Οι Τετρομαγμένοι.

Σπύρο, συμφωνώ με τα περισσότερα που γράφεις, με δύο εξαιρέσεις:
Πρώτον, για εμένα δεν πρέπει να ενδιαφέρει η γνώμη των γονέων. Η μελέτη της ιστορίας είναι κατά πολύ μεγάλο μέρος επιστήμη και τον πρώτο λόγο έχουν οι επιστήμονες. Προφανώς, η συγκεκριμένη συγγραφική ομάδα δεν είναι οι μόνοι επιστήμονες που διαθέτουμε. Για αυτό άλλωστε οι υπόλοιποι ευτυχώς αντέδρασαν και το θέμα δεν έχει κλείσει. Αύριο ενδέχεται οι γονείς να θεωρούν το δημιουργισμό μία επιστημονική θεωρία. Θα την εντάξουμε στο πρόγραμμα;

Δεύτερον, ως επέκταση του πρώτου, τι εξυπηρετούν τα δημοψηφίσματα στη συγκεκριμένη υπόθεση; Να αποφανθούν οι πολίτες για την ιστορική αλήθεια; Ή να αποφασίσουν αν το εθνικό συμφέρον εξυπηρετείται από αυτή την ιστορία ή την άλλη; Όποιος έχει δει το Manderlay του Lars von Trier θα θυμάται πως η κοινότητα αποφάσισε να θέσει σε ψηφοφορία το θέμα του... τι ώρα είναι!

Λευτέρη μου,εαν οι Ιστορικοί είναι επιστήμονες,να εκδόσουν τα βιβλιαράκια τους και να τα βγάλουν στην αγορά.Οχι να φορτωθούν στά κεφάλια τών πολιτών επιδοτούμενα εξαμβλώματα ομοϊδεατών.
Προσωπικά σαν γονιός δεν θα επέτρεπα στο παιδί μου να μάθει Ιστορία απο αυτο το Αρλεκιν.Και σαν πολίτης γνωρίζω οτι το Σύνταγμα τής Ελλάδας επαφίεται στον πατριωτισμό τών Ελλήνων,με την ευρύτερη έννοια .Αυτό λοιπόν μπορεί να το επικαλεστεί κάθε ένας μας,εγγράμματος ή και αγράμματος.
Τοχω δεί το Manderlay και συμφωνώ μαζί σου.Ομως στην συγκεκριμένη περίπτωση τού βιβλίου η Κυρία Ρεπούση ψήφισε μόνη της τι ώρα είναι για ολόκληρη την επικράτεια.
Υ.Γ
Η Δημοκρατία δεν είναι πάντα δίκαιη.Αλλά το συστημα για να λειτουργεί σωστά δεν μπορεί να είναι μονον αντιπροσωπευτικό.Διορίστηκε η Κυρια Γιαννάκου δηλαδή υπουργός και θα πρέπει να περιμένω 4 χρόνια για να την μαυρίσω.
Ζωντανή δημοκρατία σημαίνει ενεργούς πολίτες.
Υ.Γ2
Οταν καταργήθηκε η αναγραφή τού θρησκευματος στίς ταυτότητες,σαφώς και επικράτησε η μειοψηφούσα άποψη στην κοινωνία.Ομως αυτοί που την επέβαλλαν θεώρησαν το δημοψήφισμα αντιδημοκρατικό και λοιδώρησαν όσους υπέγραψαν(ήταν 3 εκατ.άνθρωποι)
Oι ίδιοι που λοιδώρησαν αυτούς που υπέγραψαν, χειροκρότησαν τον Γιωργάκη που έκανε ´δημοψήφισμα α λά Σαντάμ´και ανεκηρυχθη αρχηγός τού PASOK λαμβάνοντας 999000 ψήφους σε 991000 ψηφίσαντες.Και οι δύο πράξεις δεν ήταν επίσημα δημοψηφίσματα βεβαια.
Αυτό λοιπόν που με ενοχλεί είναι οτι στην Ελλάδα έχει επικρατήσει μιά ανιδημοκρατικής νοοτροπίας μειοψηφία δήθεν ´φωτισμένων´που επιβάλλουν με το έτσι θέλω την ´σωστή ´άποψη τους για την Ιστορία,τον Πολιτισμό,και παέι λέγοντας.Στην ουσια είναι σταλινοφασισταριά τού κερατά.
 
Απάντηση: Re: Οι Τετρομαγμένοι.

Σπύρο πόσο χρονών είναι ο γιος σου; Πότε θα φθάσει στη ΣΤ´τάξη; Πώς θα διδαχθεί ιστορία;

Βλάσση δεν θα περιμένω απο τα Αρλεκιν να μάθει Ιστορία.Δοξα τώ Θεώ στο σπίτι απο πηγές άλλο τίποτα.Ενθεν και ένθεν..Οταν φτάσει στην Στ.Ταξη ο γιός μου το C.D.R.S.E.E,μπορεί να έχει αναλάβει επισήμως το Υπουργείο Παιδείας,οπότε τότε θα λειτουργήσουν όντως αυτή την φορά ´Κρυφά Σχολειά´.:flipout: :flipout:
 
Είναι αλήθεια οτι η συγγραφική ομάδα επισκέφτηκε το Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού ´Φιλιώ Χαϊδεμένου´χτές???
Ειχε φωτογραφίες απο τον ´Συνωστισμό τής Σμυρνης´.
Θαπρεπε να πάνε.Μπορεί και να κοκκίνιζαν απο ντροπή.-bye- -bye-
 
Λευτέρη μου,εαν οι Ιστορικοί είναι επιστήμονες,να εκδόσουν τα βιβλιαράκια τους και να τα βγάλουν στην αγορά.Οχι να φορτωθούν στά κεφάλια τών πολιτών επιδοτούμενα εξαμβλώματα ομοϊδεατών.

Να λοιπόν μια ενδιαφέρουσα πρόταση: Να μην ανατίθεται σε κανέναν να γράψει σχολικό βιβλίο, παρά να επιλέγεται κάποιο από τα υπάρχοντα στην αγορά. Τα κριτήρια θα είναι πιο διαφανή από τα αντίστοιχα των συγγραφικών ομάδων. Δεν είναι κακή ιδέα, αν και ολίγον... φιλελεύθερη.
 
