Οργάνωση ακρόασης Dacs

...ήταν ένα ηλιόλουστο πρωϊνο του Σαββάτου, όπου καμμιά 20αριά από εμάς, πήγαμε βόλτα στο Μαρούσι για να ακούσουμε τα DAC που είχαν "μαζευτεί" στο σπίτι του Αντρέα και της Μαρίας...

Αφού ευχαριστήσω κι εγώ με τη σειρά μου τον Αντρέα και τη Μαρία για την άψογη φιλοξενία τους και χαιρετίσω με τη σειρά μου, όλους τους καλούς φίλους που παραβρέθηκαν στην ακρόαση, καθώς και αυτούς που διαβάζουν το νήμα, θα σας δώσω ραντεβού προς το βραδάκι, όπου θα έχει τελειώσει η δουλειά και θα μπορέσω να "ανεβάσω" εκτός από τα σχόλιά μου και τις φωτογραφίες που τράβηξα, οι οποίες παρεμπιπτόντως, δεν απέχουν και τόσο πολύ από εκείνες του Αντρέα (κάποιος "Καπετάνιος" του ρίχνει το "φωτογραφικό" ηθικό.... :))

Λίγο υπομονή λοιπόν και συγνώμη για την καθυστέρηση!

Γιώργος

Υ.Γ1. Τώρα κατάλαβα (Μιχάλη...) γιατί εξαφανίστηκαν τα κουλουράκια κανελας...

Υ.Γ2. Όσο για το θέμα της παραμόρφωσης στα πρίμα από την Αντιλόπη, να πω ότι ενόχλησε και τη σύζυγό μου που επίσης παρεβρισκόταν, και της οποίας το αυτί είναι πιο ευαίσθητο και απαλαγμένο από προκαταλήψεις...
Το συζητήσαμε με τον Γιώργο ΚΟΨ το Σάββατο και σήμερα είχα την εξής ενημέρωση:

.........................................

Δεν έχω πάρει τη άδεια του Γιώργου για να δημοσιεύσω την απάντησή του προς εμένα, φαντάζομαι όμως ότι δεν έχει αντίρρηση.
Και κάνω αυτή την παρέμβαση τώρα, γιατί η συζήτηση είναι πολύ ζεστή και μέχρι το βράδυ που θα ξαναμπώ, ποιός ξέρει που θα έχει φτάσει!

Take care you all!
 
Last edited by a moderator:
Ας γράψω και εγώ τις εντυπώσεις μου από την όντως ενδιαφέρουσα ακρόαση..

Για αρχή, να ευχαριστήσω και εγώ με τη σειρά μου τον Ανδρέα και την Μαρία, που μας ανέχτηκαν για τόσες ώρες. Το σαλόνι του Ανδρέα μετατράπηκε κυριολεκτικά σε χώρο ακροάσεων για την περίσταση.

Το σύστημα του Ανδρέα μπορώ να πω με ασφάλεια ότι είναι πολύ πολύ πολύ ψηλά, και σίγουρα ότι καλύτερο έχω ακούσει με ηλεκτροδυναμικά ηχεία. Αυτό βέβαια δεν χρειάζεται να το πω εγώ.. είναι κοινή γνώση. :D

IMHO μεταξύ των τριών "παιχτών" οι ηχητικές διαφορές ήταν σχετικά μικρές. Αυτό είναι λογικό, καθότι και οι τρεις συσκευές έχουν στο εσωτερικό τους από ένα "βουβαλάκι", οπότε οι όποιες διαφορές προκύπτουν κυρίως από τα αναλογικά στάδια που ακολουθούν, καθώς και από τα τροφοδοτικά.

