Νέος στο forum με μια απορία στο θέμα εστίασης

shutter

New member
3 September 2009
79
Καλημέρα!Νέος στο forum, νέος στον κόσμο των DSLR αλλα με μια μικρή εμπειρία με μια compact με manual χειρισμό. Θα ήθελα την γνώμη σας σε ένα θέμα που με προβληματίζει.
Είμαι κάτοχος εδώ και λίγο καιρό μιας 40D canon. Έχω πειραματιστεί με 2 φακούς φίλων, 1) Canon 18-50 IS 3,5-5,6 & 2) Canon 35-135 4-5,6 USM.
Χρησιμοποιώντας το Auto Focus και των 9 σημείων και φωτογραφίζοντας ενα θέμα παρατήρησα οτι το αποτελεσμα βγαίνει λίγο φλουταρισμένο σε σχέση με τον αν επιλέξω να φωτογραφίσω με ΕΝΑ μονο σημείο εστίασης. (η ταχύτητα είναι πάντα > 1/200sec)
Απ την λίγη γνώση της θεωρίας που έχω, γνωρίζω οτι σε ενα τοπίο με διάφορα που παρεμβάλονται απο το κυρίως θέμα για να είναι ολα net θα πρέπει να χρησιμοποιήσω μεγάλο F number. Ενω το διαφραγμα είναι μεγάλο >8 και ενω έχει εστιάσει σε 3 σημεία το AF, πουθενά, ΟΥΤΕ ΚΑΝ στα 3 αυτα σημεία δεν φαίνεται να είναι εστιασμένη.
Να πώ εδώ οτι αυτο το παρατήρησα και όταν φωτογραφίζω και ένα σχετικα "επίπεδο" θέμα. (135mm, f8, 1/250) πχ σε κυλινδρικο αντικείμενο το AF επιλέγει 3 σημεία, ένα στο κέντρο και τα αλλα 2 πάνω στο κυλινδρικο αντικείμενο αλλα στα πλάγια του όπως καμπυλώνει. Το αποτέλεσμα θολό. Όταν θα εστιάσω με ενα μόνο σημείο το αποτέλεσμα είναι καθαρό.
Τι ιδιο συμβαίνει και στα πορτραίτα. Ένα σημείο είναι στην μύτη το άλλο στο στόμα και το άλλο στο αυτι. Το αποτέλεσμα και πάλι θολό. Δεν θα έπρεπε έστω στα σημεία εστίασης να είναι εστιασμένο?

Σας παρακαλώ αν κατανοήσατε την απορία μου θα ήθελα την άποψή σας!
Θα προσπαθήσω να βάλω και μερικές φωτο για να γίνω πιο κατανοητός..
 
Ανεβάζω 2 φωτογραφίες.
Η IMG_0260.jpg είναι η φλουταρισμένη με 3 σημεία εστίασης. ενω η IMG_0261.jpg είναι η καθαρή. Με κόκκινο σταυρό σημειώνω τα σημεία οπου επελεξε η μηχανή να εστιάσει.
Παρακαλώ να μην θεωρηθουν οι φωτογραφίες διαφήμιση, αλλα δεν είχα
πο συγκεκριμένες...

attachment.php

attachment.php
 

Attachments

  • IMG_0260.jpg
    IMG_0260.jpg
    171.9 KB · Views: 143
  • IMG_0261.jpg
    IMG_0261.jpg
    174.1 KB · Views: 145
Γειά σου. Κατ' αρχήν, καλωσήρθες στο φόρουμ.

Στην πρώτη φωτογραφία, με τα 3 σημεία εστίασης βλέπω f/8 και στη δεύτερη, με το ένα σημείο εστίασης βλέπω f/7.1. Και στις δυό, η κεραία πίσω είναι φλουταρισμένη. Σε πόση απόσταση βρίσκεται το θέμα απο το σημείο λήψης;
 
το βάθος πεδίου είναι πάντα συνάρτηση της απόστασης φωτογράφισης.
Αν είσαι κοντά, πολύ κοντά λέμε τότε υπάρχει πιθανότητα σε εκείνη την περιοχή να υπάρχει μεγαλύτερη ασάφεια.

εβγαλες με το is ή χωρίς?
Δοκίμασες χωρίς ?
 
Καλώς σας βρήκα!

