Οι Τετρομαγμένοι.

Μετατρέπουν τα παιδιά σε μικρομέγαλα,που στα 16 τους θα αποφασίζουν μεσω συνελεύσεων οτι δεν ´γουστάρουν Αρχαία ή Μαθηματικά´.

Που είναι το περίεργο . Εγώ όταν μπήκα στην Νομική θεσσαλονίκης , υπήρχαν δύο βασικά θέματα . να καταργηθεί το φασιστικό βιβλίο του Διεθνούς Δικαίου , που το είχε γράψει ένας φασίστας και να καταργηθεί η διδασκαλία του εκκλησιαστικού δικαίου .
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Εμείς οι μαθητές της Έκτης τάξης του 49ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου παρακολουθούμε εδώ και καιρό τις συζητήσεις και τις κρίσεις και επικρίσεις που δέχεται το καινούριο βιβλίο της Ιστορίας της τάξης μας. Όλοι βγαίνουν και λένε τις απόψεις του εκτός από τους μαθητές. Θεωρώντας ότι πρέπει να ακουστεί και η γνώμη αυτών που διδάσκονται το βιβλίο ,αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε τις γνώμες μας και να τις δημοσιεύσουμε έτσι ώστε να ακουστεί και η γνώμη αυτών για τους οποίους γράφτηκε το βιβλίο, αλλά και γιατί πιστεύουμε ότι ,εφόσον διδασκόμαστε το συγκεκριμένο βιβλίο είμαστε και αρμόδιοι να έχουμε γνώμη. Παραθέτουμε λοιπόν τις απόψεις μας για ένα βιβλίο που έχουμε διαβάσει και διδαχτεί.[/SIZE][/FONT]

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ

Ορισμένοι άνθρωποι λένε ότι το βιβλίο είναι ακατάλληλο. Αυτό το υποστηρίζει κυρίως η εκκλησία. Αυτά που μαθαίναμε όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι η επανάσταση άρχισε από την Αγία Λαύρα από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό. Αυτό δεν ισχύει γιατί άρχισε από την Μολδοβλαχία. Αυτό δυσαρεστεί την εκκλησία. Επίσης μαθαίναμε για το κρυφό σχολειό που και αυτό δεν ισχύει άλλωστε η ύπαρξη του δεν αποδεικνύεται από πουθενά παρά μόνο από ένα πίνακα ζωγραφικής. Τώρα συνειδητοποιώ ότι η ιστορία που μας μαθαίνουν όλα αυτά τα χρόνια δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο ένα ψέμα κι αυτό με κάνει και θυμώνω πολύ.


ΚΩΣΤΑΣ ΡΟΜΠΟΣ
Ένα από τα προτερήματα του βιβλίου είναι ότι είναι εμπλουτισμένο με εκπαιδευτικό υλικό , πολλές πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές .

ΣΟΦΙΑ ΣΠΙΝΘΑΚΗ
Το βιβλίο κατηγορείται για το ότι δεν τονίζει τις εχθροπραξίες και τις απανθρωπιές των Τούρκων ή τα συναισθήματα των Ελλήνων στην καταστροφή της Σμύρνης.

