι ομοιομορφο και ο στοχος μπροστα δεινει επαρκες 'στιγμα' (μεγεθος-αντιθεση). Σε καθε αλλη περιπτωση βλεπεις κουτακια στο εικονοσκοποιο να αναβοσφηνουν τρελλα, η χαρα του 'γκατζετακια' αλλα απο αποτελεσμα φτωχα πραματα.. :?
Επισης θεωρω δεδομενο και δεν το αναφερω οτι τα VR/is κτλ τα εχουμε ΠΑΝΤΑ κλειστα σε τετοιες περιπτωσεις και σε τετοια θεματολογια. Kαι ακομα οτι εστιαζουμe παντα με το ΑF-ΟΝ και απλα την καταλληλη στιγμη το shutter, ποτε με το δευτερο σαν μονη επιλογη.

Αυτα.....
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Μερικές σκέψεις για τη φωτογραφία και τις φωτογραφικές μηχανές

Λεωνίδα προσωπικά το μόνο που θα άλλαζα ήταν η δική μου θέση. Όταν τραβώ πουλιά (τις ελάχιστες φορές) προτιμώ να είμαι είτε όρθιος, είτε με το ένα πόδι γονατιστός και στο άλλο να στηρίζω τη μηχανή. Το ίδιο κάνω όταν τραβώ και παιδικό ποδόσφαιρο και θέλω να έχω λήψεις στο ύψος των ματιών των παιδιών.

Για το φακό τώρα.... η μόνη λύση που μπορείς να πληρώσεις αυτή την εποχή είναι ο sigma 500/4.5 . Φαντάζομαι ότι έχεις δει την άποψη του polleni.
 
Λεφτα, λεφτα, λεφτα.....:furious3:

παντος περα και ασχετα απο αυτα προτεινω ενα σχετικο νημα εδω οπου θα προσπαθισουμε να αναλυσουμε τι πηγε στραβα σε μια φωτογραφια και τα το παραδειγμα μου.
Πιστευω οτι θα βοηθηθουμε ολοι

(ποτε θα τα πουμε?)
 
Re: Απάντηση: Μερικές σκέψεις για τη φωτογραφία και τις φωτογραφικές μηχανές

Λεφτα, λεφτα, λεφτα.....:furious3:

παντος περα και ασχετα απο αυτα προτεινω ενα σχετικο νημα εδω οπου θα προσπαθισουμε να αναλυσουμε τι πηγε στραβα σε μια φωτογραφια και τα το παραδειγμα μου.
Πιστευω οτι θα βοηθηθουμε ολοι

(ποτε θα τα πουμε?)

Λεωνίδα πολύ χρήσιμη πρόταση!
 
Λεωνίδα μην τρελαίνεσαι, σκέψου κάτι ανίδεους στην φωτογραφία με κινούμενα θέματα (όπως εγώ). Το AF-C στην Oly το βάζω στην χάση και στην φέξη, με αποτέλεσμα ακόμα και θέματα με αργή κίνηση να είμαι συνήθως ελαφρά out of focus (όπως εδώ http://www.avclub.gr/forum/showthread.php/33865-%CE%BF%CE%B9-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B1-%CE%B6%CF%89%CE%B1-!!!?p=1056555755&viewfull=1#post1056555755)...
 
Re: Απάντηση: Μερικές σκέψεις για τη φωτογραφία και τις φωτογραφικές μηχανές

Λεφτα, λεφτα, λεφτα.....:furious3:

παντος περα και ασχετα απο αυτα προτεινω ενα σχετικο νημα εδω οπου θα προσπαθισουμε να αναλυσουμε τι πηγε στραβα σε μια φωτογραφια και τα το παραδειγμα μου.
Πιστευω οτι θα βοηθηθουμε ολοι

(ποτε θα τα πουμε?)

Λεωνίδα μου έχω παραθέσει σειρά γκαντεμιών μου στη φωτογραφική πορεία. Π.χ. το μη φωτισμένο κάστρο του Πλαταμώνα. Πρόσφατα (στην Κύπρο) πήγαμε να δούμε τον πρώην διευθυντή της γυναίκας μου που έχει αποσυρθεί σε κάποιο ορεινό χωριό. Είναι από εκείνους τους ανθρώπους που θεωρούν ότι δεν τους θέλει η μηχανή. Προς το τέλος της επίσκεψης πάω να τους τραβήξω μια αναμνηστική φωτο με την 5100 κι αρχίζει τα χαζά ο φακός. Ξαναπροσπαθώ και νετάρει στο βάθος. Τρίτη προσπάθεια και αρχίζει το πήγαινε έλα. Γυρνώ στο M και τραβώ μια την ώρα πλέον που είχαν αποθαρρυνθεί κι αρχίσει τα σχόλια για τις φωτογραφικές μου ικανότητες. Σε όλο το υπόλοιπο ταξίδι λειτούργησε ικανοποιητικά.

Λες;;;
 
Βλαση ποιο καστρο λες?
αυτο?


προχθες πηγαινοντας για Βολο το πρωι ηταν... 'αναμενο' :flipout:

Την Δευτερα σιγουρα αλλα εδω πανω ειναι και ο Γρηγορης για λιγες μερες....
 
Re: Απάντηση: Μερικές σκέψεις για τη φωτογραφία και τις φωτογραφικές μηχανές

Ναι φίλε μου, ακριβώς αυτό.... προσπαθώ να το βγάλω φωτισμένο από το 2003 και ακόμα δεν έχω φωτογραφία. Το έχω πετύχει σβηστό, αναμμένο αλλά να μην έχω τριπόδι, να σβήσει μπροστά μου!!!!!, και άλλη φορά την ώρα που μόλις στήθηκα ήρθε η τροχαία και μου ζήτησε ΠΟΛΥ ΖΟΡΙΚΑ να φύγω.... παλιότερα να κάνει εμετό ο μικρός από το κλάμα μέχρι να το τραβήξω. Τί άλλο να σου πώ....