Οι Τετρομαγμένοι.

Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Πραγματικά αξιοπρεπής και πιστός στις αρχές του αφού "κράτησε" τη σημαία του ΚΚΕ ψηλά ενώ το κόμμα την ίδια στιγμή τον αποκύρησσε ως ρουφιάνο.
Τους πήρε δυο χρόνια ('56) να αποκαταστήσουν το όνομά του.

θα έλεγα ότι οι περισσότεροι εκείνης της εποχής συνεχίζουν να τον θεωρούν προδότη.
 
Σήμερα ο πρόεδρος της ΔΟΕ πήρε εργολαβία τους ραδιοφωνικούς σταθμούς και κατήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας (εγώ τον άκουσα σε FLASH, ANT1 και έναν ακόμη, αλλά δεν θυμάμαι σε ποιόν) ότι το μόνο βιβλίο που ΔΕΝ μοιράστηκε στο Δημοτικό είναι το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ' δημοτικού και αυτό το κάνει δολίως η κυβέρνηση για να το αποσύρει μετά, κλπ. κλπ.

Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ενόρκως, ότι δεν συμβαίνει αυτό. Δηλαδή και στην ΣΤ' και στην Α' δημοτικού που έχω παιδιά υπάρχουν βιβλία που δεν έχουν παραδοθεί στα σχολεία, διότι δεν έχουν τυπωθεί ακόμη. Ο λόγος ότι τα τυπογραφεία έδωσαν απόλυτη προτεραιότητα στην εκτύπωση του προκελογικού υλικού και των ψηφοδελτίων των εκλογών.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Πραγματικά αξιοπρεπής και πιστός στις αρχές του αφού "κράτησε" τη σημαία του ΚΚΕ ψηλά ενώ το κόμμα την ίδια στιγμή τον αποκύρησσε ως ρουφιάνο.
Τους πήρε δυο χρόνια ('56) να αποκαταστήσουν το όνομά του.

Το πόστ κυρίως το έγραψα για τον Χρυσόστομο Σμύρνης ο οποίος απέδειξε τί σημαίνει Ιεράρχης και πατριώτης.
Τέτοιου ύψους προσωπικότητες θα έπρεπε να αποτελούν παραδείγματα ήθους και αρχών .
Φυσικά τον παρομοίασα με τον Πλουμπίδη,που τον θεωρώ κάτι σαν ένα Χριστό τών νεωτέρων χρόνων.
Και αυτός πήγε ολόρθος χωρίς να τον αποχαιρετήσει κανείς,ούτε κάν οι συντροφοί του...
Η ´αποκατάσταση´που έχει γίνει είναι χλιαρή και δέν τούς αθωώνει για το έγκλημα.
 
Το νεοοθωμανικόν οξύμωρο. Εξηγούμαι: αν κάτι απεχθάνονταν οι Διαφωτιστές ήταν οι Οθωμανοί και η αυτοκρατορία τους -ένα υπόδειγμα τυραννίας και σκοταδισμού. Μάλιστα οι Ελληνες Διαφωτιστές την απεχθάνονταν διπλά (δηλαδή και βιωματικά) ως έχοντες υποστεί οι ίδιοι τη βαρβαρότητά της στο πετσί τους. Επί παραδείγματι: ο Κοραής μελαγχολούσε ακόμα και στη σκέψη των Οθωμανών.

Κι όμως, σήμερα, στα καθ' ημάς, ορισμένοι αμαθέστατοι, οι οποίοι εμφανίζουν εαυτούς ως τέκνα του Διαφωτισμού, εισηγούνται στα ελληνικά γράμματα κι αποτυπώνουν στην ελληνική ιστοριογραφία μιάν εικόνα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας τελείως ανιστορική, ωσάν να επρόκειτο για μια πολυπολιτισμική κοινωνία, σχετικώς ήπια, σχεδόν ευδαίμονα. Ενα λούνα-παρκ των εθνών. Τρίχες αγράμματες.

Παιδιά του Σόρος μπορεί να 'ναι αυτοί οι τύποι, παιδιά του Διαφωτισμού δεν είναι. Αυτό το νεοοθωμανικό σόφισμα που εισηγούνται περί τους Οθωμανούς εκτός από το απλοϊκό πρωθύστερο (να κρίνει κανείς μιαν εποχή με τα κριτήρια μιας άλλης), όχι μόνον δεν έλκει τη συλλογιστική του από τον Διαφωτισμό, αλλά ακριβώς απ' το αντίθετό του: τους παρ' ημίν Ησυχαστές. Μια από τις πιο σκοτεινές -πολιτικώς- εκδοχές της Ορθοδοξίας που, θνήσκοντος του Βυζαντίου, συμβιβάστηκε πολύ νωρίς με την προοπτική της Οθωμανικής κατάκτησης απολογούμενη υπέρ της Οθωμανικής τυραννίας στη συνέχεια.

