Μηχανές μεσαίου φορμά με φιλμ

Απάντηση: Re: Απάντηση: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Eίναι πραγματικά εκπληκτική η FUJI 680? Ρωτώ διότι βρήκα αρκετές φορές πλήρες κιτ (με τον 135) αρκετά χαμηλά (στα 400 ευρώ ή και πιο κάτω) και με 2-3 μπαταρίες, αλλά δεν χτύπησα λόγω σπανιότητας ευρυγώνιου φακού. Γνωρίζω φυσικά ότι αυτή η μηχανή δεν κρατιέται στο χέρι.

Εκπληκτική όντως. Μπορεί να κάνει και αρχιτεκτονικές διορθώσεις με τη φυσούνα. Τό άλλο στοιχείο που την κάνει μοναδική είναι οι φακοί .
Fujinon και Schneider-Kreuznach!!!

Kράτημα στο χέρι ούτε να το φανταστείς. Εδώ η RB67 καλά καλά δεν κρατιέται.
 
Απάντηση: Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Και ψάχνοντας στο ebay έπεσα πάνω σε μία GSW-690, τηλεμετρική 6x9 (!!) με σταθερό φακό 65mm (αντίστοιχο 28mm). Δεν πιστεύω να είχες εμπειρία και από τέτοιες?!

Όχι, γενικά με τις τηλεμετρικές δεν έχω ιδιαίτερα καλή σχέση. Μου λείπει αυτή η "αμεσότητα"
 
Απάντηση: Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Ωραίο Βασίλη το 6x7 αλλά τι το κάνεις μετά;
Απο ότι θυμάμαι και οι παλιοί μεγεθυντήρες μέχρι 6*6 ήταν εύκολο να τους βρεις, απο εκεί και πάνω το κόστος ήταν τεράστιο για έναν ερασιτέχνη.

Τώρα θα μου πεις το δίνεις και το εμφανίζουν έξω αλλά να έχεις τέτοια μηχανή και να μη μπορείς να τυπώσεις μόνος σου το αρνητικό ή έστω να προβάλεις τις διαφάνειες είναι ένα τεράστιο μειονέκτημα νομίζω.

Koίτα Ηλία, εάν πρόκειται να δώσεις τα 6Χ6 προς έκδοση σε περιοδικά, βιβλία κλπ το πιθανότερο είναι πώς θα κροπαριστούν οριζόντια ή κάθετα, οπότε πάει περίπατο το τετράγωνο φορμά. Περίπατο πάει και το όποιο κέρδος θα είχες λόγω μεγαλύτερης επιφάνειας. Οπότε πάμε σε 6Χ4,5 ή 6Χ7 και πάνω.
Η Arca Swiss (view camera 10x12,5cm) πού είχα κάποτε, είχε και 120άρα πλάτη 6Χ9cm (ανάλογη διάσταση του φίλμ 35μμ).

Αυτή τουλάχιστον είναι η επαγγελματική προσέγγιση στο θέμα.
Η χρήση διαφανειών 120 για προβολή ήταν σχετικά περιορισμένη, δέν ήταν αυτός ο προσανατολισμός του μέσου, εκει κυριαρχούσε το 35άρι.

Τώρα για το σκοτεινό θάλαμο που λές τα πράγματα είναι όντως δύσκολα. Κανονικά για να τυπώσεις ένα αρνητικό 6Χ7 θές πολύ καλό εκτυπωτή (Durst, LPL, Kaiser, Beseler) και φακό APO 90mm (Schneider ή Rodenstock ) για να μή πώ καλύτερα πώς θές εκτυπωτή 6Χ9 με φακό 105mm.
 
Last edited:
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Ψηφιακό και πάλι ψηφιακό.

Δηλαδή εμείς οι άσχετοι με τα χημικά ή έστω τεμπελαραίοι, δεν θα φωτογραφίζουμε?
 
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Όταν ιδρύσω κλινική αποτοξίνωσης από τον σκοτεινό θάλαμο, θα σε έχω για κράχτη :flipout:


Και ο μετατροπέας raw ένα είδος σκοτεινού θαλάμου είναι.
 
