Νέοι Epson 2024 (για γερά πορτοφόλια)

Είχα την ευκαιρία δω τον 3000 (σε πολύ ιδιαίτερο setup, μάλιστα).

Ωραίο μηχάνημα και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.

Τα πράγματα είναι απλά:

Θα επιλέξεις EPSON έναντι των JVC μόνο (και μόνο!) αν έχεις ανάγκη της υψηλότερης φωτεινότητας και θυσιάζοντας το μαύρο (ότι ισχύει δλδ εδώ και δεκαετίες).
 
  • Like
Reactions: takisot and anderm
……

Τα πράγματα είναι απλά:

Θα επιλέξεις EPSON έναντι των JVC μόνο (και μόνο!) αν έχεις ανάγκη της υψηλότερης φωτεινότητας και θυσιάζοντας το μαύρο (ότι ισχύει δλδ εδώ και δεκαετίες).
Η διαφορά είναι όντως υπαρκτή ή νομίζουμε ότι είναι τοσο ‘υπαρκτή’ για να δικαιολογήσουμε τη διαφορά στα λ7?
 
Η διαφορά είναι όντως υπαρκτή ή νομίζουμε ότι είναι τοσο ‘υπαρκτή’ για να δικαιολογήσουμε τη διαφορά στα λ7?

Καλά τώρα αυτή η ερώτηση παίρνει 100 διαφορετικές απαντήσεις από 100 διαφορετικούς ανθρώπους.

Το ζήτημα είναι ο καθένας να καταλαβαίνει τις δικές του ανάγκες και να μην παρασύρεται από τις απαιτήσεις κάποιου άλλου που τον συμβουλεύει. Εκτός φυσικά αν δεν υπάρχει οικονομικό θέμα, οπότε προφανώς πας για το best of the best, why not?
 
Η διαφορά είναι όντως υπαρκτή ή νομίζουμε ότι είναι τοσο ‘υπαρκτή’ για να δικαιολογήσουμε τη διαφορά στα λ7?
Η διαφορά και στο μαύρο και στη φωτεινότητα ειναι σαφέστατα υπαρκτή (ειδικά σε dedicated rooms).

Ένα μη έμπειρο μάτι θα ειναι φυσικα χαρούμενο και με τις 2 περιπτώσεις αλλά εδώ μιλάμε για τις διαφορές που πραγματικά υπάρχουν και τις οποίες ο καθένας αξιολογεί βάσει των αναγκών του.
 
Εντάξει για 15 χιλιάρικα μηχάνημα μιλάμε (Epson 3000). Κάτι καλό θα είναι, δεν μπορεί.

Ειπε κανείς το αντίθετο;

Απλά σου λέω ότι ειναι θέμα αναγκών.

Πχ στο δικό μου setup (batcave και 2.70 m οθόνη) ο JVC 700 των 9.000 παίζει πολύ καλύτερα από τον 3000 των 15.000.

Αν θες τις τρελές ίντσες της εγκατάστασης που είδα (πρέπει να ήταν 4+ m οθόνη / δεν θυμάμαι ακριβώς), προφανώς το φως του 700 δεν θα εφτανε.

Αλλά και πάλι, εγώ προσωπικά θα ήθελα να δω και τον JVC 800 εκεί πριν πάω (στα ίδια λεφτά) στον 3000 (και κάνω την σοβαρή έκπτωση σε ποιότητα / μαύρο).
 
Ο 800αρης θερίζει (και ο 900αρης είναι αλλού).
Κρίμα που ζητάει όσο ένα εισαγωγικό ηλ. αυτοκίνητο τύπου Jeep :D
 
Ο 800αρης θερίζει (και ο 900αρης είναι αλλού).
Κρίμα που ζητάει όσο ένα εισαγωγικό ηλ. αυτοκίνητο τύπου Jeep :D

Ο 700 παντως νομίζω έχει καλύτερο ANSI απο τον 800 (δεν τα εχω μετρήσει αλλά αυτό ειχα διαβάσει σε ενα (σοβαρό, όπως φαινόταν) review)
 
Δεν ξέρω, 700αρη έχω βάλει μόνο έναν, και δεν υπήρχε χρόνος για μετρήσεις, αλλιώς θα χρειαζόταν και 3η μέρα διαμονής εκτός Αθηνών :D
off the screen θα ήθελα στην ίδια ακριβώς οθόνη, ίδιο χώρο, πρακτικά αδύνατο, demo units δεν... και να ανοίξεις μηχάνημα τόσων χρημάτων με τα πιεσμένα περιθώρια κέρδους δεν είναι οικονομικά εφικτό πλέον (εκτός και αν έχεις πάρα πολύ λίπος να κάψεις :D ).