Αλλά για μένα η μεγάλη "ζημιά" ήταν το Emm Labs.. Σε ένα σύστημα σαν του Ανδρέα, τα "μικρά" DACs απλά δεν είχαν καμία τύχη συγκρινόμενα με αυτό. Ήταν σαν το Emm να έπαιζε όργανα, ενώ τα υπόλοιπα να έπαιζαν ηχογράφηση. Ναι, το κόστος του είναι πολλαπλάσιο, αλλά και η διαφορά είναι..... HiEnd.

Ανδρέα να' σαι πάντα καλά, να μας οργανώνεις τέτοια events. Είναι όλα τα λεφτά...
 
Re: Απάντηση: Οργάνωση ακρόασης Dacs

Τελικά είναι τόσοι οι παράγοντες που μπορούν να επηρρεάσουν μια σύνδεση που το λάθος καραδοκεί.

.....
 
Re: Απάντηση: Οργάνωση ακρόασης Dacs

...ήταν ένα ηλιόλουστο πρωϊνο του Σαββάτου, όπου καμμιά 20αριά από εμάς, πήγαμε βόλτα στο Μαρούσι για να ακούσουμε τα DAC που είχαν "μαζευτεί" στο σπίτι του Αντρέα και της Μαρίας...

Αφού ευχαριστήσω κι εγώ με τη σειρά μου τον Αντρέα και τη Μαρία για την άψογη φιλοξενία τους και χαιρετίσω με τη σειρά μου, όλους τους καλούς φίλους που παραβρέθηκαν στην ακρόαση, καθώς και αυτούς που διαβάζουν το νήμα, θα σας δώσω ραντεβού προς το βραδάκι, όπου θα έχει τελειώσει η δουλειά και θα μπορέσω να "ανεβάσω" εκτός από τα σχόλιά μου και τις φωτογραφίες που τράβηξα, οι οποίες παρεμπιπτόντως, δεν απέχουν και τόσο πολύ από εκείνες του Αντρέα (κάποιος "Καπετάνιος" του ρίχνει το "φωτογραφικό" ηθικό.... :))

Λίγο υπομονή λοιπόν και συγνώμη για την καθυστέρηση!

Γιώργος

Υ.Γ1. Τώρα κατάλαβα (Μιχάλη...) γιατί εξαφανίστηκαν τα κουλουράκια κανελας...

Υ.Γ2. Όσο για το θέμα της παραμόρφωσης στα πρίμα από την Αντιλόπη, να πω ότι ενόχλησε και τη σύζυγό μου που επίσης παρεβρισκόταν, και της οποίας το αυτί είναι πιο ευαίσθητο και απαλαγμένο από προκαταλήψεις...
Το συζητήσαμε με τον Γιώργο ΚΟΨ το Σάββατο και σήμερα είχα την εξής ενημέρωση:

.............................

Δεν έχω πάρει τη άδεια του Γιώργου για να δημοσιεύσω την απάντησή του προς εμένα, φαντάζομαι όμως ότι δεν έχει αντίρρηση.
Και κάνω αυτή την παρέμβαση τώρα, γιατί η συζήτηση είναι πολύ ζεστή και μέχρι το βράδυ που θα ξαναμπώ, ποιός ξέρει που θα έχει φτάσει!

Take care you all!


Γιώργο συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά η δημοσίευση πμ χωρίς την άδεια
του αποστολέα δεν είναι σωστή ενέργεια..

Συνεννοηθείτε πρώτα με τον Κοψ και μετά μπορείτε να φέρετε στο ανοιχτό φόρουμ την απάντηση που πήρες.

Ευχαριστώ για την κατανόηση!
 
Re: Απάντηση: Οργάνωση ακρόασης Dacs

Γιώργο συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά η δημοσίευση πμ χωρίς την άδεια
του αποστολέα δεν είναι σωστή ενέργεια..

Συνεννοηθείτε πρώτα με τον Κοψ και μετά μπορείτε να φέρετε στο ανοιχτό φόρουμ την απάντηση που πήρες.

Ευχαριστώ για την κατανόηση!

