Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Χατζή; Σου αρέσει ο Χατζής; Τόσοι που είμαστε νόμιζα οτι τους γνωρίζω όλους προωπικά. Εσύ πώς μου ξέφυγες; :flipout:

Στρατηγέ, δεν είδα κανένα σχόλιο σου σε μια φετινή παρουσίαση μου ... αντίθετα άφησες τους ψαγμένους, σαν τον Ντοκ, να με λοιδωρούν ...
 
Χε χε...Εγώ λέω να βάλω ένα outsider....
Η ορθοφωνία του τύπου δεν βρίσκεται ουλουθε εκεί έξω....


Στο είδος του είναι η τέλεια φωνή...
Είμαστε 2 πλέον. Χαίρομαι...!

Σε πρόλαβα Σπύρε μια σελίδα πιο πάνω...!-bye-
 
Αφού μπήκε ο Γονίδης, υπάρχει χώρος για όλους. Σε λίγο θα δούμε και το Χρύσανθο (με τους λαρυγγισμούς) :D

Επειδή τον ανέφερα εγώ το Γονίδη, μίλησα για ένα και μόνο τραγούδι και όχι στο σύνολο της παρουσίας η της φωνής του.
 
Χατζή; Σου αρέσει ο Χατζής; Τόσοι που είμαστε νόμιζα οτι τους γνωρίζω όλους προωπικά. Εσύ πώς μου ξέφυγες; :flipout:

Βάλε και μένα στη συλλογή σου καθ´οτι μέγας θαυμαστής αλλα και βαφτιστηρι της αδερφής του...
 
Καζαντζίδης για τη φωνή αλλά όχι για το ρεπερτόριό του. Μπιθικώτσης.Νταλάρας (πριν το '80).Ξυλούρης.Μητσιάς. Ο Πάριος έχει εκπληκτική φωνή αλλά το ρεπερτόριό του δεν ακούγεται.

Τώρα για τον Καζαντζίδη: Η φωνή του και οι ερμηνευτικές του δυνατότητες ήταν ανυπέρβλητα, αλλά επέλεξε να τα αφιερώσει στην καψούρα και την κλάψα. Ο Θεοδωράκης ήθελε αυτόν για να τραγουδήσει τον Επιτάφιο και το Άξιον Εστί, αλλά ο Καζαντζίδης προτίμησε να τραγουδήσει Ζιγκουάλα και "το ψωμί της ξενητειάς είναι πικρό" παρά Ελύτη. Δικαίωμά του, αλλά τέτοιες επιλογές βλάπτουν πολύ την υστεροφημία του. Είναι χαρακτηριστικό για τον άνθρωπο Καζαντζίδη ότι εκτός από το "Δεν θα ξαναγαπήσω" δεν τραγούδησε κανένα άλλο τραγούδι του Λοΐζου γιατί οι πωλήσεις του συγκεκριμένου δεν ήταν οι αναμενόμενες. Δεν ήθελε να ηχογραφήσει ούτε ένα τραγούδι έτσι, επειδή του άρεσε η συνεργασία, επειδή του μίλησε αυτουνού στην ψυχή του. Όλα για το χρήμα...
 
Η ταπεινή μου γνώμη.....

Καλησπέρα

Τί έγινε ρε παιδιά, και βγήκαν μαχαίρια; Από ότι καταλαβαίνω, το θέμα του νήματος (όπως και του διπλανού) μιλάει για τις σπουδαίες φωνές και για τις προτιμήσεις ενός εκάστου. Φυσικά, μπορεί ο καθένας να σχολιάσει (όχι όμως με σκαιό τρόπο ή με έντονη ειρωνία ή με ύβρι) τις προτιμήσεις του άλλου, αρκεί βέβαια να έχει και επιχειρήματα.