Μόνον οι Ησυχαστές θα έδιναν τότε και σήμερα αυτήν τη σχεδόν ειδυλλιακή εικόνα για τους Οθωμανούς που μας εισηγούνται τώρα τα δήθεν παιδιά του Διαφωτισμού... Διαφωτιστές θεότυφλοι, αφού την πιο σκοτεινή παράδοση των αντιπάλων τους (Ησυχαστών) αναπαράγουν. Ομως υπερφίαλοι, όπως κάθε στουρνάρι, αλαζόνες όπως κάθε ανεπαρκής, βρίζουν τον λαό, αρνούνται την κρίση του και κρύβονται πίσω απ' τα φουστάνια (και τα χρήματα) της εξουσίας.


Τέλος δεν έχουν οι κουτοπονηριές της κυρίας Γιαννάκου.

Είχε δεσμευθεί να φέρει το δυσώνυμο βιβλίο της Ιστορίας για τη ΣΤ' Δημοτικού στα σχολεία και τη δημοσιότητα πριν τις εκλογές. Δεν το έκανε.

Για να τα κουκουλώσει πάλι, δεν έφερε και κανα-δυο βιβλία ακόμα. Αιτιολογία: φόρτος εργασίας των τυπογραφείων λόγω εκτύπωσης προεκλογικών φυλλαδίων - τρίχες.

Ομως τι να φέρει στα σχολεία (και στο φως) η κυρία Γιαννάκου. Τα διορθωμένα αδιόρθωτα;

Το βιβλίο δεν διορθώνεται. Είναι ξηρό, παιδαριώδες, αντιεπιστημονικό. Εγράφη κατόπιν συμφωνίας διακρατικής

Γιωργάκη-Τζεμ

συνεπώς είναι εκπεπτωκός από χέρι σε επίπεδο προπαγάνδας. Θα μπορούσε αυτή η προπαγάνδα να είναι πιο κομψή, αλλά λόγω ιδεοληψιών άμα τε και αγραμματοσύνης των πονηματιών της, η προπαγάνδα αυτή υπερέβη και την ύβρη σε χοντροκοπιά κι αναίδεια.

Το βιβλίο δεν διορθώνεται, διότι δεν διορθώνεται η λογική του -δεν είναι θέμα διατυπώσεων μόνον ή πραγματολογικών λαθών, είναι θέμα λογικής.

Η ιστορία αυτή έφθασε στο όριό της και μας κούρασε ψυχικώς πολλούς πολύ. Τώρα σβήνει σε ένα κρεσέντο χυδαιότητας.

Τα πράσινα παπαγαλάκια στον Τύπο (αλλά κι ορισμένοι πλανηθέντες της Αριστεράς) «χαρίζουν» αυτήν την υπόθεση στον κ. Καρατζαφέρη, τον κ. Χριστόδουλο και τους συν αυτοίς εθνικιστές, ελληνοκεντρικούς, ελληνόφρονες κι ελληναράδες.

Παραγνωρίζοντας τη σοβαρή κριτική σοβαρών ανθρώπων εξ όλου του πολιτικού φάσματος, «χαρίζουν» στους Καρατζαφεραίους την αντίδραση του 98% των Ελλήνων σε αυτό το τερατούργημα.

Ουδέν πιο χυδαίο πολιτικώς έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα -διότι είναι ή τελείως εκ του πονηρού ή αβάσταχτα ηλίθιο.

*****

Γράφει ο Χομπσμπάουμ στο βιβλίο του «Εθνη και Εθνικισμός από το 1780 μέχρι σήμερα» (Εκδόσεις ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΑ) - σελ. 188: «Πάντως,

η μαζική εκδίωξη ακόμα και η γενοκτονία άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στα νότια όρια της Ευρώπης κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και μετά, καθώς οι Τούρκοι άρχισαν τη μαζική γενοκτονία των Αρμενίων το 1915 και μετά τον Ελληνο-Τουρκικό πόλεμο του 1922, εξεδίωξαν έναν αριθμό Ελλήνων, μεταξύ 1,3 και 1,5 εκατομμυρίων περίπου από τη Μικρά Ασία, όπου ζούσαν από τον καιρό του Ομήρου».

Α τσα! Από τον καιρό του Ομήρου;

Και η ασυνέχεια του ελληνικού έθνους; (του εβραϊκού; του κινέζικου;)

Θύμα της μεταφυσικής του ακίνητου υποκειμένου στον χρόνο κι ο Χομπσμπάουμ ή βαθύς γνώστης της διαλεκτικής; Της εξέλιξης των προσδιορισμών μέσα από την αλληλοεπίδρασή τους στον χρόνο;

Ο γέρος του Μωριά γκάριζε «ωρέ Ελληνες», επειδή του 'κανε ιδιαίτερα ο Κοραής, μάλιστα, εις την λογίαν εκδοχή «ω άνδρες Ελληνες», ή επειδή του το 'μαθε η γιαγιά του η κωλαρού; ρωμιά ή αρβανίτισσα, δεν έχει σημασία...

*****

Το βιβλίο της ΣΤ' Δημοτικού ήταν το κερασάκι σε μια τούρτα καθ' όλον δηλητηριασμένη. Μια βίαιη και χαζή «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» βασισμένη στη διαδραστικότητα τη διαθεματικότητα και την πολιτικώς χρήσιμη αποδόμηση, διέτρεξε την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια που επικράτησε ο νεοφιλελευθερισμός.