Κανένα πρόβλημα captain....χωρίς όμως το κάτωθι να αλλάζει το τι ακούστηκε στην ακρόαση.


"Λόγω του ότι στο κατάστημα χρησιμοποιούμε μόνο την unbalanced σύνδεση (-4dbu) και πάντα μέσω άλλου προενισχυτή άφησα έτσι χωρίς να ελέγξω την balanced (+10dbu) έξοδο, όπου τελικά είναι εργοστασιακά ρυθμισμένη στο να οδηγεί απευθείας ενισχυτές με αποτέλεσμα να έχουμε το φαινόμενο της υπεροδήγηση, με αποτέλεσμα μια μικρή παραμόρφωση που παρατήρησε και η σύζυγος σου
.
Το παρατήρησε κι ο Sonus Naturalis κατά την εγγραφή, αλλά και κατά την ακρόαση όταν πάντα έπαιζε πιο δυνατά από τα υπόλοιπα, (αλλά υπεροδηγώντας) [σε λίγες περιπτώσεις κορύφωσης], αλλοιώνοντας έτσι τον ήχο της [κατά τι].

Χθες ένας πελάτης μου, διαβάζοντας το νήμα, με πήρε και μου είπε ότι επειδή αυτός χρησιμοποιεί την balanced [με προ-τελικό], eίχε φαινόμενα υπεροδήγησης στο δικό του σύστημα. Το έλυσε με τα trimmer ρύθμισης της balanced εξόδου και μάλιστα ρυθμίζοντας τα στο 1/3 της ισχύος εξόδου.

Τελικά είναι τόσοι οι παράγοντες που μπορούν να επηρρεάσουν μια σύνδεση [σε "ξένο" χώρο] που το λάθος καραδοκεί.

Φιλικά
Γιώργος"
 
Και με τη σειρά μου να ευχαριστήσω τον Ανδρέα και την σύζυγο του, για την διοργάνωση της ακρόασης, όλη την παρέα που συμμετείχε και το εκπληκτικό κλίμα που επικρατούσε καθ' όλη τη διάρκεια της ακροάσης.

Καλή συνέχεια.
 
Εγώ πάλι παθαίνω το αντίθετο συνήθως...

Αν π.χ. ακούσω ένα DAC των 500 ευρώ το οποίο ακούγεται πολύ κοντά σε ένα των 3000 τείνω να ενθουσιάζομαι με το DAC των 500 ευρώ και τα αυτιά μου να ακούνε όλο και λιγότερες διαφορές...

:SFGSFGSF::SFGSFGSF::SFGSFGSF::SFGSFGSF::SFGSFGSF:​

Έτσι είναι! Μπορεί να θαυμάζουμε τις επιδόσεις μιας Ferrari, ή μιάς Lamborghini, να παρακολουθούμε μ' ενδιαφέρον τη μάχη μεταξύ των μεγάλων της Formula1, αλλ' αυτό που μας ενδιαφέρει είναι τ' αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε όλοι μας...

Από εκεί και πέρα μπορώ να πω τι μου αρέσει και όχι τι παίζει πιο σωστά, εκτός αν υπάρχουν χοντρά λάθη.

Δεν μπορώ να ξέρω πως έκανε την ηχογράφηση ο ηχολήπτης!

Συμφωνούμε.

Το "σωστό" ή "λάθος" είναι σε πολύ μεγάλο υποκειμενικό. Στη διαμόρφωση του ηχογραφημένου τελικού προϊόντος που απολαμβάνουμε ή απορρίπτουμε συμβάλλει με την τεχνική του και την αισθητική του και ο παραγωγός-ηχολήπτης, ο οποίος είναι σε μεγάλο βαθμό συνδημιουργός μαζί με τους μουσικούς, εκτελεστές, συνθέτες, κλπ.

