μικρο freeware για να αλλαξω το bitrate ενος mp3

Re: Απάντηση: μικρο freeware για να αλλαξω το bitrate ενος mp3

Lame encoder
http://lame.sourceforge.net/index.php
Και ένα γραφικό περιβάλλον εργασίας για αυτό μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα από τα παρακάτω:
-Exact Audio Copy (http://www.exactaudiocopy.de/)
-Audiograbber (http://www.audiograbber.com-us.net/)
-Razorlame (http://www.dors.de/razorlame/index.php)
και πολλά άλλα για κάθε πλατφόρμα (http://lame.sourceforge.net/links.php)

+1 σε όλα... Μακριά από mp3Pro codec κι αν συναντήσεις κάπου το Χing κάνε ότι δεν το είδες και προσπέρνα...
 
ευχαριστω για την απαντηση, ομως στα Exact Audio Copy και Audiograbber που δοκιμασα, δε βρηκα πως παιρνεις ενα mp3 απο το σκληρο δισκο και του αλλαζεις bitrate. Θα το ξανακοιταξω ομως.
 
Sto EAC

Τools -> decompress (επιλέγεις τα mp3s που θέλεις και τα κάνει wav - 44.1KHz, 16bit stereo),
κατόπιν
Tools -> compress (επιλέγεις τα wav που δημιουργήθηκαν και τα κάνει mp3 σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που έχεις κάνει)...
 
Last edited:
Περιττό να πούμε βέβαια ότι οποιαδήποτε μετατροπή επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα ήχου.

Επίσης περιττό να πούμε ότι μια μετατροπή σε MP3 μεγαλύτερου bitrate από το πρωτότυπο ΜΡ3 δεν βελτιώνει την ποιότητα ήχου, αλλά την επιδεινώνει.

Πρακτικά, ο μόνος λόγος που θα είχε κάποιος για να θέλει να μειώσει το bitrate των ΜΡ3 του είναι για να χωρέσει περισσότερα σε κάποιο φορητό ΜΡ3 player με περιορισμένη μνήμη.
 
Επίσης περιττό να πούμε ότι μια μετατροπή σε MP3 μεγαλύτερου bitrate από το πρωτότυπο ΜΡ3 δεν βελτιώνει την ποιότητα ήχου, αλλά την επιδεινώνει.

Διαφωνώ... Απ´όσα γνωρίζω, ΔΕΝ βελτιώνει αλλά ΟΥΤΕ επιδεινώνει... Αρα, δεν έχει νόημα να αυξήσεις το μέγεθος του αρχείου... Εχεις κάτι υπ´όψιν σου ?
 
Διαφωνώ... Απ´όσα γνωρίζω, ΔΕΝ βελτιώνει αλλά ΟΥΤΕ επιδεινώνει... Αρα, δεν έχει νόημα να αυξήσεις το μέγεθος του αρχείου... Εχεις κάτι υπ´όψιν σου ?

Σκέψου τα παρακάτω:

Έστω ότι θέλουμε να συμπιέσουμε σε ΜΡ3 ένα αρχείο wave το οποίο έχει γίνει extract από CD. Το MP3 codec θα πάρει το wave, θα εφαρμόσει πάνω του τα γνωστά "κόλπα" (ψυχοακουστικά κριτήρια κτλ.) και θα καταλήξει σε ένα lossy συμπιεσμένο MP3.

Εάν το αρχικό μας wave είχε προέλθει από κάποιο είδη συμπιεσμένο MP3, θα έλειπε από μέσα ένα μεγάλο μέρος της πληροφορίας την οποία χρειάζεται το MP3 codec για να δουλέψει σωστά. Σαν αποτέλεσμα έχουμε σημαντική υποβάθμιση της ποιότητας ήχου, η οποία μετριάζεται αν χρησιμοποιήσουμε πολύ μεγάλο bitrate για τη συμπίεση, αλλά πάντα θα υπάρχει σε έναν βαθμό.

Το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα άσχημο σε χαμηλά bitrates, π.χ. 128kbit.

Κάνε το παρακάτω πείραμα: πάρε ένα MP3 από τη συλλογή σου το οποίο να έχει χαμηλό bitrate (περί τα 128kbps). Κάνε το wave και μετά ξανασυμπίεσε το στα 128kbps. Άκουσε και τα δύο αρχεία, και θα καταλάβεις.

Το πρόβλημα μειώνεται αν μιλάμε για μεγαλύτερα bitrates, αλλά δεν εξαλείφεται. Είναι το λεγόμενο generation loss.
 
Εγώ το αντιλαμβάνομαι κάπως έτσι :
Η μετατροπή του ασυμπίεστου wav γίνεται με κάποια ψυχοακουστικά κριτήρια, τα οποία είναι συγκεκριμμένα, π.χ 10 κριτήρια. Επίσης, το κάθε κριτήριο μπορεί ανάλογα με τις παραμέτρους που θα βάλουμε, να κόβει περισσότερη ή λιγότερη πληροφορία από το αρχικό wav...
Οσο μεγαλύτερη συμπίεση θέλουμε να πετύχουμε (= μικρότερο αρχείο, μικρότερο bitrate), τόσο περισσότερα κριτήρια θα χρησιμοποιήσουμε, και τόσο περισσότερο απωλεστικά θέλουμε κάθε ένα από αυτά να δράσει πάνω στην αρχική ασυμπίεστη κυματομορφή...
Εστω τώρα ότι απο το αρχικό wav πήραμε ένα lossy (ούτως ή άλλως) 128kbps mp3, για τό οποίο χρησιμοποιήσαμε 6 από τα 10 κριτήρια και με εύρος δράσης 4 σε μιά κλίμακα από το 0 μέχρι το 8 (0 = καθόλου επεξεργασία, 8= μέγιστη αφαιρετική επεξεργασία), γιά κάθε ένα από τα κριτήρια που χρησιμοποιήσαμε...
Το mp3 αυτό το μετατρέπουμε πάλι σε wav. Εχουμε τώρα μιά κυματομορφή με την ακουστική ταυτότητα του 128kbps mp3 (όλοι οι codecs μετατρέπουν στο παρασκήνιο το mp3 se wav προκειμένου να στείλουν την πληροφορία στην κάρτα ήχου, ή στο ενισχυτάκι του φορητού mp3όφωνου κλπ...)
Αν τώρα, αυτό το τελευταίο wav θελήσουμε να το κάνουμε πάλι mp3, αλλά με μικρότερη συμπίεση, 256kbps π.χ., τότε οι ρυθμίσεις που θα εφαρμόσουμε στον codec, θα είναι π.χ. 3 κριτήρια και με εύρος δράσης 2 στην κλίμακα 0-8. Ετσι όμως, ο codec ουσιαστικά θα δουλέψει στον "αέρα", χωρίς να έχει κάτι να αφαιρέσει, γιατί αυτό που του ζητάμε να κόψει, έχει ΗΔΗ κοπεί στην αρχική συμπίεση του ορίτζιναλ wav σε 128 mp3... Δηλαδή του ζητάμε να χρησιμοποιήσει 3 κριτήρια ( σε σύγκριση με τα 6 που χρησιμοποιήσαμε για το 128άρι) και μάλιστα με δράση 2 (σε σύγκριση με με το 4 )...
Πολύ απλά, φτιάχνοντας το 256άρι του ζητάμε να αφαιρέσει από το 2ο wav, πληροφορία πού ΔΕΝ υπάρχει...
Γι'αυτό λέω ότι δεν έχουμε βελτίωση (θα ακούγεται πάλι σαν 128άρι) αλλά ούτε και επιδείνωση σε σχέση με το 128άρι μιάς και φτιάχνοντας το 256άρι, δεν έκοψε τίποτα επιπλέον...
 
Last edited:
Τα παραπάνω που έγραψα τα έγραψα από μνήμης από όταν πρωτοδιάβαζα για τα ΜΡ3, πριν από 10+ χρόνια. Από όσο ξέρω, δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα από τότε. Στο internet ένα thread που βρήκα φαίνεται να υποστηρίζει την δικιά μου άποψη.

Επίσης, βρήκα αυτό εδώ το paper το οποίο φαίνεται να εξηγεί πολύ καλά τους λόγους που έχουμε generation loss.
 
Θυμίσου upscaling sta mp3 δεν εχει νοημα...

Μιας και αναφέρθηκε, είναι μάλλον προφανές ότι το upscaling δεν δίνει κάτι παραπάνω, αλλά μήπως υπάρχει κάτι σαν το oversampling των audio cd που θα μπορούσε να δώσει κάποια βελτίωση; Έχει δοκιμαστεί κάτι παρόμοιο;
Ή κάποια άλλη παρόμοια επεξεργασία;
 
Last edited:
Μιας και αναφέρθηκε, είναι μάλλον προφανές ότι το upscaling δεν δίνει κάτι παραπάνω, αλλά μήπως υπάρχει κάτι σαν το oversampling των audio cd που θα μπορούσε να δώσει κάποια βελτίωση; Έχει δοκιμαστεί κάτι παρόμοιο;
Ή κάποια άλλη παρόμοια επεξεργασία;

Φυσικά και υπάρχει. Το θέμα είναι αν κάνει καλό ή κακό. :smile:

Οποιοσδήποτε μπορεί να δοκιμάσει και να κρίνει για τον εαυτό του.

Κλασικός "ψαγμένος" player με πολλές τέτοιες δυνατότητες είναι ο Foobar2000.

Βέβαια, για να μην ξεχνιόμαστε, βασικότερο σε κάθε περίπτωση (και 100% ακουστό) είναι να παρακάμπτεται ο kmixer των Windows, είτε μέσω kernel streaming είτε μέσω ASIO driver.
 
Φυσικά και υπάρχει. Το θέμα είναι αν κάνει καλό ή κακό. :smile:

Οποιοσδήποτε μπορεί να δοκιμάσει και να κρίνει για τον εαυτό του.

Πέρα από κρίσεις βασισμένες σε προσωπικά γούστα και blind tests, δεν υπάρχει κάποια σύγκριση με αρχική κυματομορφή του ήχου που να δείχνει αν υπάρχει ουσιαστική βελτίωση?

Κλασικός "ψαγμένος" player με πολλές τέτοιες δυνατότητες είναι ο Foobar2000.

Είχα ακούσει ήδη καλά λόγια για τον ήχο του foobar αλλά δεν ήξερα τα κόλπα που χρησιμοποιεί!

Βέβαια, για να μην ξεχνιόμαστε, βασικότερο σε κάθε περίπτωση (και 100% ακουστό) είναι να παρακάμπτεται ο kmixer των Windows, είτε μέσω kernel streaming είτε μέσω ASIO driver.

Οπότε μάλλον από εδώ ξεκινάμε πριν ψάξουμε τα υπόλοιπα...

ΤΝΧ! -bye-
 
Απάντηση: Re: μικρο freeware για να αλλαξω το bitrate ενος mp3

Sto EAC

Τools -> decompress (επιλέγεις τα mp3s που θέλεις και τα κάνει wav - 44.1KHz, 16bit stereo),
κατόπιν
Tools -> compress (επιλέγεις τα wav που δημιουργήθηκαν και τα κάνει mp3 σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που έχεις κάνει)...

To CDex έχει στο menu Convert -> Re-encode compressed audio files.
Και το κάνει με την μία: Είτε αλλαγή bitrate, είτε μετατροπή από το ένα format σε αλλο. Χωρίς να χρειαστεί να αποσυμπιέσεις πρώτα σε wav και να ξανασυμπιέσεις έπειτα.

Τώρα όσον αφορά τα mp3 καλώς σού είπαν μακρυά από mp3pro, μακρυά από Xing κλπ. Γενικώς ξέχνα οτιδήποτε άλλο πλην του lame encoder.
Εννοείται ότι το CDex χρησιμοποιεί lame.
Και μία λεπτομέρεια: Πήγαινε στα settings (F4) του CDex και στην συμπίεση του lame διάλεξε highest quality q=0 Αργεί λίγο περισσότερο αλλά αξίζει τον κόπο.
 
Απάντηση: Re: μικρο freeware για να αλλαξω το bitrate ενος mp3

Εγώ το αντιλαμβάνομαι κάπως έτσι :
Η μετατροπή του ασυμπίεστου wav γίνεται με κάποια ψυχοακουστικά κριτήρια, τα οποία είναι συγκεκριμμένα, π.χ 10 κριτήρια. Επίσης, το κάθε κριτήριο μπορεί ανάλογα με τις παραμέτρους που θα βάλουμε, να κόβει περισσότερη ή λιγότερη πληροφορία από το αρχικό wav...
Οσο μεγαλύτερη συμπίεση θέλουμε να πετύχουμε (= μικρότερο αρχείο, μικρότερο bitrate), τόσο περισσότερα κριτήρια θα χρησιμοποιήσουμε, και τόσο περισσότερο απωλεστικά θέλουμε κάθε ένα από αυτά να δράσει πάνω στην αρχική ασυμπίεστη κυματομορφή...
Εστω τώρα ότι απο το αρχικό wav πήραμε ένα lossy (ούτως ή άλλως) 128kbps mp3, για τό οποίο χρησιμοποιήσαμε 6 από τα 10 κριτήρια και με εύρος δράσης 4 σε μιά κλίμακα από το 0 μέχρι το 8 (0 = καθόλου επεξεργασία, 8= μέγιστη αφαιρετική επεξεργασία), γιά κάθε ένα από τα κριτήρια που χρησιμοποιήσαμε...
Το mp3 αυτό το μετατρέπουμε πάλι σε wav. Εχουμε τώρα μιά κυματομορφή με την ακουστική ταυτότητα του 128kbps mp3 (όλοι οι codecs μετατρέπουν στο παρασκήνιο το mp3 se wav προκειμένου να στείλουν την πληροφορία στην κάρτα ήχου, ή στο ενισχυτάκι του φορητού mp3όφωνου κλπ...)
Αν τώρα, αυτό το τελευταίο wav θελήσουμε να το κάνουμε πάλι mp3, αλλά με μικρότερη συμπίεση, 256kbps π.χ., τότε οι ρυθμίσεις που θα εφαρμόσουμε στον codec, θα είναι π.χ. 3 κριτήρια και με εύρος δράσης 2 στην κλίμακα 0-8. Ετσι όμως, ο codec ουσιαστικά θα δουλέψει στον "αέρα", χωρίς να έχει κάτι να αφαιρέσει, γιατί αυτό που του ζητάμε να κόψει, έχει ΗΔΗ κοπεί στην αρχική συμπίεση του ορίτζιναλ wav σε 128 mp3... Δηλαδή του ζητάμε να χρησιμοποιήσει 3 κριτήρια ( σε σύγκριση με τα 6 που χρησιμοποιήσαμε για το 128άρι) και μάλιστα με δράση 2 (σε σύγκριση με με το 4 )...
Πολύ απλά, φτιάχνοντας το 256άρι του ζητάμε να αφαιρέσει από το 2ο wav, πληροφορία πού ΔΕΝ υπάρχει...
Γι'αυτό λέω ότι δεν έχουμε βελτίωση (θα ακούγεται πάλι σαν 128άρι) αλλά ούτε και επιδείνωση σε σχέση με το 128άρι μιάς και φτιάχνοντας το 256άρι, δεν έκοψε τίποτα επιπλέον...


