Olympus OMD EM5 the pioneer

Δεν υπάρχει καμμιά αμφιβολία ότι τα raw αρχεία περιέχουν όλες εκείνες τις πληροφορίες που μπορεί κανείς να αξιοποιήσει, προκειμένου να διαμορφώσει την εικόνα σύμφωνα με τα γούστα του. Στις όλυμπους, απλά, επειδή πολλές διορθώσεις ιδίως οι σχετικές με τη γεωμετρία της εικόνας και τις μικροδιορθώσεις των CA γίνονται αυτόματα απ' τη μηχανή και στα αρχεία jpeg όταν δεν υπάρχει σημαντικός λόγος (πχ καμένοι ουρανοί) μπορεί κανείς να αρκεσθεί στα jpeg.
 
Επειδή δύο φωτογραφίες ίσως δύο χιλιάδες λέξεις....
H πάνω φωτο είναι jpeg και η κάτω raw. Μηχανή η Ε-3 και φακός ο 9-18

horsejp.jpghorserw.jpg
 
....όπου παρατηρούμε ότι η μόνη ουσιαστική διαφορά τους είναι ο περιορισμός στον ψιλοκαμένο ουρανό στην περίπτωση του raw !!!!
 
Εκτός από τις φωτογραφίες, να πω ότι μέχρι την έκδοση 7 του CaptureOne (δηλαδή πριν 1-2 μήνες) υπήρχαν περιπτώσεις που το jpeg της μηχανής απλά δεν "παλευόταν", τουλάχιστον σε καλές συνθήκες. Φυσικότητα, ομαλή τονική ισορροπία... Πολλές φορές "έμενα μ@@@@@ς" αδυνατώντας να πιάσω την ατμόσφαιρα που μου έδινε έτοιμη η pen! Τώρα τα πράγματα έγιναν ακόμα καλύτερα, γιατί έχοντας ως πρότυπο το jpeg, "σκάβεις" στα σκοτεινά (κατά την αγαπημένη έκφραση του Βλάση) και "μαζεύεις" τα καμένα χωρίς κανένα πρόβλημα. Σαν να πήρα καινούρια μηχανή!
 
ΔΕΝ ξερω εαν εχει post-αριστει και πιο πριν αλλα και 'εμεις' εχουμε την δυνατοτητα του FOCUS PEAKING και οχι μονο....οι αλλοι.
Βεβαια αυτην την επιλογη η olympuς δεν την εχει διαφημηση αλλα τελικα την εχει ενσωματωμενη απο την πρωτη στιγμη, απλα δεν το ηξερε.:slapface:
Συμφωνα λοιπον με αυτο το blog το μονο που εχουμε να κανουμε ειναι να επιλεξουμε το Art Filter effect 11.
Απαραιτητη προυποθεση να εχουμε ενεργοποιημενη την εγραφη raw+jpeg. To jpeg θα μας δωσει το FOCUS PEAKING, στο τελος το πεταμε και εχουμε απειραχτο το raw για την επεξεργασια.....
Καλο.....:grinning-smiley-043
 
Last edited:
Μπορει καποιος που την εχει δουλεψει αρκετα να μας πει τις εντυπωσεις του στο auto focus σε κινουμενα θεματα.
Ιδανικα με κανενα παιδι ή κατικοιδιο , ή ακομη καλυτερα σε σπορ?
Μπορει ν ανταπεξελθει ικανοποιητικα?
Υπαρχει καπου αντιστοιχο συγκριτικο - δοκιμη ?
 
Γι αυτή τη δουλειά έχω τις Ε-3, όπου δεν υπάρχει θέμα με φακούς σαν τους 14-54, 12-60 και 50-200
Κι εδώ ακριβώς είναι το πρόβλημα, δεν υπάρχουν αντίστοιχοι φακοί στις m4/3, ίσως με εξαίρεση τον Πανασόνικ 35-100
Την ΟΜ-D δεν την έχω δουλέψει ακόμα με κινούμενα θέματα, εκτός μιας φοράς νύχτα σε σπίτι με χρήση του δικού της φλας και των 20/1.7-45/1.8. Με τον μικρό φακό έχασα αρκετά καρέ, με τον 45αρη όμως ελάχιστα έως καθόλου
Ένα ενδιαφέρον σχετικό άρθρο είναι η παρακάτω συνέντευξη, όπου η Πανασόνικ λέει ότι θα βγάλει φακούς για σπορ. Για να δούμε...
http://www.imaging-resource.com/new...pple-the-importance-of-connectivity-and-video
 
Σήμερα δούλεψα την ΟΜ-D με τον 14-54 mkII και με χαρά μου είδα ότι σε σχέση με τους 12-60 & 14-35 είναι πολύ πιο γρήγορος σε ταχύτητα εστίασης (λόγω CDAF προφανώς). Δεν έβαλα χρονόμετρο αλλά χονδρικά να σας πω ότι εστιάζει στο 1/3 του χρόνου που απαιτείται με τον 12-60 και στο 1/5 του αντίστοιχου με τον 14-35. Απλά, για να είμαι κομπλέ με την αδιαβροχοποίηση, πρέπει να πάρω και το MMF-3 :(
 
Απάντηση: Re: Olympus E-M5

Επειδή δύο φωτογραφίες ίσως δύο χιλιάδες λέξεις....
H πάνω φωτο είναι jpeg και η κάτω raw. Μηχανή η Ε-3 και φακός ο 9-18

Με ποιον μετατροπέα raw είναι; Ρωτώ, γιατί υπάρχει περίπτωση να μην είναι το -απαλλαγμένο από κάθε είδους παρεμβάσεις- raw, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις οι επεμβάσεις γίνονται και στο "raw" αρχείο, σε επίπεδο μηχανής (πχ σε ορισμένες περιπτώσεις, αποθορυβοποίηση). Εάν το περάσεις από το raw therapee μπορείς νομίζω να το διαπιστώσεις.
 