***************​

Πάντως ως προς το συγκεκριμένο πείραμα όπου συμμετείχα, παραθέτω αναλυτικά το Set-Up που χρησιμοποιήθηκε και τις επιμέρους λεπτομέρειες, ώστε να γνωρίζουν όλοι:
  • Μουσικό Απόσπασμα: "Take Five". Aπό το υβριδικό SACD/CD άλμπουμ Time Out του The Dave Brubeck Quartet.
  • Πηγή: το EMM Labs TSD CD/SACD Transport. Παρείχε ψηφιακό σήμα Upsampled στα 88,2 KHz σε όλους τους DAC's που χρησιμοποιήθηκαν.
  • Σύνδεση: Ψηφιακή AES/EBU.
  • DAC: Διαδοχικά ένας-ένας οι DAC's που χρησιμοποιήθηκαν στην ακρόαση.
  • Interconnect: Stealth
  • Recorder: Korg MR 1000. Εγγραφή DSD128 στα 5,6448 MHz από τις εισόδους Line ρυθμισμένες για Low Gain. (Αποδείχτηκε στις δοκιμές η καλύτερη ρύθμιση)

Παρατηρήσεις:
-Ρυθμίστηκε η στάθμη εισόδου Line του Recorder, ώστε, ει δυνατόν, να είναι ίδια για όλους τους DAC's

-Στις ακροάσεις ακούστηκαν τρείς διαφορετικές εκδόσεις του DAC της Antelope. Η "κανονική", η "στρωμένη" και εκείνη με το τροφοδοτικό ιδιοκατσκευής. Στην ηχογράφηση έλαβε μέρος μόνο η "κανονική", αυτή που έφερε ο ΚΟΨ.

Αυτά προς το παρόν... -bye-
 
...επιτέλους (λίγες ακόμα) φωτογραφίες!!

Αρχίζουμε...

Το "Συστηματάκι" του Αντρέα με τα DAC σαν "κερασάκια στην τούρτα"...

20110212dacavclub04.jpg

(παραδόξως έχει αγνοηθεί από τον "καλλιτέχνη" -εμένα δηλαδή- η πηγή της ακρόασης, δηλαδή το Mac που βρισκόταν δίπλα στον καναπέ...ελπίζω να το εντοπίσω κάπου στις επόμενες..)


Οι 3 ύποπτοι...
Οι 2 που είχαν κάτσει στο "ζβέρκο" του 4ου (EmmLabs) και η Αντιλόπη που "έστρωσε" να κάτσει πάνω από ένα μηχάνημα που το λένε πικάπ!...
(Μάλλον ήταν του παππού του Αντρέα και το έχει εκεί για συναισθηματικούς λόγους...:)))
...πρίν γίνουν 5 (+1 Wyred4Sound από Mordor - χαρά στο κουράγιο του, που στη μέση της ακρόασης, "πετάχτηκε" μέχρι το Μετς να το φέρει!!)...
Το Voltikus ίσα ίσα φαίνεται αριστερά...
Το Laki-kus (το τροφοδοτικό brought by Lakis & mainly made by Petralias) αποδείχτηκε "ντίβα", καθώς εμφανίστηκε μόνο για να παίξει και μετά εξαφανίστηκε πάλι, αποφεύγοντας τα φλας της δημοσιότητας... (λέμε και καμιά χαζομάρα να περνάει η ώρα έτσι, μη με παίρνετε τις μετρητοίς...)

20110212dacavclub08.jpg


Το πρώτο "καμπανάκι" ακούστηκε και οι προνοητικοί λαμβάνουν θέσεις...
20110212dacavclub01.jpg


Η "πλατεία" έχει σχεδόν γεμίσει...
Περιμένουμε και τους "επισήμους" να κάτσουν στον καναπέ, για να ξεκινήσουμε...
Όλοι έχουν καλή διάθεση και ανυπομονησία...
20110212dacavclub05.jpg


...σχεδόν όλα είναι έτοιμα...
20110212dacavclub06.jpg



Άλλη μια φωτογραφία για να κάτσω κι εγώ και να ξεκινήσουμε...
20110212dacavclub09.jpg


το 1ο ημίχρονο τελειώνει, κάνουμε διάλειμμα, ανταλλάσουμε εντυπώσεις...
Ο mordor αισθάνεται ότι αδικείται το "άστρωτο" Wyred και σε χρόνο dt, φέρνει το δικό του στρωμένο W4S, το οποίο και καταλαμβάνει περίοπτη θέση μεταξύ των dac...
voila το νέο σύστημα...
20110212dacavclub11.jpg


Εντωμεταξύ, είχαμε νέες αφίξεις και στην παρέα, μεταξύ των οποίων και ο Sonus που έλαβε αμέσως τιμητική θέση στο κέντρο του ακροατηρίου.. :) Στην "αίθουσα" πια υπάρχουν και όρθιοι...
20110212dacavclub12.jpg



Το τελικό σύστημα του 2ου γύρου με το 2ο Wyred και το KORG του Sonus... Εξακολουθούν να απουσιάζουν το Laki-kus και το Mac...
20110212dacavclub13.jpg


Το φωτορεπορτάζ κάπου εδώ τελειώνει...
Εκ του αποτελέσματος, είχε κάποια κενά, τα οποία όμως δεν έγιναν επίτηδες...
Την επόμενη φορά υπόσχομαι να είμαι καλύτερος... -bye-

Οι εντυπώσεις μου ακολουθούν...
Γιώργος
 
Re: Απάντηση: Οργάνωση ακρόασης Dacs

το 1ο ημίχρονο τελειώνει, κάνουμε διάλειμμα, ανταλλάσουμε εντυπώσεις...
Ο mordor αισθάνεται ότι αδικείται το "άστρωτο" Wyred και σε χρόνο dt, φέρνει το δικό του στρωμένο W4S, το οποίο και καταλαμβάνει περίοπτη θέση μεταξύ των dac...
voila το νέο σύστημα...
20110212dacavclub11.jpg


Να δω τώρα πως θα πείσει ο Δημητρακούδης τον spcav ότι του γύρισε το σωστό dac !!!! :flipout:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Οργάνωση ακρόασης Dacs

Κανένα πρόβλημα captain....χωρίς όμως το κάτωθι να αλλάζει το τι ακούστηκε στην ακρόαση.


"Λόγω του ότι στο κατάστημα χρησιμοποιούμε μόνο την unbalanced σύνδεση (-4dbu) και πάντα μέσω άλλου προενισχυτή άφησα έτσι χωρίς να ελέγξω την balanced (+10dbu) έξοδο, όπου τελικά είναι εργοστασιακά ρυθμισμένη στο να οδηγεί απευθείας ενισχυτές με αποτέλεσμα να έχουμε το φαινόμενο της υπεροδήγηση, με αποτέλεσμα μια μικρή παραμόρφωση που παρατήρησε και η σύζυγος σου
...


Ποιος ο λόγος το Zodiac Antelope να συνδεθεί στον προενισχυτή μέσω της balanced αναλογικής εξόδου από τη στιγμή που ολοι γνωρίζουν ότι η balanced είναι πιο ενισχυμένη σε σχέση με την unbalanced ;

Και τα υπόλοιπα DAC συνδέθηκαν με αυτό τον τρόπο ;

Ποιος ήταν υπεύθυνος για τις συνδέσεις ;
 
Ολα τα dacs συνδέονταν με τον ίδιο τρόπο με τον υπολογιστή, με τον ίδιο τρόπο (balanced) με τον προ της Gryphon (ο οποίος είναι truly balanced) με το ίδιο interconnect Stealth Indra και έπαιρναν ρεύμα από τρία ίδια καλώδια ρεύματος Acoustic Zen Absolute !!
 
Απάντηση: Re: Οργάνωση ακρόασης Dacs

Ολα τα dacs συνδέονταν με τον ίδιο τρόπο με τον υπολογιστή, με τον ίδιο τρόπο (balanced) με τον προ της Gryphon (ο οποίος είναι truly balanced) με το ίδιο interconnect Stealth Indra και έπαιρναν ρεύμα από τρία ίδια καλώδια ρεύματος Acoustic Zen Absolute !!

Με ποιον προενισχυτή της gryphon πραγματοποιήθηκε η δοκιμή ;
 
Εξαιρετική σχεδίαση πληρως συμμετρική και με πολύ μεγάλα περιθώρια υπερφόρτωσης σε όλες τις εισόδους balanced & unbalanced. Θεωρώ δε ότι είναι αδύνατον να υπερφορτώθηκε κάποια στιγμή το στάδιο εισόδου του προενισχυτή της Gryphon κατά την ακρόαση των dac της δοκιμής.

:worshippy:
 
Ένα Τεχνικό Πρόβλημα:
Έχω σχεδόν έτοιμα τα ηχογραφημένα αρχεία των DAC's που συμμετείχαν στην ακρόαση.

Προκύπτει ένα θέμα προς επίλυση πριν τα ανεβάσουμε στο Internet: Το μέγεθος.
Τα αρχεία που προκύπτουν είναι μεγάλα και δημιουργείται προβληματισμός σχετικά με τον προσφορότερο τρόπο ανεβάσματος, προκειμένου να διεκολυνθούν όλοι, όσοι επιθυμούν να τα έχουν στο συντομότερο χρονικό διάστημα και χωρίς ταλαιπωρία.

Συγκεκριμένα:
-Το ηχογραφημένο κομμάτι (Take Five) έχει διάρκεια 5'.20'' περίπου. Επέλεξα να ανεβεί απόσπασμα λίγο άνω του 50%, διάρκειας 3 min 10 sec για κάθε δείγμα, ώστε να μην έχουμε παραβίαση της νομοθεσίας περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

-Η DSD εγγραφή παράγει αρχεία DFF μεγέθους 80,75 MB/min περίπου.
τρία δείγματα DAC's X 3 min 10 sec = 9 min 30 sec = 9,5 min συνολικός χώρος DFF.
Άρα τα αρχεία DFF καταλαμβάνουν συνολικό χώρο : 80,75 Χ 9,5 = 767,12 MB περίπου.

-Η εγγραφή PCM 96/24 παράγει αρχεία WAV μεγέθους 32,96 MB/min περίπου.
Οπότε τα αρχεία PCM καταλαμβάνουν ολικό χώρο : 32,96 Χ 9,5 = 313,12 MB.

-Επίσης προς διευκόλυνση της σύγκρισης θα δοθεί και απόσπασμα σε WAV του αρχικού αρχείου από την αναπαραγωγή του οποίου προήλθαν τα ηχογραφημένα δείγματα.
Η εγγραφή PCM 16/44 παράγει αρχεία WAV μεγέθους 10 MB/min περίπου.
Συνεπώς το αρχικό αρχείο 16/4 PCM καταλαμβάνει χώρο : 10 Χ 3,2 min = 31,96 MB περίπου.

-Επομένως θα απαιτηθεί:
Συνολικός χώρος για όλα τα δείγματα 767,125 + 313,12 + 31,96 = 1112,2 MB = 1,08 GB περίπου.

Ο απαιτούμενος χωρος λοιπόν είναι αρκετά μεγάλος. Ακόμα και μετατρέποντας όλα τα PCM σε FLAC δεν πρόκειται να έχουμε καμμιά σοβαρή μείωση.

Σκεφτόμουν τη Rapidshare, ή κάτι παρόμοιο. Έχει κανείς καμμιά καλύτερη ιδέα; Αν κανείς έχει να προτείνει κάτι ας γράψει ή καλύτερα ας στείλει p.m.

Σας χαιρετώ