Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Ο βαρύτονος Κώστας Πασχάλης (1929-2007) στον "Θρήνο για τον Ιγνάθιο Σάντσεθ Μεχίας" του Λόρκα
Μουσική Σταύρος Ξαρχάκος.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Συμφωνώ για τη χροιά αλλά στον Μ Ερωτικό που ? σε διορθωμένη εκδοση εννοείς μάλλον γιατί σε live όχι μονο οι χαμηλές του είναι υπόγειες αλλά στα γυρίσματα απλά διάβαζε . Anyway γι αυτό διευκρινησα ότι κοιταω αν στέκει χωρίς υποβοήθηση και όχι με πατερίτσες που αυτό κάνει στον Μ Ερωτικό .
Καθαρή τοποθέτηση γιοκ
Χροιά πολλή καλή σαφώς όπως και η μοναδική χροιά του Χατζή που στις τσαλκάντζες δεν παίζεται.

Δεν ξέρω τι εννοείς με το διορθωμένη έκδοση.
Μία υπήρχε μόνο του Μ. Ερωτικού. Live δεν υπήρξε.
Δεν ξέρω επίσης για ποιά γυρίσματα λες ή από πού συνάγεις ότι διάβαζε.
Την υποβοήθηση πού την βλέπεις?
οι πατερίτσες πού είναι?
από άλλα που γράφεις βγάζω συμπέρασμα ότι "ήσουν παρών" ή "έχεις εσωτερική πληροφόρηση" για όσα έχουν διαδραματιστεί στα studios της columbia.
Αν είναι όντως έτσι πρέπει να είσαι πολύ τυχερός, αλλά από την άλλη πόσων ετών ήσουν το 1972 (δηλ 42 χρόνια πριν) και με ποιά "ειδικότητα" ήσουν εκεί δίπλα τους?
Εγώ πάντως το 1972 ήμουν 15 και όσο και να ήθελα ούτε για να τους πάω τσιγάρα δεν θα με θέλανε.

Εύλογες οι απορίες αυτές.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές τ

Δεν ξέρω τι εννοείς με το διορθωμένη έκδοση.
Μία υπήρχε μόνο του Μ. Ερωτικού. Live δεν υπήρξε.
Δεν ξέρω επίσης για ποιά γυρίσματα λες ή από πού συνάγεις ότι διάβαζε.
Την υποβοήθηση πού την βλέπεις?
οι πατερίτσες πού είναι?
από άλλα που γράφεις βγάζω συμπέρασμα ότι "ήσουν παρών" ή "έχεις εσωτερική πληροφόρηση" για όσα έχουν διαδραματιστεί στα studios της columbia.
Αν είναι όντως έτσι πρέπει να είσαι πολύ τυχερός, αλλά από την άλλη πόσων ετών ήσουν το 1972 (δηλ 42 χρόνια πριν) και με ποια "ειδικότητα" ήσουν εκεί δίπλα τους?
Εγώ πάντως το 1972 ήμουν 15 και όσο και να ήθελα ούτε για να τους πάω τσιγάρα δεν θα με θέλανε.

Ας τα πάρουμε με σειρά με επεξήγηση της επεξήγησης
Ο Μ Ερωτικός γράφτηκε στο στούντιο της Columbia όντως και φυσικά δεν ήμουν εκεί. Φυσικά και δεν έχω καλή γνώμη για τον Μάτσα για πολλούς λόγους ..
Στο στούντιο όταν ο τραγουδιστής διορθώνεται από τα τεχνικά μέσα λέγεται "πατερίτσα" ή και άλλες εκφράσεις που δεν είναι του παρόντος
Ξαναλέω λοιπόν ότι από μόνος του ο τραγουδιστής (ψαριανός) χωρίς τεχνική υποβοήθηση (κονσόλα - ηχοληψία διόρθωση - β ψευδοφωνές - δεύτερεςαπό πίσω- "σεντόνι" κτλ ) δεν στέκει .Πόσο πιο απλά να το πω ? Άμα και συ πάρεις το μικρόφωνο και πάμε σ ένα στούντιο σε βγάζω "φωνάρα".

Φυσικά και ήμουν παρών σε αρκετά στούντιο με μεγάλους ερμηνευτές διότι θείος μου ήτσν ο Μιχάλης Μενιδιάτης (και είδες ότι δεν τον βάζω στους μεγάλους ερμηνευτές) και ξαδερφός μου ο Χρήστος .Γνωρίζω μουσική λοιπόν από πολύ μικρός (μουσική οικογένεια) και έχω τεράστιο αρχείο όπως και ο φίλος μου Αντώνης Γούναρης (τον ξεπερνάω στα 75αρια μόνο ) και γνωρίζω πότε στονάρει , πότε έχει γρέζι , πότε πατάει , πότε χάνει ολόκληρη οκτάβα, αν εχει ψηλές ,χαμηλές κτλ κτλ . Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε λοιπόν τι ακούμε στο βινύλιο ή στο cd με το ζωντανό .Τελείως διαφορετικά πράγματα.

Θα έχεις παρατηρήσει εξάλλου και κυρίως σε "τραγουδιάρες" ότι τραγουδούν playback? γιατί άραγε ? Θα μου πεις γιατί το λέω αυτό ..Θα σου πω γιατί αυτό συμβαίνει τώρα σε γυναικείο επίπεδο και όχι ακόμα σε αντρικό .


Η Βίσση πχ παλιά σε τονικό επίπεδο και πατήματα ήταν πολύ καλή .Φυσικά λόγω ηλικίας αυτά σιγά σιγά αν δεν κάνεις ασκήσεις φθείρουν. Για να τραγουδήσει λοιπόν στον Διογένη πριν μερικά χρόνια ζήτησε την κονσόλα την οποία και έχει η Μαντόνα !!! Ναι καλά άκουσες ! Η οποία και στοίχιζε τότε 20.000 Ευρώ .Φυσικά και η επιθυμία της έγινε πράξη. Αμα τη δεις νομίζεις πως είσαι σε στούντιο .
Έτσι λοιπόν τραγουδάς και συ και ο καθένας μας για πλάκα
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές τ

.Πόσο πιο απλά να το πω ? Άμα και συ πάρεις το μικρόφωνο και πάμε σ ένα στούντιο σε βγάζω "φωνάρα".

To μονο που καταφερνεις σε μια τετοια περιπτωση ειναι να τον κανεις να ακουγεται "ευχαριστα".
Φωναρα ομως με τιποτα...
Τη φωνη ή την εχεις ή δεν την εχεις...
Και αυτο κανει μπαμ ανεξαρτητα απο την επεξεργασια...
 
Πω πω....
εντυπωσιάστηκα.
Ιδίως για την κονσόλα της μαντόνας.

όπως και νάχει φίλε μου, επειδή δεν ήσουνα όπως ήταν αναμενόμενο στου Λαμπρόπουλου όταν έγινε η ηχογράφηση του Μεγάλου Ερωτικού, καλό θα ήταν να περιορίσεις το λεξιλόγιο της πιάτσας του στυλ πατερίτσες, σεντόνια και υποβοηθήσεις.
Το 1972 οι υποβοηθήσεις ήταν ελάχιστες στις τότε αναλογικές κονσόλες και όπως και ναχει είναι πολύ "κάπως" να σχολιάζεις έναν Ψαριανό από την πολυθρόνα σου κι άς είσαι και ξάδερφος του Μενιδιάτη.
Ας έρθει να μας πει ο Γιάννης Σμυρναίος τι έκανε, αν έκανε, με τη φωνή του Ψαριανού.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φων

Ας τα πάρουμε με σειρά με επεξήγηση της επεξήγησης
Ο Μ Ερωτικός γράφτηκε στο στούντιο της Columbia όντως και φυσικά δεν ήμουν εκεί. Φυσικά και δεν έχω καλή γνώμη για τον Μάτσα για πολλούς λόγους ..
Στο στούντιο όταν ο τραγουδιστής διορθώνεται από τα τεχνικά μέσα λέγεται "πατερίτσα" ή και άλλες εκφράσεις που δεν είναι του παρόντος
Ξαναλέω λοιπόν ότι από μόνος του ο τραγουδιστής (ψαριανός) χωρίς τεχνική υποβοήθηση (κονσόλα - ηχοληψία διόρθωση - β ψευδοφωνές - δεύτερεςαπό πίσω- "σεντόνι" κτλ ) δεν στέκει .Πόσο πιο απλά να το πω ? Άμα και συ πάρεις το μικρόφωνο και πάμε σ ένα στούντιο σε βγάζω "φωνάρα".

Φυσικά και ήμουν παρών σε αρκετά στούντιο με μεγάλους ερμηνευτές διότι θείος μου ήτσν ο Μιχάλης Μενιδιάτης (και είδες ότι δεν τον βάζω στους μεγάλους ερμηνευτές) και ξαδερφός μου ο Χρήστος .Γνωρίζω μουσική λοιπόν από πολύ μικρός (μουσική οικογένεια) και έχω τεράστιο αρχείο όπως και ο φίλος μου Αντώνης Γούναρης (τον ξεπερνάω στα 75αρια μόνο ) και γνωρίζω πότε στονάρει , πότε έχει γρέζι , πότε πατάει , πότε χάνει ολόκληρη οκτάβα, αν εχει ψηλές ,χαμηλές κτλ κτλ . Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε λοιπόν τι ακούμε στο βινύλιο ή στο cd με το ζωντανό .Τελείως διαφορετικά πράγματα.

Θα έχεις παρατηρήσει εξάλλου και κυρίως σε "τραγουδιάρες" ότι τραγουδούν playback? γιατί άραγε ? Θα μου πεις γιατί το λέω αυτό ..Θα σου πω γιατί αυτό συμβαίνει τώρα σε γυναικείο επίπεδο και όχι ακόμα σε αντρικό .


Η Βίσση πχ παλιά σε τονικό επίπεδο και πατήματα ήταν πολύ καλή .Φυσικά λόγω ηλικίας αυτά σιγά σιγά αν δεν κάνεις ασκήσεις φθείρουν. Για να τραγουδήσει λοιπόν στον Διογένη πριν μερικά χρόνια ζήτησε την κονσόλα την οποία και έχει η Μαντόνα !!! Ναι καλά άκουσες ! Η οποία και στοίχιζε τότε 20.000 Ευρώ .Φυσικά και η επιθυμία της έγινε πράξη. Αμα τη δεις νομίζεις πως είσαι σε στούντιο .
Έτσι λοιπόν τραγουδάς και συ και ο καθένας μας για πλάκα
Όντως μπορούν τα "τσακάλια" των στούντιο να "διορθώσουν" κατά την εκτέλεση αλλά και σε δεύτερο χρόνο τη φωνή και τα όργανα, αλλά δεν μας εξηγείς πως γνωρίζεις ότι ο Ψαριανός τύγχανε όλων αυτών των υποβοηθημάτων που αναφέρεις.

Για τον Ψαριανό, πάντως μου κάνει εντύπωση αυτά που αναφέρεις για την "ποιότητα" της φωνής του. Ο Χατζιδάκις για να τον επιλέξει να πλαισιώσει την Νταντωνάκη, μάλλον πρέπει να είχε άλλη άποψη. Και η ερμηνεία του είναι όντως συγκλονιστική.

Τέλος πάντων, ας πάμε παρακάτω...
 
Εμείς οι κάπως μεγαλύτεροι:Banane0: ,είχαμε το πλεονέκτημα πολλούς απο όσους συζητάμε και τον Ψαριανό,να τους έχουμε ακούσει πολλές φορές ζψντανά με ελάχιστα τεχνικά μέσα σε διάφορους χώρους,απο συναυλίες μέχρι μπουάτ...

Ο Ψαριανός,μιας και γι' αυτόν γίνεται κουβέντα,είχε σπάνιες χροιές στην φωνή του κι ευαισθησία στην ερμηνεία του.
Το γεγονός ότι τον επέλεξε ο Χατζιδάκης κάτι λέει.
 
Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Πω πω....
εντυπωσιάστηκα.
Ιδίως για την κονσόλα της μαντόνας.

όπως και νάχει φίλε μου, επειδή δεν ήσουνα όπως ήταν αναμενόμενο στου Λαμπρόπουλου όταν έγινε η ηχογράφηση του Μεγάλου Ερωτικού, καλό θα ήταν να περιορίσεις το λεξιλόγιο της πιάτσας του στυλ πατερίτσες, σεντόνια και υποβοηθήσεις.
Το 1972 οι υποβοηθήσεις ήταν ελάχιστες στις τότε αναλογικές κονσόλες και όπως και ναχει είναι πολύ "κάπως" να σχολιάζεις έναν Ψαριανό από την πολυθρόνα σου κι άς είσαι και ξάδερφος του Μενιδιάτη.
Ας έρθει να μας πει ο Γιάννης Σμυρναίος τι έκανε, αν έκανε, με τη φωνή του Ψαριανού.
Το λεξιλόγιο πιάτσας δεν νομίζω να το περιορίσω αφού χρησιμοποιείται σε συζητήσεις μεταξύ ερμηνευτών και δεν είναι υβριστικό κ πόσο μάλλον όταν μου το υποδεικνύουν .
Το ειρωνικό σου ύφος περί εντυπωσιασμού το παρακάμπτω δεν με αγγίζει γιατί απάντησα σε κάθε μία ερώτηση και δεν έκανα εφέ .Απλά απέδειξα τι γίνεται και ποια η διαφορά μεταξύ ζωντανών και εγγραφών .
Τα μηχανήματα του 1972 τα έχω δει αργότερα και ξέρω αν βοηθούσαν ή όχι και μέχρι πότε βοηθούσαν και λειτουργούσαν .
Η αποψή μου για τον συγκεκριμένο τραγουδιστή "από τη πολυθρόνα" είναι ότι από χροια είναι πολύ καλός και από χρώμα και μεταφορά αισθήματος αλλά τεχνικά είναι χωράφι...
 
Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

τεχνικά είναι χωράφι...

Εμπλουτίσαμε έτι περαιτέρω το λεξιλόγιό μας..

(τα περι ειρωνίας επί του εντυπωσιασμού, αν σε ενόχλησαν, αντανακλούν την αντίστοιχη δική μου (και προφανώς όχι επειδή το δήλωσα εγώ, και άλλων) ενόχληση με το φτηνό παράδειγμα με την κονσόλα των 20000... που μπορεί και να την ζήτησε η κοπέλα.
Απλά έχε υπόψη σου ότι μεταξύ των (αγνώστων σε σένα) συνομιλητών σου μπορεί να βρίσκονται και 4-5 που ξέρουν δυό πράγματα, γι αυτό καλό θα είναι να περιοριστούν οι ενδιαφέρουσες διηγήσεις.
 
Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Το λεξιλόγιο πιάτσας δεν νομίζω να το περιορίσω αφού χρησιμοποιείται σε συζητήσεις μεταξύ ερμηνευτών και δεν είναι υβριστικό κ πόσο μάλλον όταν μου το υποδεικνύουν .
Το ειρωνικό σου ύφος περί εντυπωσιασμού το παρακάμπτω δεν με αγγίζει γιατί απάντησα σε κάθε μία ερώτηση και δεν έκανα εφέ .

Όποιος χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λεξιλόγιο (ή εν προκειμένω, λέξεις μιας επαγγελματικής αργκό) σε συζήτηση όπου ο περισσότεροι συνομιλητές δεν το κατέχουν, το κάνει για εφέ και εντυπωσιασμό. Για να φανεί ειδήμων και επαΐων στα μάτια των κοινών θνητών. Αυτό λέει η κοινή λογική.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Εμπλουτίσαμε έτι περαιτέρω το λεξιλόγιό μας..

(τα περι ειρωνίας επί του εντυπωσιασμού, αν σε ενόχλησαν, αντανακλούν την αντίστοιχη δική μου (και προφανώς όχι επειδή το δήλωσα εγώ, και άλλων) ενόχληση με το φτηνό παράδειγμα με την κονσόλα των 20000... που μπορεί και να την ζήτησε η κοπέλα.
Απλά έχε υπόψη σου ότι μεταξύ των (αγνώστων σε σένα) συνομιλητών σου μπορεί να βρίσκονται και 4-5 που ξέρουν δυό πράγματα, γι αυτό καλό θα είναι να περιοριστούν οι ενδιαφέρουσες διηγήσεις.

H ειρωνεία πάει συννεφο.....και φυσικά αντιπαρέρχομαι ...των μουσικών ενοχλήσεών σου...

Σχετικά με τις διηγήσεις και το ποιοι τις διαβάζουν που δεν ξέρουμε άσε να το κρίνω εγώ όταν τις γράφω διότι έχουν δημοσιευτεί και στον έντυπο τύπο πριν καιρό οπότε έγινε απλή εξιστόρηση.Επίσης μπορούν να με διορθώσουν αν λέω κάτι λάθος οι 4-5 που ξέρουν.Ποιος τους εμποδίζει ? Αν έχω πει κάτι λάθος έχω μάθει να ζητάω συγνώμη .

Είπες τη γνώμη σου , είπα την γνώμη .όπως είπε και ο άλλος για τον Καζαντζίδη και είπαμε ότι γούστα είναι αυτά. Άμα στέκεται κάποιος τεχνικά θα λέω τη γνώμη μου όπως και συ τη δική σου χωρίς ειρωνείες τις οποίες δεν άρχισα .. και φυσικά δεν επιβάλω την γνώμη μου. Ολοι εδώ κάνουμε ανάγνωση σχολίων και γνώμων και κρατάμε ότι μας αρέσει .

Τώρα σχετικά με τον σχόλιο "την φωνή ή την έχεις ή δεν την έχεις " είναι πολύ σωστό ,όπως για τον διάδοχο του Καζαντζίδη στη Ρόδο που την έχει, αλλά θέλει και συνέχεια δουλειά για να την βελτιώσεις , να έχεις τοποθέτηση , να τραγουδάς από το διάφραγμα όπου μπορείς και όχι από το λαρύγγι γιατί θα πας για πολύποδα και άλλα πολλά . φωνητικές ασκήσεις , εισπνοές με διάφορα βότανα πριν βγεις κλπ
Ο 2 ερμηνευτές που δεν χρειάστηκαν ποτέ να "ζεστάνουν" τη φωνή τους πριν από στούντιο ή live είναι ο Καζαντζίδης και ο Πάριος
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Όποιος χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λεξιλόγιο (ή εν προκειμένω, λέξεις μιας επαγγελματικής αργκό) σε συζήτηση όπου ο περισσότεροι συνομιλητές δεν το κατέχουν, το κάνει για εφέ και εντυπωσιασμό. Για να φανεί ειδήμων και επαΐων στα μάτια των κοινών θνητών. Αυτό λέει η κοινή λογική.
Θα φέρω τότε τον Vas_papavas να τα μεταφράζει.:ADFADF1:
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Θα φέρω τότε τον Vas_papavas να τα μεταφράζει.:ADFADF1:

Γιατί δεν τα γράφεις σε απλά ελληνικά ώστε να μην χρειάζονται μεταφραστές;
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Επίσης μπορούν να με διορθώσουν αν λέω κάτι λάθος οι 4-5 που ξέρουν.

Οι 4-5 που ξέρουν, ξέρουν.
Και έχουν καταλάβει.
 
Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Όποιος χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λεξιλόγιο (ή εν προκειμένω, λέξεις μιας επαγγελματικής αργκό) σε συζήτηση όπου ο περισσότεροι συνομιλητές δεν το κατέχουν, το κάνει για εφέ και εντυπωσιασμό. Για να φανεί ειδήμων και επαΐων στα μάτια των κοινών θνητών. Αυτό λέει η κοινή λογική.

Τα περισότερα απο αυτά που αναφέρει,νομίζω,κουτσά στραβά τα ξέρουμε σχεδόν όλοι....δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός!
Εκτός βέβαια αν μιλάμε για πιο τεχνικά....εκεί σίγουρα για τους περισότερους,θα φαίνονται κινέζικα!