Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και... ...φτάσαμε στην E-PL7!!!

Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Ακριβώς! Εδώ συγκρίνουμε Olympus με Olympus, οι υπόλοιποι είναι απλά... οδοντόκρεμες! :flipout:
 
Απάντηση: Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Ο λόγος που είχα απορρίψει εξ αρχής τις dslr nikon από canon , το καλό και εύκολο jpeg και φυσικά ο κύριος λόγος μετάβασης στην olympus .
Για την οθόνη θα δω το βράδυ , ευχαριστώ .

Η αληθεια να λεγεται οι αλγοριθμοι Jpeg των Olympus μηχανων (αλλά και της Fuji) κάνουν πολυ καλή δουλειά και αν κανεις σωστή φωτομετρηση θα έχεις ένα 85-90% της ποιοτητας που περνεις συνηθως απο το RAW, αλλά τα πραγματα αλλάζουν - ο Sony αισθητήρας της ΟΜ-D που εχουν επισης και η ΕΡΜ-2, ΕΡL-5 αυξανει κι'αλλο την διαφορά - οποτε αν θελεις οτι καλυτερο πας αναγκαστικα στο RAW - χωρις αυτο να σημαινει οτι το Jpeg είναι για πέταμα - απλά μερικες φορες είναι υπεροξυμένο και ανακαλύπτεις τεχνουργήματα.
 
Απάντηση: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Κάντε υπομονή μέχρι αύριο και θα δείτε πως ο αισθητήρας της sony δεν προσφέρει τίποτε στο jpeg στα 400 iso σε κανονικές συνθήκες , δηλαδή περπατώ μου αρέσει κάτι και το φωτογραφίζω . Θέλει άλλα 22 λεπτά το dropbox , αλλά δεν αντέχω ούτε 5 .
 
Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Tα τεχνουργήματα που με ενοχλούν στα jpeg των Οlympus είναι μάλλον προιόν πολύ επιθετικής αποθορυβοποίησης στην αρχή και μετά "edge enhancement".

Eχει δίκιο ο kbouk, σαν να συνεργάστηκαν Fuji-Olympus, τα αρχεία jpeg μοιάζουν πολύ με της fuji6500 που έχω.

Μετά απο μια τέτοια επεξεργασία η ευκρίνεια-ανάλυση πέφτει στο μισό.

Βέβαια αυτά ισχύουν στις default ρυθμίσεις το "denoise" ρυθμίζεται φαντάζομαι .. σωστά ?.
 
Re: Απάντηση: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Κάντε υπομονή μέχρι αύριο και θα δείτε πως ο αισθητήρας της sony δεν προσφέρει τίποτε στο jpeg στα 400 iso σε κανονικές συνθήκες , δηλαδή περπατώ μου αρέσει κάτι και το φωτογραφίζω . Θέλει άλλα 22 λεπτά το dropbox , αλλά δεν αντέχω ούτε 5 .

Στα δείγματα που ανέβασες η διαφορά υπερ της PL5 είναι εμφανής και στο ISO400 αλλά μάλλον φταίει και η εστίαση ..

Οσον αφορά τον θόρυβο μετά απο τέτοια αποθορυβοποίηση τι να δείς. Πάντως αν κάνεις resampling την PL5 σε 4000Χ3000 το ISO 3200 της είναι εφάμιλλο με το 1600 της PM.

Kαι επιπλέον, η PM είχε κατι παραπάνω απο 1/3 στοπ μεγαλύτερη έκθεση στα αντίστοιχα ISO (ISO400 PM 1/15, PL 1/20, ISO1600 1/60 vs 1/80 ...)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Kαι επιπλέον, η PM είχε κατι παραπάνω απο 1/3 στοπ μεγαλύτερη έκθεση στα αντίστοιχα ISO (ISO400 PM 1/15, PL 1/20, ISO1600 1/60 vs 1/80 ...)


Εάν όμως επέμβαινα στην έκθεση θα είχα διαφορά στην φωτεινότητα των φωτογραφιών , ενώ έτσι βγήκαν σχεδόν το ίδιο φωτεινές .

Για δέστε και στην δράση τι γίνεται :

pl5 (1)

pm1 (1)

pl5 (2)

pm1 (2)

pl5 (3)

pm1 (3)

pl5 (4)

pm1 (4)

pl5 (5)

pm1 (5)

pl5 (6)

pm1 (6)

pl5 (7)

pm1 (7)

pl5 (8)

pm1 (8)

pl5 (9)

pm1 (9)

pl5 (10)

pm1 (10)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Αν δεν εχεις βάλει το noise filter στο ΟFF (οχι LOW,NORMAL,HIGH) , Gradation = Normal συμπερασματα απο Jpeg Olympus δεν μπορουμε να βγαλουμε, αλλά μεχρι ISO 400 διαφορες δεν νομίζω να υπάρχουν, αν αγορασες την ΕPL-5 για τετοια χρηση χωρίς παρεξηγηση πουλα τη.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Αν δεν εχεις βάλει το noise filter στο ΟFF (οχι LOW,NORMAL,HIGH) , Gradation = Normal συμπερασματα απο Jpeg Olympus δεν μπορουμε να βγαλουμε,

