jvalacas-mtz audio said:-Χαιρετώ τους ομοτράπεζους και συγχωριανούς εντός και εκτός των συνόρων..
-Παρατηρώ τον τελευταίο καιρό ότι υπάρχει πολύ κέφι..
-Επίσης παρατηρώ συστηματικά πια ότι πολλοί ομοτράπεζοι έχουν πάρει μια μεγάλη κουτάλα και ανακατεύουν..
-Ανακατεύουν διαρκώς την έρμη την τεχνολογία των ηχείων με μεγάλο πάθος και με σταθερή την επιθυμία να αναδείξουν αρετές για τα ηχεία τύπου χοάνης..
-Επίσης ανακατεύουν με την ίδια κουτάλα και την επικρατούσα μορφή ηχείων που έξω είναι γνωστή σαν Vented Box και εδώ σαν bass reflex.. Και εδώ το ανακάτεμα είναι της ιδίας συναισθηματικής φόρτισης αφού τείνει πάντα (εδώ και πολύ καιρό) στο να δείξει την απαράδεκτη συμπεριφορά αυτών των ηχείων σε όλα τα επίπεδα της μουσικής αναπαραγωγής..
-Δεν θα αναφερόμουνα σε 'ανακάτεμα με κουτάλα' αν δεν έβλεπα να παρελαύνουν στα διάφορα μηνύματα τεχνικές ανακρίβειες για 'μεγάλα πλάτη ταλάντωσης', για εξομοίωση των ηχείων γραμμής μεταφοράς με τα ηχεία των οποίων τα μεγάφωνα είναι χοάνες με διάφραγμα και άλλα πολλά..
-Ας μην τα ανακατεύουμε όλα μεταξύ τους.
-Στα ηχεία τύπου bass reflex το πλάτος ταλάντωσης ελαχιστοποιείται στην δύσκολη περιοχή του συντονισμού του σωλήνα δηλαδή από 30-60 Hz (για συνηθισμένα ηχεία). Σχεδόν ακινητοποιείται.. Οποιος γράφει περί του αντιθέτου χρειάζεται διάβασμα και προσβάλλει μια ολόκληρη σχολή ηχείων..
-Τα ηχεία τύπου bass reflex ήδη από την δεκαετία του 80 έδειξαν μια σειρά τεχνικών πλεονεκτημάτων έναντι των άλλων τύπων και για αυτόν τον λόγο αποτελούν την επιλογή του 99% των διεθνών υλοποιήσεων.. Αυτό το τελευταίο δεν είναι τυχαίο και φυσικά έχει να κάνει με ηχεία που απευθύνονται σε συνηθισμένα οικιακά περιβάλλοντα.. Σε συναυλιακούς χώρους τα πράγματα αλλάζουν.. Ας μην ανακατεύουμε τα δύο είδη υλοποιήσεων διαρκώς..
-Τα ηχεία τύπου γραμμής μεταφοράς με συνηθισμένα ηλεκτροδυναμικά μεγάφωνα βγήκαν εκτός λόγω της δυσκολίας σχεδίασης και της έλλειψης βιομηχανικής επαναληψιμότητας στην κατασκευή τους.. Αν επιμένουμε όμως να τα συγκρίνουμε σε επιδόσεις με τα αντίστοιχα τύπου bass reflex θα δούμε ότι τα τελευταία διαθέτουν σήμερα κατά κανόνα πιο υποτονική την περιοχή 30-600 Hz έναντι της μεσαίας 600-5000 Hz λόγω συγκεκριμένων επιλογών-αδυναμιών του crossover, με αποτέλεσμα να ακούγονται κάπως υποτονικά στις χαμηλομεσαίες και χαμηλές.. Με άλλα λόγια δεν φταίει η τεχνική του bass reflex αλλά οι σχεδιαστικές επιλογές του κατασκευαστή.. Φυσικά οι κορυφαίες υλοποιήσεις (bass reflex) δεν υποφέρουν από αυτό το πρόβλημα..
-Τώρα τα ηχεία που φέρουν μεγάφωνα τύπου χοάνης με διάφραγμα - για οικιακή χρήση- έχουν εγκαταλειφθεί από πολλά χρόνια (δηλαδή δεν αποτελούν ούτε κάν μια μικρή μειοψηφία των διεθνών υλοποιήσεων). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην κυκλοφορούν παρά ελάχιστες (μετρημένες στα δάχτυλα) σύγχρονες μονάδες μεγαφώνων για την κατασκευή τους.. Ετσι χωρίς ανταγωνισμό και εξέλιξη οι μονάδες αυτές προσφέρουν ένα πολύ μικρό κύκλο υλοποιήσεων. Σε ότι αφορά τις τεχνικές τους επιδόσεις μια συζήτηση θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και μπορούμε να την κάνουμε..
Χωρίς όμως 'κουτάλα' και χωρίς λεκτικούς αφορισμούς του τύπου 'μπροστά στις κόρνες όλα τα άλλα ακούγονται σαν τενεκέδες' κλπ.
