Το νεοοθωμανικόν οξύμωρο. Εξηγούμαι: αν κάτι απεχθάνονταν οι Διαφωτιστές ήταν οι Οθωμανοί και η αυτοκρατορία τους -ένα υπόδειγμα τυραννίας και σκοταδισμού. Μάλιστα οι Ελληνες Διαφωτιστές την απεχθάνονταν διπλά (δηλαδή και βιωματικά) ως έχοντες υποστεί οι ίδιοι τη βαρβαρότητά της στο πετσί τους. Επί παραδείγματι: ο Κοραής μελαγχολούσε ακόμα και στη σκέψη των Οθωμανών.
Κι όμως, σήμερα, στα καθ' ημάς, ορισμένοι αμαθέστατοι, οι οποίοι εμφανίζουν εαυτούς ως τέκνα του Διαφωτισμού, εισηγούνται στα ελληνικά γράμματα κι αποτυπώνουν στην ελληνική ιστοριογραφία μιάν εικόνα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας τελείως ανιστορική, ωσάν να επρόκειτο για μια πολυπολιτισμική κοινωνία, σχετικώς ήπια, σχεδόν ευδαίμονα. Ενα λούνα-παρκ των εθνών. Τρίχες αγράμματες.
Παιδιά του Σόρος μπορεί να 'ναι αυτοί οι τύποι, παιδιά του Διαφωτισμού δεν είναι. Αυτό το νεοοθωμανικό σόφισμα που εισηγούνται περί τους Οθωμανούς εκτός από το απλοϊκό πρωθύστερο (να κρίνει κανείς μιαν εποχή με τα κριτήρια μιας άλλης), όχι μόνον δεν έλκει τη συλλογιστική του από τον Διαφωτισμό, αλλά ακριβώς απ' το αντίθετό του: τους παρ' ημίν Ησυχαστές. Μια από τις πιο σκοτεινές -πολιτικώς- εκδοχές της Ορθοδοξίας που, θνήσκοντος του Βυζαντίου, συμβιβάστηκε πολύ νωρίς με την προοπτική της Οθωμανικής κατάκτησης απολογούμενη υπέρ της Οθωμανικής τυραννίας στη συνέχεια.
Μόνον οι Ησυχαστές θα έδιναν τότε και σήμερα αυτήν τη σχεδόν ειδυλλιακή εικόνα για τους Οθωμανούς που μας εισηγούνται τώρα τα δήθεν παιδιά του Διαφωτισμού... Διαφωτιστές θεότυφλοι, αφού την πιο σκοτεινή παράδοση των αντιπάλων τους (Ησυχαστών) αναπαράγουν. Ομως υπερφίαλοι, όπως κάθε στουρνάρι, αλαζόνες όπως κάθε ανεπαρκής, βρίζουν τον λαό, αρνούνται την κρίση του και κρύβονται πίσω απ' τα φουστάνια (και τα χρήματα) της εξουσίας.
Τέλος δεν έχουν οι κουτοπονηριές της κυρίας Γιαννάκου.
Είχε δεσμευθεί να φέρει το δυσώνυμο βιβλίο της Ιστορίας για τη ΣΤ' Δημοτικού στα σχολεία και τη δημοσιότητα πριν τις εκλογές. Δεν το έκανε.
Για να τα κουκουλώσει πάλι, δεν έφερε και κανα-δυο βιβλία ακόμα. Αιτιολογία: φόρτος εργασίας των τυπογραφείων λόγω εκτύπωσης προεκλογικών φυλλαδίων - τρίχες.
Ομως τι να φέρει στα σχολεία (και στο φως) η κυρία Γιαννάκου. Τα διορθωμένα αδιόρθωτα;
Το βιβλίο δεν διορθώνεται. Είναι ξηρό, παιδαριώδες, αντιεπιστημονικό. Εγράφη κατόπιν συμφωνίας διακρατικής
Γιωργάκη-Τζεμ
συνεπώς είναι εκπεπτωκός από χέρι σε επίπεδο προπαγάνδας. Θα μπορούσε αυτή η προπαγάνδα να είναι πιο κομψή, αλλά λόγω ιδεοληψιών άμα τε και αγραμματοσύνης των πονηματιών της, η προπαγάνδα αυτή υπερέβη και την ύβρη σε χοντροκοπιά κι αναίδεια.
Το βιβλίο δεν διορθώνεται, διότι δεν διορθώνεται η λογική του -δεν είναι θέμα διατυπώσεων μόνον ή πραγματολογικών λαθών, είναι θέμα λογικής.
Η ιστορία αυτή έφθασε στο όριό της και μας κούρασε ψυχικώς πολλούς πολύ. Τώρα σβήνει σε ένα κρεσέντο χυδαιότητας.
Τα πράσινα παπαγαλάκια στον Τύπο (αλλά κι ορισμένοι πλανηθέντες της Αριστεράς) «χαρίζουν» αυτήν την υπόθεση στον κ. Καρατζαφέρη, τον κ. Χριστόδουλο και τους συν αυτοίς εθνικιστές, ελληνοκεντρικούς, ελληνόφρονες κι ελληναράδες.
