Οδήγηση ATC SCM40

Ωραία λοιπόν...

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Έστω πως θέλουμε να ακούσουμε την ενάτη με τη Συμφωνική του Βερολίνου με διευθυντή τον Simon Rattle

268x0w.jpg


Πάμε στο τρίτο μέρος: Adagio molto e cantabile

Στο συγκεκριμένο track, η ηχογράφηση δίνει τα εξής:

db RMS (μέσος όρος): -25,30

dB κορυφής: -1,75

Δηλαδή, ανάμεσα στην κορυφή και τον μέσο όρο έχουμε περίπου 24 dB διαφορά.

Προφανώς ανάμεσα στο χαμηλότερο πέρασμα και την κορυφή η διαφορά θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερη αλλά ας πάρουμε τον μέσο όρο.

Επομένως, αν ακούς κορυφές στα 90 dB, ο μέσος όρος θα είναι κάτω από 66 db, δηλαδή στα όρια ακουστότητας ενός δωματίου πόλης.

Αν ακούς μέσο όρο στα 80 dB, η κορυφή θα είναι στα 104 dB, οπότε οποιοσδήποτε ενισχυτής κάτω από 100 W θα κλιπάρει...

Και μιλάμε για απόσταση μέχρι 2 μέτρα.

Παραπάνω θα γίνει του κουτρούλη ο γάμος...

Οπότε για "όσους δεν είναι κάγκουρες" και θέλουν λίγα, "μουσικά" και "ποιοτικά" Watt , υπάρχουν οι εξής λύσεις:

1. Δεν ακούνε το τρίτο μέρος.

2. Ακούνε το τρίτο μέρος, όμως αναγνωρίζουν μόνο τα tutti των κόρνων.

3. Ακούνε το τρίτο μέρος σε ένταση ώστε να μπορούν να ακούσουν, αλλά είναι διαβασμένοι και σηκώνονται την κατάλληλη στιγμή, λίγο πριν το τέλος του track που έρχονται οι κορυφές, και χαμηλώνουν την ένταση.

Διαλέγετε και παίρνετε.:damnyou:

Προσοχή: Δεν χρησιμοποίησα ακραίο παράδειγμα, αλλά ένα από τα μουσικά κομμάτια - μνημεία του μουσικού πολιτισμού
 
Γι' αυτό ίσως να έχει γίνει της μόδας ξανά το βινύλιο. Η χαμηλότερη δυναμική περιοχή (ειδικά στις κλασικές ηχογραφήσεις του '60 που οι παραγωγοί ήταν με την παρτιτούρα δίπλα και ανεβοκατέβαζαν τα fader) το κάνει πιο συμβατό σε καθημερινές ακροάσεις με καλά αλλά αδύναμα συστήματα.
 
Φυσιολογικά όταν στήνεις ένα στερεοφωνικό σύστημα υψηλής απόδοσης, στόχος είναι η όσο το δυνατόν ρεαλιστική ακρόαση του μουσικού γεγονότος...όποιος δεν συμφωνεί με αυτό δεν χρειάζεται να διαβάσει παρακάτω!
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι μιλάμε για φυσικά όργανα και όχι για συναυλίες ροκ ή για συμφωνικές ορχήστρες. Στην θέση ακρόασης θα πρέπει να υπάρχει μια μέση στάθμη περίπου 80dB αλλά και στιγμιαίες κορυφές που να φτάνουν στα 104-105dB χωρίς φυσικά καμία παραμόρφωση εκ μέρους του ενισχυτή, έτσι ώστε να προσομοιάζει όσο το δυνατόν σε ένα σύνολο 4-5 ακουστικών οργάνων που παίζουν φυσικά, μόνο με την δική τους ένταση. Και αναφέρω, χωρίς καμία παραμόρφωση από την μεριά του ενισχυτή, γιατί εκείνο που ενοχλεί περισσότερο το αυτί είναι ο παραμορφωμένος ήχος και όχι μια στιγμιαία κορυφή 104-105dB ενός φυσικού οργάνου.
Είναι λοιπόν γνωστό ότι κάθε διπλασιασμός της απόστασης μας από το ηχείο, μειώνει την στάθμη κατά 6dB περίπου. Άρα, αν θέλουμε οι στιγμιαίες κορυφώσεις των φυσικών οργάνων να ακούγονται ρεαλιστικά (π.χ 104dB) στην θέση ακρόασης έχουμε και λέμε: Αν η θέση ακρόασης είναι 3 μέτρα από τα ηχεία μας τότε θα πρέπει στο 1 μέτρο από τα ηχεία να έχουμε ικανότητα απαραμόρφωτης στάθμης 115dB, οπότε στα 2 μέτρα θα είναι 115-6=109dB και στα 3 μέτρα που ακούμε εμείς να είναι 109-5=104dB.
Τώρα τα ATC 40 έχουν προδιαγραφή 85dB/1w/1m δηλαδή με 1W πετυχαίνουν στάθμη 85dB στο 1 μέτρο από τα ηχεία, αλλά επειδή τα ηχεία είναι δύο προσθέτουμε και 3dB οπότε με 1 βατ έχουμε 88dB στο 1 μέτρο. Επίσης είναι γνωστό ότι για κάθε διπλασιασμό της ισχύος, η στάθμη θα αυξάνει κατά 3dB οπότε έχουμε τα κάτωθι:

