oi ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΙΣ μιας ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ

Στο Αυτή η Νύχτα Μένει, μία κοπέλα που θέλει να γίνει τραγουδίστρια, βρίσκεται να τραγουδάει στα παρακμιακότερα μπουζουχτσήδικα που έχεις δει.

Από τις ελάχιστες ελληνικές που μου άρεσαν πολύ είναι και το Σώσε Με. Τη Μαρία Ζορμπά την απολαμβάνω συχνά στο θέατρο από τότε.

Σχετικά με το πρόβλημα του ελληνικού κινηματογράφου, μία ενδιαφέρουσα συζήτηση είχε γίνει στο περιοδικό Μοτέρ, νομίζω στο 2ο και στο 3ο τεύχος. Η συζήτηση ξεκινάει με σχεδόν δεδομένο ότι το σημαντικότερο πρόβλημα είναι το σενάριο. Από τις γνώμες που ακούστηκαν, η πιο σημαντική για εμένα είναι ότι οι έλληνες σκηνοθέτες δεν αναγνωρίζουν... τη σημασία του! Έχουν μια ιδέα, στήνουν ένα πρόχειρο κατασκεύασμα με βάση αυτή και η ταινία μένει εκεί. Ποτέ δε βλέπουν σενάρια άλλων και σπάνια δέχονται κάποιον επαγγελματία σεναριογράφο να δουλέψει πάνω στο σενάριό τους.


Υ.Γ. Μήπως τα μηνύματα που αφορούν τον ελληνικό κινηματογράφο να μεταφερούν σε ξεχωριστό θέμα;
 
Επανέρχομαι στις ταινίες του Τεό. Συμφωνώ με όσους εξέφρασαν αγανάκτηση με τη χοντροκομμένη συμβολολαγνία του. Σαφώς ο Κουστουρίτσα χρησιμοποιεί πιο χαρντ ροκ γλώσσα, πιο άμεση και σύγχρονη. Ωστόσο, σε όσους αρέσει η Αναπαράσταση συμβουλεύω επιτακτικά να αναζητήσουν και να δουν την "Εκπομπή". Μικρού μήκους που βραβεύτηκε στη Θεσσαλονίκη το '68. Το πρωτόλειο με την χαρακτηριστικά απέριττη, ντοκουμενταρίστικη σχεδόν, σκηνοθεσία της Αναπαράστασης αφήνει να διαφανεί η μαεστρία του Τεό. Γιατί o Τεό είναι αναμφισβήτητα μάστορας, Mai(s)tre της εικόνας!
Παίζει ο Θόδωρος Κατσαδράμης το θύμα και ο ...Νίκος Μαστοράκης τον εαυτό του. Η ταινιούλα είναι ακόμη επίκαιρη λόγω της σημερινής κατάστασης της τηλεόρασης.

Αλλά ακόμη και για τους μη κουλτουριάρηδες προτείνω την ταινία. Είναι η μοναδική "παλιά ελληνική ταινία" ίσως, που δείχνει ότι στην Αθήνα του 60 υπήρχαν κι ωραίες γυναίκες, πέρα από τις ηθοποιούς (για να μην παρεξηγηθούμε).
 
που δείχνει ότι στην Αθήνα του 60 υπήρχαν κι ωραίες γυναίκες

ekpompi.jpg


Ιδού και οι αποδείξεις, μιας και μπαν και μπουν οι κουμπουριές!
 
Σχετικά με το πρόβλημα του ελληνικού κινηματογράφου, μία ενδιαφέρουσα συζήτηση είχε γίνει στο περιοδικό Μοτέρ, νομίζω στο 2ο και στο 3ο τεύχος. Η συζήτηση ξεκινάει με σχεδόν δεδομένο ότι το σημαντικότερο πρόβλημα είναι το σενάριο. Από τις γνώμες που ακούστηκαν, η πιο σημαντική για εμένα είναι ότι οι έλληνες σκηνοθέτες δεν αναγνωρίζουν... τη σημασία του! Έχουν μια ιδέα, στήνουν ένα πρόχειρο κατασκεύασμα με βάση αυτή και η ταινία μένει εκεί. Ποτέ δε βλέπουν σενάρια άλλων και σπάνια δέχονται κάποιον επαγγελματία σεναριογράφο να δουλέψει πάνω στο σενάριό τους.
Πως τη λενε την παροιμια ?της στραβης ... της φταινε οι τριχες
Νομιζω οτι δεν υπαρχουν σκηνοθετες στην Ελλαδα καν.
Απο που να βγουν ? υπαρχει σχολη σκηνοθεσιας η καποια εταιρεια παραγωγης ?
Η αιγυπτος εχει Σχολη κινηματογραφου πανεπιστιμιακου επιππεδου και η βουλγαρια επισης
Νομιζω ειναι ατοπο να μιλαμε για ελληνικο κινηματογραφο και ακομα περισσοτερο για σκηνοθετες .Τωρα αν καποιοι ευγενικοι ανθρωποι ειπαν και μια καλη κουβεντα για ενα συναδελφο τους δεν ειναι κακο.
 
