Oι Πολυκάναλοι Ενισχυτές κάνουν για Hi.Fi Χρήση ?? ??

Η multi channel μουσική σε βάζει μέσα, σε βγάζει έξω, σε γυρίζει σε πάει σε φέρνει σε κάνει ότι θέλει..

Η στερεοφωνία σε αφήνει ελεύθερο να φαντάζεσαι ότι θέλεις.. σου βάζει τα όργανα μπροστά τις φωνές πίσω η αντίστροφα, ανάλογα σε πιο σύστημα και χώρο παίζει.. και πόση φαντασία βάζεις.. πάει και δεξιά και αριστερά αλλά μπορεί να σου χαλάσει το όνειρο..

Κατά τα αλλά ποιά μηχανήματα παίζουν καλύτερο δικάναλλο και ποιά όχι, περά από τις θεωρίες και υποθέσεις προϋποθέτει άμεση σύγκριση και εμπειρία να καταλαβαίνεις τι ακούς και τι είναι χρωματισμένο και τι όχι
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Σε τι διαφέρει το πολυκάναλο SACD, από πολυκάναλο BD-A η FLAC πχ?

Στην πλειοψηφία τους τα multichannel audio έχουν μπροστά την ορχήστρα (όπως τα δικάναλα) και από πίσω γεμίζουν τον χώρο με τις αντηχήσεις.
Κάποια συγκροτήματα όπως π.χ. οι Pink Floyd κάνουν καλύτερες παραγωγές. Για παράδειγμα στο Money από το DSOTM τα χρήματα που πέφτουν τα πάνε στα πίσω ηχεία.
Κατά βάση, τα εφέ πάνε πίσω, δεν σε βάζουν στη θέση του τραγουδιστή, να ακούς την κιθάρα ή το μπάσο στο πίσω ηχείο.

Η multi channel μουσική σε βάζει μέσα, σε βγάζει έξω, σε γυρίζει σε πάει σε φέρνει σε κάνει ότι θέλει..

Μπορεί να σε κάνει ότι θέλει αλλά ποτέ δεν θα το κάνει.
Αν το έκανε θα βασιζόταν σε συστήματα όπου όλα τα ηχεία έχουν τις ίδιες δυνατότητες με τα μπροστά.
Ή μιλάμε λοιπόν για συστήματα της πλάκας που κάθε ηχείο θα κάνει 200-300€, ή για μυθικά συστήματα που ο ιδιοκτήτης τους δεν έχει που να βάλει τα λεφτά του και αποφάσισε να τα κάνει ηχεία.
Που και πάλι δεν υπάρχει καμία λογική, να πληρώσεις δύο κοντέινερ ευρώ για να ακούσεις 50-100 τίτλους που πιθανόν σε ενδιαφέρουν (έχουν κυκλοφορήσει κάπου στους 600 τίτλους multichannel SACD μέσα σε 25 χρόνια)..
Βάλε μετά το κόστος ενός σοβαρού DAC, ενισχυτών, προενισχυτών για να υποστηρίξεις όλο αυτό το μεγαθήριο και πες μου πόσοι το έχουν και το διαθέτουν για τόσους τίτλους.
Και άντε, pro και τελικούς βρίσκεις, έχεις δει κάποιο σοβαρό multichannel dac, και αν ναι, πόσο πάει;
 
  • Like
Reactions: vlad66 and ika
Αυτό που λες δε γίνεται. Δε βγαζει νοημα. Μήπως εννοείς να προσθέσεις τελικό σε δικαναλο?
Μάλλον υπονοείται η επεξεργασία και η μετατροπή του στερεοφωνικού σήματος σε πολυκάναλο από αντίστοιχο ολοκληρωμένο (το "upmixing" ντε! :D ). Λείπουν βέβαια κάποιες λέξεις.
 