Τέλος πάντων, ας δώσω κι εγώ την άποψή μου. Πριν από την δική μου προσωπική λίστα προτίμησης, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω - όπως πάνω-κάτω έκανα και στο διπλανό νήμα - ότι το να θεωρεί κάποιος εναν τραγουδιστή ως σπουδαίο έχει να κάνει με διάφορους παράγοντες:
- Αυτή καθεαυτή τη φωνητική δυνατότητα
- Την καλλιέργεια αυτής της δυνατότητας. Έχει ιδαίτερη σημασία αυτό που λέω, γιατί η μεταφορά των μουσικών φθόγγων με το όργανο "φωνή" είναι κάτι σαν τα πλήκτρα του πιάνου ή τις χορδές της κιθάρας. Το ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι-ντο μπορεί πολύ απλά να το παίξει κάποιος στο πιάνο, αρκεί να πατάει τα σωστά πλήκτρα στο σωστό ρυθμό, αλλά αλλιώς παίζω εγώ - αν παίζω - κι αλλιώς λ.χ. ο Ραχμάνινωφ. Έτσι αυτός που έχει εξαιρετική φωνή επειδή του τη χάρισε η φύση (δεν παίρνουν όλοι το ίδιο δώρο από αυτήν), αλλά που ποτέ δεν του δόθηκε η ευκαιρία να την καλλιεργήσει για "Χ" λόγους, μπορεί να τραγουδήσει εξαιρετικά το "Ένας Αητός Καθότανε", αν είναι το μόνο άσμα που έχουν ακούσει τα απαίδευτα αυτιά του, αλλά να του είναι αδύνατον να τραγουδήσει π.χ. το "Της Αγάπης Αίματα", γιατί απλά ποτέ δεν του δόθηκε η ευκαιρία να ακούσει και να τραγουδήσει τέτοια μουσική.

Ένα παράδειγμα για αυτούς που γνωρίζουν (και δεν αναφέρομαι σε κλασσική μουσική, όπου τα πράγματα για τους ερμηνευτές είναι πολύ πιο δύσκολα): Αναφέρομαι σε ένα από τα πιο δύσκολα τραγούδια της έντεχνης λαϊκής μουσική, συγκεκριμένα στο τραγούδι "Γωνιά Γωνιά" του Θεοδωράκη σε στίχους Δ. Χριστοδούλου (από τη Πολιτεία Β'). Παραθέτω σε σειρά τις διάφορες εκτελέσεις, με πρώτη την ορίτζιναλ με τον Μπιθικώτση:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Η δεύτερη είναι με τον Νταλάρα:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Η τρίτη είναι με το Δ. Μπάση:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(συνεχίζω στο επόμενο ποστ)
-
 
Είναι χαρακτηριστικό για τον άνθρωπο Καζαντζίδη ότι εκτός από το "Δεν θα ξαναγαπήσω" δεν τραγούδησε κανένα άλλο τραγούδι του Λοΐζου γιατί οι πωλήσεις του συγκεκριμένου δεν ήταν οι αναμενόμενες. Δεν ήθελε να ηχογραφήσει ούτε ένα τραγούδι έτσι, επειδή του άρεσε η συνεργασία, επειδή του μίλησε αυτουνού στην ψυχή του. Όλα για το χρήμα...

Ας μην είμαστε απόλυτοι!! Όσοι τον γνώρισαν,και θέλουν...ας πούνε 2 πράγματα παραπάνω. Εάν ήταν έτσι,τότε δεν θα είχε πρόβλημα να βγαίνει συνέχεια στα κέντρα,κ να τραγουδάει....θα τα οικονόμαγε,και αυτό θα ήταν όλο.Αυτό βέβαια δεν μειώνει τραγουδιστές,όπως ο μητροπάνος,που τραγουδούσαν και στα κέντρα.Απλώς αυτή ήταν επιλογή του καζαντζίδη.
 
Απάντηση: Η ταπεινή μου γνώμη.....