Το έχω ακούσει, ή δει και εγω το ίδιο review, τι να σου πω, μπορεί και να ισχύει, μπορεί και όχι.Αν δεν έχουμε και 4-5 δείγματα από το κάθε μηχάνημα γιατί παίζει να είναι εντός του tolerance (unit to unit variation) ή ακόμα και fluke unit...
 
Δεν εχω δει τον 800 από κοντά αλλά ο 700 φαίνεται και με το μάτι ότι εχει αυξημένο ANSI σε σχέση με τον 7900 (που έχει πολύ καλύτερο ON / OFF).

Και εχει και μία λογική λόγω του εντελώς διαφορετικού optical engine από τους 800 / 900 (αν και φτηνότερο ειναι νεώτερο και μπορεί να τους ''έκατσε'' καλά).

Ειμαστε OT όμως (και θα μας λενε κάποιοι ασχετους / fanboys :LOL: )
 
  • Love
Reactions: billpeppas
Κακά τα ψέματα, η απόλυτη σύγκριση είναι δίπλα-δίπλα σε 2 ίδιες οθόνες , με την ίδια πηγή, στον ίδιο χώρο.Ονειρο θερινής νυκτός (και χειμερινής) 🥲
Να γίνω κακός και να πω ότι ούτε εκεί γίνεται? Καθώς ο ένας θα είναι στην μια πλευρά του δωματίου και ο άλλος στην άλλη και θα υπάρχουν αλλοιώσεις από την προβολή του καθενός.
Ο μοναδικός τρόπος για εμένα, θα ήταν ο ένας πάνω από τον άλλο, να βλέπουν την ίδια οθόνη και να παίζει μια ο ένας και καπάκι ο άλλος την ίδια σκηνή. Εκεί μπορείς να δεις πραγματικά διαφορές, και ας μην είναι η μια εικόνα δίπλα στην άλλη.
Αλλιώς, θα μπορούσε ίσως να υπάρχει και τοίχος διαχωριστικός, και να βλέπεις τις 2 εικόνες την ίδια στιγμή, με τον τοίχο στην μέση των ματιών σου.

υ.γ. μάλλον το έχεσα μου φαίνεται.
 
  • Haha
Reactions: leonkoum
Ο μοναδικός τρόπος για εμένα, θα ήταν ο ένας πάνω από τον άλλο, να βλέπουν την ίδια οθόνη και να παίζει μια ο ένας και καπάκι ο άλλος την ίδια σκηνή. Εκεί μπορείς να δεις πραγματικά διαφορές, και ας μην είναι η μια εικόνα δίπλα στην άλλη.

Τα περισσότερα tests έτσι τα κάναμε.
Επειδή δεν υπήρχε η δυνατότητα δύο οθονών, η μια δίπλα στην άλλη, βάζαμε τον ένα να προβολέα πάνω στον άλλον, ίδια πηγή, και με ένα καπάκι στο φακό γινόταν η εναλλαγή Α Β.
Ακόμα κι έτσι όμως μόνο σημαντικές διαφορές γινόταν αντιληπτές.
Η απόδοση ενός προβολέα δεν κρίνεται από μια στατική εικόνα, σίγουρα κάποια συμπεράσματα βγαίνουνε αλλά ο προβολέας πάνω απ’όλα είναι αίσθηση, είναι αυτό που σου αφήνει μετά από τη θέαση ολόκληρης της ταινίας κι όχι μερικών στατικών στιγμών.
 
Last edited:
..εδω ενα ωραίο συγκριτικό JVC VS Valerion max pro στα blacks…για τους ανυπόμονους από 16.40 sec.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Κανονικά για να μπορούμε να συγκρίνουμε όμοια πράγματα θα έπρεπε να είχαμε Home Cinema DLP projectors με 3 x DMD panel όπως είναι αντίστοιχα οι D-ILA projectors της JVC. Φαίνεται όμως ότι το κόστος παραγωγής των DMD panel είναι πολύ ακριβότερο από αυτό των D-ILA και δεν το βλέπω να συμβαίνει αυτό σύντομα.

Μόνο στις κινηματογραφικές αίθουσες αυτή τη στιγμή μπορούμε να δούμε native 4Κ προβολή με 3 x DMD panel αν και οι περισσότερες σε ποσοστό 90% προβάλλουν με 2Κ native ανάλυση.
 
Επειδη διαβάζω συνεχως για τους Valerion ειπα να ψαξω δυο πραγματα για να δω περι τινος προκειται (τονιζω οτι δεν εχω δει κανεναν να παιζει απο κοντά) στην θεωρία.

Μπηκα στο site τους και εψαχνα να βρω βασικα specs στην σελιδα του κάθε προιοντος, ειδικοτερα σε οτι εχει να κανει με τον φακο και την τοποθέτηση του. Δεν βρηκα κατι, και ουτε ιχνος specsheet. Κάπου έχουν κατηγορια explore->product manual και πηγα εκει. Για ολα τα μοντέλα εχουν ενα PDF. Oh well, αλλα δεν πειράζει.