Η απόσταση μου ήταν γύρω 5-7 μέτρα!

Ναι σωστά! Να πώ εδώ οτι οι παραπάνω φωτογραφίες είναι με τον non IS, 35-135 USM
 
Οσες φωτογραφίες και να τράβηξα με αυτο το κάδρο στο AF με όλα τα σημεία εστίασης (η camera επέλεγε ποια), οι φωτο δείχνουν φλουταρισμένες, ενώ όσες με 1 σημείο εστίασης είναι καθαρές....
 
θα απέδιδα το πρόβλημα σε διάφορες αιτίες....
1.Τα φλουταρισμένα μέρη είναι κυρίως στις άκρες. Αρα υπάρχει ενδεχομένως πρόβλημα ανάλυσης στα άκρα των φακών
2. Οι φακοί δεν είναι και τοπ. Οπότε προβλήματα ίσως να πρέπει να αναμένουμε ακόμα και σε εστίαση
3. Όταν επιλέγονται πάνω από ένα σημεία, ένας θεός ξέρει με τι κριτήρια επιλέγει από τα 3 πχ ποιό. Προφανώς τα 3 είναι εντός εύρους βάθους πεδίου, αλλά.....
4. Πρόβλημα βλάβης στους φακούς. Πχ σκόνη ή δυσκολία περιστροφής, οπότε μπορεί ο φακός να δίνει εντολή γιά φρένο, αλλά τελικά η τριβή να τον σταματάει πιό πριν


Προσωπικά ΠΟΤΕ δεν επιλέγω πολλαπλά σημεία εστίασης.
Τα θεωρώ black box. Θέλω να έχω τον έλεγχο.
Τα πολλά είναι γιά τον εντελώς ερασιτέχνη.
Η εστίαση είναι σημαντική στην φωτογραφία και πρέπει να έχεις έλεγχο.
Σίγουρα η ιστορία της πολλαπλής επιλογής εστίασης είναι πανάκεια μόνο γιά ερασιτέχνες.
Απλά σου εγγυάται εντός "κάποιων" ευρύτερων και δυστυχώς "άγνωστων" ορίων ότι θα έχεις μιά σχεδόν άρτια φωτογραφία από άποψης εστίασης. Αλλά όχι τέλεια. Αυτή είναι για τους τιτίζηδες.

Θα είχε τέλος ενδιαφέρον να δοκιμάσεις με ανοιχτό διάφραγμα το ίδιο πείραμα ώστε να δούμε και να εντοπίσουμε σαφέστερα το πρόβλημα. Εγώ πχ σε μιά πρώτη βιαστική ματιά και μάλιστα με τα μακρυνά μου γιαλιά τις βρήκα σχεδόν ίδιες. Βάζοντας τα κοντινά είδα την διαφορά, αλλά δεν χαλάστηκα κι όλας. Και προφανώς δεν θα χαλαστούν και πολλοί άλλοι.
 
Supersonic σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

Απλά ήθελα να ξεκαθαρίσω αν το πρόβλημα της εστίασης πολλαπλών σημείων είναι θέμα της μηχανής.

Με λίγα λόγια φωτογραφίζω με ένα σημείο εστίασης.
Με ένα φακό L δλδ θα έχω καλύτερα αποτελέσματα σε φώτο με εστίαση πολλαπλών σημείων?


Με την 1η ευκαιρία θα δοκιμάσω με μεγαλύτερα διαφράγματα!

Όσον αφορά την μικρή διαφορά τους στην εστίαση καταλαβαίνεις οτι ένας απο τους λόγους που επελεξα DSLR είναι η ακρίβεια στην εστίαση και γιαυτο είμαι απαιτητικός...
 
Re: Απάντηση: Νέος στο forum με μια απορία στο θέμα εστίασης

Γειά σου. Κατ' αρχήν, καλωσήρθες στο φόρουμ.

Στην πρώτη φωτογραφία, με τα 3 σημεία εστίασης βλέπω f/8 και στη δεύτερη, με το ένα σημείο εστίασης βλέπω f/7.1. Και στις δυό, η κεραία πίσω είναι φλουταρισμένη. Σε πόση απόσταση βρίσκεται το θέμα απο το σημείο λήψης;

Γρηγόρη εμένα δεν μου κάνει εντύπωση του φλουτάρισμα στην κεραία αλλά στο ZOS από την επιγραφή.

