Μπαταριες εργαλείων: Mετατροπες, ανταπτορες & επισκευές.

νομιζω οτι τουλαχισοτν στα εργαλεια, ο ελεγχος γινεται μονο με το βολταζ...αρα η πλακετα θα "ξεγελαστει"
Το δοκιμάσαμε και δεν καταφέραμε να φορτίσουμε τις μπαταριες..έδειχνε συνέχεια γεμάτες..γιαυτό το ειπε ο Κυριάκος..καλύτερα να είσαι κοντά στα ah..τώρα αν πρόκειται για ποιο καινούργιες μπαταριες ίσως να γίνετε..
 
ωραια, γνωριζουμε τοτε αν ειναι ιδια τα στοιχεια με αυτα της 18v της Bosch?

View attachment 245976
Αυτης της μπαταριας τα στοιχεια ειναι18650..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Στιγμιότυπο οθόνης (363).png
 
Σε ευχαριστω Κωστη, με προλαβες, αρα οι παλιες μπαταριες parkside εχουν στοιχεια 18650 οπως και αυτη της bosch που παρεθεσα πιο πανω, οποτε να προτιμω τις παλιες αν θελω να κανω ανακατασκευη σε bosch απο parkside
 
  • Like
Reactions: dim tz and KOSSTV
Αυτης της μπαταριας τα στοιχεια ειναι18650..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

View attachment 245988
Πάντως αυτό που δείχνει με το αξονικο τροχακι μην το κάνει κανείς...μια χαρά είναι το κουτάκι..και γενικά όταν κάνεις δουλειές με τέτοιες μπαταριες μην κάνετε πειράματα σε κλειστούς χώρους...
Σε ευχαριστω Κωστη, με προλαβες, αρα οι παλιες μπαταριες parkside εχουν στοιχεια 18650 οπως και αυτη της bosch που παρεθεσα πιο πανω, οποτε να προτιμω τις παλιες αν θελω να κανω ανακατασκευη σε bosch απο parkside
Δεν βλέπω να έχει χώρο για 21700...γενικά όμως έχει πολύ εύκολη πλακετα και απλή πλακετα...αν είναι έτσι και του φορτιστει έχεις πιθανότητα και για 4ah
 
Πάντως αυτό που δείχνει με το αξονικο τροχακι μην το κάνει κανείς...μια χαρά είναι το κουτάκι..και γενικά όταν κάνεις δουλειές με τέτοιες μπαταριες μην κάνετε πειράματα σε κλειστούς χώρους...

Δεν βλέπω να έχει χώρο για 21700...γενικά όμως έχει πολύ εύκολη πλακετα και απλή πλακετα...αν είναι έτσι και του φορτιστει έχεις πιθανότητα και για 4ah
Ναι οντως έτσι όπως το κάνει το κοψιμο είναι κάπως...

Νομίζω ότι έαν έχει 18650 αυτές θέλει να ξαναβάλει...εάν είχε 21700 πάλι τις ίδιες θα εβαζε
Εξάλλου στην συγκεκριμένη μπαταρια όπως είπες δεν χωράνε...
 
Ναι οντως έτσι όπως το κάνει το κοψιμο είναι κάπως...

Νομίζω ότι έαν έχει 18650 αυτές θέλει να ξαναβάλει...εάν είχε 21700 πάλι τις ίδιες θα εβαζε
Εξάλλου στην συγκεκριμένη μπαταρια όπως είπες δεν χωράνε...
Πάντως πιστεύω χωράνε και η 21700 αρκεί να βγάλεις την βάση και να ασχοληθεις με μια κολλα θερμοκρασίας ώστε να τις ενώσεις με ασφάλεια μεταξύ τους..
 
  • Like
Reactions: euromaster
νομιζω πρεπει να μιλησουμε εμεις οι 2 προσωπικα για μην γεμιζουμε το thread με περιττα σχολια και αν βγαλουμε ακρη ανακοινωνουμε τα αποτελεσματα..
Ή να ανοιξουμε ενα νεο thread με πατεντες μπαταριων απο ολες τις μαρκες..
 
  • Like
Reactions: dim tz
Πάντως πιστεύω χωράνε και η 21700 αρκεί να βγάλεις την βάση και να ασχοληθεις με μια κολλα θερμοκρασίας ώστε να τις ενώσεις με ασφάλεια μεταξύ τους..
Δε νομίζω να χωράνε οι 21700 γιατί είναι μισό πόντο μεγαλύτερες από τις 18650 και στο βίντεο φαίνεται να μπαίνει ακριβώς το εξωτερικό πλαστικό της μπαταρίας, να μην έχει άλλο χώρο. Τη θερμοκολλα τη χρησιμοποιώ και εγώ σε μπαταρίες που δεν υπάρχει βάση αλλά σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να κολλήσεις και την πλακέτα πάνω στις μπαταρίες (εν αντιθέσει με τη βάση που την βιδωνεις πάνω σε αυτήν) με την προϋπόθεση ότι πρέπει να κολληθεί ακριβώς στο σημείο που πρέπει (ούτε λίγο πιο μπροστά, ούτε λίγο πιο πίσω) για να μπει και το πανω καπάκι και να εφαρμόζουν οι ακροδέκτες με το εργαλείο.