Στην πλειοψηφία τους τα multichannel audio έχουν μπροστά την ορχήστρα (όπως τα δικάναλα) και από πίσω γεμίζουν τον χώρο με τις αντηχήσεις.
Κάποια συγκροτήματα όπως π.χ. οι Pink Floyd κάνουν καλύτερες παραγωγές. Για παράδειγμα στο Money από το DSOTM τα χρήματα που πέφτουν τα πάνε στα πίσω ηχεία.
Κατά βάση, τα εφέ πάνε πίσω, δεν σε βάζουν στη θέση του τραγουδιστή, να ακούς την κιθάρα ή το μπάσο στο πίσω ηχείο.



Μπορεί να σε κάνει ότι θέλει αλλά ποτέ δεν θα το κάνει.
Αν το έκανε θα βασιζόταν σε συστήματα όπου όλα τα ηχεία έχουν τις ίδιες δυνατότητες με τα μπροστά.
Ή μιλάμε λοιπόν για συστήματα της πλάκας που κάθε ηχείο θα κάνει 200-300€, ή για μυθικά συστήματα που ο ιδιοκτήτης τους δεν έχει που να βάλει τα λεφτά του και αποφάσισε να τα κάνει ηχεία.
Που και πάλι δεν υπάρχει καμία λογική, να πληρώσεις δύο κοντέινερ ευρώ για να ακούσεις 50-100 τίτλους που πιθανόν σε ενδιαφέρουν (έχουν κυκλοφορήσει κάπου στους 600 τίτλους multichannel SACD μέσα σε 25 χρόνια)..
Βάλε μετά το κόστος ενός σοβαρού DAC, ενισχυτών, προενισχυτών για να υποστηρίξεις όλο αυτό το μεγαθήριο και πες μου πόσοι το έχουν και το διαθέτουν για τόσους τίτλους.
Και άντε, pro και τελικούς βρίσκεις, έχεις δει κάποιο σοβαρό multichannel dac, και αν ναι, πόσο πάει;
Μια χαρά το κάνει ακόμα και με ηχεία προσανατολισμένα σε home cinema φτάνει να έχουν σωστό calibration.

Για ηχεία αποκλειστικά για πολυκάναλη μουσική αυστηρά ομιλούντες εκεί χρειάζονται όμοια ηχεία

Και η απόδοση είναι πολλαπλάσια καλύτερη της τιμής ενός πολύ ακριβότερου στερεοφωνικού συστήματος ακόμα και με ηχεία αξίας 300 εύρο + το sub φτάνει η ηχογράφηση να είναι γνήσια 5.1 και όχι των Pink Floy που έγινε ψευδό surround από αρχαίες στερεοφωνικές ηχογραφήσεις.
 
Και άντε, pro και τελικούς βρίσκεις, έχεις δει κάποιο σοβαρό multichannel dac, και αν ναι, πόσο πάει;

Πιστεύεις ότι χρειάζεται με τον ίδιο τρόπο που χρειάζεται σε ένα δικαναλο σύστημα;
 
Μια χαρά το κάνει ακόμα και με ηχεία προσανατολισμένα σε home cinema φτάνει να έχουν σωστό calibration.

Δηλαδή αν έχω budget τα 3.000€ για ηχεία και πάω να συγκρίνω ένα ζευγάρι των 3.000€ με 3 ζευγάρια των 1000€, θα παίξουν το ίδιο λόγω του τέλειου calibration;
Σε ποιο παράλληλο σύμπαν θα συμβεί αυτό;

Πιστεύεις ότι χρειάζεται με τον ίδιο τρόπο που χρειάζεται σε ένα δικαναλο σύστημα;

Δεν χρειάζεται DAC για να παίξεις πολυκάναλα;
Μιλάμε για ποιοτικό ήχο, όχι τα σκουπίδια που βγάζει ο μέσος AV.
 