Σημερα είδα μετά απο πολλά χρόνια σε D.V.D την ταινία του Μιζογκούτσι ´Ο Επιστάτης Σάντσο´ του 1954.
Πρόκειται για ένα μοναδικό ουμανιστικό αριστούργημα.Ο άνθρωπος αυτός δεν σκηνοθετούσε για να εντυπωσιάσει.Υπηρετούσε τα διαχρονικά στοιχεία τής φύσης και εκεί τοποθετούσε τον άνθρωπο.Και το ´Ουγκέτσου Μονογκατάρι´και ´Οι Σταυρωμένοι Εραστές´ τού ιδίου,παραπέμπουν σε μιά τέχνη μοναδική.
Οποιαδήποτε σύγκριση τέτοιου επιπέδου σκηνοθετών,με τον απόλυτο νάρκισσο του Ελληνικού κινηματογράφου,που βάζει τα τοπία να τον υπηρετούν και τον άνθρωπο να απουσιάζει επιδεικτικά και να υπάρχει μόνον σαν καρικατούρα,είναι τουλάχιστον ιερόσυλη.
 
Νομιζω οτι δεν υπαρχουν σκηνοθετες στην Ελλαδα καν.
Απο που να βγουν ? υπαρχει σχολη σκηνοθεσιας η καποια εταιρεια παραγωγης ?
Η αιγυπτος εχει Σχολη κινηματογραφου πανεπιστιμιακου επιππεδου και η βουλγαρια επισης
Νομιζω ειναι ατοπο να μιλαμε για ελληνικο κινηματογραφο και ακομα περισσοτερο για σκηνοθετες .Τωρα αν καποιοι ευγενικοι ανθρωποι ειπαν και μια καλη κουβεντα για ενα συναδελφο τους δεν ειναι κακο.

Υπάρχει τουλάχιστον μία σχολή σκηνοθεσίας (του Λυκούργου Σταυράκου), καθώς και κάποιες εταιρίες παραγωγής. Επίσης, θυμάμαι κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη υπό ίδρυση, αλλά δεν έχω ακούσει αν ξεκίνησε. Και φυσικά υπάρχουν και αυτοί που σπούδασαν στο εξωτερικό.

Αλλά είναι αυτό ικανή και αναγκαία συνθήκη για να υπάρξει καλός ελληνικός κινηματογράφος; Δυστυχώς όχι, εξ ου και η κουβέντα.
 
Σημερα είδα μετά απο πολλά χρόνια σε D.V.D την ταινία του Μιζογκούτσι ´Ο Επιστάτης Σάντσο´ του 1954.
Πρόκειται για ένα μοναδικό ουμανιστικό αριστούργημα.Ο άνθρωπος αυτός δεν σκηνοθετούσε για να εντυπωσιάσει.Υπηρετούσε τα διαχρονικά στοιχεία τής φύσης και εκεί τοποθετούσε τον άνθρωπο.Και το ´Ουγκέτσου Μονογκατάρι´και ´Οι Σταυρωμένοι Εραστές´ τού ιδίου,παραπέμπουν σε μιά τέχνη μοναδική.
Οποιαδήποτε σύγκριση τέτοιου επιπέδου σκηνοθετών,με τον απόλυτο νάρκισσο του Ελληνικού κινηματογράφου,που βάζει τα τοπία να τον υπηρετούν και τον άνθρωπο να απουσιάζει επιδεικτικά και να υπάρχει μόνον σαν καρικατούρα,είναι τουλάχιστον ιερόσυλη.

Aργησες.....
αυτοι δεν ειναι σκηνοθετες ..ειναι δασκαλοι

οσο για τον ναρκισσο μονος σου κανεις συγκρισεις, αρα αξιζει !!


.
 
Υπάρχει τουλάχιστον μία σχολή σκηνοθεσίας (του Λυκούργου Σταυράκου), καθώς και κάποιες εταιρίες παραγωγής. Επίσης, θυμάμαι κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη υπό ίδρυση, αλλά δεν έχω ακούσει αν ξεκίνησε. Και φυσικά υπάρχουν και αυτοί που σπούδασαν στο εξωτερικό.

Αλλά είναι αυτό ικανή και αναγκαία συνθήκη για να υπάρξει καλός ελληνικός κινηματογράφος; Δυστυχώς όχι, εξ ου και η κουβέντα.

Ναι γιατι για να υπαρξει πρεπει καποιος να το σπουδασει ,ο Σταυρακος νομιζω εχει κλεισει (αλλωστε εκει πηγαινανε για αναβολη ειτε για χαβαλε)
Ειμαι της αποψης οτι για να εχεις λουλουδια πρεπει να εχεις κηπο και κηπουρο
(που ξερει τι κανει)
Βεβαια μπορουμε να περιμενουμε και απο την φυση αλλα εκει παμε αλλου:BDBDG54:
 
Ναι γιατι για να υπαρξει πρεπει καποιος να το σπουδασει ,ο Σταυρακος νομιζω εχει κλεισει (αλλωστε εκει πηγαινανε για αναβολη ειτε για χαβαλε)
QUOTE]

Δεν έχει κλείσει, για τα υπόλοιπα εντός παρένθεσης επίσης νομίζεις ή είσαι σίγουρος;
 
Ναι γιατι για να υπαρξει πρεπει καποιος να το σπουδασει ,ο Σταυρακος νομιζω εχει κλεισει (αλλωστε εκει πηγαινανε για αναβολη ειτε για χαβαλε)
QUOTE]

Δεν έχει κλείσει, για τα υπόλοιπα εντός παρένθεσης επίσης νομίζεις ή είσαι σίγουρος;
Νομιζω οτι ειμαι σιγουρος.:BDGBDGB53:
 
Εγώ πάλι θα σου πω ότι οι 4 απόφοιτοι που γνωρίζω προσωπικά (2 σκηνοθέτες και 2 εικονολήπτες) μάλλον δεν πήγαιναν για αναβολή, διότι εργάζονται κανονικά στο χώρο. Χώρια που οι 2 είναι κοπέλες.