Πάντως αυτό που δείχνει με το αξονικο τροχακι μην το κάνει κανείς...μια χαρά είναι το κουτάκι..και γενικά όταν κάνεις δουλειές με τέτοιες μπαταριες μην κάνετε πειράματα σε κλειστούς χώρους...
Όπως το λες, επικίνδυνο αυτό με το τροχακι!
Να προσθέσω επίσης ότι το βγάλσιμο του λαμακιού θέλει προσοχή είτε με πενσακι είτε με κατσαβίδι για να μην ακουμπήσουν οι πόλοι των μπαταριών που δεν είναι ενωμένοι με το λαμακι, γιατί θα κάνει έντονο σπινθηρισμο που προσωπικά με τρομάζει!
 
  • Like
Reactions: dim tz
Δε νομίζω να χωράνε οι 21700 γιατί είναι μισό πόντο μεγαλύτερες από τις 18650 και στο βίντεο φαίνεται να μπαίνει ακριβώς το εξωτερικό πλαστικό της μπαταρίας, να μην έχει άλλο χώρο. Τη θερμοκολλα τη χρησιμοποιώ και εγώ σε μπαταρίες που δεν υπάρχει βάση αλλά σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να κολλήσεις και την πλακέτα πάνω στις μπαταρίες (εν αντιθέσει με τη βάση που την βιδωνεις πάνω σε αυτήν) με την προϋπόθεση ότι πρέπει να κολληθεί ακριβώς στο σημείο που πρέπει (ούτε λίγο πιο μπροστά, ούτε λίγο πιο πίσω) για να μπει και το πανω καπάκι και να εφαρμόζουν οι ακροδέκτες με το εργαλείο.


Όπως το λες, επικίνδυνο αυτό με το τροχακι!
Να προσθέσω επίσης ότι το βγάλσιμο του λαμακιού θέλει προσοχή είτε με πενσακι είτε με κατσαβίδι για να μην ακουμπήσουν οι πόλοι των μπαταριών που δεν είναι ενωμένοι με το λαμακι, γιατί θα κάνει έντονο σπινθηρισμο που προσωπικά με τρομάζει!
Όταν θες να αλλάξεις από 18650 σε 21700 κρατάς το πάνω μέρος.. έτσι κάνω και στις 15ah..για να κρατήσω βιδωμενη την πλακετα και για ακουμπάνε οπωςβειπες οι ακροδέκτες.. θα ανοίξω μια να σας δείξω.. μετά με την θερμοκολλα και υπομονή εγώ κάνω την δουλειά..
 
  • Like
Reactions: xxaris
νομιζω πρεπει να μιλησουμε εμεις οι 2 προσωπικα για μην γεμιζουμε το thread με περιττα σχολια και αν βγαλουμε ακρη ανακοινωνουμε τα αποτελεσματα..
Ή να ανοιξουμε ενα νεο thread με πατεντες μπαταριων απο ολες τις μαρκες..

Yπαρχει ηδη το καταλληλο νημα και θα μεταφερθουν εκει για να συνεχιστουν αυτες οι ενδιαφερουσες αποψεις.
 
Το δοκιμάσαμε και δεν καταφέραμε να φορτίσουμε τις μπαταριες..έδειχνε συνέχεια γεμάτες..γιαυτό το ειπε ο Κυριάκος..καλύτερα να είσαι κοντά στα ah..τώρα αν πρόκειται για ποιο καινούργιες μπαταριες ίσως να γίνετε..
λογικα μετρησατε βολταζ οταν εμφανιστηκαν γεματες, ετσι?
 
  • Like
Reactions: dim tz
λογικα μετρησατε βολταζ οταν εμφανιστηκαν γεματες, ετσι?
Φυσικά...και ήταν αδειες..αλλά αυτο δεν το ξέρουμε κατά πόσο είναι τέλειος αδειες..υπάρχουν κάνα 2 πειραματακια που έχω πλάνο να κανω στις bms αλλά χρόνος δεν υπαρχει
 
αν ξεκινησαν αδειες, και γεμισαν οσο η χωρητικοτητα των παλιων, θα επρεπε να δειχνουν το αναλογο βολταζ (αναλογικα της νεας χωρητικοτητας)
 
  • Like
Reactions: dim tz
Το έχω ξαναγράψει πως, από όσα έχω διαβάσει, όταν κάνουμε τέτοιες μετατροπές, μερικά BMS θέλουν να βάλουμε τις μπαταρίες πλήρως φορτισμένες πάνω τους την πρώτη φορά, γιατί παίρνουν ένα voltage αναφοράς και από εκεί και πέρα τις φορτίζουν με βάση αυτό το voltage. Το έγραφαν και οι οδηγίες ενός bms που αγόρασα πρόσφατα.

Δεν έχω τις γνώσεις για να πω με σιγουριά αν στέκει κάτι τέτοιο επιστημονικά, αλλά το εφαρμόζω πάντα και ποτέ δεν είχα πρόβλημα σε όλες αυτές τις μετατροπές που έχω κάνει όταν αντικαθιστούσα τις μπαταρίες με άλλες μεγαλύτερης χωρητικότητας.

Δεν χάνετε τίποτα να κάνετε μια δοκιμή. :)
 
αν ξεκινησαν αδειες, και γεμισαν οσο η χωρητικοτητα των παλιων, θα επρεπε να δειχνουν το αναλογο βολταζ (αναλογικα της νεας χωρητικοτητας)
Έτσι έπρεπε αλλά δεν ξεκινούσαν...έδειχνε πάντα γεμάτες ενώ ήταν τελείως αδειες
 
  • Like
Reactions: kospap
...........μερικά BMS θέλουν να βάλουμε τις μπαταρίες πλήρως φορτισμένες πάνω τους την πρώτη φορά, γιατί παίρνουν ένα voltage αναφοράς και από εκεί και πέρα τις φορτίζουν με βάση αυτό το voltage. Το έγραφαν και οι οδηγίες ενός bms που αγόρασα πρόσφατα.
Δεν έχω τις γνώσεις για να πω με σιγουριά αν στέκει κάτι τέτοιο επιστημονικά..........

Λοιπόν, ρώτησα το ChatGPT και λέει πως ναι, στέκει επιστημονικά το να τοποθετούμε πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες όταν αναβαθμίζουμε ή επισκευάζουμε τη μπαταρία ενός εργαλείου.

------------------------------------------------------

Ναι, αυτό στέκει επιστημονικά, αν και εξαρτάται από το είδος και τον τρόπο λειτουργίας του Battery Management System (BMS) που χρησιμοποιείται.

### Τι είναι το BMS;
Το **Battery Management System (BMS)** είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα που διαχειρίζεται τη φόρτιση, την εκφόρτιση και τη γενικότερη λειτουργία μιας μπαταρίας ή μιας συστοιχίας μπαταριών, με στόχο την ασφάλεια, την απόδοση και τη μακροζωία.

### Γιατί να τοποθετούνται πλήρως φορτισμένες μπαταρίες;
Ορισμένα BMS χρησιμοποιούν την πρώτη φορά που συνδέονται στις μπαταρίες ως στιγμή αναφοράς, για να αντιληφθούν τα **αρχικά επίπεδα τάσης** κάθε κυψέλης (cell). Αυτό είναι σημαντικό για:
1. **Ρύθμιση εξισορρόπησης κυψελών (cell balancing):** Εάν οι κυψέλες έχουν διαφορετικά επίπεδα φόρτισης, το BMS μπορεί να ξεκινήσει τη διαδικασία εξισορρόπησης με βάση την τάση αναφοράς.
2. **Ρύθμιση κατώτατων και ανώτατων ορίων τάσης:** Το BMS μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την πρώτη μέτρηση για να καθορίσει τα όρια λειτουργίας.
3. **Αποφυγή σφαλμάτων ή κακής βαθμονόμησης:** Αν το BMS δεν λάβει μια "καθαρή" μέτρηση από πλήρως φορτισμένες μπαταρίες, μπορεί να κάνει λάθος εκτίμηση της πραγματικής κατάστασης της μπαταρίας.

### Πώς σχετίζεται αυτό με τη λειτουργία του BMS;
Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να χρειαστεί να τοποθετηθούν πλήρως φορτισμένες μπαταρίες:
1. **Αρχική αναφορά τάσης:** Ορισμένα BMS ρυθμίζονται με βάση το μέγιστο voltage που δέχονται από κάθε κυψέλη. Για παράδειγμα, μια κυψέλη Li-ion συνήθως έχει μέγιστη τάση 4.2V. Αν το BMS δεν γνωρίζει την πλήρη φόρτιση, ενδέχεται να υποτιμήσει την τάση αυτή.
2. **Αποφυγή ασυμμετρίας:** Αν οι κυψέλες δεν είναι πλήρως φορτισμένες, οι διαφορές στα επίπεδα φόρτισης (state of charge, SOC) μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα, όπως υπερφόρτιση ή υποφόρτιση συγκεκριμένων κυψελών.

### Είναι απαραίτητο πάντα;
Όχι όλα τα BMS δεν χρειάζονται πλήρως φορτισμένες μπαταρίες. Πολλά πιο σύγχρονα ή "έξυπνα" BMS μπορούν να βαθμονομηθούν ανεξάρτητα από την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Ωστόσο, για απλούστερα ή φθηνότερα συστήματα, αυτή η προσέγγιση μπορεί να είναι σημαντική.

### Τι να κάνετε στην πράξη;
Ελέγξτε τις οδηγίες του BMS που χρησιμοποιείτε. Αν το κατασκευαστικό εγχειρίδιο υποδεικνύει ότι πρέπει να συνδέσετε πλήρως φορτισμένες μπαταρίες την πρώτη φορά, ακολουθήστε αυτή την οδηγία για την καλύτερη απόδοση και ακρίβεια του συστήματος.

-----------------------------------
Ίσως λοιπόν @dim tz και @enduras1 , αυτό να έφταιξε και δεν πέτυχε η μετατροπή.
:)