(συνεχίζω από το προηγούμενο)

Η επόμενη είναι με τον Πουλόπουλο:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Και η επόμενη και τελευταία είναι με τον Πάριο:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Όλες οι παραπάνω εκτελέσεις - πλην της πρώτης - έχουν γίνει από καλλιτέχνες με καλά έως εξαιρετικά καλλιεργημένη φωνή. Προσπάθησα να τις καταχωρήσω κατά σειρά ποιότητας, έτσι όπως εγώ τουλάχιστον τις αντιλαμβάνομαι (εδώ μπορεί να υπάρξουν και διαφορετικές γνώμες, λογικό θα ήταν). Αν τις ακούσετε προσεκτικά όλες, θα παρατηρήσετε ότι στο στίχο: "και τ' όνειρο που χάνεται", που τραγουδιέται με μια μακρόσυρτη τελευταία συλλαβή "..χάνεταιαιαιαιαιαι" και ακολουθεί ο επόμενος στίχος "πάει και δεν γυρίζει" με επίσης μακρόσυρτη την τελευταία συλλαβή "γυρί-ί-ζειειειει", γίνεται χαμός. Όλοι προσπαθούν να αποδώσουν το συγκεκριμένο σημείο όπως το τραγούδησε ο Σερ, αλλά κανένας δεν τα καταφέρνει. Και μιλάμε για τραγουδιστές με εξαιρετική παρουσία και κύρος στο ελληνικό τραγούδι.

Πάμε παρακάτω

(στο επόμενο)
 
Τις δεκαετιες 60-70 οι μεγαλοι συνθετες μας (θεοδωρακης-χατζιδακης αλλα και αλλοι) εγραψαν πολυ σπουδαια μουσικη και τραγουδια.Οι μεγαλοι τραγουδιστες (Μπιθικωτσης-καζαντζιδης) ειπαν πολλα απο αυτα τα μεγαλα τραγουδια,και πανω σε αυτα πρεπει να τους κρινουμε και οχι στα αλλα που εχουν πει κατα καιρους και δεν ηταν τοσο μεγαλα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Στρατηγέ, δεν είδα κανένα σχόλιο σου σε μια φετινή παρουσίαση μου ... αντίθετα άφησες τους ψαγμένους, σαν τον Ντοκ, να με λοιδωρούν ...

Αν εγραφα κι εγώ τα πράγματα θα γινόταν πολύ χειρότερα, πιστεψέ με... :laugh:

Δεν πειραζει όμως, εχω μια special αφιέρωση:

http://www.youtube.com/watch?v=HvPzvw_NpjA
 
Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Τώρα για τον Καζαντζίδη: Η φωνή του και οι ερμηνευτικές του δυνατότητες ήταν ανυπέρβλητα, αλλά επέλεξε να τα αφιερώσει στην καψούρα και την κλάψα. Ο Θεοδωράκης ήθελε αυτόν για να τραγουδήσει τον Επιτάφιο και το Άξιον Εστί, αλλά ο Καζαντζίδης προτίμησε να τραγουδήσει Ζιγκουάλα και "το ψωμί της ξενητειάς είναι πικρό" παρά Ελύτη. Δικαίωμά του, αλλά τέτοιες επιλογές βλάπτουν πολύ την υστεροφημία του. Είναι χαρακτηριστικό για τον άνθρωπο Καζαντζίδη ότι εκτός από το "Δεν θα ξαναγαπήσω" δεν τραγούδησε κανένα άλλο τραγούδι του Λοΐζου γιατί οι πωλήσεις του συγκεκριμένου δεν ήταν οι αναμενόμενες. Δεν ήθελε να ηχογραφήσει ούτε ένα τραγούδι έτσι, επειδή του άρεσε η συνεργασία, επειδή του μίλησε αυτουνού στην ψυχή του. Όλα για το χρήμα...

Με κάλυψε ο προλαλήσας.... :ernaehrung004:
 
Απάντηση: Η ταπεινή μου γνώμη.....

....Τέλος πάντων, ας δώσω κι εγώ την άποψή μου. Πριν από την δική μου προσωπική λίστα προτίμησης, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω - όπως πάνω-κάτω έκανα και στο διπλανό νήμα - ότι το να θεωρεί κάποιος εναν τραγουδιστή ως σπουδαίο έχει να κάνει με διάφορους παράγοντες:
- Αυτή καθεαυτή τη φωνητική δυνατότητα
- Την καλλιέργεια αυτής της δυνατότητας.....

