Nikon D600

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ενδιαφέρον τεστ μεταξύ canon 6d vs nikon d600
Κάποια πράγματα δεν τα ήξερα και βγάζει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε πραγματικές συνθήκες και όχι εργαστηρίου.
 
Last edited by a moderator:
Παντως, ενα συμπερασμα που εβγαλα εγω αφοτου ειδα την διασπορα των AF σημειων της 600ρας και το ποια ακριβως ειναι τα κρος ταιπ, ειναι, οτι ειτε υπερεκτιμηθηκε η νικον ειτε υποτιμηθηκε η κανον σε σχεση με τα AF τους... ειδικα αν υποθεσουμε οτι το κεντρικο της κανον ειναι και καπως μεγαλυτερο σε καλυψη απο οτι συνηθως ή εστω απο αυτα της νικον (που δεν ξερω αν ειναι και καλο βεβαια να συμβαινει κατι τετοιο) και για το λογο αυτο δηλωσαν οτι δεν χωρουσαν επιπλεον κρος ταιπ σημεια, μειωνεται αρκετα η ψαλιδα μεταξυ τους σε χαρακτηριστικα...
 
Παντως, ενα συμπερασμα που εβγαλα εγω αφοτου ειδα την διασπορα των AF σημειων της 600ρας και το ποια ακριβως ειναι τα κρος ταιπ, ειναι, οτι ειτε υπερεκτιμηθηκε η νικον ειτε υποτιμηθηκε η κανον σε σχεση με τα AF τους... ειδικα αν υποθεσουμε οτι το κεντρικο της κανον ειναι και καπως μεγαλυτερο σε καλυψη απο οτι συνηθως ή εστω απο αυτα της νικον (που δεν ξερω αν ειναι και καλο βεβαια να συμβαινει κατι τετοιο) και για το λογο αυτο δηλωσαν οτι δεν χωρουσαν επιπλεον κρος ταιπ σημεια, μειωνεται αρκετα η ψαλιδα μεταξυ τους σε χαρακτηριστικα...

Ηλία αυτό ήταν κάτι που σου είχα επισημάνει από την αρχή. Ότι δηλ. το πόσα σημεία εστίασης έχει μια μηχανή δεν παίζουν τόσο ρόλο, όσο το τί κάνουν και πολύ περισσότερο πώς εχει μάθει ένας χρήστης να τα χρησιμοποιεί. Δηλ. αυτός που έχει μελετήσει στη θεωρία και στην πράξη το σύστημα AF της μηχανής του κι όχι απλώς να το χρησιμοποιεί, μπορεί με τη μηχανή του να κάνει περισσότερα πράγματα σε σχέση με τον χρήστη του ίδιου ή του άλλου συστήματος, ο οποίος απλώς βλέπει κουτάκια και με αυτά πυροβολεί.

Το ξαναλέω... άλλη είναι η φιλοσοφία του AF της CANON άλλη η φιλοσοφία του AF της NIKON κι άλλη αυτού της SONY. Οταν μάλιστα συνηθίσεις σε ένα σύστημα, δύσκολα μπορείς να φανταστείς ότι το "άλλο" σύστημα μπορεί να φθάσει στο ίδιο αποτέλεσμα από άλλο δρόμο.
 
συμφωνω... με καθε συστημα πρεπει να μαθεις να δουλευεις με τα δυνατα του χαρτια.

Πχ. με την Canon 7D, ειχα ξεχασει το κεντρικο σημειο, αφου ειχε κι αλλα cross type.
Αυτο βολευει πολλυ σε σπορ και θεματα με εντονη κινηση, που ομως δε θελεις να τα εχεις στο κεντρο (λογω καλυτερου καδρου) .
Αν ας πουμε θελεις να τραβηξεις εναν παικτη που κινειτα γρηγορα, σε καθετο καδρο, δε σε βολευει καθολου το κεντρικο σημειο... πρεπει να εχεις ενα καλο σημειο στο πανω μερος, που βρισκεται το προσωπο του.
Δεν προλαβαινεις σ αυτη τη περιπτωση να εστιασεις και να καδραρεις μετα... πεταξε το πουλακι.