ΕΛΙΝΑ ΧΑΤΖΗΚΟΚΟΛΑΚΗ
Ένας από τους λόγους που μου αρέσει το βιβλίο είναι ότι έχει πολλές πηγές και ότι δε βάζει συναισθήματα αυτός που το έγραψε. Κατά τη γνώμη μου θα ήταν λάθος να βάλει συναισθήματα επειδή ο ιστορικός δεν ήταν εκεί για να δει ο ίδιος τι έγινε, να νιώσει , τα έχει διαβάσει από τις πηγές κι αυτός.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΠΑΡΑΚΗΣ
Θα σας συνιστούσα να μην πιστεύετε όλα αυτά που λένε στις ειδήσεις για το βιβλίο της ιστορίας. Είναι πάρα πολύ καλό βιβλίο, απλά οι δημοσιογράφοι έχουν διαβάσει μόνο ένα κομμάτι κι από κει βγάζουν συμπεράσματα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ
Αυτό το βιβλίο μου αρέσει γιατί τα λέει όλα πολύ αναλυτικά, αναφέρει τα προτερήματα αλλά και τα ελαττώματα των Ελλήνων κατά την ελληνική επανάσταση. Έχει και μερικά πολύ σπουδαία ελαττώματα κατά τη γνώμη μου. Το πρώτο είναι ότι αναφέρει όλες τις μάχες από την αρχή της επανάστασης μέχρι το 1827 σε δύο μόλις κεφάλαια. Μετά βάζει μερικά άλλα κεφάλαια και μετά απ αυτά βάζει το κεφάλαιο «Η έκβαση του αγώνα», όπου λέει για τη ναυμαχία του Ναβαρίνου και την υπογραφή του πρωτοκόλλου του Λονδίνου και την αναγνώριση της Ελλάδας ως ανεξάρτητο κράτος . Πιστεύω πως όλα αυτά τα κεφάλαια θα έπρεπε να είναι συνεχόμενα και πιο αναλυτικές οι μάχες Ελλήνων και Τούρκων.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΡΥΣΟΥ
Αυτά που λένε διάφοροι ότι πρέπει να αποσυρθεί πιστεύω ότι το κάνουν για πολιτικούς λόγους. Ο ένας του ενός κόμματος λέει «είναι σωστά γραμμένα τα βιβλία» και ο άλλος για να του πάει κόντρα λέει «είναι λάθος» άρα πρέπει να αποσυρθούν. Πάντα όμως τα βιβλία της Ιστορίας κατακρίνονταν. Άλλος ξέρει τα γεγονότα αλλιώς, από τον άλλο.

ΜΠΑΜΠΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
Κατά τη γνώμη μου το βιβλίο είναι αρκετά καλό. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να λέμε μόνο τα καλά των Ελλήνων αλλά και τα κακά .Κάποια σημεία περιγράφονται απλά και χωρίς πολλά λόγια. Καλό θα ήταν να υπάρχουν κείμενα από Έλληνες αλλά και από Τούρκους , ώστε να ακουστούν και να μάθουμε όλες τις γνώμες. Όσο για την ιστορία , κάθε λαός την παραμορφώνει όπως τον συμφέρει. Σε ένα πόλεμο η κάθε πλευρά κάνει εγκλήματα και μέσω του σχολείου προσπαθεί να τα κρύψει. Οι Έλληνες λένε ότι οι Τούρκοι δεν τους άφηναν να μορφωθούν ή ότι η επανάσταση άρχισε στην Πελοπόννησο. Δεν ξέρω τι λένε τα άλλα κράτη, όμως κάτι θα άλλαξαν κι αυτά.

ΜΙΧΑΕΛΑ ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗ
Αυτό το βιβλίο είναι περιληπτικό και το μαθαίνεις πιο εύκολα. Πώς λένε ότι ο Παλαιών Π. Γερμανός σήκωσε τη σημαία της επανάστασης αφού ο ίδιος δε το γράφει στα απομνημονεύματά του; Η εκκλησία διαμαρτύρεται διότι δεν την αναφέρει πολύ. Κι όμως αν την ανέφερε θα έλεγε ότι εμπόδιζε την επανάσταση διότι δεν ήθελε να χάσει τα προνόμια που της είχαν δώσει οι Οθωμανοί., ότι αφόρισε τον Υψηλάντη επειδή ξεκίνησε την επανάσταση. Τέλος θα μιλήσω για το κρυφό σχολειό. Μάλλον το ελληνικό σχολείο θα γινόταν το βράδυ αλλά δε γινόταν κρυφά από τους Οθωμανούς. Τα παιδιά το πρωί δούλευαν μαζί με τους γονείς τους και δεν είχαν χρόνο για σχολείο. Εξάλλου το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή τους ήταν να επιβιώσουν. (... χαχαχαχαχα.....)

ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΡΙΑΛΩΝΗΣ
Όλο κατηγορούν τους Τούρκους , ότι ήταν κακοί και μας είχαν σκλαβώσει . Παρόμοια κάναμε κι εμείς , αλλά δε το παραδεχόμαστε.