1W – 88dB
2W – 91dB
4W – 94dB
8W – 97dB
16W – 100dB
32W – 103dB
64W – 106dB
128W – 109dB
256W – 112dB
Δηλαδή για να επιτύχουμε στάθμη 112dB στο ένα μέτρο από τα ATC 40 χρειάζονται 256W...Και με αυτά τα βατ στα 3 μέτρα θα υπάρχει ικανότητα μέγιστης στάθμης περίπου 102dB νούμερο απόλυτα ρεαλιστικό για την ακρόαση ενός συνόλου φυσικών οργάνων...και επαναλαμβάνω ότι αυτά τα 102-104 dB θα είναι η ικανότητα του στερεοφωνικού μας για μια στιγμιαία κορυφή στο μουσικό άκουσμα (παράδειγμα ένα δυνατό φύσημα από τενόρο σαξόφωνο μπορεί να φτάσει σε τέτοια επίπεδα!!..και το λέω αυτό γιατί έχω τενόρο σαξόφωνο στο σπίτι μου και έχω μετρήσει την ακουστική του πίεση σε δυνατά παιξίματα!!). Φυσικά η μέση στάθμη θα κυμαίνεται γύρω στα 76-80dB.
Αυτά...
 
Ενας δυνατος ενισχυτης (πολλα βατ) θα δωσει τις εντασεις.Την σωστη και ακριβη δυναμικη περιοχη θα την δωσει ενας πολυ καλος ενισχυτης.
Αυτα τα δυο δεν πανε παντα πακετο δυστυχως.Αν η αντισταση του ηχειου πεφτει και πολυ χαμηλα τοτε μπαινουν στην εξισωσω και τα πολλα αμπερ.Αυτα τα τρια κι αν δεν πανε πακετο παντα.
Και το κακο ειναι βεβαια οτι για να υπαρχουν ολα σε ενα πακετο μιλαμε για ενα πολυ ψηλο κοστος για τον ενισχυτη μονο.
Τα πολλα και "ποιοτικα" βατ κοστιζουν πολυ.
Τα λιγα και "ποιοτικα" βατ κοστιζουν λιγοτερο.
Τα πολλα και οχι τοσο "ποιοτικα" βατ κοστιζουν ακομη λιγοτερο.
Τα λιγα και οχι τοσο "ποιοτικα" βατ κοστιζουν ακομη λιγοτερο.
Διαλεγουμε και παιρνουμε,και να μην ξεχναμε και τα αμπερ αν τα χρειαζεται το ηχειο.
 
Γι' αυτό ίσως να έχει γίνει της μόδας ξανά το βινύλιο. Η χαμηλότερη δυναμική περιοχή (ειδικά στις κλασικές ηχογραφήσεις του '60 που οι παραγωγοί ήταν με την παρτιτούρα δίπλα και ανεβοκατέβαζαν τα fader) το κάνει πιο συμβατό σε καθημερινές ακροάσεις με καλά αλλά αδύναμα συστήματα.

Ξερεις οτι υπαρχουν cdp των 100 ευρω που εχουν ψηλοτερη δυναμικη περιοχη απο πολυ ακριβα πικαπ.Αυτο σημαινει κατι ?
Ακουσες διπλα διπλα δυο τετοια μηχανηματα? Τι συμπερανες ?
 