Απο το 1ο έτος τής Ιατρικής ήμουν εναντίον του λεγόμενου ενός και δωρεάν συγγράμματος.Το θεωρούσα οπισθοδρομικό και εναντίον τής έρευνας και τής ευρύτητας πνεύματος,όπως και εναντίον τής ουσιαστικής βιβλιογραφικής έρευνας.
Πέραν τού ότι γινόντουσαν ´σφαγές για το ποιού καθηγητή θα εκδίδετο το σύγγραμμα.Οπότε συμφωνώ απολύτως με την φιλελευθερη πρότασή σου.
 
Πώς θα διδαχθεί ιστορία;
όπως διδαχθήκαμε και εμείς: θα φροντίσει γι' αυτό λίγο μετά η φύση της εφηβείας = η εξερεύνηση του κόσμου που ανοίγεται μπροστά τους, οι αναζητήσεις πέρα από τα δεδομένα του σχολείου και του σπιτιού, η πολιτικοποίηση, η δίψα για γνώση, η αμφισβήτηση δασκάλων και γονιών. Μήπως ήταν βιβλία ιστορίας αυτά που είχαμε στα σχολεία? αλλά δεν διαμορφωθήκαμε όπως επεδίωκαν οι τότε κρατούντες. Αγανακτείτε δικαίως μεν, αλλά μην ανησυχείτε, δεν θα το διδαχθούν στον Αρη, αλλά εδώ σ' αυτό τον τόπο, σ' αυτόν το λαό.
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Απο το 1ο έτος τής Ιατρικής ήμουν εναντίον του λεγόμενου ενός και δωρεάν συγγράμματος.Το θεωρούσα οπισθοδρομικό και εναντίον τής έρευνας και τής ευρύτητας πνεύματος,όπως και εναντίον τής ουσιαστικής βιβλιογραφικής έρευνας.
Πέραν τού ότι γινόντουσαν ´σφαγές για το ποιού καθηγητή θα εκδίδετο το σύγγραμμα.Οπότε συμφωνώ απολύτως με την φιλελευθερη πρότασή σου.

Συμφωνώ και προτείνω "πολλά και δωρεάν συγγράμματα" αντί ενός.
 
'H Iστορία είναι φωνή νεκρών διδάσκουσα τούς ζώντας´Ελένη Φωκά,η Δασκάλα τού Γένους στην κατεχόμενη Καρπασία.
´Τούτη γαρ η γή ξύμμαχος κείνοις πέλει´.Αισχύλος.

´Κύριε ,βοήθα να θυμόμαστε
πώς έγινε τούτο το φονικό.
την αρπαγή το δόλο την ιδιοτέλεια,
το στέγνωμα τής αγάπης.
Κύριε βοήθα να τα ξεριζώσουμε.´

Τώρα καλύτερα να λησμονήσουμε πάνω σε τούτα τα χαλίκια.
δεν φελά να μιλάμε.
την γνώμη τών δυνατών ποιός θα μπορεσει να την γυρίσει?
ποιός θα μπορέσει ν´ακουστεί??
Kαθένας χωριστά ονειρεύεται και δεν ακούει τον βραχνά τών άλλων.

Ναί.όμως ο μαντατοφόρος τρέχει
και όσο μακρύς κι´αν είναι ο δρόμος του,θα φέρει
σ´αυτούς που γύρευαν ν´αλυσοδέσουν τον Ελλήσποντο
το φοβερό μήνυμα τής Σαλαμίνας.

Φωνή Κυρίου επι τών υδάτων.
Νήσός τι έστι.

Απο την ´Σαλαμίνα τής Κύπρος´τού Γιώργου Σεφέρη.

´Στο μακρό διάστημα που μεσολάβησε ανάμεσα στην ´Απελευθερωμένη Ιερουσαλήμ´και την ´Ερωφίλη´,οι απόφοιτοι του Καιμπριτζ τής Ecole Normale και τής Σορβόνης κατάφεραν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να περπατήσουν πάνω στ´αχνάρια τών μύθων που βρήκαν δοσμένους:τίς Αντιγόνες και τούς Οιδίποδες,τούς Ορέστηδες και τίς Ηλέκτρες.Λησμονώντας ότι μές στο λεξιλόγιό τους υπάρχουν σύν τοίς άλλοις και δεκάδες χιλιαδες λέξεις τής Ελληνικής.Και το πιό διασκεδαστικό καταντά να είναι οτι μήτε πήγε ποτέ ο νούς τους πώς μετά 3000 χρόνια ο ίδιος λαός στην ίδια γή εξακολουθεί να ομιλεί την ίδια γλώσσα,με την έννοια οτι και ο λιγότερο εγγράμματος,κυρίως αυτός,ο οπωροπώλης και ο αρτοποιός,εξακολουθεί να λέει τον ουρανό ουρανό και τήν θάλασσα θάλασσα.Αυτά λέγονται στην γλώσσα την δική μου και είναι τα μικρά πένθη τής ούπω έτι γεννηθείσης Ενωμένης Ευρώπης´.
Οδυσσέας Ελύτης :'O κήπος με τίς αυταπάτες´

Αντε τώρα να καταλάβουν οι ´Τετρομαγμένοι´τής υποταγής.


´Χριστός Ανέστη !Νέοι,γέροι,και κόρες,
Ολοι ,μικροί μεγάλοι,ετοιμαστήτε.
Μέσα στές εκκλησιές τές δαφνοφόρες
Με το φώς τής χαράς συμμαζωχτήτε.
Ανοίξετε αγκαλιές ειρηνοφόρες
Ομπροστά στούς Αγίους,και φιληθήτε.
Φιληθήτε γλυκά χείλη με χείλη,
Πέστε :Χριστός Ανέστη ,εχθροί και φίλοι.´
Απο τον ´Λάμπρο´τού Διονυσίου Σολωμού.

Καλή Ανάσταση σε όλους, νηστεύσαντας και μη νηστευσαντας.!!!
 