-Το έχω ξαναπεί και ξαναγράψει : όποιος διατυπώνει έναν απαξιωτικό-αρνητικό χαρακτηρισμό για μια κατηγορία συσκευών δεν μπορεί να ζητά από τους υπόλοιπους να του αποδείξουν ότι κάνει λάθος.. Είναι εκείνος υποχρεωμένος να εξηγήσει με επιχειρήματα τα 'γιατί' και 'πως' του ισχυρισμού του.. Και φυσικά τα επιχειρήματα περί του πλάτους ταλάντωσης των κώνων των μεγαφώνων των ηχείων bass reflex δεν είναι σοβαρά ούτε στέκονται τεχνικά ούτε αληθεύουν ούτε καν αγγίζουν το θέμα μιας επιδιωκόμενης σύγκρισης..
-Οταν λοιπόν δεν γνωρίζουμε το τεχνικό περιεχόμενο ενός 'συνθήματος' ας μην το πετάμε στην συζήτηση σαν αξίωμα αλλά ας ρωτάμε μήπως ξέρει κανείς κάτι πάνω σε αυτό..
-Και πάλι χαιρετώ τους ομοτράπεζους και συγχωριανούς μου..
Σπύρος Κωστόπουλος said:...γιατί έχει εγκαταλειφθεί η αρχιτεκτονική ακουστικής ανάρτησης; Το κλειστό κουτί, όπως εύστοχα σημειώνει ο κ.Βαλάκας, έχει εγγενώς καλύτερη συμπεριφορά στον τομέα που εξετάζουμε (αναπαραγωγή χαμηλών συχνοτήτων).
Το να υποκαθιστάς τη συμπεριφορά ενός κλειστού κουτιού -με "αρχαίο", θυμίζω, woofer- με ένα διαστημικών προδιαγραφών μεγάφωνο με κώνο υψηλής ακαμψίας και τεράστιο μαγνητικό σύστημα πίσω του, προκειμένου να "παίζεις" με τις διαστάσεις, τα χείλη και δε ξέρω τι άλλο της οπής, μού φαίνεται σόλοικο.
Θέλω να πω, δηλαδή, αν οι παππούδες μας είχαν πιάσει σωστά το θέμα με τα ηχεία ακουστικής ανάρτησης και τα συμβατικά υλικά, εμείς γιατί μπαίνουμε στον κόπο να επενδύουμε σε εξωτικά υλικά, πολύπλοκα λογισμικά σχεδίασης και πάει λέγοντας, μόνο και μόνο για να επαναλάβουμε αυτό που (εμπειρικά;) είχαν πετύχει εκείνοι το '60;
Σπύρος Κωστόπουλος said:Το να υποκαθιστάς τη συμπεριφορά ενός κλειστού κουτιού -με "αρχαίο", θυμίζω, woofer- με ένα διαστημικών προδιαγραφών μεγάφωνο με κώνο υψηλής ακαμψίας και τεράστιο μαγνητικό σύστημα πίσω του, προκειμένου να "παίζεις" με τις διαστάσεις, τα χείλη και δε ξέρω τι άλλο της οπής, μού φαίνεται σόλοικο.
Απόστολος Αγγελόπουλος said:Φίλε ΘΕΟΘΑΝ εγω σκέφτομαι την τοποθέτηση δυο 12ινσων ακουστικής ανάρτησης πίσω απο τα ηχεία.μήπως γνωρίζεις εσυ η οποιοσδήποτε συχωριανός, αν υπάρχουν έτοιμα τέτοιου είδους ηχεία και πού μπορώ να βρώ;
Η αλλοιώς που μπορώ να βρώ λεπτομέρειες για την κατασκευή κάποιου;
jvalacas-mtz audio said:Αλλωστε όσοι μίλησαν για τα bass reflex εξήγησαν ότι το πλάτος ταλάντωσης στην περιοχή χαμηλών συχνοτήτων είναι από μικρό έως πολύ μικρό (30-60 Hz κατά μέσο όρο για woofer μέχρι 8 ίντσες).
...
Η αιτία βρίσκεται σε τρία επίπεδα :
1) στις ιδιαιτερότητες του μουσικού σήματος σε συγκεκριμένες εναλλαγές ριπών από ακουστικό ή ηλεκτρικό μπάσσο, που μαθηματικά γεννούν στιγμιαία υποηχητική συμπεριφορά..
2) στο κακό damping factor του ενισχυτή που χάνει την ικανότητα να ελέγξει και φρενάρει το woofer σε υποηχητικά φαινόμενα..
3) στο σχεδόν ανύπαρκτο φρένο-φορτίο που προβάλλουν στον κώνο των woofers σχεδόν όλες οι φορτίσεις (τύπων ηχείων) πλην της ακουστικής (δηλ. του κλειστού τύπου που όμως έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί).
jvalacas-mtz audio said:Ομως ένα bass reflex με ένα ηχείο που έχει woofer το οποίο μπροστά του βλέπει αέρα και πίσω μια γραμμή μεταφοράς, είναι ακριβώς το ίδιο μαθηματικά !!! Για αυτό ας σταματήσουμε να συζητάμε και να συγκρίνουμε τις γραμμές μεταφοράς με τα bass reflex..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.