Παραγνωρίζοντας τη σοβαρή κριτική σοβαρών ανθρώπων εξ όλου του πολιτικού φάσματος, «χαρίζουν» στους Καρατζαφεραίους την αντίδραση του 98% των Ελλήνων σε αυτό το τερατούργημα.
Ουδέν πιο χυδαίο πολιτικώς έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα -διότι είναι ή τελείως εκ του πονηρού ή αβάσταχτα ηλίθιο.
*****
Γράφει ο Χομπσμπάουμ στο βιβλίο του «Εθνη και Εθνικισμός από το 1780 μέχρι σήμερα» (Εκδόσεις ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΑ) - σελ. 188: «Πάντως,
η μαζική εκδίωξη ακόμα και η γενοκτονία άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στα νότια όρια της Ευρώπης κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και μετά, καθώς οι Τούρκοι άρχισαν τη μαζική γενοκτονία των Αρμενίων το 1915 και μετά τον Ελληνο-Τουρκικό πόλεμο του 1922, εξεδίωξαν έναν αριθμό Ελλήνων, μεταξύ 1,3 και 1,5 εκατομμυρίων περίπου από τη Μικρά Ασία, όπου ζούσαν από τον καιρό του Ομήρου».
Α τσα! Από τον καιρό του Ομήρου;
Και η ασυνέχεια του ελληνικού έθνους; (του εβραϊκού; του κινέζικου
Θύμα της μεταφυσικής του ακίνητου υποκειμένου στον χρόνο κι ο Χομπσμπάουμ ή βαθύς γνώστης της διαλεκτικής; Της εξέλιξης των προσδιορισμών μέσα από την αλληλοεπίδρασή τους στον χρόνο;
Ο γέρος του Μωριά γκάριζε «ωρέ Ελληνες», επειδή του 'κανε ιδιαίτερα ο Κοραής, μάλιστα, εις την λογίαν εκδοχή «ω άνδρες Ελληνες», ή επειδή του το 'μαθε η γιαγιά του η κωλαρού; ρωμιά ή αρβανίτισσα, δεν έχει σημασία...
*****
Το βιβλίο της ΣΤ' Δημοτικού ήταν το κερασάκι σε μια τούρτα καθ' όλον δηλητηριασμένη. Μια βίαιη και χαζή «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» βασισμένη στη διαδραστικότητα τη διαθεματικότητα και την πολιτικώς χρήσιμη αποδόμηση, διέτρεξε την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια που επικράτησε ο νεοφιλελευθερισμός.
Ηδη η Γαλλία και η Γερμανία, θορυβημένες απ' τα πρώτα της αποτελέσματα την επανεξετάζουν. Η Ιταλία, όπου μάλιστα αυτή η μεταρρύθμιση ήταν πιο ήπια, εμβρόντητη απ' την προβαίνουσα αποβλάκωση, ανακρούει πρύμναν κι επανέρχεται στην αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Ιταλικής, της ιστορίας, της γεωγραφίας, της προπαίδειας και των μαθηματικών.
«Τις αλλαγές υπαγόρευσαν τα απίστευτα κενά που έχουν στις βασικές γνώσεις αυτών των μαθημάτων, οι μαθητές στο Λύκειο σε ποσοστό πάνω από το 40%!».
Κι εδώ παλεύουμε με τις κουτοπονηριές της Γιαννάκου, τη διαθεματικότητα (βρείτε τη σχέση του Κάλβου με τα σουρωτήρια) και τα συναφή λιγούρικα...
ΣΤΑΘΗΣ Σ. 11.ΙΧ.2007
[email protected]
To προσυπογράφω από την αρχή ως τό τέλος..
Επειδή έχουν πέσει τόνοι λάσπη απο τούς μεγαλοδημοσιογράφους ,με πρώτον τον Παύλο Τσίμα,που όπως έχουμε δειξει παλιότερα ,συμμετέχει ασμένως στίς εκδηλώσεις τού παραμάγαζου C.D.R.S.E.E,επειδή προσπαθούν να αποδώσουν τίς αντιδράσεις για το βιβλίο στο ΛΑΟΣ από τά διαπλοκοκάναλα,επειδή η Κυρία Γιαννάκου προσβάλλει τήν νοημοσύνη μας με τα ήξεις-αφήξεις και επειδή όλοι μαζί δείχνουν μιά βαθειά περιφρόνηση πρός τον κόσμο,με δηλώσεις τού στύλ´Εδώ υπάρχουν τού κόσμου τα προβλήματα,με ένα βιβλίο ιστορίας θά ασχολούμαστε??' το οποίο θυμίζει τίς αλήστου μνήμης δηλώσεις στα Ιμια ´Δέν τόπαιρνε ο αέρας το κουρελόπανο να ησυχάσουμε??' καλό θα είναι να τούς θυμηθούμε την Κυριακή.
Το θέμα δεν είναι κομματικό,είναι εθνικό.
Δεν θάταν άσχημο κάθε ψηφοφόρος να ´ξεχνούσε´να ενισχύσει,όποιο κόμμια και να επιλέγει,τούς ανθρώπους εκείνους πού έχουν βαλθεί να μάς κάνουν νά ξεχάσουμε και τόνομά μας...