  • Like
Reactions: Deneb
Το στέρεο, βάζει τον ακροατή απέναντι από την ορχήστρα, το πολυκάναλο τον βάζει μέσα στην ορχήστρα.
Σωστά?
Είναι έτσι, αλλά όχι μόνο έτσι. Το κλασσικό παράδειγμα που χρησιμοποιούν στη βιβλιογραφία είναι η θέα ενός κήπου.
Η στερεοφωνία (δικάναλος ήχος) είναι ο κήπος όπως τον βλέπουμε από ένα ανοιχτό παράθυρο.
Ο Surround (περιβάλλων) ήχος είναι ο κήπος όταν βγούμε έξω. Μπορούμε να τον απολαμβάνουμε από την άκρη σαν σύνολο, αλλά μπορούμε να προχωρήσουμε και πιο πέρα, ανάμεσα στα δέντρα και στα λουλούδια.
Για την εγγραφή Surround έχουν επινοηθεί ιδιαίτερες τεχνικές, π.χ.

ORTF Surround

Χρειάζεται να κάνουμε διάκριση ανάμεσα στον Surround ήχο και στον πολυκάναλο, παρόλο που και οι δύο κατηγορίες ηχογραφήσεων και αναπαραγωγής μοιάζουν πάρα πολύ και χρησιμοποιούν πολλαπλά ενισχυτικά και ηχεία. Ο Surround ήχος προορίζεται για τη μουσική, ενώ ο πολυκάναλος για τον κινηματογράφο. Οι δύο αυτές κατηγορίες έχουν διαφορετικές προδιαγραφές στα αντίστοιχα setup παρόλο που είναι πολύ κοντά μεταξύ τους.

Συνιστώ ένα βιβλίο για όσους επιθυμούν να εμβαθύνουν:
Από τον Tomlinson Holman, ο οποίος ανήκει στους εφευρέτες του Surround και πολυκάναλου ήχου, είναι δηλαδή ένας από εκείνους που ανέπτυξαν και εξέλιξαν το format.

Tomlinson Holman
Surround Sound: Up and running

Η παλαιότερη έκδοση, αν βρεθεί, είναι πιο φθηνή.
Tomlinson Holman
5.1 Surround Sound: Up and Running

Μπορεί να γουστάρει κάποιος να έχει γεμίσει με ηχεία τον χώρο του.
Περί ορέξεως ουδείς λόγος.
Τα πειράματα που έχουν διεξαχθεί έχουν καταδείξει την ανωτερότητα από κάθε άποψη του Surround ήχου.
Πλην όμως οι δυσκολίες που παρουσιάζονται για το στήσιμο ενός σωστού Surround συστήματος είναι πάρα πολλές. Χρειαζόμαστε 5 κύρια ηχεία (5.0 setup). Και αντίστοιχα ενισχυτικά με βάση την προδιαγραφή.
Το στήσιμο είναι δύσκολο, ακόμα και για στούντιο, πολύ περισσότερο για οικιακούς χώρους. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι το κυριότερο εμπόδιο -μαζί με το οικονομικό- που ο Surround ήχος δεν προχώρησε και δεν μπορεί να προχωρήσει στο μέλλον.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ika
Δηλαδή αν έχω budget τα 3.000€ για ηχεία και πάω να συγκρίνω ένα ζευγάρι των 3.000€ με 3 ζευγάρια των 1000€, θα παίξουν το ίδιο λόγω του τέλειου calibration;
Σε ποιο παράλληλο σύμπαν θα συμβεί αυτό;

Δηλαδή αν έχω budget τα 3.000€ για ηχεία και πάω να συγκρίνω ένα ζευγάρι των 3.000€ με 3 ζευγάρια των 1000€, θα παίξουν το ίδιο λόγω του τέλειου calibration;
Σε ποιο παράλληλο σύμπαν θα συμβεί αυτό;
Αυτό έγραψα εγώ? Ρίξε ακόμα μια μάτια για να δεις για ποιο πράγμα σου απαντάω.
 