Συνεχίζω:

- Το ρεπερτόριό του και ειδικά τις επιλογές του για το σχηματισμό αυτού του ρεπερτορίου.
- Τις πραγματικά μεγάλες στιγμές της προσωπικής του παρουσίας στο ελληνικό τραγούδι, αυτές που σε κάθε γωνιά της Ελλάδας αναγνωρίζονται ως τέτοιες, στις οποίες - τουλάχιστον - βγάζεις το καπέλλο σου.

Με βάση λοιπόν, τα παραπάνω, θα αποτολμήσω να καταθέσω κι εγώ τη λίστα προτίμησής μου, από τα μεταπολεμικά τουλάχιστον χρόνια και μετά, με κάποιες επιμέρους επεξηγήσεις, όπου χρειάζεται.

- Νίκος Γούναρης. Ο τροβαδούρος της Αθήνας, με την εκπληκτική φωνή, που μάσαγε τις οκτάβες σαν τα φυστίκια και ένας από τους λίγους που συνέδεσε το ελαφρό με το λαϊκό τραγούδι, σαν ερμηνευτής των περίφημων αρχοντορεμπέτικων. Μαζί με τον Γούναρη υπήρξαν την ίδια εποχή κι άλλοι σπουδαίοι καλλιτέχνες (Τ. Μαρούδας, Φ. Πολυμέρης, Φ. Δήμας κ.α.), αλλά ο Γούναρης ξεχώριζε πραγματικά, τόσο στις απίστευτες φωνητικές δυνατότητές του όσο και στην εξαιρετικά καλλιεργημένη φωνή του και το ρεπερτόριό του.
- Σ. Καζαντζίδης. Η μεγάλη αυτή λαϊκή φωνή με τις τεράστιες δυνατότητές της και εκείνο το ιδιαίτερο λαϊκό ιδίωμα, που την εκανε αγαπητή στον απλό λαό, σε συνδυασμό με το ρεπερτόριό του ανήκει αναμφισβήτητα στις σπουδαίες φωνές του ελληνικού τραγουδιού. Αυτό που του καταλογίζουν είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των τραγουδιών που ερμήνευσε ήταν επιλεγμένα συγκεκριμένη, θέλεις για λόγους δικούς του, θέλεις για λόγους μάρκετινγκ των δισκογραφικών εταιρειών, θέλεις και για τους δύο λόγους μαζί. Και αυτό τον περιόρισε σε ένα συγκεκριμένο κοινό που τον λάτρεψε μεν, αλλά που δεν διευρύνθηκε. Εν τούτοις, θεωρώ αυτή την "κατηγορία" κάπως άδικη, αν σκεφτεί κανείς πως όταν κλήθηκε να δώσει τη φωνή του στο ευρύτερο κοινό της έντεχνης λαϊκής μουσικής - αυτό, από το οποίο κάποιοι τον κατηγορούσαν - το έκανε με απίστευτη επιτυχία (Αρχιπέλαγος και Ανατολή του Θεοδωράκη, Το Πέλαγο είναι Βαθύ του Χατζηδάκη, Η Καταχνιά του Λεοντή κ.α που μου διαφεύγουν τώρα). Γι αυτό το λόγο λοιπόν, τον καταχωρώ ανεπιστρεπτί στους σπουδαίους.
- Στρ. Διονυσίου. Ο βίος και η πολιτεία του συγκεκριμένου καλλιτέχνη δεν είναι και για μίμηση. Σοβαρός παράγοντας για να μην τον συμπεριλάβει κανείς σε κάποια λίστα. Εν τούτοις υπήρξαν μοναδικές μουσικές στιγμές στο συγκεκριμένο είδος τραγουδιού που ερμήνευσε - και μάλιστα για πολλούς ως το αντίπαλον δέος του Καζαντζίδη - όπου η φωνή του έλαμψε σαν αστέρι. Ως τέτοιον τον καταχωρώ.
- Γρ. Μπιθικώτσης. Είναι ο μοναδικός τραγουδιστής που έκλαψα όταν έμαθα το θάνατό του. Πέραν της αναμφισβήτητα μοναδικής φωνής του, τόσο στο κλασσικό ρεμπέτικο όσο και στο έντεχνο λαϊκό τραγούδι, θα επαναλάβω μιαν ατάκα του Οδ. Ιωάννου, όταν τον είχαν ρωτήσει ποιόν θα διάλεγε ανάμεσα στα δύο "ιερά τέρατα" του λαϊκού τραγουδιού (Μπιθικώτσης-Καζαντζίδης). Είπε: "Τον Μπιθικώτση, για ένα και μόνο λόγο. Έχει τραγουδήσει το Άξον Εστί!"
- Σταμ. Κόκοτας. Είχε ορισμένες μουσικές στιγμές, που η μοναδική ερμηνεία του τις έκανε αθάνατες. Για αυτό και μόνο το λόγο παίρνει τη θέση του στη λίστα μου.
- Πάνος Γαβαλάς. Όπως κι ο Κόκοτας, έτσι κι αυτός.
- Μαν. Μητσιάς. Θεωρώ τη φωνή του ως τον πιο κοντινό διάδοχο της φωνής του Μπιθικώτση. Τεράστιες δυνατότητες, εξαιρετική καλλιέργεια, εξαιρετικό και τεράστιο ρεπερτόριο. Είχα την τύχη, αρχές της δεκαετίας του 70, να τον ακούσω στην Πλάκα, σε μπουάτ της οποίας το όνομα δεν θυμάμαι τώρα, πρωτοεμφανιζόμενο σε κοινό, σε ένα σχήμα τεσσάρων νέων - τότε - τραγουδιστών: Μητσιάς, Γαλάνη, Αφρ. Μάνου και Κωστής Χρήστου. Αυτό που με καθήλωνε ήταν ο εξαιρετικός τρόπος ερμηνείας κάποιων δύσκολων τραγουδιών του Θεοδωράκη (ήταν και Χούντα και όλοι, καλλιτέχνες και κοινό, ήμασταν ημιπαράνομοι), όπως π.χ. το "Τον Παύλο και τον Νικολιό" από το Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού, πολύ δύσκολο τραγούδι, που απαιτεί ιδιαίτερη καλλιέργεια και φωνητικές δυνατότητες.
- Γ. Νταλάρας. Ανεξάρτητα από τις παλινωδίες του και τις κοινωνικές επιλογές του, παραμένει ένας σπουδαίος και επί μακρόν εξαιρετικός τραγουδιστής. Έχει πετύχει να ερμηνεύσει κορυφαίους συνθέτες και να σχηματίσει ένα τεράστιο και εξαιρετικά ποιοτικό ρπερτόριο, ενώ η φωνή του είναι διαμάντι. Ως τέτοιον τον κρίνω.
- Δ. Σαββόπουλος. Δεν είναι από εκείνες τις φωνές που αν τις ακούσεις ξεκομμένες από αυτό που ερμηνεύουν, μπορεί να σε συγκινήσουν. Εν τούτοις, ως τραγουδοποιός συνολικά (ήτοι, συνθέτης, στιχουργός, ερμηνευτής και μουσικός μαζί), είναι ξεχωριστός. Και ως τέτοιος με συγκινεί αφάνταστα και με συναρπάζει. Ασφαλώς και οι παλινωδίες του σε κοινωνικό και καλλιτεχνικό επίπεδο θα μπορούσαν να επηρεάσουν την κρίση μου, αλλά το αποφεύγω γιατί έτσι θα τον αδικούσα ως καλλιτέχνη.
- Ν. Παπάζογλου. Απλά, respect. Από τους λίγους καλλιτέχνες που συστηματικά απέφευγε τα "μαγαζιά" και προτιμούσε τις συναυλίες ως επικοινωνία με το κοινό του. Το ιδιαίτερο ηχόχρωμα της φωνής του καθώς και το όλο έργο του, ως τραγουδοποιού, τον τοποθετεί πολύ ψηλά στη λίστα των προτιμήσεών μου.
- Μάριος Φραγκούλης. Αναμφισβήτητα, λόγω των κλασσικών μουσικών σπουδών του, διαθέτει φωνή τεραστίων δυνατοτήτων. Απλά, το ρεπερτόριό του είναι μικρό, σε σχέση με τις δυνατότητές του. Ίσως είναι και επιλογή του.
- Αφοί Κατσιμίχα. Πολύ μεγάλο και εξαιρετικό ρεπερτόριο, εξαιρετικές φωνές και οι δύο, με συγκινούν αφάνταστα.
- Ν. Ξυλούρης. Όταν πέθανε, ταξίδευα. Είμαι σίγουρος ότι αν ήμουν εδώ, θα έκλαιγα, όπως έκλαψα και για τον Μπιθικώτση. Τίποτε άλλο!
- Δημ. Μητροπάνος. Ισχύουν τα ίδια που έγραψα για τον Ξυλούρη. Είχα την τύχη να τον ακούσω σε μια από τις πρώτες, ίσως την πρώτη δημόσια εμφάνισή του, στη συναυλία του Θεοδωράκη το 1966 στο στάδιο της Ν. Φιλαδέλφειας. Τον παρουσίασε ο ιδιος ο Θεοδωράκης στο κοινό, λέγοντας πως πρόκειται για ένα νέο καλλιτέχνη και πως σύντομα όλη η Ελλάδα θα μιλάει γι αυτόν (το κύριο θέμα της συναυλίας ήταν η Ρωμιοσύνη με τον Μπιθικώτση και το Μαουτχάουζεν με τη Φαραντούρη).
- Από του νεότερους ξεχωρίζω τον Μπάση, τον Κότσιρα, τον Θαλασσινό, τον Θωμαΐδη, τον Λιδάκη, αλλά είναι λίγο νωρίς γι αυτούς, έχουν καιρό.