Googlάροντας για προτεινόμενες ρυθμίσεις στην E-PM1, έπεσα σε πολλές αναφορές σε ξένα φόρουμ όπου όντως προτείνουν την απενεργοποίηση του noise filter αλλά με ταυτόχρονη μείωση (-1 ή -2) του sharpness. Ειναι όντως απαραίτητο και το δεύτερο;
 
Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Noise filter: Off
Gradation: Normal
ISO: 100 όπου υπάρχει - 200 maximum
Sharpness: -1

Αυτές κατά βάση είναι οι ρυθμίσεις για να πάρεις το απόλυτο σε οξύτητα, θόρυβο και δυναμικό εύρος από μια Olympus 4/3 & m4/3
Από εκεί και πέρα, oι ρυθμίσεις ποικίλουν ανάλογα με τις ορέξεις. Το ευχάριστο είναι πως οι συνδυασμοί τους δεν τελειώνουν -θεωρητικά- ποτέ, κάτι που προσφέρεται για πειραματισμούς και ψαξίματα. Εγώ π.χ., στα τελευταία μου ταξιδιωτικά παίζω πολύ με WB στο cloudy όταν έχει πολύ ήλιο και παίρνω πιο "γήινα" χρώματα.
 
Απάντηση: Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Gradation: Normal
Αυτές κατά βάση είναι οι ρυθμίσεις για να πάρεις το απόλυτο ................ σε δυναμικό εύρος........ από μια Olympus 4/3 & m4/3

Φιλε Νικο εδώ θα διαφωνήσουμε, την μεγαλυτερη αυξηση (τεχνητή) του δυναμικού ευρους της μηχανης θα την παρεις με την ρυθμιση Gradation = Auto,

αλλά η προτεινόμενη απο εμένα αλλά και απο εσενα τιμη Gradation: Normal συνισταται στις περισσοτερες περιπτωσεις που δεν θελεις να εμφανιστει θορυβος ειδικα στα σκοτεινα, οταν ομως εχεις μεγαλες αλλαγες στην φωτεινοτητα μεσα στο καδρο σου και τραβας Jpeg τοτε η επιλογη Gradation = Auto είναι μονοδρομος για την καλυτερη διαχειρηση των σκοτεινων - φωτεινων.

Μαλιστα πολλοι λενε οτι στην νεα σειρά Πεν - ΟΜ-D , η ρυθμιση auto δινει καλυτερα αποτελεσματα σχεδον παντου αλλα ως παραδοσιακος χρηστης Ολυ δεν το ασπαζομαι ουτε εχω προλαβει να το τσεκαρω.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Αν δεν εχεις βάλει το noise filter στο ΟFF (οχι LOW,NORMAL,HIGH) , Gradation = Normal συμπερασματα απο Jpeg Olympus δεν μπορουμε να βγαλουμε, αλλά μεχρι ISO 400 διαφορες δεν νομίζω να υπάρχουν, αν αγορασες την ΕPL-5 για τετοια χρηση χωρίς παρεξηγηση πουλα τη.

Δεν έχω πειράξει τίποτε από αυτά και αν θυμάμαι καλά normal είναι το noise , σκέφθηκα ο κατασκευαστής θα έχει τις καλύτερες δυνατές ρυθμίσεις .
Την pl5 την αγόρασα και για όλα τα άλλα , απλά μετά από τόσα που λέγονται για τον αισθητήρα της om=d , περίμενα κάτι καλύτερο και στα χαμηλά iso .
Ακόμη δεν έχω αποφασίσει ποια θα κρατήσω , η pl5 πάντως δείχνει αρκετά πιο εργαλείο . Μένει και το τεστ σε εσωτερικό χώρο με υψηλά iso και θέμα τι άλλο ........................τα παιδιά .
 
Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Κωστα, κατ' αρχήν με γειά το εργαλείο.

Τη διαφορά στα χαμηλά ISO θα την δείς κυρίως σε σκηνές με μεγάλη δυναμική περιοχή.
Εχεις ανεβάσει κατι δείγματα απο εσωτερικό χώρο οπου σχεδόν οτι φαίνεται απο το παράθυρο είναι καμμένα. Ε αυτήν την περίπτωση μπορείς να την σώσεις με την PL5 καλύτερα απο την EP-1 κυρίως αν τραβήξεις RAW αλλά και απο το jpeg (με gradation auto). Aπλά πρέπει να εκθέσεις φωτομετρώντας για τα "έξω" και μετά τα εσωτερικά που θα είναι πολύ σκοτεινα να τα αναδείξεις (κατι τέτοιο κάνει και το gradation auto). Με την PL5 θα έχεις πολύ πιο εντυπωσιακή ανάδειξη των σκοτεινών με λιγότερο θόρυβο περισσότερη λεπτομέρεια, σωστό χρώμα ..
 
