Nikon D7200

Έχει δίκιο ο Λεωνίδας, ότι το πρόβλημα είναι περίπλοκο πολλές φορές χρειάζεται ευθυγραμμιση η οθόνη εστίασης σε σοβαρότερες περιπτώσεις ο ίδιος ο αισθητηρας. Επίσης ο κάθε φακός θέλει την δική του ευθυγραμμιση ξεχωριστά οι αριθμοί αλλάζουν ακόμα και στο ίδιο μοντέλο μηχανής και φακού,κατόπιν πρέπει να μπουν οι τιμές στην μνήμη τής μηχανής, Υπάρχει AF TUNING ενότητα στο βιβλίο της μηχανής εφόσον έχει τις προδιαγραφές να το κάνει, δεν έχουν όλες οι μηχανές AF-FINE TUNING. Περιληπτικά από τον TOM HOGAN, http://www.bythom.com/autofocus.htm
 
Ετσι ειναι οπως τα λενε τα παιδια συν πολλα περισσοτερα..
Οταν κανουμε ρυθμισεις af να ξερετε οτι αυτες 'κανονικα' πρεπαι να γινονται σε ηλιακο φως ημερας (πληρους φασματος) και οχι τεχνικο.
Ακομα η οποια βελτιστοποιηση κανουν τα διαφορα προγραμματα τυπο focal αφορουν τα συγκεκριμενα μμ που ειμαστε στην ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ απο το στοχο (υποθετουμε οτι ο στοχος ειναι σωστος και κεντραρισμενος και η μηχανη σε σταθερο και βαρυ τριποδι). Θεωρητικα για γενικα αποτελεσματα η canon προτεινει αν θυμαμαι καλα ο στοχος να ειναι x25 τα mm του φακου που ελεγχεις(νομιζω οτι και το focal καπου το γραφει σχετικα στις οδηγεις του). Τα πειραματα τα κανεις ξανα και ξανα και ξανα σε ολα τα mm (ή αυτα που σε ενδιαφερουν και βγαζεις μεσο ορο).
Σε φακους ζοομ ειναι σχεδον απιθανο να εστιαζει παντου σε ολο το μηκος σωστα και σε ολες τις αποστασεις (παντοτε γινονται μικροσυμβιβασμοι).
Τα πραγματα ειναι πολυ καλυτερα στους σταθερους. Η Νικον πχ χρησημοποιει ειδικους φακους afs 5mm/f1.4g 'αναφορας' οπως τους αποκαλει, για τους διαφορους ελεγχους-ρυθμισεις.
Σκονες στον καθρεπτη και στον αισθητηρα af παιζουν τεραστιο ρολο.
Ακομα..τα mm του sigma dog σε σχεση με τα mm του af tuning της ΝΙΚΟΝ δεν εχουν καμια σχεση! Δηλαδη τα πχ+2μμ του φακου σιγμα ΔΕΝ αντιστοιχουν σε +2 στην ρυθμιση του tuning. ΑΝ θυμαμαι καλα-μπορει και να κανω λαθος- η 'σχεση' τους ειναι 2:1
Επισης...Η ΝΙΚΟΝ γενικα σε τερμα ανοικτα διαφραγματα ΔΕΝ ειναι και οτι το καλυτερο εχει βγει ποτε-τουλαχιστον τα τελευταια cam apo to 2007 που ξερω- (κοιτα αναφορες του HOGAN γιαυτο το θεμα), το 'προβλημα' δεν εχει να κανει μονο με την ακριβεια αλλα ΚΑΙ με την επαναληψημοτητα.
Οποτε οταν κανεις ρυθμισεις καλο ειναι να κλεινεις λιγο το φακο (πχ αν εχεις f1.4 καλο ειναι τους ελεγχους για πιο αξιοπιστα αποτελεσματα να τους κανεις σε f2.2/8).
Πως να κανεις τον ελεγχο?
Εμπειρικα παντα ειναι το καλυτερο για εμας τους απλους χρηστες. Βαζεις πραγματικο στοχο με καλο contrast και κοιτας ποσο προς-πισω εστιασε η μηχανη και μετα με live-view κοιτας ποσο καλυτερο αποτελεσμα θα μπορουσες να παρεις.
Αργοτερα καποια στιγμη θα γραψω πως γινεται εμπειρικα να εχουμε μια γενικα ιδεα.
Στα σερβις τα κανουν φυσικα διαφορετικα..Σε ειδικες τραπεζες με φακους αναφορας, ειδικα λογισμικα του κατασκευαστη οπου εχει ολη την λογικη και τους αλγοριθμους του λογισμικου εστιασης και με τεχνικες συμβολομετριας και laser.
Γενικα η ελεγχος και η ρυθμιση δεν ειναι απλο και ευκολο πραγμα να γινει, θελει χρονο, εργαλεια και το κυριοτερο εμπειρια.
Αν εχεις ενας σταθερο ξεκινα απο εκει για να παρεις μια γενικη ιδεα.
 