Επίσης αξιοσημείωτη είναι η διαφορά στο WB των δύο φωτογραφιών.
 
BadCarma αυτο που λές για το WB πιστεύω οτι ευθυνόταν το γεγονός πως εχθές το απόγευμα ο ήλιος, εδω στην Αθήνα, έπαιζε κρυφτο με τα σύννεφα...μια είχε ήλιο μια όχι... Πάντως και στις υπόλοιπες φωτο των δοκιμών μου είτε είναι net ή flu έχουν και τις 2 αποχρώσεις..

ZOS...? Τί ακριβώς είναι?
 
Μιας και βλεπω για εστιαση,να αναφερω και εγω οτι με την 400d και τον canon 18-55 image stabiliser,καποιες φορες η μηχανη δεν εστιαζει τοσο με ακριβεια.χρησιμοποιω μονο το κεντρικο σημειο εστιασης και εστιαζω εκει που θελω,επειτα χωρις να αφησω το κουμπι κανω το καδρο μου και τραβαω.

Σε καποια θεματα,η ακριβεια εστιασης δεν ειναι καλη.Δε φταιει καποιος αλλος παραγοντας οπως ταχυτητα κλειστρου,η οτιδηποτε αλλο.(πχ αν εστιασω κατι σε μακρο και μετα αλλαξω το καδρο,μπορει να χαλασει η εστιαση εξαιτιας της αλλαγης της αποστασης του σημειου εστιασης)Απλα εχω παρατηρησει,οτι ειδικα αν η σκηνη που θα τραβηξω εχει η χαμηλο κοντραστ η καποιο θεμα το οποιο να μη βοηθαει ισως τη μηχανη,τοτε βγαινουν καπως σοφτ.Η μηχανη εστιαζει γρηγορα και επεβαιβεωνει την εστιαση,αλλα πολλες φορες η αποδοση της εστιασης δεν ειναι καλη.

Πρεπει να ειναι και ο φακος.Μια φορα ημουν στον εθνικο κηπο και μου εκανε αυτο το προβλημα,δεν εστιαζε καλα εκει που εστιαζα,παρολο που η ταχυτητα ηταν υψηλη,και το θεμα(φυλλωσιες στη σκια)ηταν σταθερο.Αντι να εστιασει εκει,εστιαζε σε ενα σημειο κοντα μου.Ηταν ενα παιδι εκει με μια 450 με τον ιδιο φακο,του ζητησα να δω και του εκανε το ιδιο.Δεν ειναι front focus,διοτι αν το θεμα που ηταν μακρια μου(φυλλωσιες) ηταν πιο ξεκαθαρο η πιο φωτισμενο κτλ,θα ειχε εστιασει καλα.Απλα σε καποια θεματα επιβαιβεωνει την εστιαση,αλλα αυτη δεν ειναι σωστη.

(προσοχη,μιλαω παντα για χρηση μονο του κεντρικου σημειου,και εστιαση εκει που θελω εγω)
 
Supersonic σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

Απλά ήθελα να ξεκαθαρίσω αν το πρόβλημα της εστίασης πολλαπλών σημείων είναι θέμα της μηχανής.

Με λίγα λόγια φωτογραφίζω με ένα σημείο εστίασης.
Με ένα φακό L δλδ θα έχω καλύτερα αποτελέσματα σε φώτο με εστίαση πολλαπλών σημείων?


Με την 1η ευκαιρία θα δοκιμάσω με μεγαλύτερα διαφράγματα!

Όσον αφορά την μικρή διαφορά τους στην εστίαση καταλαβαίνεις οτι ένας απο τους λόγους που επελεξα DSLR είναι η ακρίβεια στην εστίαση και γιαυτο είμαι απαιτητικός...

Να φωτογραφίζεις πάντα με 1 σημείο εστίασης, εκτός μόνο αν βγάζεις πάρτυ γενεθλίων και μάλιστα όχι των παιδιών σου...
Η πολλαπλή θα σου καταστρέψει σπάνιες και γρήγορες και φάσεις που δεν θα ξαναδείς ποτέ. Σκέψου πχ να έχεις πολλαπλές, να σου τύχει η φωτό του αιώνα και η μηχανή να εστιάσει πολλαπλώς κάπου αλλού....
Γιά μένα είναι σχεδόν άχρηστο γκάτζετ
Σε έναν L πολλά πράγματα γίνονται καλύτερα, (και είναι καλύτερα) αλλά γιά να είμαι ειλικρινής δεν δοκίμασα.