Oχι εδώ έχεις λάθος. Οι απωλεστικοί αλγόρυθμοι συμπίεσης ΠΑΝΤΑ πετάνε ένα ποσοστό πληροφορίας στα σκουπίδια όταν εφαρμόζονται, ασχέτως τι είχαν πετάξει την προηγούμενη φορά που είχαν ξαναεφαρμοστεί στο ίδιο αρχείο.
Ετσι κάθε αλλαγή bitrate έστω και προς τα επάνω δίνει χειρότερο αρχείο από το προηγούμενο.
Το ίδιο συμβαίνει και με το format jpg στις φωτογραφίες. Αυτός είναι και ο λόγος που οι γραφίστες δεν δουλεύουν ΠΟΤΕ jpg αρχεία, αλλά μόνο ασυμπίεστα RAW, TIFF, BMP κλπ. Και κάνουν μετατροπή σε jpg μόνο την τελευταία πλέον στιγμή όταν έχουν ολοκληρώσει την επεξεργασία τους και θέλουν να βάλουν π.χ. το τελικό αποτέλεσμα μέσα σε μία ιστοσελίδα.

Κάνε τα εξής δύο πειράματα:

1. Πάρε ένα mp3 στα 128kbps με καλή εγγραφή και καλή ποιότητα ήχου. Ανοιξέ το και σώσε το ως 160kbps. Ανοιξε τώρα το 160άρι και σώσε το ως 192kbps. Ανοιξε το 192άρι και σώσε το ώς 256kbps. Και τέλος άνοιξε το 256άρι και σώσε το ως 320kbps. Και τώρα άκουσε το αρχικό 128άρι και σύγκρινέ το με το 320άρι που προέκειψε ύστερα από διαδοχικές εφαρμογές του αλγόριθμου. Σύμφωνα με την παραδοχή σου θα έπρεπε να ακούγονται το ίδιο αφού κάθε φορά βάζαμε χαμηλώτερη συμπίεση άρα ο αλγόριθμος δεν θα πέταγε τίποτα. Και όμως θα διαπιστώσεις πολύ εύκολα ότι το 320άρι που προέκυψε κατ' αυτόν τον τρόπο ΔΕΝ ακούγεται, σε σχέση με το αρχικό 128άρι που ακούγεται κλάσεις ανώτερο (και είναι)

2. Ομοίως πάρε μία καλή φωτογραφία που έχεις τραβήξει με την ψηφιακή φωτογραφική μηχανή σου σε format jpg και άνοιξέ την με όποιο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας θέλεις (Photoshop, photo editor κλπ.) Χωρίς να κάνεις ΚΑΜΜΙΑ απολύτως επεξεργασία σώσε την με save as με άλλο όνομα σε format πάλι jpg. Ανοιξε την δεύτερη φωτογραφία και πάλι χωρίς να την επεξεργαστείς σώσε την με save as σε jpg μορφή. Κάνε αυτό το πράγμα 4~5 φορές και θα δεις ότι η κάθε φωτογραφία που σώζεις είναι χειρότερη σε ποιότητα από την προηγούμενη παρόλο που δεν τις έχεις καθόλου πειράξει. Η δε σύγκριση της αρχικής φωτογραφίας με την τελευταία που προέκυψε από τα διαδοχικά σωσίματα είναι η ημέρα με την νύχτα.

Ηθικόν δίδαγμα: Οταν θέλετε να διορθώσετε τις φωτογραφίες που τραβήξατε σε jpg με την ψηφιακή μηχανή σας και έχετε να κάνετε διάφορα: Διόρθωση κόκκινω ματιών, διόρθωση gamma, διόρθωση χρωμάτων, διόρθωση υπερέκθεσης-υποέκθεσης τα κάνετε όλα μαζί και σώζετε την φωτογραφία σας με ολες τις διορθώσεις ΜΙΑ και μοναδική φορά. Οχι δηλαδή την ανοίγουμε σήμερα διορθώνουμε κάτι, την σώζουμε, την ξανανοίγουμε αύριο διορθώνουμε κάτι άλλο την ξανασώζουμε κ.ο.κ...