Πάντως από τα στοιχεία που έχω μέχρι τώρα, δεν προκύπτει από κάπου ότι φταίει η μηχανή. Από την στιγμή που έβαλα τον στόχο του focal στα 5 μέτρα, και μια μέση τιμή +8 στο AF fine tune της νίκον ήταν "ικανοποιητική" για την περιοχή 24-35 του φακού, και δεν είχα σοβαρό πρόβλημα σε τοπία, γιατί να φταίει η μηχανή;
Το ότι στα 2 μέτρα ήθελε διόρθωση +3 αντί για +8, δεν οφείλεται στο πως λειτουργεί ο φακός εσωτερικά;
 
Πάντως από τα στοιχεία που έχω μέχρι τώρα, δεν προκύπτει από κάπου ότι φταίει η μηχανή. Από την στιγμή που έβαλα τον στόχο του focal στα 5 μέτρα, και μια μέση τιμή +8 στο AF fine tune της νίκον ήταν "ικανοποιητική" για την περιοχή 24-35 του φακού, και δεν είχα σοβαρό πρόβλημα σε τοπία, γιατί να φταίει η μηχανή;
Το ότι στα 2 μέτρα ήθελε διόρθωση +3 αντί για +8, δεν οφείλεται στο πως λειτουργεί ο φακός εσωτερικά;


Από την στιγμή που η μηχανή ελέγθηκε από την αντιπροσωπία εκτενώς όπως είχες αναφέρει και είναι εντάξει τότε γιατί να έχει πρόβλημα;
 
Δεν νομίζω ότι έχω πρόβλημα με το σώμα, αλλά η νίκον δεν έλεγξε εκτενώς την μηχανή. Απλά "έσβησε" τα δεκάδες "hot" υπο-πίξελ που εμφανίστηκαν μέσα στον 1ο μήνα...
Δεν είχε καν φακό πάνω όταν την παρέλαβαν. Τα αφαίρεσαν όλα και μου έδωσαν τον φακό στο χέρι. Σε μια σακούλα, αφού δεν είχα και το καπάκι του φακού (ή της μηχανής).
 
Μετά από υποψία που ξεκίνησε από 2 φωτογραφίες τράβηξα κάποιες δοκιμαστικές με κλειστό διάφραγμα σε λευκό φόντο εκτός εστίασης και εντόπησα 3-4 σωματίδια σκόνης τα οποία επιμένουν ακόμα και μετά από καθαρισμό αισθητήρα μέσω του μενού. Καθότι περίεργος που είμαι τι θα μπορούσα να κάνω; Αν βγάλω τον γακό ανοίξω το κλείστρο με mirror lock up ή bulb και φθσίξω με το ειδικό φυσιτήρη θα κάνω δουλειά ή θα το κάνω χειρότερα; Είδα αύτην την λύση στο youtube αλλά μου φαίνεται λίγο επισγαλής. Εκτός της reference photo αξίζει η μέθοδος με το φυσιτήρη;
 
Σε ενοχλούν στις φωτογραφίες που τραβάς;
Εγώ δεν ξέρω αν η δική μου έχει κάτι. Δεν ξέρω καν πώς να το τσεκάρω. Αν την πας στην νίκον για καθαρισμό;
 
