Οι Τετρομαγμένοι.

Και λένε και ψέμματα οι τούρκοι για τα ποσοστά.
Συμφωνα με γκάλοπ στην Ελλάδα το 78% είναι εναντίον τού βιβλιου και ζητά είτε να διορθωθεί είτε να αποσυρθεί,το 11% θέλει να παραμείνει ως έχει και περίπου το 11% δεν απαντά.
 
Για το άρθρο του κ. Λιάκου, συμφωνώ με το Σπύρο: πολύ σωστή η επιχειρηματολογία, αλλά το βιβλίο της ΣΤ' Δημοτικού δεν έχει καμία σχέση με τα υπόλοιπα. Ξεχνάει ότι για αυτό, εκτός από την "housewife Σούρλας" (;)), έχει αποφανθεί και η Ακαδημία.

Όσο για το άρθρο του Independent για το προτεινόμενο ορολόγιο πρόγραμμα, θεωρώ ότι έχει αρκετά ενδιαφέροντα σημεία, αλλά δεν διέκρινα τη σχέση του με το παρόν θέμα.
 
article.php



Kάπου πρέπει να πεί τον πόνο της η γυναίκα.
Τελικά και η κυρία Γαλλικού και ο κύριος Βερέμης βρίσκουν καταφύγιο στην ´Turkish Daily News'όπου λενε τον πόνο τους,που δεν τούς καταλαβαίνουν οι ιθαγενείς στο Ελλάντα.
Φυσικά αυτά δεν βγαίνουν στο ´προοδευτικό ´Ελληνικό τύπο.Κανουν τζίιιζ.
Λεει ότι δεν είναι ικανοποιημένη απο τον διάλογο στην Ελλάδα για το βιβλίο.
Εμ βεβαια αφού όλους τούς διαφωνουντες τούς είπαν ´ψυχωτικούς,φασίστες,housewives',δίκιο έχει η γυναίκα.
Γι´αυτό πηγαίνει στήν γείτονα καραδημοκρατική χώρα,που προάγει τον διάλογο σε όλες του τίς μορφές(δολοφονίες αρμενίων και αντικαθεστωτικών δημοσιογράφων,φυλακίσεις διανοουμένων για ´προσβολή τού Τουρκισμού,κ.λ.π.,κ.λ.π.)και κλαίγεται.
Μερικά πράγματα φωνάζουν μόνα τους.Ευτυχώς που τα γραπτά μένουν........

Γιατί, επιτέλους, δεν προτείνει στη γείτονα να υιοθετηθεί το βιβλίο της από το Τουρκικό Υπουργείο Παιδείας????

Έχω την εντύπωση, ότι δεν θα υπήρχαν πολλές δυσκολίες ως προς την υλοποίηση. Όχι τίποτ' άλλο, αλλά για να μην πάει ο κόπος της χαμένος. Πάντως την βλέπω λίγο ''πεσμένη''. Ήδη έχει αρχίσει τα:bigcry: :bigcry:
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Γιατί, επιτέλους, δεν προτείνει στη γείτονα να υιοθετηθεί το βιβλίο της από το Τουρκικό Υπουργείο Παιδείας????

Έχω την εντύπωση, ότι δεν θα υπήρχαν πολλές δυσκολίες ως προς την υλοποίηση. Όχι τίποτ' άλλο, αλλά για να μην πάει ο κόπος της χαμένος. Πάντως την βλέπω λίγο ''πεσμένη''. Ήδη έχει αρχίσει τα:bigcry: :bigcry:

Έχει ήδη προταθεί το αντίστοιχο βιβλίο για αρκετές τάξεις. Το Υπουργείο Παιδείας τα κάνει δεκτά με τροποποιήσεις, αλλά ο στρατός έθεσε βέτο, διότι δεν λιβανίζεται αρκετά ο Κεμάλ.
 
Αρθρο Ν.Α.Καλογεροπουλου,στο ´Παρόν´σήμερα.Σχετικα με τίς επικρατούσες στην Τουρκιά αντιλήψεις περί Ιστορίας,βιβλίων κ.λ.π.
Απο βιβλίο Ιστορίας ,που διδάσκεται στίς ανώτερες τάξεις τών Τουρκικών σχολείων.
σ.19´Τα νησιά τού Αιγαίου βρίσκονται υπο ελληνική κατοχή´.
σ.65´Η ειρήνη στην Μ.Ανατολή και η ασφάλεια στην Ασία,μπορεί να διατηρηθεί,μονον με την επιστροφή τών νησιών τού Αιγαίου στην Τουρκία´.
σ.110´Η Τουρκία καθόρισε (σ.σ.απο μόνη της ενοείται) τα χωρικά της ύδατα στα 6 μιλια το 1930.Ετσι Χιος ,Μυτιλήνη και Σαμος βρίσκονται στα ύδατα τής Τουρκίας´.
Ο Τούρκος ιστορικός επιστήμων Χασάν Τζεμίλ γράφει´Ο κλασσικός ελληνικός πολιτισμός είναι ιωνικός και με την σειρά του γεννηθηκε απο τον αιγαιακό.Αυτός ο αιγαιακός πολιτισμός τής Δυτικής Ανατολίας ,τον οποίο κληρονόμησε ο ελληνικός,δημιουργήθηκε μονον μετά την επαφή με τον χιττιτικό πολιτισμό που ήταν Τουρκικός´:guitarist: .Τέζα ο καμπούρης................
Αλλος ´ιστορικός´,Σελαχατίν Σαλιζίκ:'Οι Τούρκοι ήρθαν στο Αιγαιο το 2480π.χκαι ο Δημόκριτος ,ο Ηρόδοτος Ιπποκράτης,Πυθαγόρας και Ομηρος ήταν όλοι Τουρκικής καταγωγής´..:blink: ..Αλλοίμονο φίλτατε για τέτοιες λεπτομέρειες να χαλάμε τίς καρδιές μας....
Και δηλώσεις τού επιστήμονος κ.Κατσουλάκου τού ημετέρου Παιδαγωγικού Ινστιτούτου:'H εθνικιστική συνείδηση πού έδινε έμφαση στα εθνικά σύνορα και την πατρίδα θεωρείται κάτι το ξεπερασμένο´.Αλλοίμονο αδελφέ,αφού ´θεωρείται´(τελικά όλοι οι ´πεφωτισμένοι´´θεωρούν τα πάντα´απο μόνοι τους),να διαφωνήσουμε καλοκαιριάτικα.???
Μονον πέστο και στούς γείτονες γιατί αυτοί θεωρούν άλλα.:beee:
 
Τα νεώτερα περί του βιβλίου της Ιστορίας.
Αντιγράφω απ το in.gr
Τα σχόλια και συμπεράσματα δικά σας..
Επίσης προσέξτε τις αντιδράσεις των κομμάτων και ειδικά του Συνασπισμού!


Τα «Ματωμένα Χώματα», το κλασικό μυθιστόρημα της Διδούς Σωτηρίου για τη Μικρασιατική Καταστροφή, θα μοιράσει το υπουργείο Παιδείας στους μαθητές της Στ' Δημοτικού δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, ως συνοδευτικό του αλλαγμένου βιβλίου Ιστορίας, το οποίο είχε προκαλέσει αντιδράσεις εξαιτίας ορισμένων αναφορών του για τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο.

Η υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε το μεσημέρι της Πέμπτης, είπε συγκεκριμένα ότι η συγγραφική ομάδα του βιβλίου προέβη σε διορθώσεις, καθώς υπήρχαν «ιστορικά ατοπήματα και αβλεψίες».

Έπειτα από ερωτήσεις δημοσιογράφων για τη φράση «συνωστισμός» των Ελλήνων στο λιμάνι της Σμύρνης, απάντησε ότι αυτό έχει άλλάξει με τη φράση «Οι Έλληνες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους σε δραματικές συνθήκες. Επίσης, άλλαξε η φράση κυπριακό πρόβλημα σε κυπριακό ζήτημα και η φράση «διχοτόμηση της Κύπρου» σε «διαίρεση της Κύπρου».

Πρόσθεσε ότι οι αλλαγές περιλαμβάνουν τις παρατηρήσεις της Ακαδημίας Αθηνών, τις οποίες η συγγραφική ομάδα αποδέχθηκε, ενώ επισήμανε ότι το βιβλίο θα τεθεί στην κρίση 200 δασκάλων από την Ελλάδα και την Κύπρο, οι οποίοι θα κληθούν να υποβάλουν αρμοδίως τις κρίσεις και τις παρατηρήσεις τους.

«Ευελπιστούμε ότι η αποδοχή του εγχειριδίου από την εκπαιδευτική κοινότητα θα είναι θετική» είπε η υπουργός τονίζοντας ότι θα συνοδεύεται από το τετράδιο μαθητή, το βιβλίο του εκπαιδευτικού και το cd rom.

Τόνισε ακόμη ότι το νέο βιβλίο έχει εγκριθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, γεγονός που εγγυάται το αποτέλεσμα.

Η κ. Γιαννάκου, αφού υπεραμύνθηκε των χειρισμών του υπουργείου Παιδείας, που «δεν προέβη σε βιαστικές διαδικασίες», διαβεβαίωσε ότι το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού, όπως και όλα τα άλλα σχολικά εγχειρίδια, θα είναι στα σχολεία στην ώρα τους.

Οι αντιδράσεις των κομμάτων

Ο υπεύθυνος Παιδείας του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε δηλώσεις του σχετικά με τις διορθώσεις στο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, ανέφερε ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε επισημάνει «από την πρώτη στιγμή την αναγκαιότητα για αλλαγές με ευθύνη της Πολιτείας και ακολουθώντας με ψυχραιμία, τη θεσμικά ορθή διαδικασία» και ταυτόχρονα είχε στηρίξει και στηρίζει σταθερά την άποψη των επιστημόνων-ιστορικών και το δικαίωμά τους να έχουν τον πρώτο λόγο στη συγγραφή των σχολικών βιβλίων.

Εξέφρασε δε, την ικανοποίηση του κόμματός του για την εξέλιξη τις υπόθεσης, αφού προηγουμένως «καυτηρίασε» τις παλινωδίες της κυβέρνησης.

Σε ανακοίνωσή του, το ΚΚΕ αναφέρει ότι οι αλλαγές στο βιβλίο Ιστορίας «δεν αλλάζουν το αντιπαιδαγωγικό και αντιδραστικό πλαίσιο του βιβλίου», ενώ χαρακτηρίζει τη διανομή του βιβλίου «Ματωμένα Χώματα» πυροτέχνημα. Προσθέτει ότι τα σχολικά βιβλία «αναπαράγουν στο έπακρο την αποσπασματικότητα, τη σύγχυση, το σχετικισμό, την ιδεολογική μεροληψία και καταστέλλουν τη δημιουργικότητα των μαθητών».

Τέλος, το ΚΚΕ αναφέρει ότι αποτελεί χρέος των καθηγητών να διδάξουν στους μαθητές «την ιστορική αλήθεια, απομονώνοντας ταυτόχρονα τις εθνικιστικές κραυγές».

Ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλέκος Αλαβάνος δήλωσε ότι «διορθώσεις σε ένα διδακτικό βιβλίο θα μπορούσαν να γίνουν μέσα από τις διαδικασίες που προβλέπονται, το διάλογο των επιστημόνων, την ευθύνη των συγγραφέων, τις παρατηρήσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κλπ».

«Αλλά» προσέθεσε, «αν ένα βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού χρειάζεται να έχει την έγκριση του πρωθυπουργού, είτε αυτός είναι της Δεξιάς είτε του Κέντρου είτε της Αριστεράς, αυτό φοβάμαι ότι δεν παραπέμπει ούτε σε ελευθερία, ούτε σε δημοκρατία. Παραπέμπει σε έλεγχο και σε ολοκληρωτισμό».

Newsroom ΔΟΛ
 
Τρία πουλάκια κάθονται.
Αντί να αποσύρει το βιβλίο η κυρία Μαριέττα καταφεύγει σε κοπτοραπτική.
Επίσης ειναι παγκόσμια πρωτοτυπία η Ιστορία να διδάσκεται και μέσα απο μυθιστορήματα.
Τα ´Ματωμένα Χωματα´είναι ένα θαυμάσιο βιβλιο αλλά δεν παύει ναναι μυθιστόρημα.
Ολοι βεβαια μιλάνε για το ´δικαίωμα τών ιστορικών ναχουν τον πρωτο λόγο´,αλλά ουδείς ρωτά ευθέως βάσει ποιών κριτηρίων επελεγησαν αυτοί οι ιστορικοί τής Νέας Τάξης(καλά η Ρεπούση είναι Γαλλικού να μην τα ξαναλέμε)και τι ρόλο βαράει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με επιστημονες τύπου κυρίου Κατσουλάκου.
Το βιβλιο και ως δομή και ως περιεχόμενο είναι απαράδεκτο.Το τί θα διδαχτούν τα παιδιά είναι το βασικό ζήτημα.
Ο κυριος Αλαβάνος πάντως συγκλονίζει για μιά ακόμα φορά.
Από την μιά υποστηρίζει τούς επιδοτούμενους και την Γιαννάκου και απο την άλλη φώναζε εναντίον τών ιδιωτικών Πανεπιστημίων,που συστήνει η Γιαννάκου και οι επιδοτούμενοι.Τρικυμία εν κρανίω. Ετσι και αλλοιώς η ηγεσία του ΣΥΝ σε όλα τα εθνικά θέματα μάς έχει συγκλονίσει με την στάση της.
Οι αλλαγες δέ τού ´συνωστισμού´σε ´δραματικές συνθήκες´είναι καραγκιοζιλίκια.Οπως και το κεφάλαιο περί Κύπρου.
Στην συνειδηση τού κόσμου τα γεγονότα τής Σμύρνης θα παραμείνουν σαν ´Η Σφαγή τής Σμύρνης´και η ´διαίρεση´τής Κύπρου έχει περάσει στην συνειδηση τού κόσμου σαν ´Αττίλας,Κατοχή και Διχοτόμηση´.
Στο διαδικτυο κυκλοφορούν πολύ ωραίες φωτογραφίες τής κυρίας Μαριέττας να τρώει και να πίνει με Τούρκους εμπειρογνώμονες περί τών βιβλίων ιστορίας.
Οι Νεοταξιτες που διαπερνουν την ελληνική κοινωνία οριζόντια προσπαθούν να κρατηθούν με νυχια και με δόντια στα πράγματα.
Ο Πόλεμος συνεχίζεται.
Υ.Γ
Σαν γνήσιοι ´αναθεωρητές τής Ιστορίας´πάντως οι συγγραφείς κάνουν αυτό που θεωρητικά καταγγέλουν.
Ταυτίζουν το Ολοκαύτωμα με την Χιροσίμα εκτός όλων τών άλλων στο βιβλιο τους χωρίς να διευκρινίζουν σαφώς τα γεγονότα.Ρέπουν περιέργως πρός έναν αντι-σημιτισμό,πού προκαλεί ερωτηματικά..
 
Διαβάζοντας τις τοποθετήσεις των κομμάτων έχω να παρατηρήσω τα εξής:
1. Τα σχετικά με το διάλογο που προτείνει ο Αλαβάνος δεν τα καταλάβα. Ένας ολόκληρος χρόνος γίνεται διάλογος ανά την Ελλάδα και ανά την Κύπρο. Πόσος διάλογος ακόμη; Και που θα καταλήξει; Ποιός είναι αυτός που αποφασίσει την κατάληξη του διαλόγου; Το έτερο σχόλιο για την έγκριση του πρωθυπουργού μου φαίνεται αστείο. Αν επρόκειτο για κάτι τέτοιο, απλώς το βιβλίο θα είχε πάει στα σκουπίδια, δεν θα ασχολούμασταν τώρα με τις μικρές παρεμβάσεις που έγιναν με υποδείξεις όλων των φορέων, στο έργο μιας συγγραφικής ομάδας που δεν απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του (το αντίθετο θα έλεγα). Και για το μόνο που δεν μπορεί να κατακρίνει κανείς τον καραμανλή είναι ότι δεν διαβάζει ιστορία (σύγχρονη ιστορία) και διεθνείς σχέσεις. Βιβλιοφάγος είναι και μάλιστα κρατά σημειώσεις.

2. Υποδείξεις ΚΚΕ. Όλα αποδεκτά, εκτός από το χαρακτηρισμό πυροτέχνημα για τη διδασκαλία των "ματωμένων χωμάτων". Αυτό που ζητούσε το ΚΚΕ επί δεκαετίες, η δική του (η προτεινόμενη από το Κόμμα δηλαδή) αλήθεια γι ατα ιστορικά γεγονότα να αποκτήσει θεσμικό ρόλο, τώρα που αποκτά, τώρα δεν μας αρέσει; Μήπως έχουμε κάποια αμηχανία απέναντι στο εκλογικό σώμα και τα μέλη μας;

3. «από την πρώτη στιγμή την αναγκαιότητα για αλλαγές με ευθύνη της Πολιτείας και ακολουθώντας με ψυχραιμία, τη θεσμικά ορθή διαδικασία» και ταυτόχρονα είχε στηρίξει και στηρίζει σταθερά την άποψη των επιστημόνων-ιστορικών και το δικαίωμά τους να έχουν τον πρώτο λόγο στη συγγραφή των σχολικών βιβλίων. Καταλάβατε εσείς τίποτα; Ακριβώε αυτό δεν έγινε τελικά; Κι αν ναι, αν δηλαδή ακολουθήθηκε η παραπάνω διαδικασία που προτείνει το ΠΑΣΟΚ τότε το «καυτηρίασε» τις παλινωδίες της κυβέρνησης" που κολάει; Μήπως εγώ δεν καταλαβαίνω; Μπορεί κάποιος άλλος να μου εξηγήσει τί θέλει να πει ο Χρυσοχοίδης;
 
To K.K.E όντως νοιώθει αμηχανία,αλλά η Διδώ Σωτηρίου σαν συμπλήρωμα Κυριακάτικης εφημερίδας δεν κολλάει με τίποτα.Επομένως δεν έχει άδικο όταν μιλά για πυροτέχνημα.
Το ΠΑΣΟΚ τι να πεί??Αφού τίς δικές του δεσμευσεις συνεχίζει η κυρία Γιαννάκου.Δεν είναι τωρινό το θέμα τής συγγραφής νεων βιβλιων.Ξεκίνησε απο την συμφωνία Παπανδρέου-Τζέμ.Και η σημερινή Κυβέρνηση όπως ταχοτποίησε τούς ´νταβατζήδες´(εδώ γελάνε),τακτοποιεί και την ιστορία.
Oσο για τον κυριο Αλαβάνο ,που ονειρευεται και συγκυβερνήσεις,λεει τα γνωστά περί ατέρμονος διαλόγου.Μετά απο 40 χρόνια θάχουμε αποφασίσει.......
 
´´Tίς εξ ημών δεν εδοκίμασε την απάνθρωπον αγριότητα και ασπλαγχνίαν της διεστραμμένης των Oσμανλίδων γενεάς; Aυτοί έδραμον από την Σκυθίαν εις την Eλλάδα ως κλέπται και λησταί, και μας εγύμνωσαν από την προγονικήν ημών δόξαν. Aυτοί μας μεταχειρίζονται ως άλογα κτήνη, μας καταβαρύνουσι με φόρους ανυποφόρους, τους κόπους των χειρών ημών και τους ιδρώτας του προσώπου κατατρώγουσιν αναισχύντως. Hμείς ποιμαίνομεν, και αυτοί σφάζουσι τα πρόβατα των ποιμνίων ημών· ημείς σπείρομεν, και αυτοί τρυγώσι, μην αφίνοντες εις ημάς μήτε όσον αρκεί εις το να θεραπεύσωμεν την πείναν ημών· ημείς ποτίζομεν, και αυτοί μας στερούσι και όσον χρειάζεται δια να σβέσωμεν την δίψαν ημών. Aυτοί μας εγγίζουσι καθ' ημέραν την τιμήν, μας ενοχλούσι και εις αυτήν ημών την σεβάσμιον θρησκείαν. Tους ιερούς ημών ναούς μετέβαλον εις τζαμία, και μη αρκούμενοι εις το να μας στερούσι τα αναγκαία μέσα του να συστήσωμεν σχολεία εις ανατροφήν και φωτισμόν των ημετέρων τέκνων, μας αρπάζουσιν από τους πατρικούς κόλπους και αυτά τα τέκνα, δια να τα κατηχώσιν εις την θρησκείαν του Mωάμεθ, ή να τα μεταχειρίζωνται ..... ω Γραικοί, και πώς να προφέρη το στόμα μου τοιαύτην των Γραικών καταισχύνην;´

Ποιός τα γράφει όλα αυτά??Καποιος ´αγράμματος εθνικιστής κατσικοκλέφτης´??
Δυστυχώς για τούς ´πεφωτισμένους´όχι.
Ειναι ο Αδαμάντιος Κοραής στο ´Πολεμιστήριον Σάλπισμα´του.Αυτός που διαρκώς μνημονευεται ως τέκνον του Διαφωτισμού και είναι μόνιμη αναφορά στα γραπτά τους.
Και όμως είναι ο ´Κοραής,που γράφει κείμενο πολεμικό για να ξεσηκώσει τούς Ελληνες.
Ας χρησιμοποιήσει αυτό το κείμενο η Γιαννάκου στο βιβλιο.Μην πάρει απο τον Μακρυγιάννη και την κατηγορήσουνε..................
 