ZOS ο φίλος προφανώς εννοεί το MALTE-ZOS.

Επίσης να ξέρεις ότι το IS δεν βγάζει ακίνητες φωτογραφίες, αλλά μειώνει δραματικά την κίνηση του χεριου και τις συνέπειές του.
Πχ μιά φωτογραφία με τρίποδο και is πιστεύω θα είναι πιό θολή από την ίδια με τρίποδο χωρίς is.
 
Σωστή η μέθοδος εστίασης mstr! Ευχαριστώ!

ZOS-MALTEZOS!! Xα χα!! και νόμιζα οτι θα ήταν κάποια ορολογία....

Supersonic καταλαβαίνω οτι η μηχανή με την πολλαπλή εστίαση μπορεί εστιάσει σε σημεία που δεν επιθυμώ γιατι προφανώς δεν ξέρει τί εχω στο κεφάλι μου, αλλα, αν θέλεις, απαιτώ οταν το κάνει αυτο, να είναι καθαρή η εικόνα εκεί που εστίασε...
Δέχομαι οτι υπάρχουν παράμετροι οπως F, shutter κα που επηρεάζουν το ΝΕΤ της εικόνας αλλα όταν οι ρυθμίσεις είναι ίδιες σε φωτο με πολλαπλά σημεία και σε φώτο με μονο ένα σημείο εκεί τραβάω ζόρι...
Τώρα αν είναι θέμα μη ανεπτυγμένης ακόμα τεχνολογίας, αλγορύθμων στο θέμα της πολλαπλής εστίασης τότε πάω πάσο...
Απλα όπως έγραψα και πιο πρίν ήθελα να ξεκαθαρίσω που οφείλεται το "πρόβλημα" αυτό.
 
Είναι black box.
Κανείς δεν θα σου αναλύσει πως ακριβώς δουλεύει ο αλγόριθμος και ίσως δεν είναι ο ίδιος σε όλες τις μηχανές.
Είναι δεύτερη επιλογή.
Είναι γκατζετάκι.
Είναι περίπου.
Εγώ έτσι το έχει δει από το 95 που είχα μηχανή με τέτοια ρύθμιση
Οταν διαλέγει από 3 σίγουρα τα 3 δεν απέχουν την ίδια απόσταση από τη θέση σου.
Συνεπώς τα 2 είναι θεωρητικά φλου.
Φαντάσου πόσα άλλα είναι σίγουρα φλου λόγω εύρους βάθους πεδίου....
 
Έχεις δοκιμάσει και άλλο φακό? Επίσης εμένα και τα δύο μου φαίνονται κάπως φλού. Τί sharpening έχεις βάλει? Υποθέτω οτι είναι κατευθείαν απο jpeg έτσι?

ϊσως αν έβαζες κάπιο άλλο παράδειγμα όπου θα φαίνεται καθαρά το σημείο εστίασης, καθως εδώ δεν έχω καταλάβει πού ακριβώς έχει εστιάσει σε καμία απο τις δύο. Και σίγουρα και ενα 100% κροπ απο τα σημεία αυτά.

Καλό θέμα για τέτοια πράγματα είναι με τέρμα ανοικτό διάφραγμα, μία επιφάνεια τραχειά όπως ένας εξωτερικός τοίχος με ένα σημείο για εστίαση (πχ ένα καρφί, η ένας διακόπτης). Εστίασε και στις δύο αυτόματα μία με μοναδικό μία με πολλαπλα. Τράβα τες στο Manual με τις ίδιες ρυθμίσεις διάφραγμα-iso-ταχυτητα, και αν υπάρχει τρίποδο ακόμα καλύτερα. Αλλίως φρόντισε η ταχύτητα να είναι διπλάσια του εστιακού μήκους. Η επεξεργασία να είναι η ίδια και στις δύο ειδικά στο θέμα sharpening. Κόψε και δυο 100% κροπ και ανέβασε τες πάλι να τις συγκρίνουμε.