Ηδη η Γαλλία και η Γερμανία, θορυβημένες απ' τα πρώτα της αποτελέσματα την επανεξετάζουν. Η Ιταλία, όπου μάλιστα αυτή η μεταρρύθμιση ήταν πιο ήπια, εμβρόντητη απ' την προβαίνουσα αποβλάκωση, ανακρούει πρύμναν κι επανέρχεται στην αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Ιταλικής, της ιστορίας, της γεωγραφίας, της προπαίδειας και των μαθηματικών.

«Τις αλλαγές υπαγόρευσαν τα απίστευτα κενά που έχουν στις βασικές γνώσεις αυτών των μαθημάτων, οι μαθητές στο Λύκειο σε ποσοστό πάνω από το 40%!».

Κι εδώ παλεύουμε με τις κουτοπονηριές της Γιαννάκου, τη διαθεματικότητα (βρείτε τη σχέση του Κάλβου με τα σουρωτήρια) και τα συναφή λιγούρικα...


ΣΤΑΘΗΣ Σ. 11.ΙΧ.2007 [email protected]


To προσυπογράφω από την αρχή ως τό τέλος..
Επειδή έχουν πέσει τόνοι λάσπη απο τούς μεγαλοδημοσιογράφους ,με πρώτον τον Παύλο Τσίμα,που όπως έχουμε δειξει παλιότερα ,συμμετέχει ασμένως στίς εκδηλώσεις τού παραμάγαζου C.D.R.S.E.E,επειδή προσπαθούν να αποδώσουν τίς αντιδράσεις για το βιβλίο στο ΛΑΟΣ από τά διαπλοκοκάναλα,επειδή η Κυρία Γιαννάκου προσβάλλει τήν νοημοσύνη μας με τα ήξεις-αφήξεις και επειδή όλοι μαζί δείχνουν μιά βαθειά περιφρόνηση πρός τον κόσμο,με δηλώσεις τού στύλ´Εδώ υπάρχουν τού κόσμου τα προβλήματα,με ένα βιβλίο ιστορίας θά ασχολούμαστε??' το οποίο θυμίζει τίς αλήστου μνήμης δηλώσεις στα Ιμια ´Δέν τόπαιρνε ο αέρας το κουρελόπανο να ησυχάσουμε??' καλό θα είναι να τούς θυμηθούμε την Κυριακή.
Το θέμα δεν είναι κομματικό,είναι εθνικό.
Δεν θάταν άσχημο κάθε ψηφοφόρος να ´ξεχνούσε´να ενισχύσει,όποιο κόμμια και να επιλέγει,τούς ανθρώπους εκείνους πού έχουν βαλθεί να μάς κάνουν νά ξεχάσουμε και τόνομά μας...
 
Aπόσπασμα απο συνέντευξη τής κυρίας Γιαννάκου στον Ελ.Τύπο:'Tάχα οι Εγκέφαλοι αυτοί πού διαμαρτύρονται διάβασαν το βιβλίο και γνωρίζουν ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ καί διαμαρτύρονται??'.
Πέραν τού ασυλλήπτου τής συντάξεως τής κυρίας Υπουργού,παρατηρείται η επάνοδος στά περί ´αποθεώσεως τής επιστήμης´,όπου ο ηλίθιος πολίτης δέν δικαιούται να διαβάζει,δεν δικαιούται να έχει γνώμη και δέν δικαιούται να γνωρίζει καλύτερη Ιστορία απο την Γαλλικού ,που διορίστηκε, για αγνωστο λόγο, συγγραφέας ιστορικού βιβλίου.

Σήμερα επίσης η κυρία Υπουργός στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων τού Mega παρουσία τού αφρίζοντος ´αγωνιστή´Πρετεντέρη δήλωσε ότι ´Οσοι ασχολούνται με το βιβλίο τής Ιστορίας είναι πατριδοκάπηλοι´.
Η κυρία συνάδελφος(ψυχίατρος γάρ) έχει ξεπεράσει κάθε όριο αλαζονείας,προσβλητικής συμπεριφοράς,στενοκεφαλιάς και εξυβρίζει θρασυτατα έλληνες πολίτες μέ χαρακτηρισμούς που συνιστούν προσβολή προσωπικότητας.
Η αγωνιώδης προσπάθειά της να διασωθεί τήν έχει μετατρέψει σε υβριστή ενεργών πολιτών που δεν αποβλακώνονται καθημερινά απο τα δελτία πού εμφανίζεται,αλλά προσπαθούν να ενημερωθούν από ποικίλες πηγές.