Στο κομμάτι του lens shift (το εχει μονο ο MAX) εχουν μονο την παρακατω επική φωτογραφία που αναθεμα αν βγαζει σωστή ακρη κάποιος:

1763029247581.png

Δηλαδή ποιο ειναι το βασικο offset του φακού και απο ποιο σημειο και πέρα ξεκινάει η κάθετη μετατόπιση στο MAX μοντέλο?
Παει στα κομμάτια, θα εχει κανεναν πινακα παρακατω φανταζομαι, και προς το τελος μόνο εχει επιτέλους τα πλήρη χαρακτηριστικά τους (βαζω μονο MAX και Pro2 που εχουν τις μονες διαφορες σε όλη τη γκαμα, ολοι οι αλλοι ειναι ιδιοι με τον Pro2 σε offset):


1763029531562.png

Απο αυτα και μονο, υποθέτω οτι στα απλα μοντέλα η εικονα ξεκινάει απο το κέντρο του φακου και άνω, ενω στο ΜΑΧ υπάρχει και ένα προσθετο 5% (το οποιο τεχνηέντως μοιαζει με 50% στην προηγουμενη φωτογραφία)
Αν ξερεις καποιος με σαφήνεια, ας γράψει.

(By the way, αφου το 15.000/1 δεν ειναι προφανώς native contrast, πως στο καλο διαφημίζουν την ιδια αποδοση και στα δυο μοντέλα οταν το ενα εχει ιριδα και το αλλο οχι?)

Αναθεμα αν τα προιοντα αυτα απευθυνονται σε καταναλωτές που θα τα βαλουν σε σοβαρό χώρο οταν οι ιδιοι τα δειχνουν τοποθετημένα σε τραπεζακι με λοξα τοποθετημενο τον φακο (ποδαρακι μπροστα μονο), δινουν έμφαση στο auto focus/correction, streaming apps, ηχεια κλπ.

Σε νεο home theater θα μπορέσει να μπει εφόσον ο νεος ιδιοκτήτης εχει καποια ιδιαιτερη κάψα με δαυτους ή δεν ξέρει τον ανταγωνισμο.
Σε υφιστάμενο home theater θα απαιτήσουν πιθανότατα αλλαγες στην εγκατασταση (καλωδια προς τον προβολέα, βαση κλπ) και ο ιδιοκτήτης θα πρεπει να ειναι διπλά αδαής ως υφιστάμενο μελος του χώρου.
Το καλό ειναι οτι αν τον αλλάξει καποιος, μετά ΓΙΝΕΤΑΙ να μπει ενα σωστό μοντέλο στην θέση του :p:cool:(y):sneaky:

Για να μην παρεξηγηθώ, είμαι πολύ σιγουρος οτι σε απόδοση εικόνας θα παιζουν καλα. Και εγω προσωπικά μπορει να διαλεγα ενα μικρό μοντέλο απο το να παρω εναν βασικο DLP (Benq/Optoma/Viewsonic) χωρις καθολου lens shift αν επρεπε να διαλέξω και μαθαινα/εβλεπα οτι αποδιδουν καλύτερα.
Θεωρώ ομως οτι η όποια σύγκριση με σοβαρα μοντέλα του χώρου ειναι απλα ακυρη. Ειδικοτερα οταν εχεις να επιλέξεις μεταξύ Epson LS/QB και οποιουδηποτε JVC. Ειδικά ο ΜΑΧ στα 5000€ ειναι κακόγουστο αστείο.

Ας εδραιωθεί πρώτα η Valerion ως παιχτης στον χώρο και μετά το ξανασυζητάμε για σοβαρα setup.

ΥΓ. Μας εχει φάει το hype και το marketing και θα ξεχάσουμε και τα βασικά σε λιγο οπως πάμε.
ΥΓ2. Αν κανω λάθος απολογούμαι. Αλλα αυτα αντιλαμβάνομαι απο τον τροπο που οι ίδιοι προωθούν τα προιοντα τους.
ΥΓ3. Θα μπορούσαν τουλάχιστον στον ΜΑΧ να ειχαν βαλει το 0.65" DMD με το καλύτερο native contrast αλλα και εκει φανηκαν τσίπηδες. Πρoφανώς εξαιτίας παρομοιου σασί και αυξημενου R&D κόστους.
 
Last edited:
Είπαμε. Τον βάζεις πάνω σε ένα τραπεζάκι σαλονιού και το κουνάς πέρα δώθε πάνω κάτω, μέχρι να πέσει η εικόνα μέσα στην οθόνη.
Παιδιά δεν είναι για σοβαρές τοποθετήσεις το μηχανάκι. Ας έχει ότι εικόνα θέλει.

Υ.Γ. Ειμασστε όμως off topic εδώ και καιρό
 
  • Like
Reactions: vadergr