Παρά το δύσκολο να ηχογραφηθεί μια πολυκάναλη μουσική παραγωγή υπάρχουν και οι πολύ αξιόλογες ηχογραφήσεις της telarc σε dvd audio και SACD που σε βάζουν κυριολεκτικά και μέσα στην ορχήστρα.

 
Προσωπικά έχω δίσκους όπου σαν bonus στο cd βαζανε παλιά dvd audio δισκάκια με το άλμπουμ σε 5.1. Δε μπορώ να πω ότι υπερτερούσε του δικαναλου. Οκ ακούγονται γύρω γύρω να κάνουν βόλτα οι ήχοι αλλά μέχρι εκεί. Δεν ξέρω βέβαια αν μπορεί να αυξήσει βάθος και τρισδιάστατη εικόνα. Κάτι το οποίο γίνεται και στα καλά δικαναλα συστήματα αλλά με το 5.1 μπορεί να γίνει εύκολα σε πιο ταπεινά συστήματα με εισαγωγικούς ενισχυτές. Ξέρεις να σκάσει το όργανο ακριβώς δίπλα σου στον καναπέ και το πιατινι από πάνω...
Βλέπω ότι η εξέλιξη του πολυκαναλου είναι οι....ηχομπαρες....
 
Στην πλειοψηφία τους τα multichannel audio έχουν μπροστά την ορχήστρα (όπως τα δικάναλα) και από πίσω γεμίζουν τον χώρο με τις αντηχήσεις.
Κάποια συγκροτήματα όπως π.χ. οι Pink Floyd κάνουν καλύτερες παραγωγές. Για παράδειγμα στο Money από το DSOTM τα χρήματα που πέφτουν τα πάνε στα πίσω ηχεία.
Κατά βάση, τα εφέ πάνε πίσω, δεν σε βάζουν στη θέση του τραγουδιστή, να ακούς την κιθάρα ή το μπάσο στο πίσω ηχείο.



Μπορεί να σε κάνει ότι θέλει αλλά ποτέ δεν θα το κάνει.
Αν το έκανε θα βασιζόταν σε συστήματα όπου όλα τα ηχεία έχουν τις ίδιες δυνατότητες με τα μπροστά.
Η προδιαγραφή για Surround ήχο μουσικής είναι 5.0. Όπου έχουμε 5 κύρια ηχεία ίδια με ισάριθμα ενισχυτικά. Σε διάταξη 3+2. 3 μπροστά: (Left, Center, Right) και 2 πίσω (Surround). Το setup για Surround ήχο δεν περιλαμβάνει Subwoofer, αντίθετα με τον κινηματογραφικό ήχο, όπου είναι υποχρεωτικό.

Ή μιλάμε λοιπόν για συστήματα της πλάκας που κάθε ηχείο θα κάνει 200-300€, ή για μυθικά συστήματα που ο ιδιοκτήτης τους δεν έχει που να βάλει τα λεφτά του και αποφάσισε να τα κάνει ηχεία.
Που και πάλι δεν υπάρχει καμία λογική, να πληρώσεις δύο κοντέινερ ευρώ για να ακούσεις 50-100 τίτλους που πιθανόν σε ενδιαφέρουν (έχουν κυκλοφορήσει κάπου στους 600 τίτλους multichannel SACD μέσα σε 25 χρόνια)..
Βάλε μετά το κόστος ενός σοβαρού DAC, ενισχυτών, προενισχυτών για να υποστηρίξεις όλο αυτό το μεγαθήριο και πες μου πόσοι το έχουν και το διαθέτουν για τόσους τίτλους.

Το αυξημένο κόστος είναι ένας μόνο από τους παράγοντες που εμποδίζουν την διάδοση και παραπέρα επικράτηση του Surround μουσικού format.
Οι διαφορές μεταξύ των προδιαγραφών ανάμεσα στο Setup για μουσική και στο κινηματογραφικό setup είναι ο δεύτερος.
Και η πολύ μεγάλη δυσκολία για σωστή τοποθέτηση ο τρίτος.

Και άντε, pro και τελικούς βρίσκεις, έχεις δει κάποιο σοβαρό multichannel dac, και αν ναι, πόσο πάει;
Ναι, πολλά. Π.χ. Prism Sound ADA-8XR. Τιμή περίπου 4 χιλιάρικα και πάνω μαζί με το κατάλληλο module.
Το πρόβλημα βρίσκεται περισσότερο στην παραγωγή και στο Software αναπαραγωγής. Εκεί υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις.
Παρά το δύσκολο να ηχογραφηθεί μια πολυκάναλη μουσική παραγωγή υπάρχουν και οι πολύ αξιόλογες ηχογραφήσεις της telarc σε dvd audio και SACD που σε βάζουν κυριολεκτικά και μέσα στην ορχήστρα.

Πολύ σωστό αυτό που γράφεις, μόνο που δεν βγαίνουν πια καινούργια πολυκάναλα Players. Άσε που και τα ίδια τα Players ως αυτοτελή μηχανήματα πάνε για εξαφάνιση
 
  • Like
Reactions: Tzimisce
Από τότε που έφτιαξα σχετικά σοβαρό πολυκάναλο κάνα χρόνο πριν χαζεύω που και που Atmos μίξεις σε διάφορα genres. Όπως ειπώθηκε παραπάνω, συχνά ενσωματώνεται η ακουστική του χώρου, ορισμένες φορές με εξαιρετική επιτυχία (πχ. στην περσινή κυκλφορία των BRSO/Rattle με Mahler 6), συνήθως όμως λίγο "τεμπέλικα" (απλά λίγο reverb στον αυτόματο).

Υπάρχουν όμως και ορισμένες πολυκάναλες μείξεις (πχ. Night at the Opera, Dark Side of the Moon, πρόσφατες κυκλοφορίες της Billie Eilish ή του Jacob Collier) που πάνε πολύ παραπέρα και στήνουν πολύ ενδιαφέρουσες ακουστικές εμπειρίες, με πλήρη διαχωρισμό οργάνων και ήχων. Που είναι τελείως εκτός του τι θα άκουγες σε ένα live (προφανώς), ωστόσο έχουν τη δική τους ομορφιά και ενδιαφέρον.

Επίσης, περίεργο fact: οι Atmos μίξεις ακούγονται εμφανώς καλύτερα σε Apple Music σε σχέση με Tidal.
 
Last edited:
Η προδιαγραφή για Surround ήχο μουσικής είναι 5.0. Όπου έχουμε 5 κύρια ηχεία ίδια με ισάριθμα ενισχυτικά. Σε διάταξη 3+2. 3 μπροστά: (Left, Center, Right) και 2 πίσω (Surround). Το setup για Surround ήχο δεν περιλαμβάνει Subwoofer, αντίθετα με τον κινηματογραφικό ήχο, όπου είναι υποχρεωτικό.

Άρα μιλάμε (όπως είπα) για 2.5 ζευγάρια ηχεία (ok, έβαλα και ένα στη καβάντζα, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο αντιπρόσωπος θα σου πουλήσει ένα ηχείο).

Το αυξημένο κόστος είναι ένας μόνο από τους παράγοντες που εμποδίζουν την διάδοση και παραπέρα επικράτηση του Surround μουσικού format.

Ναι, υποθέτω δεν τα πετάς απλά σε δύο γωνίες και παίζουν. Μιλάμε για κόστος φτιαξίματος του χώρου, tuning από ειδικούς κλπ κλπ.
Δηλαδή για να παίξεις suround μουσική θέλεις τουλάχιστον 4x το κόστος του δικάναλου.
Αν δηλαδή στήνεις ένα δικάναλο σύστημα με 2k, θέλεις 8k + 4k το dac για να ακούσεις suround, καμιά 100αριά τίτλους.
Απορούμε μετά γιατί δεν προχώρησε ποτέ και έμεινε στη φανφάρα; :)
Με 12k στήνεις ένα απόλυτα αξιόλογο δικάναλο σύστημα, ενώ με 2k ένα απόλυτα starting.