Καλό βράδυ. Αν θυμηθώ κάποιους που ίσως μου διέφυγαν, θα επανέλθω.
-
 
Λοιπόν... Επειδή το σοβαρέψαμε... Λίγο, τί θα λέγατε για τον Καρβέλα;

Ο Καρβέλας δεν ειναι τραγουδιστης είναι μουσικός......και πολυ καλός μάλιστα...
απλά πάντα σκεφτόταν το χρήμα, για τη ακρίβεια το πολυ χρήμα.....
 
...
Τώρα για τον Καζαντζίδη: Η φωνή του και οι ερμηνευτικές του δυνατότητες ήταν ανυπέρβλητα, αλλά επέλεξε να τα αφιερώσει στην καψούρα και την κλάψα. Ο Θεοδωράκης ήθελε αυτόν για να τραγουδήσει τον Επιτάφιο και το Άξιον Εστί, αλλά ο Καζαντζίδης προτίμησε να τραγουδήσει Ζιγκουάλα και "το ψωμί της ξενητειάς είναι πικρό" παρά Ελύτη. Δικαίωμά του, αλλά τέτοιες επιλογές βλάπτουν πολύ την υστεροφημία του. Είναι χαρακτηριστικό για τον άνθρωπο Καζαντζίδη ότι εκτός από το "Δεν θα ξαναγαπήσω" δεν τραγούδησε κανένα άλλο τραγούδι του Λοΐζου γιατί οι πωλήσεις του συγκεκριμένου δεν ήταν οι αναμενόμενες. Δεν ήθελε να ηχογραφήσει ούτε ένα τραγούδι έτσι, επειδή του άρεσε η συνεργασία, επειδή του μίλησε αυτουνού στην ψυχή του. Όλα για το χρήμα...
Τραγούδησε όμως Άκη Πάνου στο Η Ζωή Μου Όλη. Όταν το '74 το έβαλε ο πατέρας μου στο πικάπ ήμουν 13 χρονών. Οι στίχοι και ο τρόπος που ερμηνεύονται, με έκαναν τότε να πιστεύω ότι μιλάει για τον εαυτό του. Όπως ένας καλός ηθοποιός μπαίνει στο πετσί του ρόλου έτσι και ο Στέλιος ερμήνευε βιωματικά με πάθος.