Προφανώς και ο σεβάσμιος Γιάννης Καψής,πρώην Υπουργός Εξωτερικών πού τίμησε τήν θέση του,αλλά και γνωστός δημοσιογράφος,που έχει συγγράψει σάν Μικρασιάτης τίς ´Χαμένες Πατρίδες´είναι πατριδοκάπηλος όταν δηλώνει ´Τα βιβλια που παραχαράσσουν τήν Ιστορία δέν διορθώνονται,αλλά απλούστατα αποσύρονται οι συγγραφείς τους´.
Ευγε στην κυρία Μαριέττα.
Θα μπορούσε να τής θυμίσει κανείς ότι οι πολιτικοί της πρόγονοι τραγουδούσαν ´Στεφάνι και ελιά´όταν καταψήφιζαν τον Βενιζέλο άλλαζαν όλους τούς ηγέτες τού στρατεύματος και τοποθετούσαν ανίκανους ,που οδηγησαν τον στρατό στην περιπέτεια τής εκστρατείας στήν Αγκυρα..
Και για να θυμήσουμε και αμαρτίες άλλων που μαζί με τούς Βασιλικούς προγόνους τής κυρίας Μαριέττας τραγουδουσαν ´στεφάνι και ελιά ,δρεπάνι και γροθιά´μάς έρχονται και τα ´Ματωμένα Χωματα´τής Διδώς Σωτηρίου δήθεν σάν κλείσιμο ματιού στην αριστερά.
Αμα τολμά η πρώην Υπουργός ας μοιράσει στα σχολεία το βιβλίο τού Αμερικανού Προξένου τής εποχής, Horton:'H Μάστιγα τής Ασίας´,όπου περιγράφονται επακριβώς τα γεγονότα ,από έναν αυτόπτη μάρτυρα.
Θα μπορούσε να τής απαντήσει κανείς στα περί πατριδοκαπηλίας ,ότι και όσοι παραχαράσσουν συνειδητά και εσκεμμενα τήν Ιστορία ανήκουν στην κατηγορία εκείνων που υπέδειξαν στούς Πέρσες το στενό τών Θερμοπυλών και ως τέτοιοι παρέμειναν ´αείμνηστοι´εις τούς αιώνας τών αιώνων.
 
Το γκρέμισμα του κυπριακού «τείχους»
* Στην Κύπρο υπάρχουν δύο διαφορετικά παρελθόντα με διαφορετικά σημεία αυτοπροσδιορισμού


ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ

Στο σχέδιο Αναν για τη λύση του κυπριακού προβλήματος περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία μιας Επιτροπής Συμφιλίωσης, η οποία θα έχει ως στόχο την «προώθηση της κατανόησης, της ανεκτικότητας και του αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων». Η συμφιλίωση νοείται ως μια διαδικασία που θα πρέπει να στηριχθεί σε μια διαφορετική ανάγνωση του παρελθόντος και στη συνακόλουθη αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων.

Η μέθοδος αυτή για την προσέγγιση δύο «αντίπαλων» ή «εχθρικών» εθνικών ομάδων μέσω της εκπαίδευσης και ειδικότερα μέσω της διδασκαλίας της ιστορίας είναι παλαιά και οικεία σε όσους ασχολούνται με παρόμοια θέματα. Εχει εφαρμοστεί στο παρελθόν στο πλαίσιο των γερμανογαλλικών και των γερμανοπολωνικών σχέσεων αλλά παρόμοιες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί και στα Βαλκάνια τόσο τη δεκαετία του '80 όσο και τη δεκαετία του '90. Η διαφορά με τις δύο περιπτώσεις της Δ. Ευρώπης είναι ότι ξεκίνησαν ως πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών και της κοινωνίας πολιτών γενικότερα ενώ στη συγκεκριμένη περίπτωση προηγείται η πολιτική πρωτοβουλία και μάλιστα από τη διεθνή κοινότητα. Βεβαίως και στην περίπτωση της Κύπρου πρωτοβουλίες προσέγγισης έχουν επιχειρηθεί και από διανοούμενους των δύο μερών - αλλά και εκτός Κύπρου - παρά τις αντιδράσεις και το κυρίαρχο κλίμα καχυποψίας.

Οι ως τώρα πρωτοβουλίες δεν είχαν σταθερά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Εφόσον όμως υιοθετηθεί ένα σχέδιο συνύπαρξης των δύο κοινοτήτων σε ένα ενιαίο κράτος, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο τρόπος που ερμηνεύεται το παρελθόν θα πρέπει να αναθεωρηθεί. Αναθεώρηση δεν σημαίνει διαστρέβλωση ή απόκρυψη των ιστορικών δεδομένων ώστε να επιτευχθεί μια εξιδανικευμένη και ψευδής εικόνα για το παρελθόν· σημαίνει όμως να εντάξουμε τον άλλο ως ιστορικό υποκείμενο στη δική μας αφήγηση για το παρελθόν.

Οπως έχουν δείξει μια σειρά από μελέτες (Ν. Kizilyurek, Γ. Παπαδάκης, Λ. Κουλλαπής, Κ.Β. Μαυράτσας), τόσο ο τρόπος που γράφεται και διδάσκεται η ιστορία όσο και η διάχυτη εικόνα για το παρελθόν στις δύο κυπριακές κοινότητες προωθούν τον διχασμό: απωθούν μνήμες συνύπαρξης και καλλιεργούν μνήμες αντιπαλότητας. Πράγματι, στην Κύπρο φαίνεται πως στέκει ακόμη όρθιο το τελευταίο «τείχος» στην Ευρώπη, τείχος πραγματικό και συμβολικό που διχάζει τον χώρο και τη μνήμη. Ο χάρτης του νησιού είναι η πιο εύγλωττη εικόνα αυτού του διχασμού, ο οποίος μεταφέρεται από τον χώρο στον χρόνο. Στην Κύπρο υπάρχουν δύο διαφορετικά παρελθόντα με διαφορετικές χρονολογίες, διαφορετικούς ήρωες, διαφορετικά σημεία αυτοπροσδιορισμού. Για τις νεότερες γενιές - όσους γεννήθηκαν από τη δεκαετία του '70 και εξής - δεν υπάρχει καν η μνήμη ενός κοινού βιωμένου παρελθόντος. Λείπει δηλαδή τελείως η εμπειρία της συνύπαρξης την οποία κουβαλούν οι παλαιότερες γενιές - μαζί με τα τραύματά τους.

