Νέος στο forum με μια απορία στο θέμα εστίασης

To πρόβλημα στην απάντηση στο είπα με το παράδειγμα..... όλοι αυτοί τότε θα έπρεπε να είχαν κάτω του 10% σωστά εστιασμένες φωτογραφίες, ενώ έχουν τουλάχιστον 50-60%..ίσως και παραπάνω, ανάλογα με τη μηχανή και την ικανότητα του χρήστη.....

50-60...
δεκτόν.

Τί ποσοστό αποτυχίας μας δίνει ο φίλος μας?
 
Supersonic οπως εγραψα κ παραπάνω σε αυτο το εστιακό μήκος ι135mm έχω αποτυχία 100% 6 στις 6 φωτος θολές. το ίδιο και για το άλλο θεμα με το κτίριο. Αυτο είναι που θεωρώ απαράδεκτο!

Send εχω τραβήξει μέχρι 5,6 (πιο ανοικτο διαφραγμα).

Θα παρακαλούσα αν είναι ευκολο σε κάποιον να κάνει μια παρόμοια δοκιμή.
 
Με το συμπάθειο κιολας....αυτή απάντηση είναι? Δηλαδή, ας πούμε ότι κάποιος τραβάει επαγγελματικά αθλητές (οπότε ποτέ δεν πρόκειται να εστιάσει manual), αν βγαίνουν "θολές" οι φωτογραφίες θα του πούμε..εμ δεν είναι και αλάνθαστη η αυτόματη εστίαση?????

shutter σε παρακαλώ βάλε τα exif αρχεία από τις φωτογραφίες και πες μας αν τις τράβηξες με τρίποδο....

Αυτός που τραβάει επαγγελματικά αθλητές καλό θα είναι να γνωρίζει τον τρόπο που εστιάζει η μηχανή του και πώς "σκέφτεται" ώστε να προβλέπει τη συμπεριφορά της. Αυτός που τραβάει επαγγελματικά αθλητές, καλό θα είναι να επενδύσει στον εξοπλισμό που του βγάζει το ψωμί του, κάτι παραπάνω από τα 750 ευρώ που κοστίζει ένα σώμα Canon 40D (το οποίο έχω κι εγώ που δεν βγάζω το ψωμί μου από αυτό), και κάτι καλύτερο από τον φακό που στο τέλε άκρο του γίνεται f/5.6 (ultrasonic από ultrasonic έχουν διαφορά). Και σίγουρα θα έχει ρυθμίσει το AF της μηχανής του στο σέρβις της αντιπροσωπείας εάν του παρουσιάζει προβλήματα, και θα έχει ήδη πάρει κάποιο από τα νέα μοντέλα με μικρορυθμίσεις AF (50D, 5DmkII, 7D κλπ).

Αλλά ακόμη και επαγγελματικά συστήματα AF, κάνουν τα δικά τους. Πχ το σύστημα της 1D mkIII, που πρώτο απ' όλα έπιασε να διορθώσει η Canon με τη mkIV.
 
Αυτός που τραβάει επαγγελματικά αθλητές καλό θα είναι να γνωρίζει τον τρόπο που εστιάζει η μηχανή του και πώς "σκέφτεται" ώστε να προβλέπει τη συμπεριφορά της. Αυτός που τραβάει επαγγελματικά αθλητές, καλό θα είναι να επενδύσει στον εξοπλισμό που του βγάζει το ψωμί του, κάτι παραπάνω από τα 750 ευρώ που κοστίζει ένα σώμα Canon 40D (το οποίο έχω κι εγώ που δεν βγάζω το ψωμί μου από αυτό), και κάτι καλύτερο από τον φακό που στο τέλε άκρο του γίνεται f/5.6 (ultrasonic από ultrasonic έχουν διαφορά). Και σίγουρα θα έχει ρυθμίσει το AF της μηχανής του στο σέρβις της αντιπροσωπείας εάν του παρουσιάζει προβλήματα, και θα έχει ήδη πάρει κάποιο από τα νέα μοντέλα με μικρορυθμίσεις AF (50D, 5DmkII, 7D κλπ).

Αλλά ακόμη και επαγγελματικά συστήματα AF, κάνουν τα δικά τους. Πχ το σύστημα της 1D mkIII, που πρώτο απ' όλα έπιασε να διορθώσει η Canon με τη mkIV.

περίπου αυτό είναι το σκεπτικό μου.
Οι φακοί αυτοί είναι ερασιτεχνικοί.
Και επίσης υπάρχουν δυό ειδών (τουλάχιστον) επαγγελματιών.
αυτοί που θέλουν ταχύτητα και ποσότητα με κάποιες παραχωρήσεις στην ποιότητα
και αυτοί που θέλουν ποιότητα, αλλά τραβάνε μια φωτό σε μιά ώρα....
 
Supersonic οπως εγραψα κ παραπάνω σε αυτο το εστιακό μήκος ι135mm έχω αποτυχία 100% 6 στις 6 φωτος θολές. το ίδιο και για το άλλο θεμα με το κτίριο. Αυτο είναι που θεωρώ απαράδεκτο!

επίσης 6 στις 6 δεν είναι 100%.
Το δείγμα σου είναι μικρό.
Ενδεικτικό ίσως, αλλά μικρό.
 
περίπου αυτό είναι το σκεπτικό μου.
Οι φακοί αυτοί είναι ερασιτεχνικοί.
Και επίσης υπάρχουν δυό ειδών (τουλάχιστον) επαγγελματιών.
αυτοί που θέλουν ταχύτητα και ποσότητα με κάποιες παραχωρήσεις στην ποιότητα
και αυτοί που θέλουν ποιότητα, αλλά τραβάνε μια φωτό σε μιά ώρα....


Όχι μόνο επαγγελματιών, αλλά και ερασιτεχνών.
Σε μερικούς φαίνεται να είναι ζωτικής σημασίας το ακαριαίο και ακριβές AF, και τα πολλά καρέ το δευτερόλεπτο.

Εγώ χρησιμοποιώ κυρίως φακούς χειροκίνητης εστίασης. Αυτόματη εστίαση χρησιμοποιώ κυρίως στον τελε-ζουμ (Tamron AF 70-200/2.8), ο μόνος φακός που η αυτόματη εστίαση είναι όντως απαραίτητη (μέχρι να συνθέσεις και να εστιάσεις κλπ έχει φύγει το θέμα). Στην αυτόματη εστίαση χρησιμοποιώ μόνο το κεντρικό σημείο και γρήγορα επανασυνθέτω. Ριπή παραπάνω από 4 διαδοχικά καρέ δεν θυμάμαι να έχω βγάλει -και ας προσφέρει η μηχανή μου 6,3 καρέ/δευτ. για ριπές 100+ καρέ.

Με τα ψηφιακά σώματα, τα καρέ είναι, σχεδόν, τσάμπα. Ελέγχουμε το αποτέλεσμα και ξανατραβάμε, ή τραβάμε ριπές και κάτι θα μας κάτσει. Κι όμως, όλως περιέργως φαίνεται πως τώρα ξαφνικά άρχισαν οι επιθυμίες μας να γίνονται αδήρητες ανάγκες.
 
Supersonic, δεν είναι 6 στις 6 απλά, αλλα 6 διαδοχικές, η μετά την αλλη.

θέλεις να πεις πως εστίαζες, έκανες τη λήψη, μετά άλλαζες την εστίαση, επανασύνθετες, ξανάκανες εστίαση κλπ και όλο αυτό για 6 φορές και σου βγήκαν όλες εμφανώς ανεστίαστες?
 
όλα είναι θέματα προτεραιοτήτων και παραχωρήσεων.
Το τέλειο δεν υπάρχει και αν υπάρχει κοστίζει όσο ένα σπίτι σε υλικό και σε χρόνο.

Αλλιώς πάρε αυτόματα και είσαι γρήγορα πολύ καλός, σε σχέση πάντα με τον άσχετο και μη έχοντα αυτόματο.

Θυμάμαι τι ζόρι είχα τραβήξει τον πρώτο καιρό που έφυγα από slr και πήγα σε digital power-compact.
Εβγαζα το d και εισέπραττα το d+dt....
Κι όμως κατάφερα, αφού ίδρωσα, και στους Ολυμπιακούς έβγαλα αξιολογώτατες φωτογραφίες με τους αθλητές πάνω στα εμπόδια παγωμένους με εντελώς χειροκίνητες ρυθμίσεις. Με αυτόματο? άντε γεια....
 
Send, ρυθμίζω διάφραγμα, επιλέγω κεντρικό σημείο, τραβάω, γυρίζω σε mf, μεσω live view εστιάζω. Φαίνεται οτι αλλάζει η θολούρα. και ξανα μανα το ίδιο σε loop, ρυθμίζω διάφραγμα.....
 
Θυμάμαι τι ζόρι είχα τραβήξει τον πρώτο καιρό που έφυγα από slr και πήγα σε digital power-compact.
Εβγαζα το d και εισέπραττα το d+dt....
Κι όμως κατάφερα, αφού ίδρωσα, και στους Ολυμπιακούς έβγαλα αξιολογώτατες φωτογραφίες με τους αθλητές πάνω στα εμπόδια παγωμένους με εντελώς χειροκίνητες ρυθμίσεις. Με αυτόματο? άντε γεια....

Μα φυσικά και γίνονται περίπου όλα και χειροκίνητα. Πώς έβγαζαν φωτογραφίες παλιά? Σίγουρα τα σκόπευτρα με το λιγάκι πιο σκοτεινό διπλό πρίσμα βοηθούσαν σε αυτό, αλλά περισσότερο θέμα εξάσκησης είναι το πράγμα. Εννοείται πως χρησιμοποιείς διαρκώς AF και πας να εστιάσεις τον φακό με το χέρι (χώρια που οι περισσότεροι AF φακοί δεν έχουν ικανοποιητική αίσθηση στη χειροκίνητη εστίαση, πολύ στενά δαχτυλίδια, πολύ μικρές διαδρομές) θα τα βρεις μπαστούνια. Πάντως συνηθίζει κανείς, και για του λόγου του αληθές, να θυμήσω μία από το καλοκαίρι:

613120


Η παραπάνω έχει τραβηχθεί με φακό 180/2.8 μεσαίου φορμά, προσαρμοσμένο στη 40D, με ανοικτό (φ/2.8) το διάφραγμα, κι ως εκ τούτου αρκετά ρηχό βάθος πεδίου, εν προκειμένω της τάξεως των 10-15 εκατοστών μπρος και άλλο τόσο πίσω. Και κινούμενο το θέμα και όχι ακριβώς παράλληλα με εμένα.
 
Last edited:
Αυτός που τραβάει επαγγελματικά αθλητές καλό θα είναι να γνωρίζει τον τρόπο που εστιάζει η μηχανή του και πώς "σκέφτεται" ώστε να προβλέπει τη συμπεριφορά της. Αυτός που τραβάει επαγγελματικά αθλητές, καλό θα είναι να επενδύσει στον εξοπλισμό που του βγάζει το ψωμί του, κάτι παραπάνω από τα 750 ευρώ που κοστίζει ένα σώμα Canon 40D (το οποίο έχω κι εγώ που δεν βγάζω το ψωμί μου από αυτό), και κάτι καλύτερο από τον φακό που στο τέλε άκρο του γίνεται f/5.6 (ultrasonic από ultrasonic έχουν διαφορά). Και σίγουρα θα έχει ρυθμίσει το AF της μηχανής του στο σέρβις της αντιπροσωπείας εάν του παρουσιάζει προβλήματα, και θα έχει ήδη πάρει κάποιο από τα νέα μοντέλα με μικρορυθμίσεις AF (50D, 5DmkII, 7D κλπ).

Αλλά ακόμη και επαγγελματικά συστήματα AF, κάνουν τα δικά τους. Πχ το σύστημα της 1D mkIII, που πρώτο απ' όλα έπιασε να διορθώσει η Canon με τη mkIV.

Ρε send νομίζω ότι για κάποιο λόγο κάθε φορά που γράφω κάτι σε ωθεί να γράψεις κάτι αντίθετο...... και αυτό καθ' εαυτό δεν με πειράζει, με πειράζει όμως όταν ο άλλος δεν καταλαβαίνει ή δεν θέλει να καταλάβει τί λέω..... (όπως το - τραβηγμένο - παράδειγμα που ανέφερα για να πω το αυτονόητο)

Να τα πάρουμε από την αρχή λοιπόν με ερωτήσεις απλές που δέχονται ένα απλό ΝΑΙ ή ΟΧΙ
1. Παίρνεις μια μηχανή με AF. Θέλεις να δουλεύει το ΑF όπως δηλώνει η εταιρεία? Φανταζόμαι ΝΑΙ, αλλά δεν γίνεται πάντα....
2. Ξέρεις λοιπόν, άσχετα αν έχεις επαγγελματική μηχανή, επαγγελματικό φακό ή ότι άλλο pro, ότι δεν πρόκειται να έχεις 100% focused φωτός σε Χ συνθήκες....αυτές αλλάζουν ανάλογα με το σώμα/φακό/κλπ...όπως επίσης θα αλλάζει ανάλογα και το ποσοστό....
3. Το δέχεσαι, οκ, χαμηλώνεις τα στανταρντ...θα πρέπει να δουλεύει το AF κάτω από ιδανικές συνθήκες (σταθερό θέμα, τρίποδο, μεγάλη ταχύτητα, νορμαλ κοντραστ, κτλ)? Φαντάζομαι ΝΑΙ.... τουλάχιστον σε αυτή τη περίπτωση θα έπρεπε να δουλεύει ΠΑΝΤΑ, 100% δηλαδή....ούτε 50, ούτε 80 ούτε καν 90.... 100% !!!!
3. Αν δεν ισχύει αυτό, είναι fault? ΝΑΙ ή ΟΧΙ? Εγώ λέω ΝΑΙ, εσείς λέτε.... φταίει το ότι το AF δεν είναι πάντα ακριβές, ότι δεν έχει pro σώμα, ότι δεν έχει pro φακό....και πάει λέγοντας.... Εσείς ως λογικοί άνθρωποι λέτε ότι αυτά έχουν σχέση????? Εγώ δεν τη βλέπω......

Τί σχέση έχει λοιπόν ρε send η απάντηση που έδωσες για τους επαγγελματίες αρχικά με αυτό που θέλω να πω εγώ.....πάμε από το ένα θέμα στο άλλο....εγώ το παράδειγμα το είπα για πολύ συγκεκριμένο λόγο.....για το γεγονός ότι το AF μπορεί να κάνει λάθος ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΑ..... ε αυτό δεν συμβαίνει...ό,τι μηχανή και να έχεις αν δεν υπάρχει πρόβλημα...... pro, ξε-pro....
 
περίπου αυτό είναι το σκεπτικό μου.
Οι φακοί αυτοί είναι ερασιτεχνικοί.
Και επίσης υπάρχουν δυό ειδών (τουλάχιστον) επαγγελματιών.
αυτοί που θέλουν ταχύτητα και ποσότητα με κάποιες παραχωρήσεις στην ποιότητα
και αυτοί που θέλουν ποιότητα, αλλά τραβάνε μια φωτό σε μιά ώρα....

Και επειδή είναι ερασιτεχνικοί δεν πρέπει να εστιάζουν? Αν τελικά είναι αυτό το πρόβλημα..... Παιδιά συνέλθετε....
 
Εάν κάνει λάθος σχεδόν πάντα -και με διαφορετικούς φακούς-, για μένα είναι θέμα ρύθμισης της μηχανής από την εταιρεία. Αλλά το ότι το AF δεν μπορεί να ανταποκριθεί πάντα σε ουκ ολίγες περιπτώσεις, είναι κάτι που νομίζω όλοι μας πρέπει να το αποδεχθούμε -τουλάχιστον όσοι δεν έχουμε την πολλά υποσχόμενη 7D η 1D mkIV. Φυσικά κι εκεί είναι δεδομένο ότι θα υπάρξουν αστοχίες (και δεν μιλάω μόνο στα σκοτάδια ή πίσω από σύρματα κλπ).
 
3. Το δέχεσαι, οκ, χαμηλώνεις τα στανταρντ...θα πρέπει να δουλεύει το AF κάτω από ιδανικές συνθήκες (σταθερό θέμα, τρίποδο, μεγάλη ταχύτητα, νορμαλ κοντραστ, κτλ)? Φαντάζομαι ΝΑΙ.... τουλάχιστον σε αυτή τη περίπτωση θα έπρεπε να δουλεύει ΠΑΝΤΑ, 100% δηλαδή....ούτε 50, ούτε 80 ούτε καν 90.... 100% !!!!



δεν ισχύει αυτό.
Ας έρθει ένας κατασκευαστής και ας το ισχυριστεί.


και... γιατί αρπάζεσαι?
δεν υπάρχει λόγος.-bye-
 
Όχι μόνο επαγγελματιών, αλλά και ερασιτεχνών.
Σε μερικούς φαίνεται να είναι ζωτικής σημασίας το ακαριαίο και ακριβές AF, και τα πολλά καρέ το δευτερόλεπτο.

Εγώ χρησιμοποιώ κυρίως φακούς χειροκίνητης εστίασης. Αυτόματη εστίαση χρησιμοποιώ κυρίως στον τελε-ζουμ (Tamron AF 70-200/2.8), ο μόνος φακός που η αυτόματη εστίαση είναι όντως απαραίτητη (μέχρι να συνθέσεις και να εστιάσεις κλπ έχει φύγει το θέμα). Στην αυτόματη εστίαση χρησιμοποιώ μόνο το κεντρικό σημείο και γρήγορα επανασυνθέτω. Ριπή παραπάνω από 4 διαδοχικά καρέ δεν θυμάμαι να έχω βγάλει -και ας προσφέρει η μηχανή μου 6,3 καρέ/δευτ. για ριπές 100+ καρέ.

Με τα ψηφιακά σώματα, τα καρέ είναι, σχεδόν, τσάμπα. Ελέγχουμε το αποτέλεσμα και ξανατραβάμε, ή τραβάμε ριπές και κάτι θα μας κάτσει. Κι όμως, όλως περιέργως φαίνεται πως τώρα ξαφνικά άρχισαν οι επιθυμίες μας να γίνονται αδήρητες ανάγκες.

Προσωπικά γραμμένα τα έχω και το ακαριαίο AF και τα καρέ το δευτερόλεπτο...αλλά θέλω AF που να δουλεύουν (και κεντρικό και όλα!!!)....αν αυτό εσύ το λες αδήρητη ανάγκη, πάω πάσο.......και μπαίνω σε mute mode!

Παρ' όλα αυτά δεν πρέπει να αγνοούμε ότι υπάρχουν επαγγελματίες που κάνουν ΜΟΝΟ αυτό.... και πληρώνονται αδρά γι' αυτό γιατί το κάνουν καλά..... (ίδε όλους του επαγγελματίες sport φωτογράφους)
 
Και επειδή είναι ερασιτεχνικοί δεν πρέπει να εστιάζουν? Αν τελικά είναι αυτό το πρόβλημα..... Παιδιά συνέλθετε....

κολλάς άσχημα σε κάτι που προσφέρεται στο μεγάλο κομμάτι της αγοράς γιά να τους εξυπηρετήσει σε δύσκολες και βιαστικές στιγμές ΣΤΟ ΠΕΡΙΠΟΥ.

όπου κι απ το ολότελα, καλή κι η Παναγιώταινα.
Οι περισσότεροι αρκούνται μ αυτό.
Αλλιώς καμιά autofocus μηχανή δεν θα είχε MF...

Είναι διαφορετικά πράγματα.
 
δεν ισχύει αυτό.
Ας έρθει ένας κατασκευαστής και ας το ισχυριστεί.


και... γιατί αρπάζεσαι?
δεν υπάρχει λόγος.-bye-

Στη συγκεκριμένη περίπτωση που μιλάμε......ας βγει ένας κατασκευαστής να πει το αντίθετο...να δεις ντομάτες και θάψιμο που θα φάει.....
Δεν αρπάζομαι ούτε γενικά ούτε ειδικά.....
 
οι επαγγελματίες φωτογράφοι, γιά κάθε μιά φωτογραφία που τυπώνεται και πληρώνονται έχουν τραβήξει και πετάξει στα σκουπίδια 100άδες φωτογραφίες που εγώ και εσύ θα τις είχαμε κορνιζάρει όλες...-bye-