O Γιώργος Δελαστίκ ένας απο τούς πιό σοβαρούς πολιτικούς αναλυτές τών διεθνών θεμάτων της χώρας μας και επί πολλά χρόνια συνεργάτης τής ´Καθημερινής´απολύθηκε απο την εφημερίδα .
Αφορμή υπήρξε άρθρο της εφημερίδας ´Πριν´στήν οποία είναι διευθυντής,και έλεγε τα κάτωθι:'Aναδιατάσσουν τούς πράκτορές τους στα Μ.Μ.Ε οι Αμερικανοί σε θέσεις -κλειδιά τηλεοπτικών σταθμών και πρωτίστως εφημερίδων σε αυτή την φάση.Τούς μετακινούν μεθοδικά απο το ένα έντυπο στο άλλο,επιδιώκοντας να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητες προβολής τών αμερικανικών θέσεων.Εχοντας πλέον συνειδητοποιήσει οτι οι σχέσεις τους με ορισμένους εκδότες,δεν αρκούν για να τούς διασφαλίσουν το πέρασμα τής αμερικανικής γραμμής και τών αρχών που σταδιακά θά διαμορφώσουν μιά ελληνική κοινή γνώμη πρός τις Η.Π.Α.,οι Αμερικανοί ασχολούνται μεθοδικά με το να διασπείρουν τούς πράκτορές τους στον ευρύτερο δυνατό αριθμό εντύπων,αποφεύγοντας άχρηστες υπερσυγκεντρωσεις ανθρώπων τους σε ορισμένα έντυπα,οσο σημαντικά και εάν είναι αυτά.
Το γεγονός ότι το σύνολο σχεδόν τών μεγάλων ελληνικών εφημερίδων πολιτικής επιρροής έχει περιέλθει σε φάση ´τέλους εποχής´ λόγω εξάντλησης τών βιολογικών ορίων τών περισσοτέρων παραδοσιακών εκδοτών και λόγω υπέρογκων χρεών,διευκολύνει τα μέγιστα τα σχέδια τών αμερικανών.............
Η ουσία είναι πώς ο αμερικανικός έλεγχος επί ελληνικών μέσων ενημέρωσης ουδέποτε ήταν τόσο ισχυρός οσο σήμερα εάν πιστέψει κανείς τα όσα λέγονται.Πρόκειται για εξέλιξη με μοιραίες πολιτικές επιπτώσεις.´
Το Κυριακάτικο Παρόν αναφέρει οτι την προηγούμενη Δευτέρα ο Δελαστίκ εκλήθη απο τον διευθυντή τής ´Κ´,Αντώνη Καρκαγιάννη,που τού ζήτησε να παραιτηθεί γιατί το σχόλιο τού ´Πριν´τόν έθιγε προσωπικά.Υπ´όψιν οτι το άρθρο δεν ανέφερε ονόματα ή εφημερίδες.!!!
Βεβια δυό μέρες μετά διευθυντής της ´Κ´έγινε ο Αλέξις Παπαχελάς και περιρίστηκε ο Καρκαγιάννης στην θέση τού εκδότη.!!!!
Ο Αλέξις Παπαχελάς ενημέρωσε την Ε.Σ.Η.Ε.Α για την απόλυση.
Αυτά.
Το θέμα πέρασε στα ψιλά τών εφημερίδων .
Πόσο άσχετο είναι το παραπάνω με το βιβλίο τής Ιστορίας??Οσο άσχετο είναι το βιβλίο της Ιστορίας με το Σχέδιο Ανάν κατά την γνώμη μου.
Ευκαιριακά αναφέρω γκάλοπ που δημοσιεύει το ´Παρόν τής Κυριακής´σχετικά με το βιβλίο.
45,3% τών ερωτηθέντων πιστευει οτι το βιβλίο πρέπει να αποσυρθεί,35.9% οτι πρέπει να διορθωθεί,7.2% να μείνει ως έχει και 11.8% δεν έχει γνώμη.

Στην ερώτηση:' Ειναι εθνικιστές όσοι πιστεύουν ότι το βιβλίο τής ιστορίας έχει ιστορικές ανακρίβειες?' το 72.9% διαφωνεί ,το 16.1% συμφωνεί και 11% δεν απαντά.
 
Και μιά και τώρα τελευταία αρχίζει και γίνεται πολύ τής μόδας ο light ιστοριογράφος Μαρκ Μαζάουερ εκ Βρεττανίας έχει πολύ ενδιαφέρον η δήλωσή του στην Κυρία Κατερίνα Σχινά τής ´Ε´,για ποιόν λόγο ασχολείται με τη ιστορία:'H Ιστορία μπορεί να συμβάλλει στούς πολιτικούς προβληματισμούς τού παρόντος´,Δηλαδή???:'H ενασχόληση ,σήμερα ,με την Οθωμανική Αυτοκρατορία και τίς σχέσεις ανάμεσα στα έθνη που συμπεριελάμβανε,είναι μιά συμβολή στον προβληματισμό που συνεχίζεται στην ευρώπη απο τον πόλεμο τής Βοσνίας και εντεύθεν-σχετικά με την εθνοκάθαρση ,τον εθνικισμό,τίς πολυπολιτισμικές κοινότητες κ.λ.π-.Η οθωμανική περίοδος υπήρξε μιά εποχή ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και εύγλωττη´!!!!
Βρέ τον μπαγάσα τον Μαρκ ,που μεταφραζονται και βιβλιαράκια του στα Ελληνικά.Δηλαδή η Τουρκιά ήταν υπόδειγμα πολυπολιτισμικότητας και ανεκτικότητας ............Να το εφαρμόσουμε το μοντέλο αδελφέ και πάλι τότε.
Αιδώς ρε Μάρκο,αιδώς .Ξέχασες να μάς αναλύσεις και την πολυπολιτισμική αντίληψη τής πατρίδας σου για τίς αποικίες της...........
 
Ευκαιρία να θυμηθούμε μιά παλιά ιστορία σχετικά με το πώς αποσύρθηκε ο Νομος που είχε υπερψηφίσει ,αρχικά ομόφωνα η Ελληνική Βουλή ,για την αναγνώριση τής Μικρασιατικής Καταστροφής ,ως γενοκτονίας.Μάλιστα ψηφίστηκε ως Μέρα Εθνικής Μνήμης η 14η Σεπτεμβρίου.Η απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα τής Κυβερνήσεως(Φ.Ε.Κ.13/10/1998).
Για κάποιους άγνωστους λόγους καθυστέρησε επί 2 χρόνια ο καθορισμός και ο τρόπος τών εκδηλώσεων για την ημέρα αυτή.
Απο το 2001 η εφημερίδα ´Αυγή´μαζί με τον Μανο τον Μπίστη ,τον τότε αρχηγό τού ΣΥΝ,Κωνσταντόπουλο και τούς Γκρίζους Λύκους τής Αγκυρας ξεκινησαν μιά εκστρατεία για να απαλειφθεί ο όρος ´γενοκτονία´απο τον νόμο.
Τελικά οι τετρομαγμένοι τον απέσυραν.Το ενδιαφέρον είναι ότι η Πολιτεία τής Ν.Υόρκης με δικό της νόμο όρισε την Μικρασιατική Καταστροφή ως Γενοκτονία.
Ετσι για να διατηρούμε την μνήμη μας..........
 
Οι ''εθνικιστικές'' υπογραφές για την απόσυρση του βιβλίου έφτασαν τις 7500 μέσα σε 4 μήνες. Με αυτό το ρυθμό, αν οι εκλογές γίνουν σ' ένα χρόνο, βλέπω τον Καρατζαφέρη να σχηματίζει αυτοδύναμη Κυβέρνηση....:flipout: :flipout:
 
Και επειδή δεν υπάρχει σταγόνα συνωμοσιολογίας,για όποιον ενδιαφέρεται παραθέτω τά κάτωθι sites τού διαδικτυου για να κρίνει εξ ιδίων.
1)htpp://www.cdsee.org/pdf/bh6_all.pdf
2)http://www.see-jhp.org/publications_teaching.html

Επίσης όποιος δεν βαριέται ας πάει στο ψαχτήρι http://scholar.google.com/
Ας βάλει την λέξη C.Koulouri.Εκεί θα βρεί το όλο το έργο τής συγγραφέως.Προσωπικά δεν βρήκα άλλες δημοσιεύσεις.Οπότε δεν κατανοώ την επιλογή απο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.Βέβαια εγώ είμαι housewife οπότε άλλοι πιό ειδικοί ξέρουν καλύτερα.
Οπως καταλαβαίνει πάντως το φτωχό μου το μυαλό είναι σαν να ορίζεις πρωτοετή ειδικευόμενο στην Καρδιοχειρουργική να συγγράψει πόνημα περί μεταμοσχέυσεων καρδιάς.
Τέλος έχει ενδιαφέρον να ´χαζέψει κάποιος ´στο επίσημο site τού C.D.R.S.E.E.
Θα μάθει πολλά.http://www.cdsee.org/.
Επίσης ενδιαφέρον είναι όσα γράφουν Αμερικανοί για τον Πρόεδρο τού μαγαζιού κύριο Richard Scifter
Sites¨...http://www.wrmea.com/backissues/0490/9004011.htm
Αλλο:http://www.wrmea.com/backissues/0693/9306013.htm
Αλλο...http://www.wrmea.com/backissues/0694/94006018.htm

Καμιά συνωμοσία.Ολα είναι θέμα πολιτικής.
 
Βρε Σπύρο, Ο Παπαχελάς και ο Πρετεντέρης είναι Ελληνες ?

Μήπως τους παρεξηγώ αδίκως τους "Αστέρες" της Δημοσιογραφίας..

Ελληνες είναι Δημήτρη μου.Με different point of view.:flipout: :flipout:
Κατά την γνώμη μου μάλιστα,ο Παπαχελάς είναι ένας πανέξυπνος δημοσιογράφος,που δέν εκτίθεται.
Υ.Γ
Πάντως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον τόχει η ´Αυγή´.Εκεί υπάρχουν υποστηρικτές τού ´Ουράνιου Τόξου´,τών πιό ακραίων Τουρκοκυπρίων και άλλων ´φιλελληνικών δυνάμεων´.
Μην ξεχνάμε άλλως τε ότι κάποτε το κόμμα απο το οποίο προήλθε ο ΣΥΝ(μέρος του),αποθέωνε το καθεστώς Τσαουσέσκου και τον Κίμ Ιλ Σούγκ ηγέτη τής Β.Κορέας,αλλά κατά τα άλλα τόπαιζε ανανεωτικό.Ολως τυχαίως δέ,η τότε ´Αυγή´είχε το ίδιο ακριβώς χαρτί με την κομματική εφημερίδα τού Ρουμανικού Κ.Κ.την ´Σκιντέϊα´.
Kαι μήν πεί κανείς ότι προπαγανδίζω εναντίον συγκεκριμένου χώρου γιατί απλά ήμουν παρών τότε και αυτά δεν είναι εικασίες,αλλά καταγεγραμμένα γεγονότα τής εποχής.
 
11/04/2007


Τα δεσμά της παρελθοντολαγνείας και του εθνικισμού

Του ΑΝΔΡΕΑ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Σε έναν κόσμο που αλλάζει και βομβαρδίζεται πλέον σχεδόν καθημερινά από ευκολοπρόσβατη γνώση, οι ηγήτορες της διανόησης στην Ελλάδα -παιδιά της αριστερής ηγεμονίας στις ιδέες οι περισσότεροι- υπεραμύνονται, γαντζωμένοι, ενός ξεπερασμένου πλέον παρελθόντος.

Και αντιδρούν μαχητικά, βίαια και συχνά αντιδεοντολογικά. Ανακαλύπτοντας μάλιστα, κάποιοι απ' αυτούς, κάπως καθυστερημένα και τον ακραίο εθνικισμό. Που τον βαφτίζουν βολικά «πατριωτισμό» κι αισθάνονται πως ξεμπέρδεψαν. Συμμαχώντας έτσι, με ήσυχη πια συνείδηση, με κατάμαυρους φασίστες κι επικίνδυνους ρατσιστές. Με άστοχα πάντα επιχειρήματα, με άκαιρους χαρακτηρισμούς και με βιτριολικές εξάρσεις. Εφόσον η πραγματικότητα δεν συνταιριάζει με τις ιδέες τους, αριστερές ή εθνικιστικές, επιχειρούν να αλλάξουν την πραγματικότητα. Και να την εντάξουν στο καλούπι της ξεπερασμένης τους δεοντολογίας.

Ο φόβος του δήθεν αφελληνισμού της ελληνικής κοινωνίας φέρνει κοντά κοντά αριστερούς αμφισβητίες, παλαιοκομμουνιστές καθεστωτικούς (βολεμένους δηλαδή από το σύστημα) με νεοφασίστες εθνικιστές, καταφοβισμένους, συντηρητικούς και θρησκόληπτους μυθολάγνους. Το περίφημο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, με πρόσχημα το οποίο ξεκίνησε η καινούργια εθνικιστική υστερία, δεν κάνει τίποτε άλλο από το να καταγράφει ιστορικά γεγονότα (αν υπάρχουν κάποια λάθη στον τομέα αυτό, ασφαλώς θα διορθωθούν). Δίχως χαρακτηρισμούς και αξιολογήσεις. Και καλεί μαθητές και δασκάλους να ψάξουν σε πηγές, να συζητήσουν και να ανακαλύψουν κρυμμένες πτυχές της ιστορικής αλήθειας. Ενας πραγματικά δηλαδή εξαιρετικός τρόπος εισαγωγής των νέων παιδιών στον ιστορικό προβληματισμό.

Ηεπίθεση που δέχεται είναι από όλους εκείνους που δεν δέχονται την καταγραφή της Ιστορίας δίχως φορτισμένους αξιολογικούς χαρακτηρισμούς. Κι ανάμεσά τους βέβαια, σε ένα ευρύτερο διεθνές πεδίο, η νεοδεξιά του κ. Μπους στις ΗΠΑ. Αγκαλιά με τη λεγόμενη χριστιανική πλειοψηφία του αμερικανικού Νότου. Το λίκνο ακριβώς δηλαδή της λεγόμενης Νέας Τάξης.

Κάποιοι δηλαδή θα πρέπει, στα βιβλία της Ιστορίας, να εμφανίζονται σαν σφαγείς, ενώ κάποιοι άλλοι σαν αγγελούδια. Οφείλει να υπάρχει δηλαδή απόλυτο καλό και απόλυτο κακό. Μαύρο και άσπρο. Δίχως αυτές τις «απόλυτες αλήθειες», καταλήγει ουσιαστικά το επιχείρημα των τρομοκρατημένων εθνικιστών, τα παιδιά μας θα χάσουν την ταυτότητά τους. Θα χάσουν την αίσθηση της ιστορικής εθνικής μας συνέχειας. Και θα γίνουν τι; (προσθέτω εγώ). Τούρκοι. Αλβανοί ή... Εγγλέζοι; Η ανεδαφικότητα των όποιων φόβων βρίσκεται σε αυτό ακριβώς το ερώτημα. Μέσα από τη φοβία, το αφηγηματικό μίσος και τη μετουσίωση των όποιων εθνικών μύθων σε απόλυτη πραγματικότητα σφυρηλατείται η εθνική μας ταυτότητα; Και η αλήθεια πού πάει;

Εγώ δηλαδή που δεν πιστεύω στην ταύτιση Ορθοδοξίας και ελληνικής ταυτότητας είμαι λιγότερο Ελληνας από εκείνον που το πιστεύει; Ενας που μισεί ιστορικά τον Θεοδόσιο για την καταστροφή της αρχαιοελληνικής μας κληρονομιάς δεν έχει ελληνικό φρόνημα; Και το έχουν οι φανατικοί της Ορθοδοξίας που παρακάμπτουν τον αντιεπαναστατικό ρόλο της επίσημης εκκλησιαστικής ηγεσίας για να χωρέσουν μύθους για κρυφά σχολειά, ιερά λάβαρα και μαρτυρικούς δεσποτάδες (όπως ο Γρηγόριος ο Ε');

Τίποτε από όλα αυτά δεν κινείται σήμερα στο κενό. Τα τελευταία χρόνια έχουν πληθύνει οι σοβαρές μελέτες για τον εθνικισμό και τους μύθους του λεγόμενου εθνικού κράτους. Ουδείς σοβαρός μελετητής ή σχολιαστής σε άλλη χώρα της Ευρώπης θα ξεστόμιζε τα απίθανα που εδώ ακούγονται για το θέμα. Σε όλες τις χώρες υπάρχει πλέον η επιστημονική παραδοχή πως η διαμόρφωση εθνικών ταυτοτήτων δεν είναι παρά προϊόν ιστορικών συγκυριών και, σε μερικές περιπτώσεις, σκοπιμοτήτων. Σύμφωνα με την εξαιρετικά πρωτοποριακή εργασία του Patrick J. Geary (The Myth of Nations: The Medieval Origins of Europe, 2002), τα έθνη δεν αποτελούν παρά προϊόντα της αληθινής ή και εξωραϊσμένης ιστορικής διαδρομής και παράδοσης των κυρίαρχων σε κάθε περιοχή φυλετικών ή θρησκευτικών ομάδων.

Σε μια εξίσου αποκαλυπτική ιστορικο-κοινωνική ανάλυση ο Anthony D. Smith (Chosen Peoples: Sacred Sources of National Identity, 2003) αποδεικνύει πως τα έθνη υπήρξαν τα φυσιολογικά παράγωγα ριζικών κοινωνικών μετασχηματισμών (εκβιομηχάνιση, μαζική πολιτικοποίηση, μαζική επικοινωνία και απεξάρτηση από την κυριαρχία του θρησκευτικού στοιχείου) που απαιτούσαν την ανάδειξη μιας νέας τάξης πραγμάτων. Η κατάσταση αυτή νομιμοποίησε την οικοδόμηση νέων οντοτήτων που εκφράστηκαν μέσα από τη σύσταση εθνικών κρατών. Σε βάρος βέβαια των δυναστικών αυτοκρατοριών. Που οδηγήθηκαν τότε, το19ο κυρίως αιώνα, στην οριστική τους παρακμή και εξαφάνιση. Αυτού του είδους το έθνος λοιπόν, σαν ο κοινός τόπος ανθρώπων με πανομοιότυπα συμφέροντα και στόχους δράσης, νομιμοποίησε το σύγχρονο κράτος.

Πρέπει επιτέλους ο τόπος να απαλλαγεί από την τυφλή παρελθοντολαγνεία. Και τον παράλληλο, κι εν πολλοίς παράλογο, θρησκευτικό εθνικισμό. Είτε όλα αυτά έχουν μαρξιστικές είτε εθνικιστικές (κι όχι πατριωτικές) ρίζες. Να δούμε το μέλλον σαν ευκαιρία, κι όχι σαν απειλή. Για να πάψουμε πια να είμαστε γραφικοί ουραγοί. Και να αποκτήσουμε πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
 
11/04/2007

Πού βρίσκεται η αλήθεια;

Της ΚΛΑΙΡΗΣ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ*

Εχουμε καταναλώσει, όλοι μας, πολλές ώρες μελετώντας το βιβλίο της Ιστορίας της Στ' Δημοτικού. Διανοούμενοι στην Ελλάδα και την Κύπρο, καθηγητές του Δημοσίου, του Πανεπιστημίου, η ίδια η Ακαδημία Αθηνών, το συμπέρασμα της οποίας είναι καταπέλτης (78 παραλείψεις και ιστορικά λάθη).

Εκπαιδευτικοί δεν το διδάσκουν, το αγνοούν, άλλοι δίδουν πρόσθετα φυλλάδια με σημειώσεις.

Είναι ανοίκειο ότι η κ. Ρεπούση τόλμησε αναιδώς και έκανε δήλωση ότι δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε μία γραμμή, όσον κι αν φωνάζουν πολιτικοί, εκπαιδευτικοί, Εκκλησία της Ελλάδας και της Κύπρου.

Εκείνη είναι η μοναδική «αυθεντία στην Ιστορία»;

Και η υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έκανε δήλωση ότι θα κάμει αλλαγές, διορθώσεις.

Τι διορθώσεις να κάμεις κυρία υπουργέ;

Περιφρονείς τη νοημοσύνη του κυπριακού και ελληνικού λαού.

Το βιβλίο είναι για το σκουπιδοτενεκέ!

Οσα θα στοιχίσουν οι διορθώσεις, θα εκδώσεις άλλο βιβλίο, που να μην υποτιμά τον ελληνικό λαό και την ιστορία του. Να σέβεται τους προγόνους του.

Είσαι Ελληνίδα, μην δέχεσαι τις παρεμβάσεις ξενόφερτων «κινήσεων» και «επιτροπών», που θέλουν να καταστρέψουν τον ιστορικό λαό μας, πλασάροντας σχέδια αφελληνισμού με τρόπο ύπουλο και έντεχνο. Ολοι μας πρέπει να μελετήσουμε σε βάθος, την αρχή του Παγόβουνου. Πού βρίσκεται η αλήθεια;

Η συγγραφέας και η Επιτροπή της από πού ξεκίνησε;

Νουν έχουμε, ιστορική συνείδηση έχουμε, την πατρίδα μας αγαπούμε. Δεν θέλουμε να καταποντιστεί μέσα «στα σχέδια και τις πλεκτάνες» που στήνονται εδώ και πολλά χρόνια για τον Ελληνισμό.

Είμαστε το αγκάθι που πρέπει να ξεριζωθεί και να ριχτεί στην κάμινο.

Αν είσαι, κυρία υπουργέ, γενναία και είσαι, το ξέρω, απόσυρε το βιβλίο.

Αρκετά έχουν στραβωθεί τα Ελληνόπουλα, αυτούς τους λίγους μήνες.

Δώσε τους την ευκαιρία να δουν την αλήθεια, για να 'ναι περήφανοι για την καταγωγή τους και την Ιστορία τους.

Για να μπορούν να συνεχίσουν να υπάρχουν.

Να μην είναι η τελευταία γενιά των Ελλήνων επί της γης.

Δηλώνω ότι δεν είμαι σοβινίστρια, είμαι απλά μια Ελληνίδα, μάνα και γιαγιά που αγαπά την παράδοση και τον πολιτισμό μας.

*πρώην υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
 
11/04/2007

ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΘΕΟΤΟΚΑ

Με αφορμή τη φασαρία που γίνεται για το βιβλίο ιστορίας της έκτης δημοτικού, κάθε καλοπροαίρετος πολίτης θα συμφωνούσε ότι είναι καλό, πολύ καλό πράγμα που, επιτέλους, η κοινωνία μας προβληματίζεται για την ποιότητα των σχολικών εγχειριδίων. Δυστυχώς, όμως, η συγκεκριμένη συζήτηση δεν αφορά καθόλου το σχολειό και τη μόρφωση των παιδιών μας. Αυτά παραμένουν στο απυρόβλητο. Η σπίθα, θέλω να πω, που άναψε τη διαμάχη δεν ήταν η έγνοια για την παιδαγωγική αξία του εγχειριδίου, για τη λογική του μαθήματος, για το αναλυτικό πρόγραμμα, για τους καθηγητές που το διδάσκουν και για τη μόρφωση που παίρνουν οι μαθητές που το διαβάζουν. Άλλες μέριμνες ήταν εκείνες που άναψαν την αντιπαράθεση. Η ιστορία των αντιδράσεων για την απόσυρση του σχολικού εγχειριδίου είναι ευθέως ανάλογη μ' εκείνην του κινήματος των υπογραφών ενάντια στην αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες. Οι πολέμιοι του βιβλίου προέταξαν τα στήθη τους για να υπερασπιστούν, ως ιστορία, την εθνική παραμυθία. Εκπρόσωπός τους ο αρχιεπίσκοπος, ο οποίος, αναμασώντας τα στερεότυπα των ανάδελφων και όμορφα γραφικών εθνικών μας μύθων, σηκώνει και πάλι το μυθικό λάβαρο της Αγίας Λαύρας ενάντια στον αφελληνισμό της νέας γενιάς. Ο κ. Χριστόδουλος υπερασπίζεται μ' αυτόν τον τρόπο τη θέση και τις προνομίες της ορθόδοξης γραφειοκρατίας στην καρδιά του πολιτεύματος και της εθνικής πολιτικής σκηνής. Καλώς πράττει από τη μεριά του. Δικαιούται, όμως, να υπαγορεύει από άμβωνος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το περιεχόμενο των διδακτικών βιβλίων; Όπως ο ίδιος το καταλαβαίνει, το δικαιούται απολύτως. Και ορθώς το εννοεί έτσι, διότι ουδείς, πλην Λακεδαιμονίων, του αμφισβήτησε ποτέ τον ρόλο του ύψιστου πολιτικού παράγοντα της χώρας, του ηγεμόνα που διευρύνει την εξουσία του με τις ευχές των κομμάτων εξουσίας. Πέραν της μαύρης αντίδρασης, υπάρχει όμως και η κατ' επίφαση προοδευτική εκδοχή των διαμαρτυρομένων, με πρωτοπόρο το ΚΚΕ. Το εγχειρίδιο είναι υπαγορευμένο από τον ιμπεριαλισμό και τα μονοπώλια. Η ανάδειξη της ευρωπαϊκής και αμερικανικής πολιτικής για την "εξομάλυνση" των εθνικών προκαταλήψεων επιστρατεύεται εδώ ως απόδειξη της συνωμοσίας. Αφού, λοιπόν, το βιβλίο είναι προϊόν συνωμοσίας, πρέπει να αποσυρθεί πάραυτα και, κατά συνεκδοχή, πρέπει να επανέλθουν σε χρήση τα προηγούμενα σχολικά εγχειρίδια. Φοβάμαι ότι, προεκλογικά, για το ΚΚΕ το νέο βιβλίο επιλέγεται ως ένας από τους αδύναμους κρίκους του συστήματος. Και είναι, όντως, αδύναμος, διότι τον ροκανίζουν τόσο οι προκαταλήψεις της κοινής γνώμης και η κοινωνική απήχηση των κραυγών του κ. Χριστόδουλου όσο κι οι εγνωσμένες ανεπάρκειες των συγγραφέων. Μόνο που το σπάσιμο αυτού του κρίκου δεν μας πάει μπροστά. Μας πάει πίσω. Απέναντι στον ιμπεριαλισμό, το ΚΚΕ συνυπογράφει ομολογία πίστεως στις αρχαϊκές ιδεολογικές ορίζουσες του ελληνικού εθνικισμού. Είναι αλήθεια ότι το βιβλίο για το οποίο συζητάμε αποσιωπά ή απαλύνει κάποια "εθνικά στερεότυπα", απαντώντας σε δεδομένες προδιαγραφές. Εκεί που οι λέξεις ήσαν ματωμένες, σβήστηκαν ή αντικαταστάθηκαν με άλλες λιγότερο φορτισμένες. Καλό θα ήταν αυτό, αν οι συγγραφείς, μαζί με τα πάθη, δεν έσβηναν τις περιστάσεις και τις αντιθέσεις που τα προκάλεσαν. Στο εγχειρίδιο, μέσα από την υπηρέτηση του "πολιτικώς ορθού", η ιστορία γίνεται παράταξη αποφάνσεων χωρίς νοηματικό ειρμό. "Όλα καλά, όλα ανθηρά", που έλεγε κι ο Κώστας Βουτσάς. Ελέγχεται όντως το βιβλίο. Ως προς τι, όμως; Ότι εγχαράσσει στα παιδιά την κυρίαρχη ιδεολογία; Χαίρω πολύ. Και τι ακριβώς ορίζεται σήμερα ως κυρίαρχη ιδεολογία; Ως αριστεροί, μάθαμε ότι "οι κυρίαρχες ιδέες είναι οι ιδέες της κυρίαρχης τάξης", οι ιδέες του κυρίαρχου μπλοκ εξουσίας, θα λέγαμε καλύτερα οι της ανανεωτικής αριστεράς. Οι ιδέες του κυρίαρχου μπλοκ εξουσίας που ενσωματώνουν, με τον τρόπο τους, τόσο τη δύναμη της παράδοσης όσο και την "πρόοδο των επιστημών". Έ, λοιπόν, αυτό πασχίζουν να κάνουν σήμερα το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και οι εντεταλμένοι συγγραφείς των σχολικών βιβλίων. Μπερδεμένοι ανάμεσα στο ανάδελφο και το κοσμοπολίτικο, με τις μεταμοντερνιές τους και την ελεγχόμενη γνώση της ιστοριογραφίας που επικαλούνται ως άλλοθι. Ελέγχεται λοιπόν το επίδικο βιβλίο. Δεν είναι ένα καλό εγχειρίδιο ιστορίας, για τα μικρά παιδιά ειδικότερα. Και είναι εξ ίσου ανιστόρητα και άχαρα γραμμένο με τα σχολικά εγχειρίδια που αντικαθιστά. Έχει, όπως και τα προηγούμενα, κάμποσα λάθη κι έχει φτωχότερη αφήγηση από τα παλαιότερα του είδους του. Με παιδαγωγική άποψη, μάλιστα, γι' αυτήν την τελευταία, που υποστηρίζει πως η εικόνα και οι μεταφορές μιλούν "προοδευτικότερα" απ' ό,τι οι τυπωμένες ακριβολογήσεις. Ωστόσο, αυτό το τελευταίο μετριότατο βιβλίο επιδέχεται περισσότερες βελτιώσεις απ' ό,τι τα προηγούμενα. Όχι, όμως, με τις διαδικασίες που προτείνει ο αρχιεπίσκοπος, αλλά μ' εκείνες που προβλέπουν οι νόμοι του κράτους. Αυτό και μόνο αυτό υποστηρίζει η αριστερά. Κάτι τέτοιο ψελλίζει, επί της αρχής, και ο πρωθυπουργός, πασχίζοντας να τηρήσει στοιχειωδώς τις αρχές του "εκσυγχρονισμού" που επικαλείται εφησυχάζοντας την εκλογική πελατεία του κόμματός του. Κι εμείς με ποιον είμαστε; Με την αριστερά, με τον πρωθυπουργό ή με τον κ. Χριστόδουλο και το ΚΚΕ; Συμφωνώ μέχρι κεραίας με όσα υποστήριξαν από τις σελίδες της "Αυγής" ο Στρατής Μπουρνάζος και ο Γιώργος Σταθάκης. Και διαβάζοντας τους επικριτές και τους υποστηρικτές του βιβλίου θυμάμαι, στα φοιτητικά μου χρόνια, στο Παρίσι, έναν θλιβερό κοκκινομούρη μεσόκοπο άνθρωπο, ο οποίος ερχόταν κάθε βράδυ στην πιτσαρία όπου τρώγαμε όταν είχαμε λεφτά, χαιρετούσε μία-μία τις παρέες, καθόταν παραγγέλνοντας το πιάτο ημέρας και μια μεγάλη καράφα κόκκινο κρασί. Ύστερα προσηλωνόταν στο φαΐ του και, κάθε τόσο, σήκωνε το κεφάλι προς το κενό μουρμουρίζοντας φωναχτά κι επικαλούμενος τον Μεγάλο Χαν: "Εκείνοι που είναι μαζί μας, είναι μαζί μας. Εκείνοι που δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας".


ΑΥΓΗ
 
10/04/2007


Στα μέσα Μαΐου η αξιολόγηση

Στα μέσα Μαΐου θα κληθούν οι δάσκαλοι, οι σχολικοί σύμβουλοι και οι μαθητές να... βαθμολογήσουν το βιβλίο της Ιστορίας της στ δημοτικού, αλλά και τα υπόλοιπα σχολικά εγχειρίδια που διδάσκονται για πρώτη φορά φέτος στα σχολεία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Το Σεπτέμβριο θα διανεμηθεί στους μαθητές της στ δημοτικού το νέο, διορθωμένο βιβλίο της Ιστορίας, που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στους κόλπους της ελληνικής κοινωνίας, οδηγώντας σε συστράτευση των πλέον ετερόκλητων απόψεων, προσώπων και φορέων με αίτημα την απόσυρσή του. Ψυχραιμία και νηφαλιότητα συστήνουν στελέχη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, διαβεβαιώνοντας ότι η συγγραφική ομάδα θα προχωρήσει στις αναγκαίες διορθώσεις και συμπληρώσεις για την επανέκδοσή του. Ηδη η πολυσέλιδη γνωμοδότηση της Ακαδημίας Αθηνών, η οποία δε ζήτησε την απόσυρση του βιβλίου, έχει παραδοθεί στη συγγραφική ομάδα, προκειμένου να τη μελετήσει, καθώς καταγράφονται ενδελεχώς οι προβληματικές διατυπώσεις, οι αστοχίες, οι αντιφάσεις και οι παραλείψεις.

Τα μέλη της Ακαδημίας Αθηνών επισημαίνουν ότι δεν αναφέρονται τα δεινά των Ελλήνων κατά την Τουρκοκρατία, ούτε οι σκοποί της Επανάστασης του 1821, ότι παραλείπονται επίσης σημαντικές μάχες κατά των Τούρκων και δε γίνεται επαρκής αναφορά σε ηρωικές μορφές και στη συμβολή του κλήρου. Δε διδάσκεται ακόμη στους μαθητές ότι η εξώθηση των Ελλήνων της Μικράς Ασίας οφείλεται σε εθνοκάθαρση και σφαγές που αποφασίστηκαν μετά τη νίκη των στρατευμάτων του Κεμάλ, ενώ υποβαθμίζεται το κεφάλαιο του ελληνοϊταλικού πολέμου και παραλείπεται ο ελληνογερμανικός. Τέλος, δε γίνεται αναφορά στον ελληνισμό της Ανατολικής Θράκης, της Βορείου Ηπείρου, της Ιμβρου και της Τενέδου.

Δεκτές οι παρεμβάσεις


Oι μαθητές της στ τάξης θα παραλάβουν τη βελτιωμένη έκδοση του βιβλίου της Ιστορίας στις αρχές του προσεχούς σχολικού έτους, καθώς μέσα στο καλοκαίρι θα επανατυπωθεί.

Τα μέλη της συγγραφικής ομάδας, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, Μαρία Ρεπούση, συμφώνησαν ότι θα λάβουν υπόψη τους τις επισημάνσεις τόσο της Ακαδημίας Αθηνών όσο και άλλων πλευρών. «Εκτός από τις κραυγές και τις ιαχές, υπάρχουν και ψύχραιμες θεωρήσεις του προβλήματος. Oι συγγραφείς δέχτηκαν ότι θα πρέπει να κάνουν αυτές τις παρεμβάσεις», ανέφεραν στον «Α» στελέχη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Αξιολόγηση σε όλα τα βιβλία


«Στα σκαριά» βρίσκεται η αξιολόγηση όλων των νέων σχολικών εγχειριδίων, που κυκλοφόρησαν την τρέχουσα σχολική χρονιά στα δημοτικά και τα γυμνάσια. «Εχουμε ετοιμάσει τα ερωτηματολόγια, τα οποία θα σταλούν στους εκπαιδευτικούς, στους σχολικούς συμβούλους και στους μαθητές στα μέσα Μαΐου», δήλωσε ο σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και υπεύθυνος για τα βιβλία της Ιστορίας των γ, δ, ε και στ τάξεων του δημοτικού, Γιάννης Παπαγρηγορίου.

Φέτος στάλθηκαν 55 από τα 119 νέα σχολικά εγχειρίδια, ενώ τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να εισαχθούν στα σχολεία και τα υπόλοιπα 64. Στηρίζονται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των επιμέρους μαθημάτων

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