Η αφήγηση του ελληνοκυπριακού παρελθόντος ξεκινά από την αρχαιότητα και εντάσσει την ιστορία της Κύπρου στην ευρύτερη αφήγηση της ιστορίας του Ελληνισμού. Η Κύπρος νοείται ως τμήμα και μέλος του Ελληνισμού, έτσι ώστε το σύγχρονο σύνθημα της «ένωσης» να ανάγεται συνειρμικά στην αρχαιότητα. Αντίθετα, η αφήγηση του τουρκοκυπριακού παρελθόντος ξεκινά από την οθωμανική κατάκτηση της Κύπρου το 1571 για να εντάξει με τη σειρά της την ιστορία της Κύπρου στην ευρύτερη ιστορία του τουρκικού έθνους. Οι συσχετισμοί αυτοί γίνονται περισσότερο προφανείς με τη χρήση των ελληνικών και τουρκικών εθνικών συμβόλων αντίστοιχα (ελληνική σημαία, τουρκική σημαία και εικόνα του Ατατούρκ κτλ.) σε δημόσιους χώρους, όπως μουσεία, μνημεία, σχολεία. Η ελληνοκυπριακή και η τουρκοκυπριακή ταυτότητα υπάγονται συνεπώς σε υπερκείμενες - «μητρικές» - εθνικές ταυτότητες, γεγονός που αναστέλλει την ανάπτυξη μιας ιδιαίτερης κυπριακής εθνικής ταυτότητας.

Και στις δύο κοινότητες η καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης παρουσιάζεται ως ιδιαιτέρως σημαντική, όπως δείχνουν τα συνθήματα «Δεν ξεχνώ» και «Unutmayacagiz» αντίστοιχα. Ωστόσο το μεν πρώτο αναφέρεται στην τουρκική εισβολή του 1974, το δε δεύτερο στη δεκαετία του '60 και στις βίαιες ενδοκυπριακές συγκρούσεις. Συνεπώς, η μνήμη που προβάλλεται και καλλιεργείται είναι η μνήμη της σύγκρουσης και του πόνου. Η σύγκρουση αυτή βρίσκει την ερμηνεία και τη νομιμοποίησή της μέσα στο γενικό ιστορικό πλαίσιο της ελληνοτουρκικής σύγκρουσης σε σημείο που να μοιάζει αναπόφευκτη, εγγενής και εν τέλει «μοιραία».

Η σύγκρουση αντανακλάται εν πολλοίς και στη διδασκαλία της ιστορίας - αν όχι στα σχολικά βιβλία, στο ίδιο το μάθημα. Μια τέτοια διδασκαλία δεν μπορεί παρά να λειτουργεί ανασταλτικά στην προσέγγιση των δύο κοινοτήτων. Εξάλλου η ιστορία έχει ιδιαίτερο συμβολικό βάρος στην κυπριακή κοινωνία, όπως φάνηκε πρόσφατα με τις αντιδράσεις για το ελληνικό σχολικό εγχειρίδιο της ιστορίας της Γ' Λυκείου - αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν πρώτα στην Κύπρο και με αφορμή μια φράση που αναφερόταν στην κυπριακή ιστορία.

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι η σύγκρουση αποτέλεσε στοιχείο της συνύπαρξης. Αλλωστε αυτό αποτελεί κοινό τόπο της ιστορίας. Ούτε μπορεί κάποιος να υποστηρίξει ότι η γνώση της ιστορίας είναι αυτή που θα οδηγήσει στην πολιτική λύση. Εν τούτοις, μια αναθεωρημένη ματιά στο παρελθόν, απαλλαγμένη από στερεότυπα και μύθους, μπορεί να βοηθήσει τους Κυπρίους να αποδεχθούν πρωτίστως ο ένας τον άλλον. Μόνο έτσι άλλωστε μπορεί να γκρεμιστεί το τείχος που τους χωρίζει.

Η κυρία Χριστίνα Κουλούρη είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.


Το ΒΗΜΑ, 19/01/2003 , Σελ.: B50
Κωδικός άρθρου: B13767B502
ID: 252410


Τα πράγματα δεν είναι πρόσφατα.Οι ´αγώνες´έχουν ξεκινήσει νωρίτερα.
Ολοι οι αγωνιστές μαζί από το σχέδιο Ανάν και δώθε.
Τωρα τα περί ενιαίας Κυπριακής εθνικής ταυτότητας θυμίζουν τήν γνωστή παροιμία:'Αδελφές και παλληκάρια γίναμε μαλλιά κουβάρια´
Γιατί δεν ρωτά η κυρία Χριστίνα μας πώς νοιώθουν οι Ελληνοκύπριοι.
Μήπως έκανε τον κόπο να ακούσει καμιά τηλεοπτικής εκπομπή τού ΡΙΚ τήν περίοδο τών πυρκαγιών στην Ελλάδα,για να δεί πώς εκφράζονταν στο νησί για τούς αδελφούς τους πού καίγονταν εδώ??Για τήν αμέριστη συμπαράσταση τού κόσμου και τής Κυπριακής Κυβέρνησης??
Aυτή ξεπερνάει πιά τα όρια.Ούτε κάν για ´πολυπολιτισμική ταυτότητα´ δεν μιλάει.Κατ´ευθείαν πήγε στο χωνευτήρι τών ταυτοτήτων ...
Πάντα τέτοια...
 
Το γκρέμισμα του κυπριακού «τείχους»
* Στην Κύπρο υπάρχουν δύο διαφορετικά παρελθόντα με διαφορετικά σημεία αυτοπροσδιορισμού


ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ

Στο σχέδιο Αναν.......

Η κυρία Χριστίνα Κουλούρη είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.


Το ΒΗΜΑ, 19/01/2003 , Σελ.: B50
Κωδικός άρθρου: B13767B502
ID: 252410


Τα πράγματα δεν είναι πρόσφατα.Οι ´αγώνες´έχουν ξεκινήσει νωρίτερα.
Ολοι οι αγωνιστές μαζί από το σχέδιο Ανάν και δώθε.
Τωρα τα περί ενιαίας Κυπριακής εθνικής ταυτότητας θυμίζουν τήν γνωστή παροιμία:'Αδελφές και παλληκάρια γίναμε μαλλιά κουβάρια´
Γιατί δεν ρωτά η κυρία Χριστίνα μας πώς νοιώθουν οι Ελληνοκύπριοι.
Μήπως έκανε τον κόπο να ακούσει καμιά τηλεοπτικής εκπομπή τού ΡΙΚ τήν περίοδο τών πυρκαγιών στην Ελλάδα,για να δεί πώς εκφράζονταν στο νησί για τούς αδελφούς τους πού καίγονταν εδώ??Για τήν αμέριστη συμπαράσταση τού κόσμου και τής Κυπριακής Κυβέρνησης??
Aυτή ξεπερνάει πιά τα όρια.Ούτε κάν για ´πολυπολιτισμική ταυτότητα´ δεν μιλάει.Κατ´ευθείαν πήγε στο χωνευτήρι τών ταυτοτήτων ...
Πάντα τέτοια...

Όταν διαβάζω την εν λόγω ''κυρία'' νιώθω ότι οι Τσίμας, Ανδριανόπουλος και Πρετεντέρης είναι ακροδεξιοί!!!!!!! Όρια???? Ποια όρια βρε Σπύρο???? Δεν ξέρεις ότι στα πλαίσια της εθνικής μειοδοσίας, τα πάντα επιτρέπονται????


Koulouri for President!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:SFGSFGSF::SFGSFGSF:
 
ΔΗΛΩΣΗ ΡΕΠΟΥΣΗ

«Παραδομένοι στην υστερία των εθνικιστών»

«Αυτό που διακυβεύεται είναι πολύ πιο σημαντικό από ένα εγχειρίδιο Ιστορίας, όποιο και αν είναι αυτό. Τολμώ να πω ότι είναι πιθανότατα πιο σημαντικό και από την έκβαση του εκλογικού αγώνα. Στην ουσία, αυτό που ζητείται είναι μια άνευ όρων παράδοση όχι μόνον της Ιστορίας και της εκπαίδευσης αλλά και του προοδευτικού κόσμου στην εθνικιστική υστερία που κατά κύριο λόγο εκφράζεται από την ακροδεξιά παράταξη. Να προσέξουν, λοιπόν, όσοι προς άγρα ψήφων συναλλάσσονται μαζί της ή σιωπούν γιατί κάποια στιγμή μπορεί να έρθει και η δική τους η σειρά.

Εμείς ευτυχώς έχουμε το πανεπιστήμιο, χώρο ελεύθερης έκφρασης, έρευνας και διδασκαλίας και θα συνεχίσουμε τη δουλειά μας. Εκείνοι, ενδέχεται να μην μπορούν σε λίγο να μιλήσουν. Να χαρακτηρίζονται κατά περίπτωση εθνικοί μειοδότες ή πράκτορες ξένων δυνάμεων που επιθυμούν να αποδομήσουν την εθνική μας ταυτότητα».

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 16/09/2007

Κατά τα άλλα οι Επιστήμονες μόνον με την επιστήμη τους.
Και λασπολογία για ακροδεξιούς κυρίως που ασχολούνται με την Ιστορία.
Και φυσικά να βλογήσουμε και τα γένια μας για τήν ελευθερία στο Πανεπιστήμιο.
Για την απόπειρα μετεγγραφής στο Πάντειο πάντως δεν είπε τίποτα............
 