O πολιτικός τύπος σήμερα αντιμετωπίζει θετικά το γεγονός ότι η κυρία Γιαννάκου δεν απέσυρε το βιβλίο.
Ο ´Ελεύθερος Τύπος´η ναυαρχίδα τής κυρίας Γιάννας,που τίς τελευταίες μέρες στήριξε την Υπουργό,φιλοξενεί απόψεις τού κυρίου Λιάκου,που κρίνει ως θετικό το γεγονός τής μη υποχωρήσεως τής κυρίας Γιαννάκου όπως και το μοίρασμα τού λογοτεχνικού βιβλίου.
Αυτό είναι και το γενικό κλίμα τής εφημερίδας.Παρόμοια η στάση και τού αντιπολιτευόμενου τύπου.
Το θέμα τού βιβλίου έκανε ένα πολύ μεγάλο καλό.Απεκάλυψε εντελώς τίς δεσμεύσεις και υποχρεώσεις,που είχαν και έχουν αναλάβει κυβέρνηση και αντιπολίτευση .Εξ ´ού και οι αντιπολιτευόμενες εφημερίδες παρουσιάζουν σήμερα με χαμηλούς τόνους το γεγονός οτι και η αξιωματική αντιπολίτευση συμφωνεί με την εξέλιξη(Μονον ο Κωστας Λαλιώτης είχε εκφράσει κατηγορηματικά αντίθετη άποψη).
H επίθεση στην μνήμη ενός λαού συνεχίζεται.Αλλά και τα αντανακλαστικά τών πολιτών για πρωτη φορά μετά απο καιρό λειτούργησαν,με αποτέλεσμα να βγούν στραπατσαρισμένοι όλοι οι υπεύθυνοι .
Επίσης αποτελεί τριτοκοσμικό φαινόμενο να μοιράζεις εν είδει δώρου εφημερίδας λογοτεχνικό βιβλίο στα σχολεία μαζί με το επίσημο εγχειρίδιο(η λογοτεχνική αξία τού βιβλιου δεν έχει καμιά σημασία)τής Ιστορίας.
Οι ιθύνοντες απέδειξαν επί τής ουσίας το πόσο ´Τετρομαγμένοι´ήταν και είναι και θα είναι.Επρεπε να κάνουν κάποιες αλλαγές για τα μάτια τού κόσμου,αλλά να είναι και συνεπείς ως πρός τίς συμφωνίες πού έχουν υπογράψει.
Τουλάχιστον κάποια μάτια άνοιξαν περισσότερο και κάποια αυτιά άκουσαν περισσότερο.................
 
Πως μπορούμε να προωθησουμε το μήνυμα αυτό απο το greekalert ?

θα προσπαθήσω να ετοιμάσω ένα email με το περιεχόμενό του και να αρχίσω κάποιa αλυσίδα.
 
Συμφωνώ με όλα τα σημερινά posts Σπύρου και Βλασίδη κυρίως για τον ρόλο της σφήνας των "Ματωμένων Χωμάτων", οι τοποθετήσεις δε των αρχηγών των κομμάτων δεν με απασχολούν καθώς είναι εξαιρετικά προβλέψιμες. Έχω να κάνω μόνο μια επισήμανση γενικότερη.
Ένα βιβλίο, οποιοδήποτε, δεν είναι ένα απλά ένα άθροισμα παραγράφων και δοκιμίων. Διακατέχεται από ένα πνεύμα και μια κατεύθυνση, ένα ιδεολογικό-φιλοσοφικό "πέπλο". Αυτό δεν αλλάζει αν αντικαταστήσεις δέκα λέξεις και πέντε ημερομηνίες.
Κατ' επέκταση, ένα βιβλίο που αποτελεί εργαλείο διδαχής Ιστορίας (και όχι Βιολογίας ας πούμε) ή κάνει όπως είναι ή δεν κάνει. Ή μένει ως έχει ή αντικαθίσταται κατά 100%. Δεν επιδέχεται διορθώσεων και βελτιώσεων. Νομίζω ότι θα φανεί και τώρα με την έκδοση του "νέου", "διορθωμένου". Η πικρή γεύση θα παραμείνει. Ίδωμεν.
 
Το ίδιο δε τεύχος (που αξίζει να "κατέβει" ολόκληρο) γράφει τα εξής σε σχέση με το θέμα της Κύπρου που συζητάγαμε (όχι ότι μας προκαλεί έκπληξη βέβαια):

"To encourage appreciation for the track two approach,
Columbia University’s International Conflict Resolution
Program has conducted seminars for embassy staff
abroad and roundtable discussions with representatives
of the Bureau of European Affairs in Washington. Once
wary of these informal activities, U.S. officials increasingly
view track two programs as innovative tools for reducing
international tensions.
In Cyprus, the university organized activities to mobilize
support for a bi-zonal, bi-communal federation
. Since
a solution to the Cyprus question is influenced by Greece
and Turkey, the program pursued a regional approach
involving citizens of both nations. These efforts have
helped improve relations between the two countries."