Απάντηση: Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Όταν ιδρύσω κλινική αποτοξίνωσης από τον σκοτεινό θάλαμο, θα σε έχω για κράχτη :flipout:


Και ο μετατροπέας raw ένα είδος σκοτεινού θαλάμου είναι.

Αποτοξίνωση απο υδροκινόνη και μετόλη? Και τι θα μου δίνεις? Silkypix?:flipout::flipout:
Και ο μετατροπέας raw ένα είδος τεμπέλικου φωτεινού θαλάμου είναι........:flipout:-bye-
 
Last edited:
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Αλήθεια, εξακολουθείς να φωτογραφίζεις κανονικά σε μφ?

Κανένα πρόσφατο δείγμα?

Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ, και ίσως είναι από τις λίγες ακόμη περιπτώσεις που αξίζει να παραμερίσει κανείς για λίγο τα ολοένα και βελτιωνόμενα ψηφιακά.
 
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Εγώ θα ήθελα πολύ να μάθω να εμφανίζω... Είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο θα σκεφτόμουν να πάω σε μία σχολή φωτογραφίας, μιας και δεν είναι κάτι που μπορείς να μάθεις αν δεν σου δείξει κάποιος...

Όλα τα άλλα που κάνουν εκεί δεν με πολύ τραβανε με την έννοια οτι μου αρέσει αυτό που κάνω τώρα, δοκίμες μόνος και στην σχολή φωτογραφίας του avclub... χεχε. Αλλά σκοτεινό θάλαμο το έχω σκοπό να τον μάθω απο καπου στο μέλλον!
 
Απάντηση: Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Αλήθεια, εξακολουθείς να φωτογραφίζεις κανονικά σε μφ?

Κανένα πρόσφατο δείγμα?

Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ, και ίσως είναι από τις λίγες ακόμη περιπτώσεις που αξίζει να παραμερίσει κανείς για λίγο τα ολοένα και βελτιωνόμενα ψηφιακά.

H μετακόμισή μου από την Αθήνα στην επαρχία μου στέρησε αυτήν την πολυτέλεια. Λόγω χώρου και ποιότητας νερού δεν έχω πλέον τον σκοτεινό θάλαμο και αναγκάζομαι να τυπώνω σε συναδέλφους όποτε με φέρνει ο δρόμος προς τα 'κει!
Μετά είναι η έκρηξη των dSLR που έστειλε τις αναλογικές (και τη Mamiya) στο ντουλάπι. Θα έπρεπε δηλαδή να στέλνω τα Ε6 στην Αθήνα για εμφάνιση και μετά να μου το στείλουν πίσω......πιάσ'τ'αυγό και κούρευτο με λίγα λόγια. Έτσι λοιπόν τίς έχω για να τις κοιτάω:BXVZCBXZ6:
Σκαναρισμένες εικόνες όμως έχω, θα ψάξω και θα ανεβάσω.

Υ.Γ Εδώ και λίγο καιρό με γαργαλάει η σκέψη να ξαναχτίσω τον σκοτεινό. Θα δείξει, εάν ευνοήσουν οι συνθήκες δηλαδή:)
 
Last edited:
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Είμαι μέσα αλλά δεν ξέρω αν υπάρχει κανένας που να ενδιαφέρεται.
Πάντως είναι πολύ πιο εύκολο από ότι φαντάζεται κάποιος που δεν ξέρει. Επίσης είναι πολύ οικονομικό, για ΑΜ τουλάχιστον. Το έγχρωμο είναι μανούρα, θέλει σταθερές θερμοκρασίες υγρών 38 περίπου βαθμούς και είναι λίγο μπέρδεμα να φέρεις το χρώμια σωστά.
Το πιο δύσκολο στην όλη διαδικασία είναι να έχεις τον κατάλληλο χώρο για σκοτεινό θάλαμο. Αν είσαι εργένης δεν το συζητάμε, το μπάνιο μετατρέπεται εύκολα σε ένα ωραιότατο σκοτεινό θάλαμο με πολύ λίγα χρήματα αλλά άν έχεις παιδιά και ζεις σε ένα τυπικό διαμέρισμα τα πράγματα αρχίζουν και ζορίζουν.