Η ζωή μου όλη είναι μια ευθύνη
όλα μου τα παίρνει τίποτα δε δίνει
η ζωή μου όλη είναι ένα καμίνι
που ‛χω πέσει μέσα και με σιγοψήνει

Η ζωή μου όλη μια ανοησία
κι η μοναδική μου η περιουσία
η ζωή μου όλη είναι μια θυσία
που σκοπό δεν έχει ούτε σημασία

Η ζωή μου όλη είναι ένα τσιγάρο
που δεν το γουστάρω κι όμως το φουμάρω
κι όταν γίνει η γόπα κέρασμα στο χάρο
όταν έρθει η ώρα και τόνε τρακάρω​

και εκείνο το άλλο, το ανυπέρβλητο

το θολωμένο μου μυαλό
ο κόσμος είναι μια σταλιά,
κάτι σκιές απ’ τα παλιά
και κάποιο πάθος μου τρελό.

Και κάποιο πάθος μου τρελό,
στο θολωμένο μου μυαλό.

Το θολωμένο μου μυαλό
μ’ έχει προδώσει προ πολλού,
του λέω αλλού και τρέχει αλλού,
με κάνει και παραμιλώ.

Με κάνει και παραμιλώ,
το θολωμένο μου μυαλό.

Του θολωμένου μου μυαλού
τους εφιάλτες τραγουδώ,
κι αν σας επίκρανα ως εδώ,
φταίει το πάθος του τρελού.

Φταίει το πάθος του τρελού,
του θολωμένου μου μυαλού.​

Σπουδαία στιχουργική με κορυφαία ερμηνεία.

Ο αμέσως επόμενος δίσκος του, το 1975, ήταν το Υπάρχω με στίχους Πυθαγόρα και μουσική Χρήστου Νικολόπουλου. Ο δίσκος υστερούσε σε σχέση με το προηγούμενο αλλά είχε και αυτός τις στιγμές του. Έμπαινε για χαβαλέ μετά από κάποια ώρα και η διάθεση ήταν ανάλογη της διασκευής του, που είχε κάνει και ο Πουλικάκος.

Τώρα για τα κλαψούρικά του, είχαν και αυτά το λόγο ύπαρξής τους στις εποχές της ανέχειας, της μετανάστευσης και της αδυναμίας του απόκληρου της ζωής να ζευγαρώσει. Ο Στέλιος παρόλα τα αρνητικά του, σε ρεπερτόριο αλλά και σε προσωπικό επίπεδο, είναι σημείο αναφοράς για εχθρούς και φίλους._

Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης
Πρώτη εκτέλεση: Στέλιος Καζαντζίδης

Απόκληρος σ αυτή την κοινωνία
γυρίζω σαν τα έρημα πουλιά.
Τη μέρα στη σκληρή παρανομία,
τη νύχτα στα υπόγεια καπηλειά.

Ένας απόκληρος, ένας ξεριζωμένος,
απ το Θεό κι απ τους ανθρώπους ξεγραμμένος.

Τη μαύρη μου κατάντια όποιος ξέρει
στη μάνα μου ποτέ να μην τo πει.
Αν μάθει ότι είμαι ένα κουρέλι,
η δόλια θα πεθάνει από ντροπή.

Ένας απόκληρος, ένας ξεριζωμένος,
απ το Θεό κι απ τους ανθρώπους ξεγραμμένος.

Πιο μαύρο κι απ τη μαύρη τη ζωή μου
το τέλος μου θα είναι στη ζωή.
Θα βρούνε πεταμένο το κορμί μου
μαζί με τα σκουπίδια ένα πρωί.

Ένας απόκληρος, ένας ξεριζωμένος,
απ' το Θεό κι απ τους ανθρώπους ξεγραμμένος​
 
Ο Καρβέλας διέθετε μεγάλο συνθετικό ταλέντο, το οποίο κατασπατάλησε σε αηδίες και ιμιτασιόν παραγωγές για τα εύκολα και γρήγορα χρήματα ... τώρα από φωνή δεν ...άκουγα όμως τις προάλλες στο ραδιόφωνο μια διασκευή του ''σώσε με, δωσ' μου να πιω το δηλητήριο'' της Ριτάρας με ανδρική φωνή και τον παραδέχθηκα τον άτιμο ...