Lame encoder
http://lame.sourceforge.net/index.php
Και ένα γραφικό περιβάλλον εργασίας για αυτό μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα από τα παρακάτω:
-Exact Audio Copy (http://www.exactaudiocopy.de/)
-Audiograbber (http://www.audiograbber.com-us.net/)
-Razorlame (http://www.dors.de/razorlame/index.php)
και πολλά άλλα για κάθε πλατφόρμα (http://lame.sourceforge.net/links.php)
Επίσης περιττό να πούμε ότι μια μετατροπή σε MP3 μεγαλύτερου bitrate από το πρωτότυπο ΜΡ3 δεν βελτιώνει την ποιότητα ήχου, αλλά την επιδεινώνει.
Διαφωνώ... Απ´όσα γνωρίζω, ΔΕΝ βελτιώνει αλλά ΟΥΤΕ επιδεινώνει... Αρα, δεν έχει νόημα να αυξήσεις το μέγεθος του αρχείου... Εχεις κάτι υπ´όψιν σου ?
Θυμίσου upscaling sta mp3 δεν εχει νοημα...
Μιας και αναφέρθηκε, είναι μάλλον προφανές ότι το upscaling δεν δίνει κάτι παραπάνω, αλλά μήπως υπάρχει κάτι σαν το oversampling των audio cd που θα μπορούσε να δώσει κάποια βελτίωση; Έχει δοκιμαστεί κάτι παρόμοιο;
Ή κάποια άλλη παρόμοια επεξεργασία;
Φυσικά και υπάρχει. Το θέμα είναι αν κάνει καλό ή κακό. :smile:
Οποιοσδήποτε μπορεί να δοκιμάσει και να κρίνει για τον εαυτό του.
Κλασικός "ψαγμένος" player με πολλές τέτοιες δυνατότητες είναι ο Foobar2000.
Βέβαια, για να μην ξεχνιόμαστε, βασικότερο σε κάθε περίπτωση (και 100% ακουστό) είναι να παρακάμπτεται ο kmixer των Windows, είτε μέσω kernel streaming είτε μέσω ASIO driver.
Sto EAC
Τools -> decompress (επιλέγεις τα mp3s που θέλεις και τα κάνει wav - 44.1KHz, 16bit stereo),
κατόπιν
Tools -> compress (επιλέγεις τα wav που δημιουργήθηκαν και τα κάνει mp3 σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που έχεις κάνει)...
Εγώ το αντιλαμβάνομαι κάπως έτσι :
Η μετατροπή του ασυμπίεστου wav γίνεται με κάποια ψυχοακουστικά κριτήρια, τα οποία είναι συγκεκριμμένα, π.χ 10 κριτήρια. Επίσης, το κάθε κριτήριο μπορεί ανάλογα με τις παραμέτρους που θα βάλουμε, να κόβει περισσότερη ή λιγότερη πληροφορία από το αρχικό wav...
Οσο μεγαλύτερη συμπίεση θέλουμε να πετύχουμε (= μικρότερο αρχείο, μικρότερο bitrate), τόσο περισσότερα κριτήρια θα χρησιμοποιήσουμε, και τόσο περισσότερο απωλεστικά θέλουμε κάθε ένα από αυτά να δράσει πάνω στην αρχική ασυμπίεστη κυματομορφή...
Εστω τώρα ότι απο το αρχικό wav πήραμε ένα lossy (ούτως ή άλλως) 128kbps mp3, για τό οποίο χρησιμοποιήσαμε 6 από τα 10 κριτήρια και με εύρος δράσης 4 σε μιά κλίμακα από το 0 μέχρι το 8 (0 = καθόλου επεξεργασία, 8= μέγιστη αφαιρετική επεξεργασία), γιά κάθε ένα από τα κριτήρια που χρησιμοποιήσαμε...
Το mp3 αυτό το μετατρέπουμε πάλι σε wav. Εχουμε τώρα μιά κυματομορφή με την ακουστική ταυτότητα του 128kbps mp3 (όλοι οι codecs μετατρέπουν στο παρασκήνιο το mp3 se wav προκειμένου να στείλουν την πληροφορία στην κάρτα ήχου, ή στο ενισχυτάκι του φορητού mp3όφωνου κλπ...)
Αν τώρα, αυτό το τελευταίο wav θελήσουμε να το κάνουμε πάλι mp3, αλλά με μικρότερη συμπίεση, 256kbps π.χ., τότε οι ρυθμίσεις που θα εφαρμόσουμε στον codec, θα είναι π.χ. 3 κριτήρια και με εύρος δράσης 2 στην κλίμακα 0-8. Ετσι όμως, ο codec ουσιαστικά θα δουλέψει στον "αέρα", χωρίς να έχει κάτι να αφαιρέσει, γιατί αυτό που του ζητάμε να κόψει, έχει ΗΔΗ κοπεί στην αρχική συμπίεση του ορίτζιναλ wav σε 128 mp3... Δηλαδή του ζητάμε να χρησιμοποιήσει 3 κριτήρια ( σε σύγκριση με τα 6 που χρησιμοποιήσαμε για το 128άρι) και μάλιστα με δράση 2 (σε σύγκριση με με το 4 )...
Πολύ απλά, φτιάχνοντας το 256άρι του ζητάμε να αφαιρέσει από το 2ο wav, πληροφορία πού ΔΕΝ υπάρχει...
Γι'αυτό λέω ότι δεν έχουμε βελτίωση (θα ακούγεται πάλι σαν 128άρι) αλλά ούτε και επιδείνωση σε σχέση με το 128άρι μιάς και φτιάχνοντας το 256άρι, δεν έκοψε τίποτα επιπλέον...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.