Κάτι μου λέει ότι αν αρχίσουμε τέτοιο θέμα θα κάνουμε το Βασίλη να αρχίσει ξανά το σκοτεινό του θάλαμο μια ώρα νωρίτερα. -bye-
 
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Έχω ένα 2ο μπάνια γύρω στα 10 τετραγωνικά που δεν το πολυχρησιμοποιούμε, προτιμούμε το μικρότερο που μόλις ανακαινίσαμε. Για ανοίξτε κανένας γνώστης κανέναν απλό οδηγό με υλικά, εάν έχετε ευχαρίστηση... ψιλοψήνομαι!

Μην πω πως εάν πάει καλά με το 135 θα πάρω και καμία Pentacon Six (ήδη έναν Sonnar 180/2.8 τον περιμένω)
 
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Μην πω πως εάν πάει καλά με το 135 θα πάρω και καμία Pentacon Six (ήδη έναν Sonnar 180/2.8 τον περιμένω)

Αν επιτρέπεται πόσο τη βρίσκεις την Petacon six Τάσο;
 
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Δε μου αρέσει η Kiev 60, την είχα και την πουλησα. Μόνο το φωτοφραχτη να ακούσεις της μιας και της άλλης είναι αρκετό να στραφεις προς τη pentacon.
 
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Με τον στάνταρ φακό τους (Zeiss Biometar 80/2.8) μπορούν να βρεθούν και κάτω από 100 ευρώ, αλλά τώρα από κατάσταση...
Το καλύτερο μοντέλο με την μοντούρα Pentacon Six είναι νομίζω η Exakta 66, δυσεύρετη σχετικώς. Αντιθέτως, τα διάφορα μοντέλα της Pentacon βρίσκονται πολύ εύκολα.
 
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

H exakta vείναι πολύ ακριβή και δεν ξέρω αν είναι καλύτερη από την pentacon.
Ta 100 Ε που λες είναι πολύ λίγα. Από όσο έχω ψάξει εγώ τη βρίσκω σε κατάσταση mint 200 δολ περίπου. Απο παλιούς φωτογράφους και μαστορες που τη θυμούνται έχω μα´θει ότι έχει τρια κουσούρια που αν τα προσεξεις δε θα χαλάσει ποτέ. (ας μην το πάρουμε και μετρητοίς βέβαια)
Πρώτο και σημαντικότερο προσέχεις όταν φορτώνεις το φιλμ να το τεντώσεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ. Αν δε το κάνεις μπορεί να πέσει η μια στάση πάνω στην άλλη στο αρνητικό.
Δεύτερο όταν οπλίζεις ΔΕΝ αφήνεις το λεβιέ να επανέλθει μόνος του πάνω στο σώμα (να κοπανήσει δηλαδή), τον αφήνεις μαλακά με το χερι σου.
Και τρίτο κάτι παίζει με την αυτοχρονομέτρηση που δε θυμάμαι καλά. Νομίζω ότι πρώτα πρέπει βάλεις αυτοφωτογράφηση και μετά να να οπλίσεις.
 
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Για μένα η καλύτερη εισαγωγική λύση είναι η PENTAX 645 N. Παίζει και στα 250-280 ευρώ με φακό, έχει AF, πολύ καλή φωτομέτρηση και καθρέφτη που δεν χτυπά όταν πέφτει. Δηλ. τη δουλεύεις και στο χέρι. Και με αντάπτορα μπορεί να πάρει και τους φακούς της ZEISS (OBERKOCHEN) ZEISS (JENA).
 
Re: Αυτό το μοντέλο τι λέει?

Nα μια PENTAX 67 σε καλή οπτική κατάσταση αλλά στα 450 ευρώ
http://cgi.ebay.de/ASAHI-PENTAX-67-...39:1|66:2|65:12|240:1318&_trksid=p3286.c0.m14 πάντως´για τη συγκεκριμένη μηχανή είναι καλή τιμή.

και μια ακόμη και σε άριστη κατάσταση αλλά στα 336 ευρώ
http://cgi.ebay.de/ASAHI-PENTAX-6x7...39:1|66:2|65:12|240:1318&_trksid=p3286.c0.m14 μάλλον θα πάει ψηλά.

και μια τρίτη που ίσως συμφέρει περισσότερο
http://cgi.ebay.de/Pentax-67-TTL-Pr...39:1|66:2|65:12|240:1318&_trksid=p3286.c0.m14
 
Last edited: