...........μερικά BMS θέλουν να βάλουμε τις μπαταρίες πλήρως φορτισμένες πάνω τους την πρώτη φορά, γιατί παίρνουν ένα voltage αναφοράς και από εκεί και πέρα τις φορτίζουν με βάση αυτό το voltage. Το έγραφαν και οι οδηγίες ενός bms που αγόρασα πρόσφατα.
Δεν έχω τις γνώσεις για να πω με σιγουριά αν στέκει κάτι τέτοιο επιστημονικά..........
Λοιπόν, ρώτησα το ChatGPT και λέει πως ναι, στέκει επιστημονικά το να τοποθετούμε πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες όταν αναβαθμίζουμε ή επισκευάζουμε τη μπαταρία ενός εργαλείου.
------------------------------------------------------
Ναι, αυτό στέκει επιστημονικά, αν και εξαρτάται από το είδος και τον τρόπο λειτουργίας του Battery Management System (BMS) που χρησιμοποιείται.
### Τι είναι το BMS;
Το **Battery Management System (BMS)** είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα που διαχειρίζεται τη φόρτιση, την εκφόρτιση και τη γενικότερη λειτουργία μιας μπαταρίας ή μιας συστοιχίας μπαταριών, με στόχο την ασφάλεια, την απόδοση και τη μακροζωία.
### Γιατί να τοποθετούνται πλήρως φορτισμένες μπαταρίες;
Ορισμένα BMS χρησιμοποιούν την πρώτη φορά που συνδέονται στις μπαταρίες ως στιγμή αναφοράς, για να αντιληφθούν τα **αρχικά επίπεδα τάσης** κάθε κυψέλης (cell). Αυτό είναι σημαντικό για:
1. **Ρύθμιση εξισορρόπησης κυψελών (cell balancing):** Εάν οι κυψέλες έχουν διαφορετικά επίπεδα φόρτισης, το BMS μπορεί να ξεκινήσει τη διαδικασία εξισορρόπησης με βάση την τάση αναφοράς.
2. **Ρύθμιση κατώτατων και ανώτατων ορίων τάσης:** Το BMS μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την πρώτη μέτρηση για να καθορίσει τα όρια λειτουργίας.
3. **Αποφυγή σφαλμάτων ή κακής βαθμονόμησης:** Αν το BMS δεν λάβει μια "καθαρή" μέτρηση από πλήρως φορτισμένες μπαταρίες, μπορεί να κάνει λάθος εκτίμηση της πραγματικής κατάστασης της μπαταρίας.
### Πώς σχετίζεται αυτό με τη λειτουργία του BMS;
Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να χρειαστεί να τοποθετηθούν πλήρως φορτισμένες μπαταρίες:
1. **Αρχική αναφορά τάσης:** Ορισμένα BMS ρυθμίζονται με βάση το μέγιστο voltage που δέχονται από κάθε κυψέλη. Για παράδειγμα, μια κυψέλη Li-ion συνήθως έχει μέγιστη τάση 4.2V. Αν το BMS δεν γνωρίζει την πλήρη φόρτιση, ενδέχεται να υποτιμήσει την τάση αυτή.
2. **Αποφυγή ασυμμετρίας:** Αν οι κυψέλες δεν είναι πλήρως φορτισμένες, οι διαφορές στα επίπεδα φόρτισης (state of charge, SOC) μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα, όπως υπερφόρτιση ή υποφόρτιση συγκεκριμένων κυψελών.
### Είναι απαραίτητο πάντα;
Όχι όλα τα BMS δεν χρειάζονται πλήρως φορτισμένες μπαταρίες. Πολλά πιο σύγχρονα ή "έξυπνα" BMS μπορούν να βαθμονομηθούν ανεξάρτητα από την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Ωστόσο, για απλούστερα ή φθηνότερα συστήματα, αυτή η προσέγγιση μπορεί να είναι σημαντική.
### Τι να κάνετε στην πράξη;
Ελέγξτε τις οδηγίες του BMS που χρησιμοποιείτε. Αν το κατασκευαστικό εγχειρίδιο υποδεικνύει ότι πρέπει να συνδέσετε πλήρως φορτισμένες μπαταρίες την πρώτη φορά, ακολουθήστε αυτή την οδηγία για την καλύτερη απόδοση και ακρίβεια του συστήματος.
-----------------------------------
Ίσως λοιπόν
@dim tz και
@enduras1 , αυτό να έφταιξε και δεν πέτυχε η μετατροπή.
