sokmav
AVClub Fanatic
- 5 February 2012
- 14,227
Λοιπόν,θα γράψω κάτι παραπάνω και πείτε μου αν ο συλλογισμός μου είναι σωστός.
Στέκομαι στην φράση σου πως η πληροφορία άγγιζε τα όρια της εικόνας που για μένα σημαίνει αληθοφάνεια απ' όλες τις πλευρές και που ως εραστή του ζωντανού με ενδιαφέρει.
Πασχίζω πολλές φορές τεχνικά να αποτυπώσω μέσα μου τι θα χρειαζόταν για κάποια τέτοια αναπαραγωγή.
Και εξηγώ.
Ξέρουμε όλοι πως ο μαέστρος ακούει έως και 115 db κορυφές.Αν δηλαδή είμαστε τυχεροί και έχουμε εισιτήρια στην 4η-5η σειρά,εμείς θα ακούμε 100-105;,κάτι τέτοιο υπολογίζω.Αυτά βέβαια στην μεγάλη ορχήστρα,αλλά ένα σύστημα πρέπει θεωρητικά να μπορεί να αναπαράγει και κάτι τέτοιο.
Ας υπολογίσουμε λοιπόν.
Σύμφωνα με τον νόμο του Ohm,για να έχουμε κορυφές 100 db,σε ηχεία ευαισθησίας 90 db spl,τα ενισχυτικά μας θα πρέπει ανα πάσα στιγμή να μπορούν να παραδώσουν 249 watt με αέρα 6 db για headroom.
Αυτό είναι το ελάχιστο ώστε να λέμε πως προσεγγίζουμε κάτι ρεαλιστικό.Δεν μιλάμε για εκκλησιαστικά όργανα,κλπ που το peak-to-average φτάνει και τα 30 db.
Από εδώ λοιπόν ξεκινάμε ως ελάχιστη προϋπόθεση για το αληθοφανές.Δεν μιλάμε ούτε για ποιότητα,ούτε για χροιές,ούτε για SNR,κλπ...
Φυσικά δεν θα συνεχίσω,όλοι ξέρουμε πόσο μπορεί να κοστίσουν 250 ποιοτικά watt κι επίσης όλοι ξέρουμε τους περιορισμούς που θέτει ο πιο αδύναμος κρίκος της αναπαραγωγής,το ηχείο δηλαδή.
Με όλα αυτά αυτό που θέλω να πω,είναι πως ίσως οι δυνατότητες να υπάρχουν από μέρους της πηγής σου,σκαλώνουν όμως πιστεύω στην υπόλοιπη αλυσίδα,όχι στην δική σου αλλά ακόμα και σε πάρα πολύ ακριβότερες.
Οπωσδήποτε βέβαια θέλω να τονίσω πως δεν αμφισβητώ στο ελάχιστο αυτά που άκουσες,απλώς η αναφορά στην σκηνή σαν εικόνα με έχει απασχολήσει περισσότερο απ' το οτιδήποτε άλλο γι' αυτό είμαι κάπως ευαίσθητος.
Για τις συγκρίσεις τώρα,απλώς με οποιαδήποτε άλλη εγγραφή,24/96 ας πούμε.
Στέκομαι στην φράση σου πως η πληροφορία άγγιζε τα όρια της εικόνας που για μένα σημαίνει αληθοφάνεια απ' όλες τις πλευρές και που ως εραστή του ζωντανού με ενδιαφέρει.
Πασχίζω πολλές φορές τεχνικά να αποτυπώσω μέσα μου τι θα χρειαζόταν για κάποια τέτοια αναπαραγωγή.
Και εξηγώ.
Ξέρουμε όλοι πως ο μαέστρος ακούει έως και 115 db κορυφές.Αν δηλαδή είμαστε τυχεροί και έχουμε εισιτήρια στην 4η-5η σειρά,εμείς θα ακούμε 100-105;,κάτι τέτοιο υπολογίζω.Αυτά βέβαια στην μεγάλη ορχήστρα,αλλά ένα σύστημα πρέπει θεωρητικά να μπορεί να αναπαράγει και κάτι τέτοιο.
Ας υπολογίσουμε λοιπόν.
Σύμφωνα με τον νόμο του Ohm,για να έχουμε κορυφές 100 db,σε ηχεία ευαισθησίας 90 db spl,τα ενισχυτικά μας θα πρέπει ανα πάσα στιγμή να μπορούν να παραδώσουν 249 watt με αέρα 6 db για headroom.
Αυτό είναι το ελάχιστο ώστε να λέμε πως προσεγγίζουμε κάτι ρεαλιστικό.Δεν μιλάμε για εκκλησιαστικά όργανα,κλπ που το peak-to-average φτάνει και τα 30 db.
Από εδώ λοιπόν ξεκινάμε ως ελάχιστη προϋπόθεση για το αληθοφανές.Δεν μιλάμε ούτε για ποιότητα,ούτε για χροιές,ούτε για SNR,κλπ...
Φυσικά δεν θα συνεχίσω,όλοι ξέρουμε πόσο μπορεί να κοστίσουν 250 ποιοτικά watt κι επίσης όλοι ξέρουμε τους περιορισμούς που θέτει ο πιο αδύναμος κρίκος της αναπαραγωγής,το ηχείο δηλαδή.
Με όλα αυτά αυτό που θέλω να πω,είναι πως ίσως οι δυνατότητες να υπάρχουν από μέρους της πηγής σου,σκαλώνουν όμως πιστεύω στην υπόλοιπη αλυσίδα,όχι στην δική σου αλλά ακόμα και σε πάρα πολύ ακριβότερες.
Οπωσδήποτε βέβαια θέλω να τονίσω πως δεν αμφισβητώ στο ελάχιστο αυτά που άκουσες,απλώς η αναφορά στην σκηνή σαν εικόνα με έχει απασχολήσει περισσότερο απ' το οτιδήποτε άλλο γι' αυτό είμαι κάπως ευαίσθητος.
Για τις συγκρίσεις τώρα,απλώς με οποιαδήποτε άλλη εγγραφή,24/96 ας πούμε.