Απάντηση: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Ευχαριστώ Ηλία , θα το δοκιμάσω , να πάρει η ευχή δεν μου δίνεται η 5αρα , είναι πολύ πιο ευκολοδούλευτη και την νιώθεις σίγουρα αλλιώς στο κράτημα , θέλω , θέλω να δω σε υψηλά iso , κάπου να μου δείξει τα δόντια της και θα φύγει η "μικρή" .
Γιατί αν και εκεί δεν εντυπωσιαστώ θα έρθω σε δύσκολη θέση .
 
Re: Απάντηση: Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Φιλε Νικο εδώ θα διαφωνήσουμε, την μεγαλυτερη αυξηση (τεχνητή) του δυναμικού ευρους της μηχανης θα την παρεις με την ρυθμιση Gradation = Auto,

Έτσι είναι όσον αφορά στο δυναμικό εύρος από μόνο του. Αλλά εγώ έγραψα "για να πάρεις το απόλυτο σε οξύτητα, θόρυβο και δυναμικό εύρος", συνδυαστικά εννοώντας και όχι επί μέρους. Πάντα σε raw και το gradation στο normal μου δίνει τη δυνατότητα να φωτίσω τα υποφωτισμένα χωρίς να μου βγάλει chroma noise
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Πάντα σε raw και το gradation στο normal μου δίνει τη δυνατότητα να φωτίσω τα υποφωτισμένα χωρίς να μου βγάλει chroma noise

Nικο το gradation ως κανονας επηρεαζει μονο τα Jpeg, επίσης μόνο μεσα απο το RAW EDIT της μηχανής (ή απο το Οlympus Viewer) μπορεις να διορθωσεις το παραγώμενο JPEG απο το τυχον RAW που εχεις αλλάζοντας το Gradation απο Auto σε Normal, σε ολες τις αλλες περιπτωσεις το Raw παραμενει ανεπηρεαστο απο την συγκεκριμένη ρυθμιση.

Στις τελευταιες Πεν (Ε-P3,E-PM1,EPL-3 και μετεγενεστερες) μια τιμη auto στο Gradation αυξανει ελαφρως την ταχύτητα της μηχανης για να προστατευτουν τα φωτεινά οποτε πρακτικά επηρεάζεται η φωτομέτρηση της μηχανης και εμμέσως και το παραγωμενο RAW.
 
Απάντηση: Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

Δεν έχω πειράξει τίποτε από αυτά και αν θυμάμαι καλά normal είναι το noise , σκέφθηκα ο κατασκευαστής θα έχει τις καλύτερες δυνατές ρυθμίσεις .

Eφόσον μπηκες στο τρυπάκι να κανεις συγκρισεις καντες σωστα με Noise filter = Off ή Low, με την αρχική ρυθμιση Noise filter = Normal, ημερα με ΙSO=200-400 χανεις λιγο πολυ 20-30% απο την οξυτητα φακου - μηχανης και αυξανεις τα τεχνουργηματα.
H ρυθμιση Noise filter = Normal συνισταται για ISO>3200 ενω για ISO = 800-3200 συνισταται Noise filter= Low, πιο κατω η ρυθμιση OFF.
Μπορει βεβαια να δεις θορυβο στα σκοτεινα αν εχεις σκηνες με μεγαλη διαφορα contrast , ο θορυβος ομως του αισθητηρα της Sony ειναι λιγο διαφορετικος , πιο ψιλοκοκκος και καθαριζει πιο ευκολα.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και νεότερες...

ημερα με ΙSO=200-400 χανεις λιγο πολυ 20-30% απο την οξυτητα φακου

H ρυθμιση Noise filter = Normal συνισταται για ISO>3200 ενω για ISO = 800-3200 συνισταται Noise filter= Low, πιο κατω η ρυθμιση OFF.

Δηλαδή αν τα πείραζα κάθε φορά αυτά μπορεί να μην ψαχνόμουν καν για νέα μηχανή !!!

Είχα την εντύπωση πως επεμβαίνουν μόνο όταν υπάρξει θόρυβος από μεγάλο χρόνο έκθεσης , ή αύξηση του iso , κάτι όπως το is το οποίο λειτουργεί σε χρόνους κάτω από κάποιο όριο........................το οποίο τελικά στην pm1 αν δεν το έχω στο off όταν δεν χρειάζεται μου κάνει κολπάκια .

Τεσπα , εχθές είδα μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο με τα παραπάνω στο off , όπου ο ποιο ψιλόκοκκος θόρυβος στο 3200 της pl5 είναι αρκετά χαμηλότερος από τον θόρυβο που εμφάνισε η pm1 στα 1600 .
Αλλά και με ενεργοποιημένη την αποθορυβοποίηση , πάλι έδειξε τα δόντια της η pl5 στον χαμηλό φωτισμό (μιλώ για πορτατίφ) .
Φάνηκε αισθητά η διαφορά στους αισθητήρες . Μένει να βρω πως θα αξιοποιήσω τον sony μιας και ήρθε για να μείνει μάλλον .