Απάντηση: Re: Οδήγηση ATC SCM40

Ενας δυνατος ενισχυτης (πολλα βατ) θα δωσει τις εντασεις.Την σωστη και ακριβη δυναμικη περιοχη θα την δωσει ενας πολυ καλος ενισχυτης.
Αυτα τα δυο δεν πανε παντα πακετο δυστυχως.Αν η αντισταση του ηχειου πεφτει και πολυ χαμηλα τοτε μπαινουν στην εξισωσω και τα πολλα αμπερ.Αυτα τα τρια κι αν δεν πανε πακετο παντα.
Και το κακο ειναι βεβαια οτι για να υπαρχουν ολα σε ενα πακετο μιλαμε για ενα πολυ ψηλο κοστος για τον ενισχυτη μονο.
Τα πολλα και "ποιοτικα" βατ κοστιζουν πολυ.
Τα λιγα και "ποιοτικα" βατ κοστιζουν λιγοτερο.
Τα πολλα και οχι τοσο "ποιοτικα" βατ κοστιζουν ακομη λιγοτερο.
Τα λιγα και οχι τοσο "ποιοτικα" βατ κοστιζουν ακομη λιγοτερο.
Διαλεγουμε και παιρνουμε,και να μην ξεχναμε και τα αμπερ αν τα χρειαζεται το ηχειο.


Είναι λοιπόν η τιμή ενός ενισχυτή με πολλά βάτ ένας ασφαλής τρόπος να προσδιοριστεί η "ποιότητά" του;
 
Οχι παντα.Tα ειπαμε πολλες φορες αυτα και για ενισχυτες και ηχεια και αναλογικα και ψηφιακα...........
 
Τ άκουσα κάπου στις γιορτές μ έναν προ-τελικό Audionet έξω,τελευταία σειρά,δεν τσέκαρα αν ήταν το ίδιο combo με την Έκθεση,νομίζω ο τελικός ήταν το μεγαλύτερο μοντέλο.
Φοβερό κράτημα,ήχος διαυγής,με αρμονικές,ακριβής και 'νευρικός'....
Μετά η επίδειξη περιείχε Focal,εκεί τα χάλασε..
Ήθελα να ρωτήσω αν τα ηχεία τα άκουσε κάποιος με τελικό Bryston.
 
Δηλαδή για να επιτύχουμε στάθμη 112dB στο ένα μέτρο από τα ATC 40 χρειάζονται 256W...Και με αυτά τα βατ στα 3 μέτρα θα υπάρχει ικανότητα μέγιστης στάθμης περίπου 102dB νούμερο απόλυτα ρεαλιστικό για την ακρόαση ενός συνόλου φυσικών οργάνων...

Καλά το πας, αλλά ξεχνάς και 3-4 db που κερδίζεις λόγω των ανακλάσεων στο χώρο (οι μετρήσεις της εταιρίας δεν έχουν γίνει σε χώρο με ανακλάσεις).
Άρα, με 2x128W φτάνεις τα 102db
Επίσης, αν δεν είσαι στα 3 μέτρα αλλά στα 2.5 π.χ. κερδίζεις άλλα 2-3 db.

Το ότι τα ATC δεν είναι ηχεία που θα κάλυπταν εύκολα μεγάλους χώρους σε υψηλές εντάσεις νομίζω το έχουμε πει, έτσι;
 
Ξεχνάτε επίσης ότι οι ανακλάσεις δεν είναι ίδιες σε όλες τις συχνότητες , καθώς και το γεγονός ότι σε ορισμένες συχνότητες λόγω της γεωμετρίας του δωματίου δημιουργούνται στάσιμα ηχητικά κύματα, εξάρσεις και βυθίσεις της ηχητικής πίεσης με διαφορές της τάξης των 12dB ακόμα και σε αρκετά φροντισμένους χώρους.
Σε κάθε περίπτωση εγώ δεν θα οδηγούσα τα ATC 40 με ένα ενισχυτή μικρότερο σε ισχύ από 120W RMS @ 8Ω.
 