ΑΛΙΚΗ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗ
Πιστεύω πως ότι λένε για το βιβλίο δεν είναι σωστό. Το βιβλίο διευκρινίζει καθαρά τα λάθη που κάνει ο λαός και μας λέει τι γινόταν στην οθωμανική αυτοκρατορία. Πιστεύω ότι δε θα μπορούσε να γραφτεί ένα βιβλίο που να υποστηρίζει τη γνώμη όλων των ανθρώπων όπως : των μαθητών, της δασκάλας, των παπάδων, των ιστορικών και των υπόλοιπων ανθρώπων γι’ αυτό καλό θα ήταν να μη διαμαρτύρεται ο καθένας για το βιβλίο, εξαιτίας της προσωπικής του άποψης.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΡΕΦΑΛΑΚΗΣ
Πιστεύω ότι ο αγώνας των Ελλήνων ήταν πολύ σπουδαίος. Εμείς στην ιστορία μαθαίνουμε ότι οι Τούρκοι ήταν οι κακοί, όμως κάθε λαός πιστεύει ότι είναι ο καλύτερος.

Οι μαθητές της Έκτης τάξης
του 49ου δημοτικού σχολείου
Ηρακλείου Κρήτης
(.....χαχαχαχαχα...)


www.alfavita.gr



Γέμισε ο τόπος "μικρούς Αλέξανδρους"... LOL

Η αλλοιώς "Οι φράσεις που δεν θα ακούσετε ποτέ από ένα παιδι 6ης δημοτικού" Οι υπογραμμίσεις δικές μου...

Η ακόμα αλλοιώς, "πως χάνεις την αξιοπιστεία σου καπηλευόμενος και υποδυόμενος την παιδική αθωότητα"...

Ωρε Κριτικάτσα εκεί κάτω πως μεγαλώνετε ωρέ !!!

Ερ.1... Αλήθεια ο Φυντανίδης γιατί πηρε πόδι από την ελευθεροτυπία ?

Ερ.2... Καλά ο Αθ.Διάκος με πόση φόρα έπεσε πάνω στη σούβλα ?
 
Last edited:
Που είναι το περίεργο . Εγώ όταν μπήκα στην Νομική θεσσαλονίκης , υπήρχαν δύο βασικά θέματα . να καταργηθεί το φασιστικό βιβλίο του Διεθνούς Δικαίου , που το είχε γράψει ένας φασίστας και να καταργηθεί η διδασκαλία του εκκλησιαστικού δικαίου .

Ενώ σήμερα θα απαιτούν να καταργηθεί η λογοτεχνία με τους ´εθνικιστές ´ποιητές Ελύτη,Σεφέρη,Σολωμό και Κάλβο και φυσικά να καταργηθει οποιοδήποτε κείμενο τού Παπαδιαμάντη γιατί ο άθλιος έγραφε σε ´ξένη γλώσσα´.
Αντ´αυτών θα μπορούσαν να διδαχθούν κείμενα τών σπουδαίων λογοτεχνων Ραούφ Ντενκτάς και Μπουλέντ Ετσεβίτ με τίτλο´Λεύτερη Κύπρος´,έτσι ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τον ´Αλλον´,που λένε και διάφοροι ψευτοψυχολογίζοντες,να ούμε........
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Eάν το Υπουργείο Παιδείας είχε στοιχειώδη σοβαρότητα θά έπρεπε να προχωρήσει σε Ε.Δ.Ε για πιθανές ευθύνες του δασκάλου αλλά και του διευθυντή.
Και ας βγάζουν μετά 100 ανακοινώσεις οι τοπικές συνδικαλιστικές οργανώσεις για
´καταπίεση τών δικαιωμάτων´
Κρύβει τεράστια δειλία ο ενήλικος που τα καθοδήγησε.

μα τι λες τώρα.
Τους άνοιξε τα μάτια στη λογική.
Αφού "δεν αποδεικνύεται" όπως λέει.

Δηλαδή κι εγώ, αφού "δεν αποδεικνύεται" ότι ο συγκεκριμένος δασκαλάκος, για παράδειγμα, είναι γνήσιο τέκνο του ("νομιζόμενου" για να είμαστε ακριβείς) πατέρα του, παρά μόνο "λογίζεται" κατά το τεκμήριο της ΑΚ 1465 ως νόμιμο τέκνο του συζύγου της μητέρας του, θα εδυνάμην να τον αποκαλώ νόθο?
 
49ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
«Η ιστορία για το βιβλίο της Ιστορίας της Στ´τάξης»
Εμείς οι μαθητές της Έκτης τάξης του 49ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου παρακολουθούμε εδώ και καιρό τις συζητήσεις και τις κρίσεις και επικρίσεις που δέχεται το καινούριο βιβλίο της Ιστορίας της τάξης μας. Όλοι βγαίνουν και λένε τις απόψεις του εκτός από τους μαθητές. Θεωρώντας ότι πρέπει να ακουστεί και η γνώμη αυτών που διδάσκονται το βιβλίο ,αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε τις γνώμες μας και να τις δημοσιεύσουμε έτσι ώστε να ακουστεί και η γνώμη αυτών για τους οποίους γράφτηκε το βιβλίο, αλλά και γιατί πιστεύουμε ότι ,εφόσον διδασκόμαστε το συγκεκριμένο βιβλίο είμαστε και αρμόδιοι να έχουμε γνώμη. Παραθέτουμε λοιπόν τις απόψεις μας για ένα βιβλίο που έχουμε διαβάσει και διδαχτεί.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ

Ορισμένοι άνθρωποι λένε ότι το βιβλίο είναι ακατάλληλο. Αυτό το υποστηρίζει κυρίως η εκκλησία. Αυτά που μαθαίναμε όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι η επανάσταση άρχισε από την Αγία Λαύρα από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό. Αυτό δεν ισχύει γιατί άρχισε από την Μολδοβλαχία. Αυτό δυσαρεστεί την εκκλησία. Επίσης μαθαίναμε για το κρυφό σχολειό που και αυτό δεν ισχύει άλλωστε η ύπαρξη του δεν αποδεικνύεται από πουθενά παρά μόνο από ένα πίνακα ζωγραφικής. Τώρα συνειδητοποιώ ότι η ιστορία που μας μαθαίνουν όλα αυτά τα χρόνια δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο ένα ψέμα κι αυτό με κάνει και θυμώνω πολύ.[/FONT]


Συγγνώμη αλλά το "κοριτσάκι" της ΣΤ" Δημοτικού ΠΟΣΑ χρόνια διδάσκεται την συγκεκριμένη Ιστορία ????

μας έχουν για ηλιθίους?

Υ.Γ. Εκτός αν έμεινε 18 χρόνια στην ίδια τάξη οπότε δικαιούται να..αγανακτεί !:slapface:
 
Συγγνώμη αλλά το "κοριτσάκι" της ΣΤ" Δημοτικού ΠΟΣΑ χρόνια διδάσκεται την συγκεκριμένη Ιστορία ????

μας έχουν για ηλιθίους?

Υ.Γ. Εκτός αν έμεινε 18 χρόνια στην ίδια τάξη οπότε δικαιούται να..αγανακτεί !:slapface:

:flipout: :flipout: :flipout:
 
Προσωπικά πάντως θα πάρω απο το χέρι τον μικρό μου γιό θα τού αγοράσω μια μικρή Ελληνική Σημαία και θα πάμε στην παρέλαση για την Εθνική Παλιγγενεσία.
Και θα τού μιλήσω για τούς Ελληνες που απελευθερώθηκαν απο 400 χρόνια Τουρκικής σκλαβιάς.
Και θα τού ψιθυρίσω το κλέφτικο τραγούδι:'Mάνα μ´εγώ δεν κάθομαι να γίνω νοικοκύρης
και νάμαι σκλάβος τών Τουρκών ,κοπέλι στούς γερόντους.
Θα πεταχτώ σαν το πουλί ψηλά στα κορφοβούνια
να βρώ λημέρια τών κλεφτών,γιατάκια καπετάνιων
που πολεμούν με την Τουρκιά και με τούς Αρβανίτες´.
Υ.Γ
Η λέξη ´γερόντους´αναφέρεται στούς κοτζαμπάσηδες.
Υ.Γ2
Λέω να αρχίσω να τού λέω κάποια πράγματα απο τώρα γιατί μπορεί η ´φωταδιστική χούντα´να απαγορευσει τα κλέφτικα τραγούδια επειδή προκαλούν ´κακά´συναισθήματα για τούς ´Αλλους´και βέβαια μπάς και προλάβω μήν μου βγεί μικρός αλέξανδρος.
 
Μα Δημήτρη αυτός που υποχρέωσε τα παιδάκια να υπογράψουν αυτό το ´γεροντίστικο κείμενο´έχει την αλαζονεία τού ´δίκιου τού πεφωτισμένου´.Επομένως θα πατήσει επι πτωμάτων ,με μόνον σκοπό να επιβάλλει τίς απόψεις του.Οπου ´πτώματα´ τα μικρά παιδιά που δεν φέρουν καμιά ευθύνη.
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

49ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
«Η ιστορία για το βιβλίο της Ιστορίας της Στ´τάξης»
Εμείς οι μαθητές της Έκτης τάξης του 49ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου...
...
ΚΩΣΤΑΣ ΡΟΜΠΟΣ
Ένα από τα προτερήματα του βιβλίου είναι ότι είναι εμπλουτισμένο με εκπαιδευτικό υλικό , πολλές πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές .

...
Οι μαθητές της Έκτης τάξης
του 49ου δημοτικού σχολείου
Ηρακλείου Κρήτης



www.alfavita.gr

Αυτό το πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές από τον μικρό κωστάκη με αποτέλειωσε...
Και εμπλουτισμένο κιόλας...
 
Last edited:
Τί φωνάζετε βρε όλοι σας?

Μια θεατρική παράσταση ανεβάζουν τα παιδάκια για τη γιορτή της Πρωταπριλιάς και θέλησαν να μοιραστούν μαζί μας τις ατάκες τους....
Η παράσταση προβλέπεται να σημειώσει τεράστια επιτυχία γι' αυτό και ο σεναριογράφος-δάσκαλος, επικεφαλής της όλης προσπάθειας, σκέφτεται να διατηρήσει το καστ καθώς και το πρωτότυπο σενάριο και στη δεύτερη θεατρική του προσπάθεια με τίτλο ''Ιονέσκο ζεις, εσύ μας οδηγείς''....

Οι πρωτογενείς και δευτερογενείς μάντολες που θα ακουστούν κατά τη διάρκεια της παράστασης είναι ανέκδοτες και είναι σίγουρο ότι θα συγκλονίσουν το Πανελλήνιο....

Μην τη χάσετε!!!!!!!!!!!!!!!
 
Το όλο κείμενο είναι μια τρανή απόδειξη του πόσο ευάλωτοι είναι οι μαθητές ακόμα και αυτής τη ηλικίας στις παρεμβάσεις και στον τρόπο διδασκαλίας του κάθε δασκάλου. Είναι η απόδειξη ότι ο δάσκαλος έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην εκπαίδευση και όχι το βιβλίο, το θρανίο ή η πρωινή προσευχή.

Αντί να συζητάμε την επάρκεια, την κατάρτιση και τον τρόπο επιλογής και διορισμού των δασκάλων-καθηγητών, ασχολούμαστε με θέματα βασικά μεν, δευτερεύοντα δε.

Τώρα αν η λύση βέβαια είναι να αποκαταστήσουμε την Ιστορία μας χρησιμοποιώντας ως παιδευτικό μέσο τις στρατιωτικές παρελάσεις, αυτό είναι άλλο θέμα.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Οπως τιμώ τον πρώτο αξιωματικό τού Ελληνικού Στρατού που έπεσε στην Αλβανία και ήταν Ελληνοεβραίος το 1940 και που διάφοροι ´ψευτοφωτισμένοι´τον κατατάσσουν και αυτόν στούς ´στρατοκράτες´που απλά ´απώθησαν ´τους Ιταλούς όπως γράφει και το ´αθώο´ βιβλιαράκι με το οποίο ασχολείται το παρόν thread.
.

Μορδοχαίος (Μορντοχάι) Φριζής
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

ενώ τα μέλη της Ακαδημίας είναι γιδοβοσκοί, σωστά?

Ρε θα μου βγουν τα μάτια με αυτά που διαβάζω.

send μάλλον παρανόησες. Η Γιαννάκου δηλώνει ότι δεν θα αποφαίσει η ίδια αν θα αποσυρθεί η όχι το βιβλίο, αλλά αυτό θα γίνει ύστερα από διάλογο μεταξύ όλων των μερών, αλλά των σχετικών επιστημόνων. Στο θέμα αυτό βλέπω ότι το Υπουργείο κρατά μια απολύτως νηφάλια και σταθερή στάση χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις και ανθίσταται σε όλες τις πιέσεις.

Αυτό που αναφέρει για όσους φιλοδοξούν να αποσυρθεί το βιβλίο για να γράψουν εκείνοι ένα άλλο ισχύει 100% και τα χρήματα είναι παρά πολλά.

Και θέλω να πιστεύω ότι τελικά θα δοθεί η καλύτερη λύση.

ΥΣΤ. Πιστεύω επίσης ότι τα παιδιά της ΣΤ δεν μπορούν να κρίνουν επιστημονικά το βιβλίο, και με επιφύλαξη και παιδαγωγικά. Και γράφω με επιφύλαξη, διότι ούτε εγώ μπορώ να το κρίνω παιδαγωγικά.
 
Υπουργός: Η Ακαδημία Αθηνών θα φέρει την πρόταση της και τις παρατηρήσεις της. Γνώμη θα πάρουμε όπως αντιλαμβάνεστε και όπως έχω δηλώσει και στη Βουλή επανειλημμένα η ομάδα συγγραφέων θα δει αυτές τις παρατηρήσεις, θα εκτιμήσει τα πράγματα, αν χρειάζεται να γίνουν κάποιες διορθώσεις για φέτος θα γίνουν, αλλά το βιβλίο θα κριθεί όπως έχει οριστεί από την αρχή. Θα κριθεί και θα αξιολογηθεί όπως όλα τα βιβλία από τους εκπαιδευτικούς.
Δημοσιογράφος: Υπάρχει περίπτωση να αποσυρθεί ;
Υπουργός: Έχω εκφράσει την άποψή μου. Ευχαριστώ πολύ όσους κάνουν παρατηρήσεις, αλλά το βιβλίο της ιστορίας στο σχολείο έχει γραφεί από επιστήμονες και θα κριθεί από επιστήμονες. Δε θα γραφτεί από τον κάθε φιλοδοξούντα να γράψει ο ίδιος τα σχολικά βιβλία.

Εάν η παράθεση της συνέντευξης μπορεί να θεωρηθεί αξιόπιστη, εάν υπάρχει δηλαδή μία συνέχεια μεταξύ των δύο δηλώσεων και δεν αποτελούν αυτοτελή και εντελώς αποκομμένα αποσπάσματα, αυτό το οποίο καταλαβαίνω από το παραπάνω χωρίο, είναι ότι η Ακαδημία Αθηνών θα υποβάλει τις προτάσεις της τις οποίες ασφαλώς το Υπουργείο θα εξετάσει, αλλά παρά ταύτα το εάν καταργηθεί το βιβλίο θα το κρίνουν επιστήμονες. Δηλαδή την Ακαδημία την έχουμε γραμμένη, εν ολίγοις. Συγγνώμη αλλά αυτό κατάλαβα.
 
Είναι φανερό ότι το Υπουργείο συγκαταλέγει την Ακαδημία Αθηνών στους επιστήμονες. Εκείνο που ζητά όμως είναι να απαντήσουν επί αυτού οι ειδικοί της Ακαδημίας (π.χ. ο Σβολόπουλος) και όχι ακαδημαικοί από άσχετα αντικείμενα.
 
Με τη διαφορά ότι η Ακαδημία Αθηνών δεν περιλαμβάνει στις τάξεις της τεχνοκράτες, αλλά επιστήμονες ευρύτερης παιδείας και ανθρώπους των γραμμάτων γενικότερα. Το εάν χρειάζεται το κύρος μιας έδρας ιστορίας ή φιλοσοφίας για να στήσει η κυρία Υπουργός αυτί, είναι δικό της πρόβλημα.