Ξεκίνησε ψάχνοντας φωτογραφίες που είχα τραβήξει με την D90 όπου πατατήρησα σκόνη. Από περιέργεια τσέκαρα την D7200 και βρήκα 3-4 ίχνη με τέρμα κλειστό διάφραγμα που δεν οφείλωνται στον φακό.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Προς το παρόν βρήκα 1 ίχνος σε μία φωτό που φαίνεται. Ναι ενοχλεί. Φαίνεται πολύ ελάχιστα όμως είμαι παράξενος. Διαβάζω πως η σκόνη στους αισθητήρες είναι κάτι που θα συμβεί σε όλες τις dslr κάποια στιγμή (photography life).

Η μηχανή δεν έχει κάτι petasis. Απλά είναι κάτι που συμβαίνει ( που να πάρει....)

Για να το τσεκάρεις κλείνεις τελείως το διάφραγμα σε τελείως λευκό φόντο εκτός εστίασης τελείως και μετά ρσεκάρεις την φωτογραφία. Με ανοιχτό διάφραγμα δεν φαίνονται.
 
Τελικά βρήκα την απάντηση μόνος μου.

https://nikoneurope-el.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/29381

Είδα μία δοκιμαστική φωτό στο pc και η σκόνη είναι πολύ περισσότερη.

Οπότε πρώτη κίνηση θα είναι το φυσητήρη. Οφείλετε πιθανότα στον nikkor που τρομπάρει...
 
Εγώ δεν βάζω φυσητήρι γιατί μπορεί τελικά και να βάλεις όση σκόνη έβγαλες.
Αγοράζω που και που σκουπάκι που βάζεις υδικό υγρό πάνω και καθαρίζω τον αισθητήρα.

Αυτή τη στιγμή έχω σκόνη μέσα στη Sony μου που δεν έχω ασχοληθεί να βγάλω γιατί φαίνεται μόνο με f11 και πιο κλειστά διαφράγματα, και σε αυτά τα διαφράγματα δεν τραβώ ποτέ. Μέχρι f8 να φτάσω το πολύ.
Αν χειροτερέψει η κατάσταση η αποφασίσω να αγοράσω σκουπάκι, τότε μπορεί και να το καθαρίσω.
 
Μετά από πολύ καιρό με την D7K προχώρησα στην 7200, πρώτες εντυπώσεις θετικές από μενού και δυνατότητες.
Το σουλούπι και τα κουμπιά σχεδόν ίδια (ένας λόγος που δε κοίταξα αλλού).

Καιρός να βγάλω καμμια φωτογραφία γιατί είχα μουχλιάσει Lately
 
Σημερα ξανααγορασα καινουργιο τον Sigma 17-5- f2.8 για την μηχανη.Θα τον εχω σαν βασικο φακο,με συμπληρωματικους τους Nikon 35mm 1.8 & Nikon 18-140mm 3.5-5.6.
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

Τι λέει από ποιότητα εικόνας ο 17-50 σε σχέση με τον 18-140;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μέ ανάλογες ρυθμίσεις;
Ειναι ποιο οξυς.Η μηχανη εχω την εντυπωση οτι πηρε ανασα.
 
με δεδομένο ότι οι δυο φακοί έχουν παρόμοια τιμή αγοράς, ο 17-50 2.8 είναι το απόλυτο Must για επιδόσεις σε αυτά τα εστιακά μήκη για ζουμ φακό και ο 18-140 είναι το Must για allround φακό.
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

με δεδομένο ότι οι δυο φακοί έχουν παρόμοια τιμή αγοράς, ο 17-50 2.8 είναι το απόλυτο Must για επιδόσεις σε αυτά τα εστιακά μήκη για ζουμ φακό και ο 18-140 είναι το Must για allround φακό.
Φιλε Βαλασιδη,οπως εγραψες ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ειναι ποιο οξυς.Η μηχανη εχω την εντυπωση οτι πηρε ανασα.
Σε ευχαριστω πολυ φιλε.