Το κεντρικό σημείο είναι το πιό ευαίσθητο απο όλα. Όχι οτι δεν έχουν χρήση και τα υπόλοιπά. Με την μέθοδο του mstr λόγω του οτι η επιφάνεια εστίασης είναι κάθετη και επίπεδη, εξ ορισμού αλλάζοντας το καδράρισμα αλλάζεις και την εστίαση. Αλλά σίγουρα κάτι θα είναι εστιασμένο. Όχι απαραίτητα αυτό που θές εσύ αλλα κάτι μέσα στο κάδρο θα είναι. Αν δεν είναι τπτ είναι άλλης φύσης το πρόβλημα. Οπότε κάνε μια δοκιμή με τον παραπάνω τρόπο για να δούμε.

Βέβαια ο μοναδικός τρόπος για να εστιάσει η μηχανή εκεί που θέλεις εσύ, είναι να εστιάσεις χειροκίνητα...
 
Η πολλαπλή θα σου καταστρέψει σπάνιες και γρήγορες και φάσεις που δεν θα ξαναδείς ποτέ. Σκέψου πχ να έχεις πολλαπλές, να σου τύχει η φωτό του αιώνα και η μηχανή να εστιάσει πολλαπλώς κάπου αλλού....
Γιά μένα είναι σχεδόν άχρηστο γκάτζετ
Σε έναν L πολλά πράγματα γίνονται καλύτερα, (και είναι καλύτερα) αλλά γιά να είμαι ειλικρινής δεν δοκίμασα.

ZOS ο φίλος προφανώς εννοεί το MALTE-ZOS.

Χα!!! Ακριβώς αυτό εννοώ :flipout:

Όσον αφορά την εστίαση ακόμα και με τα μόλις 3 σημεία της D60 η μηχανή καταφέρνει να εστιάσει σε άσχετα σημεία από αυτά που θέλω.

Οπότε χρησιμοποιώ κι εγώ το κεντρικό σημείο και παίζω με τον κέρσορα ή το κάδρο.

Με την επιφύλαξη της αλλαγής της έκθεσης φυσικά λόγω φωτομέτρισης σε άλλο κάδρο από αυτό που τελικά θα τραβήξουμε.

Εάν το θέμα είναι σταθερό δεν υπάρχει πρόβλημα.

Τελικά ίσως ένα face detection να ήτανε πιο χρήσιμο ακόμα και σε DSLR.

(όσοι έχουν μικρά παιδιά μάλλον με νιώθουν)
 
AlexTheodin, το ίδιο θέμα.... δεν το έχω φωτογραφίσει με άλλο φακό αλλα έκανα κάποιες δοκιμές σε γενικά κάδρα με τον 18-55 3,5-5,6 IS με πολλαπλής εστίασης και είχα το ίδιο αποτέλεσμα, πουθενά εστιασμένο...

Το sharpening είναι το default της μηχανής, 3 πρέπει να είναι. Καμια επεξεργασια δεν εχουν υποστει παραμονο resize & saveas < 200kb.
Τα σημεία εστίασης τα έχω "σταυρώσει" στις φωτο σύμφωνα με το που τα προβάλει η μηχανή στην προβολή εικόνων.

Πιστεύω οτι η 2η φωτο είναι εστιασμένη και καθαρή τουλάχιστον στο κέντρο της γιατι και εκεί επέλεξα.

Όπως καταλαβαίνεις δεν είναι μόνο σε αυτη την φωτο αλλα γενικά παρουσιάζει αυτη την flu συμπεριφορά με επιλογή πολλαπλών σημείων.

Θα ανεβάσω και φώτο με την διαδικασία που με συμβουλεύεις.
 
Η πρώτη είναι γενικά ανεστίαστη. Δεν είναι ότι έχει εστιάσει πχ στο αριστερό σημείο, δεν ισχύει κάτι τέτοιο μια και μιλάμε για f/8. Η δυσκολία του θέματος (μεταλικός κύλινδρος) και ενδεχομένως κάποιο θεματάκι front focusing έχει οδηγήσει σε αστοχία εστίασης.
 
Φίλε BadCarma δεν με απασχολεί τόσο το που θα επιλέξει η μηχανή να εστιάσει. Με ενδιαφέρει εκει που θα εστιάσει να ΕΙΝΑΙ (το ρημαδι) εστιασμένο....!!