Tελικά οι πολίτες όσο μπορούν αντιστέκονται.
Εξω η κυρία Γιαννάκου,έξω ο κύριος Γεωργιάδης τής Κέρκυρας ,έξω ο κύριος Μπίστης.
Και έπεται συνέχεια.
Μάλλον σήμερα πρέπει να έχουν βγεί πλερέζες στό ´ελέυθερο πανεπιστήμιο ´τής κυρίας Ρεπούση....
 
Δηλαδή τελικά δεν υπήρχε συνωστισμός στη Σμύρνη; Ήταν όλα μια παρεξήγηση;:Banane0::music-smiley-005:
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Tελικά οι πολίτες όσο μπορούν αντιστέκονται.
Εξω η κυρία Γιαννάκου,έξω ο κύριος Γεωργιάδης τής Κέρκυρας ,έξω ο κύριος Μπίστης.
Και έπεται συνέχεια.
Μάλλον σήμερα πρέπει να έχουν βγεί πλερέζες στό ´ελέυθερο πανεπιστήμιο ´τής κυρίας Ρεπούση....

Και μέσα στη βουλή ο Καρατζαφέρης. Ο περήφανος Ελληνικός λαός μίλησε. Ζήτω η Εφούλα!:flipout::flipout:
 
Αυτοί θα εξυπηρετήσουν τούς Πρετεντέρηδες .Oπως κάνουν τοσο καιρό.Πουλάνε πατριδοκαπηλία για να περνάνε τα σχέδια τών ψευτοεκσυγχρονιστών
Και γιατί θα πρεπει να βρίζουμε τον Ελληνικό Λαο επειδή ένα 3% ψήφισε Καρατζαφέρη??
Οι άλλοι τού γύρισαν τήν πλάτη..
Και δεν κατάλαβα.
Ο αμοραλισμός τής Δαμανάκη τήν αθωωώνει επειδή δηλώνει προοδευτικιά......??
 
Ο φασισμός και ο εθνικισμός, δεν ενοχλούν τους ψηφοφόρους όσο ο ψευτοεκσυγχρονισμός. Ο φασισμός και ο εθνικισμός κολακεύουν όσους νομίζουν ότι έχουν αξία από τη φυλή που γεννήθηκαν και μόνο. Και όλοι αυτοί ψηφίζουν. Οι ψευτοεκσυγχρονιστές τύπου Γεωργιάδη, απλά αυτογελιοποιούνται και δίνουν ψήφους σε κάτι Καρατζαφέρηδες, από άτομα που νιώθουν ότι θα μας κάνουν επίθεση από τα Σκό(ρ)πια με τα γαϊδούρια. Δες πόσο πήρε στη Μακεδονία ο Καρατζαφέρης και ο έτερος χορευτής του "γεια σου Γιώργο Παπαδόπουλε" Ψωμιάδης. Ο Αδάμ δυστυχώς αποπέμφθη.

Όλοι έχουν μια ιστορία. Δεν είμαι από αυτούς που συμπαθούν τη Δαμανάκη (μάλλον το αντίθετο), αλλά εκείνη έδωσε αγώνες για τη δημοκρατία στο Πολυτεχνείο και μετά. Μπορεί να πήρε την κάτω βόλτα πηγαίνοντας με το ΠΑΣΟΚ, αλλά μην τη φέρνεις στη συζήτηση συγκριτικά με τον Καρατζαφέρη, το δηλωμένο οπαδό της Χούντας. Άλλωστε για τη Μαρία φταίει και ο έρωτας. Κεραυνοβόλοι έρωτες, περιπετειώδεις σχέσεις κλπ. :flipout::flipout::flipout:

Σε λίγο θα μας πεις ότι ο Καρατζαφέρης, προέρχεται και από κλαδική του ΠΑΣΟΚ. Η Νέα Δημοκρατία, τον εξέθρεψε, στις τάξεις της οποίας ανήκε πριν ιδρύσει το ΛΑΟΣ. Φυσικά και το εκμεταλλέυτηκαν οι Λαμπράκηδες για να πάρουν ψήφους από τη ΝΔ. Τα υπόλοιπα κόμματα δηλαδή φοράνε το φωτοστέφανο όταν θέλουν να αρπάξουν ψήφους;

Έτσι κι αλλιώς άμα λείψουν κανα δυο βουλευτές από τον Κωστάκη, ξέρουμε από που θα τους βρεί. Η ΝΔ μπορεί να ψήνει αρνιά για τη νίκη αλλά ξέρει πολύ καλά και από Κατσίκια.

Αυτό που εννούσα στο προηγούμενο post είναι μην ποντάρεις και τόσο στη λαϊκή ετυμηγορία και στο αλάθητο των πολιτών στις εκλογές.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Οι Τετρομαγμένοι.

Ο φασισμός και ο εθνικισμός, δεν ενοχλούν τους ψηφοφόρους όσο ο ψευτοεκσυγχρονισμός. Ο φασισμός και ο εθνικισμός κολακεύουν όσους νομίζουν ότι έχουν αξία από τη φυλή που γεννήθηκαν και μόνο. Και όλοι αυτοί ψηφίζουν. Οι ψευτοεκσυγχρονιστές τύπου Γεωργιάδη, απλά αυτογελιοποιούνται και δίνουν ψήφους σε κάτι Καρατζαφέρηδες, από άτομα που νιώθουν ότι θα μας κάνουν επίθεση από τα Σκό(ρ)πια με τα γαϊδούρια. Δες πόσο πήρε στη Μακεδονία ο Καρατζαφέρης και ο έτερος χορευτής του "γεια σου Γιώργο Παπαδόπουλε" Ψωμιάδης. Ο Αδάμ δυστυχώς αποπέμφθη.