Σίγουρα κάθε μετατροπή μπορεί να "κρύψει" πληροφορία, να σου πω την αλήθεια δεν το έχω ψάξει ιδιαίτερα, δυστυχώς δεν έχω πια την πολυτέλεια του χρόνου, ειδικά όταν πρέπει να "επεξεργαστώ" περισσότερες από 1.000 φωτογραφίες κάθε βδομάδα (και λίγες λέω). Χρησιμοποιώ το Lightroom 4.2, το ACDsee pro5 και ενίοτε το Olympus Viewer, ανάλογα με το είδος του εκάστοτε αρχείου
 
Το αναφέρω, γιατί το επισημαίνει και το photozone.de στο σχετικό τεστ, ότι οι περισσότεροι μετατροπείς raw κάνουν auto correction (και γι' αυτό φαίνεται ο φακός να έχει παραμόρφωση μόλις 1,8%). Για να δουν πραγματικά πώς είναι το αρχείο, χρησιμοποιούν το RawTherapee (που τους έβγαλε την πραγματική παραμόρφωση στο 4,82%). Για να μην έχει διαφορά το κάδρο σου μεταξύ jpeg και raw, ο μετατροπέας σου κάνει οπωσδήποτε autocorrection, οπότε δεν έχει και πραγματικό νόημα τέτοια σύγκριση jpeg και raw.
Επομένως η σύγκριση για το τι μέρος του κάδρου χάνεις από το auto correction, και η κρίση για το diagonal fov του φακού, θα πρέπει να γίνει με κάποιο μετατροπέα τύπου RawTherapee, και μόνο.
 
ΔΕΝ ξερω εαν εχει post-αριστει και πιο πριν αλλα και 'εμεις' εχουμε την δυνατοτητα του FOCUS PEAKING και οχι μονο....οι αλλοι.
Βεβαια αυτην την επιλογη η olympuς δεν την εχει διαφημηση αλλα τελικα την εχει ενσωματωμενη απο την πρωτη στιγμη, απλα δεν το ηξερε.:slapface:
Συμφωνα λοιπον με αυτο το blog το μονο που εχουμε να κανουμε ειναι να επιλεξουμε το Art Filter effect 11.
Απαραιτητη προυποθεση να εχουμε ενεργοποιημενη την εγραφη raw+jpeg. To jpeg θα μας δωσει το FOCUS PEAKING, στο τελος το πεταμε και εχουμε απειραχτο το raw για την επεξεργασια.....
Καλο.....:grinning-smiley-043


Δλδ για να καταλάβω, τραβάς τη φωτογραφία σου, ελέγχεις το jpeg, κάνεις τις απαραίτητες διορθώσεις, και ξανατραβάς;
Λιγάκι σύστημα για ...ισοβίτες μου κάνει.
 
Όχι.
Η μηχανή τραβάει ταυτόχρονα raw+jpeg. Εφαρμόζει το φίλτρο στο jpeg, το οποίο το σβήνεις και έχεις το raw ατόφιο να το επεξεργαστείς.
 
Όχι.
Η μηχανή τραβάει ταυτόχρονα raw+jpeg. Εφαρμόζει το φίλτρο στο jpeg, το οποίο το σβήνεις και έχεις το raw ατόφιο να το επεξεργαστείς.

Εννοώ, πώς αξιοποιείς το focus peaking έτσι, όταν πρέπει να δεις το jpeg για να καταλάβεις. To focus peaking χρησιμεύει για να εστιάζεις, σε πραγματικό χρόνο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Olympus E-M5

Ελα βρε... πολυ το ψειριζεις... αντε, καλοριζικη... μια ψυχη που ειναι να βγει, μην την παιδευεις... :flipout::grinning-smiley-043

Να πω την αμαρτία μου, το σκεφτόμουν για μια μεταχείρω νεχ7ρα (τρελάθηκα από το σκόπευτρο και το focus peaking και το ότι το χρησιμοποιούσα, με 4,5 βαθμούς μυωπία, δίχως γυαλιά!), αλλά μάλλον θα αντισταθώ, καθότι οι καιροί δύσκολοι, και έχω μάθει εξάλλου να φωτογραφίζω με τον υπάρχοντα, ε δεν θα τον έλεγα και ευκαταφρόνητο, εξοπλισμό μου.
 
Στο σκόπευτρο βλέπεις σε πραγματικό χρόνο πως εστιάζεις. Πατώντας το κουμπί του κλείστρου, η μηχανή τραβάει ταυτόχρονα raw+jpeg.
 
Στο σκόπευτρο βλέπεις σε πραγματικό χρόνο πως εστιάζεις. Πατώντας το κουμπί του κλείστρου, η μηχανή τραβάει ταυτόχρονα raw+jpeg.

Βλέπεις δλδ και τη σκίαση του focus peaking όπως στη Nex7? Ότι βλέπεις σε πραγματικό χρόνο τα αποτελέσματα μεταβολής της εστίασης, είναι προφανές (αλλιώς δεν θα ήταν σκόπευτρο). Το ότι η μηχανή τραβάει ταυτόχρονα raw+jpeg, δεν το έθεσα υπό αμφισβήτηση. Κι αυτό περίπου αυτονόητο είναι για κάθε σοβαρή μηχανή της τελευταίας 10ετίας.