Σ αυτες τις περιπτωσεις , βρισκω ακομη καλυτερες τις mirrorles... μπορεις να εστιασεις σε οποιοδηποτε σημειο θελεις.
 
7 σημεια cross type(στη σωστη θεση) χρειαζονται τρια στον αξονα πανω απο το κεντρικο σημειο και τρια στον κατω αξονα και ενα το κεντρικο.
Δυστυχως δεν τα βαζουν.
Εστω και αυτα που δεν ειναι cross type να τα εβαζαν εκει που πρεπει.Γιατι να χρειαζεται να επανακαδραρουμε ή να κανουμε κροπ μετα.
Τοσο δυσκολο ειναι να το κανουνε;
 
Σ αυτες τις περιπτωσεις , βρισκω ακομη καλυτερες τις mirrorles... μπορεις να εστιασεις σε οποιοδηποτε σημειο θελεις.

Εχεις χρησιμοποιήσει μιρορλες σε σπορ δηλαδή; Και μάλιστα την έχει βρει και καλύτερη από dslr;
 
οχι, φυσικα…. δεν εννοω σπορ φωτογραφιση.

Ειπα απλως για τη δυνατοτητα εστιασης σε οποιοδηποτε σημειο, χωρις να χρειαζεται να καδραρεις ξανα.

Η canon 7D υπερειχε αισθητα σε caf , ακομη καμια mirrorles δε μπορει να κοντραρει μια καλη DSLR (οχι εισαγωγικη) .


Η sony nex ειναι αργες ετσι κι αλλιως, ενας λογος που τις αφησα.

Η gh3 , υπο πορυποθεσεις, μπορει να στεθει επαξια σε δυσκολες καταστασεις… αλλα ακομη ειναι νωρις για να κρινω.
 
To τελεικο συμπερασμα πιο ειναι?

Από αυτά που δεν ξέραμε -τουλάχιστον εγώ- η Νίκον αδυνατεί παντελώς να εστιάσει σε σκοτάδι χωρίς af-assist lamp ενώ η κανον το κάνει για πλάκα (στο κεντρικό σημείο εστίασης).
Επίσης όπως προαναφέρθηκε η διαφορά στην εστίαση δεν είναι χαοτική μεταξύ τους.
Στην πράξη η διαφορά σε βίντεο-φώτο σε ψηλά iso είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι οι μετρήσεις , υπέρ της κανον.
Η Νίκον έχει μικρότερο buffer το οποίο τελειώνει σχετικά εύκολα.
Η Νίκον σε live-view δεν κάνει αυτόματη έκθεση στην οθόνη με αποτέλεσμα να μην ξέρεις το αποτέλεσμα. Και στην ίδια περίπτωση η αλλαγή διαφράγματος είναι 3 κλικ πιο μακριά από ότι στην κανον.
Στο βίντεο και οι δύο είναι μέτριες.

Με λίγα λόγια η δυναμική περιοχή μάλλον δεν αρκεί για να είναι πολύ καλή μια μηχανή.
 
Re: Απάντηση: Nikon D600

Από αυτά που δεν ξέραμε -τουλάχιστον εγώ- η Νίκον αδυνατεί παντελώς να εστιάσει σε σκοτάδι χωρίς af-assist lamp ενώ η κανον το κάνει για πλάκα (στο κεντρικό σημείο εστίασης).
Επίσης όπως προαναφέρθηκε η διαφορά στην εστίαση δεν είναι χαοτική μεταξύ τους.
Στην πράξη η διαφορά σε βίντεο-φώτο σε ψηλά iso είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι οι μετρήσεις , υπέρ της κανον.
Η Νίκον έχει μικρότερο buffer το οποίο τελειώνει σχετικά εύκολα.
Η Νίκον σε live-view δεν κάνει αυτόματη έκθεση στην οθόνη με αποτέλεσμα να μην ξέρεις το αποτέλεσμα. Και στην ίδια περίπτωση η αλλαγή διαφράγματος είναι 3 κλικ πιο μακριά από ότι στην κανον.
Στο βίντεο και οι δύο είναι μέτριες.

Με λίγα λόγια η δυναμική περιοχή μάλλον δεν αρκεί για να είναι πολύ καλή μια μηχανή.

Mmmm από όσο θυμάμαι με τη μηχανή του Λεωνίδα σε σκοτάδι (δηλ. σε δρόμο σκοτεινό με λάμπα φωτισμού σε απόσταση 25 μ. άρα τίποτα) η μηχανή εστιάζει κανονικά με το κεντρικό σημείο όταν βρίσκει κάτι για να εστιάσει. και από όσο θυμάμαι ήταν μια κολώνα και μια φυλλωσιά.

Για τα άλλα φαντάζομαι ότι είναι όπως τα λέτε...

Για το βίντεο μόνο να θυμίσουμε τη δυνατότητα εγγραφής ασυμπίεστου σήματος σε εξωτερικό μέσο, οπότε κάνεις επεξεργασία κανονικά σε ΗΥ, άρα δεν εμπλέκεται καθόλου η ίδια η μηχανή.

Η δε d800 έχει άλλο σύστημα εστίασης και φυσικά εστιάζει πολύ καλύτερα σε μισοσκόταδο και στο σκοτάδι.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Nikon D600

Mmmm από όσο θυμάμαι με τη μηχανή του Λεωνίδα σε σκοτάδι (δηλ. σε δρόμο σκοτεινό με λάμπα φωτισμού σε απόσταση 25 μ. άρα τίποτα) η μηχανή εστιάζει κανονικά με το κεντρικό σημείο όταν βρίσκει κάτι για να εστιάσει. και από όσο θυμάμαι ήταν μια κολώνα και μια φυλλωσιά.

Για τα άλλα φαντάζομαι ότι είναι όπως τα λέτε...

Για το βίντεο μόνο να θυμίσουμε τη δυνατότητα εγγραφής ασυμπίεστου σήματος σε εξωτερικό μέσο, οπότε κάνεις επεξεργασία κανονικά σε ΗΥ, άρα δεν εμπλέκεται καθόλου η ίδια η μηχανή.

Η δε d800 έχει άλλο σύστημα εστίασης και φυσικά εστιάζει πολύ καλύτερα σε μισοσκόταδο και στο σκοτάδι.

Για την εστίαση σε σκοτάδι δεν μιλάω εκ πείρας αλλά με βάση αυτά που είδα στο τεστ. Εκεί που προσπαθούσε να εστιάσει ήταν ένας μαύρος σταυρός σε ένα σκούρο γκρί χαλί σε σκοτάδι και η μηχανή χωρίς το assist-lamp δεν εστίασε ποτέ ενώ η κάνον εστίαζε κανονικά .
Αξίζει μια θέαση το όλο τέστ αν και είναι μεγάλο σε διάρκεια.
 
Η D600 καποιες φορες σε συνθηκες πολυ χαμηλου φωτισμου δυσκολευεται να εστιασει (με τον 24-70 2,8 που εχω δοκιμασει), ειδικα οταν το σημειο εστιασης "σημαδευει" σε σχετικα φλατ σημειο
 
Η D600 καποιες φορες σε συνθηκες πολυ χαμηλου φωτισμου δυσκολευεται να εστιασει (με τον 24-70 2,8 που εχω δοκιμασει), ειδικα οταν το σημειο εστιασης "σημαδευει" σε σχετικα φλατ σημειο

με κάθε μηχανή, μα με κάθε μηχανή, προσπαθούμε να βρούμε ένα σημείο το οποίο να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο για να εστιάσουμε εκεί. Ειδικά αν έχουμε φλατ επιφάνεια τότε βρίσκουμε ένα σημείο με σχετικό κοντράστ κι εκεί στρέφουμε το κέντρο του AF.
 
Ρε παιδιά το τεστ με το μαύρο στόχο στο γκρι φόντο γίνεται σχεδόν σε απόλυτο σκοτάδι, τι λέμε τώρα... Ποιο wedding και sports και ιστορίες για αγρίους... Δεν υπάρχουν πουθενά αυτές οι συνθήκες. Κι αν υπάρχουν και θες να βγάλεις φωτογραφίες πάρε μια υπέρυθρη κάμερα να κάνεις τη δουλειά σου!
 
Από την άλλη χαίρομαι πάρα πολύ που αποδεικνύεται ότι η canon 6d είναι αξιοπρεπέστατη κι αξιοσέβαστη μηχανή. Όταν εσείς λέγατε ότι θα πάει άκλαυτη σε σχέση με τη d600, εγώ εξέφραζα τις επιφυλάξεις μου και ειδικά προς τον Ηλία έλεγα ότι τα 9 ή όσα άλλα σημεία του af της canon δεν μπορεί να υστερούν τόσο πολύ. Η εμπειρία της canon στο φωτορεπορτάζ είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλης εταιρείας.
 
με κάθε μηχανή, μα με κάθε μηχανή, προσπαθούμε να βρούμε ένα σημείο το οποίο να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο για να εστιάσουμε εκεί. Ειδικά αν έχουμε φλατ επιφάνεια τότε βρίσκουμε ένα σημείο με σχετικό κοντράστ κι εκεί στρέφουμε το κέντρο του AF.

Ναι, φυσικα το γνωριζω αυτο -bye- , απλως το ανεφερα μιας και λεμε περι εστιασης σε σκοταδια
 
Ρε παιδιά το τεστ με το μαύρο στόχο στο γκρι φόντο γίνεται σχεδόν σε απόλυτο σκοτάδι, τι λέμε τώρα... Ποιο wedding και sports και ιστορίες για αγρίους... Δεν υπάρχουν πουθενά αυτές οι συνθήκες. Κι αν υπάρχουν και θες να βγάλεις φωτογραφίες πάρε μια υπέρυθρη κάμερα να κάνεις τη δουλειά σου!

μπορεί να ισχύει αυτό που λες απο την άλλη δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η canon μπορεί να εστιάσει και εκεί...
 
Αυτό που βλέπω προσωπικά σαν ελλάτωμα της 600 είναι η διαφορά εικόνας/πραγματικής έκθεση σε live view.
To οτι το διάφραγμα δέ ρυθμίζεται στο βίντεο εκτός αν βγείς απο live view δε το θεωρώ σημαντικό στη πράξη (όχι οτι δε θα έπρεπε να υπήρχε όπως στην 6D) γιατι συνήθως δεν αλλάζει κανείς διάφραγμα την ώρα που τραβά - κάνει σκαλιά, και με φακούς π έχουν το aperture ring γίνεται χειροκίνητα απο έξω, όπως κ με τους ακριβους βίντεοφακούς δεν έχουν σκαλοπάτια καν.

Θετικό της 600 το δυναμικό εύρος, ιδίως σε σκηνές με έντονη αντίθεση που δείχνει λεπτομέρεια στα σκοτεινά που στην 6D ήταν μαυρο χωρίς να υπερεκθέτει τα φωτεινά (σκηνή panning με το σκιασμένο βουνό και τον ουρανό)
 
μπορεί να ισχύει αυτό που λες απο την άλλη δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η canon μπορεί να εστιάσει και εκεί...

Σύμφωνοι Βλάση, αλλά ως συνήθως αυτές οι διαφορές δεν αφορούν φωτογράφους αλλά γκατζετάκηδες.