Το πρόβλημα βρίσκεται περισσότερο στην παραγωγή και στο Software αναπαραγωγής. Εκεί υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις.

Ε ναι... Σκέψου τι dac παίρνεις για δικάναλο σε αυτά τα λεφτά.
Μετά βάλε το τι χρειάζεσαι μετά από αυτό...

@Αντώνης-Κ είναι μέσα σε quote αυτό που έγραψες και δεν μπορώ να σου απαντήσω αλλιώς.
Εγώ λέω για τον παραγωγό τι μπορεί να κάνει και δεν το κάνει, εσύ για τα ηχεία. :)
 
Δεν χρειάζεται DAC για να παίξεις πολυκάναλα;
Μιλάμε για ποιοτικό ήχο, όχι τα σκουπίδια που βγάζει ο μέσος AV.

Δεν ρώτησα αυτό ακριβώς.

Εννοείται ότι χρειάζεται και χρησιμοποιούν είτε πολυκάναλο dac είτε πολλά δικάναλα επάνω στην πλακέτα. Αμέσως μετά το DSP.

Αυτό που ρωτάω είναι αν πιστεύεις, αν θεωρείς, do you think, ότι ένα ποιοτικό dac στον πολυκάναλο ήχο, έχει την ίδια βαρύτητα που έχει στον δικαναλο ήχο.
 
Βασικά το surround είναι εδώ και αρκετά χρόνια ξεπερασμένο. Μιλάμε για immersive πια, με περισσότερα από 8 κανάλια και object based ήχο, που σημαίνει ότι θα πρέπει να αποκωδικοποιήσεις τα πολλά objects πριν τα στείλεις για μετατροπή αναλογικά στα αντίστοιχα κανάλια, τα οποία σήμερα είναι παραπάνω από 8. Dac δεν θα βρείτε, γιατί αφενός το PCM που μπορούν να διαχειριστούν είναι έως 8 κανάλια, αφετέρου δεν θα βρείτε προενισχυτές που να μπορούν να εξάγουν σήμα ψηφιακό.
Στα consumer προϊόντα τουλάχιστον.

Δεύτερον, το DAC στον πολυκάναλο/immersive ήχο δεν παίζει τόσο ρόλο γιατί είναι μέρος μιας μακρύτερης αλυσίδας στο σήμα. Επίσης ακόμα κι αν έχετε DAC που μπορεί να δεχτεί απ' ευθείας DSD, δεν παίζει κανένα ρόλο, γιατί η επεξεργασία του bass management, της χρονοκαθυστέρησης και εν τέλει του EQ, προϋποθέτει μετατροπή του σε PCM πριν απ' όλα. Ενώ το EQ σε πολλές περιπτώσεις κάνει downsample, και σαν να μην έφτανε αυτό, από τη φύση του μειώνει το δυναμικό εύρος γενικότερα.
Στο δικάναλο ήχο που όλα αυτά εν πολλοίς λάμπουν δια της απουσίας τους, είναι λογικό το DAC να έχει μεγαλύτερο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα.

Να έχετε υπ' όψη ότι ο object based ήχος είναι πραγματικότητα πια και στις επαγγελματικές εφαρμογές με πολλαπλά layers ήχου, υπαρχουν πια επεξεργαστές που αφορούν θέατρα, στάδια, κινηματογράφους κλπ.
Είχα πρόσφατα την ευκαιρία να ακούσω σε μια έκθεση πριν κανα μήνα ένα στημένο τέτοιο σύστημα, αν κι εκεί ήταν με ένα layer μόνο με 15 ηχεία και 7-8 διπλά sub. Αν θυμάμαι καλά.
 
It's all about the man behind the console... καλό mix, ωραία εμπειρία.
Mix από λάθος άτομο; Πατάτα.
Mix στο αυτόματο; Συνήθως πατάτα.

Το Auromatic (Auro-3D upmixer) πάντως στην μουσική, πολύ συχνά κάνει καλή δουλειά.

Το πλεονέκτημα του αν μπορείς να έχεις 5+ ηχεία στον χώρο σου, αν είναι αφρόντιστος, είναι το κέρδος του μεγαλύτερου μέρους απευθείας ήχου σε σχέση με το 2κάναλο που έχεις 2 σημειακές πηγές και ένα κάρο ανακλάσεις (ακούς περισσότερο reflected sound από direct).

Το να στήσεις καλό πολυκάναλο και για μουσική, σίγουρα δεν είναι το ίδιο φθηνό με ένα καλό 2κάναλο. Αλλά ούτε άπιαστο όνειρο.
Εξαρτάται και τις παραχωρήσεις, έστω στα looks των ηχείων που θα βάλεις και τις αποστάσεις ακρόασης που θα επιλέξεις (μεγαλύτερη απόσταση, μεγαλύτερο το budget...).
 
Ένα από τα πολλά τραγικά λάθη που έγιναν στον πολυκάναλο ήχο…
1)Κάθε χρόνο καινούργιος AV ,ενώ θα μπορούσε η υλοποίηση του Hardware να γίνει με αλλαγή πλακέτας αν το επιθυμούσε ο εκάστοτε χρήστης .
Αλλά αυτό δεν συμφέρει τις εταιρίες .
2)Μη υποστήριξη λογισμικού στα blu ray players ,σε σύντομο χρονικό διάστημα δεν υποστήριζαν τους καινούργιους τίτλους ,αναξιοπιστία στα λέιζερ τους σε βάθος χρόνου ακόμη και αν υποστήριζαν κάποια από αυτά και το SACD.
Από την άλλη είναι να γελάς ή να κλαις που πολλά από αυτά υποστηρίζονται από τις παιχνιδομηχανές (αξιοπιστία )αλλά ο άλλος δεν το βάζει στο σαλόνι του …εκτός αν έχει μικρά παιδιά .
Είμαι λάτρης της ουδετερότητας και παραδοσιακός ,θέλω η πληροφορία να σκάει στο εκάστοτε ηχείο αυτό δηλ που είναι γραμμένο στο δισκάκι και όχι στις διάφορες προσομοιώσεις ότι να ναι …(Αυτά τα έχω μόνο για παιχνίδι )🧸 μόνο το HD3 δεν χάνω 😊
Υπάρχουν τίτλοι σε DVD ,blu ray και κάποια από αυτά είναι live αλλά δύσκολα βρίσκονται στην Ελλάδα .
Ένα παράδειγμα

Black Sabbath: Live Evil 1982-Dolby Atmos (Blu-ray Audio Only) HiRES 2024 Release Date: 11/1/24 και πολλά άλλα .​

 
  • Like
Reactions: kimon
Επίσης, περίεργο fact: οι Atmos μίξεις ακούγονται εμφανώς καλύτερα σε Apple Music σε σχέση με Tidal.

From the very begining. Και πιο δυνατά γενικότερα. Κρίμα το ταραταζούμ που είχε γίνει πριν λίγα χρόνια όταν το έβαλαν. Και στην πορεία αφαίρεσαν τη δυνατότητα για όσους δεν έχουν Atmos να παίζει έστω σε 5.1 DD+ το ίδιο track μέσω του φέροντος stream.
 
Αυτό που ρωτάω είναι αν πιστεύεις, αν θεωρείς, do you think, ότι ένα ποιοτικό dac στον πολυκάναλο ήχο, έχει την ίδια βαρύτητα που έχει στον δικαναλο ήχο.

Ανάλογα τι ψάχνεις.
Αν είσαι του δικάναλου ήχου που ψάχνεις την ποιότητα στον ήχο, πρέπει να συγκρίνουμε μηχανήματα ίσης κατηγορίας.
Αν σου αρέσει το wow factor του πολυκάναλου ήχου, κάνεις (πολλές) υποχωρήσεις στην ποιότητα και πας σε πολυκάναλο.
Μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικά target group όμως, οπότε η απάντηση στο ερώτημα του νήματος είνια πάλι "όχι".

Ο ένας μετράει τη μάζα του βραχίονα για να ξεζουμίσει την κεφαλή του ή αλλάζει τα διακοπτικά τροφοδοτικά του router του για να ακούσει καλύτερα μουσική και ο άλλος γουστάρει επειδή ακούει παλαμάκια από τα πίσω ηχεία.
Ο ένας ψάχνει συγκεκριμένη έκδοση στον δίσκο που θέλει να αγοράσει, ο άλλος έχει στην διάθεσή του ένα απειροελάχιστο κλάσμα σε τίτλους να ακούσει.

Έχεις πετύχει ιδιώτη που να έχει δώσει π.χ. 20-30.000€ για να ακούει πολυκάναλη μουσική (όχι στο home cinema του επειδή τυχαίνει να το έχει, μιλάμε για dedicated).
Εγώ ξέρω κόσμο που έχει δώσει 20-30.000€ μόνο για τα καλώδια του δικάναλού του.
 
  • Like
Reactions: Pleo
Ανάλογα τι ψάχνεις.
Αν είσαι του δικάναλου ήχου που ψάχνεις την ποιότητα στον ήχο, πρέπει να συγκρίνουμε μηχανήματα ίσης κατηγορίας.
Αν σου αρέσει το wow factor του πολυκάναλου ήχου, κάνεις (πολλές) υποχωρήσεις στην ποιότητα και πας σε πολυκάναλο.
Μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικά target group όμως, οπότε η απάντηση στο ερώτημα του νήματος είνια πάλι "όχι".

Ο ένας μετράει τη μάζα του βραχίονα για να ξεζουμίσει την κεφαλή του ή αλλάζει τα διακοπτικά τροφοδοτικά του router του για να ακούσει καλύτερα μουσική και ο άλλος γουστάρει επειδή ακούει παλαμάκια από τα πίσω ηχεία.
Ο ένας ψάχνει συγκεκριμένη έκδοση στον δίσκο που θέλει να αγοράσει, ο άλλος έχει στην διάθεσή του ένα απειροελάχιστο κλάσμα σε τίτλους να ακούσει.

Έχεις πετύχει ιδιώτη που να έχει δώσει π.χ. 20-30.000€ για να ακούει πολυκάναλη μουσική (όχι στο home cinema του επειδή τυχαίνει να το έχει, μιλάμε για dedicated).
Εγώ ξέρω κόσμο που έχει δώσει 20-30.000€ μόνο για τα καλώδια του δικάναλού του.

Κι εγώ ξεκάθαρα λέω πως όχι. Τους λόγους τους έγραψα και υπάρχουν κι άλλοι που έχουν να κάνουν με το τι είναι πιο κρίσιμο στην αντίληψη του ήχου από πολλαπλές σημειακές πηγές.

Όχι πως δεν είναι καλύτερα να έχεις κι εκεί καλύτερο DAC ενσωματωμένο. Απλώς παίζει λιγότερο ρόλο απ' ό,τι παίζει στο δικάναλο. Οι προτεραιότητες είναι διαφορετικές.

Τώρα για το πως γίνεται scaling προς τα πάνω και ποιοτικότερο το σύστημα και ο χώρος στα πολλά κανάλια είναι γνωστό. Θα φτάσεις σε dedicated mini αίθουσα στο πολυκάναλο όσο ανεβαίνεις, το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι δύσκολα θα κάτσεις να κάνεις μουσική ακρόαση χωρίς εικόνα εκεί μέσα.