Re: Απάντηση: Οδήγηση ATC SCM40

ο συνδυασμος audia flight 2 και audia flight 3 με atc 40 δεν μου εκανε κλικ στα δικα μου αυτια βεβαια αυτο δεν σημαινει οτι δεν παιζανε απλως εγω εχω καταληξει οτι μου αρεσει ο πιο γλυκος ηχος, τουλαχιστον με τα συγκεκριμενα ηχεια
 
Γεια χαρά στο φόρουμ,μπορώ να έχω την γνώμη σας για ενισχυτή τελικό ή ολοκληρωμένο για να "ζεστάνει" λίγο τον ήχο μου;
Ακούω σε δώμα 3χ4 σε κοντινή απόσταση με τον XTZ D3 και το cd player της ίδιας εταιρίας.Και φυσικά τα 40αρια!
Πιστεύω ότι τα πολλά watt δεν μου χρειάζονται τόσο,γιατί δεν ακούω πολύ δυνατά,όσο τα αμπερ και τα ποιοτικά υλικά.(όχι απαραίτητα καινούργιο)
 
Hegel, Densen, και βέβαια ο ομοσταυλος μάλλον η καλύτερη επιλογή.
Επίσης θα έψαχνα την καλή σειρά της Yamaha.
Θα προσπαθούσα να πάρω περισσότερη "σωστή" ισχύ που μπορώ.
 
απο προσωπικη εμπειρια densen (10 χρονια με τα atc scm 11 και τα 40αρια)και αν διαβασες εχω καταληξει σε φουλ λαμπα αλλα και υβριδικο νομιζω οτι κατι τετοιο θελεις κοιταξε μονο να ειναι απο 50w και πανω
 
απο προσωπικη εμπειρια densen (10 χρονια με τα atc scm 11 και τα 40αρια)και αν διαβασες εχω καταληξει σε φουλ λαμπα αλλα και υβριδικο νομιζω οτι κατι τετοιο θελεις κοιταξε μονο να ειναι απο 50w και πανω

Αν κατάλαβα έχεις ακόμα τα 40αρια.Τα παίζεις με λαμπατο ολοκληρωμένο ή προενίσχυτη;
 
Απάντηση: Re: Οδήγηση ATC SCM40

Αυτό με τον δικό τους ενισχυτή νομίζω το λενε για λόγους ισχύος και δυναμικών.
Αν δεν είναι το θέμα μας οι μεγάλες εντάσεις λόγω 10 τμ , μήπως είναι υπερβολή;
 
Re: Απάντηση: Re: Οδήγηση ATC SCM40

Αυτό με τον δικό τους ενισχυτή νομίζω το λενε για λόγους ισχύος και δυναμικών.
Αν δεν είναι το θέμα μας οι μεγάλες εντάσεις λόγω 10 τμ , μήπως είναι υπερβολή;
Εγώ δεν θα έλεγα μόνο για λόγους ισχύος.
Όποτε άκουσα ATC με τον δικό τους ενισχυτή το αποτέλεσμα ήταν πάρα πολύ καλό πέραν των δυναμικών κλπ.

Ξανάλεω για τους Yamaha.
Όταν ο αδελφός μου πήρε τα 19 1st gen είχαμε στείλει ένα mail στην ATC για προτάσεις ενισχυτών και παραδόξως απάντησαν και μια πρόταση ήταν ο Yamaha. Τότε υπήρχε κάποιος που ήταν στα 90watt αν θυμάμαι καλά αλλά δεν θυμάμαι μοντέλο ακριβώς. Μιλάμε πάντα για τα αμιγώς hifi μοντέλα της. Δεν θυμάμαι αν υπήρχαν κι άλλες προτάσεις.
 
από προσωπική εμπειρία μια που κι εγώ είμαι κάτοχος των εν λόγο ηχείων για να πάρεις ζεστό ήχο και δυναμικά από τα atc χωρίς υπερβολικά μεγάλο budget χρειάζεται υβριδικό σύστημα με προ λάμπα και τελικό τρανζίστορ η και υβριδικό όπως έχω εγώ παλαιότερα τα είχα με ολοκληρωμένο λάμπα 2 επί 80 με πολύ καλά αποτελέσματα μόνο που τον σακάτεψαν σε λιγότερο από ένα χρόνο έτσι αδηφάγα που είναι κι έτσι κατέληξα στο υβριδικό.