Όλοι έχουν μια ιστορία. Δεν είμαι από αυτούς που συμπαθούν τη Δαμανάκη (μάλλον το αντίθετο), αλλά εκείνη έδωσε αγώνες για τη δημοκρατία στο Πολυτεχνείο και μετά. Μπορεί να πήρε την κάτω βόλτα πηγαίνοντας με το ΠΑΣΟΚ, αλλά μην τη φέρνεις στη συζήτηση συγκριτικά με τον Καρατζαφέρη, το δηλωμένο οπαδό της Χούντας. Άλλωστε για τη Μαρία φταίει και ο έρωτας. Κεραυνοβόλοι έρωτες, περιπετειώδεις σχέσεις κλπ. :flipout::flipout::flipout:

Σε λίγο θα μας πεις ότι ο Καρατζαφέρης, προέρχεται και από κλαδική του ΠΑΣΟΚ. Η Νέα Δημοκρατία, τον εξέθρεψε, στις τάξεις της οποίας ανήκε πριν ιδρύσει το ΛΑΟΣ. Φυσικά και το εκμεταλλέυτηκαν οι Λαμπράκηδες για να πάρουν ψήφους από τη ΝΔ. Τα υπόλοιπα κόμματα δηλαδή φοράνε το φωτοστέφανο όταν θέλουν να αρπάξουν ψήφους;

Έτσι κι αλλιώς άμα λείψουν κανα δυο βουλευτές από τον Κωστάκη, ξέρουμε από που θα τους βρεί. Η ΝΔ μπορεί να ψήνει αρνιά για τη νίκη αλλά ξέρει πολύ καλά και από Κατσίκια.

Αυτό που εννούσα στο προηγούμενο post είναι μην ποντάρεις και τόσο στη λαϊκή ετυμηγορία και στο αλάθητο των πολιτών στις εκλογές.

Eγώ λέω αυτό πού είδα,στίς τηλεοράσεις.Ακόμα και εάν προέρχεται απο την δεξιά δεν γιγαντώθηκε απο αυτήν ,την συγκεκριμένη περίοδο.Αλλοι έχουν τίς ευθύνες που ενίσχυσαν το 'αυγό τού φιδιού´γιά κοντοπρόθεσμα οφέλη.Και αυτό ονομάζεται πολιτικός αμοραλισμός.Οπως επίσης έχει και ενδιαφέρον η πολυσυλλεκτικότης Καρατζαφέρη,δυστυχώς.
Πάντως εάν η κοινωνία εστιάσει μόνον στον Καρατζαφέρη σώθηκε.
Αλλά δεν κατανοώ το μένος απέναντι στό πώς ψήφισε ο κόσμος,μόνον απο ένα 3%.Μέ τήν ίδια λογική θά έπρεπε να βρίζουμε πολύ περισσότερο Ευρωπαϊκούς λαούς πού ψήφισαν ηγέτες με ´δημοκρατικά προφίλ´και πού πρωτοστάτησαν σέ εισβολές και βομβαρδσιμούς.
Προσωπικά τούς κρυφούς φοβάμαι πιό πολύ απο τούς φανερούς.Και το ποιός είναι ο χέρι-χέρι είναι γνωστό.
Οσο για τον ρόλο τού ψευτοεκσυγχρονισμού και τής ακροδεξιάς τα πράγματα ´τεμνονται.Ο ένας χρειάζεται τόν άλλον.
Αλλά προσωπικά´δεν προτίθεμαι να εξαντλήσω τά όποια δημοκρατικά μου εύσημα κηρύσσοντας αντιφασιστικό αγώνα στον χέρι-χέρι.Εύκολες λύσεις,πού απενοχοποιούν και αθωώνουν άλλες πολιτικές.
Και θεωρώ ότι η έλλειψή αρχών που έχουν επιδείξει άνθρωποι πού πηγαινοέρχονται στα κόμματα εξαργυρώνοντας παλιές ´ένδοξες στιγμές´είναι επίσης πολύ επικίνδυνη .Τι να το κάνω εάν στα 19 μου υπήρξα στιγμιαία ήρωας και εν συνεχεία μετατραπω σε κλέφτη(παραδείγματος χάριν).??
Eνώ ο Μανώλης Γλέζος μέχρι τα 85 του διδάσκει ήθος.
Y.Γ.
Ουδέποτε είχα αντιδεξιά σύνδρομα.Ο μεγαλύτερος ´αντιδεξιός´ήταν ο μακαρίτης ο Ζίγδης................................
 
Πάντως εχθές όλα τα κανάλια ασχολούνταν με την ηγεσία το ΠΑΣΟΚ και o Χατζηνικολάου στο Alter συζητούσε την περίπτωση συνεργασίας ΝΔ-ΛΑΟΣ. :blink:
:BDGBGDB55: